zamknij

Biznes

W kopalniach Kompanii Węglowej rozpoczęły się masówki

2015-09-07, Autor: 
7 września rozpoczęły się masówki w kopalniach i zakładach Kompanii Węglowej. Związkowcy informują pracowników o sytuacji w spółce oraz w całym polskim górnictwie, a także przedstawiają plany dalszych działań protestacyjnych.

Reklama

- Atmosfera na masówkach jest bardzo gorąca. Nawet ludzie, którzy przebywają na urlopach przychodzą na kopalnie, żeby w nich uczestniczyć. Rozmawiamy zarówno o stanie realizacji porozumienia z 17 stycznia dla całej branży, jak i o sytuacji naszej kopalni – mówi Stanisław Kłysz, szef Solidarności w kopalni Brzeszcze oraz wiceprzewodniczący Sekcji Krajowej Górnictwa Węgla Kamiennego NSZZ Solidarność.

Masówki w większości kopalń KW rozpoczęły się 7 września i są prowadzone na wszystkich zmianach wydobywczych. W części kopalń i zakładów należących do spółki spotkania przedstawicieli związków zawodowych z załogą zostaną przeprowadzone 8 lub 9 września.

Decyzja o przeprowadzeniu masówek w Kompanii Węglowej podjął 25 sierpnia Międzyzwiązkowy Sztab Protestacyjno-Strajkowy Regionu Śląsko-Dąbrowskiego. W ocenie przedstawicieli górniczych central związkowych strona rządowa nie wywiązuje się z zapisów porozumienia podpisanego w Katowicach 17 stycznia 2015 roku. Zgodnie z tym dokumentem m.in. do końca września miała powstać Nowa Kompania Węglowa, co wydaje się coraz mniej realne. Jak dotąd nie udało się też znaleźć inwestorów dla kopalń Brzeszcze i Makoszowy.

Jak wynika z ustaleń MKPS, we wrześniu przeprowadzona zostanie akcja informacyjna o sytuacji w górnictwie skierowana do społeczeństwa Śląska. W pierwszych dniach września w kopalniach i zakładach KW reaktywowane zostały komitety protestacyjno-strajkowe. W październiku rozpocznie się pogotowie strajkowe we wszystkich spółkach górniczych i prawdopodobnie także w innych branżach w naszym regionie. Również w październiku ma zostać zorganizowana akcja protestacyjna w Warszawie, jednak decyzje w sprawie dokładnego terminu i charakteru protestu nie zostały jeszcze podjęte.

Kiedy powstanie Nowa Kompania Węglowa? Rozmowy się przedłużają

Rząd zobowiązał się w porozumieniu podpisanym kilka miesięcy temu z górnikami, że do września powstanie Nowa Kopania Węglowa. Zmiany wśród potencjalnych akcjonariuszy oraz różne koncepcje zasilenia kapitałem nowej spółki mogą sprawić, że termin może nie zostać dochowany - donosi portal gospodarczy wnp.pl

Pierwotnie zakładano, że partnerzy, w tym grupy energetyczne, wejdą bezpośrednio kapitałowo do Nowej Kompanii Węglowej. Ten pomysł, spotkał się z oporem „zainteresowanych” grup więc zmieniono koncepcję. Ratowaniem KW miały zająć się Polskie Inwestycje Rozwojowe (PIR), które powołały w tym celu Fundusz Inwestycji Polskich Przedsiębiorstw (FIPP), do którego mieli wejść partnerzy. Ale ta koncepcja również jest już nieaktualna.

Obecnie ponownie rozważa się pomysł bezpośredniego wejścia partnerów do NKW. Na rynku pojawiła się informacja, że partnerzy mają wyłożyć na KW 900 mln zł, z czego PGE 400 mln zł, Energa 300 mln zł a PGNiG (bezpośrednio lub poprzez PGNiG Termika) oraz TF Silesia po 100 mln zł.

Zmiana koncepcji finansowania Nowej Kompanii Węglowej i przedłużające się rozmowy w tej sprawie mogą doprowadzić do tego, że NKW nie powstanie w zapowiadanym terminie, czyli do końca sierpnia. Krzysztof Sędzikowski, prezes Kompanii Węglowej, powiedział w połowie lipca br., że Nowa Kompania Węglowa musi powstać do końca sierpnia, bo inaczej nie będzie ani nowej, ani starej Kompanii Węglowej.

