zamknij

Wiadomości

Tak chcą rozładować korek na Mikołowskiej

2010-08-02, Autor: Redakcja
Urząd miasta opublikował symulację nowego rozwiązania ruchu na skrzyżowaniu ulic: Mikołowska – Wielopolska – Stawowa.

Reklama

Najważniejszymi założeniami nowej koncepcji jest skierowanie ruchu od strony centrum Rybnika na ulicę Sosnową oraz wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicy Mikołowskiej przy dojeździe do skrzyżowania od strony Przegędzy.Na witrynie internetowej miasta znajduje się symulacja ruchu. Na pierwszy rzut oka widać, że w animacji porusza się stosunkowo mało samochodów, mniej niż w godzinach szczytu w tym miejscu. Urzędnicy opublikowali też sondę w sprawie nowego rozwiązania. Czy to więc opinia internautów decydować będzie czy nowa propozycja zostanie wdrożona. - Nie, oczywiście zadecyduje opinia ekspertów, ale mimo tego chcielibyśmy wiedzieć co na ten temat sądzą przejeżdżający tędy kierowcy – mówi prezydent Adam Fudali.


> Zobacz animację ruchu na skrzyżowaniu


Wartościowy artykuł? Cieszymy się! Jesteśmy niezależnym medium, a nasi dziennikarze codziennie starają się przedstawiać Ci rzetelne informacje. Jeśli doceniasz naszą pracę, możesz nas wesprzeć. WSPIERAJ NAS! »

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (57):
  • ~sarin 2010-08-02 09:48:18

    Fundi upadł na głowę heheh

    0 0
  • ~Habibek 2010-08-02 09:54:15

    ...dziwny to pomysł. naprawde dziwny. nie wiem, czy naprawdę tak trudno zauważyć istniejącą w tym trójkącie bazę logistyczną. codziennie w górę, w kierunku ul. Sosnowej porusza się zarówno z kierunku Orzesza jak i z kierunku Rybnika kilkadziesiąt TIRów, które naprawde potrafia zatamować ruch. Jest tam jeszcze fabryka dekli do jogurtów, która równiez dystrybuuje swoje produkty ciągiem ulic Sosnowa-Mikołowska. Do tego dochodzą dwie placówki SKP. Wiem, jak wygląda tam ruch - codziennie pokonuję to słynne skrzyzowanie conajmniej 4-ry razy.

    0 0
  • ~ 2010-08-02 10:00:10

    co za półgłówki to planują... przecież każdy wie że tam sa bazy firm z których wychodzi transport. Jak mozna im takie coś prponować przeciez zatka sie wtedy ruch zupełnie w innym miejscu w przeciwną strone...

    Matko kto pracuje w tym UM...

    0 0
  • ~ 2010-08-02 10:17:26

    widocznie nie pokonuja go ludzie z UM :d

    0 0
  • ~Pradom 2010-08-02 10:20:58

    Bardzo sensowne rozwiązanie, życzyłbym sobie, żeby szybko weszło w życie. Niestety jest rzeczą oczywistą (cytując klasyka J.Kaczyńskiego), że bez wsparcia z zewnątrz, Rybnik tak "gigantycznej" inwestycji nie podoła!!! Tak więc gratuluję pomysłu, ale kierowcy i tak nadal będą tkwić w korkach na Mikołowskiej!!!

    0 0
  • ~widmo 2010-08-02 10:23:58

    geryPL - jak to kto pracuje w UM? Rodzinka Adasia, czyli FF a dokładniej Family Feudale :-)

    0 0
  • ~krokoss 2010-08-02 10:28:53

    no to ładne kółeczko zaplanowane dla jadących ze stawowej do rybnika :) 7-8 samochodów jest pokazanych w tej koncepcji, światła tylko narysowane, bo ruchem na tym łobrozku nie sterują na pewno i takie koncepcje się przedstawia jako miarodajne, ekstra ekstra!

    0 0
  • ~irons09 2010-08-02 10:41:32

    Największe rondo w Rybniku :P

    0 0
  • ~lupa2010 2010-08-02 10:55:17

    ~widmo, nie pyskuj tylko dawaj konkrety. Rodzinka w UM czyli kto ???? nazwiska, stopień pokrewieństwa! NIe wiesz? To po co zabierasz głos?

