Od Ronda Boguszowickiego w stronę Gotartowic (docelowo do Ronda Ulotność) kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami. Pracują tam drogowcy. Utrudnienia potrwają około dwa miesiące.
W maju informowaliśmy, że Miasto Rybnik ogłosiło przetarg na przebudowę ulicy Żorskiej od Ronda Boguszowickiego do granic miasta. <<Miasto przymierza się do zmiany organizacji ruchu na Żorskiej. Będą drogi rowerowe>>. Celem jest wyznaczenie jednokierunkowych pasów dla rowerów o szerokości 1,5 m.
Prace drogowe trwają od kilku dni, obejmują obecnie odcinek od Ronda Boguszowickiego (z wagonikami) do ronda Żorska-Sygnały (z baseballistą). Wyłączone z ruchu są póki co pasy środkowe, przeznaczone do wyprzedzania oraz wprowadzone jest ograniczenie prędkości do 40 km/h. Jednak to dopiero prace przygotowawcze i początek utrudnień.
Jak informuje rybnicki magistrat, prace będą się wiązały z czasowymi zwężeniami jezdni.
- W związku z planowanym wyznaczaniem pasów rowerowych na ulicy Żorskiej na odcinku od ronda Boguszowickiego do granicy miasta od dnia 5 września na okres ok. dwóch miesięcy planowane są utrudnienia w ruchu na tej ulicy - informuje Mariola Michalska, rzecznik prasowa UM Rybnika.
Wyznaczenie pasów rowerowych oznacza też zlikwidowanie pasów przeznaczonych do wyprzedzania.
- W związku z wytyczeniem pasów rowerowych na ulicy Żorskiej nie będzie trzecigo pasa ruchu dla pojazdów (do wyprzedzania) - potwierdza Mariola Michalska.
- na początku pasów ruchu dla rowerów oraz na końcu, w miejscu włączania się rowerzystów do ruchu odbywającego się na zasadach ogólnych zastosowano oznakowanie poziome P – 27 „Kierunek i tor ruchu rowerów”;
- w rejonie skrzyżowania z ulicą Rejtana projektuje się odpowiednio ustawione oznakowanie pionowe D-1 „Droga z pierwszeństwem” oraz likwidację istniejącego oznakowania pionowego D-1 „Droga z pierwszeństwem” oraz B-21 „Zakaz skręcania w lewo”, w ciągu ulicy Rejtana zaprojektowano likwidację istniejącego oznakowania pionowego C-2 „Nakaz jazdy w prawo za znakiem”;
- w rejonie skrzyżowania z ulicą Wróblewskiego projektuje się odpowiednio ustawione oznakowanie pionowe D-1 „Droga z pierwszeństwem” oraz likwidację istniejącego oznakowania pionowego D-1, w ciągu ulicy Wróblewskiego projektuje się ustawienie oznakowania pionowego B-20 „Stop”;
- w rejonie skrzyżowania z ulicą Buchalików projektuje się odpowiednio ustawione oznakowanie pionowe D-1 „Droga z pierwszeństwem” oraz likwidację istniejącego oznakowania pionowego D-1 „Droga z pierwszeństwem oraz B-21 „Zakaz skręcania w lewo”, w ciągu ulicy Buchalików projektuje się likwidację oznakowania pionowego C-2 „Nakaz jazdy w prawo za znakiem”;
- na wysokości budynku nr 283 projektuje się likwidację istniejącego oznakowania pionowego F-15 „Niesymetryczny podział jezdni dla przeciwnych kierunków ruchu” i D-1 „Droga z pierwszeństwem”;
- w okolicach skrzyżowania z ulicą Ziołową i Fabryczną projektuje się likwidację oznakowania pionowego C-2 „Nakaz jazdy w prawo za znakiem” oraz F-10 „Kierunki na pasach ruchu” i F-15 „Niesymetryczny podział jezdni dla przeciwnych kierunków ruchu”, za skrzyżowaniem po stronie lewej projektuje się ustawienie oznakowania pionowego D-1 „Droga z pierwszeństwem”;
- w rejonie skrzyżowania z ulicą Zgodną projektuje się odpowiednio ustawione oznakowanie pionowe D-1 „Droga z pierwszeństwem” oraz likwidację istniejącego oznakowania pionowego B-21 „Zakaz skręcania w lewo”, D-1 „Droga z pierwszeństwem”, C-2 „Nakaz jazdy w prawo za znakiem”, F-15 „Niesymetryczny podział jezdni dla przeciwnych kierunków” oraz F-16 „Koniec pasa ruchu na jezdni dwukierunkowej”;
