zamknij

Sport i rekreacja

Udane Mistrzostwa Śląska dżudoków Polonii Rybnik

2012-02-10, Autor: 
Dżudocy Polonii Rybnik z powodzeniem walczyli podczas Mistrzostw Śląska zorganizowanych w Bytomiu.

Reklama

W Bytomiu odbyły się Mistrzostwa Śląska w Judo. W imprezie startowali zawodnicy i zawodniczki w trzech kategoriach wiekowych: młodzicy, juniorzy młodsi i juniorzy. Klub Polonia Rybnik wystawił dżudoków w każdej kategorii wiekowej. Juniorzy i juniorzy młodsi należą do czołówki krajowej, co zostało potwierdzone zdobytymi medalami. Złoto w swoich kategoriach wywalczyli Zuzanna Komarek, Anna Borowska, Daniel Kejza i Piotr Kuczera. Srebrne medale zdobyli Julia Kowalczyk i Adrian Wala, a brązowy – Szymon Bury.

Wymienieni dżudocy każdego roku są medalistami w zawodach ogólnokrajowych i w tym roku również oczekuje się od nich krążków wywalczonych w najbliższych zawodach rangi Mistrzostw Polski i Pucharów Polski. Pozostali zawodnicy uplasowali się na miejscach punktowanych, co w najsilniejszym regionie Polski również należy uznać za dobry wynik.

 

W grupie najmłodszych zawodników, czyli młodzików, również nie zabrakło medali. Złoty krążek przywiozła Nicole Dorabiała, a srebrny – Kajetan Mika. Z kolei brąz wywalczyli Aleksy Mazur i Łukasz Wala. Dla niektórych zawodników był to pierwszy start w tak ważnych zawodach.

Oceń publikację: + 1 + 10 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (38):
  • ~Cwilin 2012-02-10
    11:03:03

    0 0

    Jak miasto pakuje tyle kasy w to, to nie dziwota!

  • ~von_reven 2012-02-10
    18:16:37

    0 0

    ~Cwilin- Po pierwsze nie rozumiem co kasa ma do umiejętności zawodników, jak zawodnik jest kiepski to mu kasa na zawodach nie pomoże, co pomacha sobie dresem z adidasa i ma wygrane? Ale jak już o kasie to jak mi wiadomo to miasto o wiele więcej wydaje kasy na brak sukcesów naszych "piłkarzy" i naszych "żużlowców" którzy od dłuższego czasu nic nie zdobywali! Nasi zawodnicy Judo od dłuższego czasu pokazują swoją klasę i reprezentują nasze miasto na każdych zawodach. I powiem jeszcze jedno: miasto powinno właśnie więcej inwestować w sporty mniej komercyjne ale za to przynoszące większe sukcesy, bo w piłkę to każdy se pokopać może.

  • ~Cwilin 2012-02-10
    18:30:07

    0 0

    Co do piłki, żużla a w szczególności koszykówki to jestem tego samego zdania!! Ale np. taki boks dostaje tylko 40tys a sukcesy również są...

  • ~predkront 2012-02-10
    18:56:36

    0 0

    Ale kogo oprocz samych zawodnikow i ich rodzin interesuja takie dyscypliny jak dzudo, zeglarstwo czy inne puszczanie latawcow pod wiatr?

  • ~Cwilin 2012-02-10
    19:10:34

    0 0

    No widzisz, a jednak judo w sumie dostało 350 000 zł !!

  • ~predkront 2012-02-10
    19:18:40

    0 0

    No i wlasnie to mnie dziwi. Mozna zdobyc mistrzostwo Polski w jakims dzudo czy czyms takim i nikt o tym nie wspomni oprocz jakiegos lokalnego portalu. A na pilce, zuzlu czy koszu w trzeciej lidze moze byc nawet pare tysiecy ludzi. Ludzie sie nie interesuja innymi dyscyplinami (no moze jest pare wyjatkow) wiec z punktu widzenia miasta zdobycie jakiegos tam medalu w dzudo nie jest zadna promocja bo nikogo to nie obchodzi.

  • ~von_reven 2012-02-10
    19:19:09

    0 0

    ~predkront- ale właśnie o to chodzi, żeby zainteresować większą rzeszę ludzi dyscyplinami sportowymi które są mniej popularne. Piłka nożna, koszykówka itd są już sportami przereklamowanymi, a często także z racji tego, że ładuje się w nie wielkie pieniądze nie są już sportem (korupcja, ustawiane mecze itd). Poza tym klasy sportowe o profilu piłka nożna pękają w szwach, a szczerze ilu z tych dzieciaków teraz trenujących piłkę czy koszykówkę ma szanse na jakieś sukcesy? Niewielu! Ale każdy z nich myśli że wielkimi piłkarzami będą. Natomiast w sportach mniej znanych jest naprawdę wielu wspaniałych zawodników, których się nie dostrzega (patrz Kowalczyk, Kubica, Małysz- czy to są zawodnicy tak zwanych sportów komercyjnych? teraz już może tak, bo odnoszą sukcesy, ale każdy z nich zaczynał od zera, bez jakiś środków od miasta czy Państwa, bo były to sporty mało znane. A piłka nożna jest od zawsze w naszym kraju znana i finansowana. I co mamy się czym pochwalić biorąc pod uwagę ile kasy jest w nią ładowane?

    ~Cwilin- zgadzam się, w boksie, karate , szermierce i innych sportach mniej znanych w naszym mieście jest wielu zawodników z dużymi sukcesami, jednak niestety się o nich nie mówi...

  • ~predkront 2012-02-10
    19:23:48

    0 0

    Jakby miasto mialo finansowac wszystkie kluby tylko dlatego ze jest ilus ludzi ktorzy chca trenowac jakas dyscypline to by nie bylo kasy nawet na posadzenie kwiatkow miejskich klombach.

  • ~ciekawe 2012-02-10
    19:29:52

    0 0

    Jak to bywa bardzo często ZNAJOMOŚCI, UKŁADY i WAZELINA! To są zasadnicze wytyczne w podziale środków z budżetu miasta. Jedni robią coś z pasji inni wspierani przez UM Rybnika ubijają niezły interes. Jedni muszą pisać wnioski o granty, inni po znajomości dostają grubą kasę. Wystarczy stara znajomość czy poparcie w wyborach. Wazeliniarstwo w Rybniku jest w cenie.

  • ~von_reven 2012-02-10
    19:44:17

    0 0

    no tak racja bo lepiej ładować kasę w piłkę czy żużel który i tak nie ma sukcesów ale przecież będzie jakiś mecz i będą pełne trybuny i miasto ma kasę z biletów. czyli i tak chodzi tylko o KASĘ a nie o sport i o sukcesy. A jeśli chodzi o Judo w Rybniku to na prawdę ma duże sukcesy, a Ci co nie wierzą to zapraszam do poczytania na temat tego klubu i jego zawodników tak więc z tej strony mamy się czym pochwalić, nie wiem jaka jest sytuacja w innych klubach sportowych boks, szermierka, żeglarstwo itd. czasem się coś słyszy o sukcesach i fajnie gratuluję ich, ale z racji tego, że za bardzo się o nich nie mówi to nie jestem dobrze poinformowany. A to, że ten artykuł się tu znalazł to pewnie jest również zasługą klubu który chce się pochwalić swoim sukcesem i nie ma co zazdrościć tego, że się taki artykuł tu znalazł, tylko również się chwalić swoimi sukcesami :)

  • ~predkront 2012-02-10
    19:50:02

    0 0

    No dobra ale sam mowisz, ze o dzudo sie nie mowi. Alle przeciez nie mowi sie dlatego ze nikogo to nie interesuje. To jest hobbystyczna dyscyplina jak jezdzenie na rowerze albo puszczanie baniek mydlanych.

  • ~von_reven 2012-02-10
    20:11:24

    0 0

    hobbystyczna tak?? A to ciekawe, bo Judo jest dyscypliną Olimpijska! No tak, ale to tylko hobby jak puszczanie baniek, masz rację...
    myślę, że wiele osób by to zainteresowało (nie tylko Judo, tylko także inne dyscypliny sportu) jakby się więcej o nich mówiło, no ale trudno już nic z tym nie zrobimy. Cieszmy się naszą Polską piłką nożną i jej wspaniałymi kibicami (szczególnie tymi przez których nie można normalnie meczów przeprowadzić bo istnieje zagrożenia życia) I w sumie nawet lepiej, że tak mało osób interesuje się takimi dyscyplinami jak Judo przynajmniej jest to sport dla elity i tych których na prawdę to interesuje, a nie również dla idiotów którzy widzą w rozgrywkach sportowych tylko okazję to na*****lania się (tzw. kibole)

  • ~predkront 2012-02-10
    20:38:16

    0 0

    Jesli dzudo to sport dla elity to niech elita za to placi a nie wyciaga lapy po publiczne pieniadze. Taka koszykowka czy inne sporty druzynowe sa widowiskowe i jest to jakas atrakcja dla zwyklych ludzi. A jaka atrakcja jest ogladanie dzudo?

  • ~von_reven 2012-02-10
    20:49:14

    0 0

    oj widać, że nie widziałeś żadnych zawodów Judo, a tym bardziej w nich nie uczestniczyłeś. Jest to sport bardzo widowiskowy, a jak chcesz się przekonać to zapraszam na zawody. A co do kasy to nie wiem co się jej tak uczepiłeś, bo jakbyś nie zauważył to moje wypowiedzi nie sugerują że chce by Judo dostawało więcej kasy tylko by było zauważone i docenione i myślę, że kasa nie ma tu nic do rzeczy bo jak jest dobry zawodnik to po co mu kasa jak ma umiejętności co? czytaj ze zrozumieniem, a skoro tak płytko myślisz i tylko kasa Ci w głowie to twój problem. Poza tym pisząc elita miałem na myśli ludzi których to interesuje, Ciebie nie interesuje to nie i koniec kropka nie wiem po co tą dyskusje dalej w taki beznadziejny sposób ciągniesz pisząc o czymś o czym nie masz pojęcia. (czyt. judo to sport hobbystyczny, judo to sport bez emocji, sport dla elity itd) co to w ogóle za wnioski....

