Nie da się zaprzeczyć, że jedną z najczęściej wybieranych dróg do własnego biznesu w naszym kraju jest założenie firmy realizującej zlecenia w transporcie. Oczywiście trzeba przy tym spełnić szereg warunków i posiadać odpowiednie licencje, niemniej jednak, potencjalne zyski robią wrażenie. Zawsze jednak wszystko będzie zależało od prowadzenia danej działalności oraz zarządzaniem jej przepływami pieniężnymi.
Od czego zacząć?
Przede wszystkim od określenia celu i zakresu pełnej działalności firmy. Branża transportowa to bardzo szerokie pojęcie i może kryć się pod tym wykonywanie najróżniejszych usług. Niektórzy decydują się np. na działanie jako podwykonawca dla firm kurierskich. Wtedy zachodzi konieczność zakupu swojego własnego samochodu dostawczego i codziennie należy stawić się w siedzibie wybranej firmy kurierskiej, aby odebrać przesyłki do rozwiezienia. Dzięki temu można zarobić więcej, niż standardowy etatowy pracownik takiej firmy, aczkolwiek należy podkreślić, że wymaga to również więcej pracy.
Zanim jednak będzie możliwe wystartowanie z jakąkolwiek działalnością potrzebna jest licencja na transport krajowy, po którą można zgłaszać się do starosty właściwego dla swojego miejsca zamieszkania. Warto od razu podkreślić, że inne wymagania dotyczą samochodów o masie całkowitej 3,5 tony, a jeszcze inne dla samochodów o większym załadunku. Licencja jest wydawana minimum na 2 lata, a maksymalnie na 50.
Jakie koszty?
Musisz wiedzieć, że jeśli chodzi o koszty licencji, to żeby ją zdobyć, należy posiadać nieco wolnej gotówki na tzw. zabezpieczenie. Jest to równowartość kwoty 9000 euro na pierwszy pojazd oraz 5000 euro na każdy kolejny. Jeśli firma będzie prowadzić działalność spedycyjną, to wtedy takowe zabezpieczenie powinno wynosić 50 000 euro. Warto w takim wypadku pomyśleć o dotacjach unijnych i dofinansowaniach od państwa, bowiem z pewnością niektórym będzie bardzo ciężko zdobyć takie sumy, a przecież samochody to nie jedyne wydatki w firmie transportowej.
Jeśli chodzi o samochody, to zawsze można zwrócić się do http://autakrajowe.com.pl/, bowiem to właśnie oni zajmują się wynajmem pojazdów dostawczych i osobowych. Dzięki temu właściciel młodej firmy transportowej nie będzie zmuszony od razu wydawać na samochód wielkich kwot. Co miesiąc należy płacić jedynie ratę za wynajem, którą można bez większych problemów wrzucić w koszty prowadzenia działalności i mieć znacznie niższy podatek.
Pojawił się nowy inwestor w Rybniku. Gdzie się buduje? Czym się zajmuje?
+80 / -7Zielone światło dla bloku gazowo–parowego w Rybniku. Jest decyzja o pozwoleniu na budowę
+55 / -18Miliardowa umowa na nowy tabor Kolei Śląskich. W cenie 26 nowoczesnych pociągów
+14 / -7Co dalej z CPK? "Infrastrukturę buduje się dla ludzi"
+25 / -28W rybnickim ZUS zgłoszonych ponad 20 tys. cudzoziemców. Na Śląsku pracuje ich blisko 100 tys.
+13 / -28Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert