Turyści, którzy wykupili wakacje z biurem podróży Steja Travel z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju nigdzie nie pojadą! Firma ogłosiła niewypłacalność! Obecnie za granicą za jej pośrednictwem przebywa 152 osoby, głównie dzieci. Czy klientom uda się odzyskać pieniądze za niezrealizowane podróże?
Sezon urlopów i podróży w pełni! Jednak nie wszyscy wyjadą na wymarzone wakacje, a bynajmniej nie klienci biura podróży Steja Travel z Jastrzębia-Zdroju.
- Po prawie 30 latach działalności marki Steja, w tym 16 lat pod nazwą Steja Travel, z uwagi na niespodziewaną i zaskakującą decyzję banku o wycofaniu dalszego finansowania działalności firmy, a w związku z tym wymagalności spłaty zadłużenia zostaliśmy zmuszeni do podjęcia bardzo trudnej decyzji o ogłoszeniu niewypłacalności - czytamy w komunikacie jastrzębskiego biura podróży.
To oznacza, że wszystkie zaplanowane podróże zostają anulowane!
Z informacji organizatora wynika, że za granicą przebywa obecnie 152 podróżnych, w większości dzieci i młodzież na obozach młodzieżowych: 107 osób w Bułgarii i 45 osób w Hiszpanii.
- Pragniemy poinformować, iż klienci, którzy obecnie przebywają na wyjazdach, mają opłacone wszelkie świadczenia wraz z powrotem do kraju, spokojnie dokończą swój wypoczynek i wrócą do kraju zapewnionym przez nas transportem zgodnie z ich rezerwacjami - czytamy na stronie internetowej upadłej firmy.
Marszałek Województwa Śląskiego (który jest dysponentem gwarancji ubezpieczeniowej) uruchamia procedurę mającej na celu umożliwienie klientom otrzymanie zwrotu wszystkich wpłaconych na poczet wyjazdów środków.
Zgłoszenia podróżnych będą weryfikowane w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jego otrzymania.
- Gwarant poinformuje podróżnego o szczegółowym wyliczeniu należnej kwoty albo poinformuje o nieuwzględnieniu danego zgłoszenia w całości lub w części wraz ze wskazaniem przyczyny. W przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego termin udzielenia odpowiedzi ulega przedłużeniu, nie dłużej jednak niż do 90 dni od dnia otrzymania zgłoszenia - informuje biuro prasowe Marszałka Województwa Śląskiego.
Turyści powinni otrzymać zwrot do 30 dni od dnia doręczenia podróżnemu informacji o wysokości wyliczenia.
W przypadku gdy suma gwarancyjna z gwarancji ubezpieczeniowej okaże się niewystarczająca na dokonanie zwrotu wpłat wszystkim poszkodowanym podróżnym, zgłoszenia zostaną przekazane do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego celem kontynuacji wypłaty.
Uwaga! Roszczenia dotyczące reklamacji z tytułu niewłaściwej realizacji imprezy turystycznej nie są objęte gwarancją ubezpieczeniową.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
3,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
481Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
425OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
418Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
417JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
372Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -0"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+5 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
+1 / -0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0Duże płatności już nie gotówką. Europarlament przyjął przełomowe przepisy
0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
0Trendy e-commerce w branży narzędziowej - analiza kondycji firmy Domitech w świetle rozwoju sektora budowlanego
0Do Katowic powrócił jedyny taki pojazd w Polsce. To minibus bez kierowcy
0