  • ~von_reven 2012-02-10
    20:58:48

    0 0

    hobbystyczna tak?? A to ciekawe, bo Judo jest dyscypliną Olimpijska! No tak, ale to tylko hobby jak puszczanie baniek, masz rację...
    myślę, że wiele osób by to zainteresowało (nie tylko Judo, tylko także inne dyscypliny sportu) jakby się więcej o nich mówiło, no ale trudno już nic z tym nie zrobimy. Cieszmy się naszą Polską piłką nożną i jej wspaniałymi kibicami (szczególnie tymi przez których nie można normalnie meczów przeprowadzić bo istnieje zagrożenia życia) I w sumie nawet lepiej, że tak mało osób interesuje się takimi dyscyplinami jak Judo przynajmniej jest to sport dla elity i tych których na prawdę to interesuje, a nie również dla idiotów którzy widzą w rozgrywkach sportowych tylko okazję to na*****lania się (tzw. kibole)

  • ~von_reven 2012-02-10
    21:01:12

    0 0

    oj widać, że nie widziałeś żadnych zawodów Judo, a tym bardziej w nich nie uczestniczyłeś. Jest to sport bardzo widowiskowy, a jak chcesz się przekonać to zapraszam na zawody. A co do kasy to nie wiem co się jej tak uczepiłeś, bo jakbyś nie zauważył to moje wypowiedzi nie sugerują że chce by Judo dostawało więcej kasy tylko by było zauważone i docenione i myślę, że kasa nie ma tu nic do rzeczy bo jak jest dobry zawodnik to po co mu kasa jak ma umiejętności co? czytaj ze zrozumieniem, a skoro tak płytko myślisz i tylko kasa Ci w głowie to twój problem. Poza tym pisząc elita miałem na myśli ludzi których to interesuje, Ciebie nie interesuje to nie i koniec kropka nie wiem po co tą dyskusje dalej w taki beznadziejny sposób ciągniesz pisząc o czymś o czym nie masz pojęcia. (czyt. judo to sport hobbystyczny, judo to sport bez emocji, sport dla elity itd) co to w ogóle za wnioski....

  • ~predkront 2012-02-10
    21:05:24

    0 0

    Ale powiedz mi gdzie przecietny rybnicki podatnik ma okazje zobaczyc jakies zawody dzudo? Mi chodzi o to ze miasto ze wspolnych podatkow daje iles set tysiecy na takie dzudo i potem wlasciwie nie wiadomo co z ta kasa sie dzieje. Bo ktos pojedzie na jakies wazne zawody do Chin czy innej Afryki i co ja z tego jako podatnik mam? W przypadku takich dyscyplin jak koszykowka, pilka nozna, zuzel czy inne tego typu dyscypliny moge sobie kupic bilet za 10 czy 20 zeta i isc na mecz. Moze mi sie mecz bedzie podobal a moze nie, ale mam szanse jakos w tym uczestniczyc. A w przypadku takich dyscplin jak wlasnie dzudo, zeglarstwo, szermierka itd. kasa idzie tylko na zawodnikow a spoleczenstwo ktore sie sklada na nich nie ma z tego nic, co najwyzej info ze ktos gdzies zdobyl jakis medal ew. raz na cztery lata moze akurat przez 10 minut pojawi sie jakas krotka relacja z walki takiego dzudoki czy szermierza.

  • ~predkront 2012-02-10
    21:07:39

    0 0

    Mialo byc "raz na cztery lata bo akurat jest Olimpiada"

  • ~von_reven 2012-02-10
    21:20:10

    0 0

    Tak, tu przyznam Ci rację, że jeśli chodzi o takie sporty w naszym mieście to niestety jest mało okazji by zobaczyć zawody Judo, Szermierki itd. I w tym własnie problem, bo to dotyczy miasta. W innych miastach takie zawody są i są one otwarte dla wszystkich. Jeśli chodzi o Judo to nasze miasto organizuje takie zawody raz czy dwa do roku zazwyczaj jest to na hali w Boguszowicach jednakże wiadomo jest tego za mało by zaciekawić tym ludzi. W większych miastach takie zawody odbywają się bardzo często i mieszkańcy mają możliwość w nich uczestniczyć. Niestety nasze miasto nie chce lub nie ma możliwości organizowania takich zawodów tego nie wiem, jednakże szkoda że tak jest. I również chętnie uczestniczyłbym w zawodach szermierskich czy innych ale własnie ich u nas nie ma, a wiadomo specjalnie jeździć po innych miastach nie będę. I rozumiem frustracje pod tym względem i uważam że miasto powinno coś z tym zrobić by pokazać tych zawodników i ich umiejętności w naszym mieście (nie tylko Judo) na pewno byłoby to z korzyścią dla wszystkich. Tak więc możliwość zobaczenia zawodów judo w Rybniku przeciętny rybnicki podatnik ma, ale niestety bardzo rzadko.

