zamknij

Wiadomości

Szlachetna Paczka: 50 rodzin z Rybnika potrzebuje pomocy

2018-11-17, Autor: 

Nadszedł już ten czas. W tegorocznej edycji Szlachetnej Paczki darczyńcy mogą wybrać rodziny, które obdarują przed świętami Bożego Narodzenia. W tym roku pomóc trzeba 50 rodzinom z Rybnika.

Reklama

O tegorocznej Szlachetnej Paczce już pisaliśmy. W sierpniu ruszyła rekrutacja wolontariuszy >>Szlachetna Paczka szuka wolontariuszy z Rybnika<<

Z kolei we wrześniu rozpoczęło się poszukiwanie rodzin, które potrzebują pomocy >>Szlachetna Paczka: już można dodawać historie rodzin<<

Dzisiaj natomiast darczyńcy mogą wybrać rodziny, które obdarują prezentami. Wystarczy wejść na stronę internetową Szlachetnej Paczki, wybrać województwo śląskie i wyszukać nazwy „Rybnik Północ” lub „Rybnik Południe”. Pod nimi znajduje się dokładnie 50 rodzin i to od nas zależy którą zamierzamy obdarować. Każda rodzina została opisana.

W tym roku finał Szlachetnej Paczki przewidziany jest na 8-9 grudnia.

Oceń publikację: + 1 + 43 - 1 - 33

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (40):
  • ~pprywatne 2018-11-17
    16:42:49

    70 22

    W większości, to rodziny wielodzietne, wniosek z tego taki, że 500+ już nie wystarcza.

  • ~Basia_Basia 2018-11-17
    17:27:40

    258 6

    Kurcze ludzie jak czytam iż dochód rodziny to 7500zl, a marzenia to wieża zmywarka, rękawiczki na motor ja nie mam wieży, zmywarki ani motoru i nie jestem zgłoszona do szlachetnej paczki ludzie o co chodzi. Myślałam że to pomoc dla bardzo ubogich tacy którzy potrzebują jedzenia kosmetyków czy innych rzeczy codziennego użytku. Moja rodzina to 5 osób mąż pracuje od rana do wieczora ja jak mogę to dodatkowo wykładam towar w sklepie żeby dorobić dochód około 5000 w tym 500 plus mam co jeść, spłacam hipotekę, odkładam na wakacje i żyje. Pomyślałam że może komuś trochę pomożemy mimo iż nie mamy wiele ale okazuje się że potrzeby rodzin to to czego ja nawet nie posiadam.

  • ~Anna Nowak 2018-11-17
    17:34:33

    149 5

    Znam niektóre z tych rodzin. Dlaczego w tych opisach nie ma informacji o tym, że w tych "rodzinach" są pieniądze na alkohol i papierosy? Wiem, że najbardziej cierpią dzieci. Ale jak czytam o trosce rodziców o dzieci, to zastanawiam się, dlaczego te dzieci chodzą niewyspane, a latem śpią na podwórku, bo mama była zajęta piciem i innymi sprawami, więc dzieci nie wpuściła do domu.

  • ~tanatopraktyk 2018-11-17
    18:13:34

    145 1

    Ja pomagam osobom starszym i schorowanym i także w tym roku wybrałem samotną, starszą osobę - rodziny mają 500+ a osoby starsze mają tak niskie emerytury, że aż się serce kraja :-( Polecam pomagać bo pomaganie jest fajne !! :-)

  • ~tomek325i 2018-11-17
    19:08:36

    99 4

    @Basia_Basia - doczytałem link do tego etapu co Ty... Też stwierdziłem że fajnie byłoby komuś pomóc bo to tak naprawdę niewiele kosztuje. Ale trochę te wymagania mnie zabiły. Ja rozumiem że ktoś może mieć ciężki miesiąc. Rozumiem że firmy w regionie nie płacą nie wiadomo ile miesięcznie ale tłumaczenie że ktoś nie może znaleźć pracy jest dla mnie jak słuchanie Ferdynanda Kiepskiego ze Świata Według Kiepskich... Roboty jest od groma, tylko chęci brak. Bardziej bym za tym żeby pomagać tym ludziom przy przygotowaniu świąt, bo chyba oto chodzi a nie spełniać marzenia wszystkich którym się nie chce pracować albo zamiast odłożyć sobie na sprzęt AGD [ten zbędny] woli to zostawić w monopolowym na papierosy - nie mówię o alkoholu, bo nie wszyscy są tacy sami ale papierosy też kosztują pare stówek miesięcznie...

