zamknij

Wiadomości

Wiadukt na Żorskiej do przebudowy. Jest przetarg

2019-08-30, Autor: Bartłomiej Furmanowicz

A więc jednak! Wiadukt na ul. Żorskiej ma być przebudowany – tak wynika z ogłoszenia przetargowego, które zostało opublikowane wczoraj na stronie rybnickiego magistratu.

Reklama

O tym temacie jest głośno raz na jakiś czas w Rybniku. Nie ma się co dziwić, obiekt jest już w kiepskim stanie, o czym pisaliśmy w sierpniu 2016 roku. - Na konieczność dokonania remontu wiaduktu na ul. Żorskiej i jego przebudowy wskazują dokonane przeglądy techniczne – wyjaśniała wtedy Anna Kolenda z biura prasowego UM w Rybniku.

>>Wiadukt na Żorskiej do remontu. Kierowcy muszą w 2017 roku przygotować się na utrudnienia<<

Kilka miesięcy później okazało się, że miasto musi na razie zarzucić pomysł przebudowy. - – Remont wiaduktu przy budowie drogi Pszczyna-Racibórz mocno zakłóciłby nam funkcjonowanie centrum – zachwiałoby ruchem. Zrobiliśmy jeszcze raz badania wiaduktu, pokazują one, że po zawężeniu pasów ruchu nie ma żadnych negatywnych zmian. Obiekt powinien wytrzymać dwa, może trzy lata – tłumaczył w prezydent Piotr Kuczera.

>>Remontu wiaduktu na Żorskiej na razie nie będzie. Zniknie za to rondo na Mikołowskiej<<

Czas powoli mija, powoli zbliża się też koniec budowy drogi Racibórz-Pszczyna. Tymczasem na stronie internetowej rybnickiego magistratu pojawiło się ogłoszenie przetargowe. Dotyczy ono przebudowy wiaduktu na Żorskiej.

Z treści projektu przebudowy dowiadujemy się, że zakres inwestycji obejmuje:

- rozbiórkę istniejącego ustroju nośnego,
- rozbiórkę nasypu w rejonie przyczółków,
- wzmocnienie posadowienia przyczółków i filara przy użyciu mikropali,
- zmniejszenie obciążeń poziomych działających na przyczółki przy pomocy konstrukcji z gruntu zbrojonego,
- poszerzenie górnej części filara (obustronne wsporniki) w celu właściwego oparcia nowego szerszego ustroju nośnego,
- wykonanie wsporników w obrębie skrzydeł przyczółków celem poszerzenia,
- wykonanie nowego ustroju nośnego z belek prefabrykowanych typu T,
- wykonanie przebudowy ul. Żorskiej na dojazdach do wiaduktu,
- przebudowę telekomunikacyjnych kanałów kablowych,
- zabudowę nowych zapasowych kanałów kablowych w kapach,
- wymianę czterech latarni ulicznych i ich podłączenie,
- wykonanie nowych kanałów deszczowych wraz ze studniami w celu odprowadzenia wód deszczowych i roztopowych z obiektu mostowego,
- osadzenie wpustów mostowych i podłączenie do nowych kanałów deszczowych.

Obecna konstrukcja drogi ma być ponadto zdemontowana, wykonana zostanie nowa konstrukcja i nawierzchnia drogi, zjazdów i chodników.

Całkowita wartość zamówienia (bez VAT) wynosi 7.886.178,87 złotych. Termin składania ofert mija 13 września. Więcej informacji znajdziecie na stronie internetowej UM w Rybniku.

Jak zakończy się ten przetarg? Kiedy najwcześniej możemy spodziewać się robót w tym miejscu? Będziemy Was informowali.

Oceń publikację: + 1 + 74 - 1 - 15

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (38):
  • ~Arteks 2019-08-30 18:24:06

    W tym miejscu ewidentnie przydałby się przystanek kolejowy na trasie do Katowic ze schodami na peron z wiaduktu. W okolicy na Żorskiej pracuje sporo osób. Można byłoby uzgodnić to z koleją i podzielić między sobą koszty. Kolej peron i oświetlenie, miasto dokumentacja i schody z wiaduktu. Byłoby za jednym zamachem w czasie praktycznie budowy od nowa wiaduktu.