  • ~von_reven 2012-02-10
    21:39:56

    0 0

    Zauważyłem jeszcze jedno, a mianowicie to że piszesz, że w meczach piłki nożnej możesz uczestniczyć i Ci się to podoba w tym. Ale jak sam słusznie zauważyłeś jak zapłacisz sobie 10 czy 20 a czasem nawet i więcej złotych to możesz sobie uczestniczyć w meczu. A teraz jako podatnik zastanów się ile pieniędzy idzie na piłkę czy żużel w naszym mieście i czy w takim wypadku wejściówki nie powinny być darmowe? Nie dość że płacisz jako podatnik to jeszcze dodatkowo płacisz za wejściówkę. Trochę to nie fair według mnie a według Ciebie? dodam że zawody np Judo są otwarte i nie trzeba płacić za wejściówkę, oczywiście problem leży w tym że ich w naszym mieście nie ma, ale zawsze jak chcesz możesz jechać np do Bytomia czy innego miasta i zapłacisz te 20 zł czy 30 zł za przejazd (tyle zapłacisz za wejściówkę na mecz) i możesz uczestniczyć w zawodach. Tak więc dla chcącego nic trudnego :)

  • ~predkront 2012-02-10
    21:49:04

    0 0

    Dziwne jest to co piszesz o tych biletach. Dla mnie to jest normalne ze jak ide na mecz to place za wstep nawet jesli miasto wspomaga klub. To tak jakbys powiedzial ze nie bedziesz placil za bilet do teatru, bo ten teatr z Twoich podatkow byl wyremontowany. Zeby moc miec darmowy wstep to miasto w 100% by musialo finansowac kluby.

  • ~von_reven 2012-02-10
    22:12:24

    0 0

    tak z tym że większa część z biletów i tak idzie do miasta, a nie na klub czy zawodników. Czyli miasto finansuje klub z podatków a następnie, gdy są mecze sobie to "obija" bo i tak większa część dochodów z biletów idzie do miasta. Ale czy wraca do Ciebie? nie, ty masz tylko emocje z meczu :) za które zapłaciłeś dwa razy, za pierwszym razem w podatku a za drugim kupując bilet. tak to widzę, ale może się mylę ekspertem w tej dziedzinie nie jestem, jedno jest pewne uważam że bilety powinny być chociaż trochę tańsze bo i tak już dużo kasy ciągną z podatków.

  • ~ciekawe 2012-02-10
    22:15:28

    0 0

    Funkcjonowanie klubów powinno być maksymalnie przejrzyste. Sprawozdania finansowe oraz z całorocznej działalności powinny być jawne. Tak aby każdy podatnik miał dostęp do informacji na co idą jego pieniądze. Wtedy by się wyjaśniło jak rybnicki sport jest finansowany z budżetu programu np. "przeciwdziałanie alkoholizmowi" oraz czy na obozy sportowe jeżdżą dzieci i młodzież ze środowisk zagrożonych patologiami czy jeżdżą regularni zawodnicy... a co do biletów to z jednej strony wypadałoby, aby rybniczanie mieli chociaż preferencyjne warunki... Ale z drugiej to jest otwarty rynek, wiec kto nie chce ten nie kupuje biletu i nie uczestniczy w imprezie. Ale jest masa imprez otwartych: biegi uliczne, wyścig kolarski czy zawody żeglarskie. Wg. mnie nie da się zrozumieć ducha danej dyscypliny przez formularze, także dlatego jak długo o przyznaniu funduszy i rozwoju sportu w mieście będzie rządziła papierologia i znajomości tak długo będzie taki kanał. Kasa będzie szła w błoto, a rybnicki sport będzie obiektem drwin i antyprzykładem. Szkoda, że tak to wygląda...

