zamknij

Biznes

Właściciele knajp: na rynku coraz bardziej niebezpiecznie

2013-01-21, Autor: 
- Wokół rybnickiego rynku rośnie ilość chuligańskich wybryków. Jeśli policja i straż miejska nam nie pomogą, ludzie przestaną tu przychodzić – mówią zgodnie właściciele knajp prowadzących działalność przy rynku.

Reklama

Szefowie klubów przekonują, że poziom bezpieczeństwa w centralnym miejscu miasta pogarsza się od miesięcy. Postanowili głośno o tym powiedzieć po wydarzeniach, jakie rozegrały się na rynku w wigilijną noc. - W okolicach naszego klubu doszło do strasznej bójki. Od razu wezwaliśmy policję. Niestety, na interwencję musieliśmy czekać pół godziny - relacjonuje Dawid Bochat z klubu Monter, który mieści się w budynku dawnego Hotelu Rynkowego.

Szymon Skowroński, menadżer Kulturalnego Clubu zwraca uwagę, że na rynku i w ulicach dojazdowych, niejednokrotnie dantejskie sceny dzieją się pod okiem miejskiego monitoringu. – Doświadczyłem tego sam. Gdy kiedyś jechałem samochodem ulicą Sobieskiego, grupka pijanych mężczyzn zaczęła kopać mój pojazd. Nie było żadnej reakcji służb, którą przecież powinien zainicjować operator monitoringu – zauważa Szymon Skowroński.

 

Co na to wszystko policja i straż miejska, która obsługuje monitoring w Śródmieściu? Rzecznik straży miejskiej Dawid Błatoń odpowiada, że strażnik śledzący obraz z kamer, zauważył wspomnianą bójkę w wigilię i powiadomił policję. Aleksandra Nowara – rzeczniczka prasowa policji tłumaczy zaś, że długi czas oczekiwania na policję wynikał z faktu, że patrol w tym momencie interweniował w innym miejscu Śródmieścia. I koło się zamyka.

 

Dlaczego więc służby nie skierują do patrolowania centrum miasta większych sił? Policja przekonuje, że w nocy Rybnik patroluje wystarczająca ilość funkcjonariuszy.  - W dni robocze w porach wieczornych wysyłamy 2 – 3 patrole, natomiast w weekendy wspomagają nas oddziały prewencji z Katowic, więc wokół rynku działają cztery patrole – mówi  Aleksandra Nowara.

 

Dodaje, że nierealne jest, aby jeden z patroli czuwał nad bezpieczeństwem wyłącznie na rynku. – Nigdzie nie stosuje się takich rozwiązań. Policjanci patrolujący Śródmieście pojawiają się na rynku co kilka, kilkanaście minut. I to jest wystarczające – przekonuje rzeczniczka.

 

Po apelach mieszkańców na stały patrol w Śródmieściu zdecydowała się Straż Miejska. Strażników na ulicach będzie można spotkać do godz. 2:00.

 

Zapewnienia służb nie przekonują właścicieli klubów. – Boimy się, że jeśli nic się nie zmieni, za chwilę pokutować będzie opinia, że przez knajpy na rynku jest niebezpiecznie. A przecież ścisłe centrum miasta powinno słynąć z miejsc, gdzie można w późnych godzinach dobrze się zabawić. Awanturujący się klienci stanowią margines i służby odpowiadające za bezpieczeństwo powinny skutecznie rozwiązywać takie problemy – ocenia Dawid Bochat z Montera.

 

W grudniu 2012 roku rybnicka policja na rynku i ulicach przyległych interweniowała 58 razy i w większości były to zakłócenia porządku publicznego. Funkcjonariusze odnotowali również 27 przestępstw, które w głównej mierze stanowiły kradzieże mienia wokół sklepów i lokali rozrywkowych. Natomiast straż miejska dokonała 64 interwencji, przyjęto też 33 zgłoszenia z monitoringu. Kontrole strażników miejskich dotyczyły przede wszystkim zakłócania ciszy nocnej, spokoju i porządku publicznego.

Oceń publikację: + 1 + 24 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (84):
  • ~igoola 2013-01-21
    08:06:39

    0 1

    no ja... młody i saj biorą się za pilnowanie porządku...:)

  • ~facet1977 2013-01-21
    08:20:51

    1 1

    Ludzie ogarnijcie sie, W polsce nie ma policji do pilnowania porządku. Oni mają nakaz z góry (TUSK i JEGO ŚWITA), by patrolowac ulice i wlepiac jak najwiecej mandatow. Straż miejska zajmuje sie ustawianiem fotoradarow, Wiec najlepiej nigdzie nie wychodzic. A jezeli chcecie miec do czynienia z policja to przekroczcie prędkośc i zaraz sie znajdą. Pan Tusk, Rostowski oraz Nowak Patrzą wpływow do panstwowej kasy a nie zeby ludzie byli bezpieczni i mogli czasami wyjsc do knajpy.

  • [email protected] 2013-01-21
    08:23:15

    3 0

    Doslownie ręce opadają ,,,, mamy SM , mamy Policję i wspaniały monitoring a syf w centrum coraz wiekszy , bandziorstwo się robi, a oni uważają ,że robią wszystko na medal ,,,,,,no tak złapali babcię jak kradła bombki z choinki ;)))))) tak trzymać panowie .......i znów można się zastanowić po co utrzymywać SM ?

  • ~marcin_o 2013-01-21
    08:24:49

    0 0

    "Policjanci patrolujący Śródmieście pojawiają się na rynku co kilka, kilkanaście minut" taaa chyba latem jak są parasolki, żeby sobie pooglądać dziewczyny. Jak w w/w artykule czekali pół godz po zgłoszeiu :) Gdyby nawet byli w okolicy to chyba krócej przyjechaliby do zdarzenia. Leją na takie akcje bo co z tego mają, a jeszcze w dziub można dostać. Lepiej ustawić się z fotoradarem albo złapać parkę pijącą piwko w parku ;) W Angli taki monitoring działa tak, że jak wyjdą się bić z baru to zanim jeden drugiego uderzy to już stoją pod ścianą rewidowani przez policje. A na naszym rynku już tyle bójek widziałem w nocy i ZERO reakcji policji/straży miejskiej, więc co to za monitoring. No ale spróbuj się napić piwa na ławce przez dzień ;) wiec o co tu chodzi?

  • ~ 2013-01-21
    08:34:40

    1 0

    Zjeżdżają się buraki typu SRB, SWD i cwaniakują w grupkach. Takich chwastów nie należy wpuszczać do Centrum!!!

  • ~jurempus 2013-01-21
    08:40:20

    2 0

    SRB SWD hahaha a podobno ostatnio w Katowicach SR dostali po mordzie bo cwaniakowali

  • ~Dafik88 2013-01-21
    09:09:43

    1 0

    Przede wszystkim niech zaczną porządek od swoich klubów. W takim VIPie czy KC małolatów jest od groma, dresów jeszcze więcej, i potem jeden z drugim zaczynają robić Dziki Zachód. Powiedzcie mi dlaczego pod Chockolate czy Bahamas nie ma awantur? Bo byle kto tam nie wejdzie. I polecam klubom z rynku zacząc stosować ich metody- jestem pewien że wtedy jakiekolwiek incydenty będą zdarzały się tylko sporadycznie.

  • ~Dafik88 2013-01-21
    09:11:42

    0 0

    A swoją drogą świat to widział, żeby w Wigilie lokale były otwarte do 5 rano.

  • ~ 2013-01-21
    09:16:01

    0 0

    "– Nigdzie nie stosuje się takich rozwiązań. " Niech pani Nowara przejedzie się do Krakowa, tam na rynku (i w jego najbliższym sąsiedztwie) cały czas można spotkać patrolującą straż miejską i policję

  • ~ 2013-01-21
    09:20:55

    1 0


    dafik88, dokładnie to samo chciałem napisać (dodałbym jeszcze Imperium). Panowie i Panie menadżerowie może zastanowicie się właśnie nad tym, co kolega powyżej napisał. Przecież w tych knajpach większość to dzieci, którym odbija po jednym piwie. Dlaczego nikt z Was nie wpadł na pomysł by do wpuszczać tylko osoby powyżej 21 lat. Może zaczniecie korzystać z tych pięknych haseł, które wiszą nad każdym barem: "Osobom NIETRZEŹWYM I NIEPEŁNOLETNIM ALKOHOLU....". Ale wtedy utarg spadnie prawda?

  • ~ 2013-01-21
    09:21:48

    0 0

    i Dafik88 ma racje, robia knajpy dla gówniarzy, z pięcioma dychami w kieszeni. i potem jest syf.
    wyeliminować gówniarzy jest spokój.

  • ~mastodon 2013-01-21
    09:25:58

    0 1

    "Do garbatego, że ma dzieci proste". 1. Monitoring + plus ochrona z kwalifikacjami i kompetencjami, a NIE "bramkarz" wpuszczający za "piątkę" - taki pan może ewentualnie otworzyć drzwi. 2. Wpuszczają do knajp "wszystkich", więc mają cyrk na własne życzenie. 3. Obsługa knajp - niewiele zrobi bo za te płace nie będę nadstawiać jeszcze własnych nosów. ...żaden z właścicieli nie wyjdzie sam "zrobić" porządku. Poza tym co mają w ofercie? ...pij synku piwo i wódkę... wydaj kasę i spadaj... to jest dziś niestety BAR. Chcesz mieć knajpę, to w niej siedź i pilnuj swego.

  • ~werkk 2013-01-21
    09:31:57

    0 0

    Patrole powinny być na rynku, tak długo jak otwarte są lokale, powinni wchodzić do lokali i sprawdzać czy małolatom podaje się alkohol, nieletnich na komendę i wzywać po odbiór rodziców obciążając ich kosztami.

  • ~Lokalny 2013-01-21
    09:41:13

    1 0

    Burmistrz Nowego Jorku wprowadził kilka lat temu program "zero tolerancji", który polegał na karaniu bardzo drobnych wykroczeń typu wybita szyba, bójki itp. Dzisiaj są najbezpieczniejszym metropolią świata. Czy nie rozumiecie, że jak dzisiaj nie będzie interwencji na rynku, to za kilka lat te wyrostki będą czuły się bezkarne i będzie dochodziło do jeszcze groźniejszych przestępstw?

