zamknij

Biznes

Ul. Mikołowska będzie przebudowana? Pierwsze kroki wykonane

2018-10-03, Autor:  bf

Coraz bliżej do remontu ul. Mikołowskiej? Pierwsze kroki zostały już wykonane. Miasto ma dokumentację techniczną przebudowy tej drogi. We wrześniu rybniccy radni zdecydowali z kolei, by udzielić pomocy finansowej województwu śląskiemu na wypłatę odszkodowań właścicielom przy ul. Mikołowskiej.

Reklama

Ulica Mikołowska to jedna z nielicznych dróg wylotowych (pozostaje jeszcze ul. 1 Maja), która wymaga przebudowy. Chodzi o fragment od skrzyżowania z Wyzwolenia – Sybiraków ciągnący się przez las do granic miasta i dalej – przez Przegędzę. Pozostawia wiele do życzenia jakość nawierzchni, jej szerokość, czy brak chodników. To ma się zmienić.

Miasto opracowało dokumentację techniczną przebudowy Mikołowskiej. Chodzi m.in. poszerzenie drogi o dodatkowe pasy ruchu oraz budowę chodników i dróg rowerowych.

Jak jednak zaznacza Anna Kolenda z biura prasowego UM w Rybniku, inwestycja będzie mogła być zrealizowana w bliżej nieokreślonej przyszłości, gdy pojawią się środki na jej przeprowadzenie, np. z funduszy zewnętrznych.

Rada miasta podjęła w ubiegłym miesiącu uchwałę o formalnym charakterze. - Aby inwestycja była możliwa, trzeba było najpierw dopełnić wielu formalności. Radni głosowali nad udzieleniem pomocy finansowej województwu śląskiemu na wypłatę odszkodowań dla właścicieli działek z terenu gminy Czerwionka-Leszczyny, które zostały przejęte pod projektowaną przebudowę drogi na mocy decyzji Wojewody Śląskiego – tłumaczy Anna Kolenda.

Powyższe działki stały się na mocy prawa własnością województwa śląskiego. - Jako że środki na odszkodowanie musi zapewnić inwestor, czyli miasto Rybnik, dlatego też województwu śląskiemu z budżetu Miasta Rybnika na 2018 rok powinna zostać udzielona pomoc finansowa na ten cel. Zgodnie z przyjętą przez radnych uchwałą, ma ona mieć formę dotacji w kwocie 558.733 zł – dodaje nasza rozmówczyni.

Nie możecie doczekać się już przebudowy ul. Mikołowskiej?

Oceń publikację: + 1 + 194 - 1 - 9

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (47):
  • ~hub381 2018-10-03
    11:14:32

    70 12

    To"święty czas"aby przebudować MIKOŁOWSKĄ !
    Te kolejki,które dziennie się tworzą,czy do miasta lub z miasta.
    A światła na skrzyżowaniu Wyzwolenia,Mikołowska nie wiele dały,korki w szczytach jak były tak są. Nadzieja,to obwodnica płdniowa.

  • ~Arteks 2018-10-03
    11:17:59

    @hdhub058 - na pewno jednego możesz być pewny. Żadna modernizacja nie spowoduje zniknięcia kolejek aut i korków. Popatrz na już zmodernizowane drogi - czy jest tam mniej aut niż przed? Zmniejszenie i zniknięcie korków może być tylko wtedy kiedy w mieście i regionie będą wdrażane zasady zrównoważonego transportu.

  • ~nairuk 2018-10-03
    11:19:38

    chodnik przez las nie potrzebny ale ścieżka rowerowa a idealnie ścieżki rowerowe po obu stronach jezdni do granicy z Przegędzą i dalej to konieczność.
    W godzinach szczytu rowerzysta na jezdni jest właściwie nie do wyprzedzenia w sposób bezpieczny a rowerzystów jest na prawdę sporo.
    Drogi oficerze rowerowy trzymaj rękę na pulsie.

  • ~Zbyszek Chwastek 2018-10-03
    11:32:27

    44 3

    "..inwestycja będzie mogła być zrealizowana w bliżej nieokreślonej przyszłości." To mnie martwi, ale może wreszcie coś się ruszy. Nie ma w tej chwili ważniejszej inwestycji drogowej. A skrzyżowanie Wielopolska - Mikołowska.....Trzymam kciuki i od dzisiaj będę pilnie obserwował dalsze kroki.

  • ~wojtek74 2018-10-03
    11:34:03

    68 2

    Witam może ktoś wkońcu zrobi porządek z nowymi świtłami bo te ustawienia są do bani! Miało być bez korków a od Stawowej i Wielopolskiej to jest porażka !

