W maju 2022 roku w Katowice Airport obsłużono w sumie 362 245 pasażerów, tj. o 276 677 więcej w porównaniu z tym samym okresem w minionym roku. Podczas piątego miesiąca 2022 roku pyrzowicki terminal towarowy obsłużył 3 321 ton frachtu, czyli o 1 035 ton więcej niż w maju 2021 roku. Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA szacuje do końca roku obsługę około 4,3 mln podróżnych.
W maju 2022 roku na pyrzowickim lotnisku obsłużono w sumie 362 245 pasażerów, tj. o 276 677 więcej (+323,3%) w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku. Z siatki połączeń regularnych oferowanych przez linie lotnicze Wizz Air, Ryanair, PLL LOT oraz Lufthansa skorzystało 213 833 podróżnych – o 197 626 więcej (+1 219,4%) niż w zeszłym roku.
Najchętniej podróżowano z Pyrzowic do Dortmundu (33 716 pasażerów), Londynu-Luton (18 136), Londynu-Stansted (12 733), Mediolanu-Bergamo (11 505) oraz Kolonii-Bonn (11 153). Z oferty połączeń czarterowych realizowanych na zlecenie biur podróży skorzystało 147 134 osób, czyli o 78 458 więcej (+114,2%) w porównaniu z piątym miesiącem 2021 roku.
Największym zainteresowaniem cieszyły się następujące trasy: Antalya (37 004 pasażerów), Marsa Alam (13 710), Hurghada (12 252), Heraklion (7 617), Bodrum (7 595). Podczas piątego miesiąca 2022 roku samoloty wykonały w Pyrzowicach 3 650 startów i lądowań, czyli o 2 045 więcej (+127,4%) niż przed rokiem. W maju 2022 roku przewozy pasażerskie w Katowice Airport stanowiły 84% wyniku z rekordowego piątego miesiąca 2019 roku, kiedy to w Pyrzowicach obsłużono 429 tys. podróżnych.
Od stycznia do maja 2022 roku z siatki połączeń Katowice Airport skorzystało 1 080 041 podróżnych – o 885 250 więcej (+454,5%) niż w 2021 roku. Pierwszy milion pasażerów w 2022 obsłużono w czwartek 26 maja – dla porównania w 2021 roku pierwszy milion przekroczono 10 sierpnia, w 2020 roku 21 sierpnia, a w przedpandemicznym 2019 roku już 29 kwietnia. Od stycznia do końca maja 2022 r. obsłużono 724 514 podróżnych w ramach ruchu regularnego – jest to wynik o 678 827 lepszy (+1 485,8%) od tego osiągniętego podczas pierwszych pięciu miesięcy 2021 roku.
W ramach segmentu przewozów czarterowych przewieziono 351 285 osób, tj. o 204 176 więcej (+138,8%) niż w zeszłym roku. Od stycznia do końca maja 2022 roku samoloty wykonały 13 146 startów i lądowań – o 7 654 więcej (+139,8%) niż w 2021 roku.
Odbudowa przewozów pasażerskich nabiera dynamiki. Za nami już pierwszy milion pasażerów odprawionych w 2022 roku. Dwumilionowego pasażera powinniśmy odnotować w lipcu, a cały bieżący rok zamknąć wynikiem około 4,3 mln podróżnych – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej Katowice Airport.
Podczas piątego miesiąca 2022 roku pyrzowicki terminal towarowy obsłużył 3 321 ton frachtu, tj. o 1 035 ton więcej (+45,3%) niż w maju 2021 roku. Samoloty cargo wykonały w tym czasie 410 startów i lądowań, czyli o 125 więcej (+43,9%) niż w 2021 roku. Od stycznia do końca maja 2022 roku z i do Katowice Airport przewieziono 15 873 ton frachtu – jest to wynik o 4 432 tony lepszy (+38,7%) od tego osiągniętego w zeszłym roku. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2022 roku odbyło się 2 288 startów i lądowań frachtowców – o 848 więcej (+58,9%) w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku.
Przewozy cargo to coraz mocniejszy filar działalności pyrzowickiego lotniska, potwierdza to wynik po pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku. Ciągle notujemy wysoki wzrost wolumenu obsługiwanego frachtu. Ponadto rośnie liczba operacji samolotów towarowych, co bezpośrednio przekłada się na wzrost przychodów z obsługi tego segmentu ruchu lotniczego. Prognozujemy, że w 2022 roku przez nasz terminal cargo przejdzie ok. 45 tys. ton frachtu, tym samym zdecydowanie poprawimy rekordowy wynik z minionego roku, kiedy to odnotowaliśmy ponad 32 tys. ton ładunków – mówi Artur Tomasik.
Na lotnisku imienia Wojciecha Korfantego regionalne bazy mają czołowi operatorzy cargo w Europie. Aktualnie siatka regularnych połączeń towarowych portu lotniczego w Pyrzowicach obejmuje dziesięć tras. Cztery kierunki obsługiwane są dla Amazona, dwa dla firmy FedEx, dwa (w modelu RFS*) dla Lufthansy Cargo, po jednej trasie dysponuje DHL Express i UPS.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
3,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
481Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
426Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
418OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
418JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
372Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -0"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+5 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
+1 / -0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0Duże płatności już nie gotówką. Europarlament przyjął przełomowe przepisy
0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
0Trendy e-commerce w branży narzędziowej - analiza kondycji firmy Domitech w świetle rozwoju sektora budowlanego
0Do Katowic powrócił jedyny taki pojazd w Polsce. To minibus bez kierowcy
0