zamknij

Organizacje pozarządowe

W co gra miasto z podziałem pieniędzy dla klubów sportowych?

2013-01-14, Autor: 
O co chodzi? – pytają działacze klubów sportowych po pierwszym konkursie dla organizacji pozarządowych.

Reklama

Od zeszłego tygodnia w rybnickim światku sportowym aż huczy od plotek i domysłów. Dlaczego? Pomimo, że wnioski o dotacje złożyło, jak co roku, kilkadziesiąt klubów sportowych, pieniądze otrzymały tylko cztery. Pula 2 mln 800 zł została podzielona między kluby:

Klub Sportowy "Energetyk ROW Rybnik" - 1 030 000 zł

Klub Sportowy "Polonia" Rybnik - 250 000 zł

Klub Sportowy "Ryfama" - 20 000 zł

Stowarzyszenie Żużlowy Klub Sportowy "ROW Rybnik"- 1 500 000 zł.

– Po pierwsze, nikt nie mówił, że od razu podzielimy całą pulę środków. Po drugie, chciałem dać jasny sygnał na jakie dyscypliny sportowe chce stawiać miasto – powiedział nam prezydent Rybnika Adam Fudali.

Póki co, bez miejskich pieniędzy na bieżącą działalność zostały takie kluby jak: Rybnicki Młodzieżowy Klub Sportowy, TS Volley Rybnik, TS Kuźnia Rybnik, MTB Silesia Rybnik, czy organizująca Tour de Rybnik Fundacja Elektrowni Rybnik. Działacze tych klubów nie widzą logiki w argumentacji prezydenta. – Jeśli to miało być wskazanie na wiodące dyscypliny sportowe, to co w tym gronie robią kluby, gdzie uprawia się biathlon i judo? Proszę zwrócić również uwagę, że pieniądze dostały kluby, które mogły na nie poczekać, bo sezon żużlowy i piłkarski rusza dopiero wiosną. Tymczasem kluby młodzieżowe dyscyplin halowych nie mają za co regulować bieżących faktur – mówi chcący zachować anonimowość działacz.

Szefowie klubów nie chcą otwarcie krytykować magistratu, bo o miejską kasę będą ubiegać się w drugim konkursie, który został ogłoszony dziś. Tym razem do podziału będzie 1 mln 550 tys. zł. Jeśli cała kwota zostanie rozdysponowana, łączna wartość dotacji na sport wyniesie 4 mln 350 tys. zł. Tymczasem prezydent zapowiedział jeszcze w  grudniu, że przeznaczy na sport w Rybniku 5 mln zł. Wygląda więc na to, że pozostałe 650 tys. zł czeka na powstający nowy klub koszykarski, o którym informowaliśmy Was w zeszłym tygodniu.

Dodajmy, że wybrane kluby sportowe otrzymały dotacje na swoje projekty nie tylko w ramach konkursu na upowszechnianie sportu, ale i walkę z uzależnieniami i patologiami społecznymi. Niektóre organizacje otrzymały wsparcie nawet dla 2 projektów. Oto kluby sportowe, które dostały dotacje na „walkę z uzależnieniami”:

Fundacja Elektrowni Rybnik – 3 000 zł

Klub Sportowy "Energetyk ROW Rybnik" – 50 000 zł

Klub Sportowy "Polonia" Rybnik – 140 000 zł

Klub Sportowy "Ryfama" – 9 000 zł

Miejski Koszykarski Klub Sportowy "Rybnik" w Rybniku – 50 000 zł

Miejskie Towarzystwo Piłki Nożnej – 85 000 zł

Rybnicki Klub Ju Jitsu Sportowego – 55 000 zł

Rybnicki Klub Piłkarski Szkółka Piłkarska ROW – 90 000 zł

Rybnicki Klub Taekwon-Do "Feniks-Arete" – 35 000 zł

Towarzystwo Lekkoatletyczne "ROW" Rybnik – 30 000.

 

Jak będzie wyglądał ostateczny podział pieniędzy dla klubów sportowych - będziemy informować.

Oceń publikację: + 1 + 6 - 1 - 27

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (66):
  • ~charlie 2013-01-14
    17:17:15

    0 0

    Przeznaczanie pieniędzy publicznych na sport zawodowy to jakaś defraudacja...

  • ~ 2013-01-14
    17:29:12

    0 0

    może kurna od razu dać wszystko na piłkę nożną i koledze Janikowi ? po co im tyle kasy ? cena piłki tak podrożała ? czy ceny strojów wzrosły 100 krotnie, że aż grubo ponad milion na to potrzeba ? no i kto tam gra ? jest tam chociaż jeden znany w Polsce piłkarz ?

