zamknij

Wiadomości

Surowy wyrok dla ginekologa K.

2010-06-25, Autor: 
Na 5 lat pozbawienia wolności skazał sąd znanego rybnickiego ginekologa Andrzeja K. Sąd uznał go winnym dokonania 100 aborcji, fałszowania dokumentacji medycznej i wystawiania „lewych” zwolnień lekarskich.

Reklama

Wyrok tej głośnej sprawie zapadł wczoraj w wydziale zamiejscowym w Wodzisławiu Śląskim Sądu Okręgowego w Gliwicach.


Orzeczona kara to bardzo surowy wyrok, zważywszy, że w prawie karnym maksymalna kara za nielegalne aborcje to 3 lata. - W uzasadnionych przypadkach, sąd może orzec nadzwyczajne zaostrzenie kary – tłumaczył sędzia Ryszard Furman. - W przypadku działalności doktora K. mieliśmy z działaniem ciągłym, wręcz masowym i dużą szkodliwością społeczną czynu.

Dodatkowo, doktor K. otrzymał zakaz wykonywania zawodu przez 3 lata od momentu zakończenia odbywania kary. Skazany musi też zwrócić na rzecz skarbu państwa część korzyści finansowych, jakie czerpał z tytułu dokonywania aborcji. Lekarz będzie musiał zapłacić 100 tysięcy złotych.


W uzasadnieniu wyroku sędzia Furman powiedział, że sąd uznał większość dowodów przedstawionych przez prokuratora. Ze stu przesłuchanych kobiet, prawie wszystkie w zeznaniach obciążyły Andrzeja K. Kobiety mówiły przed sądem, że poszły do doktora K., bo w Rybniku było powszechnie wiadomo, że ten lekarz dokonuje nielegalnych aborcji. - Niektóre z kobiet wahały się, czy dokonać usunięcia ciąży. Wtedy lekarz K. aktywnie je namawiał do aborcji. W niektórych wypadkach K. podżegał do aborcji kobiety, którym groziło urodzenie chorego dziecka. Robił to jednak bez wykonania odpowiednich badań prenatalnych – mówił sędzia.


Zdaniem sądu nie może być mowy o tym, że pacjentki nie były świadome, co oferował im ginekolog. Sporą część z nich stanowiły osoby dobrze wykształcone, m.in. studentki, które szukały "pomocy" po zajściu w ciążę.


Prócz zarzutów dokonywania nielegalnych aborcji, sąd uznał Andrzeja K. winnym fałszowania dokumentacji medycznej, co miało zatrzeć ślady przestępstw.


Kolejnym wątkiem śledztwa przeciwko lekarzowi było wystawianie przez niego fałszywych druków L4, głównie dla pracowników KWK Chwałowice. U większości z nich K. stwierdzał kolkę nerkową. I w tym wypadku sąd uznał winę oskarżonego. Większość górników przyznała się do wyłudzenia zasiłku chorobowego i dobrowolnie poddała się karze.


Spośród zarzutów stawianych lekarzowi przez prokuraturę, sąd nie uznał jedynie tych, które mówiły o aborcjach za pomocą tabletek wczesnoporonnych. Zdaniem sądu, brak materiałów dowodowych oraz zeznania kobiet nie przesądzają o winie K. w tej kwestii.


Sędzia Furman wielokrotnie podkreślał ciągły i masowy charakter przestępczej działalności rybnickiego ginekologa. - Podobnego przypadku w województwie śląskim nie odnotowaliśmy chyba od 25 lat. W tej sprawie kara musiała być surowa – argumentował sędzia.

 

Jak wspomniano, lekarz będzie musiał zwrócić część korzyści majątkowych, które uzyskał z tytułu dokonywania nielegalnych aborcji. Sąd postanowił, że będzie to kwota 100 tysięcy złotych. Z zeznań kobiet wynika, że za zabiegi usunięcia ciąży płaciły doktorowi od 2000 do 4500 tysiąca złotych.


