zamknij

Wiadomości

W Rybniku 6. rok z rzędu nie będzie imprezy sylwestrowej. Magistrat tłumaczy dlaczego

2015-12-30, Autor: 
Rybnik to nie Warszawa, Kraków, Wrocław czy Katowice. O dużej imprezie plenerowej transmitowanej przez ogólnopolskie stacje telewizyjnej możemy tylko pomarzyć. Czy jednak Rybnika nie stać na organizację skromniejszej imprezy, dzięki której mieszkańcy mogliby przywitać Nowy Rok „pod chmurką”?

Reklama

Ostatnia impreza sylwestrowa w plenerze odbyła się na rybnickim kampusie w 2009 roku. Od tego czasu Teatr Ziemi Rybnickiej (a wcześniej Rybnickie Centrum Kultury) organizuje jedynie biletowane gale sylwestrowe w teatrze.

Przed tegorocznym sylwestrem wielu rybniczan pyta, czy Rybnika naprawdę nie stać na sylwestra pod chmurką dla mieszkańców? Skoro w budżecie miasta znalazł się milion złotych na organizację w 2016 roku koncertu na stadionie, to nie dało się wygospodarować paredziesiąt tysięcy złotych na sylwestra na rynku czy kampusie?

Dodajmy również, że w tym roku sylwestrowe imprezy plenerowe odbędą się nie tylko w największych miastach, takich jak Warszawa, Kraków czy Katowice. Skromną zabawę organizuje na przykład sąsiednie Jastrzębie: > Sylwester pod chmurką w Jastrzębiu. Co będzie się działo?

Agnieszka Skupień – rzecznik prasowa Urzędu Miasta Rybnika przyznaje, że w tegorocznym budżecie nie zaplanowano funduszy na organizację sylwestra. Jej zdaniem jednak rybniczanie w okresie świątecznym na brak atrakcji nie mogli narzekać. - 23 grudnia Urząd Miasta zakończył realizację prawie trzytygodniowej imprezy, jaką było VII Rybnickie Boże Narodzenie i Kolędowanie. W tym czasie odbyły się 3 koncertowe niedziele, w tym koncert Krzysztofa Krawczyka z zespołem – tłumaczy rzeczniczka.

Dodaje, że magistrat nie chce organizować sylwestra tanim kosztem, tylko po to, żeby impreza się odbyła. - Organizacja imprezy sylwestrowej z udziałem mało znanych artystów często śpiewających z playbacku to nie najlepszy przepis na miejskiego sylwestra. W latach, kiedy sylwestry odbywały się na rybnickim rynku, a potem na terenie kampusu, zaobserwowano, że częstymi odbiorcami tego typu imprez są osoby w stanie nietrzeźwym, co skutkowało licznymi interwencjami mieszkańców, Straży Miejskiej i Komendy Miejskiej Policji w Rybniku oraz stwarzało zagrożenie dla osób uczestniczących w imprezie i mienia miasta.

> Zobacz jak rybniczanie przywitali 2015 rok - zdjęcia

- Niewykluczone jednak, że imprezy tego typu pojawią się w kalendarzu imprez miejskich w przyszłości – zastrzega Agnieszka Skupień.

A czy Wam brakuje imprezy sylwestrowej na rynku lub kampusie? Jak Waszym zdaniem taka impreza powinna wyglądać?

> Bądź na bieżąco i oglądaj ciekawe filmy o Rybniku. Subskrybuj kanał Rybnik.com.pl TV

 

Czy Rybnik powinien organizować sylwestrową imprezę w plenerze?




Oddanych głosów: 1041

Oceń publikację: + 1 + 19 - 1 - 10

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (36):
  • ~antyfudali 2015-12-30
    16:56:14

    40 0

    Najbardziej mi się podoba fragment "zaobserwowano, że częstymi odbiorcami tego typu imprez są osoby w stanie nietrzeźwym". Abstynencja i zabawa sylwestrowa zdecydowanie nie idą w parze.