  • ~sympatykrybnika 2019-08-30 18:24:33

    "Obecna konstrukcja drogi ma być ponadto zdemontowana, wykonana zostanie nowa konstrukcja i nawierzchnia drogi, zjazdów i chodników." - a gdzie ścieżki rowerowe???

    82 56
  • ~Konrad Klink 2019-08-30 18:38:09

    @Arteks. Wydaje się to niemożliwe, gdyż tory które leżą pod wiaduktem to element głowicy stacji Rybnik. Wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy że stacja kolejowa to nie tylko bliskie sąsiedztwo peronów. Przed wiaduktem od strony Paruszowca znajdują się semafory wjazdowe na stację Rybnik. Wydaje się więc że przystanek byłby z kolejowego punktu widzenia zbyt blisko stacji Rybnik.

    127 7
  • ~ 2019-08-30 18:48:52

    nie popadajmy w absurdy, bo za chwilę wyjdzie nam linia o gęściej rozmieszczonych przystankach niż na wydzielonej tylko do lokalnego ruchu SKM

    59 10
  • ~pprywatne 2019-08-30 19:00:23

    ~Arteks - Przecież mogą rowerami z Paruszowca dojechać albo z Dworca Głównego, tam jest nawet Centrum Przesiadkowe z bezpłatnymi apartamentami.

    162 8
  • ~Abisall 2019-08-30 19:04:45

    EEE Arteks serio widzisz sens w tworzeniu przystanku kilometr od głównej stacji?

    101 8
  • ~Arteks 2019-08-30 19:17:47

    @Konrad - semafory to PKP mogłaby dość sprawnie przenieść o te kilkanaście metrów. Gorzej byłoby ze zwrotnicami ale tam akurat ich nie ma. Wtedy semafory wyjazdowe z nowego przystanku byłyby wjazdowymi do stacji Rybnik - tak jak semafory w Górkach Śląskich są wjazdowymi do Suminy. Ale wiesz... Jak za drogi odpowiadają goście z Żor czy Pszowa to może jeszcze im zależeć na jakimś remoncie - ale "po co sobie zawracać głowę jakąś koleją, przystankami itd". A obecnie w Polsce jest tendencja do budowania nowych przystanków kolejowych. W pobliskich Gliwicach ma powstać nowy na wysokości os. Kopernika. Nawet na "zakopiance" wybudowano przystanek Sucha Zamek. Czym więcej przystanków tym więcej ludzi może skorzystać z komunikacji szynowej. W niemieckich czy austriackich miastach jeśli jest jakiś wiadukt w mieście nad koleją - prawie zawsze pod nim jest przystanek - nawet jeśli kolejny jest tak blisko, że widać go z peronu... Ja widzę u nas dużo pozytywnej energii i pozytywnych dyskusji, ale jeśli chodzi o realizację to jest gorzej. U nas nie myśli się perspektywicznie. A taki przystanek mógłby działać też miastotwórczo w kierunku zagospodarowania terenów po d. Ryfamie czy pobliskich ogródków działkowych. Byłby zgodny z równowagą w transporcie którą nasz prezydent rozumie i wspiera. @abisall - oczywiście, że tak. W ruchu aglomeracyjnym można budować przystanki nawet co 500 metrów i takie np. funkcjonują niedaleko - w Tychach. Tam miasto zbudowało kilka przystanków. Między Tychami Zachodnimi a Tychami Al. Bielską odległość wynosi 500 m.

  • ~Arteks 2019-08-30 19:21:35

    @ursus - co jest absurdalnego w przystankach w punktach w których łatwo można by się było przesiąść np. z autobusów od strony Piasków, Boguszowic? Zysk czasowy dla wielu to z 10-15 minut. Wysiadasz na przystanku zlokalizowanym na wiadukcie i schodzisz na dół na peron. Nie proponuję przystanku między Głównym, a Towarowym bo tam na trasie niczego nie ma. Na Żorskiej są miejsca pracy, jeździ multum autobusów miejskich, jest os. Karolinka, w pobliżu są ciekawe tereny do zagospodarowania. Jeśli np. tam powstałoby jakieś osiedle deweloperskie - byłoby bliżej niż do dworca głównego. Jesteś na nie bo jesteś na nie - jak zawsze?

    33 95
  • ~lewy_gwint 2019-08-30 19:32:03

    Arteks, czy Twoje wynagrodzenie zalezy wprost proporcjonalnie od ilosci pierdół które tu wypisujesz. Bo jezeli jest to tylko Twoje hobby, to nie mam słów.