  • ~rybnikauer2011 2012-02-11
    01:52:16

    0 0

    Grubo ponad 100 tysięcy złotych na finansowanie rybnickiego judo pochodzi z dotacji przeznaczonych na profilaktykę uzależnień... Jeśli z tych pieniędzy "Polonia" korzysta - oznacza to,że dzieci i młodzież z tego klubu to osoby zagrożone patologią!!!! Jestem ciekaw, czy rodzice dzieci uczestniczących w zajęciach "Polonii" wiedzą, że są alkoholikami...??? A przy tym ... czy wiedzą, że gdy wysyłają swoje dziecko na letni obóz organizowany przez "Polonię" płacąc te ponad 1000 zł od dziecka "dokładają się" do obozu letniego dofinansowanego przez Miasto Rybnik w wysokości 50.000zł???? Jeśli rodzice o tym wiedzą, to mogą być dumni - wysyłają swoje dziecko na NAJDROŻSZE KOLONIE W POLSCE... Mój znajomy - Mariusz Wiśniewski w ubiegłe wakacje zabrał dzieciaki do Włoch na dwa tygodnie - koszt dla uczestnika to 1450 zł (w związku z tym, że dostał na ten obóz dotację dzieciaki nie płaciły nawet złotówki).... Ale widocznie komuś w "Polonii" brakuje "kasy" - a tu Miasto daje "przyrobić"....

  • ~Lelo89 2012-02-11
    08:37:10

    0 0

    @ predkront, twoje wypowiedzi są bardzo ciekawe i w 80% osobiście się z nimi zgadzam. Musimy jednak pamiętać o tym iż nie ważne czy dany sport jest widowiskowy czy nie, to dotacja z miasta się należy bo każdy ma inne zainteresowania, ale grant ten powinien być adekwatny do potrzeb finansowych klubu i wg zapotrzebowania na ten sport wśród mieszkańców miasta. Również uważam że klub Judo dostaje za dużo pieniędzy, maja popularny, mało widowiskowy (przynajmniej na poziomie młodzieżowym). A dodatkowa kasa na pseudo profilaktykę uzależnień to jest kpina, chciałbym wiedzieć w jaki sposób i kogo dotyczy ten "program" i ile osób faktycznie z niego skorzystało, że Judo uratowało jakiegoś młodziana od alkoholu czy narkotyków? natomiast jeżeli chodzi o granty na inne dyscypliny np. żużel, za to co w ostatnich latach sie działo to nie powinni dostać ani grosza! Piłkarze zrobili awans, ok należy się im ale władze klubu ROW muszą pamiętać że nic nie trwa wiecznie a ludzie są pamiętliwi. Koszykarki w pełni zasługują na jak największe dotację, pełna hala co mecz, wygrywają mecze z wyżej notowanymi rywalkami wywołując sensację co jest świetną promocją dla Rybnika. Boli mnie jedynie że nasi siatkarze pomimo dużych sukcesów i wielkim potencjale sportowym dostają praktycznie najmniej ze wszystkich gier zespołowych :/ Volley, jako jedyny klub (z gier zespołowych) szkoli zdolną młodzież która z której jest znany w całej Polsce... lepiej dać na sport o którym trzeba czytać na portalach :(

  • ~Lelo89 2012-02-11
    08:56:25

    0 0

    @ predkront, twoje wypowiedzi są bardzo ciekawe i w 80% osobiście się z nimi zgadzam. Musimy jednak pamiętać o tym iż nie ważne czy dany sport jest widowiskowy czy nie, to dotacja z miasta się należy bo każdy ma inne zainteresowania, ale grant ten powinien być adekwatny do potrzeb finansowych klubu i wg zapotrzebowania na ten sport wśród mieszkańców miasta. Również uważam że klub Judo dostaje za dużo pieniędzy, maja popularny, mało widowiskowy (przynajmniej na poziomie młodzieżowym). A dodatkowa kasa na pseudo profilaktykę uzależnień to jest kpina, chciałbym wiedzieć w jaki sposób i kogo dotyczy ten "program" i ile osób faktycznie z niego skorzystało, że Judo uratowało jakiegoś młodziana od alkoholu czy narkotyków? natomiast jeżeli chodzi o granty na inne dyscypliny np. żużel, za to co w ostatnich latach sie działo to nie powinni dostać ani grosza! Piłkarze zrobili awans, ok należy się im ale władze klubu ROW muszą pamiętać że nic nie trwa wiecznie a ludzie są pamiętliwi. Koszykarki w pełni zasługują na jak największe dotację, pełna hala co mecz, wygrywają mecze z wyżej notowanymi rywalkami wywołując sensację co jest świetną promocją dla Rybnika. Boli mnie jedynie że nasi siatkarze pomimo dużych sukcesów i wielkim potencjale sportowym dostają praktycznie najmniej ze wszystkich gier zespołowych :/ Volley, jako jedyny klub (z gier zespołowych) szkoli zdolną młodzież która z której jest znany w całej Polsce... lepiej dać na sport o którym trzeba czytać na portalach :(