    0 0
  • ~idasmw 2010-08-02 10:56:08

    Moim zdaniem te rozwiązanie niczego nie zmieni. Korek nadal będzie się robił w newralgicznym punkcie na światłach czyli na Mikołowskiej od centrum i od strony Wielopola. W tej chwili Ci co jadą od Orzesza w stronę Piasków i tak mijają te światła skręcając na Sosnową i Stawową. ( chyba ,że to jakiś nie tutejszy i tych spadów nie zna, ale jak ma CB-radio to go "mobilki" poprowadzą ).
    Robienie "ronda" z Mikołowskiej i Sosnowej nie załatwia sprawy... trzeba by sięgnąć dalej...może od Przemysłowej ? Tylko co na to mieszkańcy... Teraz widać jak przydała by się droga/obwodnica wzdłuż torów od Gliwickiej w Wielopolu aż do Żorskiej w Gotartowicach o której już kiedyś wspominałem przy pomyśle nowej drogi do Kamienia...

    0 0
  • ~qwerty 2010-08-02 11:23:08

    problem tamtego skrzyzowania tkwi rowniez w glowach kierowco. Ludzie jadac z gorki robia strasznie duze odstepy miedzy nimi a poprzedzajacymi ich samochodami. Zamiast ruszac z jedynki i przyspieszac puszczaja sie na luzie. To samo czesto mozna zauwazyc na Kotucza. Jesli chodzi o rozwiazanie - wydaje mi sie, ze ci ludzie w UM kompletnie nie umieja rozwiazywac jakichkolwiek problemow. Bo niby gdzie ja tu widze analize przyczyn tego korka? Gdzie widze zaproponowane rozwiazanie KONKRETNEGO problemu ? Tu widze tylko jakas propozycje bez ZADNEJ AGRUMENTACJI dlaczego ona bedzie dobra. Obawiam sie, ze po prostu UM kupil jakis soft do symulowania ruchu ,jakis koles sie nim bawil miesiac. Zrobil tamto skrzyzowanie, puscil jakis ruch wiejski, pokazal swojemu szefowi, a szef g..no sie zna i powiedzial - fajne, zrobimy to.

    0 0
  • ~jedrek_1_1 2010-08-02 11:46:22

    o ile mnie pamięć nie myli to zdaniem ekspertów wynajętych przez urząd miasta i ekspertyzy - w mieście jest za duzo dróg jednokierunkowych. Warto chyba zauważyć, że po tym ieście jeżdzą też przyjezdni, który nic a nic nie rozumieją z rozwiązań komunikajcyjnych stosowanych w tym mieście.

    0 0
  • ~matszw 2010-08-02 11:46:57

    Pomysł na jedno na pewno in plus - likwiduje możliwość najechania na tył pojazdu wykonującego manewr wyprzedzania środkowym pasem na pojazd skręcający w lewo do firm, reszta duży objazd... Mieszkańcy stawowej mogą przejechać przecież na światła przy ośrodku zdrowia, a zamiast świateł wielopolska/mikołowska rondo... ;]

    0 0
  • ~leo_rybnik 2010-08-02 12:25:06

    mi się pomysł podoba ale dodałbym ze skręt z mikołwoskiej na wielopolska powinien byc przez bazę dawnego budozbytu i i bez świateł porostu na zasadzie drogi poporządkowanej

    0 0
  • ~mistrzu 2010-08-02 13:54:46

    Zmiana organizacji ruchu nic nie zmieni w naszym mieście w kontekście płynności ruchu. Potrzebna jest szeroka obwodnica i puki jej nie będzie, Rybnik czekają kilometrowe korki.

    0 0
  • ~qwerty 2010-08-02 14:10:59

    Problem ze skretem w prawo z mikoowskiej w Wielopolska jest spowodowany nie tylko brakiem pasa do skretu przed skrzyzowaniem, ale rowniez niemozliwoscia zrobienia pasa rozpedowego za skrzyzowaniem. Dodatkowym problemem jest zwalnianie ruchu zjezdzajacego z tego skrzyzowania w ul. Wielkopolska przez zakretasy przed wiaduktem oraz tym, ze sam przejazd pod nim jest dosc waski. Gdyby ludzie jechali tam 50 a nie 30 (jak czasem sie zdarza pzrez np. TIRy), to dlugi prawoskret z zielona strzalka w prawo nieco by rozladowal korek.

