zamknij

Wiadomości

Winny przejazd kolejowy czy brawura kierowców?

2012-05-31, Autor: Redakcja
Jak donoszą nam internauci, na Mikołowskiej, w okolicach skrzyżowania z ulicą Robotniczą dochodzi do częstych stłuczek. Faktem jest, że kiedy na Robotniczej zamykają się rogatki, na Mikołowskiej tworzą się długie korki. Policjanci jednak twierdzą, że to kierowcy jeżdżą tam za szybko.

Reklama

- Kolejki aut, które tworzą się na ulicy Mikołowskiej, kiedy zamykają się rogatki stwarzają ogromne niebezpieczeństwo. Samochody stają czasami aż na łuku ulicy Mikołowskiej. Widoczność zza zakrętu jest zerowa. Stąd ciągłe stłuczki – zaalarmował nas jeden z internautów, mieszkaniec Kamienia.

- Przed łukiem jest ograniczenie prędkości do 60 km/h. Gdyby kierowcy stosowali się do tego ograniczenia, nie dochodziłoby do zdarzeń drogowych. Kierowcy często zapominają też, ze ograniczenie prędkości nie oznacza, że z taką prędkością należy jechać. Prędkość trzeba dostosowywać do warunków panujących na drodze – komentuje Ryszard Czepczor z Wydziału Ruchu Drogowego KMP Rybnik – Część zdarzeń drogowych na tym odcinku drogi wynika też z nieudzielania pierwszeństwa przez kierowców wyjeżdżających na ulicę Mikołowską z ulicy Robotniczej – dodaje policjant.

 

Policja przyznaje też, że nawet przebudowa drogi mogłaby na nic się nie zdać. - Nie możemy nakazać przebudowy drogi. Możemy zasugerować ustawienie odpowiedniego oznakowania np. ograniczającego prędkość, remont nawierzchni w celu poprawy bezpieczeństwa – tłumaczy Ryszard Czepczor – Poza tym nawet jeśli droga zostałaby poszerzona, a łuk wyprostowany, to nie ograniczy to wypadków, bo wiemy z doświadczenia, że kierowcy będą po prostu wtedy jeszcze szybciej jeździć.

 

A Waszym zdaniem, kierowcy przesadzają z prędkością na Mikołowskiej?

Oceń publikację: + 1 + 14 - 1 - 5

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (21):
  • ~comar 2012-05-31 13:30:42

    jakby zamykali szlabany minute przed pociągiem a nie 5 to by korków nie było i to się tyczy wszystkich rogatek w Polsce.

    1 0
  • ~ 2012-05-31 13:37:27

    to wina drogi, pierdolnąc droge przez las

    0 0
  • ~MadMan 2012-05-31 14:06:47

    Fakt faktem, kierowcy jeżdżą często jak idioci, ale jest druga strona medalu wspomniana przez comara - szlabany często są zamykane stanowczo za prędko. Minuta przed pociągiem sygnał świetlno-dźwiękowy, 40 sekund - zamknięcie szlabanów i byłoby bardzo dobrze.

    0 0
  • ~ 2012-05-31 14:07:25

    Lepiej postawić fotoradar... :0

    0 0
  • ~darmowapizza 2012-05-31 14:15:08

    Zastrzeżenia co do prędkości można mieć do kierowców jadących od strony Stanowic, wynikają z tego wymuszenia pierwszeństwa przez kierowców jadących od strony Kamienia. Osobnym tematem jest czas oczekiwania na przejeździe kolejowym, bywa i 10-12 minut - to jest skandal , ten problem muszą jak najszybciej rozwiązać zarządcy przejazdu. Oczywiście nieunikniona jest budowa drogi przez las w kierunku elektrowni.

    0 0
  • ~auralfloat 2012-05-31 14:46:42

    ~comar, to nie jest dobre rozwiązanie, bo znając polskie pociągi taki skład może mieć kilkuminutowe opóźnienie na niewielkim odcinku kilkuset metrów, np. od Paruszowca. Ciężko trafić z pociągami w Polsce.

    0 0
  • ~Fiodore 2012-05-31 15:01:17

    Ależ skąd, mylicie się, to wina AFy, to przez niego ludzie tak szybko uciekają z miasta ;) Co nie Alanku, oj sorry, qwerty?

    0 0
  • ~comar 2012-05-31 15:03:04

    dlatego stawia się automat i w momencie załóżmy 500 metrów od przejazdu jak przejedzie pociąg to szlaban się zamyka. Tylko to się wiąże z inwestycją ....

    0 0
  • ~Fiodore 2012-05-31 15:04:55

    A tak na poważnie, to wystarczy włączyć TV i obejrzeć dzisiaj jakiś serwis informacyjny. Wiecie dlaczego szlabany zamykają 5-10min przed pociągiem? Gdyby zamykali je na 40s przed, to ludzie i tak braliby na to poprawkę i dochodziłoby do większej liczby tragicznych wypadków z udziałem pociągu i samochodu.

    0 0
  • ~ 2012-05-31 16:13:50

    prawde mówiąc cos mi tu śmierdzi, zapytałem zony kolegi, jeździ tamtędy do i z pracy 5 lat już dzień w dzień, i nie widziała nigdy stłuczki

    0 0
  • ~josom 2012-05-31 17:07:11

    Roz stłuczka była i rybnik.com na miyjscu. Niesamowito sprawa...
    Po za tym jak sie nauczą tam zamykać normalnie szlabany 3 minuty przed pociągiym to by to inaczyj wyglądało, a niy 5 minut - 10 minut - 15 minut i nareszcie cug.

