zamknij

Wiadomości

Tak wygląda nowy budynek sądu

2011-02-11, Autor: 
Rybnicki Ośrodek Zamiejscowy Sądu Okręgowego w Gliwicach oficjalnie oddany do użytku. Rybnik wzbogacił się o jeden z najnowocześniejszych w Polsce budynków użyteczności publicznej.

Reklama

Nowy budynek sądu powstał przy ul. Piłsudskiego, między dworcem PKP a dawnym PKS-em. Obiekt stanął w wyjątkowym dla miasta miejscu – kiedyś mieściła się tu siedziba szkoły muzycznej.

 

Budowa nowego obiektu kosztowała ponad 42 mln 200 tys. złotych. Inwestycję sfinansowało ministerstwo sprawiedliwości oraz Miasto Rybnik w kwocie ponad 4 mln 400 tys. złotych. Miasto przekazało również nieodpłatnie działkę pod budowę i podjęło się roli inwestora zastępczego. Wykonawcą inwestycji była rybnicka spółka Erbud.

 

W nowym budynku znajduje się 148 pomieszczeń biurowych i 21 sal rozpraw oraz 455 m kw. powierzchni archiwów. Wybudowany w Rybniku sąd jest jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w kraju. Posiada najnowsze systemy bezpieczeństwa, a na największej sali rozpraw będą mogli być sądzeni najgroźniejsi przestępcy.

 

Nowy obiekt chwalił obecny na otwarciu minister sprawiedliwości. - O jakości pracy wymiaru sprawiedliwości decydują nie mury, a ludzie. Warunki lokalowe nie są jednak bez znaczenia i z pewnością mają wpływ na szybkość i sprawność działania sądów – mówił minister Krzysztof Kwiatkowski.

 

> Zobacz więcej zdjęć nowego obiektu

 

Po oficjalnym otwarciu budynków minister zwiedził prawie cały budynek, zajrzał do każdej sali rozpraw, archiwum i większości biur. - Zawsze to robię, bo interesuje mnie wymiar praktyczny budowanych obiektów. Nasz nowy sąd w Rybniku jest bardzo nowoczesny i praktyczny – stwierdził.

 

Prezydent Rybnika Adam Fudali powiedział podczas otwarcia, że miasto zaangażowało się w powstanie sądu, bo nowa instytucja przyczyni się do rozwoju miasta. - Rybnik przekształca się w miasto o profilu usługowym. Ta inwestycja w doskonale wpisuje się w strategię naszego rozwoju – mówił prezydent.

 

Podczas uroczystości otwarcia sądu powrócił temat utworzenia w Rybniku nowego okręgu na sądowej mapie Polski. Minister Kwiatkowski powtórzył, że w tym roku nie ma na to szans ale... - Z dużą sympatią odnoszę się do zabiegów dyplomatycznych władz Rybnika w tej sprawie. Niewykluczone, że w najbliższych latach taka decyzja zostanie podjęta – powiedział minister.

 

Od piątku przy ul. Piłsudskiego swoją siedzibę będą miały rozproszone dotąd po Rybniku (ul. Jankowicka, Zespół Szkół Urszulańskich) i Wodzisławiu trzy wydziały Sądu Okręgowego w Gliwicach: II Wydział Cywilny, V Wydział Karny i IX Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych. Znalazło się też tu miejsce dla trzech wydziałów Sądu Rejonowego w Rybniku: V Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, VI Wydział Gospodarczy oraz VII Wydział Ksiąg Wieczystych.

 

W piątkowe południe wiele było nawiązań do historii. Muzeum w Rybniku przygotowało specjalną wystawę poświęconą historii sądownictwa w mieście. Temu tematowi zostało również poświęcone najnowsze wydanie Zeszytów Rybnickich.

