zamknij

Wiadomości

Wypadek na Skłodowskiej: kobieta jest w ciężkim stanie. Kierowca był pod wpływem alkoholu

2015-08-04, Autor: 
Wypadek w centrum Rybnika: około godziny 12.00 na Skłodowskiej-Curie volkswagen jetta potrącił kobietę, która przechodziła przez jezdnię. Reanimacja poszkodowanej trwała kilkanaście minut. Kierowca pojazdu był pod wpływem alkoholu.

Reklama

Wg relacji świadków zdarzenia, 61-letnia kobieta przechodziła przez przejście dla pieszych. Na miejsce przyjechała karetka pogotowia, ratownicy reanimowali poszkodowaną przez kilkanaście minut. W międzyczasie policjanci zablokowali całkowicie ruch na drodze, a miejsce ogrodzili taśmą. 
- Ze wstępnych ustaleń policjantów wynika, że kobieta przechodziła w rejonie przejścia dla pieszych. Kierowca volkswagena jetta był najprawdopodobniej pod wpływem alkoholu. Nie miał przy sobie dokumentów, został przewieziony do rybnickiej komendy, gdzie zostanie przeprowadzony dokładny pomiar alkoholu w organizmie mężczyzny - powiedziała podinsp. Aleksandra Nowara z KMP w Rybniku.

Kobieta została przewieziona do szpitala w stanie ciężkim. 

AKTUALIZACJA (godz. 13.30): kierowca (60 lat) miał w wydychanym powietrzu ponad 0.5 promila alkoholu. Policjantom tłumaczył, że wczoraj świętował swoje urodziny, na których mocno popił. Funkcjonariusze prowadzą dalsze czynności w sprawie mężczyzny. Ruch na ul. Skłodowskiej-Curie został już przywrócony.
Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (59):
  • ~ 2015-08-04
    13:24:53

    0 69

    to dlaczego leży w innym miejscu a nie na pasach

  • ~olcia1308 2015-08-04
    13:28:55

    78 0

    Grażyna Biegaj....odsyłam do książki z fizyki.

  • ~dnanwn 2015-08-04
    13:30:12

    33 0

    Hmm tak na logikę jeżeli samochód uderzy w człowieka to najczęściej upada on w innym miejscu niż został potrącony. Pewnie dla tego nie leży na pasach...

  • ~myshorek1 2015-08-04
    13:30:22

    18 0

    Siła uderzenia pani Grażyno. Auto miało zbitą szybę przednią.

  • ~siwy_rybnik 2015-08-04
    13:48:51

    0 10

    W życiu ta kobieta nie przechodziła przez pasy. 80% ludzi wracając pieszo z biedrony przechodzi na drugą stronę od lewej strony (tam gdzie jest parking), mało kto przechodzi specjalnie na prawą stronę (tam są pasy), aby przejść na drugą stronę. Chcąc wrócić z biedrony na rynek ludzie próbują trafić w tą wąską uliczkę. Niestety pasy są z po prawej stronie (wracając od biedrony), a ludzie najczęściej wracając chodnikiem z lewej strony. Raz sam byłem świadkiem, gdy o mały włos w tym samym miejscu nie została potrącona kobieta. Gdyby reakcja kolesia obok, to weszłaby prosto pod samochód nadjezdzający z prawej strony (nie przechodziłą przez pasy).

  • ~siwy_rybnik 2015-08-04
    13:58:21

    20 0

    Do mojego komentarza powyżej, nieco korekty. Faktycznie mogła ta kobieta przechodzić przez pasy, a nie w niedozwolonym miejscu (to co pisałem wcześniej). Analizując te zdjęcia wychodzi na to, że siła uderzenia musiała być bardzo duża. To dość daleko od pasów. Przypuszczam, że koleś nie tylko jechał podchmielony, ale również z przekroczoną prędkością. Nie zmienia to jednak faktu, że bardzo dużo ludzi w tym miejscu przechodzi przez drogę w niewłaściwym miejscu (wracając od biedrony, chodnik z lewej strony).

  • ~karek1989 2015-08-04
    14:05:21

    13 0

    Skandal!!! To on powinien tam leżeć a nie ta niewinna kobieta!!!

