zamknij

Wiadomości

Śląsk: upadło biuro podróży. Gdzie szukać pomocy?

2021-11-08, Autor: 

Urząd Marszałkowski w Katowicach informuje o upadłości Biura Podróży Mistral Sp. z o.o. Wyjaśnia też, co należy zrobić w przypadku, gdy byliśmy klientami tej firmy.

Reklama

Biuro Podróży Mistral Sp. z o. o. z siedzibą w Katowicach działało przy ul. Sokolskiej 78-80/303. W miniony czwartek (4 listopada 2021 r.) organizator turystyki złożył Marszałkowi Województwa Śląskiego, oświadczenie o niewypłacalności.

Z informacji przekazanych przez organizatora turystyki, żaden z podróżnych nie przebywa obecnie poza granicami kraju. Biuro Podróży Mistral Sp. z o. o. posiadało gwarancję ubezpieczeniową udzieloną przez Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A. Gwarancja obejmuje ochroną wszystkie umowy o udział w imprezie turystycznej zawarte z podróżnymi w okresie jej obowiązywania od dnia 19.11.2018 r. do dnia 18.11.2019 r. - czytamy w komunikacie UM w Katowicach.

Podróżni, których umowy o udział w imprezie turystycznej, które nie zostały lub też nie zostaną zrealizowane przez Biuro Podróży Mistral Sp. z o.o., mają możliwość składania roszczeń do gwaranta: Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A.

Roszczenie z tego tytułu należy kierować drogą pocztową pod następujący adres:

Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A.
Biuro Obsługi Klientów
53-413 Wrocław, ul. Gwiaździsta 62

Roszczenie można też zgłosić za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected].

Do roszczenia należy dołączyć:

1. Kopię umowy o udział w imprezie turystycznej zawartej między podróżnym a Biurem Podróży Mistral Sp. z o.o. lub kopię dokumentów potwierdzających nabycie powiązanych usług turystycznych, za których realizację jest odpowiedzialne Biuro Podróży Mistral Sp. z o.o.

2. Kopię dowodu wpłaty na rzecz Biura Podróży Mistral Sp. z o.o. należności za imprezę turystyczną lub powiązane usługi turystyczne, związanych z zawartą umową,

3. Oświadczenie stwierdzające niewykonanie przez Biuro Podróży Mistral Sp. z o.o. usług turystycznych o określonej wartości,

4. Oświadczenie zawierające wskazanie rachunku bankowego, na który powinna nastąpić wypłata środków z gwarancji lub wskazanie innego sposobu wypłaty zabezpieczenia.

Poniżej znajdują się linki do pobrania wzorów formularza i dokumentów:

Formularz zgłoszenia szkody

Oświadczenie do gwarancji

W przypadku dodatkowych pytań należy kontaktować się z Towarzystwem Ubezpieczeń Europa S.A. pod numerem telefonu: 71 36 92 887 lub 801 500 300 w godzinach 8.00–20.00 (od poniedziałku do piątku) oraz w godzinach 8.00 –16.00 (w soboty) lub pod adresem mailowym: [email protected]

Oceń publikację: + 1 + 4 - 1 - 5

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4864