zamknij

Wiadomości

Stowarzyszenia walczą o pieniądze

2011-01-09, Autor: 
Urząd miasta ogłosił coroczny konkurs na zadania publiczne w 2011 wykonywane przez organizacje pozarządowe.

Reklama

Od kilku lat, w myśl ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie samorządy mogą udzielać dotacji stowarzyszeniom poprzez konkursy na zlecone zadania w różnych dziedzinach, takich jak sport, kultura, pomoc społeczna czy turystyka.

W Rybniku, co roku kontrowersje budzi ilość pieniędzy przeznaczanych na poszczególne dziedziny oraz wyniki konkursów rozstrzyganych przez urzędników. Krytycznie na ten temat wypowiadali się w naszym serwisie m.in. Piotr Masłowski z Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych - czytaj i Mariusz Wiśniewski ze Stowarzyszenia 17-tka - czytaj.

 

W tym roku, miasto rozdysponuje w 10 konkursach 3 317 000 złotych, to jest o niecałe 185 000 więcej niż w 2010 roku. Na poszczególne dziedziny przeznaczono:

 

1. Pomocy społeczna, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób – 130 000 zł (2010: 152 800 zł)

2. Ochrona i promocja zdrowia – 15 000 zł (2010: 30 000 zł)

3. Przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym - 1 310 000 zł (2010: 1 417 750 zł)

4. Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych – 55 000 zł (2010: 60 000 zł)

5. Kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego – 170 000 zł (2010: 300 000 zł)

6. Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej – 1 580 000 zł (2010: 1 145 000 zł)

7. Turystyka i krajoznawstwo – 7 000 zł (2010: 7000 zł)

8. Ratownictwo i ochrona ludności – 20 000 zł (2010: 20 000 zł)

9. Działalność na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka regionalnego – 10 000 zł (nowe zadanie)

10. Promocja i organizacja wolontariatu – 20 000 zł (nowe zadanie).

 

Zainteresowane organizacje pozarządowe mają czas na złożenie wniosku do 21 stycznia. Pierwsza propozycja podziału środków pojawi się 7 lutego, a konkursy ostatecznie prezydent rozstrzygnie 4 dni później.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (34):
  • ~antek 2011-01-09
    11:28:41

    0 0

    Ciekawe ile dostanie RKM? Pewnie sporo jak zwykle.Ten klub już nawet nie szkoli młodych żużlowców.Większość z tych pieniedzy wyjedzie zagranice w portfelach zawodników.Jest tyle ważniejszych potrzeb w mieście...

  • ~ 2011-01-09
    12:31:02

    0 0

    " 5. Kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego – 170 000 zł (2010: 300 000 zł)" - rzeczywiście, kultura u nas jest na tak wysokim poziomie, że szkoda pieniędzy na podnoszenie jej poziomu.

  • ~mario33 2011-01-09
    13:01:37

    0 0

    witam hmmm pomoc ubogim tylko kto tom kasę dostanie tak samo jak np w radach dzielnicach podobno są paczki na świeta tylko ze nikt ich nie widzi sami radni i ich rodziny je dostawiają albo nasz kochany pan prezydent ADAM FUDALI

  • ~Wachu 2011-01-09
    18:01:57

    0 0

    mario33 przecież to człek ubogi niedawno musiał się ratować pożyczka z UM. Biudulek musi mieć mnóstwo wydatków skoro pensja i bułgarska kasa już nie wystarcza.

  • ~Fiodore 2011-01-09
    19:31:57

    0 0

    Cosik klapciat z http://kontakt24.tvn.pl/profil/6385,klapciat przestał nadawać. Wybory sie skończyły to i nie ma potrzeby mówienia "prawdy", co nie? Eh, jak sądzicie, kto to jest ten klapciat: ktoś z SR [Dybała] czy ktoś z PO [qwerty vel obiektywny]?

  • ~ 2011-01-09
    19:46:16

    0 0

    Wkurzył mnie Adaś i to konkretnie, dlaczego my mieszkańcy Rybnika mamy dawać 1.300.000 zł na PATOLOGIE SPOŁECZNĄ ? Ci ludzie nigdy nie zmienią swojego postępowania jak będzie taka kasa na patologię, zamiast dawać im ryby, którymi oni i tak gardzą a ciągle tylko rządają więcej, powinno się te pieniądze przeznaczyć na tworzenia miejsc pracy, oraz na domy dziecka i szpitale, a patologia jak nie chce pracować to niech zdycha z głodu. Dlaczego ja i moi przyjaciele mamy utrzymywać alkoholików, narkomanów, nierobów, ludzi którzy tylko potrafią gadać "mnie się należy, mnie się należy". Wkurzył mnie Adaś i to ostro. Te pieniądze powinny być przeznaczona na rozwój, a nie wyrzucane w błoto na ludzi którzy nigdy czymś takim jak praca zarobkowa się nie schańbili, oni wolą kraść, przepijań, przewalać pieniadze które zarabia ta pracowita część społeczeństwa. Adaś, przegiołeś i to ostro.

  • ~Valjean 2011-01-10
    07:22:54

    0 0

    Tygrysek11111 zgadzam się w 100 %.

  • ~wojtek144 2011-01-10
    09:31:57

    0 0

    Pan Piotr Masłowski z CRiS zaczoł bawić się w politykę. Jego stowarzyszenie miało stać się trampoliną do obsadzenia wysokich stanowisk w UM Rybnik.

  • ~jarotar 2011-01-10
    11:18:34

    0 0

    Tygrysek11111- nie na patologie a na przeciwdziałanie nim, wiesz co to profilaktyka? Przegiołeś i to ostro

  • ~ 2011-01-10
    11:39:05

    0 0

    Ja przegiołem ? a jak według Ciebie ma to przeciwdziałanie patologii wyglądać co ? Utrzymywanie za darmo alkoholików, narkomanów i innych łobuzów poprzez to, że daje im się pieniądze, opłaca lekarzy, dostają paczki i dodatki do mieszkania za to, że piją, a uczciwie pracujący ludzie gdy im się noga powinie i idą po jednorazową zapomogę to im się drzwi pokazuje. To według Ciebie jest przeciwdziałanie patologii społecznej ? jak narkoman czy alkoholik chce sie iść leczyć to niech sam sobie zapłaci za lekarza 50-100 zł za wizytę (terapeuty, bądź lekarza medycyny), a teraz jest tak, że ja płacę uczciwie haracz zwany składkami, odcinają mi to z każdej wypłaty, a kiedy chce iść do lekarza czy potrzebuje jakiejkolwiek innej pomocy, zasiłku, badź dodatku, to słysze, że nie ma pieniędzy, ani miejsca w szpitalu, bo wszystko zajmują nawaleni pijacy i lekarze muszą się nimi zająć, o opiece społecznej już nie wspomnę. Tak samo te stowarzyszenia, uważam, że ci ludzie którzy korzystają z pieniędzy stowarzyszeń muszą to odpracować, bądź sami płacić za niektóre usługi a nie że ja będe zasuwał na nierobów a moje dzieci mają z tego powodu mieć gorsze dzieciństwo, bo przecież "patologii się należy". To co piszę to nie egoizm, po prostu już dawno w tym kraju przekroczyliśmy granicę "humanitarnego idiotyzmu" a patologia tylko to wykorzystuje, płodząc po 5 dzieci i czekając aż my je będziemy utrzymywali, wychowywali, karmili, a oni w tym czasie za kasę z opieki będą se popijać, piwka, wóde i tanie wi

  • ~ 2011-01-10
    11:48:07

    0 0

    tanie winko:) hehe brakło mi miejsca więc musiałem to rozbić na 2 komentarze:) Pomyśl na spokojnie zanim skrytykujesz moje wypowiedzi. Nie wiem jak tam gdzie mieszkasz to wygląda (mam tu na myśli patologię społeczną), ale w mojej dzielnicy polega to na tym, że nieroby płodzą po 4-5 dzieciaków, wyrzucają je na ulicę i czekają aż państwo będzie je utrzymywać, a oni interesują się dziećmi tylko wówczas jak mają z tego korzyść (zasiłki pielęgnacyjne itp.). Zadłużają mieszkania komunalne (niektórzy spółdzielcze), ciągłe wyzwiska, libacje, a jak takiemu zwrócisz uwagę to jest gotów Ci wbić nóż w plecy. A my mamy jeszcze takim dać w prezencie co roku grubo ponad milion złotych ? jak myślisz przyjacielu ? czego ich to nauczy? wczuj się w rolę takiego spatologizowanego człowieka, bo powiem CI, że gdybym to ja prezentował takie wartości jakie ma patologia społeczna a jeszcze miał z tego milion, to robiłbym wszystko aby patologia rosła, bo dzieki temu jest kolejna kasa a jakby mnie odcieli to musiałbym w końcu wziąć się do roboty aby przeżyć. I o to właśnie chodzi aby nieroby i nieudacznicy życiowi, alkoholicy, narkomani, dresy i inne dziwactwa w końcu wzięli się do roboty. Jaki Ty swoim dzieciom dasz przykład ? "bądź zły, niedobry, pij, ćpaj, kradnij a wtedy państwo i miasto będą Cie utrzymywać" krytykując moją wypowiedż właśnie taki przekaz dajesz młodym ludziom. Ja mówię pracuj, oszczędzaj, inwestuj a do czegoś w życiu dojdziesz.

  • ~ 2011-01-10
    12:19:39

    0 0

    nie wiem, gdzie to wpisać, więc piszę tutaj - niech ktoś w końcu zrobi porządek z tymi ŚMIERDZĄCYMI typami na dworcu PKP! tam się nie da siedzieć, pić kawę, czy po prostu kupić bilet. Swego czasu w Katowicach zrobiono porządek z tymi z BEZDOMNYMI! Nie mam nic do ludzi, którzy nie mają dachu nad głową, ale proszę - niech korzystają z pomocy, jaką im oferują inni. Przecież te TYPKI z naszego dworca od lat siedzą i nic nie robią z sobą! Mogą śmiał pracować, dbać o swój wygląd i higienę! ORGANIZACJE, które im pomagają niech wyciągną z UM kasę na ich rehabilitację społeczną i zdrowotną. Jak czytam, że piją, a organizacja odmawia im pomocy (mają w tym rację), to otwiera mi się nóż w kieszeni. Czy nikt nie może znaleźć złotego środka?
    http://www.sm.rybnik.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=611:sylwester-bez-dachu-nad-gow&catid=73:rybnik&Itemid=104

  • ~grzesnick 2011-01-10
    13:55:34

    0 0

    wojtek - nie wiem czy pamiętasz, że nasz kochany prezydent zlikwidował noclegownię. A ta w Przegędzy to juz poza granicami miasta i chocażąz sporo mieszkańców tego przybytku wywodzi się z Rybnika to naszych władz nic a nic nie obchodzi. I to są efekty przemyślanej polityki społecznej w tym mieście. Zamiast rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych - dom dziecka z kosztami rzędu 2600 miesiącznie na dziecko. Żlobki są fe, a przedskozla zamykają o 15.00 Tak sobie wybraliśmy

  • ~ 2011-01-10
    14:08:37

    0 0

    grzesnick => noclegownia nic nie zmieniała, bo przez dzień była zamknięta i całe "pachnące" towarzystwo i tak siedziało na dworcu pkp czy pks. Miasto ma podpisaną umowę z Przegędzą i musi ich to interesować.

  • ~jarotar 2011-01-10
    14:57:33

    0 0

    Tygrysek11111 - w sumie masz rację. Przeanalizowałem twoje przemyślenia i skonsultowałem ze znajomą psycholożką, która też popiera Twoje stanowisko. Teraz idę kupić tanie winko i 5 lizaków dla moich bachorów.

  • ~Fiodore 2011-01-10
    18:58:53

    0 0

    Cosik klapciat z http://kontakt24.tvn.pl/profil/6385,klapciat przestał nadawać. Wybory sie skończyły to i nie ma potrzeby mówienia "prawdy", co nie? Eh, jak sądzicie, kto to jest ten klapciat: ktoś z SR [Dybała] czy ktoś z PO [qwerty vel obiektywny]?