- na odcinku za wiaduktem w kierunku Aeroklubu ROW projektuje się likwidację oznakowania pionowego F-15 „Niesymetryczny podział jezdni dla przeciwnych kierunków ruchu”, F-16 „Koniec pasa ruchu na jezdni dwukierunkowej”, B-21„Zakaz skręcania w lewo”;
- w ciągu drogi bocznej za wiaduktem zaprojektowano odpowiednio ustawione oznakowanie pionowe D-52/D-53 „Strefa ruchu”/”Koniec strefy ruchu” i B-20 „Stop” oraz likwidację istniejącego oznakowania pionowego A-7 „Ustąp pierwszeństwa” wraz ze znakiem C-2 „Nakaz jazdy w prawo za znakiem” oraz likwidację oznakowania pionowego D-1 „Droga z pierwszeństwem” znajdującego się ciągu ulicy Żorskiej;
- na wjeździe na parking naprzeciw lotniska zaprojektowano oznakowanie pionowe D-52/D-53 „Strefa ruchu”/”Koniec strefy ruchu”, na wyjeździe z parkingu zaprojektowano malowanie P-13 „Linia warunkowego zatrzymania z trójkątów” oraz likwidację oznakowania pionowego C-2 „Nakaz jazdy w prawo za znakiem”, w ciągu ulicy Żorskiej zaprojektowano oznakowanie pionowe C-5 „Nakaz jazdy prosto”;
- na wyjazdach z lotniska oraz ze stacji paliw zaprojektowano likwidację istniejącego oznakowania pionowego C-2 „Nakaz jazdy prosto”;
- w miejscu istniejącego przejścia dla pieszych zaprojektowano nowe malowanie P-10 „Przejście dla pieszych”, azyl pomiędzy przejściami zaprojektowano wykonać z czerwonym tłem, w rejonie przejścia dla pieszych zaprojektowano oznakowanie pionowe A-16 „Przejście dla pieszych” ustawione w obu kierunkach w odległości 50-100m przed przejściem, zaprojektowano likwidację istniejącego oznakowania pionowego D-1 „Droga z pierwszeństwem” wraz ze znakiem B-21 „Zakaz skręcania w lewo”;
- na drodze bocznej przy przejściu dla pieszych zaprojektowano likwidację oznakowania pionowego B-20 „Stop” i C-2 „Nakaz jazdy w prawo za znakiem”, zaprojektowano ustawienie oznakowania pionowego A-7 „Ustąp pierwszeństwa” wraz z malowaniem P-13 „Linia warunkowego zatrzymania z trójkątów”
- Istniejące oznakowanie dotyczące organizacji ruchu na rondach i skrzyżowaniach zwykłych nie ulega zmianie.
Wartość zamówienia zgodnie z przetargiem określono na sumę 774 466,07 złotych (bez VAT). Z VAT: 909 tys. zł.
Tagi: ul. Żorska, zamiana organizacji ruchu Żorska, drogi rowerowe Rybnik, droga rowerowa Żorska, roboty drogowe Rybnik, UM Rybnik
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Silny wstrząs w kopalni Rydułtowy. "Czegoś takiego jeszcze nie czuliśmy"
83412Poziom wody w Zalewie Rybnickim zbliża się do krytycznego. PGE GiEK będzie zrzucał do Rudy większe ilości wody
49073„Teresa żyła na własnych zasadach i na własnych zasadach odeszła”. Sąsiedzi mają żal: zrobiono z nas potworów
44953Sytuacja na rzece Ruda poważna. Nocą wylała w Ligockiej Kuźni. Zagrożenie w Niedobczycach (zdjęcia)
30139Za nami ciężka noc. Linia kolejowa i autostrada – zalane (zdjęcia)
29557Silny wstrząs w kopalni Rydułtowy. "Czegoś takiego jeszcze nie czuliśmy"
+340 / -40Starsza kobieta przez tydzień umierała w łazience. Zareagowała kierująca autobusem
+273 / -4Im mniej kontrastu, tym lepiej dla nerek. To pierwszy taki zabieg w rybnickim szpitalu
+88 / -0Poziom wody w Zalewie Rybnickim zbliża się do krytycznego. PGE GiEK będzie zrzucał do Rudy większe ilości wody
+94 / -15Prywatna uczelnia zamierza wystartować w październiku na rybnickim kampusie. Ile osób się zapisało na pielęgniarstwo?
