zamknij

Wiadomości

Szczyt nieodpowiedzialności: jeździł po pijaku, a w domu zostawił bez opieki 4-letnie dziecko

2014-07-09, Autor: 
Policjanci z Rybnika zatrzymali wczoraj mężczyznę, który pozostawił swojego 4-letniego syna na kilka godzin bez opieki, na dodatek wsiadł za kierownicę samochodu w stanie nietrzeźwości. Swoje roztargnienie tłumaczył narodzinami drugiego dziecka. Nieodpowiedzialny ojciec będzie się teraz tłumaczył przed sądem.

Reklama

Wczoraj około 23.50 w rejonie ul. Sosnowej policjanci zatrzymali 35-letniego mieszkańca Wodzisławia, który prowadził samochód w stanie nietrzeźwości. - Do zatrzymania doszło po pościgu, ponieważ kierowca hyundaia nie zatrzymał się do kontroli drogowej na ul. Mikołowskiej i chcąc zgubić policjantów wjechał swoim samochodem do lasu – powiedział nadkom. Aleksandra Nowara, rzecznik policji w Rybniku.Jak się okazało, 35-latek chciał uniknąć spotkania z policjantami ponieważ był pijany, miał w organizmie ponad 1,5 prom. alkoholu. - Wodzisławianin próbował usprawiedliwić się przed mundurowymi twierdząc, że właśnie został po raz drugi ojcem i dlatego jest nietrzeźwy. W trakcie rozmowy okazało się, że mężczyzna ma starszego syna, który od kilku godzin jest sam w domu – dodała nadkom. Aleksandra Nowara.

W związku z tym, że żona 35-latka była w szpitalu, policjanci dotarli do babci chłopca, która zobowiązała zaopiekować się dzieckiem. Nieodpowiedzialny i pijany ojciec trafił za kratki, grozi mu kara pozbawienia wolności nawet do 5 lat.
Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (29):
  • ~ 2014-07-09
    10:00:37

    1 14

    To tylko jeden z wielu przykładów. Zastanawiam się jaką nieodpowiedzialnością mogą pochwalić się rodzice pijący alkohol przy swoich dzieciach na różnego rodzaju festynach , ogródkach piwnych i rodzinnych spotkaniach przy grilu?

  • ~jojo 2014-07-09
    10:24:24

    1 16

    Mariusz Grodecki a ile dzieci wychowujesz ?

  • ~ 2014-07-09
    10:50:45

    10 0

    ~jojo jeśli dam Ci odpowiedź , to co ona wniesie do tematu? Jestem rodzicem i dla mnie nie ma różnicy czy ktoś ma jedno dziecko czy też pięcioro , nadal jest matką lub ojcem. Rodzic jest dla dziecka nauczycielem , pijąc alkohol , paląc papierosy , przechodząc na czerwonym świetle lub w niedozwolonym miejscu ... uczymy je tego samego , a więc nie oczekujmy że dziecko będzie robić coś innego niż my. Z całą odpowiedzialnością mogę napisać że rodzic pijący nawet piwo przy swoim dziecku nie różni się niczym od tego w temacie lub od człowieka zamykającego swe dziecko w upalny dzień w samochodzie. Ta sama odpowiedzialność , ta sama świadomość. Po minusach stwierdzam że konfrontacja ze swoim życiem jest dla ludzi niewygodna. Rodzice , jest jeszcze czas aby to zmienić. Pamiętajcie że dzieci uczą się od Was. Tak więc nie Superman czy Spider-man , ale rodzic niech będzie bohaterem i największym autorytetem swojego dziecka. Pozdrawiam

  • ~ 2014-07-09
    11:10:30

    40 0

    Czy to że przy dziecku wypijesz piwo to jest karalne i demoralizuje dziecko?Nie bardzo rozumiem?Nie chodzi o pijaństwo tylko 1 piwo .....czyli kraje gdzie ludzie piją lampkę wina do obiadu nie mogą robić tego przy dzieciach ponieważ są złymi rodzicami???Ludzie ogarnijcie się ....najlepiej znów potrafimy osądzać!!NAJLEPIEJ BYŁO WIDAĆ JACY MY JESTEŚMY IDEALNI RODZICE JAK SPOTKAŁA STRASZNA TRAGEDIA TATĘ KTÓRY ZAPOMNIAŁ O OLIWCE :((I NAJLEPIEJ WYCHODZIŁO KAMIENIOWANIE GO!Mariusz Grodecki nigdy przy dziecku piwa nie wypiłeś??Hm...pewnie nie pijesz alkoholu ....albo masz całą świtę cioć babć wujków co popilnują dzieci abyś mógł iść na grilla bez dzieci.....lecz nie każdy ma taką możliwość.