  • ~Krzysztof Piontek 2018-10-03
    11:39:04

    45 7

    Oby ten temat został zrealizowany. Droga rowerowa to od dawna priorytet dla Mikolowskiej na m.in. dojazd do rekreacyjnej części Rybnika w Kamieniu. Lewoskręt w Sosnową z Mikolowskiej to również obowiązkowy element do realizacji, bo to niebezpieczne miejsce gdzie obowiązuje 90km/h a auta często w tym miejscu zaczynają się korkować. Nie wiem dlaczego do tej pory nikt nie wpadł na przebudowę Mikolowskiej do trzech pasów ruchu (jest wystarczająco miejsca) od świateł obok stacji BP do skrzyżowania z Sosnową na górce. Dwa pasy na wyjazd z miasta obok bp rozwiązały by problem korkowania się skrzyżowania Wyzwolenia/Sybirakow/Mikolowska. Przepustowość na wysokości Przemysłowej byłaby dwukrotnie zwiększona(dodatkowy prawoskret na strefę przemysłową). Bardzo podobał mi się również pomysł radnego p.Kolodziejczyka na przepust drogi na kamień pod torami około 400m dalej od obecnego przejazdu(temat można wspólnie partycypowac z pkp). Ostatnia rzecz - rondo do zjazdu z Mikolowskiej na Robotniczą. Dziś szansę na wyjazd od strony Kamienia w kierunku A1 graniczy z cudem. Zrealizowanie wszystkich tych punktów zachęcam przeanalizować w UM bo znacznie ułatwiło by zycie nam wszystkim i naszym dzieciom.

  • ~HAN 2018-10-03
    11:40:39

    38 22

    Jak to swiatla nic nie daja na Mikolowska/Wyzwolenia? Zapomniales co tam sie dzialo jak bylo to mikro rondo? Zadna sygnalizacja nie zlikwiduje korkow jesli jest duze natezenie ruchu. Dzieki sygnalizacji nie mamy zablokowanego skrzyzowania tak jak to ma miejsce na rondach.
    Mam nadzieje ze w koncu pozbeda sie tego pseudo zabytku przy skrzyz. Wielopolska/Mikolowska/Stawowa i przebuduja to skrzyzowanie.

  • ~ 2018-10-03
    11:48:53

    45 19

    Dzień dobry. Najpierw cytat: "Chodzi o fragment od skrzyżowania z Wyzwolenia – Sybiraków ciągnący się przez las do granic miasta i dalej – przez Przegędzę. Miasto opracowało dokumentację techniczną przebudowy Mikołowskiej. Chodzi m.in. poszerzenie drogi o dodatkowe pasy ruchu oraz budowę chodników i dróg rowerowych". ------ Bardzo się cieszę, że powstanie nowy most kolejowy (poszerzenie drogi o nowe pasy), mniej się cieszę bo niedawno Mikołowska do Przemysłowej była remontowana. W części (od mostu na Rudzie) aż się prosi o remont. TERMIN NIEOKREŚLONY --- CZYLI KIEŁBASA WYBORCZA NA DODATEK Z MERYTORYCZNYMI BŁĘDAMI. I kończę jak zwykle pytaniem: ile kosztują "zabawy drogowe" (nowe pasy, linie, drogi rowerowe, zmiany kierunków, znaki) wykonywane właśnie teraz na os. KAROLINKA????? GRATULUJĘ OFICERZE ROWEROWY- przypominam, że robi to Pan za również moje podatki, a drogi rowerowe na Karolince są chyba potrzebne do lepszego Pańskiego samopoczucia. O zmianach dróg w jednokierunkowe nawet nie wspomnę (więcej jazdy więcej smogu) . Cóż mam nadzieję że to plotka. Oficer Rowerowy na zastępcę Kuczery- to moje hasło wyborcze.

  • ~norton 2018-10-03
    11:51:35

    41 3

    Mikołowska blokuje się nadal bo czary mary ze światłami na nowym skrzyżowaniu działają. Na skrzyżowaniu czasami nie można wjechać obok stacji BP - reszta kierunków jest luźna. A ten codzienny popołudniowy armageddon na Stawowej i Przemysłowej już nikogo nie interesuje.

  • ~ 2018-10-03
    11:55:38

    31 14

    Pana "Arteks,, Nominuję do nagrody Pesymista Roku.Wszystko źle,nic to nie da,nic się nie zmieni.Tylko siedzieć płakać i czekać na śmierć,która wszystko rozwiąże.