  • ~yelena 2018-11-17
    19:51:03

    95 0

    Jestem podobnego zdania jak -tanatopraktyk. Może warto zwrócić uwagę właśnie na osoby starsze, samotne, opuszczone. Bardzo często schorowane, które może wstydzą się poprosić o pomoc a które z pewnością tej pomocy potrzebują. Jest w Szlachetnej Paczce w Rybniku p. Rozalia, która głównie prosi o jedzenie bo jak sama przyznała często chodzi głodna. Nie wiem czy ktoś już ją wybrał kiedy piszę ten komentarz. Chciałabym pomóc bo do Szlachetnej Paczki dołączyłam przed 6 laty. Sama nie dam rady ale może mogłabym kogoś wspomóc czy dołączyć do grupy która wybrała bądź chce wybrać osobę starszą.

  • ~Anna Kowalska 2018-11-17
    19:58:49

    127 5

    To nawet nie jest śmieszne.ludzie nie mają honoru. Górnik zarabiający 4000zł plus inne zasiłki,dochód na rodzine 7500zł a oni sobie życzą kapsułki do zmywarki,wieże,rękawiczki na motor, wkretarke.KABARET. Czy nikt tego nie weryfikuje???nie sprawdza? Ludzie kombinują jak konie pod górę,nachapia sie i płaczą. prawdziwa bieda siedzi cicho.

  • ~ 2018-11-17
    20:21:42

    106 7

    Osobiście znam tylko jedną z rodzin z Rybnika, która uczestniczyła w ubiegłorocznej edycji Szlachetnej Paczki.

    Większość tego, co otrzymali z "Szlachetnej Paczki" sprzedali później przez ... allegro. Resztę - to co mogli - zastawili w ... lombardzie.

    Przez kilka tygodni solidnie imprezowali, sporo pieniędzy przeznaczyli na alkohol, dzieci nie były nawet myte przez jakiś czas (chodziły brudne po ulicy).

    To co się zmieniło w przypadku tej rodziny, to, że w wakacje dzieci zostały im w końcu odebrane.

    W przypadku tej konkretnej rodziny "Szlachetna paczka" pomogła znaleźć im dodatkowe fundusze na alkohol. Dzieci na tym więcej straciły niż zyskały. Teraz już na szczęście za niedługo trafią do rodziny zastępczej.

    Mam nadzieję, że podobnych przypadków jest zdecydowanie mniej.

  • ~Sosna Mañana Grzegorz 2018-11-17
    23:20:08

    21 87

    A ja widzę że intencją komentujących nie jest i nie było pomaganie.
    Tyle w temacie, resztę każdy sobie dopowie sam.

  • ~Niemalże Rycerz Na Koniu 2018-11-17
    23:31:05

    15 80

    Witam. Ty, Siwy a skąd wiesz, że na allegro a nie na olx? A ty Barbaro gdzie przeczytałaś że rodzina z dochodem 7500 chce kapsułke do zmywarki? Wy małżeństwem jesteście Siwy i Barbaro? Albo już konkubinat. Państwo Farmazon.

  • ~Niemalże Rycerz Na Koniu 2018-11-17
    23:37:46

    10 81

    Witam. Basiu potrzeby rodzin to to czego ty nie posiadasz? No straszne, powinny mieć tyle co ty i dopiero w tedy pomożesz. Brawo. Pamiętaj jak będziesz towar wykładała żeby frontować do klienta etykiety.

  • ~Niemalże Rycerz Na Koniu 2018-11-17
    23:40:19

    12 62

    Witam. Siwy ty naprawdę dobrze znasz tą rodzinę. Wiesz nawet na jakim portalu sprzedali i że w lombardzie zastawili a dziecko niemyte. Z ciebie to jest gość. Akurat znasz tą jedną rodzinę i akurat źle hahaha, no to faktycznie przekonałeś ludzi że nie warto.

  • ~Basia_Basia 2018-11-18
    08:03:43

    51 3

    Więc rycerzu wejdź na stronę szlachetnej paczki i przeczytaj tam jest opisane i marzenia rodzin oraz dochód rodziny. I jak będziesz to czytał to nie spadnij z konia. Pamiętaj oczy szeroko otwarte rycerzu....
    Pozdrawiam

  • ~myshorek1 2018-11-18
    08:21:49

    42 12

    Wolontariuszem Szlachetnej Paczki jestem już od 10 lat. Pracuję z rodzinami, więc to m.in. ja weryfikuję czy dana rodzina potrzebuje pomocy i jaki ma być jej zakres. Ideą Szlachetnej Paczki jest "mądra pomoc" czyli taka, dzięki której rodzina da radę ruszyć z problemami, samodzielnie popilotuje swoje życie dalej, taka pomoc, która będzie raczej jednorazowa i zapewni im wsparcie jakiego w danej chwili potrzebują. Stąd w potrzebach może być np kurs specjalistyczny czy rehabilitacja, bo to zapewni rodzinie wykształcenie na które ich nie było stać. Co mogę Wam powiedzieć po 10 latach? Że nie ma wolontariusza, którego rodzina nie oszukała. Jesteśmy tylko ludźmi i mimo naprawdę wytężonej pracy, czasem zdarzy się, że rodzina przemilczy jakiś dochód, np z pracy na czarno a my nie zawsze jesteśmy w stanie sprawdzić, czy ktoś mówi prawdę. Jestem za to głęboko przekonana, że 99% procent rodzin, które przydzielamy, to rodziny rzetelnie zweryfikowane i faktycznie potrzebujące. Nasza praca to wiele godzin rozmów, podwójne wizyty, zawsze dwóch wolontariuszy, w miarę możliwości sprawdzanie rodzin na własną rękę. Wyśmiewacie to, że ktoś podał kapsułki. Nie dziwię się, bo wg was to rozpasanie i niepotrzebny wydatek. Ale wolontariusz, który osobiście weryfikował rodzinę musiał mieć jakiś powód, którego nie da się zawrzeć w kilku zdaniach ankiety. A może rodzina upierała się, żeby to dodać a my nie możemy odmówić? Darczyńca, który szykuje paczkę musi zapewnić 3 podstawowe potrzeby rodziny, resztę może pominąć. I ZAWSZE pilnujemy żeby 3 najważniejsze potrzeby zawierały rzeczy niezdbędne do funkcjonowania. Nie znajdziecie tam rękawic na motor czy miniwieży. Macie informacje, że ktoś coś potem z paczek sprzedał?? Że ktoś nas oszukał jeśli chodzi o dochód?? Informujcie! Nasza paczkowa strona #SzlachetnaPaczkaRybnik działa cały rok! To bezcenne dla nas informacje bo kto, jeśli nie ludzie, którzy te rodziny znają, będą mogli nam pomóc w tym zakresie? A jeśli macie w otoczeniu kogoś, kto naprawdę potrzebuje pomocy - też dajcie nam znać, chętnie pomożemy! No i zapraszamy na finał 8-9 grudnia do Tygla. Warto zobaczyć jak funkcjonujemy bliżej niż spoza ekranu komputera. Miłego dnia :)

  • ~Anna Kowalska 2018-11-18
    08:59:34

    39 5

    Akurat kapsułki do zmywarki sa w podstawowych potrzebach prosze. Pani na stronie szlachetnej w Rybnik Poludnie..Ale jak ktoś chce(rycerz na koniu)to może sponsorowac bogatego górnika i realizować jego zachcianki o wkretarce hehe.ludzie sie na wszystko nabiorą a cwaniacy na tym żerują.

  • ~Kacper Biskup 2018-11-18
    08:59:57

    32 5

    Hej, tak to czytam i mi naprawdę przykro. Jestem 3 rok zaangażowany w Szlachetną i co jest ważne nie staramy się pomóc rodzinom które tej pomocy nie potrzebują. Sam w zeszłym roku odrzuciłem wszystkie oprócz 1 ponieważ były roszczeniowe lub tej pomocy nie potrzebowały. Często rozmawiamy o rodzinach i staramy się zasięgnąć języka w swoim gronie. Jak spotkamy sąsiada na klatce to też spytamy o sytuacje tej rodziny o ile nie kole to w ich prywatność. Każda wizyta jest umawiana z góry. Nie możemy sobie od tak pojechać do kogoś i zrobić inspekcję i wywiad z sąsiadami. Rodziny czasami bardzo sprzątają całe mieszkanie z wszystkich lepszych sprzętów, mówią dzieciom co mają nam powiedzieć i kłamią na swój temat. Nie jesteśmy w stanie znać każdej jednej rodziny. Nie jesteśmy każdym mieszkańcem Rybnika w jednej osobie. Nie jesteśmy bogami. Uwierzcie, że śmiało połowa jak nie więcej rodzin odpada po spotkaniu, ale nie wszystko możemy sprawdzić. Jeśli ktoś dalej uważa, że oczywistą rzeczą jest zauważyć niektóre rzeczy to zapraszam od przyszłego roku ;)

  • ~myshorek1 2018-11-18
    09:10:47

    22 13

    ~Anna Kowalska przejrzałam wszystkie rodziny z Rybnik Południe i nie ma rodziny, w której jedną z trzech podstawowych potrzeb są kapsułki. Trzy podstawowe potrzeby są po prawej stronie, wypunktowane. To, co pisze w ogólnym opisie, pod historią rodziny nie jest wymagane. Jeśli widzi Pani coś, czego ja nie, proszę o link na FB Szlachetna Paczka Rybnik.