Oceń publikację: + 1 + 5 - 1 - 8

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (43):
  • ~makowa 2015-09-07
    17:09:25

    0 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Szpon 2015-09-07
    17:25:54

    61 0

    Sami doprowadziliście do obecnej sytuacji, "zarżnęliście kurę znoszącą złote jaja" swoją chciwością. Ciągle Wam było mało. Tylko strajkować umiecie, chyćcie się pożądnej roboty. Ciągle podwyżki, deputaty, socjale, związki, a firma ledwo zipi. Kiedyś musialo "pierdyknać". Nie pozwaliliście władzom kopalń na reformy, teraz "wolny rynek" brzytwą Was zreformuje. Wyrazy współczucia.Pozdrawiam Polacy

  • ~ 2015-09-07
    17:45:09

    66 0

    Górnictwo jest największym przyjacielem jak i wrogiem śląska zarazem. Z jednej strony tradycja, przemysł, miejsca pracy a z drugiej brak motywacji do szukania nowych źródeł dochodu i zatrudnienia, niski stopień zainteresowania rozwojem, bo przecież po szkole górniczej będzie gwarancja pracy i dochodów. Teraz jest najwyższy czas, żeby podejmować decyzje o losie przyszłych pokoleń. Widzisz co się dzieje w regionie - szukaj nowych kompetencji. Droga na skróty kończy się.

  • ~deuter 2015-09-07
    18:01:50

    45 0

    Zaraz będą wybory, PIS dojdzie do władzy ( górnicy głosujcie koniecznie na nich! ) a oni niestety Wam niczego nie obiecywali:) Będzie jak jak UK będzie nowa Margaret Thatcher a ona zrobi porządek, bo to PO Wam obiecało. A może i przyjedzie Was wesprzeć sam przewodniczący Duda, ten mędrzec od wczasów na koszt Solidarności....

  • ~Tomek_81 2015-09-07
    18:04:33

    84 0

    Dopóki to wszytko nie padnie razem ( a może przede wszystkim) ze związkami zawodowymi to nic z tego nie będzie. Stocznie musiały upaść razem ze wiązkowymi darmozjadami żeby odrodzić na nowo. Teraz dają pracę, płacą podatki, mają zamówienia na klika lat do przodu i nikt do tego interesu nie dopłaca.

  • ~kamilamila 2015-09-07
    18:08:06

    56 0

    w obecnej sytuacji proponuję Wam, jak to macie w zwyczaju.... zrobić jeszcze większe NIC i zacząć strajkować :) gdybyście tyle siły wkładali w robotę ile w te strajki to byłoby lepiej!

  • ~hehehe 2015-09-07
    18:15:56

    36 0

    Najgorsze w tym wszystkim jest to negatywne nastawienie społeczeństwa do siebie nawzajem. Politycy w niczym nam nie pomogą. Potrafią tylko ładnie opowiadać bajki na potrzeby własnych celów czyli "władzy". Proszę zobaczyć ten absurd: 100 melonów wydane na referendum

  • ~ 2015-09-07
    18:25:04

    0 5

    Jjj

  • ~WciagamWasNosem 2015-09-07
    18:32:46

    32 0

    Ile jeszcze Polski podatnik będzie sponsorował trzynastki,czternastki, barbórki,ołówkowe,dopłaty do węgla i na nie pracujące żony górników? Pytam się ILE ??? Ile jeszcze milionów ludzi którzy normalnie pracują w tym kraju będą dokładać do tego ekonomicznego trupa?Czy ktoś to w końcu zakończy!!!

  • ~siwy_rybnik 2015-09-07
    19:05:16

    100 0

    Czy drodzy górnicy uważają, że to normalne, że szef związków zawodowych (np. Piotr Duda) zarabia wiecej niż ciężko pracujący górnik w kopalni? Sorry, ale przykład idzie z góry. Okrada Was Państwo oraz okradają Was związki zawodowe. Zapytajcie się może związków zawodowych czy są w stanie obniżyć swoje przychody na rzecz ratowania kopalń? Powszechnie wiadomo, że ogromna ilość kasy z budżetu kompanii węglowych idzie na pensje dla związkowców. Jeśli chcecie na prawdę mieć porządek to postawcie się zarówno Państwu oraz związkowcom. Niestety, ale związkowcy głównie dbają o swój interes, a nie o interes górników. Związkowcy głównie myślą o tym, jak najwięcej wyciągnąć z budżetu państwa dla siebie, a nie dla górników. No i coraz bardziej związkowcy przypominają partię polityczną wspomagającą - ich zdaniem - jedyną słuszną partię w PL. Nie mam nic przeciwko górnikom, ale wkurza mnie to, że związkowcy dbają tylko o swój tyłek, a nie ciężko pracujących ludzi. Górnicy to dla nich jedynie narzędzie do walki politycznej.