  • ~siwy_rybnik 2015-08-04
    14:11:32

    0 2

    Jedno jest tylko pewne, na pewno koleś był pod wpływem alkoholu. Co do tego czy na pewno to on był sprawcą wypadku, to ja mam pewne wątpliwości. Obie opcje są możliwe. Zdjęcie nr 8 jest ciekawe. Ta kobiety leży poza pasami o 3 długości samochodu. Jeśli koleś wjechał w nią na pasach, to musiał to zrobić na pełnej prędkości jadać wyraźnie powyżej 50 km/h. Przy prędkości 50 km/h aż tak daleko ta kobieta by nie poleciała. Ewentualna opcja nr 2, to kobieta przechodziła w niedozwolonym miejscu (od strony biedrony, z lewej strony), tutaj ludzie najczęściej przechodzą w poprzek drogi (aby trafić w tę ulicę w stronę rynku). W takim wypadku koleś kobietę zauważył w ostatniej chwili, próbował hamować ale nic to nie dało. Mam nadzieję, że jest tam monitoring i uda się ustalić jak faktycznie było.

  • ~siwy_rybnik 2015-08-04
    14:16:21

    0 2

    @karek1989 - masz rację, ale ciągle nie wiemy czy ta kobieta na pewno przechodziła przez pasy. Nawet treść artykułu tego nie wyjaśnia. Cytat z artykułu: "przechodziła przez jezdnię". Przejście przez jezdnię to nie to samo co przechodzenie przez pasy czy też w dozwolonym miejscu. Co do tego, że koleś był podchmielony to sprawa oczywista. Nie jest jednak jasne czy na pewno ta kobieta też nie była bez winy. Widać, że są wątpliwości. W innych podobnych wypadkach w Rybniku, gdy miało to miejsce na przejściu na pieszych, to zawsze wyraźnie było napisane, że potrącona została osoba, która przechodziła przez przejście dla pieszych. Tutaj tylko wspomina się o przechodzeniu przez jezdnię. Ja tutaj niedaleko mieszkam i widzę wyraźnie, że częściej ludzie przechodzą przez jezdnię w nieuprawnionym miejscu niż przez pasy (mowa o osobach wracających z biedrony w stronę rynku).

  • ~karek1989 2015-08-04
    14:16:30

    25 0

    ~siwy_rybnik to nie ma znaczenia gdzie przechodziła, jest pijany i to on jest jedynym winnym! Może jakby był trzeźwy to by zdążył wyhamować przed nią i skończyłoby się tylko na wymianie zdań czy trąbieniu jeśli ewentualnie przechodziła w miejscu niedozwolonym, a że miał ponad 0,5 promila to jest mordercą jak dla mnie i nie mam litości dla takich!!! Już było tyle tragedii z udziałem pijanych i co?? Ludzie nie wyciągają żadnych wniosków a inni przez to giną!

  • ~hub381 2015-08-04
    14:19:48

    14 0

    To efekty szybkiej jazdy po miescie ! A jak se'popił'to niech se teoz pocierpi... Niech siado na"fura"i go zawiezą. Teroz chyci dopiero REFLEKS.... A tych co mają watpliwości-czy na pasach lub obok-odsyłam do 'Kodeksu Drogowego'albo do elementarza ...

  • ~siwy_rybnik 2015-08-04
    14:24:48

    2 0

    @karek1989 - dla mnie ten koleś jest idiotą, a to czy mordercą to się dopiero się okaże. Oby ta kobieta przeżyła. Jeśli to sie skończy tragicznie, to koleś pójdzie siedzieć na 100% tylko wtedy, gdy mu udowodnią, że rozjechał kobietę pod wpływem alkoholu, która przechodziła w DOZWOLONYM miejscu. Jeśli się okaże, że kobieta przechodziła w niedozwolonym miejscu, to koleś będzie tylko współwinny wypadku, przechodzenie w niedozwolonym miejscu też jest naruszeniem przepisów ruchu drogowego. Jeśli koleś będzie współwinny, to straci prawko i dostanie wyrok w zawiasach. Całkowicie koleś będzie miał przechlapane, jeśli koleś miał recydywę - to wtedy to czy był winny czy współwinny będzie miało mniejsze znaczenie.

  • ~karek1989 2015-08-04
    14:40:20

    6 0

    ~siwy_rybnik i uważasz, że jak będzie współwinny to odpowiednia kara dla niego? Bo ja nie.. Ale nie ma co gdybać oby ta kobieta wyszła z tego, życzę jej z całego serca tego.

  • ~siwy_rybnik 2015-08-04
    14:45:26

    7 0

    @karek1989 - uważam, że każda osoba złapana po pijanemu za kółkiem z automatu powinna dostawać karę bezwzględnego więzienia. Dla mnie to potencjalny morderca. Tak jest w USA, tam nie ma kar w zawiasach dla pijanych kierowców i jest porządek. Tylko w Polsce jest moda, że 3/4 wyroków w ogóle to kary więzienia w zawieszeniu. Ważne, aby ta kobieta przeżyła. Nawet jeśli przechodziła w niedozwolonym miejscu, to trzeźwy kierowca przy 50 km/h miałby spore szanse zahamować lub mocno zamortyzować uderzenie.

  • ~ 2015-08-04
    14:53:00

    0 0

    @siwy_rybnik - weź pod uwagę, że najprawdopodobniej on ją jeszcze przewiózł kawałek na masce po tym jak w nią wjechał na pasach (pęknięta szyba) i właśnie dlatego leży w takiej a nie innej odległości.

  • ~ 2015-08-04
    14:55:21

    2 0

    na początku piiszecie że kierowca był pod wpływem alkoholu a kobieta przechodziła przez przejście dla pieszych a dalej że kierowca był prawdopodobnie pod wpływem a kobieta przechodziła w rejonie przejścia

  • ~siwy_rybnik 2015-08-04
    15:05:59

    0 0

    @Przekliniak - też na to zwróciłem uwagę. A to wskazuje na to, że są spore wątpliwości. Szkoda, że ja tutaj nie mogę podawać linków, bo od razu skasują mój komentarz. Na innej stronie internetowej właśnie pojawiła się informacja, że z analizy nagrań z monitoringu wynika, że kobieta nie przechodziła przez pasy, tylko kilkanaście metrów dalej od pasów. Jeśli to prawda, to potwierdza się to co ja zgłaszałem (a tak wiele mi dają minusów), że robiła sobie skrót z biedrony w stronę rynku.

  • ~ 2015-08-04
    15:18:01

    0 4

    Jest napisane, że kobieta przechodziła w rejonie przejścia dla pieszych, ponieważ po remoncie drogi pasy nie zostały jeszcze namalowane. Czyli Pani pewnie przechodziła tamtędy z przyzwyczajenia, a kierowca może nie zwolnił, bo pasów nie było. Nie nam sytuację oceniać.

  • ~karek1989 2015-08-04
    15:21:03

    5 0

    Małgorzata Szymala chyba Ci się pasy pomyliły, w tamtym miejscu jest oznakowane przejście dla pieszych a remont był dalej :)

  • ~siwy_rybnik 2015-08-04
    15:21:35

    0 0

    @Małgorzata Szymała. Zobacz sobie w galerii zdjęcie nr 8. W tym miejscu pasy są wyraźnie namalowane. Nieco dalej zniknęły pasy (tam gdzie się skręca w stronę Kampusu).

  • ~ 2015-08-04
    15:25:25

    2 0

    Faktycznie, przepraszam za pomyłkę. Kolejne przejście nie jest 'namalowane' bliżej kościoła.

  • ~admin 2015-08-04
    15:29:02

    6 0

    Przekliniak: w momencie pisania tekstu jeszcze jeszcze nie było wiadomo, czy kierowca był pijany, czy po spożyciu alkoholu i ile promili wskazywał alkomat - stąd wytłuszczona drukiem AKTUALIZACJA. Po kolejnych informacjach z KMP w Rybniku zmieniliśmy lead, by stanowił podsumowanie całego artykułu, reszta tekstu pozostała bez zmian.

  • ~siwy_rybnik 2015-08-04
    15:32:34

    17 1

    Na innej stronie internetowej piszą wprost, że z wstępnych ustaleń wynika, że kobieta przechodziła przez jezdnię w niedozwolonym miejscu. Napiszę wprost, jako pieszy wkurza mnie to, że tylu pijanych kierowców jeździ po naszych drogach. Jako kierowca, wkurza mnie to, że co jakiś czas muszę nagle hamować samochodem, bo jakiś idiota przebiega mi przez jezdnię (nie przechodzi przez przejście dla pieszych). Po prostu na ulicy spotkało się dwóch bezmyślnych ludzi i doszło do tego wypadku. Pijany kierowca to skończony idiota, a osoba przechodzą przez jezdnię w nieoznakowanym miejscu też ma mało oleju w głowie. Sorry, ale taka prawda. Trzeba tępić jednych i drugich. Gdyby choć jedna z tych osób miała "rozum", do wypadku by nie doszło. Niestety gdy spotkają się dwie mało mądre osoby, to cierpi ta słabsza.