  • ~ciekawe 2012-02-11
    09:48:17

    0 0

    Co rok to samo. http://bip.um.rybnik.eu/docs/1202/PDF/WOK5T6MS.PDF
    Energetyk ROW Rybnik na obozy łącznie 90 tys zł, Polonia Rybnik łącznie 120 tys zł, itd. KPINA i BUJDA NA RESORACH!!!!! To Rybnik faktycznie patologiczne miasto, skoro aż tyle trzeba przeznaczać na takie cele... Kluby sportowe w Rybniku to środowisko alkoholików, narkomanów i zwyrodnialców skoro takie środki są potrzebne by im pomagać... Aż strach wysłać dziecko do jakiegoś klubu... Nie wiadomo jaki "element" się tam trafi!!!! Przeciwdziałanie w takim wymiarze to mydlenie oczu!!! Ale UM Rybnika nie chce tego zauważyć bo to swoi ludzie, wiec idzie na takie numery i naciąganie...
    Jeszcze "Polonia" dostała 5 tys zł na SILESIA CUP, wiejski turniej prezesa K., ilu rybniczan tam było w 2011 r.? Jaka była obstawa tej imprezy? Sam prezio był rozczarowany obsadą tej imprezy, ale i tak dostają więcej niż chociażby pierwszy z brzegu Tour de Rybnik (gdzie przyjeżdża czołówka polskiego kolarstwa) i co dziwi mnie nie ma tam żadnego biegu ulicznego - ani barbórkowego ani świętojańskiego... (liczę, że w tym roku odbędą się obie imprezy!!!!!!!). 5 tys zł na Galę judo. prywatny cyrk próżności dla towarzystwa wzajemnej adoracji...

    Sposób na lepszą kasę od prezydenta... Kibel wazeliny, ładny uśmiech, masa pochwał, stara znajomość - sukces murowany i pełne kapsy zapewnione!

  • ~von_reven 2012-02-11
    11:04:24

    0 0

    Mylicie chyba pojęcia te programy są to programy profilaktyczne a nie terapeutyczne i jak piszecie, że ciekawe ile młodocianych z klubów udało się uratować od nałogu i że w klubach są sami narkomanii, alkoholicy itp to jest to śmieszne. To że dany klub prowadzi PROFILAKTYKĘ uzależnień nie oznacza że w klubie są narkomanii, alkoholicy itd. Przecież w tych programach chodzi o to by POKAZAĆ młodzieży i dzieciom że są inne np metody na spędzenie czasu wolnego ( np. sport) radzenia sobie ze stresem czy problemami a nie sięganie po alkohol, papierosy czy narkotyki. Poza tym wśród niektórych sportowców(tych już znanych i lubianych) istnieje jeszcze jeden problem-dopalacze czy inne wspomagacze i chodzi o to by pokazać młodym sportowcom że bez tego też da się coś osiągnąć i żeby nie brali przykładu ze "sportowców" którzy biorą jakieś dopingi i inne świństwa. W szkołach też są przecież progamy profilaktycze prowadzone przez pedagoga tylko że na gruncie szkolnym (palenie, alkohol na dyskotekach i inne bardziej szkole bliższe problemy) czy to oznacza że cała szkoła to banda narkomanów i alkoholików wraz z rodzicami których dzieci uczestniczą np w lekcjach wychowawczych (czyli wszyscy uczniowie!). więc nie ośmieszajcie się pisząc, że te progamy są po to by pomagać tym młodym sportowcom bo to są narkomanii czy dzieci z rodzin patologicznych bo te programy są po to by ich UŚWIADAMIAĆ by nawet nie chcieli tego próbować robić w przyszłości.

  • ~von_reven 2012-02-11
    11:06:53

    0 0

    a poza tym uwierzcie, że jakby się okazało że w jakiś klubie sportowym jest zawodnik który bierze narkotyki czy jest alkoholikiem to wylatuje z klubu od razu! takie są regulaminy klubów! i nie wnikam ile kasy idzie na te programy czy mało czy dużo tylko nie gadajcie głupot że są one nie potrzebne i że służą do leczenia alkoholików i narkomanów w klubach!!

  • ~ciekawe 2012-02-11
    14:48:52

    0 0

    Każdy pretekst jest dobry. Dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane. Prezes kasę trzepie naciąga jak widać i miasto i rodziców dzieci. 40-50 tys. zł za obóz sportowy to jakaś kpina! Można wydać te same pieniądze 100x lepiej, efektywniej i efektowniej. Ale jak prezes K. wspiera prezydenta A.F. to i prezydent musi się odwdzięczyć. Rączka rączkę myje. A historie o profilaktyce można pisać, ciemnota uzna to za rację. Młodzież na obozach nie pije i nie pali - jasne! Oni tacy sami jak reszta rówieśników. Nawet "wielkiemu" Mazikowi zdarzyło się wpaść na THC. Ktoś wywalił kogoś z klubu?! Póki prezesi judo, piłki nożnej, żużla, ju jitsu i innych dyscyplin będą tak ciągnąć kasę z miasta na swoje pomysły i zaspokojenie chorych ambicji to tak długo rybnicki sport będzie pośmiewiskiem i bazą niecudacznych pseudo sportowców. Ani rozwoju sportu, ani promocji sportu... Tylko interes się kręci a prezesi pękają z dumy, że BAWIĄ SIĘ W SPORT ZA CUDZE PIENIĄDZE! A nie ma pomysłowych inicjatyw i akcji by je wspierać? Centrum Promocji Sportu ACTIVE - grupa wolontariuszy, którzy za darmochę, z pasji i chęci wspomagają i bogate kluby i biedne klubiki. Bo oni pokazują jak rozwijać młodzież, a prezes CPSu nie trzepie takiej kasy jak reszta! Tour de Rybnik - super impreza ściągająca do miasta czołówkę polskiego kolarstwa, organizowany z pasji, za psie pieniądze. Biegi uliczne - imprezy wpisujące się w trendy sportu powszechnego. Ilu to biegaczy przybywa do Rybnika - MNÓSTWO!!!