  • ~biuro@. 2015-09-07
    19:51:42

    71 0

    Zdecydowanie jestem za wydłużeniem wieku emerytalnego górnikom natychmiast!

  • ~bikerek 2015-09-07
    20:22:14

    0 10

    Cezary „Trotyl” Gmyz ‏@cezarygmyz napisał na Twitterze:

    Kulczyk nie żyje ale jego plan jest realizowany. To zabije polskie kopalnie i elektrownie http://niezalezna.pl/70665-ukraina-gotowa-przesylac-nawet-2-tys-mw-energii-do-polski . A reszta pewnie i tak wyjdzie przed wyborami jak opublikują nagrania rozmów Kulczyk - Tusk - politycy PO.

  • ~auralfloat 2015-09-07
    21:21:47

    83 0

    Zlikwidować związki zawodowe, obniżyć płace w zarządach spółek, zlikwidować przywileje i górnictwo jest wyleczone.

  • ~Haski87 2015-09-07
    21:23:00

    13 0

    Zawrzyć tyn cały burdel !! Bo mi sie już tą robotą żiiigać chce!
    PS. luft w balonioku do wożynia złomu już naplompołech :)

  • ~kosa 2015-09-07
    21:39:55

    0 15

    koledzy to nasze chore państwo doprowadzilo górnictwo do takiej sytuacji wiec jak nie macie pojęcia to się nie wypowiadajcie żadna branza nie placi podatkow tyle co górnictwo

  • ~rybnikus 2015-09-07
    21:47:55

    7 0

    Dziwne, że nie ma komentarzy typu, że to wina PIS i Rydzyka boi to oni niszczą Śląsk i opcje niemiecką z RAŚ od 8 lat!
    Narodek mądrzeje? Teraz wywalcie mój komentarz pełen hejtu i pisiorskiej nienawiści!

  • ~frbro 2015-09-07
    22:49:35

    0 4

    CO TO SĄ MASÓWKI? To jakiś rodzaj strajku, czy chodzi o zwolnienia? Co to za żargon droga redakcjo?

  • ~siwy_rybnik 2015-09-07
    23:03:16

    18 0

    @frbro. Akurat w tej sytuacji to Ty wykazujesz się niewiedzą, a nie redakcja. Słownik języka polskiego bardzo dokładnie wyjaśnia znaczenie słowa "masówka" i nie jest to żaden żargon, tylko sklasyfikowane pojęcie. Zgodnie z tym co można znaleźć w słowniku języka polskiego. MASÓWKA: 1. pot. «zebranie w zakładzie pracy zwołane przez działaczy partyjnych lub związkowych»
    2. pot. «towar tego samego rodzaju produkowany w wielkich ilościach»
    3. pot. «literatura, muzyka, film o niewielkiej wartości artystycznej, przeznaczone dla przeciętnego odbiorcy»

  • ~rad11 2015-09-07
    23:12:44

    0 11

    Największy hejt na zawód górnika jest w naszym regionie co widać po komentarzach powyżej trochę to przykre że sami sobie robimy .. do swojego gniazda. Pozdrawiam Górnik.

  • ~GieKSa2 2015-09-08
    07:09:28

    17 0

    siwy...tak tak; "«towar tego samego rodzaju produkowany w wielkich ilościach"...chodzi o nierobów związkowych mnożonych do przesady w tej branży? A co do:"największy hejt na zawód górnika jest w naszym regionie"...gdyby nie pseudodziałalność nierobów związkowych, którzy pod pozorem działań dla górników przede wszystkim walczą o swoje stołki, to w naszym regionie byłoby super i hejtowania w tym kierunku też by nie było

  • ~ 2015-09-08
    12:08:41

    12 0

    Do tego co "wciąganosem" trzynastek już dawno nie ma ,a żony górników nic nie dostają, czytanie nie szkodzi -wystarczy poklikać i nie wypisywać bzdur !