  • ~Arteks 2018-10-03
    12:06:55

    27 69

    @ROWBart - tu nie ma żadnego pesymizmu tylko realizm. Wodzisławska, Żorska, Gliwicka, Raciborska - to ulice po remoncie, fajnie się po nich jeździ i... "fajnie" stoi. Tak więc łudzenie się, że remont usprawni ruch jest tylko pocieszaniem się. Tylko rozwój różnych form transportu i edukowanie ludzi w kierunku zmiany przyzwyczajeń transportowych - to jest przyszłość. @kurm - dzięki tym rozwiązaniom które ty hejtujesz - pojawiło się w Rybniku kilka razy więcej rowerzystów. Być może wielu z nich przestało jeździć autami, zwalniając miejsce innym bo jadąc na rowerze i skracając sobie drogę nie trzeba stać w korkach. Takie zgredziki jak ty - do lamusa, a nie świetny oficer rowerowy z którego możemy być dumni tak jak i całe miasto, które zaczyna być przykładem dla innych śląskich miast. :) @norton - to nie jest kwestia jakiegoś skrzyżowania tylko ogromnego ruchu samochodowego. A to co się dzieje w okolicy zmian w tym rejonie to jakieś kompletne przegięcie. No ale jeśli każdy chce "wygodnie" swoim blachosmrodem - to niech potem stoi kilkanaście minut. W społeczeństwach bardziej rozwiniętych ludzie starają sobie wzajemnie nie utrudniać życia i jeśli tylko mogą - dojeżdżają zbior-komem. U nas każdy musi się ciść swoim autem mimo, że ma świadomość trudności z parkowaniem i codziennie ma problem z wyjazdem z pracy i korkami na Mikołowskiej.

  • ~Lateks 2018-10-03
    12:16:26

    34 16

    Informacja taka że kiedyś wybuduje dom. Nie wiem kiedy, jaki i gdzie ale wybuduję. Daje sobie zielone światło do pobrania kredytu na zakup działki budowlanej....
    A tak na poważnie po co komu chodnik dla pieszych w środku lasu?
    P.s. mam nadzieję że budowa drogi dla rowerów nie będzie wyglądać jak na Rudzkiej gdzie barierki stawiali zupełnie nie wiadomo po co i dlaczego....

  • ~Arteks 2018-10-03
    12:27:30

    14 52

    @lateks - ktoś kiedyś uznał, że nie potrzeba chodników na Obwiedni Płd. i na Góreckiego - a i tak piesi chodzą. To był błąd. Natomiast w przypadku Mikołowskiej ze względu na podwyższoną prędkość na terenie niezabudowanym, optowałbym za czymś wydzielonym dla pieszych i rowerzystów - coś na wzór tego co powstaje na Beacie na Raciborskiej. Swoją drogą uważam za jedną z pilniejszych od Mikołowskiej która jest w niezłym stanie - zabudowanie chodnika od Jankowickiej do Ronda Chwałowickiego i przebudowę Ronda Chwałowickiego. W związku z budową Śródmiejskiej i nowej obwodnicy znacząco wzrośnie tam natężenie pojazdów. Na obecnym prawoskręcie z trudem mieszczą się nawet wąskie auta. Jeśli nie ma tam miejsca to... zrobić z tym rondem tak jak z Mikołowskim. I tak nie ma żadnego pożytku z niego, a przyczynia się do powiększania korków na Prostej/Chwałowickiej/pl. Armii Krajowej i Obwiedni.

  • ~Cuthbert_Collingwood 2018-10-03
    12:50:05

    35 5

    Arteks, Mikołowska od skrzyżowania ze Stawową w stronę Przegędzy w świetnym stanie...? Co Ty pleciesz?

  • ~ 2018-10-03
    13:27:31

    44 16

    ad Arteks
    Dzień dobry ponownie. Szanowny Panie hejtuję tylko idiotyczne pomysły dróg rowerowych w miejscach, w których są niepotrzebne. Dla mnie drogi rowerowe mają służyć wyprowadzeniu rowerzystów w sposób bezpieczny z centrów miast na majówki, w plener, w miejsca ciekawe i miejsca wypoczynku od zgiełku miasta. Moim marzeniem jest zobaczyć jak wszyscy pracownicy U.M. miasta przyjeżdżają na rowerach do pracy i stawiają je gdzie ? w urzędzie b, bo gdzie? I wtedy uznam ścieżkę pod U.M. za słuszną i potrzebną. Poza tym w Pana poście znajduję odznaki braku KINDERSZTUBY, jeżeli Pan w ogóle wie o czym piszę. pozdrawiam Pana jak i Oficera rowerowego, macie wspólny poziom postrzegania tematu ścieżek rowerowych. Dyskusję i wyrażanie opinii uważam za zakończoną.