  • ~Lelo89 2012-02-11
    15:11:39

    0 0

    Ja rozumiem że programy współfinansowane przez miasto są formą profilaktyki ale 120 tyś to chyba spora przesada. Nie wiem ile kosztuje utrzymanie klubu Judo ale z pewnością mniej niż drużynę która uczestniczy w rozgrywkach ligowych. Zgadzam sie że kluby wskazują młodym formy aktywnego spędzania wolnego czasu czego efektem zapewne jest wyższa odporność na stres i lepszy rozwój intelektualny jak i fizyczny, wszystko ok. Lecz w przyznanych grantach gołym okiem widać że coś tu śmierdzi i widać kto komu włazi gdzie trzeba bo nie pamiętam żebym kiedykolwiek widział np. plakaty informujące o turnieju Judo albo ogłoszenie o zawodach lokalnych gdziekolwiek, a z tego co wiem to prezydentowi bardzo zależy na tym aby dana dyscyplina która otrzymała wysokie granty promowała miasto Rybnik, a w jaki sposób Judo promuje nasze miasto??? ...Nie wiem. Bo na pewno nie przez widowiskowe zawody.

  • ~ 2012-02-11
    15:21:04

    0 0

    "Droga do piekła wybrukowana jest dobrymi chęciami" - jak już ;]
    zawsze jest tak, że jeśli już komuś dobrze się wiedzie (klub Polonia), to znajdą się osoby, które powodowane zazdrością, swoją chciwością albo jakimiś swoimi osobistymi motywami kierowane, muszą, bo inaczej nei umieją, oczerniać na każdym kroku rybnickie Judo.
    Polonia to mocny klub, rozwojowy, warto inwestować w coś co się rozwija, bo to przynosi kożyść i zysk, promocję dla miasta. Więc skąd te wszystkie wzburzenia ?
    To, że prezes K. potrafi dyplomatycznie "wywalczyć" dotacje dla zawodników i klubu dobrze o nim znaczy.
    Tutaj prezes jest przedstawiony jako "chciwy s..syn", a wcale tak nie jest. Dotacje, są przeznaczane na obozy, do sprzętu sportowego (dresy, judogi), na wyjazdy, na turnieje, diety, wszystko kosztuje, ale nie "bo on to wszystko bierze dla siebie". Zastanów się zanim coś napiszesz.
    A akcja "Silni razem - Stop narkotykom" jest po to, by pokazać alternatywę w sporcie, a nie, że w klubie są ćpuni i alkoholicy. Sport kształtuje charakter, judo w szczególności. Pisząc, że "tam wszyscy piją i palą" jest niedorzecznością, bzdurą i wielką ujmą dla poządnych zawodników, więc skończcie z tymi bezsensownymi i bezpodstawnymi "okrzykami" o tym, że Judo w Rybniku jest złe i nikomu nie pomaga, bo tak nie jest.

  • ~ciekawe 2012-02-11
    17:07:42

    0 0

    Szymek nie bądź taki do przodu ;] Czemu masz nie słodzić preziowi, skoro to Twój "żywiciel". Skomentuje tylko tyle to "dyplomatyczne wywalczenie grantów" to normalnie się nazywa wazeliniarstwo. Judoka powie, że judo jest najlepszym sportem, najtrudniejszym i w ogóle. Judocy nie są najważniejsi tak samo argumentowali zawsze żużlowcy - że tradycja, że duży klub, że prężni działacze i do czego ta pewność siebie doprowadziła? Więc trochę pokory i szacunku do innych. No i jako sportowiec powinieneś wiedzieć że w życiu też powinno stosować się zasady FAIR PLAY, a nie naciągać rzeczywistość pod własne interesy... Czy tego Was JUDO uczy?! A co do Twojego "guru" prezia, to nikt go nie ocenia, a co najwyżej zachowanie wobec władzy i układu z miastem. I nie rób z niego zaś kozła ofiarnego, bo to nie tylko jego się tyczy... zaraz zrobisz z niego męczennika w walce o dobrobyt judoków. Wyluzuj stary bo się spalisz, młody jesteś to jeszcze mało wiesz... a prezio Was tam krótko trzyma i chodzicie jak w zegarku ;-)