  • ~lukrecja50 2015-08-04
    15:33:02

    1 0

    Dobrą zasadą jest zwalnianie w mieście przed każdymi pasami.Wiadomo to jest centrum, piesi że tak powiem chodzą jak chcą.
    Ta pani dostała niezły " szlag " skoro na fotce brak buta na nodze. A kierowca debil jeszcze się chwali że wczoraj mocno popił bo świętował urodziny. Wódka jest dla ludzi, ale trzeba pić z rozumem. Jak biedak nie miał nic innego na tych urodzinach to mógł debil zapić się w sobotę wieczorem a w niedzielę trzeźwieć. Nie jest mi go żal. Nazwisko oraz adres każdego pijanego sprawcy wypadku powinno być podane do publicznej wiadomości. Dla przestrogi by sąsiadów nie rozjechał po pijaku.

  • ~siwy_rybnik 2015-08-04
    15:37:45

    2 0

    @lukrecja50 - dobrą zasadą w mieście jest tez przechodzenie przez jezdnię z oznakowanych miejscach. Ze względu na duży ruch w mieście, łamanie tych oczywistych zasad zwiększa znacznie ryzyko stania się ofiarą potrącenia przez samochód. Co by było, gdyby kobietę potrącił w nieoznaczonym miejscu trzeźwy kierowca? Co do pijaków-kierowców, zgadzam się, ich nazwiska powinny być podawane do publicznej wiadomości, szybko byśmy się uporali z tą plagą. Trzeba piętnować jednych i drugich

  • ~siwy_rybnik 2015-08-04
    15:42:26

    10 1

    Dodam, że w niektórych krajach 0,5 promila to nie jest ani wykroczenie ani przestępstwo. Np. w Wielkiej Brytanii czy Luksemburgu, kierowcy mają problemy dopiero, gdy stwierdzone zostanie co najmniej 0,8 promila. W tych krajach dochodzi do dużo mniejszej ilości wypadków niż w Polsce. Brytyjczyk oraz Polak to tacy sami ludzie, tylko różni ich prawo. Gdyby 0,5 promila było bardzo niebezpieczne, to w każdym cywilizowanym kraju byłoby to karalne, a tak nie jest. W UK kolesiowi za taki wypadek nic by nie groziło, zwłaszcza gdyby kogoś rozjechał poza przejściem dla pieszych.

  • ~kurier 2015-08-04
    17:20:51

    0 6

    Z pijakiem do paki a w śródmieściu obniżyć prędkość Max do 40 km h i co kawałek radar. Wprowadzić zakaz ruchu na paru wąskich ulicach. Auta na obwodnicę i autostrady a centrum dla pieszych. Inaczej co chwilę jakiś kretyn z podwyższonym ego kogoś rozjedzie. Niech się władze miasta obudzą.

  • ~truman20 2015-08-04
    17:27:58

    17 0

    Dlaczego ta pani weszła na przejście skoro zbliżał się do niego samochód?

  • ~alfa_sport 2015-08-04
    18:28:16

    11 1

    Ale korci mnie poprzeć kilku tutaj ROZSĄDNYCH ludzi - 0,5 promila to nie PIJAK ZABÓJCA na drodze !!! Fakt że te pół , plus chłop 60 plus - to może nie najwłaściwsze połączenie ... Ale , TAK w wielu krajach , NORMALNYCH ( tych do grona których Polska nigdy należeć nie będzie ) - pół promila nie wpływa znacząco na określenie przyczyn wypadku ! A w Polsce mamy od lat kilku PSYCHOZĘ na tym punkcie ! Lepszy FROG i 200 na blacie niż ktoś kto dzień wcześniej coś sobie wypił .... I zgadzam się na 100 z tymi co wspominają JAK LUDZISKA ŁAŻĄ po centrum Rybnika ULICAMI , w poprzek , wzdłuż , pasy ??? a co to pasy ?

  • ~alfa_sport 2015-08-04
    18:31:12

    2 1

    AAAA... i a propos tej Pani co wspomniała że należy zwolnić ..... JA mam zwolnić bo ktoś chce popełnić WYKROCZENIE i wejść na ulice w miejscu niedozwolonym ??? Żeby się poczuł bezpiecznie i BEZKARNIE ????

  • ~Dintojra 2015-08-04
    20:02:22

    0 4

    @alfa sport - niestety jesteś w błędzie z tym 0,5 prom. Teoretycznie możesz mieć 0,5 promila, ale gdy dojdzie do kolizji czy wypadku z automatu winien jest ten co ma % we krwi. Policjant w DE może wlepić mandat i zakazać jazdy gdy uzna, że kierujący mający te 0,5 prom. nie jedzie normalnie, stwarza zagrożenie itd. bo nie każdy człowiek reaguje tak samo na ten poziom alkoholu.