  • ~predkront 2015-12-30
    17:13:52

    0 97

    " imprezy plenerowe odbędą się nie tylko w największych miastach, takich jak Warszawa, Kraków czy Katowice" - hehehe to jest dobre. Warszawa czy Krakow to okej, ale smieszy mnie zaliczanie Katowic do "najwiekszych miast" :D

  • ~ 2015-12-30
    17:47:29

    48 0

    Mnie osobiście akurat jest obojetne, czy sylwester miejski będzie czy nie. Ale obiektywnie wydaje mi się taka impreza bardziej potrzebna niż 3 niedziele koncertowe w adwencie (że nie wspomnę o słynnych donicach). Ale już powoli zaczęłam się przyzwyczajać do bardzo dziwnego klucza, który stosuje się do wydawania pieniędzy. Czasem dostrzega się ważne sprawy, czasem nie, a czasem nieważne traktuje się jak ważne. Przydaliby się rozsądni doradcy

  • ~czorcik 2015-12-30
    18:01:30

    0 13

    A może "Sylwester" już był:"W pewnym momencie stwierdziłem, że samo picie alkoholu w miejscu publicznym nie wystarcza. Poprosiliśmy aktorów by zaczepiali ludzi, mówili cokolwiek. To i tak było za mało. Ciekawe, co aktorzy musieliby jeszcze zrobić, by w końcu ktoś zareagował w odpowiedni sposób – zastanawia się przedstawiciel fundacji."....."fundatorzy" jakich doznań potrzebujecie, aby zaistnieć???

  • ~Arteks 2015-12-30
    19:20:54

    0 15

    Rybnik bawił się na wolnym powietrzu w czasach kiedy w Katowicach nie było nawet miejsca gdzie możnaby taką zabawę zorganizować. Czasy się zmieniły i teraz Katowice się bawią... Od kilku lat nie ma u nas żadnych sylwestrowych imprez miejskich bo albo coś robić dobrze albo wcale. Jeśli Katowice ściągną do siebie tych którzy w ścisku chcą sobie poskakać w rytm podkręconych utworów różnych gwiazd śpiewających z playbacku - to dobrze byłoby gdyby Rybnik wsparł imprezy innego rodzaju. Już to co odbywa się u nas co roku w TZR wraz z operetką to niezły pomysł dla osób które lubią coś stylowego ale nie jest to tanie. Dobrze byłoby włączyć w to sieci kinowe, nasze kluby, coś co zachęciłoby to do wyjścia na miasto całe rodziny. No ale to tylko moje sugestie. Jednym z powodów rezygnacji z imprez sylwestrowych było jeśli dobrze pamiętam co raz mniejsze zainteresowanie i duże koszty z tym związane.

  • ~esio1977 2015-12-30
    19:55:30

    37 0

    A szkoda. Czy od razu musi być sylwester z gwiazdą? Nie można by wynająć DJ-a? I zabawa byłaby przednia. Taka Brenna potrafi na głupie 3 i pół godziny to zrobić. Cudów nie oczekujemy.

  • ~Arteks 2015-12-30
    20:17:17

    0 17

    @esio1977 - koszty zorganizowania imprezy na wolnym powietrzu z jednym DJ, a np. z jakąś gwiazdą - są podobne. Trzeba zorganizować scenę, nagłośnienie, ochronę, zapewnić ambulanse z pomocą medyczną, dodatkowe patrole itd. Katowice robią dużą imprezę w związku ze 150-leciem miasta. W Rybniku mieliśmy w tym roku z imprez pod chmurką conajmniej 4 duże imprezy pod chmurką z "gwiazdami" w tym jedną z gwiazdami o formacie światowym. Dlatego akurat tu zgadzam się z władzami miasta, które nie widzą potrzeby dublowania się dużych imprez z innymi miastami ale... widzę też możliwości stworzenia w Rybniku Sylwestra 2016 z imprezami dla tych którzy nie lubią tego rodzaju koncertów a też chcieliby się pobawić.