 

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (61):
  • ~MachineMan 2011-02-11
    23:08:11

    0 0

    Nie pozostaje nam nic innego jak cieszyć się z tego budynku, gdyż z pewnością jest to krok miasta w odpowiednią stronę. Niezaprzeczalnie, bardzo ważnym zadaniem dla Rybnika jest promocja miasta, a z pewnością takie instytucje tworzą renomę. Jednakże jest to robione trochę po łebkach, bo co znaczy tak naprawdę sąd na tle dobrej infrastruktury miejskiej? Tak naprawdę niewiele. Jest kilka dziedzin, które tworzą tę renomę - głównie kultura, infrastruktura i edukacja. Spoty reklamowe naprawdę niewiele tu dają, czy tam PRowskie zagrania typu przyprowadzenie jakże solidnej telewizji TVT. Problem tkwi w tym, że Rybnik nie ma nawet porządnego planu rozbudowy infrastruktury, a co najciekawsze, najczęściej to politykom wychodzi najlepiej. Tak więc niezbyt dobrze to wróży, gdy nie ma nawet tego. Ale cóż wybraliśmy prezydenta który miał dobre 2 kadencje,a to wielu wystarcza. To są uroki demokracji i nie ma z tym co dyskutować. Z drugiej strony nie było zaangażowania ze strony opozycji. Więc co tu dużo mówić... wybór prezydenta wyborem tragicznym. Miejmy nadzieję, że pomimo wszystko nasze miasto przyspieszy z rozwojem, tak jak w latach 98-06 kiedy nie mogliśmy na to narzekać. Ale wtedy były przynajmniej chęci... Może za 4 lata pojawi się nowa krew, nowe pomysły. Życzmy sobie tego. A teraz przynajmniej niech kierowcy się cieszą, że mamy sąd, bo drogi mogą poczekać...

  • ~c182 2011-02-11
    23:12:20

    1 0

    Tylko gdzie jest parking dla petentów?

  • ~verkahh 2011-02-11
    23:24:05

    1 0

    I tak mi szkoda budynku po szkole muzycznej.

  • ~kasiuniaa122 2011-02-12
    00:04:17

    0 0

    Teraz wystarczy trochę poczekać i więzienie gdzieś wcisną! Eeh, pewnie na Boguszowice xD. Po co nam sąd? Nie musimy się aż tak wybijać, żeby o Rybniku było głośno -bo i tak już jest. I nie zaprzeczę, że jestem z tego dumna. Ale pomimo tej całej sławy może wzięli by pod uwagę ludzi, czyli mieszkańców Rybnika. Chcę założyć rodzinę ale niestety jedynym czynnikiem są drogie mieszkania i niestety nie mogę sobie na nie pozwolić co mnie bardzo boli. Mogli by zacząć budowa bloki mieszkalne dla młodych rodzin.. Żeby można było iść do przodu a nie stać w miejscu. Ja nie znajdę w kieszeni 130tysięcy a kredyt bardzo ciężko dostać. Więc może jakieś pożyczki, spłaty mieszkań, czy cokolwiek.. Wszystkiego jest pełno dlatego może czas spojrzeć w przyszłość. Jak sądzicie?

  • ~cige 2011-02-12
    01:11:12

    0 0

    Łer iz TEDE?

  • ~icebio 2011-02-12
    07:24:51

    0 0

    Zgadzam sie z Toba Kasiuniaa122. Chcemy tanich mieszkań dużo mieszkań których brakuje w rybniku... młode rodziny nie mają gdzie mieszkać nie mają szans na kredyt a nawet na wynajęcie mieszkania ktore są obrzydliwie drogie...

  • ~1andy76 2011-02-12
    08:04:50

    0 0

    Stylistyka a'la Raszyn. Kto widział -wie, o co chodzi niestety.
    Przy okazji - nowy budynek = ze "starego" budynku sądu już nie uzyskasz odpisu księgi wieczystej w terminie europejskim - "migracja ksiąg" - zapłacić 30 zł i czekać miesiąc. Polnische Wirtschaft pełną gębą.

  • ~Wachu 2011-02-12
    08:16:39

    1 0

    I pozostaje mieć tylko nadzieję że sąd ów zamknie kiedyś otwierającego

  • ~martinezco4 2011-02-12
    08:24:10

    0 0

    Za te 4 mln. które rybnik dołozył do budowy sądu powinno sie przeznaczyć na budowe mieszkań.Gdzie maja sie podziać młode małżeństwa z dzieckiem jak nie mieszkac katem u rodziców albo płacic haracz na wynajmowanie mieszkań.Brat który ma 3 dzieci w tym jedną córke niepełnosprawna która ma 9 miesięcy i jest po 5 operacjach niemaja sie gdzie podziać.To jest żenada.Kolejny sąd niebawem więzienie a ludzie sypiaja w przytuliskach albo w kartonach.To jest XXI wiek??Sredniowiecze było bardziej rozwinięte niż czasy dzisiejsze

  • ~megisia198311 2011-02-12
    09:24:02

    1 0

    Budynek ładny, bo widzę go z okna mieszkania. Tylko szkoda że nie ma przejścia do biedronki jak było wcześnie tylko na około trzeba iść.

  • ~ 2011-02-12
    09:33:29

    1 0

    ~martinezco4 że co???? Tak najlepiej niech miasto wybuduje całe nowe dzielnice i z 10000 mieszkań, aa i jeszcze niech rozda je za darmo. Bo jak wybuduje 100 to zawsze się znajdzie ktoś sto pierwszy który też będzie chciał. Też mam dzieciaka, też wynajmuje, ale niczego od miasta nie chce. Takie populistyczne pieprzenie o ludziach śpiących w kartonach i przytuliskach to na wybory zostaw, bo niby czemu z podatków innych, ciągnących jakoś ten wózek i płacących wynajem czy kredyty mają być budowane jakieś mieszkania i rozdawane za bezcen.

  • ~ 2011-02-12
    09:34:55

    0 0

    poza tym za 4mln to możesz sobie króliczok postawić, a nie nie wiadomo ile mieszkań...

  • ~shania 2011-02-12
    10:34:34

    0 0

    Szkoda tylko, że miasto nie dało możliwości zatrudnienia w żadnym sektorze w tym nowym Sądzie.. ponieważ część pracowników będzie pochodzić z Gliwic. Nawet stażu dla informatyka nie przydzielili, żal naprawdę, że prezydent w ogóle nie dba o miejsca pracy w naszym mieście..

  • ~qwerty 2011-02-12
    10:35:19

    0 0

    "Rybnik przekształca się w miasto o profilu usługowym" - na nic wiecej miernego prezydenta nie stac. Fryzjerzy, sklepikarze, szewcy. To dla niego wizja dla miasta. Pogratulowac wyborcom swiatlego wyboru. Co do sadu - ciekawe gdzie maja parkowac ludzie przyjezdzajacy do sadu. Wspanialy pomysl na postawienie sadu w centrum, bez parkingu dla pracownikow/klientow. Ale przeciez w Rybniku uslugodawcy nie musza posiadac samochodow. Moga jezdzic autobusami, wazne, zeby Prezio mial gdzie zaparkowac swoja skode SR50000. Wszystko wpisuje sie w jedna idee.

  • ~ziupo 2011-02-12
    10:35:48

    0 0

    WSTYD Redakcjo! "Nowy budynek sądu powstał przy ul. Piłsudskiego, między dworcem PKP a dawnym PKS-em." To jak to, nie ma już PKSu w Rybniku? Słyszałem coś o likwidacji, ale jeszcze niedawno korzystałem z usług tej firmy. No to jak, jest ten PKS czy nie ma w Rybniku? Wg mnie jeszcze jest i nie powinno się pisać "dawnym". | Druga wpadka Redakcji : zabrakło informacji o parkingach: jeden przeznaczony dla konwoju niebezpiecznych przestępów, drugi ogólnodostępny i trzeci, który dopiero ma powstać, a który wybuduje miasto, także ogólny. Pojemności nie podam, niech się Redakcja trochu pomęczy.

  • ~donau77 2011-02-12
    10:37:33

    0 0

    Sąd ? Jaki Sąd ?? Maszynka do wydawania wyroków.

  • ~ 2011-02-12
    10:47:59

    0 0

    MAREK KRZĄKAŁA BĘDZIE MIAŁ BLIŻEJ DO SĄDU:)

  • ~mao 2011-02-12
    11:00:53

    0 0

    tygrysek, obserwuje twoje wypowiedzi i musze przyznac ze jestes chory i powinienes isc do specjalisty.

  • ~firmaq5 2011-02-12
    11:04:36

    0 0

    Gmach ładny nie powiem, ale po jakiego nam taki sąd jak parkingu brak .. Chyba że płatny pod PKP i pod Biedronką zapchany.... ale co tam ważne że jest coś nowego i za taką kasiore ......

  • ~kebukm 2011-02-12
    11:06:20

    0 0

    A czy zmieni sie teraz nazwa przystanku autobusowego? kolejny przystanek w nazwie sad? chce widziec dojazd do sadu w godziny szczytu gdzie cale kosciuszki stoi do swiatel.

