zamknij

Biznes

Ul. Żorska do przebudowy. Pojawi się tam droga rowerowa

2018-08-13, Autor: 

Rowerowych inwestycji ciąg dalszy. Urząd Miasta w Rybniku przymierza się do przebudowy ul. Żorskiej. Na blisko 7-kilometrowej trasie do Żor ma pojawić się droga rowerowa. Wkrótce rozstrzygnie się przetarg.

Reklama

To kolejna po Raciborskiej ulica, która ma zostać przebudowana na rzecz poprawy komunikacji rowerowej w naszym mieście.

Rybnicki magistrat ogłosił przetarg na budowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Żorskiej. Ma rozpoczynać się już od sklepu Tesco.

Wg założeń urzędu w ogłoszeniu przetargowym droga ma być zbudowana z betonu asfaltowego. W planach jest też montaż 34 słupów oświetleniowych, a także przebudowa sygnalizacji świetlnej na wyjeździe Tesco i do Lidla.

- Chodniki należy wykonać w całości z szarej kostki betonowej. Wjazdy do posesji wykonać w całości z czerwonej kostki betonowej. Regulacja żeliwnych włazów studzienek kanalizacyjnych i kratek ściekowych wpustów ulicznych należy wykonać przy użyciu mrozoodpornej, szybkowiążącej, niekurczącej się zaprawie na bazie cementu modyfikowanego tworzywem sztucznym – czytamy w ogłoszeniu.

Odcinek obejmujący skrzyżowanie na wysokości Tesco do ronda Boguszowickiego (nie dotyczy ul. Prostej!) ma zostać przebudowany do połowy przyszłego roku. Reszta (rondo Boguszowickie – granice miasta) będzie wykonana po zakończeniu budowy drogi Racibórz-Pszczyna.

Wartość inwestycji – 1.828.830,42 złotych bez VAT.

Rozstrzygnięcie nastąpi już wkrótce, 17 sierpnia o 9.30 zakończy się bowiem składanie ofert.

Przypomnijmy, droga rowerowa powstaje też wzdłuż ul. Raciborskiej. Więcej na ten temat pisaliśmy >>Ściągają kostkę z ulicy Raciborskiej. Położą asfalt dla rowerzystów<<

Oceń publikację: + 1 + 61 - 1 - 97

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (102):
  • ~asdfzxc 2018-08-13
    15:26:30

    12 8

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Lateks 2018-08-13
    15:33:44

    90 39

    Yhym, wybory, trzeba się pokazać bo po wyborach może zabraknąć pracy dla swoich...

  • ~Lateks 2018-08-13
    15:35:09

    Tylko szkoda że obok dziurawe drogi dalej będą dziurawe bo nie ma na to pieniędzy...
    Szkoda że pan Oficer nie potrafi poszukać alternatywnej trasy dla drogi dla rowerów...
    Już dziś mało kto jedzie rowerem ul. Żorską skoro ma do dyspozycji np. Wolną...

  • ~ 2018-08-13
    15:41:39

    ale dlaczego nie wybudowano jej od razu?ta droga była remontowana niedawno i teraz znów będą wszystko zrywać i robić na nowo

  • ~master4k 2018-08-13
    15:47:14

    Szanowny Panie Prezydencie.

    Apeluję do Pana. Proszę się jeszcze raz poważnie zastanowić czy faktycznie taka inwestycja obecnie i w niedalekiej przeszłości faktycznie ma sens. Jest tyle dróg w Rybniku, które wymagają pilnego remontu. Żorską da się obecnie jeździć na rowerze, chociaż nie ma ścieżek, więc nie popadajmy w przesadę z remontowaniem czegoś, co świetnie spełnia swoją funkcję. Na innych lokalnych drogach zaczynami mieć lub już od dawna mamy klasyczny off road. Nawet w ścisłym centrum kilka ulic wygląda jak po bitwie na Łuku Kurskim.

  • ~frbro 2018-08-13
    15:51:30

    99 30

    Ścieżka do Gliwic też by się przydała

  • ~mato 2018-08-13
    16:09:44

    Te ścieżki to myślę, ze panu Kuczerze w czasie wyborów tylko zaszkodzą i dobrze. Panie Kuczera niech pan się weźmie za porządek w mieście bo wstyd do Rybnika zaprosić gości.
    Wpis jak zwykle będzie USUNIĘTY ale trudno.

  • ~Konrad Klink 2018-08-13
    16:19:08

    213 3

    Eh. Zamiast przebudowy Żorskiej można by zbudować drogę rowerową od tężni do stacji Gotartowice wzdłuż rzeki Rudy, a dalej wzdłuż torów kolejowych do stacji w Żorach po części w śladzie zielonej trasy rowerowej. Przyjemniej by się jechało z dala od samochodów a i można by bulwar wzdłuż Rudy zbudować na kształt tego popularnego wzdłuż Nacyny. Brakuje też kawałka od stacji BP na Mikołowskiej do tężni właśnie.

  • ~jabibe 2018-08-13
    16:28:55

    150 9

    Kto by się tam przejmował tym, że ta droga niedawno była poddana generalnemu remontowi, przecież i tak płacą za to mieszkańcy. Naprawdę nie ogarniam tych niektórych zachcianek rządzących. Nie ma innych ważniejszych spraw w mieście do załatwiania? Serio? Gdybym był mieszkańcem innych ulic które wymagają remontu czułbym się w tym momencie najzwyczajniej w świecie oszukany. Na głównej stronie jest jeszcze artykuł o ulicy zebrzydowickiej a dziś takie coś. Brak słów

  • ~pprywatne 2018-08-13
    16:37:36

    106 4

    A, przy Urzędzie Miasta takie fale na asfalcie jak w czasie sztormu.

  • ~lenas. 2018-08-13
    16:59:12

    122 9

    Marnowanie pieniędzy mieszkańców i tyle.. Droga jest w porządku, zamiast zająć się dziurawymi drogami w mieście po których nie da się jeździć to wymyślają na siłę ścieżki rowerowe. Rozumiem, że promowanie zdrowego trybu życia jest dobre, ale trzeba mieć też zdrowy rozsądek...
    Powtórka z rozrywki przy przebudowie chodnika na Raciborskiej, bo też musi być ścieżka.. a wszędzie pełno dziurawych i krzywych chodników..

  • ~Arteks 2018-08-13
    17:03:44

    @Lateks - Rybnik ma jedne z najlepszych jakościowo dróg na Śląsku dlatego, że przez lata bardzo intensywnie inwestowano u nas w remonty dróg. Natomiast infrastruktura rowerowa była totalnie pomijana lub budowana źle (przykład to Raciborska, która właśnie jest rozbierana). @dddsgsfafggf - tę tajemnicę zna tylko jedna osoba w Urzędzie Miasta - Janusz Koper. Był odpowiedzialny za projekty remontów dróg w tym Żorskiej bez drogi rowerowej. Nadal zajmuje się drogami. @master4k - ile dróg wymaga tak pilnego remontu skoro prawie wszystkie zostały wyremonotowane lub zbudowane od nowa w trakcie budowy kanalizacji? Mamy świetne drogi i nareszcie nastał czas aby inwestować w inne potrzebne elementy infrastruktury np. przystanki, centra przesiadkowe czy drogi rowerowe. Drogi dla aut nie są jedynym działem miasta który wymaga inwestycji. Przykładowo deptaki na Kościelnej czy nawet Rynku są obecnie bardziej pouszkadzane niż drogi dla aut. @jabibe - cała Żorska nie została przebudowana. W ramach unijnego projektu zbudowano praktycznie nową drogę między Rondem Boguszowickim, a granicą miasta. Odcinek między Rondem z kulami, a Rondem Boguszowickim jest w dobrym stanie ale nie był budowany od nowa w czasie słynnej modernizacji DK935 z lat 2011-2013. Gdybyś był rowerzystą mógłbyś się czuć zarówno się zupełnie pomijany. I to zupełnie bezpodstawnie bo drogi są remontowane z pieniędzy PODATNIKÓW, a nie kierowców. Nowa infrastruktura prorowerowa ma zachęcić ludzi do korzystania z rowerów, a więc do zmniejszenia korków. Tylko chora krowa nie jest w stanie zrozumieć, że podany jej niesmaczny lek - może uratować jej życie. U nas też kierowcy nie rozumią, że cały sens polityki prorowerowej ma być jednym ze sposobów na walkę z hegemonią aut w miastach. Wspomniana Zebrzydowicka - zerknij do zdjęcia dokumentującego artykuł. Gdzie tam są te niby-dziury? Nawet na zdjęciu przy tej pękającej chałupie jest asfaltowy dywanik.

  • ~Arteks 2018-08-13
    17:08:22

    @lenas - wymień chociaż jedną drogę w Rybniku która jest tak dziurawa, że trzeba omijać dziury i zwalniać np. do 30 km/h. Dlaczego miasto wyremontowało wszystkie wylotówki z centrum - a do tej pory nie mamy ani jednego kompleksowego ciągu rowerowego, którym można się wydostać z centrum do jakiejkolwiek miejscowości powiatu rybnickiego, wodzisławskiego lub Żor? Dlaczego motokultyści są tak nieprawdopodobnie samolubni i zaściankowi?

  • ~Arteks 2018-08-13
    17:11:29

    @KonradKlink - to dobry pomysł aby budować różne warianty dróg rowerowych. Przy czym weź pod uwagę to, że jeśli właścicielem terenu jest PKP lub Lasy Państwowe to miasto ma dużo bardziej utrudnione prowadzenie tam inwestycji. W niektórych przypadkach jest to wręcz niemożliwe.

  • ~AlexRk 2018-08-13
    17:13:19

    93 4

    Świetnie, kilka lat temu zakończył się generalny remont drogi, podczas którego spokojnie można było zrezygnować z drugich pasów, a za to poszerzyć chodniki i utworzyć drogę rowerową.