  • ~kokosz321 2015-09-08
    20:14:18

    30 0

    Kolego tu nie chodzi o hejt na górników. Ja wiem że niektórzy z nich pracują naprawdę cieżko, ale podstawową wadą tych ludzi jest fakt że kompletnie nie myślą. Dają sobie wmawiać głupoty przez Związkowców którzy nic nie robią tylko grabią kasę i doprowadzają tą branże do upadku. Nie ma co tu winić polityków, chyba tylko o to że uginają się takim ludziom jak Duda (zwykłym cwaniakom). Największym błędem obecnych rządów był brak zainteresowania tą branżą i brak reform, nie zrobili nic by branży pomóc. I niestety największy błąd to popuszczenie kagańca związkowcom , a ci już doprowadzili do upadku górnictwa wraz z górnikami którzy ich popierają. Co wniosły strajki JSW? Nic same straty, wywalili dobrego menagera, teraz nie mogą znaleźć nikogo na zastępstwo, spółka upada i w pół roku zrobiła 620 mln straty, spowodowanej głównie strajkiem bo 150 mln kosztował sam strajk a reszta to następstwa wypowiedzianych umów na dostawę węgla koksującego - nikt nie może sobie pozwolić na to żeby dostawa surowca do koksowni (gdzie piec zapala się 6 miesięcy) była zależna od Jaśnie Oświeconych Górników i Związkowców. Niestety KW czeka to samo, bo jak są problemy to oni jeszcze strajkują - jakby byli delikatnie mówiąc upośledzeni. Przecież to doprowadzi do upadku branży. Znam kilku związkowych prezesów i wice-prez, każdy z nich ma kasy jak lodu, każdy z nich NIC nie robi, każdy z nich jest prostakiem i człowiekiem nie potrafiącym nic zrobić, i każdy z nich chwali się posłuchem wśród górników.

  • ~Gryjta 2015-09-09
    08:04:39

    17 0

    kokosz masz prawie całkowitą rację, tylko z tym poparciem górników to nie tak. Spróbuj w jakimkolwiek referendum za strajkiem zagłosować na NIE...jeśli związkowe nieroby patrzą ci na ręce...chciałbyś być w "badyhałzie" po głosowaniu na NIE? Gumiokami by Cię zlinczowali, choć wielu z linczujących też zagłosowałoby na NIE, ale...boją się właśnie takiego linczu zwłaszcza psychicznego!!!

  • ~lolol 2015-09-09
    10:32:51

    1 0

    ...ludzie kiedy wy to zrozumiecie że wy sie do niczego nie dokładacie, to warszawka doi górnictwo aż miło, nagłaśniają że dają 2 mld zł, a 10 mld wyciągną z samego tylko podatku, ale o tym sie już nie mówi. A wam ktoś coś mylnego wpoi i wy powtarzacie jak katarynki, naród polski jest taki ciasny, że głowa boli !

  • ~ 2015-09-09
    12:38:38

    8 0

    Fakt, w górnictwie źle się dzieje... ale czy ktoś zdaje sobie sprawę z wpływu kopalni na miasto i działające mniejsze przedsiębiorstwa? ile okolicznych firm padnie jeśli zostanie zamknięta jedna kopalnia? Tak łatwo mówić o likwidacji kopalń...

  • ~hub381 2015-09-09
    15:29:57

    15 0

    Jo wos prosza nie ucinejcie"liny"w szybie a gońcie tych nierobów z pod znaczka"...związkowiec...",bo nawet ich nie zlicza-bo jest ich przeszło 20...

  • ~gadzeto 2015-09-09
    16:11:23

    8 0

    Do lolo-Masz racje że podatków kopalnie tyle mają płacić,lecz problem jest w tym że go zalegają od kilku lat i ani podatku ani składek zus nie płacą i państwo im to umarza.