  • ~donia96 2013-01-14
    18:02:37

    0 0

    Do Tygrysek11111 Jak nie jest znany w polsce ten piłkarz Sławomir Szary to widać jak dobrze się znasz na piłce.I jeszcze Ci jedno powiem odwal się od piłki i Janika

  • ~tomek82 2013-01-14
    18:09:24

    0 0

    1mln na piłke i bardzo dobrze trzeba inwestowac jak jest szansa byc klase wyżej dziekuje panie prezydencie pozdrowienia :)

  • ~ShreQ 2013-01-14
    18:14:04

    0 0

    Odpowiedz na pytanie dlaczego jest bardzo prosta:
    Piłka nożna, żużel i koszykówka (o ktorej rowniez mowa) na te dyscypliny chodzi najwiecej ludzi od kilkuset do kilku tusięcy :) co za tym idzie - są to potencjalni wyborcy czyż nie?

  • ~Cwilin 2013-01-14
    18:17:18

    0 0

    Szary znany pilkarz , ale sie usmialem az mi zajady pekly

  • ~thunder85 2013-01-14
    18:37:06

    0 0

    A co Tygrysek myślałeś, że w 2 lidze będą grać piłkarze pokroju Ljuboji czy Meliksona?:) To nie żużel, gdzie zawodnik zmienia klub w ekstralidze, tam gdzie mu więcej dają. Jak ktos sie nie zna na sporcie, niech lepiej nie zabiera głosu. Fakt faktem, w tym temacie cierpi sport amatorski, jednak to wyborcy mają najwięcej do powiedzenia, a oni chcą sportu na wysokim poziomie, a do tego trzeba kasy

  • ~brusli 2013-01-14
    18:39:15

    0 0

    Będziemy biathlonową potęgą. Bez metra trasy do biegania na nartach. Tak sobie myślę, że w ogóle będziemy potęgą.

  • ~sarin 2013-01-14
    18:46:06

    0 0

    Bardzo dobry podział pieniędzy! Ja bym to podzielił na 3 kluby. Na piłkę nożną, bo widzę potencjał w tej drużynie (chociaż nie przepadam za piłka) drugi klub, to koszykarski (tak samo jak piłka nożna), i trzeci, żużel. Bo wierze, że w tym zarządzie są odpowiedni ludzie, którzy chcą żeby ta drużyna znowu była w czołówce!

  • ~qwerty 2013-01-14
    19:12:19

    0 0

    I wszystko jak zwykle z klucza politycznego. Zuzel - bo bedzie promocja osoby prezydenta (lub mozliwe, ze w klubie jest jakis jego "polityczny przyjaciel"). Energetyk ROK Rybnik - to juz wiadomo, pan ex-posel Grzegorz Janik - polityczny przyjaciel pana Prezydenta. Dla niezorientowanych pytajacych dlaczego biathlon (choc akurat 20 kola to grosze w porownaniu z innymi obdzielonymi)? A no dlatego, ze trenerem jest tam pan Serafin Janik (zbieznosc nazwisk miedzy trenerem a ex-poslem NIEPRZYPADKOWA, Serafin to ojciec Grzegorza). KAzdemu przyajcielowi cos sie dostalo. Czemu duzo - nie wiem, ale moze ktos wie i sie podzieli swa wiedza.

  • ~ 2013-01-14
    19:14:13

    0 0

    Im więcej klubów dostanie dofinansowanie, tym mniejsze będą efekty wydanych pieniędzy.

  • ~ 2013-01-14
    19:35:21

    0 0

    daja im kase z podatków, moich pieniedzy. chce bilet za darmo

  • ~Robson 2013-01-14
    19:43:17

    0 0

    ~zabrze widać, że mało wiesz o organizacji klubów i imprez sportowych. Skoro w piłce nożnej, żużlu czy nowym klubie koszykarskim są tacy fachowcy to niech się wykażą.A nie sięgają po pieniądze wszystkich podatników. Które dostają od znajomych. Skoro mają taki potencjał to łatwiej im zdobyć sponsora. Miasto niech wspiera kluby czy imprezy niszowe, nowopowstałe, amatorskie. Niestety prezydent w ten sposób kupuje przychylność wyborców, bo w piłce nożnej, żużlu i koszykówce jest najwięcej potencjalnych wyborców. Skoro sport pokazuje jakie standardy rządzą Rybnikiem, niech się nikt nie dziwi, że w mieście nie ma poważnych ruchów prorozwojowych! Rybnik. Miasto z ikrą - ale totalnie bez jaj! Nie potrafią przełamać schematów i postawić no nowych, młodych i aktywnych ludzi! Sam PR i marketing polityczny nie wystarczy by stworzyć w Rybniku przyjazną atmosferę dla zrównoważonego rozwoju! Liczą się czyny, a nie propaganda.

  • ~qwerty 2013-01-14
    19:47:50

    0 0

    Naiwni jestescie, ze myslicie, ze ten podzial pieniedzy ma cokolwiek wspolnego z dbaniem o rybnicki sport. Tak na szybko z krs-online: Miejskie Towarzystwo Piłki Nożnej - prezes: Henryk Frystacki (BSR).
    Klub Sportowy "Ryfama" - prezes: Serafin Janik (ojciec Grzegorza Janika z PiS)
    Rybnicki Klub Piłkarski Szkółka Piłkarska ROW prezes - Jaszczuk Stanislaw (PiS), vce-prezes : Janik Grzegorz(PiS).

  • ~sciana 2013-01-14
    20:02:56

    0 0

    Jak dla mnie to 1,5 mln na koszykówkę, 1,5 mln na żużel, 1,5 mln na piłkę nożną. To są drużyny które reprezentują jakiś poziom (kto nie był nigdy na meczach koszykówki lub nigdy nie widział tego sportu na żywo to proszę o zignorowanie tego posta). Może wtedy Rybnik w końcu zaczął by z czegoś słynąć. Energetyk ROW Rybnik prawdopodobnie będzie grać na I ligowych boiskach, koszykarki w ekstraklasie żeńskiej (jeśli zacznie funkcjonować klub na nowo), żużel to nie wiadomo jeszcze gdzie pojadą ale lepiej żeby zaczęli od II ligi. Na koszykówkę 1,5 mln - tyle potrzeba żeby się bić o najwyższe cele (medale Mistrzostw Polski). Reszte 500 tyś niech się dzielą te pozostałe klubiki.

  • ~marcin 2013-01-14
    20:21:33

    0 0

    ~sciana, tak zróbmy tylko sport zawodowy w rybniku, będziemy chodzić na mecze ekstraklasy, I ligi i II ligi, będzie fajnie :),
    tylko jak zawsze pojawią się pytania o wychowanków a tych nie będzie , nie będzie bo nie będziemy mieli klubów młodzieżowych, nie będzie zajęcia dla młodzieży, będzie za to więcej pracy dla pedagogów ulicy od pana Wiśniewskiego,
    a jak to wygląda od strony organizacyjnej rozgrywek młodzieżowych bo może nie każdy się orientuje,
    sezon koszykówki trwa od października do kwietnia -maja w zależności od tego jak spisuje się drużyna, jeden mecz u siebie to wydatek ok.200zł czyli sędziowie plus opieka medyczna , mecz wyjazdowy tu kwoty zaczynają się od 300zł za wyjazd, w sezonie jest 7-8 u siebie i tyle samo wyjazdów, badania lekarskie (tylko lekarz sportowy) 2 razy w sezonie,
    gdyby nie rodzice dzieciaków trenujących którzy pomagają to ja to czarno widzę , dofinansowanie obozów sportowych z funduszów też jest potrzebne bo niestety coraz mniej ludzi jest stać na pokrycie kosztów obozu w całości ok 1400zł ( choć niektóre kluby tyle mają za obóz z dużym dofinansowaniem - ciekawe skąd się bierze ta cena ), skoro było wiadomo że będą dwa konkursy to dlaczego teraz nie podzielono pieniązków dla klubów grającyh na hali czyli będących w pełni sezonu, a potem można było dać tym którzy teraz nie potrzebują,
    a i jeszcze jedno - według tego co pisze w podziale środków to Energetyk dostał pieniądze na pierwszą drużynę bo tylko ona bierze udział w rozgrywkach PZPN

  • ~tadek 2013-01-14
    20:27:09

    0 0

    Wszystko zgodnie z przewidywaniami budżet jest zrobiony pod piłkarzy .Władze chcą w Rybniku zrobić wilki futbol coś na wzór wodzisławia lub Jastrzebia w ten sposób padną wszystkie inne dyscypliny tak jak to się stało przy elektrowni. Życze powodzenia.I jeszcze jedno jak gwiazdą w rybniku ma być taki zawodnik jak Szary to lepiej już teraz czas skończyć szkoda konia męczyć .

  • ~marcin 2013-01-14
    20:38:44

    0 0

    pierwszą ofiarą jest pierwszy zespół młodziczek młodszych wycofany z rozgrywek ( powinny jeszcze zagrać 10 meczów - 3 wyjazdowe i siedem jako gospodarz - wyjazd brzeg ok 600zł, wyjazd mysłowice ok 400zł, wyjazd do rybnika ;) bez kosztów i potem 7x200) mnie niestety nie stać już żeby dać ze swoich tym bardziej że jak nie będzie pieniędzy dla trenera to też nic nie dostanę

  • ~icebox 2013-01-14
    21:04:51

    0 0

    KPINY- dotacje z miasta na sport zawodowy, piłka i żużel, brawo panie Fudali trzeba promować swoich ziomków i wspierać ich stołki, dotacje miasto powinno przeznaczać tam gdzie się szkoli RYBNICKĄ młodzież, dzieci a nie gra się zakontraktowanymi zawodnikami skądś tam którzy dzisiaj są tu a jutro nie wiedzą co to ta Rybnik

  • ~chopper 2013-01-14
    21:32:39

    0 0

    spoko, rozwalcie nam klub w połowie sezonu, nie ma sprawy, po co młodzież ma uprawiać sport ? niech gapią się godzinami w komputer, chlają ćpają, RMKS chyba powinien byc pierwszy w kolejce po dotacje -,-

  • ~ 2013-01-14
    23:10:13

    0 0

    Minęły blisko 4 lata od publikacji i... http://rybnik.polskikosz.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=949&Itemid=1 Rybnik sportem stoi?

  • ~ 2013-01-14
    23:42:19

    0 0

    Jak dla mnie podział trochę dziwny. Na żużel który chyba jeszcze nie istnieje 1,5 mln to naprawdę chore. Nie czarujmy się, w tej chwili poważny sport w Rybniku TO TYLKO PIŁKA NOŻNA

  • ~cige 2013-01-15
    00:05:37

    0 0

    W co miasto ;) gra - sami dopiszcie: w kulki na małe bramki, w ch. w c. etc etc

  • ~werkk 2013-01-15
    06:12:56

    0 0

    Najpierw należało by zapytać kto klubom przydziela te pieniądze ? prezydent, radni czy jakaś komisja. Uważam ze miasto przede wszystkim powinno dofinansowywać sport w szkołach i amatorski. Co do sportu zawodowego Rybnika nie stać aby utrzymywać kilka klubów sportowych. Trudno tez oczekiwać że markety których właściciele mieszkają poza granicami Polski sponsorowały kluby Rybnickie.

  • ~brusli 2013-01-15
    07:43:32

    0 0

    do werkk: wnioski ocenia komisja w składzie: Ewa Ryszka, Joanna Wilaszek, Michał Adamik, Bogusława Tyma, Elżbieta Wolny. Taka jest teoria. Praktyka jest prawdopodobnie taka, że wnioski oceniają krewni i znajomi królika. Królikiem zapewne jest prezydent. Być może jeszcze dokładają się radni z komisji sportu, ale gdy w grę wchodzi kasa, to zawsze ktoś próbuje wpłynąć na jej podział.
    Niestety królik jest starszym, zmęczonym życiem królikiem, który już dawno nie ma jaj. Nie ma wizji, nie ma odwagi, żeby coś zmienić, nie wiem nawet, czy miałby na to ochotę. Jego jedyną winą (tak myśli) jest to, że kandydował na kolejną kadencję. Ale przecież musiał, bo innego, dobrego kandydata nie było. A ludzie (ze mną, wstyd się przyznać) go wybrali. To teraz działa tak, jak chcą ludzie. I w sumie to się mu nie dziwię, bo porównywanie (w przeliczeniu na złotówki) tak odległych dyscyplin sportu, jak na przykład szachy, szermierka czy koszykówka jest trudne, a głosy kibiców żużla mogą być bezcenne.

  • ~ 2013-01-15
    07:45:14

    0 0

    Charlie01 - w 100% prawda!

    Przeznaczanie pieniędzy publicznych na sport zawodowy to jest defraudacja.

  • ~werkk 2013-01-15
    07:56:57

    0 0

    brusli dzięki komisja sami fachowcy od sportu widocznie tak jest wygodnie. Dlatego tak to wygląda.

  • ~qwerty 2013-01-15
    09:24:11

    0 0

    brusli: jestes pewnie jedna z wielu osob, ktore zaluja, ze glosowaly na krolika. Ja jak slysze takie osoby to niestety mam gorzka satysfakcje, bo mowilem, ze tak bedzie.

  • ~brusli 2013-01-15
    09:57:17

    0 0

    Ojoj, do tego królik jest kłamczuszkiem. W wywiadzie dla Radia 90 (7 minuta rozmowy http://www.radio90.pl/pieniadze-na-sport-w-rybniku-rozdane-zapowiedz.html?wptheme=radio) mówi, że Energetyk z funduszy na przeciwdziałanie patologiom nie otrzymał ani grosza. Czyżby? Klub Sportowy "Energetyk ROW Rybnik" na obóz profilaktyczno-terapeutyczny "Celny Strzał VII" 50000 zł. Do tego Rybnicki Klub Piłkarski na obozy profilaktyczno-terapeutyczne letni i zimowy "NA PEŁNY GAZ V" kwota 90000 zł.

