zamknij

Wiadomości

UM: pomysł zegarów na światłach w Rybniku jest niemożliwy do zrealizowania

2014-02-28, Autor: Dominika Kuśka
Kilka tygodni temu radni Platformy Obywatelskiej zaproponowali, by przy sygnalizatorach świetlnych zamontować zegary odmierzające czas do zmiany świateł. Pomysł jednak według władz miasta jest niemożliwy do zrealizowania, gdyż rybnickie sygnalizatory są wyposażone w dużo nowocześniejszy system videodetekcji.

Przypomnijmy, radni Platformy Obywatelskiej znaleźli rozwiązanie na korki w naszym mieście. Rajcy zaproponowali władzom Rybnika, by zamontować zegary odmierzające czas do zmiany świateł. Takie sekundniki ich zdaniem miałyby ułatwić życie kierowcom, usprawnić ruch, a także ograniczyć korki.

Reklama

Dla władz Rybnika taki pomysł jednym słowem jest przestarzały. - To nie chodzi o to, że nie chcemy takich zegarów i koniec. Po prostu nasze sygnalizatory są wyposażone w videodetekcję, która jest nowocześniejszym i znacznie lepszym rozwiązaniem. Przy sygnalizacji pracującej acyklicznie montaż sekundników jest technicznie niepotrzebny – tłumaczy Adam Fudali.

W odpowiedzi na propozycję radnych PO urzędnicy tłumaczą, że w Rybniku sygnalizacje pracują w trybie acyklicznym „all red” (ciągle czerwone, zwykle w nocy) bądź „preference green” (preferowane zielone światło w zależności od natężenia ruchu). Sygnał zielony pojawia się więc na sygnalizacji w momencie kiedy system detekcji wykryje pojazd. Zegar odmierzający czas do zmiany świateł przekazywałby więc informację tylko z ostatnich chwil (3 – 5 sekund) przed zmianą na zielone światło. – Zamontowany system videodetekcji zapewnia większą przepustowość na skrzyżowaniach niż niższe jakościowo stałoczasowe sterowanie ruchem. Nie widzę więc uzasadnienia ekonomicznego i społecznego do wprowadzenia proponowanego rozwiązania – pisze w piśmie do Piotra Kuczery, prezydent miasta.

Kilka miesięcy temu pisaliśmy już o systemie videodetekcji na sygnalizacjach świetlnych.  Kierowcy zgłaszali, że na niektórych skrzyżowaniach w Rybniku, gdy przed sygnalizatorem stoi jeden pojazd, na zielone światło trzeba czekać nawet kilkanaście minut. Kłopoty z videodetekcją mieli również rowerzyści.

Które z rozwiązań na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną jest lepsze?




Oddanych głosów: 800

Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 5

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (58):
  • ~pz2 2014-02-28 09:07:01

    No i dobrze, że ten poroniony pomysł legł w gruzach, bo zegary odmierzające czas do zmiany świateł realnie nie odkorkowałyby skrzyżowań i nie oszukujmy się ale zwiększyłyby ilość stłuczek, kolizji i potrąceń pieszych. Niech lepiej miasto doświetli przejścia dla pieszych bo jadąc samochodem wieczorem pieszy na przejściu, który nie ma nic odblaskowego jest po prostu słabo widoczny.

    1 0
  • ~dnanwn 2014-02-28 09:27:45

    Po co wydawać pieniądze na coś co przyniosło by prawdopodobnie straty ( mniejsze wpływy z mandatów ) prawda ?
    Po co strzelać sobie w kolano. Bardzo dobrze ich rozumiem nikt nie chce stracić dobrego źródła dochodu :)

    18 0
  • ~kokosz 2014-02-28 09:29:28

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    1 0
  • ~kokosz 2014-02-28 09:31:40

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    0 3
  • ~dr Becker 2014-02-28 09:33:33

    Niech sobie w gluteus maximus wsadzą tą videodetekcję która na pustej drodze włącza przed zbliżającym się samochodem czerwone światło.

    32 0
  • ~raas 2014-02-28 09:54:53

    Racja - mnie też szlag trafia , gdy zbliżam sie do świateł (np. chwałowice familoki) jadę powoli lub szybko lub średnio a te światła 9 na 10 razy mnie zatrzymują czerwoną barwą. Jaśnie panie prezydencie , weź pan se te videodetekcję i wsadź se ja ....Swoją drogą nie wiem czy światła sygnalizacji drogowej służą do regulowania prędkości pojazdów , jak to ma miejsce w Rybniku.

    27 0
  • ~remmers 2014-02-28 09:57:03

    Kolego kokosz wytłumacz mi po co maja wydawać pieniądze na system zegarów skoro te swiatła nie działaja cyklicznie. Jaki sens bedzie gdy dojezdzasz do swiateł i pokazuje ci ze zmiana nastąpi np po 30 sek a 3 sek później ze zmiana nastąpi za 5 sek ? Druga rzecz to po co pytać wrocławian o to jak u nich to działa skoro mają inny rodzaj sygnalizacji świetlnej? Wg mnie to byłby niepotrzebny zakup bo i tak nic by nie zmienił a tak jak mowi pz2 mogłby zaszkodzic

    0 10
  • ~freelander30 2014-02-28 10:00:28

    No janse, że nasz włodarz nie widzi sensu zakładania tych zegarów odmierzających czas na skrzyżowaniach, bo gdyby zamontawali je to wówczas diametralnie spadła by liczba złapanych na czerwonym świetle, za tym idzie mniej mandatów i mniej kasy by wtedy poszło do budżetu miasta to lepiej niech tak jest bo mają stały niezły dochód z kieszenie ludzi!! Ludzie na pana głosują a pan nam mieszkańcom kłody pod nogi rzuca??!!!...

    15 0
  • ~$kwarek 2014-02-28 10:07:58

    @ panie Becker i raas - bardzo dobrze, że sygnalizacje zmieniają się w nocy na czerwone, bo zmuszają kierowcę, by zwolnił przed przejściem dla pieszych czy na jakimś skrzyżowaniu. W ten sposób zwalniając tracimy ile? 2-3 sek? A przy odmierzaczach człowiek stałby te 30sek czy ile by tam pokazało... Stąd też moje pytanie, wytłumaczcie mi proszę w jaki sposób odmierzacze czasu zmiany świateł pomogą w odkorkowaniu Rybnika? Bo chyba radni PO mają wizje zgodne z jaśnie nam panującym premierem, czyli niemożliwe do wykonania. Jedynym plusem jest to, że wiemy, kiedy będzie zielone i unikniemy klaksonów samochodów za nami, jeśli "zaśpimy". Poza tym moim zdaniem odliczanie czasu utrudni poruszanie i jest zbędne.

    0 13
  • ~Arteks 2014-02-28 10:21:20

    A czy ktoś z władz miasta pomyślał, że są w Rybniku normalne skrzyżowania ze światłami gdzie takie zegary ułatwiłyby życie np. na Kotucza/Raciborska czy Rudzka/Kotucza? Poza tym czy nie wpadli na to, że skorzystaliby z tego również piesi którym czas na czerwonym dłuży się czasami w nieskończoność? Przestarzałe to w Rybniku są informatory na skrzyżowaniach - niektóre brudne, niektóre potłuczone, już od dawna nie świecą i nie informują w nocy jaka to ulica itd. Ale jak widać to nikomu nie przeszkadza i nikt nie mówi że to jest przestarzałe... Wydaje mi się, że z tymi zegarami tak mówią - bo im się nie chce tym zająć!!!

    17 0
  • ~jaki 2014-02-28 10:23:30

    ~$kwarek - pierdy ciśniesz!! freelender30 - ma rację, że chodzi tu o wpływy do kasy miasta z mandatów złapanych na czerwonym świetle prze te kamery. Dostaniecie raz do domu 500zl do zapłaty to zmienicie zdanie. Sygnalizacja jest tak żle ( lub specjalnie) ustawiona na tych skrzyżowaniach z kamerami łapiącymi na czerwonym, że jest za krótka zwłoka między żółtym a czerwonym, z zielonego żółte tylko mignie i zaraz czerwone jest. Odmierzacze czasu uchroniły by was przed tym, bo byście widzieli im wam czasu zostało do zmiany z zielonego na żółte i byłby czas na podjęcie decyzji czy zdążysz przejechać czy nie!! pomyślcie nim takie brednie napiszecie!!! człowiek jedzie z duszą na ramieniu bo nie wie czy zdąży na zielonym czy nie! ciekawe czy jaśnie pan prezydent też by dostał mandat jeżeli by został złapany na czerwonym?

    16 0
  • ~kokosz 2014-02-28 10:33:23

    Kolego bo nie tylko przy cyklicznych światłach ten system daje efekty.
    System usprawnia ruszanie i zatrzymywanie się na światłach.
    Jak masz opory z zrozumieniem systemu odliczania to dam przykład (jeden z wielu), widzę że IQ tu niektórzy nie grzeszą.
    NP. podjeżdżasz na skrzyżowanie i jest czerwone, zrzucasz bieg i czekasz. Rybniczanie wrzucają jedynkę i puszczają sprzęgło w momencie zapalenia się zielonego czyli 1-2 sekund, a czasem i więcej po świetle pomarańczowym. Podczas jednego cyklu na światłach bo trzeba pamietać że pełny cykl świateł to 2-3 stopnie, oszczczędzasz 2-6 sekund, co skutkuje przejechaniem kilku samochodów więcej. Teraz wystarczy pomnożyć efekt przez sumaryczną liczbę samochodów stojących do świateł z wszystkich stron i masz efekt. Efekt dobrych kilku procent. Gdyby był problem z liczeniem daj znać, rozpiszę jedno z skrzyżowań w Rybniku bo tak się składa że miałem matematykę w szkole. O pozostałych plusach jak np. ograniczenie mandatów, bo w rybniku powiesili te gó...ne kamery i czasem jedziesz np. na wyzwolenia i mignie ci pomarańczowe - i mandacik 500 zł ci pan Fudali wysyła (bo to urządzenia UM Miasta Rybnik czyli straży miejskiej),

    1 3
  • ~$kwarek 2014-02-28 10:41:04

    @jaki - to powiedz mi łaskawie na ilu skrzyżowaniach w Rybniku są kamery, które łapią na czerwonym świetle co? Bo ja się doliczyłem 3, może 4. I to są niby te mega wielkie zyski do kasy UM? Nie rozśmieszaj mnie. Tak się składa, że dostałem pisemko ze SM z mandatem, bo złapało mnie na czerwonym (Kotucza/Rudzka :) ). Trudno, sam sobie zawiniłem, bo zrobiłem to, co pewnie większość kierowców - zamiast na pedał hamulca, nacisnąłem na pedał gazu (aaa zdążę przejechać). Jeśli chodzi o krótki czas między pomarańczowym, a czerwonym, to jadąc prędkością przepisową na 100% zdążysz się zatrzymać, a jak się wyświetli pomarańczowe 2m przed wjazdem to na pewno mandatu nie dostaniesz.

    0 7
  • ~xxxx 2014-02-28 10:58:18

    hmmm Arteks krytykuje? ktoś się na konto włamał?

    9 0
  • ~jaki 2014-02-28 11:04:22

    ~$kwarek - teoria, którą tu wypisałeś teorią, a rzeczywistość rzeczywistością!!! nigdy nie wiesz jaka cię sytuacja zastanie na drodze człowieku, tak są to zajebiste zyski bo dziennie na każdym z tych 4 skrzyżowań kamery łapią kilkanaście,(dziesiąt) samochodów każdy jeden mandat po 500zł to sobie policzyc ile dziennie zysku przynoszą! dalszą konwersację uważam z tobą za bezcelową, bo ciągnie od ciebie kumoterstwem z Adamem.

    3 0
  • ~KSnake 2014-02-28 11:18:20

    Prawda zaś jest taka, że wszystkie światła w Rybniku są źle skonfigurowane. Same z siebie powodują korki. Przykład Mikołowskiej, gdzie pomimo wideodetekcji, w godzinach szczytu korek jest na 10-15 minut stania, bo światła przepuszczają głównie pojazdy wyjeżdżające z ul. Przemysłowej - kilkadziesiąt aut stoi, bo co kilka sekund musi wyjechać stamtąd 1 samochód. Dalej na skrzyżowaniu z Wielopolską światła powinny być tak skonfigurowane, żeby była zielona fala z tymi wcześniejszymi. Inna sprawa to brak prawo i lewo -skrętów (z osobnymi światłami) w miejscach, gdzie jest na nie miejsce i potrzeba. Na koniec zaś trzeba dodać, że Rybniczanie NIE POTRAFIĄ JEŹDZIĆ! Odstęp od poprzedzającego pojazdu zaczyna się bowiem zostawiać dopiero na skrzyżowaniu, a nie jak to robi większość "kierowczyków" - rusza dopiero po kilku sekundach od poprzedzającego. Przez skrzyżowanie przejeżdża się ze stosunkowo małą prędkością, więc i odstępy powinny być małe. Przyjrzyjcie się jak się jeździ chociażby we Katowicach, Wrocławiu czy Warszawie - tam w ciągu 15 sekund przez skrzyżowanie przejeżdża 15-20samochodów, u nas tylko 7-9 (tak na oko wyliczone).

    0 3
  • ~remmers 2014-02-28 11:32:02

    Cieszę się ze miałeś matematykę w końcu piekarz musi mieć pojecie ile to jest np kilogram.
    Co do twego stwierdzenia o inteligencji to potwierdzasz swoja teze.
    Wracajac do twojego przykładu to mowiac ze podjezdza ktos pod swiatła, zrzuca bieg i czeka to rozumie że mówisz o swoich nawykach.
    Z moich spostrzerzeń z tymi z ktorymi jezdziłem to zaraz po zatrzymaniu wrzucaja pierwszy bieg. Upierajac sie ze matematyką mi udowodnisz to ze rozładujesz korek tymi zegarami jestes w błędzie bo teoria w tym przypadku nie bedzie sie odzwierdziedlała w praktyce.
    Jeżeli miałby się ktos bawic w jakies wyliczenia to należałoby wyeliminowac takich niedzielnych kierowcow jak ty. Zamin kolejny raz zaczniesz podawać matematyczne przykłady to weź najpierw użyj wyobraźni bo nie problem jest zakupić gadżet który i tak nic nie wniesie juz lepiej ulepszyć to w co zainwestowali

    3 0
  • ~THE Bill 2014-02-28 11:35:30

    Zegary na Kotucza/Rudzkiej są bardzo potrzebne. Codziennie w godzinach szczytu auta jadące od góry nie mają miejsca żeby przejechać całe skrzyżowanie i często zatrzymują się blokując przejazd ul. Rudzką. Gdyby takie zegary pokazywały, że za 10 sekund będzie czerwone to człowiek by sie nie pchał na chama ryzykując mandat. A prawoskręty to już jest kolejny temat do rozważań. Żorska/Brzezińska - bardzo dużo aut tam skręca, Mikołowska/Przemysłowa, podobnie wspomniana Kotucza/Rudzka w stronę Rud. Jest szansa, że korki tam będa mniejsze jak dokończą obwodnice od ronda Wawok do szpitala. Wielopolska/Mikołowska też się prosi o rozwiązanie, zburzyć tą ruderę co tam straszy za płotem i zrobić rondo. Powinno pomóc.