  • ~Lokalny 2013-01-21
    09:45:03

    0 0

    Co do samych lokali na rynku i w okolicach. To jest biznes wiadomo, oni mają pilnować porządku u siebie (i nie sprzedawać alkoholu nieletnim), ale po to płacą podatki, żeby miasto zajęło się bezpieczeństwem poza lokalami. Po co te wydane grube miliony na monitoring i straż miejską? Żeby złapać jedną biedną babcię co kradnie bombki z choinki...?

  • ~ 2013-01-21
    09:54:18

    1 0

    A czego wy chcecie od Państwa które już dawno przestało spełniać swoje funkcje? Służy w tej chwili tylko i wyłącznie urzędnikom, którzy wymyślają nowe przepisy do przestrzegania których potrzebni są nowi urzędnicy. Obywatel służy tylko jako źródło finansowania tej instytucji. I tyle. To wszystko pieprznie - jest to tylko kwestia czasu

  • ~ariss19 2013-01-21
    09:54:37

    0 0

    oni tylko reagują jak coś ukradniesz a jak na kamerach widzą że ktoś się bije i zaraz przestaje to nawet patrolu tam nie wysyłają bo nocą są tylko dwa radiowozy SM i szkoda ich tam wysyłać

  • ~mariusz64 2013-01-21
    10:06:25

    0 0

    Straż miejska i policja choruje na nyktofobię...

  • ~jurempus 2013-01-21
    11:14:19

    0 0

    ALbo mi sie wydaje albo na całą gmine Czerwionka-Leszczyny działa tylko jedna pługo-piaskarka.A czemu bo jak jeżdże po gminie to tylko widze niebieskie auto z pługiem i czterema kogótami.Dwa na samochodzie dwa na posypywarce.Tylko ten samochód jeździ tam i z powrotem a reszta gdzie???

  • ~g2a 2013-01-21
    11:14:59

    1 0

    "policja" wychdozi z zalozenia " pooooczekaj poooowoli , niech sie wpierw sami powybijają. Nie bedziemy karku nastawiać ....przecziez tak mało nam płacą " Za to jak zobaczą spokojnie siedzacego osobnika z piwkiem w rece to zlecą sie jak hieny

  • ~margaretka27 2013-01-21
    11:16:44

    0 0

    Swego czasu były komendant Straży Miejskiej Janusz Bismor zlikwidował nocki ponieważ jak stwierdził w nocy straznicy są nieefektywni (czytaj dają mało mandatów). Teraz przywrócić nocki SM chyba jest zbyt późno wszyscy doświadczeni pracownicy odeszli a pozostała młodzież z rocznym stażem i doświadczeniem bliskim zeru chyba, że chodzi o kontrole drogowe:) może nie dac rady.

  • ~ 2013-01-21
    11:31:16

    0 0

    W piątki i w soboty ,patrol SM powinien być na rynku cały czas do rana....

  • ~zbig67 2013-01-21
    12:13:28

    0 0

    patrol był w innym miejscu?? to znaczy że tylko jeden patrol krąży gdzieś po mieście. ciekawe ilu policjantów pracuje w Rybniku? a straż miejska? oni sa tam gdzie można zarobić. jak idę wieczorem przez Rybnik to oczy mam dookoła głowy, pełno dresów chodzi i cwaniakują.

  • ~Heksa13 2013-01-21
    12:17:59

    0 0

    Jasne, najlepiej umyć ręce. Czasami uczęszczam do tych lokali co tak śmiało wypowiadają się ich właściciele. Panowie zacznijcie porządki robić od siebie - po co agresywnym i pijanym klientom podawać kolejny alkohol a jak się awanturuje to go wówczas wyrzucać na zewnątrz i umywać od tego ręce?
    Przecież to w większości same lokale przyczyniają się do takich sytuacji. Jak płaci to zostaje w lokalu ale jak szaleje i skończył mu się szmal to wynocha na ulicę. Zacznijmy porządki robić u siebie. Sama byłam świadkiem jak gościa wyrzucili na zewnątrz a potem dzwonili na policję że niby zakłóca porządek na rynku.

  • ~Heksa13 2013-01-21
    12:27:01

    0 0

    ~margaretka27 czytaj zanim napiszesz. Przecież patrole na nockę są na rynku.

  • ~kenijczyk 2013-01-21
    12:33:05

    0 0

    No tak, lepiej żeby awanturował się w lokalu. Tylko jakbyś od takiego przypadkiem liścia dostała, to już był by płacz, że Cię w knajpie pobili.

  • ~ 2013-01-21
    13:19:43

    0 0

    Też się zgodzę z tym, że właściciele niech zaczną robić porządki od siebie. Niech nie wpuszczają małolatów i nie sprzedają im alkoholu!! Także osobom już na "bańce". Co nie zmienia faktu, że SM jest nam nie potrzebna

  • ~Dafik88 2013-01-21
    13:19:46

    0 0

    Heksa13- masz 100% rację. Ja uważam dokładnie tak samo. Kenijczyk- to powiedz mi po jaką cholere chodzić to takiego lokalu gdzie non stop ktoś się awanturuje, gdzie możesz za nic dostać w gębe? Co jest powodem takiego stanu rzeczy? WŁAŚCICIEL lokalu, który pozwala wpuszczać wszystkich, nieważne czy jest nawalony że ledwo chodzi, czy ma 15 lat... Ważne że kupie 2 piwa, wyda 15 zł, a jak zacznie robić burdy to wywalić przed lokal i dzwonić po policję. Dlatego ja wole chodzić do Chockolate lub Bahamas- tam przynajmniej jest kultura, nie ma dresów, małolatów i nikt nie dymi.