  • ~ 2014-07-09
    11:33:23

    0 40

    Sylwia Sisi , jeśli jeden człowiek ukradnie 500zł , a drugi ukradnie 10 razy więcej to czy będą sądzeni z innych paragrafów? Jaka miara według Ciebie jest na picie aloholu przy dziecku? Pzy którym piwie powiesz dość? Dltego nie bardzo rozumiesz.

  • ~Wisior 2014-07-09
    11:40:34

    27 0

    ~Mariusz Grodecki - akurat nie trafiłeś bo o ile się nie mylę, to kradzież poniżej 400zł jest wykroczeniem, a powyżej jest przestępstwem. Więc jest różnica. Kto jest bez grzechu niech pierwszy rzuci kamień.

  • ~ 2014-07-09
    11:43:47

    0 2

    Nie wydaje co się że mnie teraz obraziłeś??Skąd ty możesz wiedzieć że ja akurat piwo piję przy dziecku i czy je w ogóle mam(dziecko)??Zapytałam grzecznie.Ale widzę że konkretnej odpowiedzi nie uzyskam bo od razu jestem osądzana.Zresztą czego mogłam się spodziewać po naszym ciemnogrodzie.

  • ~ 2014-07-09
    12:01:34

    1 8

    ~Wisior nie mylisz się , dlatego napisałem 500zł. Sylwia Sisi , jeśli Cię obraziłem to przepraszam , nie osądzam Cię i nie mam takiego zamiaru. Unosisz się emocjami i histeryzujesz , a tak naprawdę brak Ci argumentów. W pierwszym poście zapytałem gdzie jest granica picia alkoholu przy swych dzieciach , oczekuje spokojnej dyskusji. Temat drażniący i niewygodny ale to niestety są realia naszego otoczenia , naszych bliskich , znajomych i rodzin.

  • ~ 2014-07-09
    12:10:46

    4 1

    Hm...czy ty mnie widzisz że piszesz o histerii i emocjach......akurat mam to gdzieś tylko chciałam wiedzieć.No tak brak mi argumentów i dlatego nie zamierzam dyskutować.Właśnie wpadam w histerię:)
    Mam tylko jedną prośbę NIE WSADZAJMY WSZYSTKICH DO JEDNEGO WORKA!

  • ~Mariano_Italiano 2014-07-09
    12:39:57

    12 0

    Same alkoholyky :)

  • ~ 2014-07-09
    12:55:22

    0 1

    Sylwia Sisi , napiszę inaczej. Tylko czy zrozumiesz co ciemnogród chce Ci przekazać? Gdyby ten męższczyzna z artykułu nie pił wódy przy swoim czteroletnim synu , mniemam że tego artykułu nie było by tutaj. Ubolewam nad tym że o takich sytuacjach niejednokrotnie jeszcze tu przeczytam. Masz racje , nie wrzucajmy rodziców alkoholików do jednego worka , jeden wypije jedno piwko i jest OK , inny wypije ich więcej i co wtedy? Uda się raz , drugi , trzeci ... Masz dobre serce , wykorzystaj je , tak szczerze odemnie. Pozdrawiam

