zamknij

Wiadomości

W piątek rusza remont wiaduktu nad Chwałowicką

2018-01-17, Autor: 

Uwaga kierowcy! W piątek, 26 stycznia rusza remont należącego do PKP PLK wiaduktu kolejowego nad ul. Chwałowicką. Od tego dnia - zgodnie z wnioskiem o zajęcie pasa drogowego, złożonym przez wykonawcę robót, firmę Strabag S.A. – przez kilka miesięcy przejazd pod wiaduktem będzie niemożliwy. 

Reklama

To już? Pod koniec tego miesiąca rozpocznie się remont wiaduktu nad Chwałowicką. Obiekt zostanie zamknięty dla ruchu, a to oznacza, że kierowcy będą musieli korzystać z objazdów.

Wcześniej jednak informowaliśmy, że PKP PLK chce rozpocząć prace na przełomie lutego i marca. Tymczasem ruszą one już w przyszłym tygodniu – taką decyzję wydał inwestor, czyli Polskie Linie Kolejowe, który chce przyśpieszyć konieczne prace. >>Ciężkie czasy przed kierowcami. Za kilka miesięcy zamkną wiadukt na Chwałowickiej<<

W związku z remontem wiaduktu, ulica Chwałowicka zamknięta zostanie na odcinku od ronda Chwałowickiego do ronda Kamyczek. Obowiązywać będą objazdy, zmienione zostaną również trasy autobusów komunikacji miejskiej.

Prace prowadzone będą etapami:

- I etap – od końca stycznia 2018 roku przez ok. 2 miesiące
- II etap – od połowy maja 2018 roku przez ok. 2,5 miesiąca.

W ramach prac zaplanowanych przez PKP PLK wykonana zostanie m.in. wymiana przęseł konstrukcji nośnej i odnowienie stanu podpór.

Objazdy

Na czas zamknięcia obowiązywać będą następujące objazdy:

- Objazd Centrum: rondo Kamyczek, ulica Chwałowicką (DW 929), ulicą Świerklańską (DW 929), ulicą Prostą (DW 929), do ulicy Żorskiej (DW 935),

- Objazd Wodzisław Śląski, Racibórz: rondo Kamyczek, ulicą Chwałowicką (DW 929), ulicą 1 Maja (DW 929), ulicą Śląską, do ulicy Wodzisławskiej (DK 78),

- Objazd Świerklany, dz. Chwałowice: rondo Chwałowickie, ul. Obwiednia Południowa, rondo Północno – Irlandzkie, ul. Wodzisławską (DK 78), ul. Śląską, do ul. 1 Maja (DW 929),

- Objazd Żory, Katowice (dla poj. do 3,5t): rondo Chwałowickie, ul. 3 Maja, ul. Piłsudskiego, ul. Kościuszki, Powstańców Śl., rondo Powstańców Śląskich,

- Objazd Żory, Katowice (dla poj. powyżej 3,5t): Rondo Chwałowickie, ul. Obwiednia Południowa przez rondo Północno–Irlandzkie, rondo Lievin, ul. Raciborską (DW 935), do ulicy Kotucza (DW 935, DK 78).

Dodatkowo na czas remontu wiaduktu, na ulicy Parkowej zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy z wjazdem od ulicy Chwałowickiej na wysokości Parku Kozie Góry.

Ruch pieszych podczas całkowitego zamknięcia będzie możliwy wyłącznie przejściem podziemnym pod dworcem PKP.

Komunikacja miejska

- Na czas zamknięcia wiaduktu zmienione zostaną trasy autobusów komunikacji miejskiej kursujących na liniach: 5, 13, 22, 23, 26, 27, 29, 30, 31, 32, 33, 49, 49A.

- Obecny przystanek Rybnik Meksyk Kamyczek w kierunku centrum będzie przystankiem obsługiwanym w kierunku Chwałowic. Dodatkowy przystanek zostanie usytuowany w obrębie Ronda Kamyczek dla autobusów jadących w kierunku centrum.