  • ~kasti 2018-11-18
    10:26:38

    33 4

    Kacper Biskup i właśnie jedna z tych rodzin mi znana, którą odrzuciłeś na prawde potrzebowała pomocy! Ale cóż widac patologia ma swoje sposoby i zaraz sie łapie bo dacie sobie mydlic oczy a za jakis czas im dzieci zabieraja. Takie własnie ruchy daja mi do myslenia czy jestescie kompetentni czy nie potrzebujecie dodatkowej pomocy. Fajna idea szlachetna paczka, ale należałoby bardziej zaostrzyc przepisy bo wlasnie tak jak napisałam, czesto pomoc idzie do niewłasciwych ludzi a ci na prawde potrzebujacy sa pominieci.

  • ~Anna Kowalska 2018-11-18
    10:36:09

    39 5

    Pani Mariola z rodziną potrzebuje kapsułek do zmywarki .
    Albo podam inny przykład ,rodzina gdzie mąż ma zapalenie trzustki -ma zapalenie bo cpa i chleje,kurzy jak smok.dostają dofinansowania ze wszystkich możliwych instytucji,a jak jadą na zakupy to wózek po brzegi wypełniony czipsami,energetykami i podobnymi . Pomoc ale dla najbardziej potrzebujących.macie niezłych cwaniaków w tych opisach.

  • ~Lukasz Karol Placzek 2018-11-18
    10:44:12

    30 11

    W ogole jak wolontariusz może miec jakiekolwiek kompetencjie aby decydować ktora rodzina może otrzymać pomoc a która nie w większości sa to dzieci malolaci ktorzy chodza po rodzinach tak na prawde nic o nich nie wiedzac o glownych problamach po krotkiej rozmowie wydaja tylko swoja jakas tam opinie w wiekszsci nieodpowiednia oni maja byc tylko od pomocy i spisac glowne potrzeby danej rodziny a oni czuja sie decyzyjni i wazni na tyle ze wybiorkowo sobie wybieraja kogo im sie podoba .Decyzje powinna podejmować osoba kierujaca do danej rodziny, pedagog szkolny pracownik MOPsu itp.osoba ktora zna problemy rodziny a nie jakis tam, ktory jest tylko "wolontariuszem".

  • ~smr 2018-11-18
    10:51:15

    36 6

    Lukasz Karol Placzek Dokładnie, Ja po przeczytaniu dochodu kilka rodzin bym odrzucił bo dochód 400-500 zł ma dzisiaj większość ludzi i daje sobie radę a tutaj widzę cwianiactwo jakby tutaj naciagnac ludzi na telefoniki dla dzieci ... pewnie weryfikacja po znajomosci była ..

  • ~kurier 2018-11-18
    11:02:34

    28 9

    Lepiej gdyby te środki przeznaczyć na paczki dla biednych dzieci z Afryki. W takim Rybniku każdy może mieć pracę lub emeryturę. I każdego stać na prezenty czy święta, jednych na większe, innych na mniejsze. A wiecie kogo nie stać? Tylko patologiczne rodziny gdzie nie żałują sobie kasy na papierosy i alkohol. Ale czy to jest szlachetność aby pomagać takim rodzinom? Moim zdaniem nie.

  • ~Sosna Mañana Grzegorz 2018-11-18
    11:04:20

    17 35

    Działania "szlachetne" komentują ludzie którzy zauważyli jeden negatywny przykład i postanowili natychmiast go nagłośnić, ale nie zauważyli kilkunastu o ile nie kilkudziesięciu osób potrzebujących pomocy.
    Dlaczego nie zauważyli?
    Odpowiedź jest prosta, bo ich intencją nie było zauważenie potrzebujących.
    Miłej rodzinnej niedzieli dla wszystkowiedzących, szlachetnych i nieskazitelnych krytykujących, którzy zrobią wszystko by absolutnie nie pomóc, ale zaszkodzić to bardzo chętnie, tak dla uspokojenia własnego sumienia.