  • ~Konrad Klink 2019-08-30 19:44:30

    @Arteks, no właśnie może się nie dać ich przesunąć. Nie jestem inżynierem budowy linii kolejowych, kolej to małe hobby, ale wydaje mi się że są opisane pewne minimalne odległości w jakich stawia się semafory. Może stoją tam bo bliżej się nie da? Poza tym pamiętam propozycję budowy przystanku kolejowego przy M1 w Zabrzu. Pomysł upadł ze względu na wysokie koszty i potencjalnie małą liczbę zainteresowanych pasażerów.

    49 4
  • ~Piotr Czaja 2019-08-30 20:00:50

    znowu wybiorą najtańszego wykonawcę/czytaj partacza/ i będą same poprawki

    50 12
  • ~Arteks 2019-08-30 20:05:07

    @Konrad - w Zabrzu pomysł upadł bo... po tej linii (Gliwice-Bytom) nie ma od lat ruchu pasażerskiego. @lewy_gwint - przecież to ty napisałeś powyżej puste pierdoły, a ja uzasadniony i tani dla miasta postulat. Jeśli władzom miasta zależy na jego rozwoju oraz na rozwoju alternatywnych form przemieszczania się w sytuacji nie mogą marnować żadnej okazji ku temu. Większość kosztów budowy przystanków kolejowych ponoszą PKP PLK i one budują przystanki w wielu lokalizacjach czasami prawie w polu jak np. Lublin Ponikwoda - jeśli są naciskane przez samorządy. Czasami samorządy budują przystanki tak jak w Tychach - w ramach całego projektu przywracania Tychów do transportu kolejowego. Ale tu wystarczyłoby się dogadać z PKP. Pociągów do Katowic przybywa. Niewykluczone, że kiedyś pojawią się do Gliwic.

    19 73
  • ~ 2019-08-30 21:04:46

    Patrzac na to, w jakim tempie teraz ida rozne roboty drogowe (i nie tylko), to taka praca z wiaduktem na Zorskiej zapowiada sie na 3 lata

    71 4
  • ~goliat 2019-08-30 22:25:55

    Rondo na obwiedniej 8 miesiecy robią, a końca nie widać, to wiadukt z 5 lat jak nic.
    Arteks, nie jesteśmy w Niemczech, że schodzisz po schodach i wchodzisz do pociągu. Te twoje 10-15 min to chyba na zejście liczysz, potem godzina na pociąg. Ja w tym czasie będę od godziny odpoczywał w ogrodzie :-).
    Najlepiej do furmanek się cofnij. Dzisiaj liczy się czas , czas

    49 13
  • ~ 2019-08-30 23:42:40

    ~Arteks "
    Wtedy semafory wyjazdowe z nowego przystanku byłyby wjazdowymi do stacji Rybnik - tak jak semafory w Górkach Śląskich są wjazdowymi do Suminy."
    przyznam że jestem zarzenowany poziomem Twojej wypowiedzi, bo myslałem, że jako znawca kolei wiesz, że semafory nie stanowią infrastruktury przystanku osobowego ( przystanek osobowy nie ma "swoich" semaforów) i ich obecność jest tylko wynikiem niewielkiej odległości do sąsiadującej stacji, we wspomnianych Górkach, zaraz za p.o. zaczyna się stacja Sumina (właśnie od semafora wjazdowego, który jest granicą stacja - szlak)
    "Nie proponuję przystanku między Głównym, a Towarowym bo tam na trasie niczego nie ma. "
    akurat tam byl przystanek, który zlikwidowano niedawno, nazywał się Rybnik Towarowy KO
    "Jesteś na nie bo jesteś na nie - jak zawsze?" komentarz jak zwykle na wysokim poziomie Arteksa
    "Niewykluczone, że kiedyś pojawią się do Gliwic."
    jak narazie PLK podczas remontów linii fizycznie polikwidowała większość przystanków

    32 4
  • ~kukulka123 2019-08-31 10:38:43

    Arteks ale żeś dowalił z tym przystankiem haha gościu kto ci będzie tam wsiadał?obok jest stacja Rybnik Główny a kilometr dalej przez nikogo nieuczęszczany przystanek Paruszowiec idz weź zimny prysznic bo bredzisz : )

    52 6
  • ~pprywatne 2019-08-31 11:32:49

    Proponuję, aby zawczasu zaplanowali pory roku, żeby ich nadchodząca po jesieni zima nie zaskoczyła. Czy uda się to skończyć w tej dekadzie?