Znacznie łagodniej wymiar sprawiedliwości potraktował asystentkę K. - Elżbietę L. W czasie śledztwa pielęgniarka przyznała się do winy i podjęła współpracę z wymiarem sprawiedliwości. Została skazana na 2 lata pozbawienia wolności w zawieszeniu na 3 lata. Również przez 3 lata nie będzie mogła wypełniać zawodu pielęgniarki i położnej. Musi zapłacić 5 tysięcy złotych grzywny.


Andrzej K., podobnie jak w czasie całego śledztwa, nie przyznaje się do żadnego z zarzucanych mu przestępstw. Na ogłoszenie wyroku do sądu przyszedł bez adwokata. - To dlatego, że jestem niewinny i najlepiej będę bronił się sam – powiedział.


Akt oskarżenia i wyrok sądu nazwał „bajką”. - Wnioski sądu są błędne i opierają się na domniemaniach, a nie dowodach. W czasie całego śledztwa nikt nie udowodnił, że zabiegi, których dokonywałem, dotyczyły żywego płodu. A to co robiłem, były to typowe zabiegi abrazji, czyli normalna praca ginekologa – tłumaczył dziennikarzom oburzony lekarz.


Na pytanie, czemu jego pacjentki niemal jednomyślnie zeznawały przeciwko niemu, odpowiedział, że działały pod naciskiem prokuratury.


Wyrok w sprawie Andrzeja K. nie jest prawomocny. Skazany zapowiada apelację. Złożył też skargę do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu, na bezprawne – jego zdaniem – tymczasowe aresztowanie. W trakcie śledztwa lekarz spędził w zakładzie karnym w Raciborzu 600 dni. Ten czas zostanie mu zaliczony na poczet odbywania kary.


Z wyroku zadowolony był prokurator, mimo że żądał dla oskarżonego łącznie 6 lat więzienia. - Cieszę się, że sąd podzielił wnioski prokuratury. Ostateczną decyzję, czy odwołamy się od wyroku podejmiemy po zapoznaniu się z pisemnym uzasadnieniem wyroku – powiedziała prokurator Malwina Szendzielorz.

 

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 11

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (50):
  • ~norton 2010-06-25
    05:24:38

    0 0

    Polowe Pan Doktor juz odsiedzial wiec chyba bedzie wolny...

  • ~mb3366 2010-06-25
    06:40:31

    2 2

    Niby wszystko ok, ale...
    " Skazany musi też zwrócić na rzecz skarbu państwa część korzyści finansowych, jakie czerpał z tytułu dokonywania aborcji. Lekarz będzie musiał zapłacić 100 tysięcy złotych. "
    Wniosek ze tego jeden, panstwo zarabia na aborcji ...... i to panstwo w ktorym aborcja jest nie legalna ? Moge pojsc dalej, panstwo zarobilo po 1000 za kazdego martwego noworodka ....

  • ~PLACEBO 2010-06-25
    07:23:03

    0 0

    ... będzie na becikowe dla 100 dzieci :|

  • ~qwerty 2010-06-25
    08:07:34

    1 0

    mb3366: jakiego martwego noworodka? czy Ty wiesz co znaczy slowo "noworodek" ?

  • ~Sinner 2010-06-25
    08:17:03

    0 1

    Bez jaj. To ma być surowy wyrok?? Surowy wyrok to kara śmierci, dożywocie no i ew. 25 lat bez warunkowego zwolnienia.

  • ~Pit 2010-06-25
    08:35:50

    2 0

    Tak jest Sinner! I jeszcze cała rodzina do obozu pracy, a znajomych przynajmniej z pracy wywalić i pilnie obserwować!

  • ~marekm71 2010-06-25
    09:17:22

    0 0

    No to przez 5 lat nie musi się martwić o jedzenie, ubranie, rachunki za prąd, czynsz, gaz itd będzie to miał za darmo z podatków, nie wiem czy kara jaka zapłacił wystarczy na pokrycie jego pobytu w ZK.