  • ~ 2015-12-30
    21:34:22

    9 0

    Katowice, Katowice, pojechać można, ale jakoś pociągów powrotnych w kierunku Rybnika Koleje Śląskie nie zapewniły... liczą się tylko Gliwice, Tychy i Zagłębie.

  • ~Dintojra 2015-12-30
    22:27:37

    21 0

    Pani rzecznik obywatele miasta pewnie właśnie sami by sobie życzyli braku wielkich "gwiazd" ! Rybnik nie jest metropolią to i niech Sylwester będzie kameralny. Wystarczyłby DJ + np jakiś kabareciarz, który by ogarnął całość i wystarczy. Według mnie ciekawsze byłoby przywitanie Nowego Roku w gronie współplemieńców :) bo to właśnie buduje wspólnotę, a nie nadęte imprezy z mega gwiazdami. I jeszcze jedno: w PL mamy (może niestety) taką tradycję, że w tę noc spożywamy % no i co z tego ? w lecie jakoś nie przeszkadza nikomu stawianie ogródków z piwem co kilka metrów (mnie też nie przeszkadza!), a tymi co zakłócają spokój i porządek, bo się zbytnio usmarowali powinna zająć się Policja lub SM bo za to min im płacimy.

  • ~kurier 2015-12-30
    22:59:42

    2 2

    Ci którzy naprawdę chcą się bawić spotkają się na prywatkach, balach albo imprezach sylwestrowych organizowanych przez restauracje czy domy przyjęć. Zabawy pod gołym niebem są dobre dla gawiedzi która chce się uchlać i bardzo mnie cieszy, że w Rybniku takich nie ma! Niech gawiedź wali do Katowic!!!!!!!!!!!!!!!

  • ~adamo260 2015-12-30
    23:20:12

    1 2

    Jasne najlepiej tłumaczcie się pijakami ćpunami i cholera wie czym jeszcze!! najlepiej schować głowę w piasek nie trzeba policji straży fajerwerków!!bo po co! prezydent i tak wysłał by zastępcę! nikt nic koordynować nie musi spokojnie kilka patroli i z głowy! dajcie gorolom zarobić na koncercie a wy zorganizujcie kolejne niewypalone mikołajki z MAGIKIEM* magiciem nie wiem ale daremne to było no i p.. Krawczyk GWiazda szał pał niestety ale ten jeden dzień sylwestrowy to jak wigilia nic tego nie zastąpi i tego magistrat nie zrozumie nigdy DO SIEGO ROKU RYBNICZANIE!!!!!!!!!!!!!!!

  • ~malamalpa 2015-12-31
    00:17:34

    13 0

    Sorry, ale to nie sa lata 90 te. Jakchce isc na zabawe wieksza albo mniejsza to ide do lokalu i place za to. Takie spedy sa niebezpieczne a pogotowie i tak ma co robic. Moj krewny ma do teraz uszkodzony sluch bo jakis gnoj rzycil 12 lat temu petarde w tlum. jesli obecnie cos takiego by sie zdarzylo to miasto byloby pozwane za niezapewnienie bezpieczenstwa a conajmniej byluby rozmowy z ubezpieczyciele takiej imprezy (na to miasto tez musialoby wydac kase ) Wniosek: Chcesz sie bawic, plac za to i zorganizuj to sobie. Nikt za ciebie placic nie bedzie, zabawa to nie zasilek dla biednych i potrzebujacych - podanik nie powinien za to placic.

  • ~Bisiek 2015-12-31
    07:24:06

    5 1

    Za Sylwestrem na rynku jestem za. Natomiast zwalać na wszem obecny alkohol to głupie wytłumaczenie, tym bardziej że budki z piwem są przez cały sezon na rynku i jakoś nikomu to nie przeszkadza, że młodzież się rozpija i nie tylko. Liczy się tylko dochód. Może nad tym należy się zastanowić.Sylwester na rynku jak najbardziej mały, skromny ale żeby był.