  • ~jabibe 2018-11-18
    11:09:21

    24 9

    Z tego co sie orientuje to Szlachetna paczka działa w głównej mierze na zasadach wolontariatu, organizacja działa na zasadzie hojności ludzi dobrej woli, a rozliczacie ją jakby to wam zabierano te produkty siłą. Rozumiem, że mogą się nie podobać takie a nie inne decyzje, ale to sa tylko ludzie którzy widocznie zostali oszukani przez tych cwaniaków, więc może na nich się trzeba skupić? A nie na wolontariuszach którzy oprócz szlachetnej paczki mają swoje życie i dodatkowo starają się pomóc jak mogą. Znowu się banda januszy obudziła, która nic nie robi ale będzie każdego wokół rozliczać... To wstań dupą z kanapy i idź, zobaczymy jak Tobie pójdzie. Ktoś chce zrobić coś dobrego to zamiast się na tym skupić, będzie rozliczać się przez pryzmat paru cwaniaków. Jaki jest procent tych rodzin które nie powinny dostać pomocy a dostały? No ciekaw jestem. Zawsze było i będzie tak do końca, że ludzie będą próbowali przechytrzyć system i próbować coś dla siebie ugrać, no kuwa tacy są ludzie i choćby skały srały, tego nie zmienisz.

  • ~smr 2018-11-18
    11:52:34

    25 11

    Jabibe Dlatego My Janusze jesteśmy od tego aby piętnować takie przypadki i kerować ludzi w stronę tylko tych potrzebujących ... Doleciało to do Twojej główki ?

  • ~Dobrosława Mikołajec 2018-11-18
    13:20:29

    28 14

    Wszyscy wolontariusze przechodzą długie szkolenie, na którym są uczeni zasad "mądrej pomocy", dodatkowo chodzą w parze zawsze z osobami, które już wolontariuszami są od lat i wiedzą jak sprawdzać rodziny. Organizujemy też spotkania a każda rodzina, co do której jest wątpliwość jest omawiana w naszym gronie i konsultowana z "górą". Rozczaruję Was, ale to nie my podejmujemy decyzję. Organizujemy spotkania z rodzinami, nie krótki wywiad zza drzwi, tylko kilka spotkań z naprawdę szczegółowymi arkuszami, za pomocą których mamy poznać rodzinę i jej potrzeby. Rozmawiamy, wypytujemy, potem te nasze spostrzeżenia wysyłane są za pomocą systemu dalej i sprawdza nas jeszcze dodatkowe grono ludzi. Dopiero ich akceptacja i bardzo dużo pytań, są decyzyjne. Propozycje rodzin dostajemy od OPS, szkół, przedszkoli, osób prywatnych, stowarzyszeń i mnóstwa innych instytucji. Niestety nie znamy ludzi do których chodzimy, więcej - wolontariusze znający daną rodzinę, są odsuwani od weryfikacji. Musicie też zdawać sobie sprawę, że Szlachetna Paczka to nie jest OPS. Nie dajemy paczek, bo ktoś wyciąga rękę. Naszym celem jest pomoc TRWAŁA, pomoc w ZMIANIE ŻYCIA. Nie wszystkie rodziny chcą tej zmiany, nie wszystkie się do niej kwalifikują. W 2016 rodzin było 77 , w 2017 70, aktualnie jest 50, no to chyba jednak coś tu działa prawda? Pani Anno Kowalska - kapsułki nie są w tej rodzinie potrzebą najważniejszą, tylko są między "inne środki", a więc nie muszą być zapewnione. Dodatkowo nie wiem czy Pani sobie zdaje sprawę, ale imiona wielu rodzin są zmienione. Może się więc wydawać, że ktoś kogo Pani zna, to jednak nie ta rodzina. Proszę nie umniejszać tragedii rodzin, które opisaliśmy, bo spłyca Pani ich problem, nie uczestnicząc w ich życiu, nie wysłuchując nawet słowa z tego, co powiedzieli. Kasti - a skąd wiesz, że to była akurat rodzina Kacpra? Wszystkich mających jakiekolwiek problemy z naszą pracą naprawdę zapraszam do wzięcia udziału w jakiejkolwiek edycji, żeby mówić z poziomu doświadczenia a nie "przekonania o wiedzy". Proszę też nie umniejszać i nie wyśmiewać pracy wolontariuszy. Oni poświęcają swój czas i pieniądze na to, żeby pomóc rodzinom w potrzebie i nie zasługują na taki poparty na mglistych przypuszczeniach i bezpodstawnych opiniach hejt. Myślę, że w tej dyskusji nie ma wygranych i przegranych, bo jedni i drudzy są przekonani o słuszności swoich twierdzeń. Tak czy inaczej - serdecznie zapraszam do "piętnowania" popartego doświadczeniem. Przyjdźcie, poznajcie nas, zobaczcie jak pracujemy i czemu podjęliśmy takie a nie inne decyzje. Pozdrawiam.

