zamknij

Wiadomości

Wkrótce remont wiaduktu na Chwałowickiej. Niestety, TIR-y dalej będą się blokować

2017-07-28, Autor: Bartłomiej Furmanowicz

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do remontu wiaduktu na ul. Chwałowickiej. Niestety, inwestycja w żaden sposób nie poprawi przejazdu ciężkich i wysokich pojazdów. Dlaczego? To pytanie zadaliśmy inwestorowi oraz Urzędowi Miasta w Rybniku.

Reklama

Wiadukt na Chwałowickiej cieszy się wśród kierowców złą sławą. Co jakiś czas zostaje zablokowany przez TIR-a powodując korki zarówno od strony dzielnicy Meksyk, ulicy Prostej jak i centrum Rybnika. W takich przypadkach zazwyczaj wina leży po stronie kierowców samochodów ciężarowych, którzy nie zauważają lub ignorują znaki o ograniczonej wysokości.

PKP PLK jako inwestor planuje remont polegający na wymianie przęseł konstrukcji nośnej i odnowieniu stanu podpór. - Z uwagi na to, że wiadukt zlokalizowany jest w bezpośrednim sąsiedztwie stacji Rybnik oraz to, że na wiadukcie znajduje się 6 torów kolejowych, jego remont musi być podzielony na etapy – mówi Bogdan Ząbek z biura prasowego PKP PLK.

Inwestycja nie zakłada jednak obniżenia terenu pod wiaduktem. Dlaczego? Takie pytanie skierowaliśmy do rybnickiego magistratu, któremu powinno najbardziej zależeć na rozwiązaniu tego odwiecznego problemu. Zwłaszcza, że Piotr Kuczera nim zasiadł w fotelu prezydenta Rybnika, krytykował poprzednie władze Rybnika za to, że nie zadbały, by PKP poszerzyło inne wąskie gardło w mieście – wiadukt przy ul. Wodzisławskiej.

W odpowiedzi Anna Kolenda z biura prasowego UM Rybnik wskazuje na względy techniczne. - Z danych uzyskanych od właściciela obiektu wynika, iż informacja o faktycznej głębokości posadowienia fundamentów zostanie pozyskana podczas remontu na podstawie wykonanych odkrywek – tłumaczy.

Drugim argumentem przeciwko obniżenia niwelety drogi są zbyt duże koszty przebudowy uzbrojenia podziemnego.

Na problemy techniczne w związku z ewentualnym pogłębieniem przejazdu pod wiaduktem wskazuje też Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK. - Obniżenie poziomu jezdni pod wiaduktem jest również utrudnione ze względu na infrastrukturę podziemną znajdującą się pod jezdnią – wyjaśnia.

Magistrat uważa również, że panaceum na problemy przejazdu pod wiaduktem na Chwałowickiej będzie budowana droga regionalna Racibórz – Pszczyna. - Powstałe w ramach inwestycji węzły komunikacyjne – chwałowicki i śródmiejski – będą alternatywą dla obecnej trasy – dodaje Anna Kolenda.

Remont wiaduktu na Chwałowickiej ma ruszyć we wrześniu. Jak będzie wyglądać tymczasowa organizacja ruchu? Na razie nie wiadomo. Magistrat czeka aż spółka PKP PLK przedstawi na szczegółowe informacje o harmonogramie inwestycji.

Quiz: wiesz, gdzie znajdują się te wiadukty?

Quiz: wiesz, gdzie znajdują się te wiadukty?

Tym razem mamy nietypowy quiz. Jesteśmy ciekawi Waszej znajomości wiaduktów na terenie Rybnika. Niektóre pytania mogą okazać się trudne, inne podchwytliwe. Dajcie znać jak Wam poszło!

Rozwiąż quiz

Oceń publikację: + 1 + 16 - 1 - 29

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (8):
  • ~ 2017-07-28 15:45:16

    Będzie paraliż. I bez remontu rano i po 14 są potworne korki

    60 2
  • ~tuptyś 2017-07-28 16:21:55

    Będzie tak jak zawsze, ciągnący się remont, korki, brak nadzoru, praca na jedną zmianę po 8 h dziennie, weekend wolny itd. Nie liczcie na nic więcej.

    56 3
  • ~Przemysław Buchta 2017-07-28 17:41:08

    ~tuptyś: Jak przerabiali rondo na Mikołowskiej to pracowali 24h ale oczywiście mieszkańcom okolicznych domów nie pasowało i wydzwaniali na SM i truli dupy na FB... Polakom nie dogodzisz. Nigdy.

    45 10
  • ~Arteks 2017-07-28 17:46:43

    To wszystko zależy od wykonawcy. Pamiętacie jak sprawnie firma wyłoniona przez PKP PLK zbudowała od podstaw nowy wiadukt nad Mikołowską? Wszystko w obrębie założeń i zgłoszeń do Urzędu Miasta. O wiele większe problemy były z remontem Wodzisławskiej który przedłużał się w nieskończoność i żadne terminy nie były dochowane. Obawiam się, że mogą być dni w których prace będą powodować wyłączenie wiaduktu z ruchu - rzeczywiście może być ciężko bo to kluczowe miejsce dla miasta. Całe szczęście, że nie podjęto decyzji o remoncie wiaduktu na Żorskiej - a nie wiem czy pamiętacie, że było już od niej blisko. Natomiast co do pogłębiania to jednak wydaje mi się, że urzędnicy mają rację. Po to budujemy drogę P-R aby wygonić ruch ciężarowy z centrum miasta. Po co zapraszać Tiry aby dodatkowo hamowały ruch w tej okolicy?

    27 25
  • ~Grzegorz Nowak 2017-07-29 04:49:47

    Po pierwsze to tiry też muszą jakoś dojeżdżać, szczególnie zaopatrzenia sklepów. A następna sprawa, jeśli zamiast nadlewania asfaltu, byłby wymieniany, bez problemu tiry by przejeżdżały, tylko oczywiście nie chciało się frezować całego starego asfaltu, więc nowy kładli na stary, co spowodowało płytszy wiadukt, ale to przecież Polska....

    22 9
  • ~Grzegorz Nowak 2017-07-29 04:58:36

    Fffdf

    3 4
  • ~qwer 2017-07-29 15:11:13

    Zamiast zrobic coś porządnie to nie.Tylko głupie tłumaczenie bo wysokie koszty.Most na żorskiej też miał byc zrobiony to zwęzili na moście przejazd i tak jest juz 2 rok.Jak tak dalej bedzie to od wschodu do rybnika bedzie sie mozna dostac tylko drogą powietrzną.

    13 2
  • ~fandango1972 2017-07-30 20:17:13

    Grunt, że jest kasa na wybiegi dla psów. PS. Kiedy wymiana donic na ul. Zaruściałych Donic?

    13 3

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy Miasto Rybnik powinno zrezygnować z udzielania dotacji organizacjom pozarządowym?




Oddanych głosów: 462