    19 1
  • ~Piotr Czaja 2019-08-31 11:39:40

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    11 10
  • ~Tomasz Bochenek 2019-08-31 11:58:56

    He he mam pytania w którym miejscu na żorskiej jest jakiś wiadukt ??

    8 17
  • ~Romek Romkowski 2019-08-31 12:20:23

    Dajcie spokój z tym dodatkowym przystankiem, mamy już tak świetnie rozbudowaną sieć ścieżek rowerowych że jeszcze tylko przekop pod nasypem w tym miejscu, centrum przesiadkowe i nie trzeba żadnego przystanku :D Panie Kuczera co Pan na to? Na Paruszowcu przekop pewnie też był koniecznością?

    35 13
  • ~qwer 2019-08-31 19:42:37

    4 lata była tam zwężka a teraz jak jest ,,ładna,, droga rowerowa to się przypomniało że trzeba by remoncik zrobić ,,rybnicka paranoja,,

    22 5
  • ~Arteks 2019-08-31 20:08:36

    @ursus - przeczytaj sobie wpis Konrada, mój, a potem zerknij z wiaduktu. Faktycznie, możliwe, że obecne semafory znalazłyby się w obrębie przystanku i wymagałyby przeniesienia o kilkanaście metrów za przystanek. Jak to PKP PLK polikwidowała? Niedawno odbudowano perony na stacji Knurów, podobno od grudnia ruszy przystanek Przyszowice - dla... 1 pary pociągów kursujących w sb, nd i święta. Z tego przystanku odjeżdżałoby kilkadziesiąt pociągów - codziennie. @goliat - skoro liczy się czas - czemu tak wielu ludzi marnuje go na dojazdy autem i stanie w korkach? Są takie odcinki, że furmanką pokonałbyś je szybciej niż autem. Jak myślisz dlaczego tak motoryzacyjny kraj jak Niemcy - tak bardzo rozwija transport szynowy? Po co im skoro mają autostrady, obwodnice, parkingi wielopoziomowe i gigantów z branży motoryzacyjnej? @kukulka123 - ale przecież na tej samej linii są przystanki w bliskiej odległości i nikt ich istnienia nie kwestionuje mimo, że są w terenach wiejsko-leśnych np. Sumina i Górki odległość 1 km od siebie. Nędza i Nędza Wieś niecałe 2 km. A tu mamy w okolicy wiele różnych hurtowni, zakładów, sklepów. Myśle, że pracuje tam kilka tysięcy osób. Gdyby chociaż 10-20% zaczęła dojeżdżać pociągami - byłoby to odczuwalne na drogach. Każdy kierowca powinien wspierać wszystkie projekty związane z alternatywnym ruchem i dojazdami - inaczej wszyscy będą marnować czas w korkach co jest niezwykle irytujące. Ci w pociągu mogą sobie w tym czasie oglądać mecz, grać w gry, spać albo czytać książkę czy internet. :D

    5 33
  • ~Arteks 2019-08-31 20:10:37

    @ursus - w Knurowie i Przyszowicach odbudowano przystanki bo prosiły o to samorządy. U nas też by się dało gdyby w UM myślano perspektywicznie.

