zamknij

Wiadomości

Siostry Wizytki promują w Rybniku kandydata na prezydenta

2020-06-24, Autor: 

Gorączka przedwyborcza sięga już zenitu. Na każdym miejscu możemy natknąć się na plakaty wyborcze kandydatów na Prezydenta RP. Są jednak miejsca, gdzie - teoretycznie - nie powinny zawisnąć, tak jak np. na płocie klasztoru Sióstr Wizytek w Rybniku.

Reklama

Przejeżdżając przez miasto w ostatnim czasie co rusz natkniemy się na „głowę” osoby, na którą można oddać głos w wyborach prezydenckich. Plakaty porozwieszane są na płotach prywatnych posesji, słupach ogłoszeniowych, billboardach. Są jednak takie miejsca, gdzie promowanie kandydata na prezydenta nie przystoi. Mowa tu na przykład o miejscach kultu religijnego – kaplicach, świątyniach, czy w tym przypadku – zakonach.

Zwrócił na to uwagę jeden z naszych Czytelników.

- Na płocie klasztoru Sióstr Wizytek wisi plakat wyborczy Andrzeja Dudy. Nie interesuje mnie to, kto na kogo głosuje. Ale to nie jest odpowiednie miejsce na tego typu plakaty. Chyba, że dla równowagi wieszamy też Biedronia, Trzaskowskiego i innych. Wygląda na to, że siostry zaangażowały się politycznie i będą agitować. Wystarczy już tego przemawiania z ambon – mówi.

I ma rację, wszak Episkopat Polski na każdym kroku podkreśla apolityczność Kościoła katolickiego.

Byliśmy na ul. Brudnioka, widzieliśmy plakat i skontaktowaliśmy się z klasztorem.

Przełożona Sióstr Wizytek w Rybniku (nie chciała się przedstawić) nie widzi nic złego w promowaniu na płocie kandydata na prezydenta. Oto zapis naszej rozmowy telefonicznej z przełożoną klasztoru.

Redakcja: Dlaczego zgodziła się siostra na zmieszczenie plakatu wyborczego na płocie?

Siostra przełożona: Dziwię się, że jest takie zainteresowanie. Wszędzie te plakaty wiszą. Nieraz latami wisiało pełno plakatów z drugiej strony klasztoru na płocie i nikogo to nie interesowało.

Teraz jak widać zainteresowało. Z tego co sądziłem, to Kościół chce być apolityczny...

Nie mam zamiaru myśleć o tym, że jest polityczny. Dla mnie ten plakat nie przemawia w ten sposób. Każdy ma swoją godność, nikomu nie chcę ubliżyć, ani go odrzucić.

Tylko zalecenia Episkopatu są zupełnie inne. Odcina się od kandydatów.

Nie zastanawiałam się nad tym, że to komuś przeszkadza. Za wszystkich kandydatów się modlimy.

To dlaczego jeden kandydat wisi na płocie, a nie wszyscy? Rozumiem, że za jednego w szczególności się modlicie?

Nie, każdy z nas zdecyduje, który kandydat jest szczególnie bliski Pana Jezusa, a który tylko polityce. Ileż takich kandydatów już było, że robili zdjęcia z biskupem, a potem wypowiadali dziwne słowa.

Zdaniem wielu osób, kandydat na płocie też w ostatnim czasie wypowiada dziwne słowa.

To nie znaczy, że jego wyróżniam. Dla mnie kandydatem na prezydenta jest ten, który jest blisko Pana Boga.

Tu kończy się nasza rozmowa z przełożoną.

AKTUALIZACJA (godz. 12.00): hokus-pokus! Baneru kandydata już nie ma na płocie klasztoru

Oceń publikację: + 1 + 118 - 1 - 256

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (53):
  • ~Przemysław Guzek 2020-06-24
    08:42:13

    oj tam oj.. Niech inne komitety wyborcze dowieszą obok swoje. Przęseł na płocie dużo. Wtedy się okaże czy siostry agitują i zdejmą. Czy banery zostaną :)

  • ~Abisall 2020-06-24
    08:43:03

    Na wielu balkonach wiszą banery przeróżnych kandydatów, bardzo często jet to jeden baner na cały blok.
    Ciekawe czy Redakcja zadzwoni do ZGM, Spółdzielni Mieszkaniowej itd z podobnymi pytaniami

  • ~rob78 2020-06-24
    08:43:40

    Bedzie trzask i po Dudzie :)

  • ~MatiW 2020-06-24
    08:55:59

    Ktoś dalej wierzy w apolityczność kościoła? Może niech ta pani siostra dyrektorka pomodli się też za tych, których ten, którego promuje obraża! Żenada!!!

