zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

Uczniowie ze Świerklan uczą się programować

2018-12-06, Autor: 

Od września Szkoła Podstawowa nr 1 w Świerklanach wspólnie ze Stowarzyszeniem „Inicjatywa” realizują dwa projekty matematyczne. Do tej pory uczniowie wzięli udział w zajęciach programowania, warsztatach kulinarnych oraz zbudowali karmniki dla ptaków.

Reklama

W projekcie „Na tropie matematycznych przygód - one są wszędzie” biorą udział uczniowie klas 4-6. Natomiast w przedsięwzięcie „Mata całe życie figla nam płata” są zaangażowani uczniowie klas 7-8. Autorkami obu projektów są Katarzyna CiesielskaBeata Pielczyk, które pozyskały na ich realizację 13 tys. zł.

Pierwsze warsztaty odbyły się w ostatnim tygodniu września. W kulinarnym spotkaniu pt. „W słoiku ukryte” wzięli udział uczniowie klas 4-6, ich rodzice i dziadkowie. Uczestnicy przeliczali ilość potrzebnych składników do upieczenia szarlotki oraz rozwiązywali karty pracy. Następnie pod opieką rodziców przygotowali ciasta, które można było spróbować podczas szkolnego festynu. Dodatkowo w trakcie spotkania odbyła się rekrutacja na zajęcia programowania ze Scottie Go i pierwsze pokazowe warsztaty.

Z kolei uczniowie klas 7-8 w październiku zmierzyli się z programowaniem. Najpierw rozwiązali zadania dotyczące matematyki, zmierzyli długość i szerokość szkolnego boiska, obliczyli pole. Następnie zbudowali skrypt w środowisku Scratch pozwalający obliczać pole powierzchni figur.

Również w październiku odbyły się zajęcia, podczas których uczniowie z rodzicami zbudowali karmniki dla ptaków z materiałów plastycznych oraz drewnianych. Dodatkowo obliczyli pola powierzchni wszystkich elementów, rozwiązali zadania na temat pola powierzchni wielokątów. Każdy zespół przedstawił także informacje o gatunkach ptaków, które zamieszkają w przygotowanych karmnikach i pokarmie, jakim będą żywiły się w zimie.

W trakcie kolejnego spotkania uczestnicy projektów poznali innowacyjną grę do nauki programowania - Scottie Go! Jest ona połączeniem kartonowych klocków za pomocą, których gracze układają komendy programistyczne oraz aplikacji, która wyznacza zadania, skanuje ułożone rozwiązania i przekształca je w ruch i zachowanie Scottiego oraz poznanych w grze innych bohaterów. W aplikacji zainstalowanej na tabletach uczniowie skanowali ułożony program przez wykonanie zdjęcia lub nagranie wideo. Następnie Scottie wykonywał program linijka po linijce, a uczestnicy mogli przekonać się, czy zadanie zostało rozwiązane prawidłowo. Dzięki grze uczestnicy przyswoili podstawowe pojęcia programistyczne, takie jak pętla, instrukcja warunkowa, zmienne czy funkcje.

W programie znalazła się również wycieczka dla klas ósmych. Młodzież pojechała do Zespołu Szkół Technicznych w Rybniku, gdzie uczestniczyła w zajęciach z programowania C++. Uczestnicy mieli też okazję poznać ofertę edukacyjną szkoły i zobaczyć pracownie zawodowe.

W najbliższym czasie na uczestników projektów czeka Turniej Wiedzy Matematycznej pt. „1 z 12”, konkurs na film edukacyjny, gra terenowa „Odkrywamy tajemnice sali matematycznej” oraz konkurs na prezentację multimedialną „Czy mój przyszły zawód i matematyka mogą iść w parze?”.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4922