  • ~ 2014-07-09
    13:05:21

    0 2

    Szczerze wątpię że pił przy dziecku może jest wczorajszy ale tego nie napiszą tutaj bo nie było by sensacji.Mam nadzieję że "pępkowe" opijał w gronie znajomych....a wczoraj akurat żona zadzwoniła że coś potrzebuje i niech przywiezie ...wsiadł do auta i pojechał.Wiem zaraz mnie zlinczujecie ale bywa różnie.....nie musimy od razu osądzać bo od tego jest kto inny. Może jestem zbyt łatwowierna.Ciemnogród nie był skierowany do Ciebie lecz do nas wszystkich ponieważ ciężko nam jest cokolwiek wbić do głowy niezgodnego z naszymi przekonaniami :( I reagujmy tam gdzie trzeba zareagować bo zazwyczaj jest tak że tam gdzie dzieci cierpią każdy odwraca głowę w drugą stronę :) P.S.Idę dalej histeryzować :) I mam nadzieję że mam dobre serduszko :)

  • ~ 2014-07-09
    13:11:48

    1 0

    Mariusz, pierniczysz jak byś należał do jakiegoś zboru, tylko gadać umiecie z cytatami wyjętymi z kontekstu. Pozdrawiam!

  • ~dhakarey 2014-07-09
    13:35:12

    20 0

    Mariusz Grodecki - a ja Ci przedstawię drugą stronę medalu. Są rodzice, którzy nie piją i nie pokazują, że można pić. Ich dziecka wkracza w "dorosłość" (czytaj gimnazium) i dzieciak widzi, że w domu się nie piło - czyli było zakazane - a koledzy piją. A wiadomo, to co zakazane smakuje najlepiej. Efekty dosyć często można przeczytać na portalach, gdzie dzieci z dobrych domów są schlane, bawią się w słoneczka i inne cuda. Natomiast wypicie od czasu do czasu przy dziecku JEDNEGO piwa może pokazać, że wszystko jest dla ludzi (wypicie, nie schlanie się). I wole sam dać w przyszłości mojemu synkowi w wieku 15 lat parę łyków piwa, niż mam go odbierać z policji, bo po kryjomu pił z kolegami i go znaleźli zalanego.

  • ~ 2014-07-09
    13:47:59

    0 2

    ~goliat nie podałem żadnego cytatu bądź dokładnie mówiąc wersetu biblijnego. Człowiek ma wolną wolę a ja do niczego nikogo nie zmuszam. Jednak warto zastanowić się i przy takiej okazji jak ta wyciągnąć odpowiednie wnioski na przyszłość. Większoć myśli "mnie to nie dotyczy" , zapewne. Nie jeden tak myślał a potem czytał o sobie na tym bądź innym portalu. Czy Krzysztof Hołowczyc wychodzący do ludzi z akcją Powstrzymaj pijanego kierowcę też jest członkiem jakiegoś zboru? ~dhakarey gratuluje odpowiedzialości.

  • ~PawelE39 2014-07-09
    17:58:07

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~PawelE39 2014-07-09
    18:13:08

    0 1

    Pan Mariusz Grodecki ma chyba kogoś znajomego w redakcji

  • ~lola2310 2014-07-09
    19:00:53

    0 0

    Pan Grodecki chyba musi byc zaszyty skoro jest takim przeciwnikiem alkoholu i opowiada bzdury ze pijac piwo na grillu czy do obiadu przy dziecku od razu sie je demoralizuje , czlowieku kazdy ma swoj rozum i wie co robi !!!

  • ~romcost 2014-07-09
    20:18:52

    6 0

    @Mariusz Grodecki
    Szanuję zdanie każdego, jak i jego sposób wychowania dziecka, myślę, że każdy stara się zrobić to jak najlepiej. Osobiście też od 14 lat wychowuję córkę i nie zgodzę się, że zgorszeniem dla dziecka jest wypicie przez rodzica piwa czy też lampki wina. Wszystko zależy w jaki sposób i w jakiej atmosferze spożywa się ten alkohol, jeśli robi się to z kulturą i szacunkiem dla siebie i rodziny NA PEWNO NIE SPOWODUJE TO ZDEMORALIZOWANIA dziecka. Czy kochający się rodzice, którzy wieczorem oglądają np. z dzieckiem film (co nie jest łatwe aby dziecko >12 roku życia zachęcić do chwili z rodzicami) i wypiją sobie przy tym po lampce wina lub drinku (może i piwa) a dziecku zrobią popcorn i naleją coli, są złym przykładem ? Jeśli tak, to chyba 99% rodziców powinno mieć odebrane prawa rodzicielskie... Bardzo proszę o umiar w wypowiedziach, bo komentarze te czytają też dzieci, czyli przyszli rodzice, a trzymanie dziecka "w klatce" najczęściej przynosi odwrotny skutek....