    4 31
  • ~ 2019-08-31 21:04:47

    ~Arteks
    "@ursus - przeczytaj sobie wpis Konrada, mój, a potem zerknij z wiaduktu. Faktycznie, możliwe, że obecne semafory znalazłyby się w obrębie przystanku i wymagałyby przeniesienia o kilkanaście metrów za przystanek."
    właśnie czytam "Wtedy semafory wyjazdowe z nowego przystanku byłyby wjazdowymi do stacji Rybnik " semafory wyjazdowe z przystanku ? gdyby takie coś napisał kolejowy dyletant, ale Ty ?
    "Jak to PKP PLK polikwidowała?"
    zobacz, co się stało ze stacją Szczygłowice i przystankami " Knurów Kopalnia i Szczygłowice Kopalnia
    " podobno od grudnia ruszy przystanek Przyszowice - dla... 1 pary pociągów kursujących w sb, nd i święta."
    raczej nie dla jednej pary, tylko wladze liczą na wznowienie codziennych połączeń, jak było przed laty
    "skoro liczy się czas - czemu tak wielu ludzi marnuje go na dojazdy autem i stanie w korkach?"
    bo korzystając z KM zmarnowałoby go o wiele więcej
    " dlaczego tak motoryzacyjny kraj jak Niemcy - tak bardzo rozwija transport szynowy? Po co im skoro mają autostrady, obwodnice, parkingi wielopoziomowe i gigantów z branży motoryzacyjnej? "
    nie porównuj zaściankowego Rybnika do Niemiec, czy nawet cywilizowanych miast w Polsce, bo u nas, pomimo powtarzanych od lat pustych haseł, nie da się zmodyfikować siatki połączeń, godzin kursowania i i taryf komunikacji miejskiej, by odpowiadała potrzebom mieszkańców, zapewne dużo by ona dała, a nie trzeba by ponosić dodatkowych nakładów, miejmy nadzieję na poprawę przez nowego dyrektora
    " ale przecież na tej samej linii są przystanki w bliskiej odległości i nikt ich istnienia nie kwestionuje mimo, że są w terenach wiejsko-leśnych np. Sumina i Górki odległość 1 km od siebie"
    Arteks ale manipulujesz, nie trzeba być znawcą historii, by wiedzieć, że Górki i Sumina w okresie międzywojennym leżały po dwóch stronach granicy polsko niemieckiej, stąd ich niewielka odległość (dokładny przebieg granicy był kiedyś tematem dywagacji na Zapomnianym Rybniku)
    Nędza i Nędza Wieś niecałe 2 km.
    dobrze wiesz, że to tez zaszłości historyczne, a pomimo to używasz przykładu do maniplacji, zarówno Nędza , jak i Sumina to stacje węzłowe leżące wtedy daleko od cywilizacji i dla umożliwienia mieszkańcom korzystania z kolei (a było to w czasach, bdy samochody były rzadkością), odpowiadając na potrzeby mieszkańców, powstały przystanki Sumina Wieś i Nędza Wieś

    11 3
  • ~Arteks 2019-08-31 21:21:38

    @ursus - i popatrz sam... piszesz elaborat na NIE tylko z tego powodu, że jestem autorem tego pomysłu i masz do mnie uraz i jesteś małostkowy. Zaściankowe miasto - czy niektórzy zaściankowi mieszkańcy zatrzymali się w rozwoju? Co ma do tego, że gdzieś była granica? Sam przecież stwierdziłeś, że na innych liniach likwidowano przystanki i nawet wymieniłeś KO - który kiedyś był potrzebny, a z czasem stracił sens. Jeśli Sumina byłaby niepotrzebna to by ją zlikwidowano. Nie zlikwidowano mimo, że w okolicy nie ma prawie żadnych generatorów ruchu... A u nas nowy przystanek być może przyczyniłby się do nowych inwestycji i zapewnił sprawny dojazd aż z 3 kierunków (Katowice, Racibórz, Wodzisław). W Niemczech ludzie zrozumieli, że piece na węgiel trzeba odstawić do lamusa i zrozumieli, że nie da się pogodzić rozwoju motoryzacji z dalszym rozwojem miast. I to... z 30-40 lat temu...