- Przystanek Rybnik Śródmieście Policja nie będzie obsługiwany przez linie 23, 26, 27, 29, 30, 31, 32, 33, 49. Zaś przystanek Rybnik Meksyk Budowlanka nie będzie obsługiwany przez linię 49. Z kolei linia 49A na czas zamknięcia ul. Chwałowickiej zostanie zawieszona.

Zmiany tras - w stronę Chwałowic:

- Od przystanku Rybnik Śródmieście Sąd autobusy linii 26, 27, 29, 31, 33 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Śródmieście Dworzec Kolejowy
Rybnik Śródmieście Kościuszki
Rybnik Śródmieście Bazylika
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Meksyk Kamyczek
Rybnik Meksyk Park

- Od przystanku Rybnik Śródmieście Sąd autobusy linii 30 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Śródmieście Dworzec Kolejowy
Rybnik Śródmieście Kościuszki
Rybnik Śródmieście Bazylika
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Meksyk Budowlanka

- Od przystanku Rybnik Śródmieście Sąd autobusy linii 49 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Śródmieście Dworzec Kolejowy
Rybnik Śródmieście Kościuszki
Rybnik Śródmieście Bazylika
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Meksyk Tkoczów

- Od przystanku Rybnik Północ Rondo Gliwickie autobusy linii 23 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Śródmieście Plac Wolności
Rybnik Śródmieście 3 Maja
Rybnik Śródmieście Dworzec Kolejowy
Rybnik Śródmieście Kościuszki
Rybnik Śródmieście Bazylika
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Meksyk Kamyczek
Rybnik Meksyk Park

- Od przystanku Rybnik Śródmieście 3 Maja autobusy linii 22, 23, 32 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Śródmieście Dworzec Kolejowy
Rybnik Śródmieście Kościuszki
Rybnik Śródmieście Bazylika
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Meksyk Kamyczek
Rybnik Meksyk Park

Zmiany tras - w stronę centrum Rybnika:

- Od przystanku Rybnik Meksyk Park autobusy linii 26, 27, 29, 31, 33 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Meksyk Kamyczek (przystanek tymczasowy)
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Żorska
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Śródmieście Bazylika
Rybnik Śródmieście Chrobrego
Rybnik Śródmieście Sąd

- Od przystanku Rybnik Meksyk Park autobusy linii 5, 13 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Meksyk Kamyczek (przystanek tymczasowy)
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Żorska
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Śródmieście Bazylika
Rybnik Śródmieście Chrobrego

- Od przystanku Rybnik Meksyk Budowlanka autobusy linii 30 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Żorska
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Śródmieście Bazylika
Rybnik Śródmieście Chrobrego
Rybnik Śródmieście Sąd

- Od przystanku Rybnik Meksyk Tkoczów autobusy linii 49 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Żorska
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Śródmieście Bazylika
Rybnik Śródmieście Chrobrego
Rybnik Śródmieście Sąd

- Od przystanku Rybnik Meksyk Park autobusy linii 23 będą obsługiwać następujące przystanki:
Rybnik Meksyk Kamyczek (przystanek tymczasowy)
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Żorska
Rybnik Ligota Ligocka Kuźnia Wiadukt
Rybnik Śródmieście Piasta

Konieczność pokonania dodatkowej trasy wpłynie znacząco na zmianę godzin odjazdu poszczególnych linii. Dlatego też na każdym z planowanych etapów robót przewiduje się okres, w którym pod remontowanym wiaduktem będzie dopuszczony ruch tylko dla autobusów (z wykorzystaniem sygnalizacji świetlnej wahadłowej). O szczegółach informować będziemy na bieżąco.

Oceń publikację: + 1 + 23 - 1 - 64

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (47):
  • ~totrzebaskomentowac 2018-01-17
    09:37:22

    62 12

    No to się zacznie....korki. Ci co rano wyjada

  • ~totrzebaskomentowac 2018-01-17
    09:38:41

    Ci co na rano będą mieli być w Rybniku, będą wyjeżdżać dzień wcześniej, żeby ominąć cały ten bajzel. Wodzislawska, Raciborska to będzie MASAKRA!!!