  • ~ 2013-01-15
    11:53:48

    0 0

    Charlie01 i nti!!! Zgadzam się z wami. Lepiej dac pieniądze na budowe nowego kościoła. Co za ludzie. W całym kraju każde miasto finansuje sport zawodowy i to dużo większymi kwotami. Oczywiście Rybnik ma byc znowu bardziej papieski od papieża

  • ~qwerty 2013-01-15
    12:36:21

    0 0

    werkk: nie rozumiem dlaczego mowisz o jakimkolwiek sporcie. To rozdanie pieniedzy, to rozdanie POLITYCZNE. Przypomne jeszcze rak tak z grubsza co mozna znalezc w krs-online: Miejskie Towarzystwo Piłki Nożnej - prezes: Henryk Frystacki (BSR). Klub Sportowy "Ryfama" - prezes: Serafin Janik (ojciec Grzegorza Janika z PiS) Rybnicki Klub Piłkarski Szkółka Piłkarska ROW prezes - Jaszczuk Stanislaw (PiS), vce-prezes : Janik Grzegorz(PiS). Tu sport ma znaczenie marginalne, liczy sie kto skad pochodzi. Ciekawi mnie dlaczego to wlasnie PiS i BSR tak aktywnie dzialaja w roznego rodzaju stowarzyszeniach a opozycyjna PO juz nie ;)

  • ~charlie 2013-01-15
    12:51:09

    0 0

    monnie właściwie na tak głupi post w ogóle nie powinno się odpowiadać, ale mimo wszystko... Nie, na budowę nowego kościoła miasto też nie powinno się składać... Mnie nie interesują patologiczne procedury w innych miastach, mnie interesuje marnotrawienie publicznych pieniędzy w mieście, w którym żyję...

  • ~Piotr55555 2013-01-15
    13:17:27

    0 0

    Gratuluje Prezydentowi, że wskazał dyscypliny wiodące w mieście. Jeżeli ma być promocja przez sport to tak trzymać Panie Prezydencie.A co do biathlonu to oglądam go w telewizji i chyba Sikora jest wychowankiem Serafina Janika. Biathlon to sport zimowy to kiedy ma dostać dotacje w czerwcu?

  • ~Cwilin 2013-01-15
    13:18:55

    0 0

    Wnioski składane przez kluby powinny być dostępne publicznie do wglądu

  • ~VEN 2013-01-15
    13:54:02

    0 0

    Wiele osób marudzi, że pieniądze z miasta powinny trafiać do klubów, które szkolą młodzież. To zadajcie sobie pytanie, który klub w Rybniku szkoli najwięcej tej młodzieży: juniorów, trampkarzy. Potem poszukajcie ten klub na tej liście w tym newsie i jak znajdziecie, to zamilknijcie.

  • ~cbabw 2013-01-15
    14:05:46

    0 0

    VEN- dobrze piszesz! żużel najwięcej szkoli młodzieży i najwięcej dostał kasy. Tak na marginesie czemu nie pisze się w tym artykule, że siatkarze w propozycji podziału pieniędzy dostali 150 patyków na II ligę, ale ich nie przyjęli, bo wydeptują większą sumę

  • ~joawol 2013-01-15
    15:23:32

    0 0

    w jaki sposób ŻKS coś tam żużel szkoli młodzież skoro istnieje od września???

  • ~WENUS 2013-01-15
    16:23:25

    0 0

    To naprawdę skandal żeby pieniądze podatnika były tak nieuczciwie przyznawane. W innych dzielnicach Rybnika też funkcjonują kluby piłkarskie, które dostają marne grosze bo ludzie, którzy je prowadzą nie mają znajomości ani tak zwanych ,,pleców". Tak na marginesie to takie ,,dobre" kluby mają zarabiać,na biletach albo mieć sponsora a nie lekką rączką brać pieniądze z miasta.

  • ~Adaśko 2013-01-15
    17:40:38

    0 0

    Jak co robi ,to proste łata dziure budżetową miasta.UM to poprostu niechluj i tyle.To miasto nigdy za Fudalego i jego świty nie przywiązywało wagi do sportu.Ich obchodzą tylko imprezy powiązane ze sprzedażą alkocholu i gdzie wybudowac kolejny molocch i zakorkowac jeszcze bardziej miasto.

  • ~marcin 2013-01-15
    17:45:46

    0 0

    ~VEN ks energetyk row rybnik ma drużyny od rocznika 1997, niższe rocznik grają jako rkp rybnik, rmks też ma grupy od 2002, tak samo mkks od rocznika 2002, voley też ma takie grupy a poza tym energetyk dostał pieniądze jak już wcześniej pisałem na "Systematyczne szkolenie i udział w rozgrywkach piłkarskich PZPN " czyli tylko na pierwszą drużynę bo pozostałe występują w rozgrywkach ślzpn,
    ~Cwilin jak każdy możesz wystąpić do urzędu miasta o kopie wybranych ofert które dostały dofinansowanie :) iurząd musi ci takie kopie udostępnić, a potem na koniec roku możesz porównać co było w ofercie a co jest w sprawozdaniu i czy czasem cos się w międzyczasie nie zmieniło ;) w wyglądzie oferty którą ty będziesz miał a ta która będzie w posiadaniu urzedu miasta