  • ~izmena 2010-06-25
    09:23:03

    6 0

    Według mnie aborcja w Polsce powinna być legalna. Ale jest inaczej. Moim zdaniem również zawiniły kobiety które chciały poddać się aborcji, w końcu na siłe nikt im zabiegu nie wykonywał.

  • ~dominika89 2010-06-25
    10:02:37

    8 0

    Jestem oburzona! prosze mi powiedziec dlaczego te kobiety zlozyly doniesienie o aborcji, oskarzajace ginekologa..? jezeli same do niego poszly i dobrowolnie sie poddaly zabiegowi...? jezeli w Polsce aborcja jest nielegalna to one tez powinny poniesc kare za 'namawianie' do przestepstwa, bo gdyby nie popyt na tego typu zabiegi lekarz by sie ich nie podejmowal.. nastepna rzecz- 100tys zl dla panstwa?- z pieniedzy pochadzacych z nielegalnego procederu?.. ciekawe.. bardzo..

  • ~tommi 2010-06-25
    10:13:47

    0 0

    a dlatego że wykonywanie jest karalne a nie namawianie (przynajmniej w mniejszym stopniu), pozatym zeznawały przeciwko lekarzowi zatem nie karze dwóch stron, nastepna sprawa to słabsza pozycja kobiety, zawsze pokreślana i na kazdym stopniu, dlaczego 100 tys bo jakąs karę trzeba było wymierzyć, a że proceder jest nielegalny to suma wyliczona według normy HGW (na kopalni wytłumaczą o co chodzi), a czy będzie siedział 5 latek, raczej nie 600 dni zaliczone na poczet kary, pozatym składa apelację

  • ~Q100sz 2010-06-25
    10:35:57

    2 0

    "- Dokonywałem aborcji - byłem jak doktor Jekyll i mister Hyde. Nie wiem, czy kobiety, które płakały w moim gabinecie przed aborcją, wybaczyły - tak szczerze wyznał wiceminister zdrowia Bolesław Piecha na łamach "Gościa Niedzielnego", pisze "Dziennik" (artykuł z lipca 2007). Przyznał się do dokonania około 1000 aborcji (źródło: Jak żyć po aborcji, "Niedziela" z 18 października 2007).Wiecie może Państwo, czy człowiek ów za swoje czyny został również w jakiś sposób ukarany..?

  • ~aa12345zz 2010-06-25
    10:37:40

    0 0

    to pewnie jakis kolego posła Bolesława Piechy z PiSu - słynnego "skrobaka"

  • ~qwerty 2010-06-25
    11:55:27

    0 1

    Q100sz - a niby dlaczego mialby byc ukarany? skoro aborcja byla legalna i dokonal ich 1000 to nie widze podstaw do jego ukarania. Chyba, ze jestes ze stowarzyszenia rodzin radia maryja, to mozesz go publicznie napietnowac i zorganizowac manifestacje np. przed jego domem.

  • ~Q100sz 2010-06-25
    12:25:44

    2 0

    Nie trzeba być członkiem wspomnianego przez Ciebie stowarzyszenia, by dostrzec konflikt pomiędzy głoszonymi przez partię pana Bolesława sloganami a czynami, których się on dopuścił. I nie jest ważne dla mnie (patrzącego bardziej w lewo niż w prawo) zwykłego zjadacza chleba, że w czasach, gdy skrobał ile tylko się dało, czyn ten nie był zabroniony. Do mnie przemawia liczba "1000" i hasła, które obecnie PiS jego - między innymi - ustami głosi. "Prawo i Sprawiedliwość"???? Fałsz, obłuda i zakłamanie - ot co...