  • ~dizers 2011-02-12
    11:50:14

    0 0

    jakoś nie widziałem żadnego księdza poświęcającego nowy budynek sądu .... niemożliwe żeby przegapili taką okazję :D

  • ~magol 2011-02-12
    12:04:32

    0 0

    No i jak zwykle o parkingu zapomniano,a miał być (zapewniano)wielopoziomowy.Obiecać nie grzech!

  • ~Ksenopita 2011-02-12
    13:12:10

    0 0

    Dizers ksiądz jest patrz zdjęcie 11 w galerii. Na 19 dream team z Ksiąg Wieczystych, który przeszedł chyba wielomiesięczne szkolenie wzruszania ramionami, którym odpowiadają na każde pytanie, KIEDY WRÓCI MOJA KSIĘGA!!!!! Urzędnicy sądowi, którzy zagarniają majątek maluczkich więziąc ich księgi. Uniemożliwiają zarządzanie swoim domem, działką czy mieszkaniem. Bo migracja, bo przeprowadzka - a mnie to g..o obchodzi!!!!! Straciłem przez was kilkadziesiąt tysięcy złotych na niezrealizowanych inwestycjach!!!! Ale przecież sądu do sądu nie podasz więc mogą robić bezkarnie co chcą, jeszcze bezczelnie mówiąc, że nie tylko ja jestem w takiej sytuacji... Codzienność made in Poland for fuck sake...

  • ~charlie 2011-02-12
    13:37:41

    0 0

    Niektórzy to mają zjechane wyczucie dobrego smaku. Przecież to coś jest koszmarne. Architekt chyba pił cały miesiąc zanim to coś wymyślił

  • ~Monia2002 2011-02-12
    13:54:51

    0 0

    brak parkingu! ktoś kto podjął decyzję lokalizacyjną w tym miejscu - ze względu na brak parkingu powinien stracić pracę i zapłacić spore odszkodowanie!

  • ~Porta 2011-02-12
    14:38:38

    0 0

    Oczywiście, jak to w państwie świeckim, ksiądz przyszedł i poświęcił budynek. Żenada.

  • ~qwerty 2011-02-12
    15:00:15

    0 0

    PARKING NIE JEST POTRZEBNY. Rybnik to miasto USLUGOWE, a SLUGUSY nie zasluguja, zeby dla nich budowac parkingi, bo nie stac ich na samochody. Rybnik (wedlug naszych wlodarzy) to wiocha i parkingi (jesli juz istnieja) moga byc w polu w centrum miasta (patrz parking Hallera i ten obok UM).

  • ~Don C. 2011-02-12
    15:04:59

    0 0

    Nie piszcie bzdur bo budynek jest okazały i powinien się podobać.I co komu przeszkadza,że pokropił to ksiądz? Jakby to był rabin to by było lepiej? Jedyne co może być uznawane za nieporozumienie to brak parkingu.Jeżeli państwo stać na postawienie takiego budynku to powinno go stać na postawienie parkingu.

  • ~obserwathor 2011-02-12
    16:00:12

    0 0

    zgadzam się z poprzednikiem,budynek jest okazały i nawiązuje swoim stylem do sąsiadującej Biedronki ,
    Don C,Rabin byłby tu na miejscu,bo teren ten należał kiedyś do rybnickiej gminy żydowskiej

  • ~yaman 2011-02-12
    16:52:28

    0 0

    QUR.Y i ZŁODZIEJE rzygać sie chce!!! a kiedy zrobicie coś dla zwykłego Kowalskiego?????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ~pit75rk 2011-02-12
    17:29:58