  • ~grzesnick 2011-01-10
    20:16:33

    0 0

    wojtek - mnie się wydaje, że zapaszek to jednak głównie (niestety nie tylko) zasługa nocy. W dzień to oni opcji mają zdecydowanie więcej. Może świetlica przy noclegowni powinna być?? a co do Przegędzy "I faktycznie jedyne schronisko dla bezdomnych z Przegędzy, z którym miasto ma podpisaną umowę, pęka w szwach. Jest tam 61 łóżek i wszystkie są zajęte. - W tym roku przy poparciu ośrodka pomocy społecznej wysłaliśmy pismo do prezydenta Rybnika z prośbą o udostępnienie lokalu na noclegownię. Spotkało się niestety z odmową - mówi Jacek Piecuch, zastępca kierownika schroniska św. Brata Alberta". http://www.dziennikzachodni.pl/fakty24/340735,wyremontowany-dworzec-pkp-w-rybniku-okupuja-bezdomni,id,t.html

  • ~jarotar 2011-01-10
    20:48:44

    0 0

    4. Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych – 55 000 zł (2010: 60 000 zł) - w Rybniku jest 12 500 osób z niepełnosprawnością. łatwo obliczyć, że na 1 osobe przypadnie 4 złote i 40 groszy... (na cały rok)! Co Wy na to?

  • ~dominika40 2011-01-10
    22:37:49

    0 0

    Faktycznie na niepełnosprawnych 55 tys, a na patologię 1310 tys.Wstyd,ze miasto popiera nierobów pijaków i cały ten element. Niedawno słyszałam jak 20 letni chłopak, wychowanek świetlicy w Niedobczycach- a przebywał tam bo między innymi wagarował, nie skończył żadnej szkoły chwalił się,że załatwiono mu mieszkanie, opłacają czynsz, on dopłaca jedynie 50zł i jeśli zapisze się do liceum mającego wykłady w soboty i niedzielę to dostanie z OPS-u 500zł .Ciekawe czy gdybym ja rzuciła pracę, a dziś zwyczajnie stracić pracę można z byle jakiego powodu , zapisała się do liceum ( mam tylko zawodówkę) to czy OPS też dał by mi 500zł miesięcznie bo się chcę uczyć??? Tygrysek ma rację!!!patologia skoro nie da się jej zlikwidować powinna być tępiona. Akurat dziś byłam świadkiem jak pod jednym ze sklepów w Rybniku śmierdzący pijak zaczepiał przechodniów- daj mi na chleb, daj zapalić,a gdy nikt mu nie odpowiadał klął na wszystkich od najgorszych. W ręku trzymał nalewkę i popijał sobie.Skoro taka kasa ma iść na te nalewki dla elementu to nich OPS postara się by takiemu nalewki nie sprzedawano, a raczej by sprzedano mu mydło, żyletki, proszek do prania. Być może część tego zapaćkanego , brudnego i cuchnącego elementu wyszła by choć trochę z tego gdyby było proste zarządzenie, tabliczka w sklepie,że osobom brudnym, cuchnącym wyrobów alkoholowych sprzedawać się nie będzie. Zwyczajnie tak jak kiedyś były wywieszki,że alkohol sprzedaje się po 13 tej.

  • ~Tadeusz Dybala 2011-01-10
    22:38:14

    0 0

    klapciat- to nie ja, a więc jeden problem macie z głowy. Powiem troszkę prawdy o naszych rządzących. Próbują zlikwidować fundację Signum Magnum, która nie brała pieniędzy na przeciwdziałanie patologi w naszym mieście. Bardzo dobrze się do tego zabrali, ciężko zmienić dorosłych z patologią, ale dzieci można zaszczepiać normalnością i to robiło Signum Magnum, pan Wiśniewski również pokazuje młodym że można się dobrze bawić bez alkoholu tym samym pokazuje, że można żyć inaczej niż niejedna patologiczna rodzina. Mało komentuję gdyż jestem na razie zawalony robotą, trzeba wrócić do spraw takich jak np. Kolejowa 38. Panie Tygrysek11111, "patologia niech zdycha z głodu" przemyśl tą sprawę, bo powiem, że i tak odbije się to na społeczeństwie. Mówisz, że kradną, wrzucasz wszystkich do jednego worka, to nie ładnie. Adaś przegiął tylko dlatego, że nie chce słuchać mieszkańców. Od dawna Stowarzyszenie mówi co zrobić w sprawie dodatku mieszkaniowego, mówimy jak zrobić aby ten dodatek wracał do miasta, kłopot w tym, że prezydent stał się najmądrzejszy i co mu tam ktoś będzie mówił co ma robić, on jak ma kłopoty bo na koncie tylko 16 tysięcy to se przyzna pożyczkę, reszta niech się martwi sama. Przecież kto tam jego skontroluje, czwarta władza w Rybniku kuleje i to bardzo mocno. Nie możemy narzekać, takiego człowieka wybraliśmy i tyle.