  • ~coco39 2013-01-21
    13:31:12

    0 0

    Czegoś tutaj nie rozumiem?!
    ….”Aleksandra Nowara – rzeczniczka prasowa policji tłumaczy zaś, że długi czas oczekiwania na policję wynikał z faktu, że patrol w tym momencie interweniował w innym miejscu Śródmieścia.”

    Po chwili dodaje Pani rzecznik…”.Policja przekonuje, że w nocy Rybnik patroluje wystarczająca ilość funkcjonariuszy. - W dni robocze w porach wieczornych wysyłamy 2 – 3 patrole, natomiast w weekendy wspomagają nas oddziały prewencji z Katowic, więc wokół rynku działają cztery patrole – mówi Aleksandra Nowara.”

    Pani rzecznik Nowara- to gdzie pozostałe 3 patrole jak już jesteśmy tacy dokładni?

    Co do SM to wolą oni robić zdjęcia kominów ,wklejać mandaty za złe parkowanie lub ze pies za głośno szczeka a spec na fotelu od monitoringu też chce się zdrzemnąć przecież „noc ma swoją moc!

  • ~ 2013-01-21
    13:40:17

    0 0

    Heksa13 - albo się leczysz psychiatryczne albo pracujesz w SM....

  • ~coco39 2013-01-21
    13:50:36

    0 0

    Heksa 13 - To wg ciebie co właściciele powinni robić sprzedać tylko 1 piwko lub drinka ewentualnie do tego cola? a co z "słabymi" klientami wezwać taxi lub mieć na zapleczu pokoje i tam ich spokojnie przekimać do następnego dnia? Lokale są po to aby serwować to co jest w menu a klient dopóki płaci i jest pełnoletni to mu się sprzedaje aby zarobić a jak sam nie ma umiaru i ma ciągoty do awantur to niech w domu siedzi(klient oczywiście)

  • ~agulec 2013-01-21
    14:08:15

    0 0

    Policja i Straż czasem jeżdżą po rynku ale nie wysiadają z aut bo sie boją że dostaną, a monitoring -szkoda słów,jak do czegoś dojdzie i trzeba sprawdzić nagranie to się tłumaczy że zapis jest mało czytelny

  • ~kenijczyk 2013-01-21
    14:17:35

    0 0

    ~Dafik88 prowadzaj się gdzie chcesz, nie interesuję mnie to. Ale nie pociskaj, że lokale na rynku upijają nieletnich i lecą na każdy grosz. Fakt, to jest biznes, hajs musi się zgadzać, no ale bez przesady. Bo żaden szanujący się barman, nie sprzeda łebkowi piwko, bo zysk z tego żaden, a syfu co nie miara. Noo i mam wrażenie, że nie masz do końca pojęcia, o czym mówisz? Ile razy na miesiac imprezujesz na rynku w Rybniku, że jesteś taki ekspert i znawca ?
    A ten patrol na rynku, to była by fajna sprawa. Co ja Ci będę gadał, przejdź się o 2 -3 w nocy w piatek przez rynek, idac od placu wolnosci, idac w stronę plazy kolo imperium ;)

  • ~Fiodore 2013-01-21
    14:27:16

    0 0

    A co tu sie dziwic, skoro osoba na monitoringu jest jednoczesnie: sekretarka, informatykiem, sprzataczka i pracownikiem monitoringu i to na umowe zlecenie bez praw straznika, ale za to z jego obowiazkami? Nie chce nikogo tlumaczyc, ale podejrzewam, ze ten kto tam teraz pracuje nie patrzy 60min/godz na monitory tylko rozpraszaja go inne zadania.

  • ~kenijczyk 2013-01-21
    14:28:24

    0 0

    Padły tu nazwy, paru lokali, w każdym świetnie się bawiłem, dlatego też twierdzę, że segregacja na lepsze i gorsze to kwestia gustu, a w każdym lokalu, znajdzie się jakiś nieletni, który miał farta, bo wygląda dojrzale i awanturnik, niezależnie, czy nosi krawat czy nie.
    Zwalanie winy na wlascicieli lokalów, to tylko odwracanie kota ogonem, od kwestii tego, że dzięki samym patrolom, było by już bezpieczniej.

  • ~wera 2013-01-21
    14:33:05

    0 0

    pamiętajie do 2.00 służba miejska patroluje ulice i rejony rynku ,po drugiej można uprawiać regularne mordobicie do 2.30 bo po pół godziny przyjeżdża patrol policmanów ;-)

  • ~kenijczyk 2013-01-21
    14:42:59

    0 0

    Na rynku regularnie krew się leje nocą ciemną, ale to nie jest wina braku patroli... chwila, to w takim razie, jaka jest tego przyczyna?