    0 0
  • ~truman20 2010-08-02 14:23:35

    To i tak nic nie zmieni na tym skrzyżowaniu, bo dalej tam będą światła, które będą blokowały płynny ruch. Samochody jadące od Orzesza z ulicę Stawową będą kolidowały z tymi, co pojadą od miasta w stronę Orzesza, bo ich drogi się krzyżują... Samochody jadące od Stawowej na Wielopolską będą krzyżowały się z tymi co jadą od Orzesza w stronę miasta, więc do tego korku od strony Orzesza właśnie dojadą te samochody, które od Stawowej jadą w Wielopolską, to jaki w tym sens?? Zamiast rozładowywać korek, to jeszcze będzie tam więcej aut... pomijając to, że żeby od Stawowej na Wielopolską wjechać trzeba będzie nadrobić dość spory kawałek, bo ten objazd nie jest krótki. W tym miejscu pomogło by tylko duże rondo...

    0 0
  • ~sacasa 2010-08-02 15:36:06

    Widzę, że autorzy artykułu już z założenia chcą się do czegoś przyczepić... po pierwsze rozwiązanie jest dobre, a po drugie wiadomo, że animacja jest tylko poglądowa (dla ludzi myślących) i nie trzeba na niej umieszczać tyle pojazdów ile jest w godzinach szczytu...

    0 0
  • ~qwerty 2010-08-02 15:42:14

    sacasa: a skad wiesz, ze rozwiazanie jest dobre?

    0 0
  • ~dhakarey 2010-08-02 15:50:02

    Również uważam, że lepszym wyjściem byłoby większe rondo niż wersja giga-ronda + światła. Osoby jadące ze Stawowej na Wielopolska będą blokowane przy dużym natężeniu ruchu przy zmianie pasów na Mikołowskiej, to będzie powodowało dodatkowe spowolnienie. Być może po oddaniu A1 sytuacja powinna sama się uspokoić. Jak już wielokrotnie zostało tu podkreślone... budowa obwodnicy (najlepiej 2-pasmowej)

    0 0
  • ~Krzycho21 2010-08-02 16:35:30

    SKRZYŻOWANIE WARTE DYSKUSJI ALE ZWYKŁY PRAWOSKRĘT Z MIKOŁOWSKIEJ NA WIELOPOLSKĄ ROZWIĄZAŁ BY LEPIEJ PROBLEM ZAKORKOWANIA PRZED WJAZDEM DO MIASTA. MIASTO POWINNO POMYŚLEĆ O PRAWOSKRĘCIE NA TERENIE BUDOZBYTU CO Z PEWNOŚCIĄ DAŁOBY EFEKT. W RYBNIKU NIE MA DOBRYCH DRÓG ŁĄCZĄCYCH Z SĄSIADUJĄCYMI MIASTAMI. MOŻE WARTO BY INWESTOWAĆ W COŚ CO PRZYNIESIE KORZYŚCI NASZYM DZIECIOM? KOMUNIKACJA MIASTA TO NR1 DLA ROZWOJU I INWESTYCJI. PRZYKŁADEM MOGĄ BYĆ ŻORY, KTÓRE BEZ DOBREGO SKOMUNIKOWANIA NIE MIAŁYBY SZANS NA POJAWIENIE SIĘ INWESTORÓW. JUŻ TERAZ WIDAĆ EFEKTY PRAC W ŻORACH PRZY WĘŹLE AUTOSTRADOWYM A RYBNIK NIE MOŻE PORADZIĆ SOBIE ZE SKRZYŻOWANIEM, KTÓRE STANOWI PROBLEM PRZEZ X LAT.

    0 0
  • ~Krzycho21 2010-08-02 17:00:22

    Lepszym rozwiązaniem byłoby zrobienie lewoskrętu z Mikołowskiej na Sosnową, bo w tym miejscu dużo kierowców wykonuje manewr skrętu oraz zlikwidowanie skrętu z Mikołowskiej w Stawową od strony Przegędzy (kierowcy korzystali by wtedy ze skrętu na Sosnową jeśli chcieliby jechać w kierunku Piasków). Z obecnego lewoskrętu (na Stawową) jechało by się na wprost do centrum a z obecnego pasa do centrum można by zrobić prawoskręt na Wielopolską co w znacznym stopniu poprawiłoby komunikację.