  • ~ 2020-06-24
    09:01:03

    Dla mnie osobiście zasmucające jest to, że kapłani i służebnice w Kościele Katolickim nie pojmują że strategia „obłudy” i „modlenia się za każdego” dziś w dobie błyskawicznego przepływu informacji i zdjęć jest NIESKUTECZNA!!! I WPROST przyczynia się do zmniejszania się liczby wiernych.

  • ~ 2020-06-24
    09:02:24

    Super apolityczność. Żenadometr wybiło poza skalę...

  • ~MatiW 2020-06-24
    09:04:09

    Abisall ludzie wieszają to na swoich prywatnych balkonach, gdzie mieszkania kupili za ciężkie pieniądze. To jest klasztor i miejsce w którym nie powinno być żadnej agitacji politycznej! Bo dzięki temu kościół=PiS

  • ~ 2020-06-24
    09:04:41

    BTW. jak patrzę na ten plakat to mam wrażenie, że zabrakło tam dwóch dodatkowych podbródków :D

  • ~Abisall 2020-06-24
    09:08:58

    75 56

    Dlatego napisałem o Spółdzielniach itp bo plakaty czy tam banery wiszą od zew strony balustrad ergo są wywieszone na elewacji, a ta jest częścią wspólną za którą odpowiada zarządca

  • ~sympatykrybnika 2020-06-24
    09:12:01

    ~Abisall – Posiadaczami balkonów są najczęściej osoba fizyczne, obywatele, nie mylić z własnością (ZGM, SM), którym niewolno odebrać prawa do wolności słowa i prawa wyrażania swoich poglądów politycznych.

  • ~Abisall 2020-06-24
    09:20:00

    41 45

    Wiec powinni raczej umieścić baner nie na elewacji a wewnątrz przestrzeni balkonu, n'est ce pas?

  • ~master4k 2020-06-24
    09:22:17

    Dlaczego Andrzej Duda wielu z Was zapyta. Nie wiem, ale się domyślam. Być może siostry przekonało 500+. Oczko wodne raczej nie, bo na google maps widać na placu studnię.

  • ~norton 2020-06-24
    09:47:29

    U osób nie zdecydowanych na kogo g są uwielbiani. głosować takie postawy działają na wybór na kogo nie głosować. Ale skoro pewni kandydaci "dają" pieniądze a pewni obiecują, że "dawać" nie będą" to "dawcy" są uwielbiani. Tylko szkoda, że ludzie nie interesują się ile ich te wszystkie "plusy" kosztują i ile kasy rzeczywiście wyciągają im z kieszeni.

  • ~ 2020-06-24
    09:50:28

    Oni teraz walcza o wszysko, stad ta desperacja. Wybory parlamentarne niby wygrali, ale jednak nie do konca.
    Kosciol stal sie jawna przybudowka PIS u. Mlodych wiernych juz stracili 80% wedlug statystyk ma kosciol gleboko w 4 literach, nawet jesli tam jest zapisana, pojawi sie na slubie (bo fotki ladnie wygladaja)i pogrzebach. Teraz kosciol stara sie wygonic sredniolatkow.
    Nie bedzie wielkiego buntu przeciw nieprawidlosciom w tej instytucji, za kilka lat po prostu bedzie brak naplywu swiezej krwi na msze. Te nowsze koscioly sprzedaja, albo pomaluja na zolto i wynajma na Biedronki....

  • ~common 2020-06-24
    09:58:59

    Żenujące odpowiedzi. Ona ma nas wszystkich za idiotów??

  • ~Arteks 2020-06-24
    10:16:14

    Pomijając fakt, że bannery na płotach czy balkonach zwyczajnie szpecą (jakiekolwiek) to instytucja kościelna absolutnie nie powinna angażować się w taki sposób do polityki.

  • ~kallimach 2020-06-24
    10:18:39

    Zabawny ten artykuł. Klasztor nie jest miejscem kultu religijnego. Tam mieszkają i pracują siostry zakonne, które mają takie same prawa do wyrażania swoich sympatii co inni obywatele. Gdyby plakat wisiał na kościele to można się czepiać, ale w tej sytuacji??? Owszem, przy klasztorze jest kaplica, gdzie odprawiane są msze ale plakat ewidentnie wisi na wysokości samego klasztoru. A tekst donosiciela, że "wystarczy już tego przemawiania z ambon" w kontekście sióstr zakonnych bije rekordy śmieszności. Interwencja telefoniczna redakcji to po prostu żenada.