    Plany z utworzeniem drogi rowerowej na Żorskie krążą już od kilku lat, jakiś czas temu znalazłem już nawet dokładny projekt - zakładał on zlikwidowanie drugich pasów na Żorskiej i utworzenie z wolnego miejsca na ulicy dróg dla rowerów. Miał również zostać przeniesiony przystanek koło Bazyliki na przeciwko Tygla - tutaj w artykule nie ma o tym napisane, ale w planach była również uwzględniona przebudowa ul. Powstańców Śląskich.

    Zgadzam się również z opinią, że w mieście istnieją ważniejsze miejsca do przebudowy/wyremontowania niż Żorska (znowu...)

  • ~AlexRk 2018-08-13
    17:32:16

    88 6

    @Arteks
    No i co z tego, że Rybnik ma dobre drogi, jak zamknięcie jednego wiaduktu paraliżuje cały ruch w mieście...
    Skrawek ulicy Prostej to jedyna dwupasmowa (w obie strony) droga w tym mieście. Trochę wstyd.

  • ~Arteks 2018-08-13
    17:42:32

    @AlexRk - a w którym mieście zamknięcie jakiegoś mostu/wiaduktu odbywa się bezboleśnie i kierowcy są z tego zadowoleni? Podasz jakiś przykład? W Raciborzu jak remontowano jeden z mostów nad Odrą pamiętam, że była czarna rozpacz na wszystkich forach. Dzięki, że przynajmniej nie zaprzeczasz, że Rybnik ma dobre drogi. Jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości niech odwiedzi powiat wodzisławski, raciborski czy pszczyński, niech się przejedzie z Wodzisławia do Jastrzębia, niech zobaczy jak zniszczone drogi są w okolicy Kopalni Borynia w Jastrzębiu i jak wygląda Rybnicka w Gliwicach w centrum. W Żorach ze względu na kryzys finansowy praktycznie w ogóle nie robi się od kilku lat żadnych remontów dróg. Jeśli u nas zrobiono porządek z drogami dla aut to czas na drogi dla rowerzystów i deptaki. A za naszych malkontentów najnormalniej wstyd. W wielu polskich miastach bardzo by się cieszono z takich inwestycji i z tego, że będzie można bezpiecznie poruszać się na rowerze, a nie tylko autem. Zresztą akurat Rybnik jest co raz częściej podawany za dobry przykład w różnych miastach jeśli chodzi o politykę transportową i ja jestem z tego dumny. :D W

  • ~master4k 2018-08-13
    17:49:34

    70 6

    "ile dróg wymaga tak pilnego remontu skoro prawie wszystkie zostały wyremonotowane lub zbudowane od nowa w trakcie budowy kanalizacji? Mamy świetne drogi i nareszcie nastał czas aby inwestować w inne potrzebne elementy infrastruktury np. przystanki, centra przesiadkowe czy drogi rowerowe. Drogi dla aut nie są jedynym działem miasta który wymaga inwestycji. Przykładowo deptaki na Kościelnej czy nawet Rynku są obecnie bardziej pouszkadzane niż drogi dla aut.".

    I dalej wszyscy razem. Łubu dubu, łubu dubi. Niech żyje nam...

    A tak poważniej. Jeździsz poduszkowcem czy może masz auto u mechanika celem nabicia klimy, że tych wszystkich dziur w drogach nie widzisz/czujesz? Inwestycje są super, ale priorytetem powinny być remonty tego co już jest w użytku. Po grzyba mi kolejna ścieżka, jeśli na niektórych drogach w Rybniku można stracić koło? Skoro nie jesteśmy drugim Dubajem, a kasa samorządowa nie jest z gumy, to ktoś musi siąść i rozsądnie podzielić budżet na sprawy ważne i ważniejsze. Budowa kolejnej ścieżki rowerowej jest relatywnie ważna, ale bezdyskusyjnie ważniejsze jest utrzymanie istniejącej sieci dróg w należytym stanie. Budowanie kolejnej w sytuacji istnienia pilniejszych potrzeb uważam za fanaberię.

  • ~Kwinto 2018-08-13
    17:58:47

    20 64

    Po komentarzach widzę że kierowcy to straszni egoiści, a z jakiej paki mają być remontowane tylko drogi? piesi i rowerzyści to drugi sort? zobaczcie sobie jeden z drugim jak wyglądają chodniki tam gdzie zapowiadana jest przebudowa, chyba pamiętają jeszcze komunę. Obecnie powstało tam parę marketów więc jakaś normalna piesza komunikacja musi być.
    Ps. @lateks jesteś bardziej monotematyczny niż szydło z tym 8 ostatnich lat

  • ~elegant 2018-08-13
    18:04:10

    87 8

    Szanowny Arteksie,czy ty się dobrze czujesz?Zniszczyć dobrze wyremontowaną drogę tylko po to,żeby rowerzyści mieli wydzieloną ścieżkę?????To absurd!Obecny prezydent P.Kuczera z tego co wiem był radnym w okresie kiedy planowano remont ul.Żorskiej.Jak wiem jeździł zawsze mercedesem (beczką)Spał na sesjach?,że kiedy był ku temu czas reagować,inicjować,sugerować ,aby uwzględniono na etapie planowania ścieżkę rowerową wzdłuż powyższej ulicy i co nic.Mam prośbę odłóż komputer i jedź na wakacje.Jak nie wiesz nie masz pojęcia to nie pisz.Już po wsze czasy będziemy mieć w Rybniku pomnik braku wyobraźni prezydenta P.Kuczery czyli parking wielopiętrowy w centrum miasta,który pasuje jak pięść do nosa przy niskiej zabudowie w obrębie centrum.

  • ~Arteks 2018-08-13
    18:08:08

    13 95

    @master4k - chce ci się pisać głupie przytyki do mnie, a nie potrafisz podać przykładu na jakich drogach można stracić koło w Rybniku? A ja ci odpowiem - na żadnej nie straci się koła bo mamy wszystkie albo kompleksowo wyremontowane albo zbudowane od nowa albo ubytki są uzupełniane dywanikami asfaltowymi. Ostatnią fatalnie podziurawioną ważną drogę w Rybniku, ul. Grunwaldzką wyremontowano w zeszłym roku. :) Nie rozumiem dlaczego tak bardzo troszczysz się o finanse Rybnika skoro sam mieszkasz w SRB. Twoja wypowiedź w tym kontekście brzmi trochę groteskowo bo to tak jakby to "szło z twojej kasy". ;) Prezydent dużego miasta nie tylko musi reprezentować wszystkich mieszkańców i dbać o wszystkie potrzeby. Musi też dawać dobry przykład całemu regionowi. Gwarantuję ci, że drogi rowerowe tak się spodobają u ciebie na wsi za kilka lat, że sami będziecie postulować do swoich wójtów aby je budować bo "Rybnik ma i tam można z rodziną bezpiecznie jeździć na rowerze po całym mieście". To tylko kwestia czasu. Zazwyczaj ludzie z małych miasteczek i ze wsi są z 10-15 lat mentalnie w tyle za miastami.

  • ~ 2018-08-13
    18:16:39

    75 4

    Arteks jechałeś ulicą od kerfura?Chyba Janiego się nazywa jest tak dziurawa że więcej jak 20 nie pojedziesz

  • ~Arteks 2018-08-13
    18:19:06

    12 98

    @elegant - byłem na wakacjach i widziałem na Pomorzu czy Chorwacji w każdym większym czy mniejszym mieście świetne systemy dróg rowerowych - bardzo często przy głównych drogach. A ty byłeś gdzieś poza Śląskiem? Bo chyba nie skoro masz objekcje do czegoś tak normalnego i powszechnego jak drogi rowerowe. Co do centrum to dominantami powinny być wysokie obiekty, a nie niskie stąd bardzo dziwi twoja opinia o parkingu. Za czasów Fudalego - którego obaj popieraliśmy - powstały jeszcze wyższe obiekty: Plaza i Focus oraz podwyższono budynek szkoły muzycznej. Z pozytywnym skutkiem dla zabudowy i urbanistyki oraz prestiżu miasta. Nikt nie chce zniszczyć dobrej drogi tylko uzupełnić błędy w projekcie za które odpowiada moim zdaniem osobiście prezydent Koper. To on przespał zupełnie trendy jakie już wtedy obowiązywały i nie umieścił drogi rowerowej w projekcie. Sprawę przespali też ówcześni radni zarówno koalicji jak i opozycji. Zauważyłem, że Kuczera niczego nikomu nie wypomina (być może z tego powodu, że sam był wtedy radnym) tylko chce naprawić błędy i autentycznie stworzyć sieć dróg rowerowych które na razie obejmują tylko kawałki i odcinki. Będzie super. :) Niech malkontenci nie przeszkadzają bo rowerzystów jest naprawdę dużo. Niedawno na Kotwicy widziałem więcej zaparkowanych rowerów niż aut! :D A nad funduszami Rybnika nie ma co płakać. Wiele razy wydawano je na o wiele głupsze i nieprzydatne rzeczy. Mamy dobrą sytuację budżetową. Niech o finanse martwią się okoliczne samorządy - niektóre z nich na szarym końcu dochodów w skali Polski.

  • ~Arteks 2018-08-13
    18:21:48

    6 90

    @dddsgsfafggf - ktoś tam urwał kółko? Jest połatana więc trochę trzęsie ale nie jest dziurawa i można jechać normalną 50-ką. Bardzo słaby przykład. Chciałbym czegoś na miarę trasy z Wodzisławia do Jastrzębia! ;P

  • ~MaciejK 2018-08-13
    18:25:36

    43 7

    Fajnie. Dobrze, że pomyślano także o pieszych - bo niestety mam wrażenie, że się o nich coraz częściej zapommina. Kult rowerów dosłownie zapanował

  • ~ 2018-08-13
    18:29:21

    58 5

    arteks a byłeś tam w ogóle że takie głupoty piszesz?dziura na dziurze i w dodatku pozapadane i wystające studzienki,jak chcesz to se tam jeździj swoim kiblem pięćdziesiątką ja tam samochód szanuję

  • ~Antyk 2018-08-13
    18:43:49

    51 5

    arteks czyżbyś chciał "doprowadzić" do sytuacji, że pasy jezdni będą TYLKO DWA- po jednym w obu kierunkach? Chcesz zabierać resztki jezdni kosztem ścieżek rowerowych, a zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, minimalna szerokość pasa ruchu zależy od kategorii drogi i wynosi od 2,50 m (drogi dojazdowe), a taki "Solaris" ma 2550 mm szerokości....potrafisz sobie to jakoś poukładać bez strat osobowych? Poza tym na coraz węższych jezdniach auta będą jeździć coraz wolniej, co późną jesienią, zimą, czy wczesną wiosną nie jest bez znaczenia dla jakości powietrza za co obarczasz SRB....

  • ~Antyk 2018-08-13
    18:51:57

    39 5

    arteks dalej cytat: " Nie rozumiem dlaczego tak bardzo troszczysz się o finanse Rybnika skoro sam mieszkasz w SRB. Twoja wypowiedź w tym kontekście brzmi trochę groteskowo bo to tak jakby to "szło z twojej kasy". ;)"...otóż kilka lat temu nie dokończono remontu(małego remontu!!) drogi w jednej z miejscowości SRB, bo ZDP nie miał pieniędzy, a tłumaczenie było takie, "że większość budżetu "zeżarło" odśnieżanie przede wszystkim Rybnika....policz sobie, która to była zima i jako znawca tematu może zmienisz swoje nastawienie do innych ludzi mieszkajacych w Polsce

  • ~secretkey 2018-08-13
    18:53:31

    35 2

    @dddsgsfafggf Dodał bym jeszcze ulice Dworek, Brzezińska...
    @Kwinto Dlaczego egoistami? Było wiele głosów by zamiast remontu dość nowej DDR na Raciborskiej zbudować od podstaw chodniki i DDR w innym miejscu tejże ulicy. Wiesz są tacy którzy w innych miastach (Ruda Śląska) zachwalają nowe DDR z kostki a w Rybniku nowa DDR a trzeba zainwestować w asfalt. Ja mam inne pytanie kiedy remont wiaduktu na Żorskiej?

  • ~Arteks 2018-08-13
    19:03:31

    6 82

    @dddsgsfafggf - w ostatni czwartek, jest przyzwoita i nigdy na takiej drodze nie uszkodzisz zawieszenia. Co można było zrobić na Grunwadzkiej czy Rudzkiej przed remontem. Słabo w porównaniu do kompletnego braku (do 2015) infrastruktury rowerowej w naszym mieście. Poproszę o przykład adekwatny np. do drogi Wodzisław-Jastrzębie (kto jechał to wie co mam na myśli). Co ciekawe mimo tak fatalnego stanu tej drogi władze Wodzisławia nie zapominają o rowerzystach i budują drogę rowerową z os. XXX lecia do dworca, a także tworzą pasy rowerowe na ul. 26 Marca (w miejscu parkingu przyulicznego!). W Jastrzębiu z kolei uruchomiono jakiś czas temu wypożyczalnię rowerów. A Rybnik ma się ciągle przejmować drogami mimo, że zrobił najwięcej remontów z wszystkich okolicznych miast i zbudował najwięcej nowych odcinków, a teraz realizuje największą drogową inwestycję w województwie... Ludzie no puknijcie się w głowie i zacznijcie chociaż trochę myśleć i rozsądnie się porównywać. Bywasz gdziekolwiek poza Rybnikiem? Przejedź się chociażby do Katowic ile tam powstało i powstaje dróg rowerowych w ostatnim czasie. @antyk - akurat wolniejsze jeżdżenie w mieście to bardzo pozytywny skutek uboczny. Będzie bezpieczniej - dla wszystkich czyż nie? Ciekawe, że kontrapasy które miały według wielu sceptyków przyczynić się do wypadków - jak na razie być może przyczyniły się nie tylko do bezpiecznej jazdy rowerzystów ale większej uwagi aut. Jakoś mało jest wypadków na Chrobrego, 3 Maja, Miejskiej...
    Nawet na takiej wąskiej ulicy jak Miejska udało się niedawno wygospodarować miejsce na kontrapasy i drogi rowerowe. Wydaje się więc, że tym bardziej na Żorskiej która jest szeroka takie pasy się zmieszczą. Jeśli projektanci uznali, że jest to możliwe to dlaczego to kwestionować?

  • ~R134a 2018-08-13
    19:07:13

    63 3

    @Arteks
    Na przyklad
    1 na wodzislawskiej jadac w strone rybnika przy lidlu trzeba jechac slalomem zeby omijajac zapadniete studzienki,
    2. jadac w strone rybnika od chwalowic dojezdzajac do ronda na kamyczku - asfalt caly sfalowany
    3. Na mikolowskiej jadac w strone rybnika przed skrzyzowaniem z bodajze wielopolską, nie wiadomo jak te dziury omijac
    4. Na mikolowskiej jadac na Katowice, przed zakretem, za ktorym skreca sie w Robotniczą dziura na srodku jezdni, wielgachna dziura (bezpieczne w czasie deszczu)
    I wiele innych, ale drogi w Rybniku mamy perfekcyjne wedlug niektórych.
    Co do latarni lub chodnikow, moze ktos by wkoncu wpadł na pomysl przynajmniej oswietlenia mikolowskiej do skrzyżowania z robotniczą - nie zlicze ile razy juz nieoswietlony pieszy pojawil mi sie na poboczu na tej jedynej drodze do kamienia. Nie dosc ze jedyna to jeszcze bez chodnika i oswietlenia. O ledwo widocznych sarnach i dzikach na poboczu juz nie wspominam bo w koncu to ich naturalne srodowisko, ale oświetlenie by sie przydalo.

  • ~Arteks 2018-08-13
    19:08:04

    7 75

    @antyk - z tym odśnieżaniem to jakaś kompletna bzdura bo powiat zajmuje się swoimi drogami i nigdy nie odśnieża dróg w Rybniku. I całe szczęście bo drogi w Rybniku są zimą w zdecydowanie lepszym stanie niż np. w powiecie SRB czy SWD. Tak więc nie pisz takich bajek - tym bardziej, że to nie na temat.

  • ~secretkey 2018-08-13
    19:12:12

    29 2

    @R134a potwierdzam Twoje spostrzeżenia, szczególnie jeśli o Wodzisławską i Mikołowską chodzi.
    Swoją drogą ciekawy nick name. ;-)

  • ~Arteks 2018-08-13
    19:27:52

    3 81

    @R134a - a podobno miały być przykłady całych niewyremontowanych dróg w których można stracić koło... Kto stracił koło na lekko pofalowanej drodze (spowodowanej najprawdopodobniej przez ruch zbyt ciężkich aut w czasie upałów)? Wymienione przez ciebie przykłady mogłyby być naprawione za pomocą małej ekipy miejskich służb w ciągu może maksimum godziny i zmieszczono by się w kosztach mniejszych niż koszt utrzymania miejskich kotów w ciągu miesiąca... Ale widocznie służby miejskie nie widzą w tym jakiegoś zagrożenia ruchu, a ja jako kierowca nie widzę żadnego dyskomfortu np. w opisywanym przez ciebie przykładzie na Chwałowickiej. Ale panowie... Zaraz, zaraz... To miałyby być jakieś kontrprzykłady, żeby nie robić drogi rowerowej??? Może przestalibyście się lać żurem co? Bo nawet panie w szpilkach nie narzekały tak często w komentarzach na bruk na pl. Wolności jak niektórzy rozpieszczenie kierowcy na jakieś drobiazgi. I cierpliwie czekały na swoją "szpilkostradę". Prezydent miasta ma obowiązek dbać o interesy i potrzeby wszystkich mieszkańców, a wspieranie rowerzystów ma wymiar ekologiczny, zdrowotny i dodatkowo jest altenatywą na uciążliwy ruch samochodowy. Brawo dla władz miasta za takie inwestycje!

  • ~pprywatne 2018-08-13
    19:43:05

    50 4

    Klima nie nabita, no i coś pod kopułą się przegrzało.

  • ~R134a 2018-08-13
    19:45:26

    47 3

    Arteks jak jezdzisz tarpanem lub warszawą to wiadomo ze nic Ci nie przeszkadza. Niektorzy mają wiekszy rozmiar felg i nizszy profil niż R13 na 75.

  • ~ 2018-08-13
    19:56:47

    45 2

    Jest równolegle prowadzona ulica Wolna,a dalej można jechać ulicą Zgodną, omijamy szum aut. Jedyny odcinek to od Ulotni do bram Żor, ale tam można spokojnie pod lasem jechać (tutaj bym sugerował utwardzić tylko). A jak ktoś nie chce asfaltem to od Błoni jest ścieżka przez las aż do samych Szczejkowic. Niech się urzędnik przejedzie rowerem, a nie palcem po google maps.

  • ~jojo 2018-08-13
    20:13:03

    19 5

    A na lustra i spowalniacze ruchu "sierżanty" miasto nie ma pieniędzy.Mieszkańcy ulicy gronowej chcieli takie spowalniacze to dostali odpowiedź że nie można ich zabudować z powodu karawanów pogrzebowych,tak jak by umarłym to przeszkadzało.

  • ~Majster Awes 2018-08-13
    20:14:52

    35 1

    dopiero co był artykuł o zniszczonej drodze i odpowiedzi miasta, że nie ma kasy a tu bum :D rozwałka bo chcą metrowy pas zrobić na drodze, po której spokojnie można rowerem jeździć. sam na rowerze jeżdze i nie widze powodu, dla którego miałaby powstać tam droga rowerowa. ciężko po drodze jechać? jestem za sciezkami rowerowy, uważam to za fantystyczną atrakcje, naprawdę szybki sposób przemieszczania ale nie można jej zrobić tam gdzie naprawdę jest taka potrzeba? gdzie przy krawężniku są takie kolei, że trzeba jechać praktycznie środkiem drogi?

  • ~Antyk 2018-08-13
    20:16:38

    30 3

    arteks.....słyszałem to na własne prywatne uszy na I piętrze budynku ZDP od....(niestety RODO...), ale dla ciebie i tak nie ma innych argumentów niż twoje

  • ~trewq92 2018-08-13
    20:32:39

    48 4

    To by było nawet śmieszne, gdyby nie było tragiczne. Po zdemolowaniu za pieniądze mieszkańców ruchu w centrum i tak pustymi ścieżkami, po wywaleniu milionów na rwanie nowych chodników na Raciborskiej, czas na rozwałkę jednej z najlepiej wyremontowanych dróg w Rybniku. Kolejna zajefajna decyzja oficera (hehe) rowerowego (po co to stanowisko istnieje, nie wie nikt) i Pana Prezydenta. Byłem przeciwnikiem Fudalego, ale teraz widzę, że jego rządy wcale nie były takie złe. Dobrze, że wybory już niedługo.

  • ~minowa 2018-08-13
    20:42:36

    38 5

    Kiedy ścieżka przy ul Wodzisławskiej, aby pan prezydent nie musiał jechać na swoim elektryku dwukołowym chodnikiem - wbrew przepisom?

  • ~Tuuniaa 2018-08-13
    20:55:17

    41 3

    Czy w tym kraju naprawdę nie ma już nikogo normalnego do rządzenia. No bo na kogo zagłosować? To jest tragedia!

  • ~Mateusz Michalski 2018-08-13
    20:56:47

    19 13

    Najwyższy czas wyprowadzi się z Rybnik do Czarnobylu. tam przynajmniej ścieżek nie budują.

  • ~Tuuniaa 2018-08-13
    20:56:48

    21 2

    Arteks - ul. Ujejskiego

  • ~Tadeusz Kiełkowski 2018-08-13
    21:01:12

    14 8

    Byle rowerzyści znowu nie zostaną wyrzuceni z jezdni na chodnik.
    Zróbcie poszerzenie jezdni tworząc bitumiczne pobocza.

  • ~Mael 2018-08-13
    21:12:23

    14 3

    ~Tadeusz Kiełkowski
    Racja, jak mają zrobić takie badziewie na chodniku jak na Kotucza to wolę jeździć Żorską w takim stanie jak jest.
    Najlepszym rozwiązaniem są bitumiczne pobocza, tak jak to robią w Powiecie Rybnickim.

  • ~Dador 2018-08-13
    21:18:21

    6 17

    Bez osobistych wycieczek, ale wydaj mi się, że część z Was nie wie o czym pisze. Sami nakręcacie się nie wiadomo na co. To, że Redakcja tak zatytułowała artykuł, nie oznacza, że Żorska zostanie przebudowana. Szumnie to brzmi, ale chodzi tu tylko o chodnik, który zapewne trzeba będzie poszerzyć aby dostosować go do ciągu pieszo-jezdnego. Kto widział, jak to wygląda na Raciborskiej? Nic z drogą nie robią. Poszerzyli chodnik a na Beacie budują przy lesie. Bez zbędnej spinki. Mnie martwi co innego. Jeśli na Raciborskiej czy Rudzkiej budowano systemem asfaltowym, to dlaczego niby w tej specyfikacji zamówienia jest kostka betonowa? Liczę, że to błąd a nowa ścieżka będzie asfaltowa, jak wszystkie nowo budowane w mieście.

  • ~Arteks 2018-08-13
    21:19:41

    2 63

    @Tuuniaa - ale przecież to jest bardziej techniczna droga kolejowa niż ulica. Kto tam każe komuś jeździć? Ulica jest po drugiej stronie torów. Mieliście podawać przykłady ważnych dróg gdzie można stracić koło, a tymczasem straszna kicha. To ja wam pomogę - jedynym miejscem gdzie można uszkodzić zawieszenie lub koła są tereny za ekspedycją kolejową koło przejścia podziemnego - ale to nie jest teren miasta tylko kolei. Dobrze, że prezydent tworzy infrastrukturę rowerową, bo drogowa już jest od paru dobrych lat w znakomitej kondycji co potwierdza brak przykładów jakichś totalnie zaniedbanych dróg. @antyk - nie można wykluczyć, że jakiś urzędnik z ciebie po prostu zakpił. @Michalski - nie wiem jak w Czarnobylu ale w większych miastach Ukrainy też budują i jest to dla nich bardzo "zachodnia" moda. Widziałem drogi rowerowe np. w Charkowie i Winnicy. @trewq92 - żałosne są te głupkowate komentarze jednych i tych samych osób pod różnymi nickami... Niczego nie zdemolowano w centrum tylko stworzono bezpieczną infrastrukturę o jaką wielu mieszkańców prosiło i się jej domagało. Ciekawe, że rozbiórka fatalnego polbruku na Raciborskiej to "demolowanie", a rozbiórka sporego odcinka Wodzisławskiej i uruchomionej niedawno sygnalizacji na Hetmańskiej - jest dla ogółu zupełnie OK. Bo... w przypadku rowerów "nie wolno" niczego poprawiać. A w przypadku dróg dla aut nawet "trzeba"...

  • ~Arteks 2018-08-13
    21:31:38

    8 70

    Prezydent Kuczera i mieszkańcy mogą być dumni jeśli ekspert z Katowic mówi o Rybniku na łamach Dziennika Zachodniego tak: "Rybnik jest dziś najbardziej rowerowym miastem w województwie śląskim. Projekty, które są tu stosowane są wręcz rewolucyjne, wprowadzane na wielką skalę, bardzo śmiałe. Dlatego do Rybnika zaprosiłem urzędników, którzy są odpowiedzialni za tworzenie infrastruktury na terenie woj. śląskiego z różnych gmin, by zobaczyli, jak to można robić. Rybnik to wzór do naśladowania." Aleksander Kopia, wojewódzki oficer rowerowy. Warto też pamiętać, że Rybnik w rankingu miast przyjaznych rowerom skoczył z 40 na 31 miejsce (ranking z 2016 r.). Niestety ale opozycja Kuczery musi tę kompromitację dla miasta wziąć na klatę. W czasach Rybnik był jednym z najgorszych miast dla rowerzystów w Polsce. Ale idzie ku dobremu. :D Z miasta zaściankowego odnośnie rowerów - stajemy się przykładem. Ogromny szacun dla Kuczery i Fiałkowskiego!

  • ~Arteks 2018-08-13
    21:42:47

    4 61

    Przy okazji jak już o remontach dróg, panie prezydencie róbcie Raciborską, róbcie Żorską - realizujcie każdą inwestycję dla rowerzystów tak samo jak kiedyś robiono same inwestycje dla aut. Przy okazji - efekty są opłakane bo dobre wylotówki przyciągnęły do Rybnika jeszcze większe rzesze aut niż dawniej. Ale nadal widać nierówności w traktowaniu potrzeb kierowców i rowerzystów. W przypadku dziury na drodze od razu miejskie służby łatają i to profesjonalnie, zazwyczaj wycinając prostokąt i kładąc dywanik asfaltu. Dlaczego tak samo nie robicie z trasami dla rowerzystów? Przykład to wysypana chyba w 2015 r. kamykami ul. Buhla chętnie uczęszczana, prowadząca do Kotwicy i Rudzkiej. Dlaczego nie wypełnicie dziur jakie powstały na trasie - tym bardziej, że od strony Nowin/Zebrzydowic trasa ma bardzo duży spadek. Jest tam naprawdę bardzo niebezpiecznie. Dlaczego miejskie służby nie zalepią dziur jakie tam powstały?

  • ~jabibe 2018-08-13
    21:50:34

    65 3

    Arteks, pokaż jaja i przyznaj się że miasto płaci Ci za dyskutowanie na forum. Też jestem za tym by powstawały ścieżki rowerowe, ma to sens, ale do k.... nędzy ta drogą była niedawno remontowana, a teraz lekką rączką wydają prawie 2 miliony na przebudowę... przecież to się nadaje do prokuratury, tak samo zrywanie dobrej kostki na raciborskiej żeby położyć zamiast niej asfalt.... nie widzisz tego? Podano przykład Janiego, jeżeli twoim zdaniem ta droga nie wymaga remontu i niby wszystko z nią ok, tylko "trochę trzęsie" to widać ze próbujesz siać tu jakąś chorą propagandę. 3 maja też się nadaje do remontu bo to już nie jest droga tylko jakaś kpina z ludzi. Zebrzydowicka też się prosi o remont. Mikołowska to już kwestia czasu gdy będzie potrzebny remont, ciekawe czy wtedy ten pieprzony geniusz który odpowiada za wszelkie roboty drogowe w mieście wpadnie na pomysł by przy okazji stworzyć ścieżkę rowerową czy też 3 lata po remoncie nagle ktoś się obudzi i zarządzi przebudowę. Dla mnie inwestycja na żorskiej i raciborskiej to jakiś niezrozumiały absurd i ponury żart, i ktoś powinien beknąć za to.

  • ~master4k 2018-08-13
    21:52:26

    50 3

    @ Dador

    "Bez osobistych wycieczek, ale wydaj mi się, że część z Was nie wie o czym pisze. Sami nakręcacie się nie wiadomo na co. To, że Redakcja tak zatytułowała artykuł, nie oznacza, że Żorska zostanie przebudowana".

    W tym samym artykule jest mowa o przetargu, więc kwestia wydaje się być przesądzona.

    @ Arteks

    "Nie rozumiem dlaczego tak bardzo troszczysz się o finanse Rybnika skoro sam mieszkasz w SRB.".

    Już Ci to kilka razy tłumaczyłem, a raczej tłukłem do głowy, że nie jestem, nie byłem i być może nigdy nie będę SRB. Coś sobie kiedyś ubzdurałeś i jesteś w tym nad wyraz konsekwentny. Chyba naprawdę masz nieszczelną klimatyzację i jej zawartość ucieka do kabiny. To by tłumaczyło dlaczego raz po raz wypisujesz różne kocopoły. Sadząc po stopniu zaczadzenia to właściwie cud, że jeszcze żyjesz.

    Urodziłem się w Rybniku i w nim nieprzerwanie mieszkam od ładnych kilku ładnych dekad, a co ważniejsze płace w nim podatki. Tak więc mam pełne prawo wyrażać swoje uwagi co do sposobu wydatkowania przez włodarzy również moich pieniędzy. Zapamiętaj to sobie raz na zawsze, a najlepiej gdzieś zapisz, bo czasem mam nieodparte wrażenie, że jakbym pisał do ameby z Alzheimerem.

    Na marginesie tylko dorzucę, że nawet gdybym był chociażby z księżyca (nie mylić z Książenicami), to i tak to nic nie zmienia. A wiesz dlaczego? Bo jesteś bodaj najlepszym dowodem na to, że racjonalne i krytyczne myślenie pozostaje bez związku z miejscem zamieszkania. A do tego ten nieciekawy rys charakterologiczny, które jak widać z jakiś powodów każe Ci traktować mieszkańców okolicznych miejscowości z zauważalną pogardą tylko dlatego, że nie dzielą klatki Twojego bloku. Takiej manii wielkości dostaje się od mieszkania na wysokościach? Dziwne. Mieszkałem kilka lat na blokach i to dosyć wysoko, a mimo to jesteś pierwszym znanym mi przypadkiem.

    Lista kiepskich dróg Ci się marzy? Nie rozśmieszaj mnie. Zacznę może od 3-go Maja. Potem fragmenty Rudzkiej i Energetyków. A skrzyżowanie obu, to już wisienka na torcie. Dalej mamy końcówkę Sosnowej, Mikołowską (groteskowo rozwalony wylot z Rybnika), część Wolnej i Stawowej. Budowlanych i dojazd do ronda Raciborską. Dorzucę Broniewskiego i końcówkę Wawelskiej. Nie zapominajmy o Miejskiej (zwłaszcza ta dziura na przejściu dla pieszych vis a vis wejścia do UM). W odwodzie czekają Podmiejska i Strefowa. No i crème de la crème czyli Świętego Józefa i Janiego. Na tej ostatniej jakiś czas temu rozwaliłem osłonę silnika, a Lamorghini nie jeżdżę. Niech pozostali użytkownicy forum dopiszą Ci resztę. Niektórzy z resztą już zaczęli (#drogadlaarteksa). Nie żebym się kimś wyręczał. Zwyczajnie szkoda mi czasu na kopanie się z koniem, bo i tak uznasz, że wszystko jest super. Oczywiście jak na Twoje, bardzo osobliwe i egzotyczne standardy. Bezgranicznie kochasz te swoje autobusy i rowery. Doprawdy jest to na swój sposób urocze, ale rodzi taki smutny skutek, że Ciebie się po prostu niczym nie da się nijak przekonać. Taki już jesteś. Ku "uciesze" nas wszystkich.

    Może kiedyś załapiesz różnicę między niemal wyłącznie sezonową formą rekreacji (rower), a społecznie i ekonomicznie uzasadnioną koniecznością (transport drogowy). Chociaż szczerze mówiąc jakoś kiepsko to widzę.

  • ~Grzegorz Monika Nowak 2018-08-13
    22:14:38

    32 3

    "Arteks" patrzysz tylko na centrum, a nie na dzielnice Miasta, chciałbym Ci powiedzieć hmmm..., mamy 27dzielnic w naszym mieście, przejdź choć połowę, a zmienisz zdanie na temat dróg, centrum to nie wszystko. A co do ścieżek rowerowych, to nie jest zły pomysł, choć głupie są miejsca w których powstają, nie lepiej zrobić ścieżki typu łącznika rudzkiej wzdłuż nacyny? Tzn..., zdała od dróg, przecież jadąc rowerem w niedzielę chcem mieć wycieczkę z np. Dziećmi i odpocząć od miasta, spalin, itp. A przy drogach patrząc jak coraz więcej jest pijanych kierowców, lub osób które nie powinny siadać za kółko, to strach samemu jechać koło drogi ścieżka rowerowa, a co dopiero rodzinnie z dziećmi. Następna sprawa, zapominają też o tych wierniejszych od ludzi, członkach naszej planety "zwierzakach" może zróbmy coś też dla nich, np. Rozbudować schronisko, lub wybudować ich więcej, jest tyle bezdomnych psów, kotów, itp. Które jakiś procent jest chorych na różne choroby zakaźne, i groźne dla ludzi. Dla tych co nie popierają tego pomysłu, proszę pomyśleć czy chcielibyście aby np. Jakiś chory kot podrapal wasze małe dziecko i zaraził je czymś nieporzadanym? Bo ja napewno nie. Ale oczywiście nadeszły czasy "fit" i trzeba się pokazac zdrowym trudem życia....

  • ~Arteks 2018-08-13
    22:25:55

    3 49

    @jabibe - no to idąc twoim tokiem rozumowania czy ktoś powinien beknąć za to, że niepotrzebnie remontowano kilka lat temu odcinek Wodzisławskiej w okolicy Hetmańskiej mimo iż wiedziano, że tam będzie węzeł z nową drogą? Odpowiedz proszę czy tak samo traktujesz inwestycje rowerowe i drogowe. Władze miasta mają prawo dostosowywać różne miejsca do współczesnych potrzeb i realizować swoją politykę nawet jeśli trzeba coś rozebrać. W przypadku Raciborskiej odzyskano polbruk który może być gdzieś wykorzystany. W przypadku Wodzisławskiej - zerwany asfalt do niczego się nie przyda. @master4k - sam dałeś kiedyś do zrozumienia, że mieszkasz na terenie powiatu SRB, a ja jestem dość uważny. ;) Jeżdżę wszystkimi ulicami jakie wymieniłeś i nie straciłem tam nigdy koła. W dzisiejszych czasach gdyby ktoś stracił koło na jakieś dziurze - od razu leciałby z tym do mediów. A takich informacji nie ma. Kierowcy spoza Rybnika czasami krytykują nasze miasto za korki ale nigdy nie za kiepską jakość dróg! Ja osobiście też krytykowałem kiedyś władze miasta za bardzo zaniedbane ulice: Piłsudskiego, Miejską, przejazd pod wiaduktem na Chwałowickiej, Rolniczą, Chabrową czy Kilińskiego. Ale to wszystko zrobiono i teraz ze spokojem sumienia można budować nową obwodnicę i tworzyć infrę dla rowerów. :D A ty jesteś niekonsekwentny bo najpierw sugerujesz, że są jakieś drogi gdzie można uszkodzić auto - a potem wymieniasz całkiem przyzwoite drogi. I po co jakieś głupie trolowanie o blokach? Większość ludzi w Europie mieszka w blokach - ale co to ma wspólnego z tematem? Drogi samochodowe i drogi dla rowerzystów są dla wszystkich mieszkańców.

  • ~jabibe 2018-08-13
    22:37:13

    29 2

    ale walnąłeś argument.... i co z tą kostką zrobią, no powiedz mi. gdzie ją wykorzystają? kto ją odkupi bo jakos info nie ma. jak będziesz jutro w pracy to podpytaj kogo trzeba i powiedz mi gdzie ta kostka poszła. I dla ciebie droga jest zla dopiero jak ktoś koło urwie? naprawdę? to jest dla ciebie wyznacznik ? ręcę opadają.
    Żyj sobie dalej w tym twoim urojonym świecie, z twoimi debilnymi wręcz przekonaniami na temat wszystkiego. na szczęście mamy demokracje i biorąc pod uwagę to, że z twoimi postulatami mało się kto zgadza (ale i tak musi być po twojemu bo masz oczywiście najmojszą racje :p) zagrywki rządzących zostaną niedługo zweryfikowane.

  • ~Arteks 2018-08-13
    22:44:14

    3 51

    @GrzegorzMonikaNowak - patrzę na Rybnik kompleksowo. Mamy bardzo dobrą jakość dróg. Głównie dzięki temu, że prawie wszystkie lokalne drogi zostały wyremontowane w czasie remontu kanalizacji, a wszystkie główne dla miasta zostały wyremontowane w ramach różnych programów pomocowych UE. Reszta jest po prostu dobrze utrzymywana i z pewnością też będzie wyremontowana kompleksowo - (Mikołowska, reszta Zebrzydowickiej) ale nie trzeba robić tego teraz. Paradoksalnie w centrum mieliśmy przez pewien czas najbardziej zaniedbane drogi w całym mieście. Pamiętam to doskonale bo sam krytykowałem władze miasta za zaniedbane ulice: Miejska, Hallera, Piłsudskiego, okolice Ronda Kamyczek, Jankowicka czy Młyńska. Wszystkie poza ulicą Rudzką zostały wyremontowane jako jedne z ostatnich w mieście czyli wcale centrum nie miało w tej tematyce priorytetu. Drogi rowerowe również powinny być budowane w całym mieście, nie tylko w centrum. Stąd mieszkańcy Gotartowic, Ligoty czy Boguszowic powinni się cieszyć z tej inwestycji. :)

  • ~Arteks 2018-08-13
    22:54:53

    4 50

    @jabibe - piszesz "debilne" bo nigdzie nie bywasz i niewiele rozumiesz. Dla dyletantów wszystko jest "debilne". A tymczasem w całej Europie drogi rowerowe to pomału standard. Polbruk zastępowany jest przez asfalt czy beton. Wszyscy pojęli, że rower to: zdrowie, ekologia, narzędzie do walki z korkami. A kogo ty chcesz straszyć weryfikacją rządzących i powiedz kto z kandydatów na prezydenta odważy się powiedzieć, że polityka prorowerowa jest zła widząc tłumy rowerzystów w Rybniku?Liczysz na PiS? To się zdziwisz. Nie będzie im wypadać bo w takich Katowicach rządzi prezydent popierany przez PiS i budują drogi rowerowe i kontrapasy nawet nieco bardziej odważnie niż w Rybniku. I jeszcze bardziej radykalnie walczą z ruchem samochodowym w centrum o czym każdy kto bywa w Katowicach może się przekonać. Po części takie fora i dyskusje mogą być jedynym sposobem wylania łez przez zakochanych w motokulcie... Świat od niego odchodzi. ;) Mi nie zależy czy ktoś się zgadza czy ze mną czy nie. Ważniejsze jest aby miasto szło z postępem. Wcześniej Raciborska, teraz Żorska i... powstają nowe kontrapasy w Śródmieściu w okolicy bazyliki. Dzieje się. :DDD

  • ~jabibe 2018-08-13
    22:59:28

    31 3

    eh człowieku po raz kolejny udowadniasz, że wypowiadasz się w necie a nawet nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Niby mi odpowiadasz a nie ma to żadnego sensu. kończe z tobą dyskusje bo to bez sensu, szkoda nerwów i klawiatury. żyj sobie dalej w przekonaniu, że świat dzieli się na tych co są motokultystami i na tych co się z tobą zgadzają. żegnam

  • ~geolog 2018-08-13
    23:14:18

    27 2

    Znając życie powstanie bubel komunikacyjny, z którego rowerzyści nie będą chcieli korzystać bo będzie nieprzemyślany, chory, niewygodny i niebezpieczny - tak jak na Kotucza czy Raciborskiej. Z mojego doświadczenia wynika, że najlepiej rowerem jeździ się tam gdzie nie ma ścieżek projektowanych przez ułomnych urzędników dla tych co jeżdżą rowerem po bułki do Biedronki.
    A tak przy okazji Żorskiej - wie ktoś może, dlaczego sygnalizacja na skrzyżowaniu z Brzezińską późnym wieczorem przepuszcza tylko po 3 samochody, przez co powstają tam zbędne zatory?

  • ~Konrad Klink 2018-08-13
    23:23:24

    37 2

    @Arteks być może teren jest PLK lub Lasów ale to chyba można jakoś negocjować. Budowa drogi rowerowej na Żorskiej jest bez sensu. Po pierwsze więcej budynków mieszkalnych znajduje się przy Wolnej. Ilość rowerzystów na Wolnej bije na głowę tych z Żorskiej bo potok samochodów na niej jest znacząco mniejszy. Żorska ma większe wzniesienia w stosunku do Wolnej, rodziny wybierają więc bardziej płaską trasę. Wzdłuż rzeki Rudy spokojnie można by taką drogę wybudować. Myślę że nie wycięto by nawet jednego drzewa. Od stacji w Gotartowicach byłoby trudniej ale przecież jest tam już szlak rowerowy. A tak jadąc koło lotniska wpadamy do Rownia gdzie nie ma ścieżki, a mało tego nagle znajdujemy się na rondzie zjazdowym z A1 które napchane jest pojazdami. Od stacji kolejowej w Żorach można zaś dalej jechać bo rozpoczynają się tam chyba trzy kolejne trasy rowerowe. Cały zaś projekt drogi rowerowej do Żor wymaga współpracy z sąsiednim samorządem bo inaczej będzie droga rowerowa do ronda na granicy miast a dalej nic.

  • ~Grisza 2018-08-14
    00:46:18

    20 5

    Szanowna redakcjo, zanim opublikujecie artykuł poczytajcie na spokojnie o co chodzi w tym przetargu. Ścieżka rowerowa oraz trakt pieszo - rowerowy powstaną od Tesco do Ronda Boguszowickiego (i na tym koniec). Zatem zdjęcie w artykule przedstawia nieodpowiedni fragment ulicy Żorskiej. Odcinek od Ronda Boguszowickiego do granic miasta może powstać dopiero po oddaniu drogi Pszczyna - Racibórz. Aktualny odcinek przetargowy nie ma 6,6 km długości, tylko 6683 m2 powierzchni nawierzchni bitumicznej....

  • ~pprywatne 2018-08-14
    01:12:57

    32 4

    Skoro jest ścieżka rowerowa, to niech rowerzyści jeżdżą tą ścieżką, a nie po ulicy. W innym przypadku te ścieżki wydają się zbędne!
    No i przez przejścia dla pieszych rower się przeprowadza!

  • ~templariusz 2018-08-14
    06:24:02

    32 6

    ~Konrad Klink- masz oczywistą rację! Ale UM ogłosił to ogłosił. Tak jak pisałem - ekipa obecna w UM - są wybory na jesieni - wywalić z Urzędu i koniec. Przez 4 lata co robiliście? A teraz przetargi, przebudowy, plany....Jesteście jeszcze gorsi niż poprzednia ekipa. A domorosłego teoretyka chorego na władzę Arteksa się nie czyta ! Przedtem właził bez wazeliny ekipie Fudalego a teraz to robi obecnej ekipie. Tak jak pisałem. Rowerzyści. Panoiwie świata. Inwestycje na miliony. Agdzie są inni? A co w okresie zimowym? Mam nadzieję że ludzie macie jeszcze rozum. A za podejście do SRB - Arteks jeszcze będziesz rozliczony.

  • ~tommi 2018-08-14
    07:01:15

    42 3

    Szanowni państwo, w Wodzisławiu wybudowano drogi malując pasy i nikogo nie pytano czy tego chcę, podobnie w Rybniku, budują drogi nowe jak w przypadku Żorskiej oraz "remontują" stare dokładając ścieżkę jak w przypadku Raciborskiej. Oficer tłumaczy wszystkim że tak bedzie dobrze bo tego chcemy i niewielu się z tym zgadza poza oficerem i Arteksem. Wszyscy nam tłumaczą że to dla naszego dobra. Jeżdżę rowerem po Rybniku od ponad 40 lat, nigdy mi nie przeszkadzała kostka na chodniku, dawałem też sobie radę jeżdząc po chodniku oddając pierwszeństwo pieszym lub ulicami jeśli zaszła taka potrzeba. Zdecydowanie jednak wybierałem ścieszki rowerowe dla relaksu, dla mnie rower to relaks a nie konieczność przemieszczania się bo tak jest cool czy trendy. Ale jak widać jest parcie za WSZELKĄ CENĘ by tak było. Nawet premia lotna kosztowała miasto 29 tys zł (szok), więc cokolwiek bedziemy komentowali to i tak będą realizować swój plan. Twierdząc że to dla naszego dobra.

  • ~awas 2018-08-14
    07:19:56

    27 4

    całe szczęście, że wybory już tuż tuż...

  • ~Arteks 2018-08-14
    10:19:15

    5 39

    @tommi - mylisz się bo u nas pytano mieszkańców. Były konsultacje społeczne w których każdy mieszkaniec mógł wziąć udział. Ja wziąłem, a ty? Rada Miejska uchwaliła plan mobilności miejskiej zgodnie z którym następują różne zmiany transportowe w naszym mieście. Kuczera obiecał zmiany prorowerowe jeszcze w czasie kampanii wyborczej i spełnia swoje obietnice. Jeśli ty czegoś nie potrzebujesz - twoja sprawa. Ale prezydent ma obowiązek dbania o potrzeby wszystkich mieszkańców w tym rowerzystów. @templariusz - zawsze mam swoje zdanie i nie nigdy nie boję się go wyrażać nawet jeśli hejterom się to nie podoba. Chwaliłem Fudalego za różne pozytywne jego działania - ale zawsze wypominałem jego ekipie brak konstruktywnej walki z korkami i brak w Rybniku zasad zrównoważonego transportu. Kuczera lepiej sobie z tym radzi. @Konrad - nie mam nic przeciwko dogadywaniu się miasta z PKP PLK czy Lasami Państwowymi. Zauważ, że np. w przypadku zalewu można jechać nową drogą rowerową wzdłuż Rudzkiej, można też jechać starą z kamyków przy samym zalewie. Każdy wtedy wybiera to co lubi. Tutaj może być tak samo, a zwróć uwagę, że obecnie rowerzyści nie mieli żadnej alternatywy wydostania się z centrum w kierunku zachodnim miasta nie korzystając z bardzo przepełnionych dróg. Więc wytyczenie dla nich bezpiecznej trasy uważam za bardzo dobre rozwiązanie, które mam nadzieję zostanie przedłużone do centrum po remoncie wiaduktu, który jest na tyle szeroki, że zmieszczą się tam pasy dla rowerzystów. :)

  • ~asdfzxc 2018-08-14
    12:20:05

    26 5

    Widzę, że artykuł został przeniesiony do działu Biznes? Po co go tak ukrywacie? :-)

    Ja się bardzo cieszę z tej ścieżki. Jak wybudują drogę Pszczyna-Racibórz to będę mógł sobie w weekendzik pojechać rowerem z Rybnika do Żor, potem do Pszczyny, dalej do Raciborza i z powrotem do Rybnika. Wszystko po pięknej ścieżce.

    Szkoda tylko, że do pracy muszę codziennie dojeżdżać do Katowic, bo w Rybniku nie wyspecjalizowanego przemysłu. A może by tak ścieżka rowerowa wzdłuż A4? :-)

  • ~tommi 2018-08-14
    13:34:30

    21 4

    nie jestem wrogiem ani rowerów ani rowerzystów, bardzo mnie cieszy że sa wypożyczalnie w Rybniku, jednak nie znajduję uzasadnienia przebudowy ścieszki/chodnika na Raciborskiej, przedłużenie w kierunku Beaty owszem, jednak rozbiórka kostki i położenie asfaltu uważam za marnotrawstwo, ścieszki powinny być budowane dla rekreacji a nie dla zrównoważonego transportu. nie dla wszystkich rower jest sensem życia.

  • ~Dintojra 2018-08-14
    14:06:48

    8 11

    Jestem za... pod warunkiem, że za inwestycję zapłaci Adam Fudali !
    Ta droga była "robiona" nie tak dawno przez dosyć długi okres czasu, więc co stanęło na przeszkodzie by droga dla rowerów się tam pojawiła ? podobnie jak na Wielopolskiej.

  • ~Anna Adamczyk 2018-08-14
    16:09:28

    20 1

    A kiedy wreszcie zostanie ukończony etap ul.rudzkiej od zalewu do przepompowni.droga szkoda gadać na co innego to jest ,ten odcinek został odroczony.

  • ~kuba 2018-08-14
    21:08:45

    21 2

    Kolejna trasa dla rowerów, a dzieci z jednej strony ul. Zebrzydowickiej nie maja nawet pobocza by dojść do szkoły! Latem idą bokiem drogi przy samochodach i tirach, a zimą gdy spadnie śnieg nie ma wcale przejścia.
    Czy miasto nie ma priorytetów? To samo z placem zabaw dla psów przy obwodnicy ze stacji BP w kierunku Wodzisławia. Zadbajcie najpierw o chodniki dla dzieci, potem trasy i psie placyki ...

  • ~HAN 2018-08-14
    21:26:28

    20 1

    Na Chwalowickiej przed rondem garby na asfalcie takie ze auto cale podskakuje i to juz od paru lat. Nikt w magistracie tego nie widzi, nie przeszkadza im.

    @~R134a
    'Na przyklad
    1 na wodzislawskiej jadac w strone rybnika przy lidlu trzeba jechac slalomem zeby omijajac zapadniete studzienki,
    2. jadac w strone rybnika od chwalowic dojezdzajac do ronda na kamyczku - asfalt caly sfalowany
    3. Na mikolowskiej jadac w strone rybnika przed skrzyzowaniem z bodajze wielopolską, nie wiadomo jak te dziury omijac'
    przecież te miejsca sa w Rybniku to co to znaczy w strone Rybnika? o co co chodzi?

  • ~Arteks 2018-08-14
    23:27:51

    5 30

    @Han - są takie miejscówki mimo, że na drogi poszło w Rybniku kilkaset milionów zł. Ale nikt w Rybniku koła już nie straci. O to mi właśnie chodziło. A co do prezydenta to on musi dbać o interesy wszystkich użytkowników dróg - także rowerzystów. A co do wypowiedzi @R134a to widocznie gość nie mieszka w Rybniku i używa wyrażeń stosowanych w podmiejskich miejscowościach.

  • ~marys76 2018-08-15
    05:58:24

    22 0

    Wy tu gadu gadu, pierdu pierdu, Arteks już pewnie ciśnienie dwiesta, a w Biedronce promocja na nudelkule i giskany.

  • ~truman20 2018-08-15
    08:47:45

    26 3

    ~Arteks - jakie to są "podmiejskie miejscowości"? Rybnik to miasto a miejscowości wokół już nie? Już tak ostentacyjnie wylewasz swój jad na inne miasta wokół, że robi się to już niesmaczne. Odnośnie już ulicy Żorskiej, to czy ktoś w końcu beknie na szemrany interes odnośnie przebudowy i likwidacji objazdu ronda przy stacji BP na Żorskiej? Czy Pan Prezydent pociągnie siebie i innych odpowiedzialnych za ten bubel urzędników i doprowadzą do poprzedniego stanu rzeczy to miejsce? Oczywiście z własnych środków, żeby poczuli odpowiedzialność za bzdurne decyzje.

  • ~truman20 2018-08-15
    08:56:04

    16 3

    I jeszcze jedna sprawa odnośnie Żorskiej - jak widać miasto ma zachwianą kolejność priorytetów, bo jak to bywa przed wyborami robi się miliony bzdurnych i kosztownych rzeczy a wiadukt na Żorskiej już ledwie wisi. Może by te pieniądze z kiełbasy wyborczej przeznaczyć na ten wiadukt zanim podzielimy - ostatnio głośny - los Włochów w sprawie leciwych wiaduktów?

  • ~waldus 2018-08-15
    10:38:21

    12 6

    tak z innej beki. jak kogos nie lubia i minusuja na potege to trzeba byc gupim czy chorym zeby ciagle umieszczac wpisy?

  • ~Arteks 2018-08-15
    11:28:28

    8 36

    @truman20 - ale co ty bredzisz człowieku? Co jest niby jadem w stwierdzeniu, że ktoś nie używa prawidłowych geograficznych określeń? Co z takiej osoby za kierowca który nie widzi znaku z napisem Rybnik? Analfabeta geograficzny który pewnie nie potrafi czytać map i korzystać z gps. Może by tak ludzie z SRB nauczyli się tego, że nie powinno się pisać "na wodzislawskiej jadac w strone rybnika przy lidlu", tylko "na wodzislawskiej jadac w strone centrum przy lidlu". Swoją drogą gość nawet nie wie przy jakiej ulicy mieście się Lidl. Władze miasta nie mają zachwianych priorytetów. Dzięki czemu potrafią realizować duże inwestycje dla kierowców, ale jednocześnie nie zapominają o pieszych czy rowerzystach. Najlepszym przykładem - przepust na Paruszowcu czy drogi rowerowe i remonty chodników lub szpilkostrada. Nawet Kubuś Puchatek zrozumiałby coś czego ty nie rozumiesz, że nie można prowadzić remontu dwóch obiektów mostowych jednocześnie. Skoro w tym roku był remont wiaduktu na Chwałowickiej to logiczne, że nie można remontować tego na Żorskiej. No ale żądania kierowców bardzo często są sprzeczne ze sobą bo z jednej strony przeszkadza im stan jakieś drogi lub obiektu i jednocześnie są bardzo przeciwni ich remontom bo będą jeszcze większe korki... Władze miasta często są między młotem a kowadłem.

  • ~truman20 2018-08-15
    12:52:19

    18 2

    ~Arteks - nikt nikomu nie każe robić tego jednocześnie. O tragicznym stanie tego wiaduktu wiadomo już od dawna i jest to odwlekane. W międzyczasie miasto wydało kasę na wiele innych, mniej ważnych inwestycji.

  • ~pawelbudowa 2018-08-15
    16:16:22

    11 1

    To taka pilna inwestycja, że mam nadzieję że to będzie 4 pasmowa droga dla rowerów :D
    Ps. A na ile jest już miasto zadłużone? Może przy kwocie przeznaczonej do wydania dopisze się o ile dług wzrośnie? Za kadencji ówczesnej władzy to tylko wydaje się pieniądze i wydaje a niech martwią się następni.

  • ~ada24 2018-08-15
    18:31:17

    14 0

    Ciekawe kiedy miasto weźmie się za remont wiaduktu drogowego na Żorskiej!!! Czy czeka na taką katastrofę jak w Genui we Włoszech gdzie wiadukt się zawalił grzebiąc 35 ofiar ??? Czy to nei powinno być pilniejsze?

  • ~Arteks 2018-08-15
    19:57:53

    2 23

    Mam specjalną niespodziankę którą dedykują przeciwnikom Kuczery i PO. Jak myślicie, czy kandydat PiS w największym polskim mieście Patryk Jaki popiera politykę prorowerową czy jest jej przeciwny? No, zgadujcie! :D Cytuję za TVP: "Na konferencji prasowej zorganizowanej przy Skwerze Ryskim w Warszawie Jaki zadeklarował, że jeśli zostanie prezydentem Warszawy, będzie wspierał komunikację rowerową. Jego zdaniem polityka rowerowa musi być jednym z fundamentów działań w stolicy, bo – jak podkreślił – wpisuje się ona w politykę zdrowego trybu życia." A nie pisałem, że polityka prorowerowa jest uniwersalna, obojętnie czy samorządowcy będą z PO, SLD, Kukiza, Nowoczesnej czy PiS. Chyba tylko jacyś zacofańce urwani z choinki, wykształceni w PRL, +60 mogą powiedzieć, że drogi rowerowe są niepotrzebne w dzisiejszych czasach.

  • ~Arteks 2018-08-15
    20:27:26

    4 24

    @pawelbudowa - Rybnik ma niskie zadłużenie w porównaniu do innych miast i skali inwestycji jakie realizuje (np. droga P-R). W tej chwili ok. 80 mln. Dla porównania zadłużenie dużo mniejszych Żor to ok. 290 mln zł - mimo, że tam od ok. 8 lat nie było żadnej większej inwestycji która by mogła uzasadniać tak wysokie zadłużenie.

  • ~Mateus4 2018-08-16
    11:18:43

    22 2

    Jako kierowca i jako rowerzysta piszę: Ścieżkom rowerowym odseparowanym od ruchu samochodowego mówię TAK!
    Ścieżkom rowerowym wzdłuż ulic, bez odseparowania obu ciągów komunikacyjnych mówię NIE!

  • ~Arteks 2018-08-16
    12:23:38

    1 26

    @mateus4 - to dziwne co piszesz dlatego, że wydzielona ze zwykłej drogi, droga rowerowa daje większe poczucie bezpieczeństwa rowerzystom, a kierowcom w żaden sposób nie odbiera komfortu jazdy Przykładowo np. na 3 Maja, Chrobrego czy Jankowickiej czy coś się pogorszyło dla kierowców? Nie. A dla rowerzystów znacząco skrócono możliwość dojazdu w różne miejsca np. na dworzec.

  • ~R134a 2018-08-16
    22:51:44

    11 1

    Arteks
    no niestety ale mam rejestracje sr a nie srb (może na przedmieściach byłoby lepsze powietrze w zimie?). Dla twojej (celowo z małej) wiadomości, mam inne zainteresowania niż uczenie się na pamięć, przy której ulicy mieści się lidl, a droga krajowa numer 75 dla mnie służy do przemieszczania się pomiędzy Wodzisławiem Rybnikiem, a Gliwicami, a nie tylko "centrum" jak to ująłeś. Moze chodziło Ci o centrum Gliwic?
    Btw ciekawe ile ci płaca za wychwalanie kazdego z poczynan obecnego samorzadu

  • ~R134a 2018-08-16
    22:53:19

    5 0

    DK 78*

  • ~Arteks 2018-08-16
    23:54:09

    3 20

    @R134a - tego nie trzeba się uczyć. Każdy mieszkaniec jakiegoś miasta zna na pamięć większość ulic miasta, w tym wszystkie główne przy których są jakieś znaczące obiekty tak jak Reymonta (ZUS, Lidl, Straż Miejska). Ty nie znasz ulic, używasz jakichś anachronicznych nazw kierunków jakbyś nie umiał odróżnić centrum miasta od całości. Mam prawo przypuszczać, że tu nie mieszkasz. Nie wychwalam wszystkiego co robi obecny samorząd Rybnika. W przypadku zawalenia autami Pniowca zachowali się równie amatorsko co władze Radlina w przypadku tężni i wstyd mi za to. Bo Rybnik powinien dawać przykład, a tymczasem jest obciach. Ale poza drobnymi gafami radzą sobie całkiem sprawnie, a za politykę prorowerową dostali ostatnio pochwałę od paru ekspertów. :) Realizują też największą inwestycję w regionie - budowę czteropasmowej obwodnicy z bezkolizyjnymi zjazdami i najdłuższą w regionie estakadą.

  • ~Antyk 2018-08-17
    07:41:08

    10 2

    arteks ale jak ktoś napisze ogólniej, to ty się czepiasz hejtem typu: " a to od Rybnika, czy do Rybnika, a to miało miejsce z lewej strony, czy z prawej strony, itp....." ale na merytoryczną dyskusję cię po prostu nie stać, no chyba, że "merytoryczność" wg ciebie to usuwanie komentarzy, czy banowanie internautów

  • ~Arteks 2018-08-17
    10:20:02

    2 18

    @antyk - można się ze mną nie zgadzać ale ja piszę na temat lub bronię jakichś idei, a każdy twój wpis to albo troling, albo hejting (pod kilkoma różnymi nickami). Czyli internetowe śmieci które często moderatorzy słusznie usuwają.

  • ~Alpha 2018-08-17
    12:17:57

    5 8

    Jako rowerzysta i kierowca mówię, że drogi są dla wszystkich użytkowników! Póki w Rybniku nie powstaną tunele autostradowe i wiadukty z wydzielonym pasem dla samochodów, póty powinny one zostać w garażach i nie przeszkadzać pieszym i rowerzystom. Jak kierowcy chcą się gdzieś dalej wybrać to niech sobie podjadą koleją albo szybko chodzą. STOP zwiększaniu drogowego niebezpieczeństwa przez pojazdy silnikowe!!!

  • ~atemisan 2018-08-17
    14:46:43

    20 1

    Mieszkam przy ul.Żorskiej ale już za lotniskiem. Widać kampania wyborcza rusza na całego, tylko szkoda ,że takim kosztem. Wystarczy popatrzeć jak dbają.... teraz trawa na poboczach już po kolana - dosłownie 2 razy koszone w sezonie,a Żory wygolone do granicy.
    W zimie chodniki odśnieżane raz w tygodniu ,w Żorach codziennie.
    Płacimy podatki,a miasto totalnie ma nas gdzieś.Kanalizacji nie ma bo się nie opłaca. Żory do 4 domów które są w granicy będą robiły kanalizację.
    Myślałem,że tylko Pan Prezydent Fudali nas olewał ale Pan Prezydent Kuczera jest o wiele gorszy... tylko zdjęcia w gazetach i portalach internetowych ,a najlepiej na żużlu.
    Powinni się uczyć od Pana Prezydenta Makosza.

  • ~atemisan 2018-08-17
    14:57:20

    11 1

    @Arteks
    Zapraszam na oględziny poboczy obecnie i w zimie na oględziny "odśnieżonych" chodników.... łatwe do porównania z Żorami dlatego,że mieszkam niedaleko ronda na granicy Rybnika i Żor.
    Pamiętam jak się wściekałem chcąc chodzić na spacery z dziećmi w zimie.

  • ~ 2018-08-17
    15:43:53

    11 1

    Na ul. Piłsudskiego (przy sądzie) jest w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy samochodów a i tak rowerzyści jadą w tą samą stronę co ścieżka po chodniku tyle że po drugiej stronie ulicy, mimo że mają obowiązek korzystania ze ścieżki rowerowej w takim przypadku.

    Więc jaki jest sens budowania ścieżek rowerowych?

  • ~Arteks 2018-08-17
    16:14:14

    2 23

    @atemisan - jeśli uważasz, że twoja ulica jest zaniedbywana, zgłoś to do odpowiedniego wydziału lub SM. U mnie na Nowinach nie mam takich problemów, a zimowe utrzymanie jest wzorowe nawet wtedy kiedy w radiu komunikaty straszą o fatalnych warunkach jazdy. :) @owen - ale co to za argument z tym rowerzystą który jedzie nieprawidłowo? Gdyby wszyscy kierowcy aut przestrzegali przepisów nie byłoby wypadków, a przecież słyszymy o nich prawie codziennie. Też zapytasz o sens znaków drogowych które są lekceważone?

  • ~ 2018-08-17
    17:01:52

    15 1

    @Arteks,
    Wypadki są nie tylko z powodu nie przestrzegania znaków drogowych ale także z powodu nieuwagi czy awarii mechanicznych pojazdów.
    Poza tym nie mówię o pojedynczej sytuacji ale o zdarzeniu powtarzającym się codziennie. Co daje powtarzalność 100%.

    A co do lekceważenie znaków. Tak zapytam - po co stawiać znaki drogowe które są notorycznie lekceważone? Np ograniczenie do 50km/h na zjeździe z A1 na A4, znaki których drogowcy zapomnieli sprzątnąć po remoncie drogi, ograniczenie do 40km/h na prostej drodze E75 na której widoczność jest na 4km. Wymieniać dalej?
    Uważasz że takie znaki mają sens? Bo ja uważam że stawianie znaków w taki sposób tylko powoduje że znaki zakazu są generalnie ignorowane. Gdyby były stawiane tylko tam gdzie są naprawdę potrzebne byłyby bardziej przestrzegane. A stawiane są na zasadzie "kiedyś zdarzył się wypadek to postawmy znak zakazu, następnym razem powie się że kierujący nie dostosował prędkości do warunków i mamy czyste ręce".

  • ~ 2018-08-17
    19:51:22

    13 3

    ul. Żorska ma dobrą nawierzchnię i jest szeroka. zamiast budowac za nasze pieniądze niepotrzebne ścieżki rowerowe wystarczyłoby zrezygnowac z pasów do wyprzedzania (tam obow. 50-ka), przemalowac pasy na drogę dwujezdną, i z pasami dla rowerzystów z każdej strony. Taniej i praktyczniej, tylko pewnie nikt nie zaplaciłby mandatu za przekroczenie tej nieszczęsnej 50-60 -tki, w zależności od pory. P. Kuczera ew. marnuje nasze pieniądze. i zgadzam się, że jako radny spal na sesjach, gdy p. Koper "produkował" swoje nierealne pomysły, za nasze pieniądze. Przykład następny - ul. Wandy pod kątem prostym. Lepszym pomysłem byłoby tam nowy chodnik położyc.

  • ~drozdaxxx 2018-08-18
    16:52:31

    5 8

    Przebudowa dotyczy chodnika, nikt drogi nie będzie ruszać, problem jest gdzie indziej; Żorska to najbardziej zakorkowana ulica w mieście, nawet w godzinach wieczornych auta stoją na wysokości lidla. I tu należy szukać rozwiązania.

    Jedna ważna rzecz: nie ma przepisu zabraniającego rowerzyście jazdę po jezdni jeśli obok jest droga rowerowa.

  • ~ 2018-08-20
    12:46:36

    7 1

    Przepisy dodatkowe o ruchu rowerów, motorowerów oraz pojazdów zaprzęgowych
    Art. 33. 1. Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.

  • ~Teddy 2018-08-22
    20:19:57

    12 3

    Najpierw jeden pajac rozkopał Żorską na 2 lata i dróg rowerowych nie zrobił! Teraz następny ją rozkopie na pół roku z powodu chorych rowerzystów, którzy nie potrafią się zachować na drodze i muszą mieć azyle - za kolejne gigantyczne pieniądze!! Ile rowerzystów jeździ Żorską? Radny z Boguszowic??? Nie ma na walkę ze smogiem ale jest na drogi rowerowe - puknijcie się w obudowy!!! A po roku rozwalą ją na nowo bo trzeba będzie wodociąg wymienić na nowy tak jak po remoncie ronda Gliwickiego ryje się chodniki z powodu wody. Chore rządzenie miastem przez Platformę - byle do października !!!

  • ~Antyk 2018-08-26
    11:02:28

    3 0

    arteks:" ja piszę na temat lub bronię jakichś idei, a każdy twój wpis to albo troling, albo hejting ..." czyli tylko ty masz monopol na "prawdę"?? a wpisy innych( nie tylko moje), to hejting, bo.....ktoś się odważył miec odmienne zdanie od twojego? I dodam: jeszcze nigdy nie odpowiedziałeś mi na merytoryczne wpisy( to po co z tobą o czymś dyskutować???)....taki z ciebie "gieroj naszych czasów"

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5035