  • ~qwerty 2010-06-25
    12:53:08

    1 0

    Q100sz - jak najbardziej sie z Toba zgadzam, ale nie sadzie, zeby byly jakiekolwiek podstawy do mowienia "czy ten czlowiek zostanie ukarany". Swoja droga nie chce mi sie wierzyc, zeby Piecha nie zrobil zadnej skrobanki po 89r, a wtedy zdaje sie tez byla ona zakazana. Tak czy siak - moj komentarz byl do karania go a nie do tego, ze jest sprzedajnym dwulicowym oportunista.

  • ~salma28 2010-06-25
    12:59:39

    0 0

    Powiedzcie mi, czy to chodzi o Andrzeja Kupczaka?

  • ~Q100sz 2010-06-25
    13:07:10

    0 0

    Przyznaję - masz rację. Troszkę zbyt mało wyraźnie napisałem "między wierszami" a zbyt wyraźnie o ukaraniu. Oczywiście bardziej chodziło mi o zwrócenie uwago na aspekt moralny tej sprawy, gdyż mam świadomość iż "lex retro non agit" leży u podstaw państwa (tfu) prawa :))) Dziękuję za konstruktywną krytykę :)

  • ~lexodes 2010-06-25
    14:19:36

    0 4

    Powinni go sądzić za zabójstwo kilkuset ludzi.

  • ~greenpool 2010-06-25
    14:28:54

    0 6

    Dlaczego Andrzej K.? ... takich ludzi trzeba ujawniać ... i do końca życia zabronić wykonywania zawodu a nie tylko na 3 lata ...

  • ~darkaw 2010-06-25
    14:34:31

    7 0

    Czy wy ludzie myślicie co piszecie? Doktor nikogo nie zmuszał do aborcji... te kobiety chcialy same a teraz mowią że on je zmuszał??żart...heh był szanowanym lekarzem miał sporo klientek chciał założyć klinike chorób piersi... konkurencji sie to nie spodobało i go wkopała... przykre to jest. ze za zabiegi które ratowaly życie dostaje 5 lat a za rozboje włamania i pobicia ludzie dostają zawiasy... heh kaj tu sprawiedliwość...

  • ~hany256 2010-06-25
    15:32:53

    4 0

    Co za durne baby!! Z pewnością najpierw się wypłakiwały u niego w gabinecie i płaciły za aborcję, żeby sobie przez niechcianego bachora nie zmarnować życia, a teraz zeznawały przeciwko kolesiowi, który im pomógł i zmarnowały mu życie. Rozumiem, że skoro aborcja jest nielegalna w naszym staroświeckim, katolickim kraju, gościu popełnił przestępstwo. Ale nie potrafię pogodzić się z tym, że tylko on ponosi konsekwencje tego przestępstwa, każda z jego "klientek"jest współwinna.

  • ~hany256 2010-06-25
    15:51:10

    1 0

    Co za durne baby!! Z pewnością najpierw się wypłakiwały u niego w gabinecie i płaciły za aborcję, żeby sobie przez niechcianego bachora nie zmarnować życia, a teraz zeznawały przeciwko kolesiowi, który im pomógł i zmarnowały mu życie. Rozumiem, że skoro aborcja jest nielegalna w naszym staroświeckim, katolickim kraju, gościu popełnił przestępstwo. Ale nie potrafię pogodzić się z tym, że tylko on ponosi konsekwencje tego przestępstwa, każda z jego "klientek"jest współwinna.