+76 / -12„Dobry jeżu a nasz panie”. Ktoś w urzędzie miasta tym razem przesadził?
28Może zapaść decyzja o ewakuacji mieszkańców dzielnicy Stodoły
27W przedszkolach „dół”, w podstawówkach rekord. Porównujemy liczby w oświacie na przestrzeni lat (infografiki)
23Archidiecezja o grafice z jeżem: jest niestosowna. UM broni pomysłu
16Tajne ustalenia pomiędzy urzędnikami ws. rybnickich nutrii. Znamy kilka nieoficjalnych konkretów
14Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alertCzy spółki powinny ponosić większą odpowiedzialność za skutki eksploatacji górniczej?
Oddanych głosów: 468
~Lu_Ke Sky_Walker 2024-09-04
20:50:58
Bardzo dobrze, na kole bydzie można jechać a szybcy i wściekli w Passerati i innych GTI nie będą zawodów w wyprzedzaniu w terenie zabudowanym robić. Ruch trzeba uspokajać i to jest właściwy kierunek.
~AlexRk 2024-09-05
00:38:45
I tak najważniejszą zmianą tego remontu nie będą pasy rowerowe, a zlikwidowanie podwójnej ciągłej co umożliwi skręty w lewo do domów czy firm. Koniec z bezsensowną jazdą na ronda
~Lokalny 2024-09-05
07:17:49
"W związku z wytyczeniem pasów rowerowych na ulicy Żorskiej nie będzie trzeciego pasa ruchu dla pojazdów (do wyprzedzania) - potwierdza Mariola Michalska. "
I wszystko w temacie. Rybnik nie lubi kierowców. Parkingi drogie, rowery ważniejsze. Nic dziwnego, że inwestorzy wybierają Żory czy Gliwice. Też by mi się nie chciało stać w korkach.
~Maksymilian Popeć 2024-09-05
08:22:38
@Lokalny - albo jesteś ślepy albo głupi. Budżet na inwestycje w infrastrukturę rowerową to w przybliżeniu 0,0001% inwestycji na infra drogową. Co do Żorskiej, jej ostatnia przebudowa była całkowicie absurdalna. Zrobiono pas do wyprzedzania po to, ażeby policja mogła się nachapać. W lewo nie było skrętu. No i nie wiem z jakiego zadupia piszesz, bo nawet nie wiesz, że obecnie jest ta dziadowska droga RP która przejmuje prawie cały ruch z Żorskiej.
~Lokalny 2024-09-05
10:09:40
@Pypeć jak się nie ma argumentów to się próbuje obrażać innych.
Nie ma potrzeby robienia specjalnego pasa dla rowerzystów na żorskiej. Przepisy ruchu drogowego są tak skonstruowane, że rowerzyści mogą jeździć po tej samej drodze co auta. Likwidowanie pasa ruchu dla aut to większe korki i nierówne traktowanie uczestników ruchu. Rybniccy urzędnicy zniechęcają do miasta kierowców i to widać na każdym kroku.
Według mnie to zła polityka miasta. Rowery są super w celach rekreacyjnych, ale jako środek komunikacji na co dzień w naszym klimacie i ukształtowaniu terenu się nie sprawdzają.
~Arteks 2024-09-05
10:57:05
@Lokalny - Rybnik kocha kierowców bo nasz prezydent to miłośnik aut. I to widać po skali środków przeznaczanych w naszym mieście na auta. Natomiast jako dobry gospodarz musi też czasami pamiętać o inwestycjach dla rowerzystów, pieszych czy tych którzy korzystają z komunikacji miejskiej lub kolei i skutecznie to realizuje. Żorska kiedyś była zapchana, po oddaniu obwodnicy straciła swój potencjał i spokojnie można jej część oddać rowerzystom. Piszesz, że rowery się w naszym klimacie nie sprawdzają... Jesteś odrealniony! Jeśli sprawdzają się w Skandynawii czy w tak dużych miastach jak Warszawa czy Kraków tym bardziej w naszym. Zresztą to widać. Kto w Rybniku 10 lat temu pomyślałby, że nawet kurierzy dostarczający jedzenie będą jeździli na rowerach...
