Warunki finansowania zadań realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego będą w 2016 roku korzystniejsze niż w latach ubiegłych, ponieważ WFOŚiGW przeznaczy na realizację zadań związanych z usuwaniem i unieszkodliwieniem azbestu dofinansowanie w formie dotacji.
Podobnie jak w przypadku środków z NFOŚiGW będzie mogło wynosić do 50% kosztów kwalifikowanych zadania, lecz nie więcej niż 400 zł/Mg odpadu zawierającego azbest (jeżeli na zadanie składają się: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie lub zabezpieczenie odpadów zawierających azbest) i 300 zł/Mg odpadu zawierającego azbest (jeżeli na zadanie składają się: zbieranie, transport i unieszkodliwienie lub zabezpieczenie odpadów zawierających azbest).
Kwota dofinansowania przedsięwzięcia, podobnie jak w latach ubiegłych, może wynosić do 100% kosztów kwalifikowanych. Uzupełnienie dofinansowania może stanowić pożyczka ze środków WFOŚiGW.
O dofinansowanie wzorem lat ubiegłych będą mogą ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego posiadające Program usuwania azbestu i na terenie których zastała przeprowadzona inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest.
Ogłoszenie o naborze wniosków wraz w Regulaminem naboru już w styczniu na stronach internetowych Funduszu.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert