zamknij

Wiadomości

Ulice do remontu. Kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami

2016-04-15, Autor: 
Uwaga podróżujący samochodami, od poniedziałku (18 kwietnia) pomiędzy rondem Chwałowickim a rondem Kamyczek wystąpią utrudnienia w ruchu.

Reklama

Jak dowiadujemy się od rybnickiego magistratu, na ul. Chwałowickiej będzie tam prowadzony remont nawierzchni jezdni. Roboty mają być prowadzone przy ręcznym kierowaniu ruchem, poza godzinami szczytu. Prace zakończą się 30 kwietnia.

Z kolei dzisiaj (15 kwietnia) zamknięta została ul. Średnia w Radziejowie – rozpoczął się tam remont nawierzchni. Roboty potrwaja do 30 czerwca.

Natomiast od 18 kwietnia do 15 lipca w związku z remontem ulicy Karlika w dzielnicy Niedobczyce (odcinek od ulicy Odległej do ulicy Sztygarskiej) oraz łącznika ulic Odległa-Sztygarska, planuje się zamknięcie ww. ulic.

Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (11):
  • ~ 2016-04-15
    11:09:39

    5 0

    A kiedy remont Mikołowskiej na odcinku chociaż od Wielopolskiej do Sosnowej? Co z ul. Kotucza między Gliwicką a Rudzką? Długo to będzie miasto łatać?

  • ~Arteks 2016-04-15
    11:44:08

    0 1

    @ostravak - w Rybniku ulic z fatalną nawierzchnią jest już mało, właściwie kilka na Nowinach, bardzo złą nawierzchnię miała Rudzka ale jest w trakcie remontu. Obecnie mamy przyzwoitą jakość dróg. Natomiast takie ulice jak wspomniana przez ciebie Kotucza między Gliwicką a Rudzką jest w dobrym stanie. W wielu przypadkach wystarczą prace naprawcze, a nie kompleksowa modernizacja. Najwyższy czas zająć się czymś co było zaniedbywane przez lata czyli - ścieżki i drogi rowerowe, chodniki, kładki dla pieszych poprawiające bezpieczeństwo, przepusty (np. o ten na Paruszowcu ludzie postulują już od kilku dekad). Miasto nie składa się tylko z dróg. Prawie w ogóle nie powstają u nas nowe mieszkania komunalne, mamy niedostosowaną do potrzeb komunikację miejską, problemy ze smogiem, wiele pustych terenów w Śródmieściu które należałoby nowocześnie zagospodarować - to powinne być cele miasta plus ewentualnie słynna już inwestycja droga P-R ale skończmy już z tym "moto-kultem" bo drogi mamy przyzwoite, a miasto nie kończy się na drogach.

  • ~Arteks 2016-04-15
    11:49:08

    2 0

    My musimy zająć się innym problemem - udrożnieniem miasta, zmianami związanymi z ruchem w mieście bo dzisiaj mamy takie sytuacje, że ul. Miejska jest przepełniona, a równoległa Młyńska jest pusta. Na Raciborskiej koło Plazy korki - a droga za Plazą przeważnie pusta. Tutaj nikt od 25 lat nie proponuje nowych rozwiązań, nie ma pomysłu na nowe pasaże, na bus-pasy na zmianę kierunków jazdy czy skrzyżowań, odciążenie niektórych dróg. To są wyzwania, a nie... nowy asfalt. Co mi z tego, że Wodzisławska ma piękną nawierzchnię jak prawie zawsze jeździ się po niej z prędkością roweru... Co z tego, że zmienił się prezydent, jak mentalność "nie da się" w Wydziale Dróg jest ciągle taka sama?

  • ~___ 2016-04-15
    12:55:34

    15 0

    Właśnie z tymi rowerami jest problem, bo przy dużych inwestycjach drogowych zabrakło ikry i nikt nie pomyślał o zrobieniu za jednym zamachem pasów dla rowerów, które mogłyby służyć do codziennego,a nie rekreacyjnego dojazdu do pracy czy szkoły, mam na myśli głównie ulice Wodzisławską, Żorską, Wielopolską i Góreckiego, o tym powinni pomyśleć włodarze przy takich inwestycjach a nie skupiać się na postawieniu rzeźby kolarzy na rondzie.

  • ~tymonn 2016-04-15
    14:06:13

    10 0

    Aby skończyć z moto kultem potrzeba wpierw odpowiednich rozwiązań w miejskiej i regionalnej infrastrukturze i komunikacji. W tym temacie jesteśmy spóźnieni i to bardzo. W kraju gdzie jest to na odpowiednim poziomie bogacze jeżdżą metrem i pociągami. U nas wręcz odwrotnie. Jak jeździsz autobusem lub pociągiem tzn że jesteś biedny i nie stać cię na samochód. Dlatego musi się też zmienić mentalność samych użytkowników dróg. Jednak żeby się tak właśnie stało to miejskim autobusem w mieście musi się dojechać szybciej niż samochodem. Muszą być bus pasy i innowacyjne rozwiązania. Ktoś stojący w korku musi się wręcz wściekać że przejeżdżający obok niego miejski bus jedzie a on niestety stoi. Użytkownik kolei musi się pochwalić, że do Katowic pociągiem dojechał szybciej niż jakby jechał autem a w dodatku w luksusowych i bezpiecznych warunkach mógł przeglądać internet i czytać książkę. Jak takie komunikaty będą się pojawiać częściej to wybierający auta będą się zastanawiać co jest tańsze praktyczniejsze i mądrzejsze. Teraz jeszcze nie mają tej możliwości.

  • ~Arteks 2016-04-15
    15:12:16

    2 0

    @tymonn - masz słuszną rację w tym co piszesz i tak właśnie zaczyna być w najbardziej rozwiniętych społeczeństwach. Natomiast zdziwisz się ale jeżdżenie pociągiem w dzisiejszych czasach to znak że jesteś bogaty bo taryfy Kolei Śląskich w niektórych relacjach potrafią być droższe od jazdy autem. Nie wierzysz? Sprawdź sobie takie relacje jak chociażby Rybnik-Racibórz i porównaj z małym ekonomicznym autem... Interweniowałem w tej sprawie u radnych w sejmiku oraz w KŚ. Ciekaw jestem czy z tym coś zrobią. Transport zrównoważony nie polega na tym, że wywalamy do lamusa auta i wszyscy przesiadamy się do transportu zbiorowego. To raczej pewnego rodzaju kompromis. Jeśli wydajemy 100 mln na remont jakieś drogi to jednocześnie wydajmy 10 mln np. na transport zbiorowy, 5 mln na potrzeby pieszych i 3 mln na potrzeby pieszych. Tymczasem przeraża, że w Rybniku wydawaliśmy na drogi prawie 100% wszystkich środków infrastrukturalnych. Jak w taki sposób nie mówić o "moto-kulcie" i całkowitym przesadyzmie w jaki wpadły władze naszego miasta, a za nimi co raz bardziej roszczeniowi kierowcy którzy rzadko doceniają to co mamy. Cieszy, że dziennikarze i media są co raz bardziej świadome problemu i tak często wskazują na kolej jako coś co może skutecznie pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych na Śląsku czy w Polsce tak jak udało się to zrobić w Europie. Mieszkańcy miasta muszą wreszcie pojąć, że nie można wydawać "wszystkich" pieniędzy na drogi bo to tylko pogłębi kryzys.

  • ~tymonn 2016-04-15
    17:34:55

    5 0

    Oczywiście. Zrównoważony transport. To bardzo ważny termin. Gminy wydają na drogi lokalne bo na kolej nie mają zbyt wielkiego wpływu. Zresztą koordynacja kolejowych potrzeb z infrastrukturą drogową pozostawia wiele do życzenie. Praktycznie nie istnieje. Byłoby jednak błędem mając przeznaczone fundusze , tym bardziej z dofinansowań unijnych ich nie wykorzystywać. Teraz jednak jest ten moment aby pójść trochę dalej, zmienić priorytety i małymi kroczkami pobudzić innowacyjność w kilku zaniedbanych sprawach o których pisze Arteks. Pompowanie w same drogi już się wyczerpało. To fakt. Ktoś to musi zrozumieć. Kto jak nie ci co o wydawaniu tych pieniędzy decydują. Co do drogich przyjazdów w niektórych relacjach pociągów to fakt. Są one drogie. W Angli czy Francji na takich trasach jak Paryż Nicea, Londyn Manchester są mega drogie. Ale oczywiste też jest że dla biznesmena, profesora czy polityka jadącego na spotkanie, uczelnie czy gdziekolwiek np ze Sląska do Warszawy wygodniejszym, bezpieczniejszym i bardziej komfortowym środkiem powinien być pociąg niż samochód, którego w dodatku nie musi prowadzić. W pociągu odpocznie, zrelaksuje się, poczyta, przygotuje do spotkania. Samochodem raczej niekoniecznie. Tak naprawdę w ogóle nawet nie musi samochodu kupować. Gdyby infrastruktura kolejowa komunikacyjna i lotnicza była na takim poziomie to wielu w ogóle nie kupowałoby samochodów. Nawet ludzi majętni. Do jego zakupu w wielu przypadkach zmuszają ich tylko ograniczenia komunikacyjne.

  • ~Arteks 2016-04-15
    18:15:03

    2 0

    @tymonn - cieszę się, że co raz więcej osób zaczyna łączyć pewne fakty i je słusznie interpretować. Również to, że ludzie mają na zachodzie rodzinę, znajomych, jeżdżą na staże, kontrakty, wymiany wpływa na postrzeganie transportowej rzeczywistości naszej i tej lepszej. Bo dlaczego tam można integrować transport publiczny, a u nas nie? :) Ale aby nie odchodzić od tematu - warto władzom miasta zwracać uwagę na to, że jeśli jest kasa na modernizację dróg dla aut - musi też być kasa na potrzeby pieszych, rowerzystów i na rozwój transportu zbiorowego. Tak jak ktoś tu napisał - należy dążyć do takiego modelowania ruchu, że jeśli już nie pokonamy całkowicie korków to zmniejszymy je, jeśli na ulicach będzie mniej aut. Na ulicach będzie mniej aut jeśli transport miejski będzie tańszy dla mieszkańców i sprawniejszy.

  • ~ 2016-04-15
    20:48:37

    1 0

    Czy remont koło Kamyczka to tylko drobny lifting w postaci zmiany nawierzchni, czy też przy okazji uda się pogłębić "tunel" ?

  • ~kurier 2016-04-16
    17:37:26

    2 0

    Kolego Grzegorz gdyby pogłębiono przejazd pod tym wiaduktem jeszcze większe korki by tam się robiły bo tiry zaczęłyby tam jeździć, a tak przynajmniej się tam nie pchaja.

  • ~daro 2016-04-17
    09:42:41

    1 2

    rybnik to syf miasto markietów

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4922