  • ~dejmien 2013-01-21
    14:58:40

    0 0

    Wiecie co ja mieszkam w jedne z ulic od rynku i co piątek i sobotę jest OGIEŃ ostatnio grupka gówniarzy lała się pod moim domem było ich może koło 20 w pięciu okładali jednego chłopaka na ziemi kopali go po twarzy skakali po nim i chłopak zemdlał mało tego to cała ta banda zniszczyła mój samochód stojący tuż obok :/ Zadzwoniłem na policję patrząc przez okno i policjant dyżurujący w tym czasie nawet słyszał hałas ,który dobiegał mu do ucha :) w ogóle zero wzruszenia z Pana strony a mało tego policja w ogóle po zgłoszeniu nie interweniowała ....brawo :) więc co tu gadać o porządku i bezpieczeństwie w Rybniku :) jak to niżej napisaliście SM wlepi mandat za wjazd pod żabkę na plac wolności albo pod aptekę a tam gdzie się biją to SM woli tego nie widzieć.Parę lat temu było znacznie bezpieczniej !!!!!!!!

  • ~ 2013-01-21
    15:08:52

    1 0

    SM jak będzie patrolować rynek w nocy ,będą żądać karabinów maszynowych żeby się nie zesrać ze strachu...

  • ~wera 2013-01-21
    15:30:27

    0 0

    dejmien- chciałbym widzieć interweniującą straż mandatową w tym przypadku,pewno długo zwieracze by nie trzymały hehehe
    powód jest taki ,że policja a tym bardzie ta śmieszna straż wzbudza agresję wśród młodych także wedle ich przekonania lepiej nie
    prowokować.Policja kozaczy jak podjadą samochodem w 6-ciu w pełnym rynsztunku a takie parki jak chodzą to najwyżej schować się w bramie i czekać na posiłki nic więcej.Dlatego mamy jak mamy.Taki łebek poszedł do policji ,żeby w chu...ja ciąć i na emeryturkę po 25 latach a nie ryzykować zdrowie bo ktoś tam zadzwonił.To już nie ta policja

  • ~Wojtek Konieczny 2013-01-21
    15:35:43

    0 0

    A ja mam nieodparte wrażenie, iż stojąca pod Rossmanem kawaryna skutecznie rozwiązałaby problem

  • ~Wojtek Konieczny 2013-01-21
    15:47:42

    0 0

    Swoją drogą co w tym nierealnego, aby jeden z czterech patroli na stałe był przypisany do miejsca, w którym przebywa znakomita większość funkcjonujących w nocnych godzinach ludzi ?

  • ~Dafik88 2013-01-21
    15:57:17

    0 0

    ~kenijczyk to powiedz mi jak to jest możliwe, że te wszystkie awantury są pod VIP-em, KC, Imperium? Dlaczego pod innymi lokalami tego nie ma? No może czasem, ale to naprawdę bardzo rzadko, coś się wydarzy. Bo na pewno pod innymi nie ma całodobowego posterunku policji bądź SM. Prawda jest taka, że gdyby w każdym lokalu była jakaś selekcja, sprawy by nie było. A tak jedne lokale to mają i mają święty spokój. Inne to olewają, i dzwonią na policję.

  • ~Wojtek Konieczny 2013-01-21
    15:58:10

    0 0

    W kwestii odpowiedzialności właścicieli knajp za porządek na rynku przypomina mi się film z Tomem Cruisem - "Raport mniejszości". Karano tam przestępców przed dokonaniem aktu przemocy - niezła fantastyka - nieprawdaż ? ;)

  • ~KodeksKarny 2013-01-21
    16:10:54

    0 0

    A jakby właściciele knajp przestrzegali obowiązku zakazu sprzedaży alkoholu osobie nietrzeźwej, to też by było spokojniej :)

  • ~Wojtek Konieczny 2013-01-21
    16:17:51

    0 0

    Tzn. jak ? - wg prawa nietrzeźwy jesteś już po 1 piwie

  • ~Wojtek Konieczny 2013-01-21
    16:25:06

    0 0

    przed podaniem drugiego mamy ją badać alkomatem czy dawać do rozwiązania zadania na logikę ?

  • ~KodeksKarny 2013-01-21
    16:42:31

    0 0

    ~Wojtek Konieczny - po prostu kierować się zdrowym rozsądkiem, a nie jak to często widziałem, alkohol jest sprzedawany osobom, którzy ledwo do tego barku doszli, albo zaraz przy nim zasną. No ale kasa jest najważniejsza, więc jakoś się specjalnie nie dziwię...

  • ~ 2013-01-21
    16:55:04

    0 0

    Kodekskarny- w życiu nie pracowałeś w knajpie ,w życiu nie miałeś knajpy i pieprzysz głupoty, jak ktoś jest debilem to nie ważne ile wypije piw 1 czy 10 i tak będzie szukał dymu i z takimi gnojami knajpy walczą cały czas bo ich poprostu nie obsługują, tylko tyle mogą zrobić , a to że te ciule napiją się pod żabką najtańszego piwa albo wina na to już właściciele knajp nie mają wpływu i od tego powinna być policja i SM ,ale to niestety tylko teoria...

  • ~alexande 2013-01-21
    17:00:58

    0 0

    @Wojciech Knychu Knesz - ciężko, żeby w Krakowie na rynku nie było patroli, skoro mają na nim posterunek ;)

  • ~Wojtek Konieczny 2013-01-21
    17:11:50

    0 0

    Od 9 lat staram się kierować zdrowym rozsądkiem i nalewać tylko tym osobom, które wg mojej oceny nie stworzą mi później problemów. Zdarza mi się jednakowoż upijać ludzi wręcz do odcięcia - kwestia ich nastawienia. Bo nie jest moim zadaniem ich rozdzielać, tylko dostarczać im na swój sposób rozrywki. Istotą zadym na rynku nie jest więc do końca alkohol, ale ludzie nieodpowiednia z niego korzystający. Każdego weekendu obserwuję starcia 20letnich "kogucików", którym szumi w głowie, częstokroć nie z powodu etanolu, a wszechobecnych "przyspieszaczy", . A to już jest zdecydowanie poza moją jurysdykcją ;)

  • ~Wojtek Konieczny 2013-01-21
    17:25:53

    0 0

    Swoją drogą - czy orientuje się ktoś w temacie upublicznienia nagrań z rynkowego monitoringu ? Jaką inicjatywę należałoby wykazać, aby pogdląd rynku miał nie tylko przysypiający oficer komendy, ale każdy przeciętny Kowalski. Bo sytuacja, w której agresor ma świadomość, iż kary nie uniknie, bo zostanie wyśledzony, wytropiony przez kogoś z motywacją, w jakimś stopniu mogłaby doprowadzić do sanacji sytuacji na rynku.

  • ~kenijczyk 2013-01-21
    18:23:17

    0 0

    ~Dafik88 w chwili obecnej, szczególnie w weekend, wędrują z knajpy i nie da się określić, gdzie i kiedy w tej pijanej głowie nastąpi jakiś głupi pomysł. No i jak pisałem prędzej, a inni uczestnicy dyskusji to sygnalizują, nie chodzi tu, jak prędzej napisałeś o 15 latków, gdy problem jest z mlodymi około 20 roku życia, którzy są pod wpływem środków odurzających, których w lokalach na rynku nie ma. Barman nie jest lekarzem, który wie, kto co brał, pił czy co. I w dalszym ciągu, że osoby które się czepiają lokalów na rynku w tej dyskusji, mają tylko na celu, aby temat patroli nie był poruszony.

  • ~Wojtek Konieczny 2013-01-21
    18:46:38

    0 0

    Z patrolami bywa przeróżnie - ciężko się przyczepić, bo niejednokrotnie dzwoniłem z prośbą o interwencję i nigdy nie pozostało to bez odzewu. Różny był za to czas reakcji - od 5 min do ok 20. Bywało na swój sposób zabawnie, gdy np rybnickie CSI po telefonie w sprawie włamania na ogródki przywitało mnie szczerym uśmiechem i tekstem "i co... pełnia ?". Chłopaki swoją robotę robią generalnie dobrze. Istotniejsza jest kwestia logistyki w zabezpieczeniu ścisłego centrum w czasie weekendu - ktoś musi za to w końcu odpowiadać imieniem i nazwiskiem. A tak sprawa rozmywa się. Jak bumerang wraca też sprawa nadwrażliwości funkcjonariuszy SM na błahostki - karanie mandatem za grę na gitarze o godz 22 w ciepły lipcowy wieczór, ergo godzinie o której siłą rzeczy rynek żyje i jest gwarny.

  • ~kamilamila 2013-01-21
    18:55:01

    0 0

    no to tak po 1 zrobimy wszystkie knajpy od 21 lat to myślićie że od 18 - 21 roku co będą robić ? pić pod melinami... i melin będzie masa... policja na rynku? zagrożeniem jest club chilli który w piątek wpuszcza dzieci od 16 roku życia jeszcze na plakatach mają napisane że SPRAWDZAJĄ LEGITYMACJE! a co myślicie, że przy soczku siędzą...? w vipie jeszcze jest przesiew bez dowodu nie wejdą i wiem co mówie..

  • ~Wojtek Konieczny 2013-01-21
    19:02:57

    0 0

    Przesiew w VIPie jest pojęciem bardzo względnym - wystarczy, że wchodzi ktoś bez kurtki mówiąc, że dokumenty ma w lokalu i już je okazywał ;)

  • ~Wojtek Konieczny 2013-01-21
    19:04:29

    0 0

    i również wiem, co mówię ;)

  • ~ 2013-01-21
    19:25:42

    0 0

    tak sobie znalazłem:) Wojciech Konieczny (’74) Członek Zarządu Stowarzyszenie Działające Na Rzecz Osób Chorych Psychicznie i Ich Rodzin Homo-Homini z Siedzibą w Rybniku (Rybnik)

  • ~Wojtek Konieczny 2013-01-21
    19:27:54

    0 0

    ta, mój mentor ^^

  • ~ 2013-01-21
    19:38:50

    0 0

    Panie barman, albo panie szefie, ciekawy link. http://wyszlo.com/barman-radzi-co-zrobic-z-pijanym-kolega/

  • ~wilhelm 2013-01-21
    20:04:23

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii. Redakcja

  • ~ 2013-01-21
    20:04:33

    0 0

    Zakaz wjazdu dla chwastów SWD i SRB i będzie spokój w Centrum!

  • ~Inside 2013-01-21
    20:14:59

    0 0


    Do student. Borok z miasta się odezwał. Powiedz to komuś z tych ,,chwastów” w 4 oczy. Ciekawe jakbyś ząbki liczył albo mama znowu by ci musiała pampersy zmienić ze strachu. Co to za studia cię nauczyły ze pograniczne miejscowości szkodzą miastu, w którym są sami ,,dobrzy ludzie” Wskaż miejsce gdzie w Rybniku nic się wieczorem nie dzieje?