  • ~kallimach 2020-06-24
    10:47:43

    Sądząc z plusów i minusów portal rybnik.com.pl stał się miejscem spotkań frustratów - przeciwników PiS-u. Po oczywistym zwycięstwie Dudy (ja na niego głosować akurat nie będę w pierwszej turze) przypuszczam, że powstanie tu klub samobójców hehehehe.

  • ~ 2020-06-24
    10:51:47

    6 64

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Franz Kawka 2020-06-24
    11:02:29

    W TVP pokazali manifestację przeciwników pisu z Krakowa usuneli transaprenty i powiedziali, że to wiec poparcia dla Maliniaka. To tyle na temat uczciwości tych ludzii.

  • ~rzyt 2020-06-24
    11:11:02

    Byłyby jaja, gdyby na ogrodzeniu powieszono baner kogoś kto promuje eutanazję i aborcję.
    @kallimach, na portalu reklama.com.pl powinno być...

  • ~Grazyna Gojny 2020-06-24
    11:17:19

    trzeba glosowac na trzaskowskiego bo w niemczech szparagi i truskawki gnijom na polu jedni juz zaorali plantacje teraz jest nadzeja w nowym prezydencie i ludze znowu wyjadom do BRD kupcie sobie nakolaniki bo robota cieszka

  • ~tosia10 2020-06-24
    11:18:51

    30 20

    Na płocie kapliczki na skrzyżowaniu Nacyńskiej i Wodzisławskiej w Zamysłowie wisi taki sam plakat.

  • ~master4k 2020-06-24
    11:22:16

    A tak BTW. Wielka szkoda, że siostra chciała pozostać anonimowa. Jest tyle pięknych imion zakonnych. Może redakcja zorganizuje z tej okazji jakąś sondę? Jest w czy wybierać.

    Elioza
    Asyzjana
    Rut
    Gaudencja
    Montini
    Marionilla
    Gemma
    Imelda
    Emanuela
    Ligoria
    Tropeza
    Miriam
    Joachima
    Benedykta
    Aniceta
    Pia
    Ezechiela
    Miranda
    Andrea
    Immakulata
    Domitylla
    Filomena
    Imacculata
    Margarita
    Gregoria
    Fabiola
    Natanaela
    Salwatricze

  • ~cyd 2020-06-24
    11:26:24

    4 4

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~cyd 2020-06-24
    11:40:23

    Brawo siostrzyczki.

  • ~ada24 2020-06-24
    11:47:38

    ~rzyt 2020-06-24 11:11:02

    "Byłyby jaja, gdyby na ogrodzeniu powieszono baner kogoś kto promuje eutanazję i aborcję."

    Znasz kogoś takiego??? Znasz znaczenie słowa PROMOCJA !
    Ci do wypowiedzi owej siostry to aż bije po oczach arogancja. Zresztą większość zahabitowanych sióstr tak ma, wydaje im się, że reszta to idioci a one stoją ponad nimi. Zero pokory i tolerancji jakie powinny sobą prezentować. Przypominają mi się filmy i książki o nich "zza muru" Masakra!

  • ~lukson997 2020-06-24
    11:50:17

    Od tej lewizny to się chce już rzygać. Biedny Rybnik.

  • ~spokoloko88 2020-06-24
    11:55:35

    Widać, że u redakcji słabo z tematami, jak zajmują się takimi bzdurami.

  • ~Lateks 2020-06-24
    12:18:10

    Zadziwiające, te same osoby którym przeszkadza to że ktoś z ambony mówi jak należy żyć, same mówią co wolno a czego nie wolno siostrom zakonnym? Jeszcze bym zrozumiał gdyby powiesiły by plakat kandydata który twierdzi że homoseksualiści mogą zawierać małżeństwa, albo który twierdzi że aborcja powinna być na życzenie.
    Czy zdaniem redaktora gdy ja na swoim płocie zgodzę się żeby powiesić plakat jednego kandydata to jednocześnie muszę się zgodzić na wieszanie plakatów pozostałych kandydatów? Albo wręcz wymagać by inni kandydaci wieszali takie śmieci ?