  • ~patim 2010-06-25
    15:52:13

    1 0

    Cieszył się dobrą opinią jednego z lepszych ginekologów.. do niego poszłam będąc pierwszy raz w ciąży w 2001roku...kiedy potwierdził że jestem w ciąży ucieszyłam się bardzo...a moja radość wtedy zdziwiła doktora-wiedział że nie jestem mężatką...
    Miał prowadzić moją ciążę...następna wizyta (50zł) niepokojąca-pojawiło się zagrożenie a on przepisał leki kazał leżeć i przyjść na kontrolę...następny dzień spędziłam zgodnie z zaleceniami w łóżku...w nocy tato zawiózł mnie do szpitala...już nie było kogo ratować.MOże tak musiało być a może wcale nie...kolejną ciążę "powierzyłam" p. Katarzynie B. Już po pierwszym wywiadzie zapobiegawczo (mimo iż wszystko było ok) przepisała mi kilka leków...w razie gdyby się coś działo.. urodziłam zdrowego chłopca.Przy trzeciej ciąży miałam zagrożenie podobne do tego z tej pierwszej...i wtedy p. B od razu posłała mnie do szpitala na oddział patologi.Teraz mam dwóch synów i myślę często o pierwszym utraconym dziecku.

  • ~karus 2010-06-25
    17:32:37

    1 1

    zgadzam się z hany256.każda ze stron miała swój wkład w "efekt końcowy"....myślę ,że te kobiety też powinny być ukarane,może tylko za współpracę z prokuraturą trochę łagodniej...nikt by ich nie zmuszał do wychowywania tych dzieci(zawsze można je oddać),a tym sposobem dopuściły się przestępstwa-"zabójstwa","zniszczenia" czy jak tam komu pasuje...

  • ~zenek65 2010-06-25
    17:38:38

    5 1

    wyrok wyjątkowo surowy, chyba najsurowszy wśród zasądzonych w Polsce za tego przestępstwa, ciekawe dlaczego. To tylko słowo przeciw słowu. Mam nadzieję, że sąd apelacyjny zmieni ten wyrok na zdecydowanie łagodniejszy. Andrzeju trzymaj się, masz jeszcze kolegów, którzy Cię doskonale znają i mają do Ciebie pełne zaufanie. Nie sugeruj się nickiem. Przez te 30 z górą lat jakie się znamy nigdy się na Tobie nie zawiodłem.

  • ~aniutekD 2010-06-25
    17:49:43

    5 0

    Skazali lekarza na 5 lat pozbawienia wolnosci a ja sie pytam za co,za głu...ę babsztyli które sypiają z facetami i zachodzą w ciąże a potem szukają lekarza który przeprowadzi aborcje, każda 'pokrzywdzona kobieta' umawiając się na wizytę w tym gabinecie wiedziała w jakim tam celu idzie..Nooo..,ale w ostateczności to przecież lekarz winny jest a nie te' pokrzywdzone biedaczki'.

  • ~alicja1971 2010-06-25
    17:56:22

    5 0

    Ja nie wierzę w jego winę.Dr K.prowadził moje dwie ciąże w latach 98 i 01,z czego jedna była zagrożona,wszystko skończyło się dobrze,miałam dobrą opieką,mam zdrowe dzieci.A co do Pań które go teraz oskarżają to dziwię się im.Same przecież do niego poszły,powinny Bogu dziękować że skończyło się bez powikłań.One też powinny ponieść karę skoro aborcja w Polsce jest nielegalna,podobnie jak z korupcją obie strony ponoszą winę.Trzymam kciuki za Dr.K

  • ~danianowa 2010-06-25
    18:26:53

    3 0

    Nie wiem dlaczego czepiacie się doktora i tych kobiet! To faceci (ojcowie tych dzieci są winni!!!) To oni nie byli gotowi podjąć trudu wychowania swojego nienarodzonego dziecka, i jak znam życie: zmuszali psychicznie swoje kobiety do tego kroku!) Dość długo żyję na tym świecie i wiem jak to wygląda, również z własnego doświadczenia. Kobieta nawet zgwałcona przez męża, nie ma nic do powiedzenia. Dlatego uważam, że aborcja powinna być legalna!

  • ~hany256 2010-06-25
    18:59:40

    0 0

    Co za durne baby!! Z pewnością najpierw się wypłakiwały u niego w gabinecie i płaciły za aborcję, żeby sobie przez niechcianego bachora nie zmarnować życia, a teraz zeznawały przeciwko kolesiowi, który im pomógł i zmarnowały mu życie. Rozumiem, że skoro aborcja jest nielegalna w naszym staroświeckim, katolickim kraju, gościu popełnił przestępstwo. Ale nie potrafię pogodzić się z tym, że tylko on ponosi konsekwencje tego przestępstwa, każda z jego "klientek"jest współwinna.