  • ~Lukasz570 2018-10-03
    13:36:17

    17 4

    Najważniejsze żeby w czasie przebudowy był w ruch wahadłowy. Ale zapewne firma wykonująca remont wymusi zamknięcie ruchu i z Kamienia będziemy jeździć przez Wilcze do Rybnika... oby tak nie było.

  • ~polk 2018-10-03
    13:53:29

    21 16

    @kurm to że dla Ciebie "drogi rowerowe mają służyć wyprowadzeniu rowerzystów w sposób bezpieczny z centrów miast na majówki, w plener, w miejsca ciekawe i miejsca wypoczynku" nie znaczy że dla każdego ma tak być. Jeśli rower ma być alternatywą dla samochodu w dojeździe do pracy czy sprawnego poruszania się po mieście to dróg rowerowych nie można traktować jako ścieżek do rekreacji. To, że Tobie to nie pasuje to Twój problem. Znam wiele osób, ktore wolą jechać rowerem niż stać w korkach autem.

  • ~ 2018-10-03
    14:24:32

    23 28

    korki są dlatego że zbyt mało pieniędzy wydaje się na rozbudowę dróg a zbyt dużo na koleje przyszłością są samochody a nie jakieś ciuchcie i rowerki

  • ~Tadeusz Kiełkowski 2018-10-03
    15:58:38

    18 3

    Będą bitumiczne pobocza dla rowerzystów, albo trzeba będzie jechać po chodniku, a co wjazd do posesji to hopka ?

  • ~Zoltan666 2018-10-03
    16:04:57

    15 5

    przesiądźcie się na mopliki to problem korków zniknie. 100 samochodów zajmuje ok 0,7km drogi, 100 moplików - 150m.

  • ~Rafcio1 2018-10-03
    16:26:53

    14 3

    Na Mikołowskiej jeszcze przejazd dla rowerów dojdzie przy pkp.A Wielopolska niema nic ani dla rowerzystów ani na awarie a plac jest.kolejna utopia dramat włodarzy

  • ~kierowca bombowca 2018-10-03
    18:09:49

    10 2

    Niech pokażą te plany, chodnik to jedno, ciekawe czy wpadli na pomysł aby dac pobocze, geniusze z przebudowy np wielopolskiej, kiedyś sie to zmieni i będziecie odpowiadać za te buble z własnej kieszeni

  • ~Arteks 2018-10-03
    18:35:11

    13 41

    @dddsgsfafggf - ale pleciesz androny... Przecież budowaliśmy w Rybniku i na Śląsku tylko drogi dla aut, inwestowaliśmy tylko w auta przez lata i... wystarczy posłuchać Radia Kierowców. Przez 5 minut jednym tchem redakcja codziennie wymienia ulice, zjazdy, dojazdy które są zakorkowane w KAŻDYM mieście Śląska. Wystarczyło troszkę porobić coś dla rowerów, poprawić rozkłady jazdy pociągów, zmniejszyć taryfy w autobusach i już ludzie mają o wiele lepszą alternatywę niż kiedyś. A ci co chcą stać w korkach - niech stoją. Wielu woli w tym czasie np. sobie obejrzeć jakiś film na kompie lub pograć z kimś w grę albo pogadać przez telefon. @kurm - świetnie, że używasz niemieckich pojęć takich jak kindersztuba. Pewnie jesteś starszą osobą, nieco urażoną jak ktoś młodszy pokonuje cię na argumenty. A skoro znasz takie pojęcia jak kindersztuba - powinieneś też wiedzieć, że w niemieckich miastach jest priorytet dla komunikacji miejskiej, kontrapasy, asfaltowe drogi rowerowe to normalność. A parkingi kosztuje przeważnie 2 EUR za godzinę. Tam już z 40 lat temu zrozumiano, że nie da się pogodzić dalszego rozwoju motoryzacji z gigantyczną ilością przestrzeni jaką ona zajmuje. Problem w tym, że starsze osoby na Śląsku zamiast ruszyć się gdzieś na jakieś wycieczki i zobaczyć jak się zmienił świat to łażą tylko do kościoła, do kotłowni albo oglądają Plebanię czy Klan... Polecam wycieczki do Holandii, Niemiec, Szwajcarii, Austrii, a nawet Czech czy Węgier lub do Trójmiasta, a nawet... Katowic. Tam znajdziesz takie same rozwiązania jak w wprowadzane Rybniku. A jeśli ci się nie chce i masz już swoje lata - to daj rządzić młodym z świeżym i nowoczesnym podejściem do życia - takim właśnie jak nasz oficer rowerowy i nie chwytaj za tematy których nie rozumiesz.