    Prawdą też jest to, że piesi w tym rejonie nie korzystają z przejścia tylko wychodzą na tym skrzyżowaniu, gdzie ta pani leży.
    Nawet gdyby ta kobieta przeleciała kilka metrów (czyli byłaby na przejściu) to dlaczego weszła pod nadjeżdżający samochód ? pewnie dlatego, że pieszym tłumaczy się iż mają pierwszeństwo - tak mają (mamy, bo też jestem pieszym czasami) ale będąc na przejściu, a nie usiłując na nie wtargnąć by wymusić pierwszeństwo.

  • ~GieKSa2 2015-08-04
    20:23:03

    8 0

    alfa_sport...ciekawe czy tak samo byś cwaniakował, gdyby ktoś z "tylko" 0,5 promilkiem w sobie walnął w kogoś ci bliskiego???

  • ~alfa_sport 2015-08-04
    20:49:36

    10 1

    A co to PANI ~GieKSa2 ma k... do rzeczy . Mam 4 dzieciaków i od najmłodszego je uczę ! Chodnik jest do chodzenia , a ULICA do JEŻDŻENIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ~Eberhard Mock 2015-08-04
    20:54:54

    4 0

    Świętował urodziny chlejąc na umór w PONIEDZIAŁEK??? Coś mi się wydaje, że ten facet ma "urodziny" codziennie... Jak starszy człowiek nie potrafi powstrzymać się od picia w takie upały to znaczy, że ma poważny problem. Pewnie na podwójnym gazie jeździł regularnie. Współczuję poszkodowanej niezależnie od tego czy przechodziła na pasach czy poza nimi. To jest tak ruchliwe miejsce, że kierowca musi mieć oczy dookoła głowy. Ja tam nie przekraczam 30 km/h.

  • ~Eberhard Mock 2015-08-04
    20:59:18

    4 1

    @alfa_sport: sorry, ale jesteś debilem. Uważasz, że przysługuje Ci prawo karania za wykroczenie taranując winnego? Ty nigdy nie popełniasz błędów, które uchodzą Ci na sucho, bo ktoś inny odpuścił? Nigdy nie wymusiłeś pierwszeństwa itp.? Na prawko powinny jednak być testy psychologiczne, bo umiejętność kręcenia kółkiem i obsługi trzech pedałów to stanowczo za mało, żeby poruszać się po drogach. Alfa_sport jest tego znakomitym przykładem. Miszcz kerownicy...

  • ~xxxx 2015-08-04
    21:02:49

    13 0

    jeżdżę tamtędy kilka razy dziennie, za każdym razem ktoś przełazi nie po pasach zarówno od jak i do biedronki,postawić tam patrol pieszy przez 2 miesiące i każdemu po 50 zł to się zaraz nauczą

  • ~alfa_sport 2015-08-04
    21:03:36

    0 9

    HE HE .... przyznaj się nie masz PRAWKA i nie masz nawet 18 lat ... bo wiocha i gówniarstwo przemawia za Tobą ....

  • ~Eberhard Mock 2015-08-04
    21:10:20

    4 0

    Robię po 80.000 - 100.000 km rocznie, wiem o czym piszę. Nic nikomu nie muszę udowadniać, większość i tak przyzna mi rację. Tobie zaś kolego radzę: idź już spać, bo nie zdążysz do warsztatu na pierwszą zmianę ze swoją lśniącą alfą.

  • ~Eberhard Mock 2015-08-04
    21:15:09

    4 0

    Aaa, jeszcze jedno. Odwołanie do magicznego wieku lat 18 świadczy, że to Ty jesteś bardzo młodym człowiekiem alfa_sport. W moim świecie parę lat w tę czy w tamtą stronę nie robi różnicy. W Twoim zapewne trzy lata mniej oznacza "dzieciaka" z podstawówki, a trzy więcej "dorosłego" z liceum.

  • ~GieKSa2 2015-08-04
    21:16:09

    0 15

    alfa gratuluję czwórki dzieciaków...szkoda, że każde jednak ma innego ojca, a tobie pozostaje modlitwa, żeby piąte nie było czarne...choć to i tak byłoby lepsze niźli rozjechanie któregoś przez "super" kierowcę na bani

  • ~alfa_sport 2015-08-04
    22:24:39

    0 6

    A więc dziękuję za uznanie mnie za MŁODEGO , kierowcę . O ojcostwo moich dzieci muszę poważnie porozmawiać w takim razie z moją żoną .... A z Panem co mnie nazywa " debilem " spotkamy się w sądzie .... Życzę powrotu o zdrowia TEJ PANI z całego serca , a kierowcy głębokich przemyśleń , co powinien dalej zrobić ... Cholera gadam jak "ojciec mateusz" ....