  • ~Wiola 2010-06-25
    20:12:24

    1 0

    Ukarane powinny zostać wszystkie te wstrętne baby które przyszły dokonać aborcji bo to one są winne, lekarz wykonuje swój zawód. To była ich decyzja one tych dzieci nie chciały dla czego one zostały puszczone wolno bez problemu na głowie - problem usuneły a lekarza do paki. Mam nadzieję, że sumienie do końca życia nie pozwoli im zasnąć za te dzieci i lekarza!!!!!

  • ~slmen 2010-06-25
    20:46:29

    1 0

    ~izmena masz 100% racji. Nikt tych kobiet do doktora K. siłą nie prowadził, nie było by problemu gdyby One tam nie przychodziły w trudnej sytuacji z zagrożoną ciążą. W szpitalu nie uzyskały by pomocy bo NFZ ma ograniczony budżet.
    Ciekawe do którego ginekologa obecnie udają się kobiety bo chyba nagle wszystkie nie ozdrowiały?! Całą sprawę rozdmuchała konkurencja bo doktor K. miał wyniki i był cenionym w swoim zawodzie. Zmieni się ustawa o aborcji to i problem zniknie wraz z pomówieniami.

  • ~slmen 2010-06-25
    20:51:18

    1 0

    ~salma28 czy ty jesteś osobą upoważnioną przez Sąd do upubliczniania nazwisk ? Może jeszcze podasz dane personalne pielęgniarki? Doktor K. zostanie uniewinniony a ty dostaniesz zarzuty wypisując takie mądrości.

  • ~afa 2010-06-25
    21:11:09

    3 0

    Wita! Nadal jestem w szoku czytajac i sledząć te wydarzenia z dr Andzrejem K. ponieważ chodziłąm do niego 5 lat i zlłego słowa bym o nim nie powiedziała, zawsze miły uśmiechnięty i doradzał mozna z nim porozmawiać bez problemu. Do niczego nie namawiał! A patrząc na te kobiety co zgłosiły aborcje to niech sie pukną w głowe! Idiotki same tego chciały nie uwierze ze on je namawiał. Trzymam kciuki za niewinność doktora!!!

  • ~raluca 2010-06-25
    21:14:17

    2 0

    Biedny człowiek.Myślę że wielu lekarzy dokonuje aborcji ale jego nakryli.A te kobiety które zeznawały to moim zdaniem powinny również zostać ukarane siłą nie zostały zaciągnięte do gabinetu!!Ja osobiście dziękuje doktorowi za opiekę na oddziele porodowym i polecam aby kultury i sposobu postępowania z kobietami rodzącymi uczyli się od niego np.Szmit gburowaty ordynus.

  • ~roger 2010-06-25
    21:29:35

    0 1

    Nie wiem czemu czepjają się dobrego i szanowanego lekarza. Czy nie lepiej wziąć się za nierobów górników ,którzy aby się nie narobić to i do ginekologa pójdą po L-4.Pytam się ten co przyjmował na kopalni zwolnienie to nie widział czyja pieczątka tam widnieje?
    Dlaczego obarcza się lekarza? tak jak już ktoś wspomniał on tylko wykonuje swój zawód.Najśmieszniejsze jest to że pewnie ponad połowa tych kobiet zalicza się do tzw "katolików".A 5 przykazanie mówi wyraźnie nie zabijaj więc za współudzial pociągnołbym te kobiety do odpowiedzialności. Jeśli ktoś kto jest winny przychodzi bez obrońcy to czy jest WINNY!!!???