  • ~Negro 2018-10-03
    18:38:06

    22 3

    Do ~Lukasz570 Kamień miał szansę na niezależną od Mikołowskiej drogę prowadzącą do Wielopolskiej, ale pół Kamienia to oprotestowało. Teraz Ci protestujący wtedy i Ci co siedzieli cicho stoją w korkach albo jeżdżą szutrem przez las do Wielopola. Brak tej drogi to ogromny minus dla wszystkich, tylko las skorzystał.

  • ~ 2018-10-03
    19:14:02

    19 5

    kto mi odpowie, jaki sens mają zmiany wykonywane właśnie teraz na os. KAROLINKA? na drogach po których jeżdżą 4 samochody na godzinę i 3 rowery na dobę, zmieniono całkowicie układ komunikacyjny zamieniając drogi na jednokierunkowe (więcej jazdy więcej smogu) , wymalowano setki metrów pasów dla rowerów, postawiono kupę nowych znaków, co zyskano tylko zdenerwowanie mieszkańców zmuszonych do objazdów przez drogi jednokierunkowe, nie wspomnę o braku możliwości pozostawienia, chociażby na chwilę, samochodu przed domem, ze względu na wprowadzenie tam strefy zamieszkania (ta dotychczasowa możliwość chyba bardzo bolała władze, skoro podjęli takie decyzje), rozumiem, że miasto ma za dużo funduszy, skoro wydaje się je lekką ręką na pomysły utrudniające życie mieszkańcom, ale niech je wydaje chociażby na walkę ze smogiem, rowerów od tego pomysłu tam nie przybędzie, bo cały ruch przelotowy i tak odbywa się Mikołowską, a wśród mieszkańców kto ma jeździć rowerem, robi to i bez tych pasów, Panie Prezydencie, za takie idiotyczne pomysły ( i podobne "prezenty" dla mieszkańców Kamienia) i utrudnianie życia mieszkańców, mojego głosu, ani Pan , ani nikt z Pana ekipy nie otrzyma ( i nie mają tutaj znaczenia moje preferencje polityczne), podobnie i od mieszkańców "obdarowanego" takimi atrakcjami, rejonu, zasłanianie się tutaj polityką rowerową nie ma sensu, bo nie ma tutaj polityki, a tylko brak zdrowego rozsądku
    jestem za polityką rowerową, bulwar nad Nacyną, Rudzka, czy Mikołowska, poprzez ilość spotykanych tam rowerzystów, stanowią dobry przykład odpowiedzi władz na potrzeby mieszkańców (można jedynie mieś uwagi techniczne co do szczegółów wykonawczych), ale bezmyślnemu oszołomstwu i uprawianemu ostatnio "roweroterroryzmowi", mówię stanowcze NIE,
    a co do Mikołowskiej, to na odcinku leśnym, pas rowerowy widziałbym w pewnym oddaleniu od głównej drogi, tak jak zrobiono na Raciborskiej w okolicach Beaty

  • ~jabibe 2018-10-03
    19:54:53

    12 2

    No ciekawe jak to będzie i czy wykorzystają potencjał tej inwestycji.

    @Co do Karolinki to też tego nie rozumiem po kiego grzyba któryś urzędas stwierdził, że trzeba wpieprzyć się w to spokojne osiedle... Droga rowerowa idzie równolegle 100m dalej na mikołowskiej, ale widocznie maja za dużo czerwonej farby, to postanowili wykorzystać w wybitnie idiotyczny sposób. Jeżdżą tam dosłownie 4 auta na godzinę a jedyni rowerzyści których tam widuję mają do 12 lat i przy tych uliczkach po prostu mieszkają. Totalny absurd i mam takie marzenie by ktoś z osób decyzyjnych się wypowiedział na ten temat.

  • ~batman13 2018-10-03
    19:58:44

    32 5

    Bardzo rzadko ostatnio czytam artykuły na tym portalu. Jeszcze rzadziej komentuję, bo praktycznie zawsze te dyskusje przeradzają się w bezsensowne osobiste uwagi. Ale choć przypuszczam jaka będzie odpowiedź to chciałbym zapytać o jedną rzecz. Czy na prawdę wierzycie, że ludzie przesiądą się z samochodów na rowery i będą nimi dojeżdżać do pracy, szkoły, na zakupy, na impreze do znajomych itd.? Biorąc pod uwagę wszystkie możliwe warunki, a wśród nich tak podstawowy jak pogoda w naszej szerokości geograficznej. Choćby dla przykładu taki dzień jak dziś. Ilu jest takich sportowców, którzy wyjadą do pracy na rowerze np o 5 rano? Ja rozumiem skorzystać z tych miejskich rowerów raz na jakiś czas w ciepły i słoneczny dzień to ok. Ale na prawdę ludzie wierzycie, że ludzie porzucą samochody na rzecz rowerów?