  • ~ 2012-02-11
    20:07:26

    0 0

    no i oczywiście tu się mylisz ;]
    nie mam "chodów" u naszego prezesa ;) nie jest tak kolorowo, jednak wydaje mi się, że przesadzacie z tymi opiniami, że judo tylko bierze i dostaje za dużo i w ogóle to najlepiej gdyby zamknąć dotacje do tego środowiska, bo pieniądze się marnuja, a to środowisko kształtuje i nie o sam sport chodz, tam się nic nie marnuje. Oczywiście kontrargumentując możesz napisać, że inne kluby też to robią ale jakoś tego nie widać. Nie chce się tu wdawać w dalszą dyskusję i męczyć się z tłumaczeniem "WAM" wszystko wiedzących i widzących hejterów, którzą sądzą, że wiedzą co by było lepsze. Na gdybaniu jednak nic nie urośnie.
    Jest to oczywiście tylko moja, może trochę subiektywna opinia. Koniec tematu. ;]

  • ~ 2012-02-11
    21:55:14

    0 0

    Nie jestem przeciwny dotowaniu sekcji judo przez miasto, ale.... No właśnie, ale. Młodzi ludzie, którzy wypowiadają się tutaj nie mogą pamiętać czasów, gdy rybniccy dżudocy byli w krajowej czołówce. I to seniorów ! Zapytam Szymona - co mówią Ci takie nazwiska, jak Operacz, Kowalewski, Paris, Zorychta, czy Żołądek ? Pewnie nic. Kiedyś należeli do krajowej czołówki i zdobywali medale na imprezach międzynarodowych seniorów (również na mistrzostwach Europy). A gdzie trenowali ? W małej, dusznej salce na ul. Cmentarnej. Ja sam w tamtych czasach próbowałem swych sił w tym sporcie (jako gówniarz). Na początku trzeba było trenować w zwykłym stroju gimnastycznym. Potem dopiero można było dostać jakąś starą dżudogę. Nikt nie pytał o kasę, nie było zagranicznych obozów. Trenowaliśmy, jak wariaci. Bo każdy chciał dojść do jakiegoś wyniku. I wyniki były. Warunki były kiepskie, ale była pasja. Potem wybudowano salę do judo na ul.Powstańców (obok basenu), stworzono świetne warunki, ale ta pasja jakoś uciekła. Wyniki były coraz gorsze i do teraz mamy tylko to, o czym mówi ten news. Czyli sukcesy w kategoriach młodzików i juniorów. Te sukcesy jakoś nie przekładają się później na karierę seniorską. Wyjątkiem był Artur Kejza (o ile pamiętam wychowanek Adama Żołądka, o którym napisałem wcześniej). Pozdrawiam.

  • ~ 2012-02-12
    10:56:53

    0 0

    no tak, był zastuj w rybnickim judo..
    ale teraz są warunki i jest szansa na ożywienie, może pan przyjść na trening, zobaczy pan że pasji nie brakuje ;]

  • ~ 2012-02-13
    20:15:30

    0 0

    W całej tej dyskusji o kasie i randze dyscypliny zapominacie o tym o co tak naprawdę ma chodzić w sporcie finansowanym przez miasto i państwo - a chodzi o to, żeby jak najwięcej dzieci i młodzieży uprawiało sport, dyscyplina nie ma znaczenia, dlaczego? chyba nie trzeba wyjaśniać. Judo nadaje się do tego celu bardzo dobrze. Zawody są potrzebne bo uprawianie sportu musi mieć jakiś cel i jest motywujące.
    Co do kasy - syn trenuje 7-my rok, nie dostałem nigdy nic od miasta lub klubu, za to kupuję sprzęt, opłacam składkę klubowa, płacę za badania, leczenie kontuzji, ubezpieczenie, dojazd na zawody itp. Za medalowe miejsce wywalczone na zawodach pojechał na obóz kadry za 50%. Więc zanim napiszecie o kasie to się trochę zastanówcie. Miasto utrzymuje obiekty Judo i daje stypendia ale tylko za wyniki na mistrzostwach Polski, resztę sponsorują rodzice.
    Moim zdaniem kasa powinna iść tylko do tych klubów które faktycznie potrafią przyciągnąć na zajęcia dzieci i młodzież.
    Utrzymywanie "drużyn" na które można kupić bilet i popatrzeć na ich marny występ i milion reklam to komercja i powinna utrzymywać się sama.

  • ~ 2012-02-13
    20:23:12

    0 0

    I jeszcze jedno - z dobrodziejstwa kasy wykładanej przez miasto może skorzystać w klubie każdy komu zdrowie pozwala, również dorośli i młodzież nie zainteresowana karierą zawodnika.
    Zapraszam na zajęcia grupy samoobrony (w tym treningi judo / samoobrona, sauna, basen, siłownia) - wszystko dla członków klubu i oczywiście sponsorowane przez miasto!!

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5298