  • ~ 2013-01-21
    20:36:52

    0 0

    Tam gdzie nie ma ciulów ze wsi, którzy chwile wcześniej rzucali bronami przez stodołę, spożyli tanie wino i wpadli na kogucenie w grupkach cwaniaków! Takie debile rozrabiają tylko w grupkach bo solo to ogon podkulają!

  • ~Wojtek Konieczny 2013-01-21
    20:41:45

    0 0

    Nie do końca wydaje mi się to być prawdą. Z grupy bałagan robi zazwyczaj jednostka, która poprzez fakt posiadania grupy czuje się pewniejsza swoich racji. Najczęściej bardzo mylnie.

  • ~Inside 2013-01-21
    20:46:05

    0 0

    Na tyle stać biednego studencika. Mamy ubaw z tego co cię w szkole nauczyli:) Czytam twoje komentarze hoho i jedno mogę napisać. Nikt pod ciebie się nie podszyje. Nie dziwie się czemu na budowach śmieją się z studentów. Student pasuje do ciebie jak ulał:)

  • ~wera 2013-01-21
    23:18:31

    0 0

    wynika z tego ,że ,,student' spotkał osobników srb i swd pod klubem vip lub imperium ,i od tego czasu (zmoczenia spodni) ma codzienną traume podczas wychodzenia po zmierzchu.Student jakby nie SRB SWD SJZ i SGL to połowa klubow jest pustych w sobotę a nie widzę jakiegokolwiek związku pomiędzy narastającą patologią na rynku a powyższym,jeśli masz z tym problemy to po prostu zabarykaduj się w domu :))lub unikaj rynku

  • ~smr 2013-01-21
    23:21:15

    0 0

    Nie było Montera był spokój, otwarli Montera i zaczęło się dziadostwo na rynku, wnioski można samemu wyciągnąć ...

  • ~dziewczyna policjanta 2013-01-22
    00:07:24

    0 0

    Moje kochanie, opuszcza komendę w weekend , tylko po to by zjeść zapiekankę na mieście:D a po kolacji , jak skutki są poważne to bierze się z niechęcią do pracy . Kocham Mojego Pieska :*

  • ~norton 2013-01-22
    15:40:37

    0 0

    Byłem świadkiem wyciągania fotradaru ze skrzynki na ulicy Prostej - musiało to zrobić 3 strażników - więc w tym czasie nie mogli zrobić nic innego.

  • ~wera 2013-01-22
    17:31:11

    0 0

    noron zostawcie już w spokoju SM bo jakby rybniczanom nie pasowało to by dawno sprawa była załatwiona
    Każdy narzeka a jak było referendum to olewka dla sprawy ,widocznie SM w Rybniku jest niezastąpiona i bardzo potrzebna.

  • ~ 2013-01-22
    17:52:54

    0 0

    Panowie biznesmeni chcą żeby nasze podatki szerszym strumieniem szły na pilnowanie ich obejścia, że niby zero tolerancji za najdrobniejsze przewinienia w ich ogródku itp. OK!!!! Popieram w całej rozciągłości ale... 1. Podajecie IP i hasła do swoich kamer, aby mieć na oku również wasze grzeszki, które prowadzą potem do cyrków na mieście. 2. Kto nie ma monitoringu temu straż albo policja chętnie założy. Ktoś chętny? Coś nie widzę rączek w górze...

  • ~ 2013-01-22
    17:58:51

    0 0

    A propos utrzymywania porządku przez policję w rynku, byłem świadkiem legitymowania na rynku kogoś kto o 4-tej w nocy siedział na kląbie i pił piwo, policjant żądał okazania dokumentów, chłopak mówił, że nie pokaże bo nie ma i poprosił o zawiezienie na Komendę. Z momentem ukończenia wypowiadania zdania został podcięty nogą przez policjanta, rzucony potem o maskę, skuty, wrzucony jak worek śmieci na tylne siedzenie jak terrorysta poszukiwany listem gończym i wywieziony. Ciekawe czy o taki porządek chodzi?

  • ~Max 2013-01-22
    20:36:00

    0 0

    Nie czytałem wszystkich komentarzy.......Ale proponuję by broń była powszechnie dostępna i sprawiedliwość wymierzać samemu!!!Policja i SM nigdy wam nie pomogą...W sądzie zeznają przeciwko wam!Znam to z autopsji!!!

  • ~pepsi 2013-01-23
    09:22:06

    0 0

    Bo to taka dzielnica jest

  • ~alikante1 2013-01-23
    09:51:13

    0 0

    Do smr - masz rację! W okolicach rynku zawsze było głośno ale od chwili otwarcia Montera zrobiła się masakra!!! Czy nie można by było ograniczyć handlu alkoholem np; do północy??? Tam też mieszkają ludzie i chcą najzwyczajniej w nocy SPAĆ.
    Pamiętam jak lata temu zawsze pod ratuszem stał wóz policyjny, teraz nie ma tam żadnego nocnego patrolu!! Kilka razy wzywałam w nocy - przyjeżdżają po ok. 20 min. lub wcale :-(

  • ~Teddy 2013-01-23
    16:55:21

    0 0

    A przez kogo ja nie przez knajpy sprzedające alkohol szerzy się chuligaństwo? Przez srające na płytę gołębie??? Operator monitoringu widzac.. zawiadomił Policję - no nie mogę !!!! A jak długo czekał aż się policja zgłosi na 112?? Co robią w takim razie Szczury Nadbrzeża że nie mogli sami interweniować?? Partol policji był w innym miejscu na interwencji w Śródmieściu - sorry, jedn patrol ma policja???Ja tu niezły burdel widzę jak mawiał J. Stuhr w Seksmisji. A może reaktywować ZOMO albo nawet ORMO skoro żadne służby w tym mieście nie dają sobie rady?? Chciał Fudali ożywienia Starówki? Mówiliśmy mu na Radach Dzielnic, ze ożywienie to będzie pijaństwo na rynku ale nie docierało. To teraz ma. I co Pan na to Panie Prezydencie???