    4 0
  • ~dhakarey 2014-02-28 11:49:22

    ~$kwarek - masz racje. Często przejeżdżam przez skrzyżowanie Kotucza-Rudzka i zawsze dojeżdżam z prędkością przepisową. Jak się zapaliło żółte odpowiednio wcześniej, to ZAWSZE udało mi się wyhamować, a jak pojawiło się zaraz przed autem i przejechałem na pomarańczowym, to jeszcze nie dostałem mandatu. ~jaki - oto moja praktyka, nie teoria. A co do odliczania czasu na światłach i stratach tych 2-3 sekund jak ktoś to wyliczył, to napiszę to tak: parę dni temu na skrzyżowaniu Gliwicka-Lipowa stoi sznur aut. Zapala się zielone i pierwsze i drugie auto rusza, trzecia po sekundzie rusza, czwarte po 2 sekundach rusza razem z piątym i szóstym, po czym znowu 2 sekundy przerwy (bo trzeba wrzucić bieg) i tak dalej. Odliczanie nic nie zmieni naszego stylu jazdy/wyuczenia. Podobnie słyszę, że jak miasto buduje obwodnice, to mają robić o 2-pasach ruch. Po co!! Ile razy jadę Żorską 9 na 10 kierowców jedzie lewym pasem!! I jak ktoś chce wyprzedzić, to robi to prawym. Wracając do odliczania świateł przy naszym systemie (acyklicznym). Dojeżdża się do jest czerwone i widzę, że mam 40 sekund do zielonego. Czyli luz, coś zaczynam robić (sprawdzam sms-a, biorę cukierka, cokolwiek), a w miedzy czasie z załóżmy 38 sekund zmienia się na 5 sekund (bo tak działa system acykliczny). Efekt jest taki, ze z 2-3 sekund opóźnienia w ruszeniu tego kierowcy po 5 sekundach jest obtrąbiony. A był przekonany ze ma 40 sekund, a nie 10

    0 0
  • ~ 2014-02-28 12:13:59

    Jak już nie jednokrotnie pisałem. Światła na Kotucza, to pułapka na kierowców i zarazem skarbonka budżetu miasta rękoma Straży Miejskiej, która zamiast działać na rzecz mieszkańców skrobie ich z pieniędzy. Zresztą mamy w Polsce już tyle organów ścigania, że należałoby parę zlikwidować. Na sam początek Straż Miejską.

    5 0
  • ~markrotka 2014-02-28 12:22:25

    panie Dybała. pan gada jedno i to samo. pan może wyjedzie na Ukrainę? co?

    0 3
  • ~ 2014-02-28 12:30:31

    markrotka - nie wiem o co Pani chodzi. Czyżby twierdziła Pani, że można ustawić tak światła na skrzyżowaniach, żeby kierowcy przy zmianie świateł byli łapani na czerwonym? Dlaczego A. Fudali nie chce wprowadzić liczników? Bo skarbonka się uszczupli? Przecież został wybrany, aby działać dla mieszkańców a nie przeciwko nim. Trudno się dyskutuje z człowiekiem, który niemerytorycznie atakuje komentującego używając argumentu " pan może wyjedzie na Ukrainę? co?".

    2 0
  • ~markrotka 2014-02-28 12:43:01

    panie Tadeuszu, napisałam o Ukrainie, bo tam też w kółko gadają jedno i to samo. i nie po to, żeby coś zrobić dla społeczeństwa, ale ugrać jak najwięcej dla siebie. indywidualnie.

    0 5
  • ~freelander30 2014-02-28 12:50:16

    w pełni popieram komentarze pana Dybały ma rację w 100%, uważa tak jak uważa każdy rozsądny rybniczanin, straż powinna działać z nami, a nie przeciwko nam! tym, którym te komentarze są niewygodne zawsze będę bronili tego co im jest potrzebny...

    4 0
  • ~ 2014-02-28 12:57:53

    Cel Pani wpisu zrozumiałam, tylko nie rozumiem, co ja oprócz kłopotów ze Strażą Miejską mam z tego. Ktoś na forum parę dni temu napisał, aby założyć na tych światłach zegary, które by pokazywały czas. Niech mi Pani wytłumaczy, dlaczego nie słucha się mieszkańców, tylko łapie ich na czerwonym. Ja osobiście miałem już bodajże 5 spraw z czerwonego światła. Za każdym razem jest 500 zł 6 punktów, ani grosza nie zapłaciłem i raczej nie zapłacę. Zaznaczam, że za każdym razem na zdjęciu widać jednoznacznie że to nie ja, a na jednym nawet widać że kobieta jedzie. Jak Pani widzi z tego mojego powtarzania, dla mnie nic dobrego nie wynika, same kłopoty. Stałem na tym skrzyżowaniu i robiłem filmik. Bardzo dużo samochodów wjechało na skrzyżowanie na zielonym a opuszczało na czerwonym. Troszeczkę mnie boli, jak ktoś pisze żebym wyjechał na Ukrainę z powodu, że dostrzegam problem i staram się go jakoś załatwić.

    2 0
  • ~Heksa13 2014-02-28 13:41:09

    Panie Dybała - nie wiem czy jest czym się chwalić, że nie stosuje się Pan do żadnych przepisów. Mi osobiści było by wstyd. Już nie ważne kto prowadzi te sprawy czy SM czy Policja. Z ostatniego Pana komentarza wynika że ma pan gdzieś wszelkie przepisy ruchu drogowego a może nie tylko te. Więc hipotetycznie spotykając na drodze takiego kierowcę który ma przepisy na bakier trzeba unikać jak ognia bo może być potencjalnym zagrożeniem dla życie i zdrowia innych uczestników ruchu (kierowców oraz pieszych). No bo jak przechodzę przez pasy i widzę takiego kierowcę co pędzi 150 km/h w miejscu zabudowania nawet nie zwalnia bo uważa je jest większy i szybszy to ma pierszeństwo.A potem możemy podziwiać go w telewizji w programie pt. "Uwaga Pirat".

    0 3
  • ~Heksa13 2014-02-28 13:49:18

    A co artykułu to dobrze Pan wie że zamontowanie dodatkowych liczników odmierzających czas na skrzyżowaniu nie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa a wręcz kierowcy widząc licznik przyspieszali by żeby zdążyć na zmianę świateł - wówczas SM miała by na czym bić kasę. Przy tym rozwiązaniu systemu sygnalizacji z urządzeniem starego typu jest to marnotrawienie pieniędzy podatników. Wówczas miałby Pan pole do popisu ze swoimi teoriami. A tak na marginesie jak sprawa z arcydziełem z ronda żorskiego "Ulotność"? Jakoś Pan milczy w tej sprawie.

    0 3
  • ~ 2014-02-28 14:48:51

    Heksa13 - zaliczyłem 1 mandat a prawo jazdy mam od 1994 roku. Przeważnie staje, gdy widzę że stoi ktoś przed pasami. Z czego Pani wnioskuje, że mam prawo w du... Napisałem, że SM podaje mnie o wykroczenia, których nie popełniłem. Tak odbiegając od tematu, to dziwne jest, że Pani Heksa13 tak pewnie dużo wie o osobie której nie zna. Zastanawiające

    4 0
  • ~Jan R. 2014-02-28 16:13:12

    Ten pomysł miałby cechy genialności gdyby wymyślił go jaśnie nam zbyt długo panujący. Czy tzw. opozycja nie wie, że żaden z jej pomysłów, nawet najbardziej genialny, nie będzie zrealizowany dopóki w magistracie będzie AF? Podam przykład na przystankach autobusowych są tablice, które bardzo często się "zacinają" i nie pokazują tego do czego służą. Inna sprawa to pionowe szafki oświetlające, które miału ukulturalniać rybniczan. Nigdy nie widziałem żadnego ludzia, by to czytał. Czyli w obydwóch tych przypadkach pieniądze w tym te unijne poszły w błoto.

    5 0
  • ~Don C. 2014-02-28 18:08:32

    Zawsze kombinowałem o co halo jak mi czerwone wyskoczyło przed maską jadąc nawet 40/h a to okazuje się jest...nowoczesność ! Panie prezydencie Fudali (jakby to powiedziała Pani Barbara z You Tube) nowoczesność to k* Manhattan a nie rybnickie światła!

    32 0
  • ~obserwator 2014-02-28 20:21:28

    Zamiast inwestować w zegary może warto byłoby sprawdzić najpierw czy czas międzyzielony jest właściwie ustawiony i pozwala bezpiecznie uczestnikom ruchu opuścić skrzyżowanie. Czasami zdarza się tak, że czasu międzyzielonego niema praktycznie w cale, a światło żółte zaświeca się tylko na sekundę i od razu pojawia się sygnał czerwony. Taka sytuacja jest bardzo niebezpieczna dla uczestników ruchu. Najprostsze rozwiązania są zawsze najlepsze bo są skuteczne i najtańsze.