  • ~xxxx 2018-01-17
    09:47:49

    82 38

    kpina,remont powinien byc przeprowadzony przez wakacje letnie

  • ~LEMUR 2018-01-17
    09:59:59

    48 12

    czytając w artykule: "W ramach prac zaplanowanych przez PKP PLK wykonana zostanie m.in. wymiana przęseł konstrukcji nośnej i odnowienie stanu podpór." Oznacza, że za jakiś czas znowu zamknięcie aby nawierzchnię zrobić?

  • ~f3 2018-01-17
    10:04:35

    1. Czy ktoś kto wydał zezwolenie na całkowite zamknięcie i taki termin robót ma świadomość co tam się dzieje w godzinach 8:00-11:00 ?
    Objazdy można sobie wyznaczać. Tylko gdyby to było takie oczywiste to by ludzie już dzisiaj z nich korzystali - czego jednak nie robią...

    2. Fragmenty drogi pszczyna-racibórz mają być gotowe za rok, dwa. Co stoi na przeszkodzie aby powiedzieć pkp: tak, remontujcie ale w przyszłym roku gdy otworzymy obwodnicę?

    Czy w tym mieście ktokolwiek jeszcze myśli czy już wszyscy wyjechali...

  • ~przykopa 2018-01-17
    10:19:27

    93 14

    Czy komuś ,,wreszcie " przyjdzie do głowy by ruch puścić pod pięknym , dużym wiaduktem w okolicy Nacyny. Gdzie tylko wieje wiatr...

  • ~sxe 2018-01-17
    10:46:05

    51 4

    To dopiero będą korki

  • ~exx 2018-01-17
    11:01:55

    53 18

    Odpowiadając na pytanie w artykule. Tak to już jest koniec. Niech zgadne, ta firemka bedzie pracować na jedną zmianę a prace rozpoczną się po miesiącu i to powolutku. A co tam przetarg wygrany to mają wywalone. Ktoś w magistracie za swoje nieudolne decyzje powinien beknąć.

  • ~Arteks 2018-01-17
    11:14:28

    Ci którzy mają bliżej to rowery i nogi. Ci którzy dalej to niech wyjeżdżają min. z 15-20 minut wcześniej niż obecnie. A tym którzy dojeżdżają z Niedobczyc do centrum lub Paruszowca można doradzić pociągi - będzie dużo szybciej niż autobusem czy autem. Dziwię się dlaczego ZTZ nie zorganizował dla osób które chcą dojechać tylko w okolice Kamyczka jakieś linii wahadłowej w okolice przejścia podziemnego dla pieszych. Byłoby dla nich szybciej niż objazdami gdzie autobusy również utkną w korkach. @f3 - jeśli PKP ma do wydania środki w ramach jakiegoś gigantycznego projektu (linia Nędza-Rybnik-Chybie) to musi to robić w jakimś harmonogramie, a nie dopasowywać się do tego czy "wybudujemy nową drogę czy nie". A jeśli z powodu jakiegoś spóźnienia nie powstanie ona w 2019 roku? Co najwyżej można się spierać czy nie można by tego robić w okresie VI-IX kiedy faktycznie jest ciut mniejszy ruch. @przykopa - w jakiej wiosce za siedmioma górami ty mieszkasz, że nie wiesz takich dość podstawowych faktów inwestycyjnych dla każdego rybniczanina?
    Przecież pod tym mostem będzie wybudowana już wkrótce nowa droga która połączy się z obwodnicą P-R. Do znudzenia pisały o tym wszystkie możliwe media.

  • ~przykopa 2018-01-17
    12:06:15

    31 15

    -A gdyby tu była nagle droga była w przyszłości i wasz synek mały tędy śmiga na rowerku w przyszłości, którego jeszcze nie macie, więc nie mówcie mi, że jedzie z tyłu!
    Arteks .
    Jest ta droga , czy jom ni ma w przyszłości ?
    A objazd ? To już teraz by tam mógł by być ?
    Za trudne . Powtórzyć ?