  • [email protected] 2010-06-26
    18:05:14

    0 1

    roger masz racje niech sie wezma za gonikow za dawanie lapowek ale tak samo nalezy ukarac lekarza za przyjmowanie ,wiec nie wiem w czy masz problem i ziejesz nienawiscia ,chociaz mysle ze to bardziej zazdrosc.Nie mial kto ci zalatwic roboty na grubie ze sie teraz pienisz.
    A K. SLUSZNIE zostal ukarany za usuwanie ciazy, swoja droga niezly gagatek z niego.

  • ~Matheus 2010-06-26
    18:22:41

    0 1

    nieźle, za zabicie 100 osób dostał 5 lat... Niektórzy piszą że kobiety same tego chciały ale w artykule pisze że niektóre doktor namawiał do zabicia. Faktem jest że kobiety też powinny być jakoś ukarane, ale trudno stwierdzić jak...

  • ~ 2010-06-27
    10:05:40

    0 2

    Lekarz Andrzej K. jakby nie dotyczyła go sprawa ma ponownie otwarty gabinet przy ul. Hallera. Nowa tabliczka, godziny rejestracji i dalej od nowa rozpocznie się ten sam sposób załatwiania spraw . Pytam się dlaczego w tym wyroku nie ma zakazu wykonywania zawodu ?

  • [email protected] 2010-06-27
    15:36:33

    0 0

    Jest
    "Dodatkowo, doktor K. otrzymał zakaz wykonywania zawodu przez 3 lata od momentu zakończenia odbywania kary"

  • ~czerwona 2010-06-28
    23:11:50

    1 1

    moja historia...mam 40 lat i 1994 urodzilam pierwsze dziecko coreczke ktorej podczas ciąży był opiekunem dr Kupczak 4 miesiące temu urodziłam drugie dziecko syna krórego podczas ciąży powierzyłam opiece też dr Kupczakowi...i tak dzisiaj mam dwoje zdrowiutki dzieci...i to jest wlaśnie zasługa tego lekarza którego jakieś panie"ogniste"oskarżają bo boją się przyznać do swojego łajdactwa....jeżeli moja córka bedzie kiedyś w ciąży to napewno będzie pacjentką pana Kupczaka nawet jezeli nie bedzie oficjalnie lekarzem to z prośbą o to zapukam do jego prywatnych drzwi...bo to jest jedyny lekarz któremu można powierzyć tak błogosławiony stan a co do L4 to nie znam lekarza który nie wystawia lewych zwolnień...dziwi mnie tylko postawa tych górników gdzie mieli sumienie jak wyłudzali te zwonienia hmmm pewnie wyrzuty sumenia ich teraz męczą:))))tak jak te panie łajdaczki tez mają żalpoutraconym dziecku:)))))))PARANOJA.....ale cóż prawo polskie tez potrzebuje lekarza

  • ~ 2010-06-29
    12:21:49

    1 2

    Taki typ powinien dostać co najmniej 10 lat, zabójca dzieci ...

  • ~ 2010-06-29
    14:08:49

    1 1

    Najlatwiej jest oceniać nie patrząc na swoje błędy. Gdyby w Polsce aborcja byłaby zalegalizowana, nie trzeba byłoby uciekać się do takich działań. Wwielu wypadkach decyzja o dokonaniu aborcji jest dla kobiety ogromnym dramatem. Ten lekarz po prostu pomógł komus, kto był w trudnej sytuacji. Nie dokonujmy zbyt pochopnych ocen postępowania innych ludzi.

  • ~Matheus 2010-06-29
    15:55:36

    0 0

    @kropka45 gdyby aborcja była całkowicie zdelegalizowana też mielibyśmy problem z głowy...