    0 0
  • ~wojtek144 2012-05-31 18:24:20

    Zgadzam się z ~jan karolewski wybudować dodatkową drogę do" Kamienia" przez las i po sprawie.

    0 0
  • ~josom 2012-05-31 18:39:37

    Można też śmiało zrobić przejazd na torami budując jakiś mostek, ale po co? Przecież bardziej warto budować kolejne zbędne i zamknięte boiska.

    0 0
  • ~ 2012-05-31 19:58:09

    po rozmowie z 3 osobbami z kamienia , nikt nie widzial tak wypadku od "lat"

    0 0
  • ~akerue 2012-05-31 20:13:28

    Tytuł artykułu inteligencją nie błyszczy, a raczej ten kto go pisał.....
    Co komu winien przejazd kolejowy? Dzisiaj ludziom brak odrobiny cierpliwości, a co za tym idzie i rozum także....Prosty przykład: gdy w dowolnym markecie do kasy stoi DWUOSOBOWA kolejka to trzecia osoba już się niecierpliwi i wymaga otwarcia drugiej kasy, a kiedyś stali dniami i nocami w kolejkach i było.....
    Jak ktoś ma choć trochę rozumu w głowie to powinien się domyślić, że przejazd kolejowy nie może być zamykany w ostatniej chwili...a gdyby tak na tym przejeździe pechowo zepsuł się autobus z dziećmi na 40 sek przed przejazdem pociągu? Jak te dzieci ewakuować i jak zatrzymać pociąg, który ma swoją masę i nie wyhamuje w 40 sek? Nie trzeba być orłem z fizyki, by wiedzieć, że droga hamowania pociągu jest długa.....Jak się komuś śpieszy to należy ruszyć swoje szanowne cztery litery WCZEŚNIEJ i jeśli się ma trasę z przejazdem kolejowym to uwzględnić możliwość stania na przejeździe...w końcu człowiek to niby homo sapiens szkoda, że o mało którym kierowcy można tak powiedzieć.....Szkoda, ze mamy tak śmiesznie niskie mandaty.....są kraje, gdzie nikt nie łamie przepisów bo im się nie opłaci.....i żyją, zdążyć potrafią....a wypadków mają mniej....

    0 0
  • ~Jan R. 2012-05-31 21:11:59

    Moja propozycja jest taka: należy Kamień, Książenice i Szczygłowice odłączyć od Rybnika i przyłączyć do Knurowa albo do Gliwic i problem sam się rozwiąże. A poza tym należy się dobrze przyjrzeć kierowcom, którzy mają zbyt niski poziom oleju nie w silniku, ale we łbach.

    0 0
  • ~josom 2012-05-31 21:41:10

    ~Jan R. palnij sie w łeb, bo wkurzasz takich ludzi jak ja. Coś sie nie podoba? Jedź se do Warszawy, ablo Sosnowca to zobaczysz jak ci fajnie bedzie.

    0 0
  • ~Arteks 2012-05-31 23:18:07

    @Jan R. - a tobie też powinni odłączyć... internet ;) Według mnie sprawa stłuczek w tym miejscu jest chyba wymyślona przez znudzonych internautów albo znudzonych dziennikarzy. Owszem marzy mi się poszerzona do dwóch jezdni Mikołowska i węzeł bezkolizyjny zarówno z Mikołowską jak i nad torami ale nawet najlepsze rozwiązania nie mogą nieostrożnym lub głupim kierowcom. A co do zamykania na kilka minut to weźcie pod uwagę, że tam są aż trzy tory czyli potencjalnie mogą jechać trzy pociągi jeden po drugim albo nawet równocześnie... Nie znam procedur ale dyżurny musi stosować się do odpowiednich przepisów dotyczących czasu zamykania. Lepiej poczekać 2-3 minuty na przejeździe strzeżonym i żyć. Po remoncie pociągi jadą tam 100 km/h jakby ktoś miał jeszcze wątpliwości. I całe szczęście że ten przejazd jest strzeżony drodzy narzekacze!

    0 0
  • ~ 2012-06-01 06:22:24

    Arteks a tobie mozg, średnio rozgarnięty widzi ze to mega ironia

    0 0
  • ~ 2012-06-01 07:49:47

    ~akerue to że przejazd jest zamykany 5 minut wcześniej niż przejedzie pociąg to jak najbardziej rozumiem ale to że po przejeździe tego pociągu trzeba czekać 10 minut na podniesienie szlabanów to jest lekkie przegięcie delikatnie mówiąc po prostu tym debilom na nastawni w kamieniu się qrwa nudzi, ale chyba będzie trzeba zrobić z tym porządek tylko szkoda mi ludzi tam pracujących może nie ich tylko ich rodzin bo przez takie postępowanie mogą stracić pracę.

    0 0
  • ~hardmark 2012-06-09 21:03:44

    Zgodnie z przepisami przejazd należy zamknąć maksymalnie 5 minut przed przejazdem.Jeżeli stoisz przed przejazdem dłużej niż 10 minut to znaczy , że coś jest nie tak. Uważam , że większość kierowców ma problem z określeniem czasu.Jest taka stara zagadka na ten temat:Ile trwa minuta? - Zależy po której stronie drzwi do kibla się stoi.

    0 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

"Piątka dla zwierząt" - popierasz ten projekt ustawy?




Oddanych głosów: 1623