  • ~krzysiek 2015-12-31
    09:46:15

    7 0

    @arteks "... albo coś robić dobrze albo wcale..." - to lepiej wcale nic nie robić, bo od jakiegoś czasu prawie nic nie jest zrobione dobrze.
    "...zgadzam się z władzami miasta, które nie widzą potrzeby dublowania się dużych imprez z innymi miastami..." - to zrezygnujmy jeszcze z dni miasta, RBNiK, organizacji koncertów itp.
    Jako rybniczanin, chciałbym pójść na sylwestra u siebie, a nie telepać się po województwie szukając lepszego miasta.

  • ~ 2015-12-31
    10:03:54

    9 0

    Dzisiaj rano pylu w powietrzu 250 (norma do 50), wieczorem pewnie będzie gorzej. Tak że lepiej nie wychodzic. Jak Pan Prezydent dalej tak będzie 'dbał' o jakość powietrza w Rybniku jak robi to dotychczas, to nie będzie musiał organizować żadnych imprez plenerowych

  • ~ 2015-12-31
    10:36:05

    4 1

    ~krzysztof_klosek - Jako Rybniczanin ( brzmi dumnie) idz na impreze do lokalu w Rybniku - dasz innemu rybniczaninowi zarobic zamiast domagac sie zabawy na koszt innych rybniczan. Nie stac cie - miales rok na zaoszczedzenie - pomysl o ty co bedziesz robil w przyszlym roku i dlaczego sie tak splukales w tym??? Moze Swieta na kredyt byly?

  • ~czorcik 2015-12-31
    10:46:25

    5 1

    "Rady sołeckie w Mszanie i Połomi zapraszają na sylwestra pod chmurką"... to tytuł z "NR"...można?

  • ~HBS 2015-12-31
    11:19:14

    7 0

    To mnie Pan załamał Panie Prezydencie :-(
    Nie wierzę w to, że nie pamięta Pan naszych czasów kiedy to jako nastoletnia młodzież spotykaliśmy się tuż przed północą na naszym RYNKU żeby być razem o tej magicznej godzinie! I było cud, miód, malina :-) Bez zespołu, gwiazdy, DJ ale RAZEM...Co to były za czasy...
    No tak, a teraz idzie Pan pewnie na jakąś "wypasioną" zabawę... co tam my, rybnicznie....
    I tak mimo wszystko przejdę się z moją rodziną, gośćmi na NASZ RYNEK choćby po to żeby opowiedzieć/powspominać jak było kiedyś... Może będzie więcej takich osób jak ja? Hmmm... pozytywnie zakręconych :-D
    Mimo wszystko Panie Prezydencie DOSIEGO ROKU!!! I może do zobaczenia na NASZYM RYNKU, jak za starych, dobrych czasów :-)

  • ~HBS 2015-12-31
    11:25:11

    7 0

    I jeszcze jedno: "... Rybnik to nie Warszawa, Kraków, Wrocław czy Katowice..." - z pewnością, może i dobrze. Ale to Rybnik NASZE miasto i LUDZIE, którzy go tworzą... Może jednak warto by było coś dla nas zorganizować?
    Jeszcze raz DOSIEGO!!!

  • ~Teddy 2015-12-31
    12:09:27

    4 0

    No i dobrze, ze nie ma bo po kiego chroma? Byłem raz i po tym jak nawaleni imprezowicze puszczali petardy w tłum, rozwalali butelki o bruk a Straż Miejska pierwsza spieprzała z rynku, żeby nie oberwać, nie czuję potrzeby takiej imprezy w mieście. Kraków, Wrocław potrafi się bawić bo tam jest inny poziom kultury, a nie kupa rozwydrzonych szczeniaków zaangażowanych intelektualnie jedynie w XBoxa tak jak u nas.

  • ~krzysiek 2015-12-31
    13:00:59

    2 0

    @Blazej Balcerzak - nie - po prostu mam małe dzieci. Do północy wytrwają, ognie sztuczne chętnie obejrzą. Na całonocną imprezę w lokalu ich nie wezmę...
    Co do zabawy na koszt innych - czyli mój także prawda?