  • ~maggg 2010-07-02
    22:31:55

    1 0

    miom zdaniem ten wyrok jest bardzo niesprawiedliwy.przecież ten człowiek nie jednej panience dupe uratował i jeszcze przeciwko niemu zeznawały.powinny tak samo odpowiadać jak on przed sądem.nikt im spluwy do głowy nie przystawił że ma usunąć ciąże.ten nasz kraj to czysta paranoja nielegalna aborcja to jest sprawa indywidualna każdej kobiety czy chce mieć dziecko czy nie.lepiej usunąć jak wie że nie nadaje się na matkę niż póżniej dzieci katować lub oddawać do domu dziecka.

  • ~maggg 2010-07-03
    17:42:17

    1 0

    Kolejną głupotą naszego państwa jest kara pieniężna która ma być dana na potrzet skarbu państwa czemu nie każą mu jej dać na jakąś fundację. mało to dzieci choruje i potrzebuje pieniędzy żeby mogły żyć

  • ~irek100 2010-07-05
    00:13:47

    0 0

    Państwo zarobiło 100 tyś złotych i nowego darmowego lekarza w zakładzie karnym na najbliższe pare lat.
    Legalizacja aborcji rozwiązała by ten problem, i wcale niejest to tak że będzie tych aborcji więcej, bo teraz jest ich tyle samo co kiedyś tylko robi się je pocichu lub za granicą.
    Lekarz niejest niczemu winny , te kobiety które go oskarżyły powinny odpowiadać zausunięcie ciąży ,bo próbowały by to i tak zrobić tylko w inny sposób. on z cała pewnością chciał dla nich jak najlepiej,a one jak widać póch marny.

  • ~luzik 2010-07-05
    11:45:22

    0 0

    I zaś w większości przemawia przez naród sztuczny kościół - kobiety same chciały, a potem wielce płakały - prawda jest taka, że pewnie każdy lekarz to robi tylko znaleźli sobie kozła ofiarnego (pewnie konkurencja nie była zadowolona z osiągnięć lekarza), aborcja wcześniej czy później i tak będzie legalna tak samo jak in vitro tylko kościół ma jeszcze zbyt wielką władzę, którą trzeba przyciąć. Moim zdaniem aborcja powinna być legalna, ale we wczesnym jego stadium póki płód nie jest jeszcze rozwinięty, Każdy powinien mieć czas na decyzje czy jest w stanie wychować dziecko czy nie. Niby można potem oddać dziecko do Domu dziecka, ale czy to jest dobre rozwiązanie - przecież tam wcale nie jest tak kolorowo. Jeżeli chodzi o L4 to kolejne pytanie, który lekarz lewizny nie wystawia - każdy orze jak może - idąc do lekarza nie raz jedno z pierwszych pytań jakie padają to ile trzeba L4

  • ~anula3076 2010-07-06
    21:22:19

    2 0

    Jestem też tego zdania ze kobiety które poddały sie aborcji powinny ponieść kare, bo na siłe na łożko ich nie położył,i nie usunoł,poszły do niego dobrowolnie,a teraz robią sie poszkodowane i rozpaczają, bo mają wyrzuty sumienia, a skazanie Lekarza to nie wyczyszczenie sumienia, bedzie ich gryzło do końca życia!Aborcja w naszym kraju jest nielegalna,ale i tak wykonywana i bedzie nadal,dlatego powinna byc legalna przynajmniej unikło by się takich sytuacji jak ta.Z tego zarzutu akurat lekarz nie powinnien być sądzony,z reszty owszem.

  • ~CZARNA28 2010-07-07
    00:40:32

    4 0

    DLA MNIE TO NAJLEPSZY LEKARZ,DZIEKI NIEMU URODZILAM PIEKNEGO I ZDROWEGO SYNA,TERAZ PROWADZI MOJA DRUGA CIĄŻE....NIE ZNACIE GO,TO NIE PISZCIE...

  • ~lunqa21 2011-11-02
    12:54:05

    4 1

    najbardziej nie rozumiem pacjentek, które przychodziły do doktora K., prosiły o aborcję, a później co...? -wyrzuty sumienia i spacer na policję??? to trzeba mieć tupet!!!

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4896