  • ~Tadeusz Dybala 2011-01-10
    22:51:04

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu naruszenia regulaminu zamieszczania opini. Redakcja

  • ~Tadeusz Dybala 2011-01-10
    23:05:13

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu naruszenia regulaminu zamieszczania opini. Redakcja

  • ~Tadeusz Dybala 2011-01-10
    23:27:43

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu naruszenia regulaminu zamieszczania opini. Redakcja

  • ~ 2011-01-11
    09:24:28

    0 0

    grzesnick => zastanawiam się, dlaczego w Przegędzy jest tylu bezdomnych? Może to winna naszego systemu - wszystko mają podane na tacy, o nic nie muszą się martwić... W podanym przez Ciebie artykule, bezdomni narzekają na brak miejsc. Z tego co wiem, jest okres ochronny i zawsze znajdzie się miejsce (jak nie w Przegędzy to gdzieś indziej), a powód dla którego zasmradzają dworzec jest jeden - są moczygębami, brudasami i leniami!

  • ~Tadeusz Dybala 2011-01-11
    11:09:59

    0 0

    Narzekanie nic nie pomoże, trzeba rozwiązań. Pomaganie w stylu rozdawnictwa nic nie da i to wszyscy wiemy. Jeżeli dany alkoholik chce pomoc w postaci zasiłku a uznaliśmy jako społeczeństwo, że to choroba to nich się podpisze że się chce leczyć. Ponadto więcej pomocy w stylu jadłodajni a nie pieniężnych.

  • ~ 2011-01-11
    13:02:19

    0 0

    Panie Dybała, doskonale znam pana Wiśniewskiego oraz jego dzieło i jestem pod ogromnym wrażeniem i dażę go szczególnym szacunkiem za to co robi, bo to człowiek który mało mówi a dużo robi, żałuje, że nie mamy kogoś takiego w radzie miasta - zamiast np. pani Ryszki, która nie bójmy się tego określenia, nie ma pojęcia na czym polega jej praca. Natomiast nie wspomniał pan o jednej bardzo ważnej kwestii, że pan Wiśniewski wychowuje dzieci za rodziców, którzy w tym czasie mają wolne, dzieci pod opieką, a sami nie mają najmniejszej ochoty schańbić się pracą. Bo tak naprawdę to oni mają o wiele lepsze warunki niż nie jeden rodzic gdyż - dzieci mają pod opieką, nakarmione, lekcje odrobione, cały dzień zapełniony, podczas gdy rodzice nie korzystający z miana patologii społecznej sami wychowują, karmią, opiekują się swymi pociechami a muszą jeszcze pracować, a pieniądze i zysk który wypracują idzie na siedzących w domu patologicznych rodziców którzy nic nie robią tylko kombinują skąd jeszcze wyrwać kasę, ja mówie czemuś takiemu NIE, gdyż skoro pracuję, to wolę aby za te pieniądze wybudowano np. kolejny basen, park, bądz coś innego dla moich dzieci, bo to ja m. in. za to płacę i nie zgadzam się na utrzymywanie nierobów.