  • ~Arteks 2015-12-31
    13:09:48

    0 11

    @czorcik - ale tutaj nikt nie chciałby imprezy w stylu "wiejskim"... Albo coś porządnego albo wcale. W tym przypadku wcale jest lepsza niż coś co miałoby skompromitować nasze miasto.

  • ~Demos e Totalis 2015-12-31
    13:25:26

    0 2

    Hm...pewnych spraw i sytuacji się w stosunkowo niewielkim mieście powiatowym nie przeskoczy...Nawet Katowice, choć są miastem o niebo lepiej rozwijającym się od wszystkich pozostałych w tym skromnym województwie, mają niewielkie pole manewru (ujmując sprawę całościowo, nie tylko Sylwestra etc.). Ot, rzeczywistość, której nie da się swobodnie wyginać w dowolną stronę...;-) Jakkolwiek, może i dobrze, po co organizować kolejny "seans" komercyjnego kiczu...;-)

  • ~ 2015-12-31
    16:23:10

    0 0

    Miasto nie ma środków na zorganizowanie sylwestra pod chmurka ? a na co ma ?
    plac wolności był remontowany i znów będzie remontowany ? bo kostka nie ta to są środki na to ? a co do osób nietrzeźwych jest to jeden dzień w którym idzie sobie pozwolić a chyba to od tego jest ta zas**** straż miejska a jak nie to zlikwidować ja jak zrobiły to Żory i mają pieniądze na inne wydatki i imprezy miejskie
    dużo słyszałem opinii na temat VII RBiK jak widać na zdjęciach dwie zupy i pierogi hahaha to potrawy wigilijne ? tak ale gdzie jest karp kapusta itp ? z opinii co usłyszałem to prezydent Piotr Kuczera tłumaczył się tym że mieli za to Krawczyka
    życzę mieszkańcom Rybnika wszystkiego dobrego w nowym roku 2016 aby był lepszy od 2015 i władzą miasta tego samego życzę by lepiej zarządzali Miastem :)

  • ~ 2015-12-31
    16:29:08

    0 1

    ~krzysztof_klose:
    Z malymi dziecmi???? serio. Sylwester zawsze byl zabawa dla doroslych, dlatego lokale slusznie odmawiaja na ten jeden dzien w roku dzieci (wiem, bo pracuje w takim i mam doczynienia z oburzonymi rodzicami, kiedy mowie, ze bal sylwestrowy nie jest dla dzieci "to co my mamy z nimi zrobic?? i trzasniecie sluchawka) ludzie placa za to, zeby sie z dala od dzieci zabawic.
    Serio czy rynek miasta z podpitymi nastolatkami, trzaskajacymi petardami i tluczonym szklem jest odpowiednim miejscem dla malych dzieci? Statystycznie najwieksze prawdopodobienstwo w roku, ze Twoje dziecko bedzie mialo ubytek na sluchu, slepote albo urwany palec. Ty wyrzuty sumienia i wydatki a dziecko kalectwo i traume na cale zycie.
    Jako dziecko pamietam, ze starzy sie bawili w domu a my ogladalismy fajerwerki przez okno, lub przed domem. Zadna strata.

  • ~krzysiek 2015-12-31
    18:14:28

    1 0

    @Blazej Balcerzak - no tak, tylko że ja chcę spędzić sylwestra ze swoimi dziećmi. I to że miałeś trudne dzieciństwo to nie powód, żebym miał im odmawiać zabawy. Statystycznie to pewnie więcej dzieci doznaje uszkodzeń na placach zabaw. A jeśli tym miałbyś być symbolem dobrej zabawy, to ja już wolę towarzystwo podpitych nastolatków ;P
    A teraz uszy do góry i do siego roku :)

  • ~Lino 2015-12-31
    20:13:41

    2 0

    Ło matusiu. Godzina 20:00 poziom PM10 wynosi 1129uq/m3 :-) Toż to przyszedł by ktoś na tą impreze sylwetrową w Rybniku ?? Samobójstwo