    0 0

    Może parkingu nie ma specjalnie by można w tym sądzie skazywać tych co nie zapłacą za złe parkowanie? Teraz SM będzie mogła się wykazać większą wydajnością a i kanary z ZTZ będą mogli więcej polować. Ostatnio napisałem do różnych redakcji ( rybnik.com.pl, radio90, uwaga tvn) o absurdzie jakim jest e-bilet miesięczny w Rybniku. Bilet ten niby miesięczny jest na 28 dni czyli nie jest to miesięczny (no chyba że tylko na luty). W dzisiejszych czasach ludzie muszą liczyć każdy grosz i skrupulatnie planować wydatki i skoro w dniu wypłaty 10-go doładuje taki bilet to jest ważny do 7-go lub 8-go następnego miesiąca i wtedy się zaczyna: kanary szaleją w autobusach już od pierwszych porannych kursów wiedząc że ludzie nie mają ważnego biletu "miesięcznego" bo albo zapomną albo, co jest większością, po prostu nie mają za co doładować bo do wypłaty 2 lub 3 dni a w kieszeni ostatnie pieniądze a do pacy trzeba dojechać a spróbuj rybnickim kanarom się postawić to masz pewną wizytę najpierw na komendzie a potem u specjalisty np. chirurga lub ortopedy ale to niedługo na szczęście się zmieni. Z wymienionych redakcji zgadnijcie która się odezwała, przecież żadna redakcja nie będzie bruździć miastu , w którym się znajduje.

  • ~Fiodore 2011-02-12
    17:37:23

    0 0

    L U D Z I E !!! A czytac umita?! Ziupo cos napisal o parkingach: "Druga wpadka Redakcji : zabrakło informacji o parkingach: jeden przeznaczony dla konwoju niebezpiecznych przestępów, drugi ogólnodostępny i trzeci, który dopiero ma powstać, a który wybuduje miasto, także ogólny. Pojemności nie podam, niech się Redakcja trochu pomęczy."     - -   ciekawe, bo tez slyszalem o parkingu, a Wy piszecie, ze go ni ma. To jak to w koncu jest?! Kto sie przejdzie i zrobi zdjecie jako dowod?

  • ~Fiodore 2011-02-12
    17:44:16

    0 0

    Ha! Znalazlem parking! Mam dowod, potwierdziny przez Rybnik.Com.Pl: http://www.rybnik.com.pl/pliki/fotogaleria/2011-02-11_sad/26.jpg  -  i co? no juz jeden jest, a pono jest jeszcze osobne miejsce dla policji z groznymi przestempcami. Ale tam pewno jest zakaz robienia zdjec.

  • ~yaman 2011-02-12
    17:57:07

    0 0

    ludzie ale wy macie zajebi.te problemy!!!! bedzie parking czy nie bedzie?! hehe wqurw.a juz mnie to wszystko powoli!!!! 2/3 ludzi co tak tu sie tym parkingiem podnieca!! to bedzie tam raz na jakis czas!!! albo wogóle!!! PARKING(i) macie kolo biedronki! na pkp! kolo urzedu miasta! SZKODA SŁÓW!

  • ~martinezco4 2011-02-12
    18:58:59

    0 0

    schiphol oco ci comon ??? to wolisz zeby powstawały nowe sądy niz mieszkania???Jezy człowieku gdzies ty sie rodził .Mam ci przypomniec z eniedawno remontowali sąd koo targowiska teraz powstał nowy Pi kiedo h...ja???

  • ~Fiodore 2011-02-12
    19:36:42

    0 0

    ^^^ jak kytykujesz, to rob to konstruktywnie. Wiesz w ogole sa Sady powszechne? Jest roznica miedzy rejonowym a okregowym. Na przyklad w spawach cywilnych pierwsza instancja jest Sad rejonowy, a duga [do ktorej mozesz sie odwolac] jest Okregowy. To chybadobrze, ze teraz wszystkei wydzialu tego samego Sadu Okegowego beda w jednym budynku, prawda? Wiadomo, ze nei wszyscy lubia latac po Sadach - no moze poza Dybałą, ale to naprawde pokrecony wyjatek. No, ale dla niego to tez jest udogodnienie, bo po 1 wszystko ma w jednym miejscu, a po 2 budynek jest przystosowany dla osob niepelnosprawnych.

  • ~ 2011-02-12
    19:53:53

    0 0

    ~martinezco4 po pierwsze trochę Ci wyjaśnił Fiodore a po drugie nie trawie wszelkiego rodzaju rozdawnictwa, bo mnie nikt w życiu generalnie nie pomaga i nie rozumiem dlaczego to na co mam nadzieje uda mi się zapracować miał by ktoś dostać za darmo tylko dlatego, że ma taką potrzebę. Dopóki będzie w naszym pięknym kraju tylu ludzi z roszczeniowymi postawami dopóty będzie takie dziadostwo jak jest. Od budowania mieszkań są deweloperzy a nie miasto...