    5 29
  • ~ 2019-09-01 10:53:13

    ~Arteks
    "@ursus - i popatrz sam... piszesz elaborat na NIE tylko z tego powodu, że jestem autorem tego pomysłu i masz do mnie uraz i jesteś małostkowy. "
    kolejny raz pokazałeś że samouwielbienie swoich pomysłów i fobia przed moją osobą odebrała Ci resztki myślenia
    "Zaściankowe miasto - czy niektórzy zaściankowi mieszkańcy zatrzymali się w rozwoju?"
    niektórzy decydenci napewno, szkoda, że tego nie widzisz
    " Co ma do tego, że gdzieś była granica? "
    ma, a że tego nie zauważasz, Twoja sprawa
    "Sam przecież stwierdziłeś, że na innych liniach likwidowano przystanki i nawet wymieniłeś KO - który kiedyś był potrzebny, a z czasem stracił sens."
    akurat KO był przystankiem służbowym, niedostępnym dla pasażerów
    "Jeśli Sumina byłaby niepotrzebna to by ją zlikwidowano. Nie zlikwidowano mimo, że w okolicy nie ma prawie żadnych generatorów ruchu.."
    pierwszy krok juz za nami, kolej pozbyła się budynku stacyjnego, dlatego brak tam poczekalni i kasy, oraz (chyba) wiaty na peronie
    "A u nas nowy przystanek być może przyczyniłby się do nowych inwestycji i zapewnił sprawny dojazd aż z 3 kierunków (Katowice, Racibórz, Wodzisław)."
    w miejscu praktikera ?
    "W Niemczech ludzie zrozumieli, że piece na węgiel trzeba odstawić do lamusa "
    widzę, że postępująca choroba nakazuje pisanie nie na temat
    w Krakowie władze zrozumiały, że trzeba do sprawy podejść systemowo i zdobyły zewnętrzne środki na ten cel, dzięki czemu całą operację możnabyło wykonać szybko i bezboleśnie dla mieszkańca, a jak blado przy tym wyglądają działania naszych władz
    i"zrozumieli, że nie da się pogodzić rozwoju motoryzacji z dalszym rozwojem miast. I to... z 30-40 lat temu..."
    tam właściwie każde miasto można ominąć obwodnicą, dzięki czemu do miasta wjeżdzają ci, którzy mają ku temu potrzebę, do tego sprawna komunikacja miejska załatwia sprawę (co można spotkać też w bardziej cewilizowanych miastach w Polsce)
    jak blado przy tym wyglądaja dokonania naszych władz ?

    15 3
  • ~Kwinto 2019-09-01 11:19:39

    Trudno powiedzieć co będzie na Żorskiej za kilka lat. Z tego co widać Tesco chyba się zwija na dobre (puste półki -wyprzedaże?) jeśli zniknie Tesco to przypuszczam że za rok i Media-markt zamkną i pozostaną tam trzy pustostany. Nie licząc hurtowni czy salonów, zwykły człowiek nie będzie miał tam czego szukać.

    29 0
  • ~Arteks 2019-09-02 11:04:32

    @kwinto - no to ujawnią się dwa (a nie jeden, po Ryfamie) nowe tereny inwestycyjne. Może powstanie tam coś bardziej ambitnego niż markety? W każdym razie cokolwiek by było - zawsze transport odegra ważną rolę, a jeśli jest możliwość zapewnienia alternatywy dla dojeżdżających - to czemu tego nie robić? @ursus - całą swoją aktywność przerzucasz na negowanie i krytykanctwo. Z jednej strony szydzisz z naszej komunikacji ale jak ktoś chce coś poprawić lub usprawnić to uważasz to za absurd. Nigdy jeszcze nie zaproponowałeś niczego konstruktywnego jak przystało na życiowego malkontenta.

    2 17
  • ~Barbara Chachula 2019-09-02 16:21:41

    @Arteks pomysł z przystankiem całkiem spoko, tylko za późno na takie manewry. Jest już pozwolenie na budowę na wiadukt wydane 6.12.2016r. i wszystkie uzgodnienia, więc teraz kwestia wyboru wykonawcy i po temacie. Poza tym, biorąc pod uwagę, że prace na linii kolejowej 140 jeszcze się na dobre nie zakończyły, to PKP nie będzie chętne do współpracy w temacie dodatkowego przystanku.

    @sympatykrybnika Na nowym wiadukcie będą obustronne chodniki oraz ścieżki rowerowe, dwa pasy na centrum i jeden na Żory. Rysunki są na stronie internetowej: https://bip.um.rybnik.eu/Default.aspx?Page=112&Id=46566 Są w formacie pdf, więc można pobrać i się zapoznać.

    1 3
  • ~Kwinto 2019-09-02 17:55:09

    Patrząc na Praktikera to mam mieszane uczucia co będzie dalej z tymi marketami.
    Projekt wiaduktu wygląda nieźle, z pewnością jeśli chodzi o ścieżki rowerowe, skomunikuje te nowe na żorskiej z centrum Rybnika. Pewnie nie obejdzie się bez przebudowy obecnych chodników na rondzie, co by się scieżki nie kończyły jak teraz krawężnikiem.