  • ~patryk_racing 2013-01-15
    19:23:53

    0 0

    Jak przeczytałem dzisiaj że na jakiś nowy klub żużlowy przeznaczono 1,5 mln złotych to poczułem się jak by ktoś oficjalnie sikał mi na twarz.Tak się składa że siedzę w sportach motocyklowych od kilkunastu lat mistrzostwa świata ,europy, polski, różne tytuły i nigdy nie dostałem z miasta nawet złotówki .Jak można z publicznych pieniędzy przeznaczyć 1,5 mln złotych na to żeby grupka kolesi dobrze się bawiła i jezdziła po świecie. To jest jakaś paranoja. Sport nie może być finansowany przez miasto , a urząd miasta nie powinien być w żadnym wypadku sponsorem .Urząd miasta nie powinien dotować żadnych klubów ,kluby powinny płacić miastu za korzystanie z infrastruktury i wtedy były by to zdrowe zasady. Ciekawe ile przez ostatnie dziesięć lat kosztowała nas ta dziura bez dna. Z mojego punktu widzenia jest to nieprawdopodobne - ja to widzę ,myślę że Bareja również by widział. Szkoda że już go nie ma wśród nas.... Ze sportowym pozdrowieniem.

  • ~780323 2013-01-15
    21:34:59

    0 0

    Fudali gdzie jest sprawiedliwość i równość. Jak coś co nie istnieje mogło dostać tyle kasy w konkursie w którym trzeba wystartować i spełnić warunki znane tylko Tobie i chwalić się w mediach przed ogłoszeniem wyników konkursu że kasę już się na pewno dostanie. Ja też tak chcę. Teraz pytanie dlaczego kasa z kosza z zeszłego roku poszła na żużel jeszcze w 2012 roku. To jest jakiś cyrk. Normalnie to jest konkurs i sa wygrani tutaj znaliśmy ich wszystkich z nazwisk znacznie wcześniej a konkurs był dla tych co wierza że to był konkurs. I jeszcze jedno - parafie to niech startuja po kasę do Watykanu a nie do Miasta Rybnik (co zbieraja na pijaków biskupów czy jak). Tyle w temacie.

  • ~sarin 2013-01-15
    22:26:56

    0 0

    ~patryk_racing I co Ty tu robisz panie Dudek??

  • ~wilhelm 2013-01-15
    23:18:10

    0 0

    4,350 mln złotych. Gdyby przeznaczyć to na infrastrukturę do masowego uprawiania sportu starczyłoby jak nic na 4 orliki w ciągu jednego roku. Akurat dwa dla Boguszowic starych i osiedla i po jednym dla Chwałowic i Nowin. Zgooglowałem (http://epoznan.pl/news-news-35533-Zadaszone_lodowisko_Chwialka_otwarcie_w_pazdzierniku) że gdzieś w kraju wybudowano zadaszone lodowisko za 5,5mln, czyli w dwa lata można by postawić i jeszcze by została górka pieniędzy. Zamiast tego paru gości bawi się w sport zawodowy. Pięknie k.... pięknie.

  • ~sarin 2013-01-15
    23:59:41

    0 0

    ~wilhelm Skończ dup*ć. Jak chcesz na łyżwy, to do Pszowa, albo pod ekonomik.. Orliki też już są.

  • ~jedrek_1_1 2013-01-16
    07:58:25

    0 0

    sarin- a gdzie są w tej mieścinie orliki? A co do rzeczy. Prudel z Volleya. Zero. Perenc z Polonii - zero.Chyba, że te osoby kwalifikują się do leczenia alkoholowego.. Mazik z RMKSu - zero, Co z pływaniem, szermierką, kolarstwem szosowym i górskim. Janik nasz pan. To jego partia walczy niby z korupcją?

  • ~werkk 2013-01-16
    08:44:16

    0 0

    jedrek_1_1 a w jakim klubie są uzależnieni od alkoholu ?

  • ~jedrek_1_1 2013-01-16
    09:47:53

    0 0

    O l ile czytać potrafię to duża część tych środków idzie na walkę z uzależnieniami. Ta kasa pochodzi z tego co wiem z koncesji. I powinna w moim rozumieniu służyć dzieciom z rodzin dotkniętych alkoholizmem lub osobom po leczeniu.Problem jest realny, sytuacja takich osób i rodzin zła. Sytuacja w której mój kolega lekarz wysyła dziecko 2 razy w tygodniu na darmowe zajęcia sportowe (finansowane z tego źródła) jest patologiczna. Po pierwsze tego człowieka stać na zapłacenie za takie zajęcia. Po drugie - to dla niejednego nastolatka jest najlepsza okazja do tego, żeby mieć styczność z alkoholem. To nie jest żadna profilaktyka. Zajęcia sportowe powinny być finansowane z działki sport. W ogóle to niesamowite, że kasa z naszych podatków pójdzie na zakup motorów za kilkadziesiąt tysięcy czy niebotyczne pensje piłkarzy. A sport dzieci i młodzieży ma być finansowany pokątnie z profilaktyki. Fudali cynicznie wykorzystuje swoją pozycję i kłamie ludziom prosto w oczy.