  • ~jabibe 2018-10-03
    20:08:22

    11 4

    No póki co jest to nierealne. Komunikacja miejska jest u nas jaka jest i nie ma alternatywy dla samochodów poza rowerami. A i z nimi są problemy tego typu, że albo pogoda odstraszy, albo rower sobie zmieni właściciela. Jeżeli faktycznie chcą zachęcić kierowców samochodów do przesiadki to muszą zaoferować jakieś konkrety, bo wprowadzanie zakazów i ograniczeń jest po prostu nie fair.

  • ~ 2018-10-03
    20:23:02

    25 3

    ad Arteks
    Dobry wieczór. W zasadzie łamię moją własną zasadę - nie odpowiadać na zaczepki. Ale muszę podzielić się z Panem moją radością: dał Pan dowód swojej kultury osobistej, jak i dobrego wychowania. W moich wypowiedziach NIGDY Pana nie tykałem, nie wypowiadałem się o Pana wieku, nie komentowałem, że zachwyca się bez krytycznie tym co dane było Panu widzieć....Może widziałem więcej niż Pan, może jestem w Pana wieku, ale inaczej wykształcony i wychowany. Wpisem, w którym zwraca się Pan do mojej osoby dał Pan dowód swojej kultury osobistej. Cóż pozostało mi tylko życzyć Panu dalszych wpisów o takich wartościach merytorycznych i kulturowych. Na koniec pozwolę sobie zacytować Franza: "nie chce mi się z Tobą gadać." Dobrych snów o kulturze osobistej. Dobranoc.

  • ~Arteks 2018-10-03
    20:28:09

    4 27

    @jabibe - piszesz o alternatywie to takie przykłady, że coś zrobiono: spora regularność i dobry czas jazdy pociągów z Wodzisławia/Rydułtów/Czerwionki/Radlina do Rybnika. Taki zaczątek kolei aglo - z całkiem dobrymi czasami jazdy, tanimi biletami i całkiem nowym taborem. W ZTZ - obniżono ceny za przejazdy, praktycznie cały tabor to niska podłoga, poprawiono rozkłady na ciągu Nowiny-Śródmieście-Boguszowice, poprawiono dojazd z Nowin, Śródmieścia, Ligoty i Boguszowic do zakładów w Paruszowcu. Nie można mówić, że nic nie zrobiono i ciągle jest źle. Oczywiście sam również czekam na wiele innych bardziej radykalnych zmianach w tym całkowitą zmianę układu linii i stworzenie lepszej alternatywy w dojazdach płn-płd miasta, a także poprawę częstotliwości do dzielnic w których powstaje dużo nowych inwestycji mieszkaniowych (np. Wrzosy, Ochojec). Nie mówię już o polityce rowerowej. W ostatnich 4 latach zrobiono więcej dla komunikacji niż w ciągu poprzednich 15. Po części to zasługa władz miasta, po części warto też docenić siły które rządzą w Urzędzie Marszałkowskim naszym województwem (np. w sprawach kolej). A ogólnie to czasami chcąc nie chcąc jestem świadkiem w mediach walki o głosy w stolicy. Tam hitem wcale nie są obietnice związane z budową nowych dróg - bo w Warszawie jest większa świadomość i mieszkańcy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że nowe drogi tylko przyciągają nowych kierowców. Tam obietnice opierają się o to kto szybciej zbuduje: nowe linie i stacje metra, nowe stacje SKM, nowe linie tramwajowe, nowe trasy rowerowe. U nas pojęcie w tych tematach ma tylko jeden kandydat na prezydenta - Kuczera.

  • ~Arteks 2018-10-03
    20:30:12

    4 33

    @kurm - a ty łamiesz netykietę bo temat dotyczy dróg, a ty chcesz dyskutować i pouczać innych komentatorów, a w pierwszym komentarzu hejtowałeś oficera rowerowego co też nie ma żadnego związku z tematem.