  • ~ 2011-01-11
    13:08:52

    0 0

    Następna sprawa - ktoś sobie zadał pytanie dlaczego tylu bezdomnych szwęda się po mieście ? odpowiedź jest banalnie prosta, bo oni mieli gdzieś swoje rodziny, swoich bliskich, dla większości z nich alkohol był o wiele ważniejszy niż własna rodzina i przyjaciele, a teraz kiedy ich dzieci dorosły pokazały im gdzie jest ich miejsce (moim zdaniem bardzo słusznie), a teraz my (mam tu na myśli wszystkich ludzi płacących podatki), mamy tych, którzy krzywdzili innych utrzymywać ? poprzez noclegownie i jadłodajnie? to jakiś żart, skoro oni krzywdzili swoich bliskich i za to ci bliscy im się zrewanżowali wyrzucając ich z domu (a teraz chodzi to po mieście i mówi, że ma niewdzięczne życie - ja nigdy bym nie postąpił tak z moimi bliskimi, a to dlatego, że po pierwsze mnie wychowywali najlepiej jak umieli a po drugie zawsze byli w stosunku do mnie bardzo opiekuńczy i w porządku, natomiast patologia robiła sobie z własnych dzieci maszynki do robienia kasy, dzieci dorosły i teraz odpłaciły im się za krzywdy których doznali z ich strony), więc ja nie widzę, najmniejszego powodu do tego, aby utrzymywać tych którzy krzywdzą innych. Panie Dybała, proszę się kiedy wybrać na dłuższy spacer po rynku,na dworzec PKP a zobaczy pan jak ci ludzie traktują innych (mam tutaj na myśli patologię społeczną która zastrasza uczciwie pracujących ludzi i wymusza od nich pieniądze bo "im się należy") a my mamy im jeszcze pomagać ? NIGDY W ŻYCIU.

  • ~ 2011-01-11
    13:11:26

    0 0

    Ja pomagam dając pieniądze na WOŚP, lub inne cele charytatywne, gdyż wiem, że te pieniądze (przynajmniej taka jest oficjalna wersja) idą na pomoc niewinnym dzieciom lub osobą niepełnosprawnym a nie nieudacznikom życiowym którzy całe życie krzywdzili innych a teraz kiedy sprawiedliwość w końcu na nich przyszła, to robią z siebie ofiary jak to im jest niedobrze i źle. Dlatego też uważam, że wszystkie jadłodajnie oraz noclegownie powinny być jak najszybciej zlikwidowane a pieniądze przeznaczone na oddłużenie szpitali oraz domy dziecka, bądź też pomoc osobą niepełnosprawnym fizycznie oraz umysłowo.

  • ~Tadeusz Dybala 2011-01-11
    17:17:06

    0 0

    2011-01-11 13:02:19 ~Tygrysek11111 - z tą wypowiedzią się zgadzam w całości, pan Wiśniewski jest wielkim człowiekiem, którego trzeba szanować i też żałuję że takie osoby nie siedzą w radzie, co do pani Ryszki również mam to samo zdanie. Kłopot w Panu jest taki, że Pan wrzuca wszystkich do jednego worka. Niech mi Pan nie mówi o bezdomnych na dworcach, że tam mam iść, bo oni mnie znają. W najgorsze mrozy chodziłem im dawać ciepłego barszczu i nie jedno widziałem. Widziałem zapitych denaturatem do tego stopnia, że mieli przebarwienia powiek lub języka, smród był taki że przez parę dni jeszcze chodziło to za mną. Więc proszę mi o tym nie mówić. Po trosce Pana rozumiem, ale czemu są winne te dzieci, trzeba nam jadłodajni i choćby po to aby miały one gdzieś pojeść. Ponadto Fudali taki mądry człowiek próbuje likwidować Signum Magnum, zaś sam się nie zajmie tymi dziećmi. Przecież Signum również żywiło dzieci, mają stołówkę i jak pan Wiśniewski dobrą robotę odwalało, dla dobra miasta. Dlatego w radzie powinni siedzieć tacy ludzie jak pan Wiśniewski a nie te klakiery, które nawet swoich uchwał nie pamiętają. Nie lubię tego jak dzieci siedzą jak np. na Paruszowcu na murkach i piwko popijają, przecież z nich również patologia wyrośnie. Wstyd mnie jest za władze Rybnika, bo niszczą ludzi którzy dużo wysiłku włożyli na rzecz dobra wspólnego a oni to wszystko niszczą i rada na to pozwala, bo jest zniewolona. Nowego Signum i ojca Oskara się długo nie dorobimy i to po trosce też nasza wina.

  • ~jolka43 2011-01-11
    22:22:58

    0 0

    W Rybniku jeśli ktoś realizuje się na rzecz słabszych,to należy go: zgnębić, odciąć od środków , wypowiedzieć umowę o lokal itd. niestety takie" patologie gnębiarzy "wyrosły spod batuty "Naszego Dyrygenta".Jestem pod wrażeniem takich działań, które niosą pomoc słabszym, szczególnie dzieciom, a zatem ukłon w stonę Pana Wiśniewskiego.W taki oto sposób miasto pozbywa się "uciążliwych wspomagaczy"odetniemu najpierw paluszek ,póżniej rączkę ... i problem bez głowy.