  • ~karek1989 2015-08-04
    23:43:05

    12 0



    Żeby się sądami straszyć? Bez przesady ludzie wrzućcie na luz;) za ekranem monitora każdy jest mądry, polecam tę mądrość przenieść np na drogi a kto wie może będzie bezpieczniej:)

  • ~Eberhard Mock 2015-08-04
    23:46:46

    10 0

    @alfa_sport: Publicznie przepraszam Cię za nazwanie debilem. Masz co prawda problemy z pisownią i dziwne poglądy (no cóż, nie każdy chce taranować pieszych swoją alfą za wykroczenia na drodze), ale faktycznie nie mnie oceniać Twoją kondycję psychiczną oraz inne zaburzenia na tym tle. Pax (trudne słowo) i dobrej nocy :) Do reszty dyskutantów: zbliżając się do krawędzi jezdni z zamiarem jej przekroczenia w miejscu, w którym nie ma pasów patrzymy w lewo, później w prawo i znów w lewo, zwracając szczególną uwagę czy czasem nie nadjeżdża alfa romeo z potencjalnym biczem bożym na pokładzie...

  • ~GieKSa2 2015-08-05
    05:58:15

    5 0

    alfa.....nie zawsze piesi są niewinni, nie zawsze kierowcy są niewinni, ale takie jednoznaczne osadzanie człowieka, który walczy o życie w szpitalu w wyniku wypadku spowodowanego przez człowieka pod wpływem alkoholu było z twojej strony co najmniej nie na miejscu i niech cię nie dziwi tyle negatywnych komentarzy...być może w bezposredniej rozmowie do porozumienia doszłoby juz po minucie...a tak całkiem niepotrzebnie popisaliśmy sporo niedobrych słów...czyż nie??

  • ~siwy_rybnik 2015-08-05
    08:17:40

    4 0

    Nie warto się sprzeczać, wydarzyła się tragedia, każdy ma częściowo rację. W tym miejscu wcześniej czy później musiało dojść do tragedii. Po godzinie 7:00 dziś przechodziłem przez to przejście dla pieszych 2 razy. I myślicie, że ludzie się czegoś nauczyli? Wczoraj doszło do wypadku, a dziś rano widziałem jak w sumie 5 osób przechodzi sobie w najlepsze przez jezdnię w niedozwolonym miejscu, wracając z biedronki. I jak tutaj trafić do wyobraźni ludzi, aby ich nauczyć, że kawałek dalej jest przejście dla pieszych i tam należy przechodzić przez jezdnię? Ile jeszcze musi osób zginąć przez własną głupotę lub trafiając na jakiegoś pirata bądź pijanego, aby nauczyć się, że do przechodzenia przez jezdnię jest przejście dla pieszych? Dla mnie brak słów.

  • ~siwy_rybnik 2015-08-05
    08:27:56

    1 0

    I jeszcze jedna ciekawostka. Wczoraj o mały włos wieczorem moja narzeczona by rozjechała pewnego brudasa, zataczającego się na nogach, niedaleko Biedronki na ul. 3 maja. Koleś ni stąd ni z owąd wszedł w sobie w najlepsze na jezdnię ok. 50 metrów od przejścia dla pieszych. Na szczęście nic się nie stało, bo zdążyło się odpowiednio wcześniej zwrócić uwagę, że jakiś żul podejrzanie zachowuje się na chodniku. Przy mniejszej spostrzegawczości, dużo by nie brakowało, a narzeczona odpowiadałaby za potrącenie jakiegoś żula bez wyobraźni. Dodam, że narzeczona była w 100% trzeźwa, w ogóle nie spożywa alkoholu ze wzglęgu na to, że jest karmiącą matką. Wbrew pozorom, człowieka na drodze jest stosunkowo łatwo rozjechać, nie trzeba do tego być pijanym za kierownicą. Policja powinna o wiele częściej prowadzi jakieś akcje przeciwko osobom przechodzącym przez jezdnię w niedozwolonych miejscach.

  • ~ 2015-08-05
    10:22:38

    6 0

    Nie ma okoliczności łagodzących dla pijanych za kierownicą!!! I nieważne czy ta kobieta przec hodziła na psach, czy poza nimi. Dajmy sobie w końcu powiedzieć, że jak ktoś pije, to nie jeździ, a jak jeździ to za skutki tego rodzaju sytuacji powinien w pełni odpowiadać!