  • ~makowa 2015-09-09
    17:09:30

    0 9

    Do szpona i reszty i debili którzy nie znają sytuacji ja nie siedzę jak wy napewno na stołku w ciepełku tylki zjeżdżam codziennie na 800 m w doł pod ziemię i tam zapierdalam więc trzymać mordy moja kopalnia oddała w tamtym roku 70 mln podatku do miasta więć wszystkiego najlepszego jak pozamykają kopalnie śląsk umrze a wy razem z nim będziemy drugim Bytomiem heh targowisko plazy i te inne rzeczy padną jak muchy szczęść boże

  • ~makowa 2015-09-09
    17:11:20

    0 11

    Te komentarze to napewno od przyjezdnych goroli co przybyli na śląsk w paczce po margarynie

  • ~kokosz321 2015-09-09
    20:23:21

    21 0

    Nie kolego/koleżanko te wpisy są od myślących mieszkańców Ślaska, którzy mają coś w głowie. Takim tokiem myślenia że górnicy są pokrzywdzeni podatkami to mogą się popisać właśnie "gorole", którzy nie należą do najsprytniejszych. Zacznijmy od tego że do górnika przeciętnie podatnik dopłaca około 700 tysięcy złotych gównie za sprawą pobieranych emerytur. Do tego dochodzą dopłaty do tego że zakład przynosi straty. Podatków nie płacą bo nie mają z czego, baaa, nawet ZUS nie płacą, ich dług w ZUS jest regularnie zwiększany po osiągnięciu kilku miliardów - jest zadyma w warszawie i umorzenie. Tak więc teksty związkowców powtarzane naiwnie przez górników, że kopalnia płaci podatki to zwyczajne kłamstwo i to bezczelne. Do górnictwa dopłacamy rocznie kilka miliardów złotych (nie mylić z milionami). Wystarczy policzyć ile górnik pobiera emerytury i ile na nią pracuje. Nawet gdyby te kopalnie jakoś tam płaciły ZUS (czego nie robią) to i tak trzeba dopłacać grube pieniądze. Kolejna bajka powtarzana nagminnie przez górników to to że to niebezpieczna praca... badania firm ubezpieczeniowych wykazały że praca kierowcy ciężarówki czy budowlańca jest o wiele bardziej niebezpieczna. Górnicze wypadki są spektakularne i nagłaśniane przez media więc o nich głośno. Ale w Polsce ginie przeciętnie 18 górników rocznie, a w budownictwie 121, kierowcy TIR 108 zabitych. Z ciężką pracą jest też różnie bo o ile ci co robią na wydobyciu się narobią (600 osób z 3200 zatrudnionych), reszta ma lajt i wczasy.

  • ~makowa 2015-09-09
    21:04:13

    0 18

    No tak kolego koleżanko Ty napewno wiesz najlepiej jak wygląda praca na dole z placowych ploteczek czy jak trzeba było isć za górnika mają takie przywileje i koniec kropka o to będa walczyć i nakoniec gówno wiesz o kopalniach i górnictwie

  • ~blackboy_aj 2015-09-09
    22:06:04

    12 0

    ~makowa w przeciwieństwie do Ciebie ~kokosz321 podaje konkretne liczby i argumenty, a Ty rzucasz ogólnikami, które wyczytałeś pewnie w związkowej gazetce. Swoją drogą to na moje oko nikt nie chce likwidować górnictwa o co tak się pieklicie, a je restrukturyzować, a to jest różnica. Oczywiście wiąże się to m.in. zwolnieniami, ale w przypadku spadku ceny węgla od kilkunastu miesięcy (co najmniej) to chyba rzecz normalna. W dłuższej perspektywie będzie to zapewne lepsze rozwiązanie, ale jak dalej się będziecie upierać przy swoim i słuchać, a nawet bać się związków to skończycie z ręka w nocniku bo będzie za późno na pomoc dl.a zwykłych górników, bo związkowcy sobie poradzą. Poza tym wpiszcie sobie hasło "ZYSK ALBO W PYSK" i zobaczcie jaka jest obłuda związków i górników i kto tak naprawdę doprowadził górnictwo do takiego stanu.