  • ~wojto 2018-01-17
    12:16:06

    18 3

    Od działek jest chyba wąski przepust wodny pod torami wychodzący na Obwiednię Południową. Trzeba będzie go przetestować ;)

    BTW faktycznie ruch pieszy zostanie zamknięty na całkowity czas remontu???

  • ~Arteks 2018-01-17
    12:19:09

    20 57

    @przykopa - co ma piernik do wiatraka czyli co ma wiadukt nad Chwałowicką z mostem Zamysłowskim? Oczywiście, że nie mógł by tam być poprowadzony objazd bo... obecnie droga pod mostem Zamysłowskim niczego by nie skracała i do niczego by się nie przydała. Dopiero jak powstanie estakada nad torami i połączenie jej z Wodzisławską w ramach P-R - będzie miała sens. Za trudne? Powtórzyć? ;)

  • ~common 2018-01-17
    12:53:00

    54 5

    W ramach pogłębienia atrakcji proponuję zamknąć wiadukt na Żorskiej bo on już pęka i ledwo zipie. Będzie się działo... ps. witki opadają do ziemi na takie rozwiązania Kto to wymyślił i kto to koordynuje???. Na dzień dzisiejszy Wodzisławska stoi, doliczcie sobie ruch z Chwałowic to korek będzie zaczynał się na górce w Radlinie. Żorska po południu też stoi także włączenie się do ruchu od strony Brzezińskiej to będzie awykonalne..

  • ~Arteks 2018-01-17
    12:59:31

    18 88

    @common - to o czym piszesz jest wszystkim wiadome i znane. A wynika to z tego, że mamy za dużo aut w mieście i w regionie. Oczywiście ten remont i zamknięcia tylko to pogorszą. Dlatego tak istotne jest to aby sami kierowcy zmienili przyzwyczajenia i przychylniej patrzeli w kierunku transportu zbiorowego czy rowerów lub... stali w co raz większych korkach i marnowali swój czas, a także czas rybnickiego biznesu.

  • ~Olafik 2018-01-17
    13:20:55

    41 2

    Arteks
    Jak niby mieszkańcy Niedobczyc dojada pociągiem, jak wiadukt będzie rozebrany?

  • ~common 2018-01-17
    13:23:27

    41 6

    ~Arteks nie rozumiesz że wszystko można jakoś koordynować i organizować? ile jeszcze ma być nieprzemyślanych w czasie remontów dróg. Kilka przykładów by już się znalazło w niedalekiej przeszłości jak niby nie związane ze sobą remonty dróg w różnych częściach miasta złożyły się na totalny chaos, bo ktoś nie pomyślał że jak wykieruje strumień aut w jakimś kierunku to na tej trasie nie powinno się zamykać kolejnej drogi... To jest paraliż, rozumiesz? paraliż w tych dwóch rejonach. Nie dojedzie nikt na względny czas, bo ciężko będzie przewidzieć czas przejazdu. Już teraz jest mega problem na Wodzisławskiej a co dalej? wiadukt nie wytrzymałby tych kolejnych 2 lat żeby puścić przynajmniej część ruchu obwodnicą? nie można przysiąść i wymyślić do tego czasu jakiejś alternatywy dla tego mostu? były plany do przeprowadzenia drogi za dworcem tak aby ominąć wiadukt i co z nimi? naprawdę nic nie da się zrobić?. Jak sobie puszczą taki ruch przez wiadukt na Żorskiej to on do roku bedzie zamknięty, bo na dzień dzisiejszy już jest w tragicznym stanie...

  • ~Arteks 2018-01-17
    13:25:51

    14 54

    @olafik - dla kolei będzie on remontowany w ten sposób, że zawsze po jego części ruch pociągów będzie prowadzony. Nie można przerwać ruchu kolejowego na tak istotnych dla gospodarki liniach kolejowych. To nie Białystok-Małkinia gdzie przez chyba dwa lata było całkowite zamknięcie linii kolejowej. Dzięki temu pociągiem można dojechać nie tylko z Wodzisławia, Radlina, Rydułtów czy Raciborza ale także Niedobczyc.