  • ~siwy_rybnik 2015-08-05
    10:49:57

    0 0

    @Chantalle - pijaków za kierownicą trzeba tępić. Są takie kraje na świecie, gdzie dopuszczalne stężenie alkoholu we krwi kierowcy to 0,0 promila. Np. Ukraina, Rosja. Nomen omen, w tych krajach dochodzi do większej ilości wypadków niż w PL. Z drugiej strony nie powinno też być toleracji wobec osób, które bezmyślnie przechodzą przez jezdnię w niedozwolonych miejscach. Skoro pijak ma wiedzieć, że ma nie siadać za kierownicę samochodu, to chyba pieszy też powinien wiedzieć, że do przechodzenia przez jezdnię służy przejście dla pieszych? Łamanie jakichkolwiek zakazów bezpieczeństwa ruchu drogowego zwiększa ryzyko wypadków na drodze - dotyczy to zarówno pijanego za kółkiem oraz nieodpowiedzialnej osoby przechodzącej przez jezdnię w nieodpowiednim miejscu. Trzeba tępić idiotów, zarówno pijaków jak i resztę nieodpowiedzialnych uczestników ruchu drogowego.

  • ~Teddy 2015-08-05
    10:55:24

    5 1

    A ja mam jedno zasadnicze pytanie? Dlaczego piesi nagminnie nie stosują się do art 13.1. prawa o ruchu drogowym, który mówi: "Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych." Gdzie była SZCZEGÓLNA ostrożność pieszej, która widząc nadjeżdżający samochód wkroczyła na przejście??? Zapomniało się o zasadzie z przedszkola "Popatrz w lewo, potem w prawo i jeszcze raz w lewo"? Pijakowi za kółkiem nalezą się odpowiednie paragrafy - bezdyskusyjnie, ale najwyższy czas karać pieszych baranów, którzy włażą na przejścia ze słuchawkami w uszach, z komórkami przy uchu, już nie mówiąc o tych co to sms-a muszą napisać na przejściu. Dopóki będzie się tłukło do tych tępych pał przeświadczenie, ze "przejście dla pieszych to strefa nieśmiertelności" dopóty będą potrącenia. Polecam filmik: https://www.facebook.com/odpal.wyobraznie/videos/vb.1458681924411285/1590710801208396/?type=2&theater

  • ~daro 2015-08-05
    11:13:04

    2 0

    Teddy_ jesteś jeden gość co napisał konkretnie i na temat

  • ~Arteks 2015-08-05
    11:22:09

    1 1

    Zgadzam się z tymi którzy uważają że pijani kierowcy w Polsce to ogromny problem, a kary za to nadal za niskie, bo poza wszystkim powinno się odbierać im auta - nawet jeśli ma "tylko" 0,5 promila. W połączeniu z temperaturą nawet tak niewielka dawka alkoholu odbiera kierowcy rozwagę. Natomiast czy przechodzenie pieszych poza "zebrami" to jakiś masowy problem w Rybniku? Raczej chyba nie bo ruch jest u nas tak duży, że na większości ulic poza pasami nie da się normalnie przechodzić - bo ciągle coś jedzie. Kierowcy mają prawo się wkurzać jak ktoś przełazi nie po pasach i jeszcze ma czasami pretensje, że auto musi zwolnić... Z drugiej strony pamiętacie dyskusję o wycofaniu aut z deptaka i Rynku? Pomyślcie jak fatalnie i niekomfortowo czuli się piesi w tym miejscu którzy musieli robić uniki wobec aut - mimo że to były miejsca predestynowane pieszym. Dlatego ja jestem zwolennikiem hasła - drogi dla aut, pasaże, place i deptaki tylko dla pieszych i rowerów! I jeśli chcemy aby Rybnik był bezpiecznym i przyjaznym miastem - te zasady muszą być rozszerzane. Z jednej strony nie możemy dopuszczać do moto-terroru, z drugiej strony piesi również powinni szanować zasady ruchu i być karani za przełażenie w miejscach w których mogą powodować wypadki - nie tylko z negatywnym skutkiem dla siebie.