    5 0
  • ~mazi_rk 2014-02-28 20:38:40

    Zegary może i nie rozładują korków ale na pewno zwiększą bezpieczeństwo, a te videodetekcje i te ich wszystkie wynalazki niech se wsadzą w d.... do kosza. Zawsze ze wszystkich stron czerwone, trzeba podjechać pod sygnalizator, ZATRZYMAĆ SIĘ dopiero wtedy włączane jest zielone. Może ma to na celu zwiększenie bezpieczeństwa? nie wiem ale napewno tamuje ruch i utrudnia przejazd. Już nie mówiąc o sytuacjach gdy jest zielone, zapala się pomarańczowe/ czerwone od razu z pomarańczowym i znów zielone. Po 3 sekundach znów pomarańczowe i czerwone, 5 sek i znów zielone... jak na dyskotece

    5 0
  • ~mariusz64 2014-02-28 22:06:04

    system „all red” jest do d..y, jeżdżę nad ranem i wiecznie stoję na pustych skrzyżowaniach co jest denerwujące, więc niech nie pieprzą o inteligentnych światłach, system video detekcji nie zapewnia przepustowość na skrzyżowaniach, A potrafi załączyć "czerwone" przed nosem samochodu i tworzyć sztuczne korki, ZLIKWIDUJMY WSZYSTKIE SKRZYŻOWANIA ZE ŚWIATŁAMI, ZRÓBMY RONDA !!!!! I WSZYSTKIM BĘDZIE SIĘ ŻYŁO I JEŹDZIŁO ŁATWIEJ.

    7 0
  • ~ 2014-02-28 23:31:01

    To ABSOLUTNA NIEPRAWDA !!!! Wystarczy przeprogramować te yntelygentne system, tak, aby modyfikował czas nie tej fazy która właśnie trwa, lecz następnej. Wszelkie obecne pseudointeligętne systema są nie do przyjęcia, gdyż z założenia płynność zaburzają gwałtowna zmianą faz, czyli uniemożliwiają kierowcom odpowiednio wczesne jej planowanie. Liczniki (czytelne z daleka ) to warunek konieczny takiego wczesnego planowania więc rozwiązaniem jedynie słusznym są. Obecni fahoffcy od ruhu albo nie rozumią pojęcia płynności i jej znaczenia dla tzw kosztów zewnętrznych transportu, albo wręcz przeciwnie, rozumią i dlatego właśnie chronią interesa śmierdzącego lobby moto-paliwowego

    5 0
  • ~ 2014-03-01 08:57:00

    Przepraszam pana Tadeusza Dybała za wszystkie moje komentarze oraz wpisy, które mogły go obrazić. Jeżeli pan Tadeusz Dybała lub ktokolwiek z jego rodziny poczuł się urażony moimi wpisami to informuję, iż nie miałem takich zamiarów i również za to przepraszam.

    4 0
  • ~THE Bill 2014-03-01 09:14:37

    Ojej, student.. Co się stało? Czyżby Pan Dybała faktycznie wytoczył ci proces i zostałaś ukarany publicznymi przeprosinami?

    0 0
  • ~superelektro 2014-03-01 10:22:00

    Normalnie mowę mi odjęło.

    0 1
  • ~piotrekdec 2014-03-01 18:42:34

    w sumie nie moja sprawa (w tym konkretnym przypadku) ale zapytam: powiedz studenciku JAKIE MIAŁEŚ ZAMIARY wypisując to co wszyscy widzieli? zresztą nie mam na myśli ostatnich dni, tylko ostatnie miesiące

    0 0
  • ~ 2014-03-01 23:55:21

    Student mnie też przeproś ,jeśli ne wiesz za co? Poszukaj w archiwum ...albo wszyscy dowiedzą się jak masz na nazwisko a wtedy skompromitujesz siebie i instytucję którą reprezętujesz ,a gdzie ty znajdziesz inną pracę?

    0 5
  • ~xxxx 2014-03-02 00:17:42

    ~extramocny- poszukaj słownika ortograficznego

    3 0
  • ~lewy_gwint 2014-03-02 03:52:36

    Rysiu, na podstawie czego ten system ma modyfikować fazę następną? Wytłumacz mi proszę szerzej. Owszem rozwiązanie stosowane w akomodowanych systemach adaptacyjnych jednak wymaga zbierania danych liniowo i to z dużym wyprzedzeniem nawet do 120sek, a w Rybniku jest rondo-sygnalizacja-rondo-sygnalizacja-rondo-sygnalizacja-rondo-sygnalizacja-sygnalizacja (od Domusu do Stawowej). Nawet na Wodzisławskiej na niewiele by się to zdało, bo nie rozwiąże kwestii ronda, które obecnie jest najbardziej uciążliwe na tej drodze - oczywiście w świetle natężenia ruchu.


    ale i tak nie rozwiąże kwestii ronda na Wodzisławskiej, ani innych rond

    0 0
  • ~ 2014-03-02 08:18:26

    EXTRAMOCNY - ciebie również przepraszam z całego serca! Jeżeli jest ktoś jeszcze na forum obrażony to niech również czuje się przeproszony przez STUDENTA!!! Jeżeli ktoś żąda przeprosin indywidualnych to piszcie szybko bo jutro konto STUDENT znika z forum i nie będę czytał już komentarzy!

    5 0
  • ~ 2014-03-02 09:11:38

    Student a pod jakim nickiem będziesz teraz występować ? Już tęsknię....