    0 0
  • ~werkk 2010-08-02 17:06:50

    http://www.samorzad.rybnik.pl

    0 0
  • ~Krzycho21 2010-08-02 17:08:18

    Właśnie takie tematy powinny pojawiać się na forum miasta, aby wymieniać poglądy i wspólnie znaleźć najlepsze rozwiązanie. Wszyscy na tym zyskamy dlatego UM powinien w znacznym stopniu uczestniczyć w takich dyskusjach.

    0 0
  • ~zwyklyobywatel 2010-08-02 18:26:51

    wieszacie psy na Fudalim (kwestia przyzwyczajenia), sami wypowiadacie na ten temat, a nie mając zielonego pojęcia o ruchu drogowym, ja uważam że pomysł jest bardzo dobry biorąc pod uwagę uwarunkowania tego terenu i brak innych rozsądnych możliwości uwzględniając szybką realizację! a może macie jakieś lepsze pomysły? myślicie że wywłaszczenie kogoś jest szybkim rozwiązaniem? skoro ktoś chce zrobić zjazd przez bramę byłego budozbytu to proszę mi powiedzieć co zrobić z zabytkowym budynkiem stojącym na rogu ? - wtedy budynek ten bedzie otoczony przez jezdnie! PROSZĘ PISZCIE JAKIE TO LEPSZE POMYSŁY MACIE!

    0 0
  • ~ 2010-08-02 19:51:45

    Jeżdżę tą drogą co drugi dzień i uważam, że to nic nie da, bez prawo skrętu na Wielopole i lewo skrętu na Piaski dalej będzie się ten punkt korkować. Ciekawe kto to wymyślił, ten projekt, na pewno taki co tam tędy nie jeździ a tylko kasę bierze ... Poza tym jak już tak to ma być to niech to zamiast świateł zrobić rondo.

    0 0
  • ~sopal73 2010-08-02 20:13:24

    to nic nie da korek będzie dalej , tylko utrudni wyjazd z Stawowej

    0 0
  • ~leo_rybnik 2010-08-02 20:23:34

    ~zwyklyobywatel rozwiązanie to tunel ale to drogie rozwiązanie i na pewno nie będzie mieć miejsca a co do tego zabytku to najlepiej go wyburzyć ale to tez nie będzie mieć miejsca gdyż konserwator się nie zgodzi wiec najbliższe 50 lat dopóki się ni zwali będzie stało jak dom na mikołowskiej w okolicy bp

    0 0
  • ~barman 2010-08-02 20:27:36

    a wystarczyłoby normalne rondo...

    0 0
  • ~august123 2010-08-02 22:06:17

    Poprostu brak mi słowa ludzie z UM pomyślcie troszke w która stronę jest zawsze najwiekszy korek z orzesza do Rybnika a nie odwrotnie a co zmieni wasze wporowadzeni drogi jedno kierunkowej g...o bo jak na dwie zmiany swiateł jadac od orzesza skreca moze dwa auta w stawowa a w wielopolska moze na jedna zmiane swiateł skreca 6 samochodów to co to ludzie zmieni. A z drugie strony zrobicie wieksze szambo puszczajac w ul sosnowa wszystkie auta jak tam jest wasko i jest pełno firm gdzie jezdzi mase dostawców ale co was to g...o obchodzi za biurkiem

    0 0
  • ~Arteks 2010-08-02 22:07:58

    To nie jest rozwiązanie idealne ale z pewnością pomoże trochę lepiej udrożnić tam ruch. Skrzyżowanie będzie mniej kolizyjne niż obecnie. Mnie to nie zadowoli całkowicie bo ja jestem zwolennikiem radykalnych i nowoczesnych decyzji np. poszerzenia Mikołowskiej do granic miasta do dwóch jezdni. Ale uważam, że to krok w dobnrym kierunku. Czekam teraz na likwidację kompromitującego Rybnik ronda na Wodzisławskiej/obwodnicy! Tam powinne być światła i zakaz lewoskrętów. Dzięki temu ruch będzie odbywał się dużo sprawniej niż za pomocą tego, chorego małego ronda, które korkuje wszystkie 4 kierunki!!!