  • ~siwy_rybnik 2015-08-05
    11:23:58

    0 0

    @Teddy_ - brawo !!! Wszystko idealnie ująłeś. Pijaków trzeba generalnie tępić i to porządne kary wymierzać. Z drugiej strony, nawet najbardziej pijany kierowca by nie potrącił tej kobiety, gdyby ona zachowała podstawowe zasady ruchu drogowego, obowiązujące pieszych. A na domiar złego, ta kobieta przechodziła przez jezdnię nie przez przejście dla pieszych. Wiele razy się przekonałem, że pieszy nagle potrafi wejść na jezdnię czy przejście dla pieszych, gdy samochód jedzie i znajduje się 20-30 metrów od przejścia dla pieszych. W takiej sytuacji trudno jest zahamować jadąc nawet przepisowo w mieście. Nie wymagajmy też cudów aby przed każdym przejściem dla pieszych kierowcy asekuracyjnie zawsze zwalniali do 20-30 km/h. To by była jakaś paranoja. Pieszy też musi wykazać się rozsądkiem, a nie myśleć, że jak wchodzi na jezdnię czy przejście dla pieszych to samochód ZAWSZE musi się zatrzymać. Gdy ja jako pieszy widzę w pobliżu samochód, to na jezdnię najwcześniej ja wchodzę dopiero w momencie, gdy widzę, że kierowca danego samochodu hamuje. Niestety wielu wchodzi na jezdnię nie zwracając na to czy kierowca już hamuje czy też jeszcze nie - głupie myślenie, że ja mam pierwszeństwo, więc gościu musi wyhamować i mnie przepuścić.

  • ~mewa74 2015-08-05
    11:30:35

    1 0

    Padł tu już sporo razy artykuł o cywilizowanych krajach. No więc wśród tych cywilizowanych są takie gdzie kierowcy szanują przechodniów. Sezon urlopowy, pewnie część z was miała okazję być za granicą, ot taka Hiszpania, czy jedna z ich wysp, Teneryfa. To raj dla pieszych, tam kierowca z daleka zwalnia, jeszcze zamruga światłami, ręką pokaże, że pieszy może przejść. Kiedy u nas, zwalniam, lub zatrzymuję się przed przejściem, by kogoś przepuścić, to wciąż muszę uważać, by z tyłu ktoś rozpędzony, nie wjechał mi w tył, albo znosić trąbienie i ponaglania.

  • ~mewa74 2015-08-05
    11:42:27

    1 0

    Jest w Rybniku jeszcze jedno takie miejsce, gdzie jadąc patrzę z przerażeniem, a zwalniam chyba do 20. Ulica Reymonta łuku między szkołą a przedszkolem. Są pasy, co z tego, jeśli osobom odprowadzającym z osiedla MAŁE DZIECI do przedszkola nie chce się pofatygować kila metrów dalej do przejścia. Stale tam ktoś przechodzi nieprzepisowo. Najbardziej przeraża mnie to, że właśnie z dzieckiem. Za kilka lat te same dzieciaki przechodzą tamtędy w drodze do gimnazjum.

  • ~daro 2015-08-05
    12:41:21

    2 0

    ~mewa74 jest dużo takich miejsc a na piłsudzkiego koło sądu i przy pkp? kto to projektował na zakręcie pasy? zresztą policja od nich akcja trzeżwość też stają na zakretach

  • ~daro 2015-08-05
    12:52:36

    0 0

    może akcja piesi niech przeprowadzają a nie stać z foto radarem i sprawdzać kto o 10 km przekroczył prędkość albo czekać kto popełni błąd niczemu nie zagrażający na drodze. Tylko po to są ??????? fajna praca jeżdzić samochodem z klimą . Bajka praca nieroby

  • ~mewa74 2015-08-05
    15:12:36

    1 0

    piotrusbartus1, ktoś Ci bronił zostać takim nierobem?

  • ~Peter1981 2015-08-05
    22:23:53

    0 0

    W 2014 roku nietrzeźwi użytkownicy dróg (kierujący, piesi, pasażerowie) uczestniczyli w 3 522
    wypadkach drogowych (10,1% ogółu wypadków), śmierć w nich poniosło 470 osób (14,7% ogółu
    zabitych).
    Co najważniejsze:
    W grupie nietrzeźwych kierujących największe zagrożenie bezpieczeństwa stanowili kierujący
    samochodami osobowymi, którzy spowodowali 1 311 wypadki (3,75% ogółu wypadków). W wypadkach
    zawinionych przez nietrzeźwych kierujących samochodami osobowymi zginęło 214 osób (6,7% ogółu
    zabitych).
    Pamiętajmy o tym że z roku na rok jest coraz lepiej.

  • ~qwer 2015-08-05
    22:46:51

    0 0

    0.5 promila dyskwalifikuje na wstępie a jak myślicie ile miał 5 godzin wcześniej? to już pod powiem około 1.5 - 2.0 Niezła impreza urodzinowa.Wszystkiego najlepszego - przyda się :(

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5046