  • ~ 2014-07-09
    20:32:52

    4 0

    @MariuszGrodecki dla dziecka pijany rodzic to trauma, kompleksy, wstyd a czasami także fizyczne cierpienie i różne nerwice...

  • ~ 2014-07-09
    20:39:39

    1 0

    ~PawelE39 nie mam nikogo znajomego w redakcji. Z tego co widzę naruszyłeś regulamin. Chcesz mi coś powiedzieć to zapraszam na Facebooka , napisz do mnie z prawdziwego imienia i nazwiska. Patrząc na komentarze stwierdzam że każdy zawsze znajdzie sobie wygodne dla siebie usprawiedliwienie. Pozdrawiam

  • ~PawelE39 2014-07-09
    20:57:46

    6 0

    Nie posiadam kont na takich portalach i moge śmiało stwierdzić ze one bardziej demoralizują dzieciaków niż piwo przy grillu

  • ~xxxx 2014-07-09
    22:26:13

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~xxxx 2014-07-09
    22:45:03

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ssssss 2014-07-09
    23:13:55

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~xd123456 2014-07-09
    23:54:19

    2 0

    te grodecki miałeś wyrok za udział w zabójstwie,opowiesz to dzieciom ?

  • ~diem 2014-07-10
    08:48:06

    0 2

    sektą śmierdzi na kilometr, a niby chrześcijanie tacy ciemnogrodzcy

  • ~ 2014-07-10
    09:36:32

    3 0

    ~xd123456 , tak oczywiście. Moje świadectwo jest ogólnodostępne na youtube. Przestrzegam dzieci właśnie przed rodzicami alkoholikami , aby zgłaszały to odpowiednim ogranom. Przestrzegam przed narkotykami i właśnie tym z czego ja się wyrwałem aby żadne dziecko nie zrobiło tego błędu który ja popełniłem. Mówię jak kochać nawet swoich wrogów i uczę przebaczania innym ludziom. Potrafisz to zrozumieć? Potrafisz dać kromkę chleba bezdomnemu , czy odwracasz głowę w drugą stronę? Potrafisz powiedzieć prostytutce że można żyć inaczej , czy korzystasz z jej usług? Ja nie mam z tym problemu , bo każdy człowiek zasługuje na szacunek. Nie oskarżaj innych gdy Ty sam masz rozwiązłe życie. Nie wstydzę się swojej historii która jest solą w oku innych ludzi. Chcesz jeszcze coś powiedzieć? Jakieś pytania? Pozdrawiam

  • ~lukrecja50 2014-07-10
    12:45:06

    8 0

    Typowa polska mentalność (zapewne nie u wszystkich) - zostało się ojcem trzeba zalać się w trupa. Jest domowa impreza typu imieniny , urodziny alkohol wypijany do ostatniej kropelki w butelce na zasadzie,że lepiej się porzygać niż pół flaszki schować do lodówki. 4 letni bąbel może bez opieki starszych w domu zrobić sobie o wiele większą krzywdę niż jego ojciec mający 1,5 promila wsiadając za kierownicę. Ponoć mężczyźni są mądrzejsi od kobiet tylko jakoś tego nie widać w niektórych przypadkach. I dajcie takiemu ojcu urlop "tato-żeński", no chyba jeśli przejdzie jakieś badania psychologiczne. Facet zamiast pomyśleć o tym,że będzie bardziej potrzebny w pomocy żonie przy maleństwie i nie tylko to już serwuje kłopoty swojej rodzinie, idzie za kratki. Podobno mężczyzna to duże dziecko. Matko ,żono pociesz się tym,że z twoich dzieci mogą wyrosnąć odpowiedzialni ludzie, ale nieodpowiedzialny mąż z mentalnością dziecka nigdy się nie zmieni. Szkoda że tych odpowiedzialnych ojców jest wciąż za mało.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5087