  • ~Arteks 2018-10-03
    20:57:13

    4 28

    @batman13 - wiarę to trzeba mieć w stosunku do zjawisk których nie da się pojąć nauką czy wiedzą. W przypadku rowerów to wszędzie gdzie tworzono infrastrukturę dla nich - pojawia się więcej rowerzystów. Tak to działało w krajach zachodnich, tak samo to działa u nas. Wyraźnie to widać na drogach od ostatniej wiosny. Ja oceniam, że w przeciągu tylko tych dwóch sezonów nastąpił wzrost liczby rowerzystów o jakieś 100-150%. I to mówię o rowerzystach w dni robocze czyli tych którzy mogą wykorzystywać rower w dojazdach do pracy, na zakupy, do załatwiania spraw. Być może zimą wielu rowerzystów przesiądzie się na autobusy czy auta. A jeśli chodzi o centrum to jeszcze z 2 lata temu rowerzyści na Rynku stanowili jakiś ułamek wśród przebywających tam. Teraz czasami brakuje miejsca przy stojakach aby przypiąć rower!

  • ~jaro_t 2018-10-03
    21:49:38

    10 3

    Świetna informacja dla zmotoryzowanych. Uważam, że większość wylotowych dróg z naszego miasta powinna być dwupasmowa. Szczególnie dotyczy to połączeń z A1, A4 a także z nowo budowaną drogą Racibórz-Pszczyna. Jednocześnie przypominam że nie mamy drogowych połączeń pomiędzy ościennymi dzielnicami, np. Kamień-Golejów czy Ochojec-Stodoły. Taki stan rzeczy powoduje że samochody kumulują się w centrum miasta.

  • ~Arteks 2018-10-03
    21:57:33

    5 20

    @jaro_t - masz na myśli chyba czteropasmowe wylotówki bo dwupasmowe są. Gdyby chciano poszerzyć Mikołowską musiano by wyciąć bardzo dużą ilość drzew. ;) Na Kamień-Golejów czy Stodoły-Ochojec nie było zgody mieszkańców i słusznie. Zniszczono by kolejną drogą bardzo istotny dla Rybnika zielony pas ochronny którego nie tknięto ani za czasów niemieckich, ani międzywojennych, ani PRL. Wcale nie kumulują się w centrum bo można je objechać Wielopolską.

  • ~batman13 2018-10-03
    23:18:01

    12 6

    Tak, rowerzyści przesiądą się do samochodów zimą. Ale też jesienią, wczesną wiosną i w każdy ulewny dzień lata. Arteks mówisz wzrost rowerzystów o 100% - 150%? Prowadzisz statystyki? Jakich narzędzi do tego używasz? Ja jeżdze codziennie przez centrum w godzinach 8:00-8:30 i rowerzystów mogę policzyć na palcach 1 ręki. I to ciągłe porównywanie do zachodu. Byłem w kilku miastach na tym wspaniałym zachodzie Europy. W Anglii, Niemczech, Hiszpanii w miastach o podobnym obszarze i liczbie ludności co Rybnik i tam na prawdę nie ma takiego ciśnienia na temat złych samochodów.

  • ~Arteks 2018-10-03
    23:34:15

    5 19

    @batman13 - na podstawie codziennych obserwacji i porównań z tym co było. Ty bazujesz na "wierze" - ja na realności. Na zachodzie nie ma ciśnienia? Bo oni takie prorowerowe zmiany oraz zasady zrównoważonego transportu wprowadzają od kilku dekad. A że okazały się społecznie i urbanistycznie bardzo korzystne - nawet najwięksi miłośnicy aut nie chcą powrotu tego co było. Teraz miasta na zachodzie żyją zakazami wjazdów diesli do swoich miast co w Polsce jest dopiero nutą przyszłości. Nie wiem jak osoba która mówi, że bywa na zachodzie może nie widzieć priorytetów jaki tam mają piesi, rowery czy transport zbiorowy. A może tak jak większość Polaków, jedziesz tam autem i korzystasz tylko z obwodnic oraz bezpłatnych parkingów na przedmieściach lub przy marketach? Podaj jakiś przykład niemieckiego miasta w którym nie ma rozwiniętego zbiorkomu i tras rowerowych?

  • ~Marcin Dębosz 2018-10-04
    05:56:20

    6 1

    Mam tylko nadzieje,że ta droga rowerowa nie będzie wyglądać tak jak ta na wielopolskiej,gdzie rowerzyści starają się jechać 10 centymetrowym kawałkiem „pobocza”.

  • ~THE Bill 2018-10-04
    07:37:22

    2 0

    Akurat tutaj mowa o przebudowie Mikołowskiej, a nie widzę wzmianki o przebudowie skrzyżowania z Wielopolską. W tamtym miejscu rondo też niekoniecznie się sprawdzi. Aby rondo działało dobrze, zjeżdżać z ronda musi mniej więcej tyle samo pojazdów co chce na nie wjechać (z tego samego kierunku). Na Wielopolską mało aut wjeżdża, więcej jedzie z tamtego kierunku. Może to utrudnić włączanie się do ruchu, a jeśli już to się uda utrudnią wjazd wyjeżdżającym z Rybnika. Rondo musiało by być duże, najlepiej strumieniowe (z dwoma pasami ruchu) i dwupas pod górkę jak to jest teraz, żeby zwiększyć przepustowość.