  • ~Arteks 2018-01-17
    13:33:14

    18 49

    @common - oczywiście, że lepiej byłoby aby ten remont poczekał do oddania do ruchu płd. obwodnicy Rybnika. No ale jak widzisz każdy ma swoje priorytety, rozliczenia unijnych dotacji itd. Zamiast się frustrować czy prowadzić puste debaty na temat koordynacji co nie ma już żadnego sensu lepiej sobie radzić jak przeżyć ten horror. Ja podałem parę rozwiązań chociażby dla mieszkańców płd regionu. Można ich słuchać i zmienić przyzwyczajenia choćby tylko na okres tych kilku miesięcy lub traktować auto jak "bożka" i stać nim jeszcze w większych korkach.

  • ~przykopa 2018-01-17
    13:44:11

    38 11

    co ma piernik do wiatraka czyli co ma wiadukt nad Chwałowicką z mostem Zamysłowskim? Oczywiście, że nie mógł by tam być poprowadzony objazd bo... obecnie droga pod mostem Zamysłowskim niczego by nie skracała i do niczego by się nie przydała. Dopiero jak powstanie estakada nad torami i połączenie jej z Wodzisławską w ramach P-R - będzie miała sens. Za trudne? Powtórzyć? ;)

    Arteks ,chłopie . Wiadukt nad Chwałowicką jest zamykany do remontu ? Most przy Obwiedniej , jest naturalnym przejściem pod nasypem kolejowym ? Przejście to przy racjonalnej koordynacji planowanych inwestycji i remontów można wykorzystać do zrobienia objazdu ? Najlepiej z góry powiedzieć że nie można . Przypomina mi to remont wiaduktu nad torami w ciągu ulicy Raciborskiej. Przez rok był budowany wiadukt. a na przyległej drodze w lesie w kierunku na Radoszowy. Przechodziły sobie spokojnie sarenki. Po skończeniu budowy wiaduktu , przypomniano sobie że należy przeprowadzić też remont drogi. Droga została częściowo zamknięta na kolejny rok. Drogowcy z mozołem , mając na karku natężony ruch drogowy prowadzili tam roboty. Gdyby istniało coś takiego jak planowanie i racjonalne zarządzanie . To remont drogi byłby przeprowadzony w okresie kiedy droga była całkowicie zamknięta. Ale widać że dla niektórych ,,tutaj" , alternatywne , logiczne rozumowanie . To sprawa zbyt trudna....

  • ~ 2018-01-17
    14:20:41

    71 15

    Arteks na rowerze w takim smogu?ty chyba jesteś nienormalny

  • ~MaciejK 2018-01-17
    14:48:04

    27 5

    To będzie makabra

  • ~MaciejK 2018-01-17
    14:53:53

    31 6

    Jazda będzie koszmarem. Niestety nie zawsze da się skorzystać z innych środków. A i przejście pod PKP tym syfem to naprawdę by można zaskarżyć

  • ~MaciejK 2018-01-17
    14:56:18

    40 5

    a jak dojedzie ambulans do chorego na blokach przy Chwałowickiej?

  • ~ 2018-01-17
    15:17:29

    6 4

    MaciejK jak to?przecież PKP wydało niedawno 500 000 zł na remont przejścia pod torami : )

  • ~Dariusz Zimoń 2018-01-17
    15:48:10

    59 21

    Jak by to zamknęli latem to można by było jeździć rowerem albo skuterkiem czy motorem.Ale jak Kuczera chce teraz to na wyborach go ocenimy bo ten remont zatopi go we własnych gów.....!!!!!!

  • ~przykopa 2018-01-17
    17:23:19

    37 7

    ,, Zamiast się frustrować czy prowadzić puste debaty na temat koordynacji " Arteks .Czy ty w ogóle czujesz co ty gadasz ?
    Jak pójdziesz wieczorem ,, zaproponowaną " ścieżką dla pieszych. Prowadzącą w tunelu pod peronami. To w okolicach peronu III i wyjścia przy ul. Kolejowej. Koordynacja szybko ci wróci :)

  • ~Bronisława Szymik 2018-01-17
    17:56:31

    35 5

    Mam nadzieję, że zostaną zachowane oryginalne podpory pod mostem i nikomu nie przyjdzie do głowy, żeby zastąpić je czymś "nowoczesnym". Proszę zwrócić uwagę na filary po lewej stronie jadąc w stronę Chwałowic. Są niezwykłe. W czasie wojny most został zbombardowany i po wojnie z prawej strony zainstalowano zupełnie inne filary. Może ktoś ma więcej cennych informacji na ten temat?

  • ~Dador 2018-01-17
    19:12:20

    23 4

    W imię Ojca i Syna...to będzie drogowy armagedon dla Rybnika. Już sobie współczuję. Teraz jadąc przez miasto czuję tylko irytację, za 2 miesiące to będzie mega wkur....e

  • ~Mariusz Grodecki 2018-01-17
    19:29:17

    32 30

    Przeżyliśmy remont ulicy Kotucza , przeżyjecie remont wiaduktu nad Chwałowicką. Na naukę cierpliwości nigdy nie jest za późno :)

  • ~Gosik321 2018-01-17
    19:47:48

    20 1

    Czy ktos zwrócił uwagę na harmonogram prac? Etap I to luty i marzec. Etap drugi to druga połowa maja do końca lipca. A co z czasem pomiędzy etapami?

  • ~MatiW 2018-01-17
    20:27:20

    36 8

    A co ma Kuczera do tego remontu? Wiadukt remontuje PKP bo to ich wiadukt. Jak sąsiad z którym dzielicie klatkę schodową albo ulice remontuje mieszkanie to pora Was o harmonogram i czy może czy nie? Z PKP się nie wygra.

  • ~Arteks 2018-01-17
    21:18:02

    18 33

    @przykopa - w tej sprawie nie chodzi o logiczne rozumowanie tylko o brak twojej wiedzy zarówno w przypadku planowanych inwestycji jak także w zwykłej topografii miasta! Bo Most Zamysłowski leży na linii kolejowej 173, a wiadukt nad Chwałowicką dotyczy aż trzech linii kolejowych 140, 173 i 957. Przeprowadzenie objazdu pod Mostem Zamysłowskim dla wszystkich nadjeżdżających ul. Prostą/Chwałowicką nie ma żadnego sensu bo... nie ma żadnego alternatywnego przecięcia nad liniami 140 (w kierunku Rydułtów i Wodzisławia) oraz 957 (w kierunku grupy towarowej KO) aż do wiaduktu przy st. Rybnik Towarowy. Nowa obwodnica spowoduje utworzenie zupełnie nowego "korytarza" nad kilkoma liniami kolejowymi i umożliwienie połączenia Chwałowickiej i Wodzisławskiej z nową odnogą prowadzącą pod Mostem Zamysłowskim. Teraz twoja propozycja nie miałaby kompletnie żadnego sensu. Nie musisz mieszkać w Rybniku aby pojąć jak bardzo mamy rozbudowaną siatkę dróg czy linii kolejowych - ale gdyby ci się chciało mógłbyś sobie te swoje "pomysły fantasy" weryfikować chociażby przez google maps. @przekliniak - a od czego są specjalne maski antysmogowe dla rowerzystów? @MaciejK - jakim syfem?
    Przejście przeszło lifting kilka lat temu, jest oświetlone, schody naprawione, nawierzchnia z płyt równych jak stół. O co ci biega? @DariuszZimoń - równie dobrze ktoś mógłby oskarżyć o ten remont PKP PLK - nad którą nadzór ma minister infrastruktury powołany przez... rząd PiS i straszyć rybnickich posłów PiS przegraną w przyszłych wyborach. @Bronisława Szymik - cieszę się, że są ludzie tacy jak ty którzy zwracają na takie ciekawe detale architektoniczne. Liczę, że to się nie zmieni tylko odnowią te filigranowe podpory. :)