Jeśli chodzi o inwestycje to wyraźnie nie masz wiedzy bo największa inwestycja na Śląsku jaka w tej chwili realizowana jest na Śląsku to elektrownia gazowa w Rybniku. Poza tym w okolicy elektrowni powstaje kilka nowych zakładów, rozwijają się małe firmy, przybywa w mieście spółek.
~rudobrody 2024-09-05
11:25:25
Ogólnie informacje jak informacja. Problem jest w tym że często przepisy obowiązujące rowerzystów są przez nich traktowane jako luźne zalecenia lub wskazówki i większość ludzi uważa że nie jest to problem. W przeciwieństwie do kierujących samochodami który od razu są nazywani czymś na poziomie "potencjalny morderca" jak tylko któryś odważy się złamać przepisy ruchu drogowego.
Tak więc czy ten pas jest tam wytyczony czy nie to i tak w praktyce większego znaczenia nie ma.
~tesla 2024-09-05
13:40:24
Szosa jest tam na tyle szeroka, że nie wiem po kiego grzyba wyznaczać specjalnie drogę dla rowerów. Kolejna absurdalna decyzja z której skorzysta garstka. Potrzebne to jak majtki prostytutce.
~Lokalny 2024-09-05
15:46:33
Prezydent to kocha stare samochody (ma stare mercedesy) więc by się zgadzało ;)
Inwestycja w bloki gazowe to zasługa PiS, a nie obecnego włodarza. Nawet go na podpisanie umowy inwestycyjnej nie zaprosili.
Reszty mi się nawet nie chce komentować. Rybnika to nie Skandynawia, a jak porównujesz go z Warszawą, to wspólne mamy galerie, muzea i kładki - wszystko przepłacone. Różnica jest tylko taka, że Warszawa jest nadal stolicą, a Rybnik przestaje być stolicą regionu.
~Francik049 2024-09-05
16:33:31
Naszym włodarzom należy pogratulować pomysłu, kiedy jedna droga dojazdowa do autostrady jest nieprzejezdna z powodu remontu, to rozgrzebują w tym czasie i drugą, co do przydatności trzeciego pasa to wie o tym każdy który ma przyjemność jechać za miejskim autobusem 35 km/h bo on ma czas i którego nie da się wyprzedzić z powodu ruchu z przeciwka, a co do przytaczanych porównań nakładów to może porównajmy też ile przychodów dla miasta generują jeżdżące firmowe samochody, a ile rowery
niestety to kolejna rowerowa inwestycja wpychana na siłę kosztem ruchu samochodowego, tym bardziej że wzdłuż Żorskiej buegnie równolegle Wolna na której jest o wiele mniejszy ruch i ograniczenie prędkości do 40 km/h
~marekm71 2024-09-05
18:32:01
I znowu za pieniądze kierowców odbiorą im drogi i zrobią drogi dla rowerów wzdłuż, wszerz i pod prąd a najlepiej za bagażnikami aut, by nie mogli wyjechać z miejsca postojowego.
~Arteks 2024-09-05
20:21:42
Hej zgredziki! To, że wy się zatrzymaliście w rozwoju to nie znaczy, że inni też muszą. Ludzie w większych miastach mają różne potrzeby transportowe. W czasach kiedy już nie tylko tradycyjny rower staje się alternatywą podróży ale takie wynalazki jak hulajnogi elektryczne, monocykle, rowery elektryczne - infrastruktura dla nich jest koniecznością. Obecna Żorska jest ulicą wybitnie nadającą się na wydzielenie takich pasów bo jest szeroka w przeciwieństwie do wielu innych. Więc to świetny pomysł! :DDD
@lokalny - a to zabawne bo jak brak inwestycji to twierdzisz, że to wina prezydenta, a jak są megainwestycje to uważasz, że to nie jego zasługa hehehe
@marekm71 - drogi są budowane i utrzymywane z pieniędzy podatników, a nie z pieniędzy kierowców! To jakiś motomit który wymyślili kiedyś motokultyści aby uzasadniać inwestycje tylko dla aut. Czasy motokultu mijają.