    2 0
  • ~ 2019-09-02 17:56:21

    ~Arteks
    ale co chcesz poprawiać, przecież w naszym mieście komunikacja publiczna odpowiada w 100% potrzebom mieszkańców i używanie samochodu do jazdy to tylko fanaberia użytkownika, a kto chce może wybrać rower, także miejski, przecież z wiaduktu niedaleko do niedawno zrowerowanej Karolinki, a stamtąj juz tylko krok do drogi rowerowej na Kościuszki, którą można dojechać do centrum przesiadkowego przed dworcem, podobnie niedaleko do skrzyżowania Mikołowska - Sybiraków, a tam tylko krok do kolejnego centrum przesiadkowego, pozostają jeszcze Piaski i mamy wszystkie kierunki ogarnięte, będzie nowocześnie, miastotwórczo i innowacyjnie
    a teraz na poważnie
    "@ursus - całą swoją aktywność przerzucasz na negowanie i krytykanctwo. Z jednej strony szydzisz z naszej komunikacji ale jak ktoś chce coś poprawić lub usprawnić to uważasz to za absurd. "
    doprawdy? pokazując jak daleko nam do cywilizowanych miast jest szyderstwem ? oczywiście masz monopol (tylko we własnym mniemaniu na jedynie słuszne pomysły i dlatego będziesz ich broił jak lwica młodych )
    a czym się zachwycać ? gdy "reformowano" centrum likwidując miejsca parkingowe i podnoszono opłaty, była mowa o dostosowaniu komunikacji miejskiej do realnych potrzeb mieszkańców, oczywiście minęły lata i w temacie nic się nie zmieniło, pomimo zatrudnienia za niemałe pieniądze "wybitnego fachowca", władze utrudniły życie poruszających się samochodami, nie dając jak zwykle niczego w zamian, przy okazji będąc ostatnio w Trójmieście miałem okazję obserwować tamtejsze miejskie rowery (mevelo) i porównałem je do tego, co jest u nas, poszukaj różnic, które zachęcą zwykłego Kowalskiego do ich codziennego użycia, w porównaniu do rybnickich (więcej nie napiszę, by nie zaśmiecać wątku, ale myślę, że do tematu napewno wrócimy), niestety tutaj też wyglądamy blado (wiem, to też malkontenstwo, bo krytykuję, że nie da się u nas czegoś zrobić raz a dobrze)
    "Nigdy jeszcze nie zaproponowałeś niczego konstruktywnego jak przystało na życiowego malkontenta."
    tylko na tyle Cię stać ? słabo, ale nie myśl że opinia takiego wszechstronnego "fachowca" ma dla mnie jakiekolwiek znaczenie :)

    6 0
  • ~Arteks 2019-09-02 18:17:23

    @ursus - znowu pretensjonalny i nudny elaborat jakby w moim kierunku... Ja nie odpowiadam za komunikację miejską ale w przeciwieństwie do ciebie, zaproponowałem rozwiązanie które mogłoby pomóc tej części Rybnika. Ty jak zwykle pociskasz smuty, a pół wątku w ogóle nie dotyczy tematu. Gorzej niż "baba w maglu".
    @BarbaraChachula - w przeciwieństwie do nudziarza ursusa napisałaś krótko i merytorycznie - aż się to lepiej czyta. Skąd wiesz, że PKP nie będzie chętna do współpracy? PKP PLK właśnie odbudowuje przystanek w wsi(!) Przyszowice dla 1 pary pociągów kursujących w sb i nd. W skali kraju rocznie uruchomianych jest kilka lub kilkanaście nowych przystanków. Czasami naprawdę w lokalizacjach bardzo wątpliwych (Lublin Ponikwoda). A u nas w mieście nie chciałaby uruchomić przystanku dla kilkudziesięciu pociągów we współpracy z miastem? Na pewno nie mieli by nic przeciwko. W grudniu 2016 prezydentem był już Kuczera - ten sam który podkreśla ważność równowagi w transporcie.

    0 11
  • ~Barbara Chachula 2019-09-02 18:50:12

    @Arteks Przyznaję - nie wiem. Ale mając trochę doświadczenia we współpracy z PKP, wiem, że uzgodnienia są bardzo długotrwałe. O przystanku z zejściem z wiaduktu należało myśleć parę lat temu, zanim ruszyły roboty na linii Chybie-Nędza /Turze i zanim zostało wydane pozwolenie na rozbiórkę i budowę nowego wiaduktu. Teraz to już, jak to się mówi, po ptokach. Dodatkowo roboty kolejowe są dofinansowane z programu unijnego, więc przez najbliższe 5 lat ciężko będzie cokolwiek zrobić, żeby nie stracić gwarancji i dofinansowania.