  • ~Lukasz Karol Placzek 2018-11-18
    13:32:23

    19 29

    Dobroslawa nie ośmieszaj się wiadomo swój swojego bedzie bronił. Szkolenie weź, jakie szkolenie, pedagoga z was na nim nie zrobia, ogólnie mylisz pojecia ja pisze ze nie wolno im przyznawać decyzyjnosci dziewczynko.

  • ~Lukasz Karol Placzek 2018-11-18
    13:35:57

    21 18

    Dobroslawa i jakie wiele spotkań z rodzina nie wypusuj bzdur mam ci udowodnić ze jest tylko jedno spotkanie max do godziny??? Z każdą??

  • ~kasti 2018-11-18
    13:50:09

    14 9

    Dobrosława bo wiem mam swoje źródła. Wbrew wszystkiemu świat jest jednak mały. Tak więc bronisz swego moge to zrozumieć ale jednak mylicie sie więc pomoc jak najbardziej jest Wam potrzebna.

  • ~Mirosława Sobinska 2018-11-18
    18:17:57

    30 2

    a ja popieram pomoc Szlachetnej Paczki nie wstydzę sie napisać że w zeszłym roku na Święta otrzymałam od nich pomoc co pozwoliło mi i mojej rodzinie podnieść się z dołka i poukładać dalsze życie gdyby nie pomoc tych młodych ludzi i ludzi dobrego serca a także firmie która mi pomogła nie załamałam się psychicznie a jestem samotnym opiekunem 3 osób niepełnosprawnych niesamodzielnych dzięki Szlachetnej Paczce pierwszy raz w życiu ktoś bezinteresownie zaoferował mi pomoc i będę im wdzięczna do końca życia dziękuję Pani Ilonce i Firmie Aureus z całego serca luksusów nie mamy ale na dzień dzisiejszy w miarę sobie radzimy DZIĘKUJĘ SZLACHETNA PACZKO Z CAŁEGO SERCA

  • ~grzegorz410 2018-11-18
    18:40:55

    23 4

    Przecież tam niektórzy więcej dostają z MOPS niż ja miesięcznie zarabiam - jakieś zasiłki dopłaty odo mieszkania, itp

  • ~kasti 2018-11-18
    19:02:09

    15 3

    Pani Mirosławo nikt nie neguje samej inicjatywy Szlachetnej Paczki. Pani majac dzieci niepełnosprawne zdecydowanie tej pomocy potrzebowała i pomogło to Pani w dalszym życiu. Takich ludzi jak Pani jest duzo ale i krętaczy tyle i jakis procent tych ludzi dostal pomoc, na ktora nie zasłużył a to dlatego że wolontariusze nie maja pomocy ludzi znajacych sie na takich sztuczkach, ktorzy mogliby to weryfikować. Pozdrawiam życze samych sukcesów.

  • ~jurempus 2018-11-18
    19:02:36

    18 3

    szlachetna paczka...mnóstwo rodzin i takze ja mam 500+. Gdy dostaje te pieniądze jade do sklepu z dzieciakami i pozwalam im wybrać jakąś zabawke, kupuje im jedzenie do przedszkola na sniadanie oraz ubrania.Zabieram ich na lody kiedy chcą lub kupuje słodycze chodź wolał bym zeby zaczeli owoce jeść...gdy ktos mówi ze 500+ dostaja darmozjady osobiscie jestem urażony...charuje po 12-13 godzin dziennie żeby utrzymac dom i rodzinę ale nie obrażam sie...a co do szlachetnej paczki ktos kto to weryfikuje kto ma dstac a kto nie według mnie powinien zapoznac się z sytuacja rodzinną odwiedzic taka rodzine.Ja może charuje na wół w stajni ale nie potrzebuje od nikogo pomocy...ale jezeli szlachetna paczka daje prezenty lub OPS daje pieniądze matka a na drugi dzien zataczaja się z człowiekiem z wózkiem na złom to trochę to nie wporzadku jest