  • ~kokosz321 2015-09-10
    16:57:52

    16 0

    Drogi makowa, byłem wielokrotnie na dole (fakt nie w charakterze pracownika) i podtrzymuje to co napisałem. Nie twierdzę wszyscy to nieroby, bo to nie prawda. Jak robisz na wydobyciu to narobisz się i to nieźle. Ale wentylacje, taśmy, dyspozytorzy, kierowcy kolejek i inni których praca polega na spaniu to mają taki lajt, którego nawet prezesi firm nie mają. Do tego gigantyczny przerost kadry zarządzającej i to na DOLE, sztygarzy, nadsztygarzy, zmianowi, kierownicy - widziałeś gdziekolwiek tak wielostopniową hierarchię kadr zarządzających? O tych co pracują w biurowcu (często piją wódę po biurach bo im wszystko wolno) już nie wspominam. To chory system który trzeba wyleczyć i restrukturyzować a nie DOTOWAĆ z kieszeni uczciwie pracujących. Mój kolega ma blisko 20 tysięcy dodatków rocznie, samych dodatków! Niektórzy tyle zarabiają rocznie. I za co te dodatki i z czego te dodatki? Pieniądze nie spadają z nieba - trzeba je wypracować. A wy górnicy zachowujecie się jak małe dzieci w przedszkolu, tylko brać brać brać, a jak zabraknie i nie ma skąd wziąć to tupiecie i skaczecie (strajkujecie) żeby mama (rząd) dała wam więcej. Obwiniacie polityków bo na nich najłatwiej w tym kraju zwalić. Sam nie jestem fanem polityków, ale w tej konkretnej sytuacji winni jesteście tylko wy sami i wasze związki, żaden prezes czy dyrektor. Bo prezes i dyrektor mają mniej do powiedzenia niż szef związków zawodowych, a jak pracownik rządzi zakładem pracy to resztę pozostawiam bez komentarza.

  • ~makowa 2015-09-10
    19:56:26

    2 0

    Zgadzam się ale nie może być tak że biurowcy mają takie same przywileje co my dołowcy no dajcie spokój to też jeden z głównych problemów kopalń jak kobita która siedzi w biurze i maluje paznokcie pije kawke i wcina sernik ma takie same didatki jak górnik dołowy no ludzie i ona najbardziej wrzeszczy o kartki o węgiel czternastke no tak nie idzie na dłuższą metę sory będedalej obwiniał PO i tyle tych złodzieji ich prezesów Tomczykiewicza to bym ...

  • ~blackboy_aj 2015-09-11
    10:43:56

    10 0

    ~makowa masz rację, nie powinni mieć takich dodatków na górze bo nie jednokrotnie byłem w biurach na kopalni i czasem te Panie tam naprawdę mają lajcik, kawka, pogadanki, itp. Oczywiście nie wszystkie. Pytanie skoro o tym wiecie to czemu nic z tym nie robicie, sami dajecie w ten sposób przyzwolenie na równe traktowanie pracowników biurowych. Co gorsza zdajecie sobie sprawę, że taka sytuacja po części wpływa na wysokie koszty wydobycia, a mimo to obwiniacie PO, rząd o sytuacje na kopalni. Prawda jest taka, że jest masa górników, którzy popierają Twoje zdanie, ale boją się o tym głośno mówić na kopalni.

    Niestety, ale w dalszej perspektywie wykończycie się nawzajem, a przykładem tego jest zakup przez JSW KWK Szczygłowice, aby ratować Kompanię. Następnie KW wyprzedaje węgiel po cenach dumpingowych przez co obrywa się Bogdance.

  • ~makowa 2015-09-11
    15:12:28

    0 0

    Dokładnie tak jest jak mówisz a co do masówek to nie chodzi o zarobki tylko o przejęcie kopalń przez inne firmy co miało stać się do końca czerwca i co i nic PO byle do wyborów obiecało i nic nie ma nowych umów itd. no tak się nie robi sory

  • ~piotrekdec 2015-09-12
    09:56:20

    5 0

    niestety ale wstecznie właśnie chodzi o zarobki, dodatki i utrzymywanie przerostu zatrudnienia, nie mówiąc już o amoralnym sprzedawaniu bez zysku kopaliny, którą sami nazywanie "czarnym złotem"; ponawiam pytanie - czemu na tych waszych masówkach nie pojawia się zdroworozsądkowy postulat natychmiastowej i znacznej redukcji etatów w administracji i natychmiastowe odebranie przywilejów osobom z tejże administracji (nawet nie piszę, że to tylko absolutne minimum); ja odpowiedź znam ale może sam coś napiszesz

  • ~piotrekdec 2015-09-12
    10:09:43

    2 0

    oczywiście "ostatecznie" a nie "wstecznie" - nigdy nie ufać do końca temu co podpowiada edytor tekstu ; )

  • ~rybapila 2015-09-12
    22:41:42

    5 0

    żadej szanujący się zarząd ani też rada nadzorcza spółki energetycznej (ani żadnej innej) nie podejmie decyzji o wyłożeniu pieniędzy na NKW. Jest taki pragraf który mówi o świadomym działaniu na szkodę spółki - a taka operacja to było by niestety wywalenie pieniędzy w błoto, z pełną tego świadomością..
    A żaden z zarządzających nie chce mieć prokuratora na plecach.