  • ~Tadeusz Dybala 2011-01-12
    12:47:35

    0 0

    No i widzisz Tygrysek11111, komentowanie artykułu z podawaniem konkretnych faktów z podaniem źródeł zostaje usuwany, to pytam się dlaczego media dziwią się politykom, którzy nie merytorycznie mówią? Tygrysek11111 - znalazłeś w moich komentarzach naruszenie regulaminu?

  • ~Tadeusz Dybala 2011-01-12
    13:05:01

    0 0

    Media kreują ludzi którzy bez wartości obrażają innych, nie na temat piszą. Odniosłem się do: 1. Pomocy społeczna, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób – 130 000 zł (2010: 152 800 zł); 3. Przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym - 1 310 000 zł (2010: 1 417 750 zł); 4. Działalność na rzecz osób niepełnosprawnych – 55 000 zł (2010: 60 000 zł); 5. Kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego – 170 000 zł (2010: 300 000 zł); 10. Promocja i organizacja wolontariatu – 20 000 zł (nowe zadanie). Czyli do pięciu z dziesięciu punktów przedstawionych w tym artykule. Wypowiedzi były dalszym ciągiem dyskusji internautów tego artykułu, nie naruszały godności żadnego z nich, były poparte źródłem. Mam nadzieję, że redakcja w przyszłości podnosząc standardy swojej strony, będzie wprowadzała zasadę merytorycznej wypowiedzi z podawaniem źródeł, gdyż tylko taka dyskusja jest konstruktywna i nie narusza niczyjej godności, oraz regulaminu. Ja rozumiem zapis regulaminu na który redakcja się może w każdej chwili powołać, moim zdaniem warto go zmienić dla poprawienia standardów. "Ostateczna interpretacja postanowień Regulaminu należy do Redakcji."

  • ~klapciat 2011-01-12
    16:52:46

    0 0

    ~Fiodore Jestem jestem :) tylko przez chwile pomilcze bo mam inne rzeczy na głowie, ale nie martw się jescze sobie poczytasz

  • ~mawi 2011-01-13
    01:04:15

    1 0

    Oj! Dzisiaj dopiero tu zajrzałem i mam nadzieję, że jeszcze ktoś tu spojrzy... - zwłaszcza liczę na "Tygryska" i osoby myślące podobnie, jak On.... Pieniądze przeznaczone na profilaktykę uzależnień NIE POCHODZĄ Z PODATKÓW obywateli RP! Całość funduszy z tego działu pochodzi z tzw. "korkowego", czyli z koncesji opłacanych przez sprzedających alkohol!!!! A więc... profilaktykę uzależnień finansują PIJĄCY ALKOHOL!!!!!!! Słowem: tatuś, czy mamusia dziecka objętego programami profilaktycznymi poniekąd SAMI płacą na tę profilaktykę.... Osoby niepijące nie dokładają do tych pieniędzy ani grosza! Owszem - problemem jest to, że znaczna część uzależnionych od alkoholu - a więc "sponsorów" działu profilaktyki korzysta z pomocy społecznej.... Na tę pomoc składamy się wszyscy! Ale...po pierwsze - nigdy nie wiadomo, czy sami nie znajdziemy się kiedyś w tak dramatycznej sytuacji, że będziemy na taką pomoc liczyć,... po drugie - tzw. "solidaryzm" społeczny zobowiązuje nas do wsparcia osób w najtrudniejszej sytuacji materialnej, po trzecie... alkoholizm, czy narkomania jest CHOROBĄ... można, ba! POWINNO się z nią walczyć, jednak - to jest choroba! .... I zbyt prostym rozwiązaniem jest stwierdzenie, że alkoholik, czy narkoman "sam tego chciał".... Co pomyślelibyśmy o lekarzu, który zamiast recepty na przeziębienie powiedziałby nam: "chodził Pan/ Pani bez szalika?.. No Nie! Przecież sam/ sama się Pan/Pani o to prosiła.... Proszę wykupić leki bez zniżek!"....

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5319