  • ~myshorek1 2018-11-18
    20:31:35

    20 7

    ~Lukasz Karol Placzek bardzo lekceważąco odnosisz się do rozmówców, ale postaram się mimo wszystko nie zniżyć do tego poziomu i zachować mój. Otóż mylisz się po raz kolejny. Nie wiesz jakie szkolenia przechodzimy, więc tu nie bardzo mamy o czym rozmawiać. Uważasz że tylko pedagodzy mogą tak pracować? Świetnie! Skąd wiesz jakie każdy z nas ma wykształcenia? Skąd wiesz, gdzie pracujemy? Pedagodzy są nieomylni wg Ciebie? Inni nie są w stanie ocenić, kto chce zmienić swoje życie a kto nie? Umniejszasz nasze doświadczenie i wiedzę, bo ktoś z twojego otoczenia paczki nie dostał? Hmmm. Co do spotkań to oczywiście, że spotkanie może trwać około godziny, nigdzie nie powiedziałam że nie. Natomiast jak najbardziej realna jest sytuacja, że wolontariusze już na pierwszym spotkaniu wiedzieli, że rodziny nie zadeklarują do przydzielenia, więc drugiego już nie organizowali. Bądź już na pierwszym wiedzieli, że będą ją przyłączać, więc na tym zakończyli. Ale są też oczywiście rodziny, gdzie spotkań jest więcej, to że się z tym nie spotkałeś, bądź u Ciebie byliśmy raz, to nie znaczy, że tak jest zawsze. I tak, jeśli chcesz, też ci mogę "udowodnić" ;) Wszystko zależy od sytuacji, rodziny, historii, wątpliwości i od wielu innych czynników. Co do decyzyjności, to nie wiem komu w końcu jej odmawiasz - wolontariuszom? naszym liderom? ludziom kontrolującym przydzielenie rodziny? ludziom podejmującym decyzję o jej włączeniu? Powtórzę - nie my decydujemy o przyłączeniu rodziny, możemy ją co najwyżej zadeklarować do przyłączenia, ale nie my ją publikujemy i "zaklepujemy". Nie są to też nasi znajomi - wszystkie rodziny otrzymaliśmy w zgłoszeniach. ~kasti jeśli to była rodzina Kacpra, to nie przydzielił jej słusznie, jego decyzjom ufam, widocznie uznał, że tu pomoc nie zmieni sytuacji trwale. Sprawy nie znam, więc drążyć nie będę, ani nikogo oceniać, ale może przyjrzyj się tej sytuacji bardziej "z zewnątrz", bez emocji. ~jurempus - odwiedzamy rodziny i naprawdę zapoznajemy się z ich sytuacją. Zarzucacie mi, że bronię swoich? Oczywiście że tak!! I będę to robić nadal, bo wiem, jak pracują, wiem z czym się zmierzają, wiem jakie wątpliwości posiadają i wiem jak ciężko im czasem podjąć decyzję o odrzuceniu rodziny. Przykro mi, ale biedy roszczeniowej nie wspieramy. Przykro mi, ale chcemy, żeby zmiana była trwała i żebyśmy nie musieli za rok znów przychodzić i pomagać. Macie swoje wątpliwości i to jest wg mnie w porządku, bo przecież z zewnątrz wydaje się, że banda ludzi chodzi sobie po rodzinach i losowo przydziela pomoc w zależności od tego, kogo lubią a kogo nie. Rozumiem Was. Ale postarajcie się zrozumieć też nas, drugą stronę, ludzi którzy bezinteresownie próbują uczynić świat trochę lepszym. Na stałe lepszym. I popatrzcie na swoje otoczenie. Naprawdę wszyscy są tacy kryształowi i warci pomocy? Czy nasza pomoc zmieni ich życie na dłużej niż chwilę? My jesteśmy dla ludzi, naprawdę chciemy im dobrze pomóc. I nie, nie mylimy się codziennie, nikt nas "sztuczkami" nie oszukuje. Też mamy swoje "sztuczki" :). A jeśli zdarzy się ktoś, kto naszej pomocy nie wykorzysta tak jak chcemy, cóż....takie przypadki też się zdarzają, ale NIE SĄ normą. I popatrzcie jak zmieniło się Wasze postrzeganie: opis anonimowej rodziny z niepełnosprawnością i można pluć i wyśmiewać, ale jak już ktoś przedstawił swoją historię z imienia i nazwiska, to nagle zasługuje na szacunek i dobre traktowanie.

  • ~kasti 2018-11-18
    22:14:01

    6 10

    Dobrosława czy Ty umiesz czytać albo masz jakis problem? Kto neguje osoby z dziecmi niepełnosprawnymi nawet jak sa anonimowe??? Pomysl dziewczyno nim głupio zakonczysz swoj jakże długi wywód! I jeszcze raz Ci napisze Kacper NIESŁUSZNIE odrzucił rodzinę. Może łatwiej byłoby powiedzieć że popełnił błąd niż bronić w zaparte a już tym bardziej jak się przychodzi do rodziny której się nie zna a poswieca sie jej raptem chwilę czasu.