  • ~martinezco4 2011-02-12
    20:20:50

    0 0

    Gadajcie sobie co chcecie dla mnie te nastepne gówno niepotrzebne a wy sie mozecie wykłócać

  • ~yaman 2011-02-12
    20:28:55

    0 0

    dziadostwo w tym kraju jest juz tak zakorzenione ze lepiej nie bedzie!!!!! pozatym sąd już jest!!i nic tego nie zmieni!! jednym sie to podoba innym nie!! każdy ma prawo do własnego zdania!! ogólnie jak juz budujemy coś (sąd) dla garstki mieszkańców to może dobrze by bylo choćbby zajać sie też sprawami takimi jak np: basen w kamieniu który jest zamknięty od paru lat! bo na 150 tys mieszkancow taka ruda to wogole smiechu warte!!cieżko mi ogarnąć jaki to musi być ogromny wysiłek dla naszych władz wylać posadzke i napuścic wody ;/

  • ~ 2011-02-12
    21:17:40

    0 0

    cóż za wyrafinowana architektura :) frontowa elewacja wygląda jakby projektował ją student BA z pierwszego roku. z pewnościa budynek może wziać udział w konkursie na "najwieksze architektoniczne badziewie 2011".

  • ~donia96 2011-02-12
    21:23:17

    0 0

    Tak sąd nowy powstał teraz żeby go utrzymać to trzeba wszystkie kucharki w szkołach zwolnic i wprowadzić od września catering.Teraz obiad w szkole kosztuje około 4 zł a potem będzie kosztował 7 lub 8 zł na dzień i tu jestem ciekaw ile dzieci w szkole bedzie jadło obiady chyba ci z bogatych rodzin a biedny to już nawet nie dostanie dofinansowania. I tu ma byc dokarmianie dzieci biednych WSTYD P.FUDALI .WYBORCA PANU DAŁ PRACE A PAN MA ICH TERAZ GDZIEŚ !!!

  • ~kurier 2011-02-12
    22:05:34

    0 0

    No mi się ten budynek bardzo podoba! Nareszcie jakiś projektant wyłamał się z powszechnych obecnie nudnych szablonów architektonicznych i stworzył państwowy obiekt w narodowych barwach rzucający się w oczy. Brawo dla władz miejskich że udało się w tym mieście i w trudnych kryzysowych czasach postawić coś tak dużego. Co do parkingów to zdaje się że pracownicy sądu będą mieli gdzie parkować bo widziałem od strony biedronki, że za płotem jest pokaźny parking - oczywiście tylko do swoich. I to mnie w tym mieście, że są lepsi gorsi. Np. ZUS, PUP, Urząd Powiatowy, Urząd Miasta a teraz sąd - mają parkingi tylko dla swoich naczelników, dyrektorów itd zamykane na klucz. Po prostu lepsza kasta społeczna! A petent niech sobie przyjdzie pieszo albo niech szuka wolnego miejsca przez pół godziny...

  • ~Piachu74 2011-02-12
    22:52:14

    0 0

    Więcej orłów! Spokojnie można było umieścić jeszcze po orzełku na każdej cegle i wszystkich oknach w środku!

  • ~Piachu74 2011-02-12
    22:54:07

    0 0

    Info dla bogdan55 i innych podobnych: to była ironia

  • ~ 2011-02-12
    23:05:44

    0 0

    Tutaj się szczycą jaki to piękny budynek postawili tylko nikt nie widzi tych przystanków bez rozkładu jazdy ,że człowiek przyjdzie na przystanek i niema z czego odczytać ,tak samo zlikwidować dworzec PKS-to jest CHORE!!!!!!!!!!! dla jakieś biedronki....Tych biedronek w Rybniku ,że za chwilę będzie więcej niż rond LUDZIE w tym urzędzie to nich się stukną w głowę zanim cokolwiek zrobią głupiego,co do sądu to też zastrzeżenie bo tak jak poniżej można przeczytać ...gdzie parking!!!! ale ta biedronka .....kolejna niespełna 10minut drogi od tej na PKS następna niedaleko TESCO kolejna na skrzyżowaniu iluc Żorska i Gotartowicka , kolejna na Sztolniowej,to może tak dla zasady to następną otwórzcie na osiedlu osiedlu...pekin..przystanek zrobili na sztukę na ul.Gotartowickiej a wiaty to już nie łaska ..a o placu Wolności nie wspomne...kolejna przesada...