  • ~tuptyś 2018-01-17
    21:29:47

    61 28

    Panie Kuczera
    Choć most na Chwałowickiej to remont PKP PLK ale:
    to Pan zatwierdza organizację ruchu w mieście czyli ustawi nas jak bydło w kilometrowych kolejkach. Dlaczego? Bo się wam nie chce uruchomić myślenia:
    1. remont mostu można było opóźnić o rok, czekając na zrobienie wiaduktu nad torami w ciągu nowej trasy Psz-Rac. Wystarczyło by odpowiednio skoordynować obie inwestycje.
    2. gdyby to się nie udało to można było ustawić w tym miejscu most saperski od wojska i poprowadzić 300m tymczasowej drogi z Chwałowickiej do Jankowickiej.
    I jeszcze jedno pytanie. Jaki będzie czas dojazdu służb ratowniczych na Meksyk i do Chwałowic, Boguszowic, przez kompletnie zatkane miasto?
    Ilu ludzi będziesz Pan miał na sumieniu, którzy nie daj Boże umrą stojąc w korku albo się spalą czekając na straż?
    Dziękujemy Panie Kuczera

  • ~truman20 2018-01-18
    08:13:06

    45 1

    W ogóle dziwi mnie, że miasto przez tyle lat nie wpadło na to, żeby zrobić jakiś awaryjny wjazd z Chwałowic do centrum np. od Kolejowej do Chrobrego albo Chwałowickiej w okolice Kwiatowej przez las. Niestety to wąskie gardło jakim jest wiadukt Chwałowicki, to jedyny wjazd z Chwałowic do centrum i właśnie w takich sytuacjach jak powyższa robi się problem, bo w Rybniku zamknięcie jednej głównej ulicy powoduje paraliż sporej części miasta.

  • ~arteksik 2018-01-18
    10:10:26

    23 6

    i koniecznie na każdym objeździe postawić nowo zakupiony czujnik "smogowy" i.....dalej straszyć i straszyć

  • ~jaro_t 2018-01-18
    11:50:43

    17 2

    ~truman20 zgadzam się z tobą całkowicie. Ta linia kolejowa jest jak rzeka w niektórych miastach. Im więcej "mostów" tym lepiej. Też mnie to dziwi że nie ma planów wykonania tunelu pod torami i połączenia ulicy Chrobrego z Drzymały. Z pewnością rozładowałoby to ruch w centrum. Generalnie w naszym mieście ulice się remontuje a nie buduje nowych połączeń pomiędzy dzielnicami i w centrum miasta (oczywiście z wyjątkiem drogi Racibórz - Pszczyna).

  • ~ 2018-01-18
    17:41:25

    13 3

    Na miejscu Kuczery nie pozwoliłbym na remont wiaduktu nad Chwałowicką, dopóki PKP nie zrobi porządku z wiaduktem na Wodzisławskiej, chodzi o poszerzenie go, ponoć wcześniej były zapytania do PKP z miasta czy będą go poszerzać, nawet miasto oferowało współfinansowanie tej inwestycji ale PKP się wypięło, więc Kuczera teraz powinien też dać PKP klapsa i mieć ich w nosie.

  • ~Arteks 2018-01-18
    18:18:14

    11 14

    @adis1984 - sprawę poszerzenia wiaduktu na Wodzisławskiej olało... nasze miasto Rybnik, a nie PKP. Wystarczy wrócić do tego artykułu sprzed 8 lat: https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,sa-pieniadze-na-droge-ale-nie-na-wiadukt,wia5-3266-10267.html
    Strasznie dziecinne jest to co proponujesz bo w mieście poprzecinanym gęstą siecią kolei - w naszym interesie jest współpraca na każdym polu z koleją. Myślisz, że jak miasto buduje drogę przez stację towarową to nie jest potrzebna współpraca z koleją i czasowe wstrzymania ruchu lub wyłączania trakcji elektrycznej??? O remoncie wiaduktu władze miasta wiedziały co najmniej od 2 lat. Czy odpowiednio się do tego przygotowały? Mam wątpliwości.