    0 0
  • ~marcork 2010-08-02 22:12:16

    niech sam "prezes" fudali sie przejedzie ta trasa w godzinach szczytu a nie pupke w wygodnym fotelu za biureczkiem trzyma chyba za cieplo ma w tym swoim apartamencie w um KOLEJNY PORONIONY POMYSL TEGO "WIELCE SZACOWNEGO PANICZA" taczka i za bramy miasta z nim!

    0 0
  • ~marcork 2010-08-02 22:19:10

    dzisiaj sami kontrolerzy przyznali racje ze w autobusie lini nr 18 nie da sie wytrzymac a kierowca to wogole byl jakis "patalach" 3 przystanki z otwartymi drzwiami jechal a ludzie stali obok tych drzwi no klima wylaczona bo trza oszczedzac
    LUDZIE MOZE JAKIS PROTEST ZBIOROWY BO NIE JESTESMY SARDYNKAMI UPCHANYMI W PUSZKACH ZTZ'U TO JEST WYZYSK W ZYWE OCZY WSZYSTKICH PASAZEROW

    0 0
  • ~sacasa 2010-08-02 22:24:25

    qwerty - widzę, od strony K-c są trzy pasy (prawo, lewo -skręt + prosto). A zwykłe małe rondo nie rozwiązało by problemu, bo wtedy dałoby radę w tym miejscu zrobić tylko dwa pasy (wjazd na rondo i prawoskręt) i byłyby takie korki jak są na prawie wszystkich rondach w Rybniku w godzinach szczytu

    0 0
  • ~rybnickicaly 2010-08-02 22:36:12

    upał szkodzi wszystkim , ale żeby Prezydentowi aż tak zaszkodził...? To już pomysły wyjątkowo głupie ! Żeby Rybnik przejechać będziemy o Kraków zahaczać. Od tych rond niedobrze się robi, a takie ogromne więcej kilometrów nas kosztuje !

    0 0
  • ~Tadeusz Dybala 2010-08-02 23:17:21

    Będzie protest.

    0 0
  • ~firmaq5 2010-08-02 23:20:37

    Kto robił tą symulację .... Jakiś głąb z Katowic czy Krakowa ... Zero odpowiedzialności ........ Będzie jeszcze gorzej.... Burak.

    0 0
  • ~L5-S1 2010-08-02 23:24:33

    Arteks, zadziwiasz mnie. Z tego, co napisałeś mniemam, że chodzi o rondo Irlandzkie (przed wiaduktem). Zakaz lewoskrętów ? Czyli co ? Ktos jedzie sobie od strony ronda chwałowickiego i chce jechać do Wodzisławia. Zakaz lewoskrętu, czyli ma jechać w prawo do centrum miasta ewentualnie prosto na Chabrową. Przed Chabrową może na rondzie skręcić na Raciborską i do Wodzia dojechać przez Niewiadom. Ciekawa koncepcja.

    0 0
  • ~cige 2010-08-02 23:57:27

    ave cezar

    0 0
  • ~qwerty 2010-08-03 09:46:23

    Arteks - ekspercie od wszystkeigo. Rondo Wodzislawska/obwodnica zakorkowane jest z powodu braku prawoskretow i pasow rozpedowych przy zjezdzie z ronda. Brak tych pasow jest spowodowany waskim wiaduktem, ktorego Twoj szef Adam Fudali nie chce poszerzyc. Wszystkie rozwiazania w tym miescie wygladaja na robione w sposob "wymyslimy cos a potem sprawdzimy jak to bedzie dzialac". Nie ma analiz, nie ma symulacji. Bo kto by mial je zrobic, jak w UM pracuja sami niekompetentni ludzie. jedyne kompetencje jakie maja, to powiazania rodzinne.

    0 0
  • ~lupa2010 2010-08-03 11:28:05

    ~qwerty, powiedz mi, dlaczego TY, z Twoimi wysokimi kompetencjami nie pracujesz jeszcze w wydziale dróg??? Co chwilę jest tam jakis konkurs. Wreszcie mógłbyś się wykazać czyms więcje niż tylko wymądrzaniem się na każdy możliwy temat. A co do powiązań rodzinnych w UM, napiszę Ci to co wczoraj komus wyżej: Rodzinka w UM czyli kto ???? daj nazwiska, stopień pokrewieństwa! NIe wiesz? To po co zabierasz głos?