    2 0
  • ~Arteks 2019-09-02 19:05:22

    @Barbara - błędne założenie i pomylenie linii i projektów unijnych. Perony na linii w kierunku Leszczyn (linia 140) nie miałyby nic wspólnego z linią Chybie-Rybnik-Nędza. Pod wiaduktem biegną dwie niezależne, dwutorowe linie kolejowe. Ja piszę cały czas o kierunku katowicko-gliwickim (tak to dla uproszczenia nazwijmy). Czy ktoś z Urzędu Miasta spotkał się w tej sprawie z przedstawicielami PKP PLK?

    0 9
  • ~ 2019-09-02 20:28:10

    Arteks
    "@ursus - znowu pretensjonalny i nudny elaborat jakby w moim kierunku... Ty jak zwykle pociskasz smuty, a pół wątku w ogóle nie dotyczy tematu. Gorzej niż "baba w maglu".
    czyżby, fobia pod moim adresem powoduje, że ślepo atakujesz moją osobę, zamiast odnieść się do tego co napisałem, zapewne dlatego, że ujawniłeś się, że jesteś kolejowym dyletantem, a nie znawcą na jakiego się kierujesz
    "Ja nie odpowiadam za komunikację miejską "
    ale bronisz ślepo obecnego układu tylko z powodu idei KM
    "ale w przeciwieństwie do ciebie, zaproponowałem rozwiązanie które mogłoby pomóc tej części Rybnika. "
    głównie we własnych oczach
    " w przeciwieństwie do nudziarza ursusa napisałaś krótko i merytorycznie"
    z ust takiego "fachowca", to komplement - aż się to lepiej czyta.
    "PKP PLK właśnie odbudowuje przystanek w wsi(!) Przyszowice dla 1 pary pociągów kursujących w sb i nd."
    jak zwykle, dla udowodnienia własnej tezy, piszesz tylko część prawdy, bo doskonale wiesz, że nie o jeden pociąg tu chodzi, gdyż od dłuższego czasu mówi się o przywróceniu regularnego ruchu na linii Rybnik - Gliwice i tamci włodarze lobbują za szybkim i sprawnym dostępem do cywilizacji i bynajmniej nie o Rybnik im chodzi
    " A u nas w mieście nie chciałaby uruchomić przystanku dla kilkudziesięciu pociągów we współpracy z miastem? Na pewno nie mieli by nic przeciwko"
    a nie uważasz, że należałoby najpierw przydałoby się badanie rynku, jakie rzeczywiście byłoby zainteresowanie tym miejscemi czy ma rzeczywisty sens poniesienie niemalych kosztów, tym bardziej że w pobliżu są inne przystanki bo jak narazie Twoja postawa w 100% pokrywa się z postępowaniem naszych władz, "ja wiem lepiej, a zdanie innych się nie liczy".
    "W grudniu 2016 prezydentem był już Kuczera - ten sam który podkreśla ważność równowagi w transporcie."
    szkoda tylko, że swym działaniem powoduje nierównowagę

    3 1
  • ~Barbara Chachula 2019-09-02 21:28:22

    @Arteks Aż tak dobrze tematu nie znam. Po prostu w ramach Chybie-Nędza były prowadzone roboty na stacji, a semafory wyjazdowe w stronę Katowic wg schematu stacji są za wiaduktem, więc założyłam, że też mogli coś pod nim robić.
    Na temat działań UM informacji nie posiadam.

    0 0
  • ~Arteks 2019-09-02 22:13:21

    @ursus - sam nie potrafisz absolutnie niczego wymyślić co nie dziwi - krytykanctwo pod adresem innych, nie wymaga specjalnego myślenia. A jak ktoś kogo nie lubisz coś zaproponuje to go atakujesz i piszesz elaboraty jak Marysia o pierogach... Kto ma fobie - ja czy ty?

    1 13
  • ~ 2019-09-02 22:34:55

    ~Arteks
    właśnie kolejny raz je ukazujesz, atakując tylko moja osobę

    8 1

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy to dobrze, że konferencja "Tęczowa zaraza - antychrześcijańska rewolucja w Polsce” nie odbyła się?




Oddanych głosów: 2626