  • ~Teddy 2013-01-23
    17:07:01

    0 0

    P.S.
    Jak komendant Głowacki z Żor chciał wypieprzyć SM i wprowadzić "zero tolerancji" to go tak świta od Adasia tak maltretowała, że sam zrezygnował ze stanowiska niby z powodów zdrowotnych, więc wszystko co się w tym mieście dzieje jest podszyte "jakimś" interesem :-(

  • ~Teddy 2013-01-23
    17:11:16

    0 0

    A jeśli chodzi o monitoring to pamiętajcie, że kamery pracują w systemie autorotacji i są tak zaawansowane technologicznie, że jak gdzieś się coś dzieje to akurat są odwrócone w druga stronę. Fenomenalna technika :-)

  • ~Lokalny 2013-01-25
    08:32:47

    0 0

    Nie widzę związku pomiędzy otwarciem kolejnego lokalu (tutaj Monter) a wzrostem awantur na rynku. Jak nie ten lokal to inny. Poza tym najwięcej bujek jest przy fontannie i lokalu VIP. Ktoś wspominał o tragedii która musi się wydarzyć, żeby władza interweniowała. Przecież były już takie zdarzenia jak nóż wybitny koleżce przy fontannie, czy pobicie do nieprzytomności chłopaka na ul Raciborskiej przy Imperium. To mało? Rozumiem, że tylko jakieś spektakularne morderstwo albo gwałt zbiorowy na środku rynku pobudzi władze do działania...

  • ~Adaśko 2013-01-25
    20:33:33

    0 0

    Nic nowego,mieszkam w centrum od 21 lat.Bezpieczeńtwo się pogarsza,Pan Skowroński ma rację.Ja już pisałem o tym niejednokrotnie.Wychodząc z psem na spacer,to tylko przykład to trzeba uważac ,żeby w łeb nie dostac.SM podlega UM.Dlaczego nie mogą pracowac w nocy.To proste,bo trzeba zapłacic.UM woli te pieniądze rozwalic na siebie.Monitoring to tylko fikcja.Nawet nie potrafią ustawic kamery na ul.Plac Wolności i Reja.Byłem w UM,rozmawiałem i nawet był ze mną pan który tym się zajmuje.I co i nic.Policja i SM dobrze wiedzą ,że ta kamera w nocy jest ślepa.Było to zgłaszane ,ale UM nic w tym kierunku nie robi.Bójka za bójką,łacina,spożywanie różnego rodzaju alkocholu,wycie oraz publiczna toaleta na Reja i Placu Wolności .Tak wygłada centrum.Smrud,odchody ludzkie,wymioty.Władza ma to głęboko gdzieś!

  • ~superelektro 2013-01-26
    09:01:00

    0 0

    Powstańców też jest monitorowana. Podobno. Dodatkowo jest ograniczenie w ruchu dla dostawców i właścicieli posesji a poza tym jest jeden kierunek ruchu. Auta i tak jadą jak się komu podoba. Jedzie do połowy ulicy, zawraca i jedzie pod prąd, albo sypie na wstecznym do góry. To gdzie jest ten monitoring ? I najważniejsze. Od 2 tygodni co najmniej nie widziałem patrolu straży miejskiej, a mam widok na ulicę w godzinach od 9 do 21 - 22. Ale muszę również przyznać że znacznie częściej niż np. pół roku temu pokazuje się policja. Było by jeszcze lepiej gdyby naprawili uszkodzony przez kogoś na początku listopada biletomat, gdyż obecnie ulica ta raczej przypomina parking niż deptak. Samochody stoją po obu stronach na chodnikach a piesi z konieczności poruszają się po jezdni.

  • ~hardmark 2013-01-27
    20:47:21

    0 0

    To znaczy , że cały system monitoringu jest do ......niczego? Przecież po to właśnie został stworzony.Aby wychwytywać i reagować.
    A co robi SM? Przecież mogli wysłać patrol. A może pomysłem będzie , w razie napadu, zaparkować samochód w miejscu niedozwolonym i oczywiście tam gdzie są kamery.Wtedy bardzo szybko pojawi się patrol SM.Chociaż nie. Prawdopodobnie poczekają za rogiem aż bandyci odejdą a wtedy się pojawia i wlepią mandat.

  • ~kimi1970 2013-02-08
    22:49:07

    0 0

    Straż miejska do 2 - chyba do 14!!! Przecież wieczorem jest ciemno i się boją. A bezpieczeństwo w centrum to drugorzędna sprawa, na pierwszym miejscu jest ściganie samochodów mieszkańców zaparkowanych pod własnymi domami!!! Szkoda, że nie udało się zlikwidować tej najbardziej niepotrzebnej komórki w mieście!!!

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5270