  • ~ 2015-12-31
    20:39:23

    5 0

    @lino a pewnie do Katowic sporo ludzi pojechało z całego Śląska i nie tylko i powietrze raczej nie będzie przeszkadzać. Swoją drogą polskie imprezy to taki jeden wielki kicz jak już ktoś powyżej napisał. Byłem na Sylwestra w kilku zagranicznych miastach i tam nie było w ogóle żadnych imprez z "gwiazdkami" a ludzie i tak się dobrze bawili w różnych klubach, lokalach. A przed północą miasta sponsorowały niezapomniany festiwal sztucznych ogni. Takie coś się pamięta i miło wspomina. Ale podziwiam tych którym się chce słuchać na mrozie takiego przeciętniactwa jak Cleo, Golców albo Ich Troje, dla mnie to kompletna tandeta dla której Sylwester w gronie rodzinnym przy dobrym filmie to absolutny hit. :) Dosiego!

  • ~ 2015-12-31
    20:55:18

    1 0

    W Katowicach maja lepsze powietrze niz w Rybniku. Nikt nie ma poziomow ponad tysiąc! ! Jestem przerazona. I całkiem bezsilna. Jak ludzie, ktorzy pchali sie do wladzy mogą być tak nieodpowiedzialni, tak lekko podchodzic do tak powaznej sprawy... Zaczynam nienawidzić mojego miasta :(

  • ~qwer 2015-12-31
    21:18:40

    0 0

    Nie trzeba organizować imprez z ,gwiazdami, aby była dobra zabawa.Trochę ruszyć mózgiem a wcale nie drogo można zorganizować super imprezę no ale skoro ,zaobserwowano, to i tamto to nie organizujmy niczego.Będzie taniej.

  • ~ 2015-12-31
    21:33:04

    5 0

    @KasiaT tak sobie sprawdziłem czy nie przesadzasz i według Systemu Prognoz Jakości Powietrza na dzisiaj całe województwo łącznie z Rybnikiem, Katowicami, Gliwicami, okolicami Częstochowy czy Beskidami (gdzie sporo osób przyjechało na Nowy Rok wydając przy okazji niemałe pieniądze) jest według wskaźnika zanieczyszczeń CAQI w fazie "wysokiej". Mi też to się nie podoba ale trochę siejesz panikę. Kilka dni temu władze Rzymu z powodu smogu wprowadziły zakaz poruszania się samochodami w godzinach szczytu. Moi znajomi z angielskich miast też mówią, że tam się zdarza dość często smog. W naszym przypadku za taki stan podziękuj swoim współmieszkańcom bo to oni, a nie władze miasta tak trują swoimi piecami.

  • ~ 2015-12-31
    22:01:32

    0 0

    Orient - niestety nie przesadzam:( Chcialabym nie mieć racji... Zle - owszem. Ale 'zle' rzędu 200 czy nawet 300 to jednak coś innego niż nasze 1200 :(

  • ~ 2015-12-31
    22:06:10

    3 0

    http://aqicn.org/city/poland/slaski/rybnik--ul.-borki-37a/pl/ tu bieżące - pyl 2.5. Inne dane biorę stąd: http://powietrze.katowice.wios.gov.pl/dane-pomiarowe/automatyczne/stacja/11/parametry/wszystkie. Tak ze niestety mamy dużo wiekszy problem nóż wiele osób myśli i dużo większy niż inne miasta. Co do mieszkańców Rybnika - oczywiscie, że zawdzięczamy to tym, którzy wrzucają do pieca co się da. Ale na wzrost mądrości tych osób nie liczę, tu potrzeba silnej reki władzy i odważnych mądrych decyzji - a potem egzekwowania ich. Poważnie myślimy o wyprowadzce, ale na razie jest to niemożliwe

  • ~ 2015-12-31
    22:10:21

    0 2

    P.S.Co do Wloch , to oni poziom alarmowy mają 80

  • ~ 2016-01-01
    12:25:40

    1 0

    Czy licznie wybuchające fajerwerki nie podniosą poziom PM10 ? He ?

  • ~czorcik 2016-01-01
    14:44:36

    1 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5075