  • ~Ania Cybura 2018-01-18
    20:30:35

    27 0

    Ja sie pytam jak mam sie dostac wozliem dzieciecym lub inwalidzkim z Chwalowickiej do centrum? Podobno Rybnik walczy z poruszaniem sie po centrum samochodem, a wprowadza kolejne utrudnienia dla ludzi, ltorzy poruszaja sie wozkami z malymi dziecmi czy dla osob starszych, ktore chodza na zakupy z wozkami na kolkach. Przejscie pod PKP nie jest dostosowane dla tego typu osob. Kto to zaaprobowal i gdzie mial zdrowy rozsadek odcinajac dzielnice Meksyk od Centrum?!

  • ~MaciejK 2018-01-19
    14:36:09

    11 2

    Różnie bywało z decyzjami władz Miasta. Ale to jedna z gorszych. Po pierwsze: jak można mieć w zadku fakt, że cała wielka dzielnica ma jeden dojazd do centrum. Wiele lat temu należało wybudować jakić łącznik. A jak teraz można się zgodzić na zamknięcie tego jedynego dodajzdu, to już jest granda. To nie tylko jest niewygoda, to już jest naprawdę niebezpieczne

  • ~MaciejK 2018-01-19
    14:38:48

    21 1

    Ania Cybura: bardzo ważny głos! Nie każda matka ma siłę znosić wózek po tych wszystich schodach pod PKP. Takie Schody to także poważne utrudnienie dla starszych osób. A już dla niepełnosprawnych na wóżku to przeszkoda nie do przejścia :(

    Nikt o niczym nie pomyślał

  • ~ 2018-01-19
    21:01:17

    14 2

    A nawet gdyby ktos chciał dojezdzac rowerem, To może nie miec siły go znosic i wnosic pod pkp. To jest naprawde skandal, co Miasto zgotowalo mieszkancom dzielnicy Meksyk

  • ~Natalia Winiarska 2018-01-20
    22:10:19

    5 1

    W takim razie jak będzie odbywał się bieg pociągów nr inter City na Wawe?

  • ~Arteks 2018-01-21
    21:58:27

    2 3

    @Natalia - ruch pociągów ma się odbywać normalnie bo zawsze któreś tory będą przejezdne, a któreś nie. Obecnie chyba muszą zamknąć peron 3, za to otwierają 2 (jeszcze chyba nie jest całkowicie skończony po remoncie).

  • ~ka22 2018-02-01
    17:58:46

    1 0

    Wywiad mi doniósł, że dzisiaj rano po budowie pętało się dwóch robotników, w południe nie było już żadnego.

  • ~MaciejK 2018-02-07
    17:12:48

    3 2

    Szanowna redakcji. Prosze o użycie Waszej mocy i uderzenie do Prezydenta. Połowa miasta przez ten remont stoi, a od poniedziałku stanie całe miasto. Tymczasem pod wiaduktem wiatr hula. Byłam tam w poniedziałek, wczoraj i dzisiaj i tylko w poniedziałek do południa spotkałem tam jednego (jednego!!) robotnika! Te prace można by wykonać co najmniej trzykrotnie szybciej, gdyby się tam faktycznie pracowało!! * Dodam, że ludzie przechodzą pod wiaduktem, bo nikogo nie ma. A miał być "asystent" do przeprowadzania starszych, niepełnosprawnych, z wózkami, prawda? Nie ma nikogo. Ciekawe, kto poniesie odpowiedzialność za wypadek.

  • ~MaciejK 2018-02-07
    17:14:35

    4 2

    "Szanowna Redakcjo" oczywiście. Przepraszam za błędy, ale jestem mocno zdenerwowany. Ten remont uderzył we mnie, moją rodzinę i znajomych bardzo, pod wszelkimi względami. I szlag mnie trafia, gdy tam się nic nie robi i wszyscy mają czas

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5004