    0 0
  • ~nowa1 2010-08-03 11:38:18

    Chyba chcą go jeszcze zwiększyć. Zamiast zrobić dodatkowy pas do skrętu w lewo, to nie, lepiej kolejną jednokierunkową ulicę. Czy ktoś kto wpadł na ten chory pomysł jeździ tą ulicą? Wydaje mi się, że nie!

    0 0
  • ~qwerty 2010-08-03 11:38:29

    Nie pracuje, bo placa za malo ;) Pozawalasz sobie na takie ironizowanie, bo nie zgazasz sie z moim opisem problemu w/w ronda, czy dlatego, ze nie masz nic do powiedzenia przeciwko tym argumentom? A moze robisz czarny PR ludziom, ktorzy krytykuja tu bezmyslne posuniecia UM w kwestiach drog w miescie?

    0 0
  • ~lupa2010 2010-08-03 14:03:15

    ~qwerty , Jak zwykle odwracasz kota ogonem. Świadomie nie zbieram głosu w sprawie tego skrzyżowania, tylko czepiam się tej części twojego wpisu, która też go nie dotyczy. Po prostu wkurza mnie sugerowanie powiązań rodzinnych w UM, przez kogoś kto wie o tym tyle co mówią „baby na mieście” ,albo rybnicka PO. Nie lubisz Fudalego – ok. Twoja sprawa, ale nie musisz jednocześnie obrażać przy tym wszystkich urzędników, podważając ich kompetencje (uprzedzając pytanie: tak, jestem urzędnikiem). Każdy pracuje najlepiej jak umie (uprzedzając kolejne pytanie moje wpisy tutaj nie są tutaj dokonywane w czasie pracy!).

    0 0
  • ~qwerty 2010-08-03 15:48:36

    lupa2010: dobrze - zwracam honor i doprecyzuje. Powiazania rodzinne, uklady polityczne i znajomosci. Moze zaprzeczysz, ze np. nie tak daleka rodzina jednego z bardzo wplywowych parlamentarzystow PiS zajmuje stanowiska w rybnickim UM i w jednostkach podleglych UM? To oczywiscie jest zbieg okolicznosci jak domniemam. Ktos tu pisal o powiazaniach szefa PWiK - nie przytocze tego, bo nie pamietam szczegolow. Ale to oczywiscie tez przypadek. Oczywiscie sprawa przetargu i wspomaganie firmy SEGO (mam nadz. ze nie pomylilem nazwy) tez jest zbiegiem okolicznosci (nie jest to akurat przyklad zatrudniania w UM, ale tak samo naganny przyklad promowania "swoich" bez wzgledu na to czy inni zasluguja na ta promocje bardziej lub mniej).

    0 0
  • ~qwerty 2010-08-03 15:56:27

    Aha - jeszcze ostatnia sprawa, czyli zatrudnie nie corki prezydenta. Na stronie organizacji zatrudniajacej corke Fudalego wystawione sa wyniki konkursow przeprowadzanych na poszczegolne stanowiska.. WE WSZYSTKICH przypadkach napisane bylo, ze kandydat X zostal wybrany, spelnial tylt a tyle wymogow, takie bylo minimum. Taka argumentacja jest podana dla wszystkich przypadkow, oprocz przypadku corki prezydenta, gdzie kolega pana prezydenta napisal tylko lakonicznie "informuje, ze na stanowisko X zostala zaakceptowana pani Y". To oczywiscie tez jest tylko przypadek i w ogole to nie "smierdzi" ustawianym konkursem. Pomijajac juz fakt, ze ogloszenia o tych konkursach wystawiane sa na stronie, na ktora (cytuje jednego z forumowiczow) nie zaglada nawet pies z kulawa noga. To rowniez nie jest w ogole podejrzane i nie powoduje zadnych podejrzen.

    0 0
  • ~misiek__ 2010-08-03 19:05:33

    To nic nie zmieni bo korek robil sie na switlach bo raz musza jechc ci z od centrum a drugi raz ci od orzesza. a to dalej tak bedzie.. Jedyne rozwiazanie to Ci od centrum ktorzy chca jechac w wielopolska musieli by jechac w prawo ulica sosnowa i potem mikolowska w ulice wielopolska, tylko ze torche okrezna droga bedzie wtedy bo nadrobi na tym troche kawalek.. ale to by rozwiazalo korki bo wtedy nie bylo by problemu by swiatla puszczaly raz jednych raz drugich. Proste ?