  • ~jedrek_1_1 2013-01-16
    10:51:16

    0 0

    pomyliłem się - judo i Perenc oczywiście dostali.

  • ~alfa_sport 2013-01-16
    16:56:01

    0 0

    coś czuję że znowu paru młodzieżowców zmieni klub
    w moim wypadku viktoria racibórz dostanie nowego zawodnika...
    przykre jak się w rybniku dba o sportową młodzież...

  • ~ 2013-01-16
    21:36:50

    0 0

    ręce opadają, młodzież niech wraca do komputerów i telewizora, a co gorsza do chlania czy ćpania,
    "mądra" decyzja, która od ręki skasuje wszystkie rozgrywki w grupach młodzieżowych, wszelką rywalizację na różnych stopniach młodzieżowych; ale jestem wk....ny

  • ~rybnikauer2011 2013-01-17
    00:07:47

    0 0

    Tygrysek11111! Zgadzam się w pełni z "donia96" ...! Jak możesz nie znać Sławomira Szarego!!! Przecież cała "polska" go zna!... W 2004 roku strzelił bramkę Legii!... No Tygrysku... Jak ty Kogoś Takiego, jak Słąwomir Szary nie znasz, to rzeczywiście o sporcie NIE MASZ ZIELONEGO POJĘCIA.... "donia96" i ja wiemy, że gdyby nie międzynarodowy spisek, to "złotą piłkę" w ostatnich czterech latach zdobyłby właśnie ON- Sławomir Szary..!, ale się na Niego UWZIĘLI, zatem została Mu tylko nagroda pocieszenia - "piłka szmaciana", ale to i tak WIELKIE WYRÓŻNIENIE, na które nikt więcej w "polskiej" piłce nożnej nie zasłużył... Nawet tak wybitni gracze, jak inni "polacy": Ljuboja i Melikson... WSTYDŹ SIĘ Tygrysku!!!!!

  • ~marcin90 2013-01-17
    15:48:21

    0 0

    Dzięki tym pieniądzom, najbardziej rentowne kluby, których sponsoring ma jakikolwiek sens dostają dodatkowe pieniądze.
    Klubowi ŻKS ROW Rybnik 1,5 miliona pozwoli na spokojny awans do pierwszej ligi. W dalszej perspektywie potrzeba kolejnego 1,5 miliona aby myślec o ekstralidze. Przy takiej dotacji i zarządzie, który współpracuje z magistratem miejskim - swoim głównym sponsorem, pozyskanie kolejnych sponsorów dających po nawet kilkaset tys. zł jest tylko nieodległą przyszłością.
    Z kolei Energetyk ROW Rybnik dzieki milionowi z magistratu może utrzymac skład walczący o awans do pierwszej ligi i zachować cały czas płynnośc finansową z którą ma problemy jakieś 98 % polskich klubów piłkarskich. Minus za niemal brak dofinansowania dla innych klubów. Ale kogo miasto ma dofinansować, jak większość z tych klubików nie ma jakichkolwiek wynikow?? Wybrac z dodatkowej puli najlepszych i dac im pieniądze.

  • ~anty_malkontent 2013-01-17
    17:39:55

    0 0

    A skąd mają mieć te wyniki skoro od dawien dawna muszą się utrzymywać i uprawiać sport tylko i wyłącznie za swoje pieniądze. A znajomki Fudalego mają jak pączki w maśle?? Może ktoś wreszcie zapyta Fudalego i Janika jak to było z dofinansowaniem od firmy HAK??

  • ~brusli 2013-01-17
    17:54:12

    0 0

    Do marcin90: odważne stawiasz tezy, ale chyba niezbyt się orientujesz. Zaskoczyłeś mnie rentownością piłkarzy i żużlowców. Jeśli są tak rentowni to po co im pieniądze? Chyba, że inaczej rozumiem rentowność. Co do „klubików”, to spróbuj poszukać w internecie- prawie każdy z nich ma na koncie medale mistrzostw Polski, czego nie można powiedzieć o „najbardziej rentownych klubach”. Żebyś za długo nie szukał podaję link do wybranych sukcesów „klubików”: http://rybnik.naszemiasto.pl/galeria/opis/1694329,rybnik-wielkie-sukcesy-malych-klubow-sportowych-a-na-kase,galeria,id,t,tm.html#4b4a4f953a796f7a,1,3,60 A nie ma tam na przykład szermierzy (najstarsza sekcja sportowa w Rybniku, co rok medale Mistrzostw Polski), lekkoatletów, pływaków czy sztuk walki.

  • ~Bocianos 2013-01-18
    14:36:13

    0 0

    Jak zwykle poziom dyskusji co poniektórych komentatorów jest beznadziejnie żenujący.