  • ~Lukasz Karol Placzek 2018-11-18
    22:37:44

    8 12

    Dobra ale tam jestescie do cholery przez kogo wysylani???? Przez osoby ktore znaja glebszy problem rodziny. Nie ma żadnego portalu zgloszeniowego dla szlachetnej paczki, nie neguje samej inicjatywy ale ostateczne slowo i tak powinno należeć napewno nie do was!!!!Sami nie znajdujecie rodziny nici wiecie z tych wywiadow.
    I juz nie wywodz sie tak z rozpiska szkoda twojego czasu i wogole odpowiadając na cos czytaj ze zrozumieniem i odpowiadaj na temat, bo tutaj nikt nie napisal nic na temat niepelnosprawnych, potrzebujacych,

  • ~myshorek1 2018-11-18
    23:16:38

    11 4

    ~kasti ta odpowiedź nie do twoich wypowiedzi się akurat odnosiła, więc - nie, nie mam problemu :). Twoim zdaniem Kacper niesłusznie odrzucił rodzinę ok, czyli rozumiem zasługiwali na pomoc, mieli impuls do zmian i na pewno coś by to pomogło jakoś długtrwale. W porządku, w takim razie jeszcze jest czas, można rodzinę zgłosić do Paczki, zaznaczając żeby weryfikował ją kto inny. Ja ufam w jego decyzje, bo z nim pracowałam i trudno żebym je podważała, na podstawie anonimowego wpisu bez żadnych konkretnych danych i faktów, prawda? Przecież to właśnie próbujecie nam zarzucić - że wydajemy wyroki, bez poznania faktów.
    ~Lukasz Karol Placzek odwiedziny u konkretnych rodzin, po ich zgodzie (!) umawiane są przez nas, nikt nas nie wysyła, za to dane mamy z różnych jednostek. Oczywiście masz rację, oni znają głębszy problem rodziny i dokładnie ten "głębszy" problem jest opisany w opisie rodziny, który nam przekazują. A który dodatkowo rodzina nam opowiada na wywiadzie. Tylko nadal - Szlachetna Paczka to nie jest OPS, który ma za zadanie zapewnić byt. Od tego są instytucje i państwowe pieniądze. My pośredniczymy między darczyńcami, którzy decydują się stworzyć paczkę a rodziną, czy osobą potrzebującą. I nie przydzielamy paczki tylko dlatego, że ktoś ma biednie albo stare meble. Oczywiście, bieda jest wskazaniem, ale tu liczy się impuls do zmiany, chęć do poprawy życia i KONKRETNE działanie. Dokładnie tak jak napisałam - żebyśmy nie musieli wracać za rok. Stała zmiana jest przecież lepsza niż comiesięczne zasiłki prawda? Co do ostatniego słowa...Przykro mi, ale Szlachetna Paczka to nie są ani Twoje ani moje pieniądze. Darczyńcy przygotowujący paczkę, wiedzą co oznacza "mądra pomoc" i liczą na to, że znajdziemy rodziny, które tą mądrą pomoc potrafią wykorzystać. Gdyby chodziło o dotacje państwowe, zgodzę się z Tobą, że żaden "wolontariusz", nie powinien o tym decydować, tu jednak bazujemy na zaufaniu ludzi, którzy są naszymi darczyńcami od lat i to ich chęć pomocy i dobre serca wyznaczają "ostatnie słowo", które podejmują nasi przełożeni.

  • ~justynakot 2018-11-19
    06:39:58

    9 1

    Lukasz Karol Placzek
    Jesteśmy wysyłani przez Ops szkoły i innych ludzi. I czy znają problem? Nie wszyscy. Szkoła wysłała rodzinę bo dziecko jest zaniedbane, odwiedziłam rodzinę i okazało się że rodzice mają wszystko a jedynie dziecko było zaniedbane. Odrzuciłam ich. Co Ty byś zrobił? Szkola wiedząc że rodzina ma smartfony, telewizor 50 cali, nic im nie brakuje i znając działanie szlachetnej paczki - mądra pomoc zgłosiła te rodzinę. I po to jesteśmy my, żeby te zgłoszenia weryfikować. A zatwierdzane są przez osoby które są pedagogami i pracowały z takimi rodzinami.

  • ~Niemalże Rycerz Na Koniu 2018-11-19
    07:16:06

    2 14

    Witam. Wy sami jesteście jak kapsułki do prania. Biedota umysłowa.

  • ~Jan Marian 2018-11-20
    18:19:40

    0 0

    Czy Pani Dobrosława Mikołajec już wszystkie swoje długi spłaciła?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5074