    0 0
  • ~WENUS 2010-08-03 19:34:57

    W dzisiejszym Tygodniku Rybnickim jest propozycja radnego Benedykta Kołodziejczyka, wydaje się całkiem rozsądna

    0 0
  • ~KSnake 2010-08-03 22:15:53

    To jest tak durne, że nie da się tego opisać. Wystarczyłoby PRAWIDŁOWO USTAWIĆ ŚWIATŁA. Kto to widział, żeby zielone paliło się przez góra 20 sekund! Przecież tak się nie da rozładować korka. Gdyby Mikołowska każdorazowo w obu kierunkach miała ze 45s - 1 minuty plus detekcja obecności samochodów (żeby nie ta minuta nie była zbędna), to wtedy samochody stałyby w oczekiwaniu nieco dłużej, ale automatycznie o wiele więcej przejechałoby ich na zielonym. Kolejna sprawa to to, że Stawowa i Wielopolska są ulicami dojazdowymi, a mają taki sam cykl niż Mikołowska - tak też być nie powinno - tam zielone światło powinno świecić krócej. A najgorsi są kierowcy, którzy już na zielonym świetle dopiero biegu szukają i ruszają jakby pierwszy raz za kierownicą siedzieli. Rybniczanie, niestety taka prawda, ~70% nie potrafi pokonywać skrzyżowań! Bieg ma być wrzucony już na żółtym, a zielone znaczy: wciśnij gaz, puść sprzęgło.... i zostawianie przerwy od poprzedzającego samochodu - przerwę robi się za skrzyżowaniem, a nie na nim, bo pozwala to przejechać większej liczbie samochodów w jednym cyklu!!! Pominę przejeżdżanie tego skrzyżowania na czerwonym - notorycznie!

    0 0
  • ~g2mk 2010-08-04 09:01:57

    Obecnie na Mikołowskiej od strony Przegędzy są dwa pasy: lewoskręt i prawo-prosto. Praktycznie całość ruchu odbywa się pasem prawo-prosto, bo każdy w miarę normalny człowiek zamiast wlec się w kierunku lewoskrętu jedzie Sosnową. Poza tym każdy w miarę normalny człowiek skręcający na Wielopolską, czy jadący do centrum też jedzie Sosnową. Zamiast poszerzyć Mikołowską i zrobić na niej prawoskręt i pas lewo-prosto i dostosować wreszcie sygnalizację świetlną do natężenia ruchu, mamy rozwiązanie, które chyba tak na prawdę tylko powiększy ilość samochodów które zmieszczę się na drodze (po co właściwie tak rozbudowany wewnętrzny pas - kolejny tor gokartowy?!?) w tamtym rejonie. Pogratulować wydziałowi komunikacji.

    0 0
  • ~ 2010-08-05 00:05:01

    Słuchajcie!!!!!

    Każdy z was ma swoje racje ale uważam, że ani przedstawiony projekt, ani małe rondo nie załatwi sprawy. Dlaczego??

    1. przykład:
    Podobne rozwiązanie istnieje na tzw. rondzie na kamyku. Miało być lepiej. Dlaczego w godzinach szczytu korek tworzy się i na Obwiedniej, i na Chwałowickiej i na Prostej??? Przyczyną są kierowcy. Kierowcy tworzą zbyt długie odstępy między autami.

    Przecież auta jadące od Chwałowic czy od Żor, kręcą za mostem w prawo do centrum lub w lewo na obwodnicę. Zaś jadące ulicą Obwiednią samochody w większości kręcą w prawo, do Chwałowic lub Żor (jak ktoś nie dowierza, niech zliczy samochody - jeden na 10 samochodów jedzie tamtędy do centrum, a reszta skręca)). Auta jadące z Chwałowic lub Żor na drugim rondzie za mostem mają praktycznie wolną drogę, więc czemu się kotłują???? Czemu??? Tu już chyba nic nie pomoże...

    2. przykład. Rondo na Wodzisławskiej/ Obwiedniej. Dlaczego rondo nie załatwia sprawy??

    Po pierwsze, bo za mostem na Wodzisławskiej są światła i to one tamują ruch.
    Po drugie, wina kierowców. Za szybko pokonują rondo jadąc w ciągu ulicy Wodzisławskiej, uniemożliwiając płynne włączenie się do ruchu samochodów z ulicy Obwiedniej. Tu trochę pomogłoby rondo na skrzyżowaniu Wodzisławskiej i Plebiscytowej zamiast świateł.