    ~Tygrysek11111 - Nie istotne jest kto gra w klubie piłkarskim. Klub ma realne szanse na awans do zaplecza ekstraklasy, w rundzie wiosennej prezentował się bardzo dobrze, młodzież prezentuje się z dobrej strony - to wszystko wzięło się z łożenia pieniędzy w ten klub od aspektu szkoleniowego do już takiego stricte profesjonalizacji. Jeżeli chcemy isc nadal w tym kierunku to musimy inwestowac w piłkę nożna w Rybniku. Abstrahując póki co od faktów, marzy mi się w Rybniku klub piłkarski w ekstraklasie. Jestem ciekawy ile osób wtedy będzie żałowało tego miliona...

  • ~Bocianos 2013-01-18
    14:39:16

    0 0

    ~charlie01 - Defraudacja... Rozwiń swoją myśl bo mimo wszelkich starań nie widzę tutaj specjalnych podstaw do takiej opinii. Jeżeli masz pisac głupoty to postaraj się byc przynajmniej błyskotliwy...

  • ~Cwilin 2013-01-18
    14:57:33

    0 0

    Ile to takich milionów miasto już wpakowało w piłkę, żużel i kosza i co mamy?

  • ~charlie 2013-01-18
    17:28:13

    0 0

    Przywłaszczenie sobie cudzych pieniędzy... Nie rżnij głupa, że nie rozumiesz...

  • ~ 2013-01-18
    23:48:45

    0 0

    ~Bocianos
    dla Ciebie ważna jest piłka, dla drugiego żużel a dla trzeciego żeńska koszykówka, tu nigdy nie będzie jednego stanowiska ; kwoty w tych projektach tj. w rybnickim sporcie nie amatorskim zawsze będą uważane przez działaczy tych klubów za byt skromne, a ich apetyty rozbudzone, ale tam jest szansa na sponsoring przy realnych wynikach sportowych i w pozyskiwaniu środków powinna się wykazać grupa działaczy klubowych a nie tylko czekanie na miejską kasę z której można zabrać dla siebie jak najwięcej. Ważne jest co innego, że takim podziałem kasy położono całkowicie sport amatorski, młodzieżowy, który obecnie jest w pełni sezonu, uniemożliwiono im i tak już do tej pory trudne funkcjonowanie, to zburzone marzenia dzieciaków, spadek motywacji i niezrozumienie dla decyzji dorosłych.

  • ~jaga 2013-01-25
    20:32:54

    0 0

    Temat wraca jak bumerang co rok. Trzeba by wymienić wszystkich decydentów, żeby cokolwiek się zmieniło. Kiepska sprawa.

  • ~jaga 2013-01-25
    20:38:21

    0 0

    Gdzie siatkówka, żeglarstwo, kolarze? Małe kluby sportowe nie mają szans realizować swoich projektów. Nawet się o te środki nie starają, bo wiadomo, że są one już wcześniej podzielone. Też bym chętnie przeczytała zakres projektów dotowanych.

  • ~Cwilin 2013-01-26
    13:40:18

    0 0

    Znajomy pytając w UM o chęć zobaczenia oferty piłkarzy, został poinformowany, że musi kierować się do prezydenta :O

  • ~marcin 2013-01-28
    11:03:32

    0 0

    JEŚLI KTOŚ CHCE ZOBACZYĆ ZWYCIĘSKIE PROJEKTY TO MUSI NAPISAĆ OFICJALNE PISMO I ZŁOŻYĆ W UM ZA POTWIERDZENIEM , UM MUSI TAKOWE UDOSTĘPNIĆ ZA ZGODĄ Z ORYGINAŁEM , WTEDY BEDZIE MOŻNA SOBIE SPRAWDZIĆ CZY TE SAME PROJEKTY SĄ W UM PRZY ROZLICZANIU , MAJĄ NA UDOSTĘPNIENIE CHYBA 2 TYG , A JAK NIE UDOSTĘPNIĄ TO MOŻNA SIĘ ZAPYTAĆ W NIK DLACZEGO NIE CHCĄ POKAZAĆ ;)

  • ~hardmark 2013-02-01
    00:07:26

    0 0

    Ludzie nie wiecie o co chodzi? Adam Fudali spłaca poparcie ,jakie dostał od rybnickiego PiS-u.Kto jest prezesem Klubu Sportowego "Energetyk ROW Rybnik"? A kto jest prezesem w Rybnicki Klub Piłkarski Szkółka Piłkarska ROW?
    Te dwa nazwiska -Janik i Jaszczuk tylko zamieniają się miejscami.Kogo Adam Fudali lubi ten dostaje.

  • ~hardmark 2013-02-01
    00:09:32

    0 0

    Przecież za darmo pan Janik nie zrezygnował z kandydowania na prezydenta Rybnika.Taka sytuacja , z podziałem kasy , jest od kilku lat.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5254