  • ~Dador 2018-10-04
    08:03:58

    3 0

    Na rybnickim BIP jest projekt ronda Mikołowska/Wielopolska/Stawowa. Remont drogi jak najbardziej potrzebny. Osobiście optowałbym za wykonaniem dwujezdniowej 4 pasmowej drogi z oddzielnym ciągiem pieszo-rowerowym tylko po jednej stronie (w lesie). Pożyjemy, zobaczymy.

  • ~PawelE39 2018-10-04
    08:09:16

    7 5

    Może zostawcie te ciągłe porównywania do niemiec i zachodu ( celowo z małej litery ) i zajmijcie się swoim podwórkiem. Nic dobrego z niemiec jeszcze nie przyszło.

  • ~Arteks 2018-10-04
    09:22:48

    2 17

    @PawelE39 - Niemcy to kolebka motoryzacji w Europie, jeden z najbardziej zurbanizowanych krajów Europy i jeden z najbogatszych. Mamy z drugiej strony kraje dawnego ZSRR. Chciałbyś abyśmy brali z nich przykład? @The Bill - też jestem przeciwnikiem nowych rond na głównych drogach. Przy obecnym ruchu nie spełniają swojej roli. Jeśli po likwidacji Ronda Mikołowskiego, powstanie na Mikołowskiej jakieś kolejne - będzie to kolejny dowód na zupełną niekonsekwencję władz miasta i niespójność naszej inżynierii ruchu.

  • ~batman13 2018-10-04
    09:56:00

    13 3

    Zawsze i wszędzie każdy taki artykuł kończy się tak samo. O tym właśnie pisałem na początku. Ludzie komentują, coś piszą i nagle pojawia się towarzysz arteks. I tylko wytyki, osobiste podjazdy, "bo ty to", "bo ty tamto", "a ja wiem lepiej", wyrywanie zdań z kontekstu i zawsze miganie się od odpowiedzi. Napisałem wyraźnie, że tam gdzie bywam regularnie na zachodzie, ludzie używają rowerów owszem, to norma. Ale nie jest tak że do pracy, szkoły, na zakupy itd. wszyscy gromadnie korzystają z 2 kółek zamiast samochodów. Nie potrzebne jak zwykle jest udzielanie się na forum, bo to do niczego nie prowadzi. To jak przysłowiowe zapasy ze świnią - Ty cały w błocie a świnia i tak uradowana. Pozdrawiam.

  • ~Arteks 2018-10-04
    10:38:46

    4 15

    @batman13 - ale to stosujesz metodę mijania się od odpowiedzi, hejtowania użytkowników i głupich wtyków by w końcu potwierdzić, że "na zachodzie, ludzie używają rowerów owszem, to norma". A my w Rybniku nie mamy prawa wprowadzać zachodnich standardów? Chcieliśmy mieć równe drogi - mamy je, chcieliśmy mieć szeroką, bezkolizyjną obwodnicę - jest w budowie, marzyliśmy o autostradzie - mamy ją, wkrótce będziemy cieszyć się z kolejnego nowoczesnego parkingu. Dlaczego mamy też nie cieszyć się z innych świetnych rozwiązań znanych z zachodnich miast jak system miejskich dróg rowerowych czy dobrze funkcjonujący, zintegrowany transport zbiorowy lub wydzielone strefy dla pieszych, woonerfy, systemy kolei aglo itd?

  • ~jaro_t 2018-10-04
    12:25:50

    17 3

    Arteks wielokrotnie dowodziłeś brak kompetencji w zakresie usprawniania ruchu w naszym mieście, więc nie pisz kolejnych bzdetów o zielonych pasach. Czy ci się to podoba czy nie, w Rybniku będą budowane drogi wielopasmowe. To jest tylko kwestia czasu i finansów.

  • ~Jarek Ryziński 2018-10-04
    15:28:29

    6 7

    Arteks szacun. walcz

  • ~PawelE39 2018-10-05
    11:15:30

    11 1

    Ciekawe skąd te przebiegi rzędu 200 tys w 3 letnich autach z " niymiec " jak tam wszyscy na kołach śmigają :]

  • ~Patryk Wen 2018-10-08
    09:26:09

    8 3

    Zwęzić 925 I dać ścieżki rowerowe po obu stronach coś na wzór ul. Chrobrego.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za aquaparkiem w Rybniku?





Oddanych głosów: 1061