    0 1
  • ~piotrekdec 2014-03-02 09:44:53

    studenciku po prostu śmiech na sali (i to gorzki)

    0 2
  • ~dhakarey 2014-03-02 11:04:50

    Czytam Wasze wypowiedzi i że miasto specjalnie skróciło czas świecenia światła na niektórych skrzyżowaniach, aby na tym zarobić. A że mi się wczoraj nudziło, to sprawdziłem parę, więc skrzyżowania i czas pomarańczowego (w przybliżeniu): Gliwicka-KEN-Książenicka - 3 sekundy; Gliwicka-Lipowa-Wielopolska - 3,5 sekundy; światła dla pieszych obok stadionu - 3 sekundy; Kotucza-Rudzka - 3 sekundy; Wodzisławska-Konarskiego - 3 sekundy. Jadąc autem z prędkością przepisową w mieście (50km/h) w 3 sekundy pokonujemy 41 metrów. Droga hamowania większości (sprawnych technicznie!!) samochodów ze 100km/h !! do zera jest poniżej 40 metrów.

    0 4
  • ~ 2014-03-02 12:19:37

    Ludzką rzeczą jest błądzić, zaś trzeba być Wielkim, aby potrafić przeprosić. Mam nadzieję, że Pan o pseudo Student nie zniknie z forum i że będzie nadal komentował wydarzenia. Mam nadzieję, że władze Rybnika odejdą od "terrorystycznych" metod nabijania budżetu miasta poprzez łapanie swoich mieszkańców na źle ustawionych światłach i tutaj myślę, że jest to celowe działanie. Sądzę, że jest to celowe działanie, gdyż Straż Miejska, również w swych działaniach ma znamiona bezprawnego działania.

    8 0
  • ~wojtek74 2014-03-02 21:21:41

    Witam wystarczy jechać ok.godziny 22 30 na skrzyżowaniu Stawowa Mikołowska to tam światło zielone świeci ok. trzech sekund taki mamy system świetlny inteligentny.!!!!!

    1 0
  • ~ 2014-03-02 22:53:06

    Do ob."lewy gwint": modyfikacja fazy następnej winna następować na podstawie oceny przewidywanego natężenia ruchu nadchodzącego z poszczególnych kierunków. Najlepiej by była to ocena wizualna na podstawie kamer ( n.p. posadzić bezrobotnego )..a jak to nadmierna inwestycja to można wykorzystać czujniki z tych systemów co są i oszacowywać natężenia na podstawie tego jakie było w ostatnich kilku(nastu) minutach. Zmiana tych wielkości nie wpływałaby na tą fazę która trwa , lecz tą która nadejdzie, czyli , zakładająć że jest zielona dla kierunku B, a czerwone dla A a system stwierdza że z kierunku A natezenie wzrasta, to nie hamuje nagle kierunku B, lecz w tej fazie ktora m być skraca fazę zieloną dla B i wydłuża dla A..a to co zrobi dalej zależy od tego co wykażą pomiary i obliczenia w nastepnej fazie do momentu gdy juz czas zmiany

    0 0
  • ~goferRybnik 2014-03-02 23:59:34

    Nasze dywagacje są tutaj zbędne, trzeba zacząć działać w tym kierunku by w Rybniku wreszcie wszystko zmienic na lepsze, by żyło nam się lepiej a nie pod panowaniem sitwy.

    2 0
  • ~freelander30 2014-03-03 18:02:57

    większość motocyklistów młodych na ścigaczach to poprostu idioci!!! słoneczko w sobotę ładnie zaświeciło i już dali się we znaki. Na zakręcie obok PKP w Rybniku jak wjeżdżają w Kościuszki to manetkę przekręcają do końca ile fabryka dała także jak dojeżdża do skrzyżowania z ul. Chrobrego to ma ok. 150km/h a nawet więcej, wiem, bo nie jeden się chwalił ile to wyciąga na tej prostej od PKP do Bazyliki, więc jak takiego idiotę nazwać człowiekiem...??? ......

    2 0
  • ~smerfetka 2014-03-06 14:43:12

    "Sygnał zielony pojawia się więc na sygnalizacji w momencie kiedy system detekcji wykryje pojazd" - a to ciekawe, bo zauważyłam, że jest dokładnie odwrotnie...
    Swoją drogą mistrzostwem świata jest sygnalizacja na głównym skrzyżowaniu w Chwałowicach - jadąc od strony Świerklan nie ma szans żeby więcej niż jedno auto legalnie skręciło na Śląską, no chyba że w nocy... Najciekawsze jest to, że właśnie została wymieniona i ma system videodetekcji - nie zmieniło się nic.
    Drugą moją ulubioną kwestią są pasy dla pieszych w Rybniku, które w 90% są przy ostrych zakrętach/rondach i bywają zupełnie niewidoczne zza np. budynku. Istne pułapki, brawo!

    4 0
  • ~ 2014-03-06 16:05:20

    Czerwone przed nosem włącza się tylko, gdy jedziemy za szybko! Także proszę mandaty bo paru tutaj przyznało się do złamania przepisów.

    0 2
  • ~dhakarey 2014-03-06 23:10:11

    Dzisiaj zaliczyłem trasę do Warszawy i z powrotem. I Wiecie co?? Na naszych światłach w Rybniku pomarańczowe świeci się ok. 3 sekundy (na Gliwickiej z Lipową minimalnie dłużej) i za te wyliczenia dostałem minusy (bo w końcu ja ruszyłem dupę, chciało mi się sprawdzić to, o co wszyscy jęczą, czyli że "nagle" pojawia się czerwone tam gdzie są kamery i mandaty się dostaje). W Częstochowie też świeci 3 sekundy, w Warszawie na parunastu skrzyżowaniach... 3 sekundy. A najlepsze, na krajowej 8-emce, gdzie na skrzyżowaniach jest ograniczenie do 70 lub 80 km/h też świeci 3 sekundy. Więc dawajcie mi dalej minusy, a władze Rybnika krytykujcie, że "zarabia na światłach".

    0 3
  • ~ 2014-03-07 10:27:20

    korzyści z mania informacji o czasie można uzyskać zarówno przy krótkich jaki przy długich czasach faz, z tym że dzięki upłynnieniu (którego warunkiem koniecznym są liczniki ) można te fazy skracać bez obawy wygenerowania ruchu szarpanego. Jeszcze na marginesie a'propos trasy warszawskiej. Tam nawet w obecnych patologicznych warunkach też można zachować plynność, co pokazałem byłem o na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=68UZGlCL-WM&feature=youtu.be

    0 0
  • ~lewy_gwint 2014-03-12 21:28:01

    Kolego Ryszardzie nawiązując do Twojego wywodu przedstawię swój. Wyobraźmy sobie skrzyżowanie Kotucza-Rudzka i samochodowy kondukt pogrzebowy (co jest w tej chwili standardem) który zwykle skręca w lewo od strony Domusu w Rudzką, naraz przyjeżdża 25 pojazdów i chce skręcić. Założenie: sygnalizacja przepuszcza w tym kierunku od 3-15 pojazdów w cyklu. Czy według Ciebie lepszym rozwiązaniem jest:
    A- wydłużenie fazy następnej w lewo na podstawie pomiarów poprzedniej, a da się to tylko zliczyć na podstawie tych pojazdów co skierowały się w tym kierunku poprzednio, gdyż nie jest wiadomo nawet posiadając pomiary z poprzedniego skrzyżowania jak rozłoży się natężenie w określonych kierunkach.
    B- wydłużenie fazy bieżącej w lewo na podstawie sprawdzenia stanu detektorów bez zliczania, bo nie jest to potrzebne, chyba że tylko do celów statystycznych
    Łatwo udowodnić, że rozwiązanie A wprowadza większe straty czasu, wydłuży kolejkę, wkurzy co niektórych kierowców, a na pewno nie spowoduje zmniejszenia zużycia paliwa.
    Przy rozwiązaniu B tez swoje trzeba odstać, ale na pewno mniej w początkowej fazie która jest krytyczna dla takich zmian w natężeniu ruchu.

    0 0
  • ~ 2014-03-15 19:30:35

    jestem spoza Rybnika, wiec opis musiałbyś uściślić..niemniej jedna rzecz w tym co napisałem w ogóle by nie zaistniała, czyli to "nagle". Układ w którym kierowcy planowaliby swe prędkości i to już w odległosciach kilkuset metrów od przeszkód byłby całkowicie różny od tego co się obecnie wyprawia na drogach więc przenoszenie dzisiejszych sytuacji i do nich się odnoszenie ma ograniczony sens

    1 0
  • ~Adaśko 2014-03-22 21:51:38

    Panie Fudali niech pan nie opowiada głupot.Światła na większości skrzyżowań są żle wyregulowane.Przykład:Chwałowice niedaleko kościoła,godz.2.00 w nocy,nikt nie przechodzi przez jezdnie,a kierowcy stoją bo mają czerwone światło!!!!To tylko jeden przykład!!!!!!!

    0 0
  • ~wszystko.ok. 2014-03-25 23:26:27

    Jeżdżę często po Wrocławiu,gdzie takie liczydła są. REWELACJA! Wiesz kiedy wrzucić bieg i do przodu!!! A nie, że zapala się zielone i większość kierowców "szuka" biegu".... jak go znajdzie to cyk- czerwone!!! A po za tym- SM musi z czegoś żyć, żeby jej nie rozwziązali. I znowu kasa do miasta!!! A co nowoczesnej techniki na światłach w Rybniku- to jest wszystko w porządku.... dobijasz do śwoiateł rozpędzony i ...CZERWONE!!! Nie zdążysz wychamować i znowu CYK... i wizyta na SM!!!MOŻNA POWIEDZIEĆ REWELACYJNE ROZWIĄZANIE. ODKORKUJE, ALE DZIURE W BUDŻECIE MIASTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    2 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy wybierasz się na wybory 13 października?




Oddanych głosów: 4412