    Tak więc ani rondo ani nowe rozwiązanie nie rozładuje korka na Mikołowskiej. Ktoś napisał o prawoskręcie na Sosnową i lewoskręcie na Wielopolską. To jest to!!!

    0 0
  • ~ 2010-08-05 00:09:10

    Przepraszam, w ostatnim zdaniu miało być: lewoskręcie na Sosnową i prawoskręcie na Wielopolską.
    Apropos Wielopolskiej: skoro biegnie przez las to dlaczego nie wybudowano więcej pasów ruchu? Albo przynajmniej wyasfaltowanych poboczy? Łatwiej byłoby wyminąć rowerzystę czy motorowerzystę, albo ominąć zepsuty na poboczu samochód. Nikt nie pomyślał o tym??

    0 0
  • ~ 2010-08-05 09:17:45

    Ktoś zajął się tym wąskim gardłem - tylko takie rozwiązanie nic nie daje z prostego powodu. Samochody jadące od centrum a chcące skręcić w stronę tych różnych firm poniżej torów będą objeżdżać stawową a potem będą blokować pas lewy w stronę centrum (będą czekać aż ktoś z pasa środkowego w korku je wpuści). Tak jak pisał qwerty. Tu problemem jest przepustowość skrzyżowania z wielopolską, i bez prawoskrętu w nią, trudno będzie rozładować tworzące się korki w stronę centrum ( a i tak wtedy nie rozładuje się korków w stronę Orzesza). Prostą rzeczą którą można zrobić to prawoskręt w Sosnową dla jadących od centrum, i lewoskręt dla jadących do centrum, ale to tylko ułatwienie ruchu - nie rozwiązujące problemu skrzyżowania z Wielopolską. Najlepiej byłoby wybudować drogę z Kamienia do ronda na Wielopolskiej - to byłoby rozwiązania bardzo dobre - a jakby przy tym była możliwość takiego zaprojektowania tego łacznika(po skosie przez las) aby mógł przejąć sporą część ruchu od strony A1 w stronę "niby obwodnicy" czyli Wielopolskiej to byłoby to rozwiązanie problemu. ALe tu potzrebna jest zgoda mieszkańców Kamienia , którzy i tak się nie zgodzą, oraz zgoda obrońców żab, ptaszków, i topoli - którzy na 100 % sie nie zgodzą. Pieniądze z Unii prezydent podobno potrafi załatwić, więc to chyba nie problem :)

    0 0
  • ~Bonasara 2010-08-05 22:00:04

    "~qwerty, powiedz mi, dlaczego TY, z Twoimi wysokimi kompetencjami nie pracujesz jeszcze w wydziale dróg???" - lupa2010 wyjąłeś mi to z ust ;D qwerty na wszystkim się zna, wszystko wie, posiada takie kompetencje etc. no po prostu BAJKA. Mógłbyś zostać pracownikiem miesiąca w każdej branży a każdy urząd pewnie by sie o ciebie zabijał ;P

    0 0
  • ~ghost1 2010-08-06 15:50:48

    Bardzo fajnie, że ludzie przedstawiają swoje opinie. Jednakże uważam te elaboraty za zbędne. Myślę, że jak każdy by podał pomysł na rozwiązanie tego problemu byłoby lepiej. Korki powinny się skończyć z oddaniem obwodnicy do autostrady A1, jednakże myślę, że najlepszym rozwiązanie byłaby estakada, a pod nią niewielkie rondo dla ruchu lokalnego.

    0 0
  • ~mily pan 2010-08-14 21:44:02

    POkemony prosze mi napisac co ten NIEROB MROWIEC poza tym ze bierze co miesiesc wyplate 15000zl zrobil dla powiatu Rybnickiego ,prosze o przyklady CZEKAM?

    0 0
  • ~exitcosmo 2010-08-15 14:35:40

    pomysl dobry gdyby nie tranzyt na sosnowej
    pomyslodawca pewnie nie uczeszcza tym odcinkiem codziennie do pracy

    0 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy potrafimy ze sobą rozmawiać mimo różnic w poglądach?




Oddanych głosów: 1352