  • ~endrju 2015-09-13
    09:31:06

    11 0

    Jeśli PO spełni to co wczoraj zapowiedziała Premier Ewa Kopacz odnośnie związków zawodowych (mają się utrzymywać z składek członkowskich a nie być opłacanymi z etatów pracowniczych z danej firmy) to wszystkie "małe " związki zawodowe poprostu nie będą w stanie finansowo temu podołać. Dlatego ich przewodniczący będą pracować społecznie po "szychcie" albo poprostu się ich struktury rozpadną.Przetrwają tylko największe centrale związkowe , które będzie stać na opłacanie z składek etatów swoich przewodniczących.Obecnie uzwiązkowienie w Kompanii Węglowej wynośi 103% a to oznacza , że niektórzy pracownicy są w dwóch lub nawet trzech związkach(są takie przypadki) zawodowych - co przeczy logice i zdrowemu rozsądkowi !!!Poza tym jeśli pracownicy będą opłacać składki z "ręki" anie będą automatycznie przekazywane na konto związkowe - to co najmniej 70% ludzi mając pieniądze w ręce nie będzie chciało się nimi "podzielić" z związkowcami. Więc problem związków zawodowych sam się rozwiąże !!!

  • ~karol237 2015-09-14
    13:01:16

    3 0

    Pracuje na KWK Budryk wiem jedno górnicy przekraczając bramę kopalni zamieniają się w ciemną masę podatną na manipulacje związkowe. Całą ta propaganda z zamykaniem kopalń i upadkiem JSW jest po to by odwrócić uwagę od wprowadzenia nowego regulaminu pracy. Zaraz po tym zostanie ogłoszona upadłošć i przejmie nas obcy kapitał Pan Markowski był na Krupińskim z przedstawicielami Niemieckiej firmy która kupiła koncesję na eksploatację złoża pod Orzeszem. Bo z stamtąd blisko do Orzesza na Zgoń. Wstyd mi że mieszkam w takim kraju jak Polska, wszystko sprzedane i zrujnowane, stocznie, kopalnie KWK Dębieńsko kupili Czesi a dla czego nam Polakom nie opłaca się go wydobywać bo jesteśmy nieudolni, mamy złoża technologię a kurę sprzedaje mu by znosiła złote jaja innym

  • ~ 2015-09-15
    10:51:43

    0 0

    Niemcy to jest wielki naród, myślący i liczący pieniądze. Nie przyjedzie nikt nam dać za darmo. Tylko Polaków stać, żeby solidarnie pociągnąć wszystko na dno, żeby sąsiad nie miał się lepiej. Wszelkie inwestycje lokowane w Polsce pozbawiają pracy Niemców, którzy zmuszeni są do przekwalifikowania a u nas jak mają zmienić kompetencje to panika i histeria. Nasz węgiel jedzie do Niemiec, gdzie jest chętnie kupowany. Jak się wam wydaje, że zaczniecie bunt wielki i szerzenie socjalizmu to jeszcze szybciej z tych szarych bloków pojedziecie na truskawki albo do Anglii. Musimy reformować górnictwo, żeby przetrwała jego część. Lepszy rydz niż nic. Po najbliższych wyborach jak pokłóci się Jarosław Polskę zbaw z Niemcami to już widzę co się będzie działo. Dobrobyt, dobrobyt i jeszcze raz dobrobyt zwłaszcza dla najniższych kwalifikacji.

  • ~IS 2015-09-15
    15:35:10

    1 0

    Ile na giełdach surowców płacą za tonę "masówek"??? Związkowcy mają rację - kiepsko płacą za węgiel, więc wydobywajmy masówki!!! :-) Heil Duda

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 3555