  • ~magika 2011-02-13
    02:32:24

    0 0

    a ja mysle ze po co nam kolejny sad w rybniku? piekna fontanna jest w okresie letnim,na pl.Wolnosci,ale to juz nie ten PL.WOLNOSCI.piekny sad na bylej SZK.MUZYCZNEJ ale po co czy w rybniku jest tylu kryminalistow? zamiast PKS-u jest Biedronka ktoras z kolei . po co przystanek na 3go maja (jak jest przy Urszulankach?)no bo tak daleko bylo od Pl.Wolnosci do Urszulanek?no tak nowy Sad potrzebny a USkarbowy pozal sie Boze(..ale inwestycje sa potrzebne). a co z tymi miejscami co strasza np.byly budynek szpitala kolo parku ?(pustostan)... a kto idzie tak daleko na KM ?albo stac w korku na ul.Gliwickiej.....wola wysiasc na Pl.Wolnosci(bo go znaja) i szukac przystanku by dojechac w dane miejsce(nie rybniczanie,bo Ci sobie poradza)ale ponoc Rybnik przyjazny...niewspomne o Orzekaniu o niepelnosprawnosci gdzie podjazd jest,ale jak wejsc na 1sze pietro osoba co nieumia po schodach wejsc .?jak brak windy....ale poza tym miasto piekne...a wy o parkingu mowicie pod nowym Sądem........no tak a mieszkania dla ludzi? sa ale z rególy dla bogaczy(co maja ich po 3),bo ci co ptrzebuja to niemaja..

  • ~magika 2011-02-13
    02:38:35

    0 0

    woleli wybrac to co znaja,bo nowego sie baliiii hehe .slyszalem opinie glosuje na tego bo wiem co mam przynajmniej.. dla mnie cos w stylu zeby niebylo gorzej....

  • ~magika 2011-02-13
    02:41:05

    0 0

    głosno?? i tak jest.. nigdzie niejest tak znany szpital jak nasz. chyba niemusze pelnej nazwy podawac...haha

  • ~magika 2011-02-13
    03:13:06

    0 0

    a za niedlugo PKP u nas bedzie wygladalo tak jak na Paruszowcu,itp....?albo bedziemy szukac peronu 1go,jak w Katowicach szukano 5tego hehe

  • ~firmaq5 2011-02-13
    09:01:33

    0 0

    ~yaman - to właśnie jest dla Nas - dla zwykłego Kowalskiego :) , tylko nie na dobre a na złe :) ... Teraz niech Pan F zdecyduje się na większy Urząd Skarbowy ( bez parkingu ) bo po co , w starym jest 15 miejsc a i tak lata dajemy sobie rade, no i może na Ryfamie jakaś IKEA i może do tego AUHAN , no i nie zapomnijmy że chcemy Leroy Merlin oraz Castorama :) . A- JAK :)

  • ~arturrybnik 2011-02-13
    09:33:24

    0 0

    Polska się rozwija sądy, kamery, radary, podsłuchy, kontrola w necie - ale widać wszystkim się podoba. No tak to dla naszego dobra.

  • ~ 2011-02-13
    10:20:07

    0 0

    haha, moja znajoma miała do załatwienia sprawę w Wydziale Ksiąg Wieczystych w tym nowym budynku sądu. Po znaczek skarbowy musiała jednak udać się do starego sądu. Prawie, jak w komediach Barei :)

  • ~Fiodore 2011-02-13
    11:35:25

    0 0

    Nie rozumiecie to nie jest tylko dla Rybnika, ale dla wszystkich mieszkancow naszej Aglomeracji. Oczywiscie Redakcja o tym nie napisala ! ! ! To jest ulatwienie dla rybniczan, ale takze dla zorzan czy wodzislawian, ktorzy nie maja swoich osrodkow zamiejsowychimusza tu przyjezdzac.

  • ~Fiodore 2011-02-13
    11:37:21

    0 0

    Przystanek 3 maja powiwien wg mnie byc tlyko dla autobusow przejezdzajacych przez przystanek Dworzec PKP. Chociaz 2 przystanki [3 maja - Urszulanki] az tak nie preszkadzaja, przeciez w Katowicach tez tak jest, np przystanki Mikolowska - AWF tez dzieli maaodleglos, a autobusy sie tam zatrzymuja jeden po drugim.

  • ~pit75rk 2011-02-13
    14:57:18

    0 0

    Budowa nowego obiektu kosztowała ponad 42 mln 200 tys. złotych. Zapomniano dodać że z tego ze 30 mln poszło na łapówki. Skoro działkę miasto dało za free to nie wiem co tyle kosztowało, pewnie parokrotnie wszystko było zawyżone jak to ma miejsce zawsze przy publicznych inwestycjach nikt się nie liczy z kosztami bo przecież państwo płaci . Nie wiem dlaczego wybrano jedną z najdroższych firm.

  • ~Arteks 2011-02-13
    18:29:35

    0 0

    Dzięki obrotności władz naszego miasta mamy nie tylko nowe gmachy, prestiżowe instytucje, nowe miejsca pracy ale i także prestiżowych gości jak w tym przypadku śmietankę polskiej palestry z ministrem sprawiedliwości na czele. Na zdjęciach nie widziałem naszych poślątek? Czyżby nie zostali zaproszeni? I dobrze! Bo nie zrobili nic aby ten budynek powstał i aby tu była siedziba sądu okręgowego.

  • ~qwerty 2011-02-13
    21:13:42

    0 0

    Fiodore - taki z Ciebie "miszcz", ze opieprzasz wszystkich, ze narzekaja na brak parkingu, podajesz przyklad parkingu wewnatrz, a za chwile nawet Fudali daje sygnal, ze sie mylisz, bo bedize budowal parkingi dla petentow. Nic tlyko pogratulowac Ci umiejetnosci oceniania sytuacji.

  • ~qwerty 2011-02-13
    21:16:49

    0 0

    Arteks - tak stajemy sie miastem prestizowym. PRESTIZOWYM MIASTEM USLUGOWYM, dzieki Twojemu idolowi Adasiowi. Powstaja gmachy? Chlopie - dla Ciebie taki budyneczek to jest gmach? Gmachem mozesz nazwac budynek Urzedu Wojewodzkiego w Katowicach. W Rybniku mamy wieksze szkoly niz ten caly sad. No ale zakompleksione malomiasteczkowe chloptasie maja to do siebie, ze najmniejsze rzeczy podnosza do rangi kosmicznej, zeby sami siebie przekonac, ze nie zyja we wiosce.

  • ~green electricity 2011-02-13
    23:49:28

    0 0

    Tego gniota w stylu niewiadomojakim zaprojektowały panie: mgr inż. arch. Jadwiga Rawecka oraz mgr inż. arch. Ewa Mokrosz. Czyżby autor reportażu nie podał ich nazwisk przez litość?

  • ~ziupo 2011-02-14
    11:15:30

    0 0

    Qwerty nie wiem czy zauważyłeś, ale on zacytował mój wpis, który faktycznie mówi o parkingach wewnątrz, ale także na ZEWNĄTRZ Sądu:   "[...] jeden przeznaczony dla konwoju niebezpiecznych przestępów, drugi ogólnodostępny i trzeci, który dopiero ma powstać, a który wybuduje miasto, także ogólny.."    i co, "miszczu"? Wiemy, że jesteś eXpertem od wszystkiego, ale tylko w swoim mniemaniu.

  • ~Fiodore 2011-02-14
    11:42:38

    0 0

    Z tym "gmachem" być może chodzi o range instytucji, a nie sam budynek? Przecież nie mówi się "budyneczek Sądu" tylko "gmach Sądu". chociaż dzisiaj prawdziwe gmachu to ma ZUS, gmaszyska wręcz ;) A tak na poważnie, to nie zastanawiałeś się Alanku aka qwerty dlaczego właśnie takie budynki jak Sejmu Śląskiego czy PKiW są takie ogromne? Czy wiesz co to ma wspólnego z poprzednim ustrojem socjalistycznym? Jak myślisz, kto wtedy był ważniejszy? Sąd czy partia? A jak myślisz, jak to ma wyglądać w obecnym ustroju? Jeśli już wiesz, to rozumiesz dlaczego na ten i inne Sądu mówi się "gmach"?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5265