  • ~luxOn997 2020-06-24
    12:24:49

    4 10

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Lahcim 2020-06-24
    12:31:35

    PIS w dłuższej perspektywie zrobi dobrze dla tego kraju, im bardziej wychylają się teraz na prawo tym bardziej potem odbije na lewo. Widać to nawet ostatnio przy próbie szczucia na osoby LGBT, poza betonowym elektoratem, ludzie coraz bardziej mają tego dość i zdają sobie sprawę, że antagonizuje się społeczeństwo przeciwko zwykłym ludziom. Co jest obrzydliwe.

  • ~ka22 2020-06-24
    12:45:51

    Polecam siostrom ( i nie tylko ) zrobienie testu na kandydata i kierować sie poglądami w sprawach ważnych a nie tym, czy latają do kościoła

  • ~ 2020-06-24
    13:24:43

    10 19

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2020-06-24
    13:32:12

    Urzędnicy UM zbierają się do domu , bo plusowanie przeciwników rządu się skończyło . Jutro rano znów się zacznie szaleństwo :)

  • ~ 2020-06-24
    13:39:57

    Ciekawe czy modlitwy za PAD też zostaną zabronione ? bo do tego postępowanie jego przeciwników się sprowadza.

  • ~bikerek 2020-06-24
    14:08:40

    Trzaskowski wisi przed cmentarzem, czy to odpowiednie miejsce dla kandydata?

  • ~kamyl 2020-06-24
    14:37:46

    31 21

    jak by wisiał banek trzaskowkiego, to nikt by się nie dowiedział :)

  • ~rosthost1 2020-06-24
    15:40:40

    To chyba był jedyny kandydat dla którego Kościół katolicki to nie wróg. Pozostali chcą walczyć z Kosciolem wiec dziwie sie dlaczego siostra zdjęła baner.

  • ~luxOn997 2020-06-24
    16:03:56

    1 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2020-06-24
    16:13:41

    1 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Mirosława Sobinska 2020-06-24
    16:39:09

    5 3

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Mirosława Sobinska 2020-06-24
    17:08:10

    11 91

    cenzura

  • ~rzyt 2020-06-24
    18:01:55

    13 94

    @ada24, promocja kojarzy mi się z przeceną. W tym konkretnym przypadku /aborcja, eutanazja/ z bardzo niską ceną życia człowieka, który ma się gorzej niż żabka w rejonie budowy nowej autostrady.
    Ilość minusów po moim wpisie świadczy o tym, że się nie mylę.
    Pozdrawiam lepszych...

  • ~artefaks 2020-06-24
    18:02:26

    96 6

    ~zak 2020-06-24 13:39:57

    Ciekawe czy modlitwy za PAD też zostaną zabronione ? bo do tego postępowanie jego przeciwników się sprowadza.

    @Masz pełne moje poparcie. Módl się , bo jest o co...

  • ~artefaks 2020-06-24
    18:10:52

    87 9

    ~zak 2020-06-24 13:32:12

    Urzędnicy UM zbierają się do domu , bo plusowanie przeciwników rządu się skończyło . Jutro rano znów się zacznie szaleństwo :)

    @ Podobno ,,+" jest podstawą programu ( jest w ogóle taki ?) w PiS.
    A tu niewdzięczne społeczeństwo ośmiela się sprzeciwiać...
    ,,Urzędnicy " pewno przychodzą również w sobotę i niedzielę ? Bo wtedy plusy się też pojawiają . Prawda jest jedna . Jak człowiek się wyśpi to racjonalniej myśli. Widocznie u demokratycznej opozycji jest mniej histerii i z tego wynika spokojniejszy sen... :)

  • ~mieszkanka R 2020-06-24
    19:52:25

    15 19

    Siostry są takimi samymi obywatelkami tego państwa jak każdy inny obywatel, płot należy do sióstr i mają prawo powiesić tego kandydata którego chcą jakąkolwiek ingerencja osób z zewnątrz jest niedopuszczalna i odbiera wolność obywatelom naszego kraju, szkoda że siostry zdjeły baner,

  • ~ 2020-06-24
    20:57:17

    62 10

    Nie zgadzam się. Żaden inny obywatel nie dostaje od państwa możliwości wykupienia gruntów za 5% ich wartości, żeby mógł na nim postawić płot i wywiesić baner.

  • ~Franek7 2020-06-24
    21:51:30

    59 9

    A mnie to w ogóle nie dziwi. Ostatnio minister Emilewicz na Jasnej Górze z ambony agitowała to dlaczego Wizytki miały by nie agitować? Ja na tej podstawie oceniam, że Adrian już czuje zapach przegranej i rzuca wszystkie ręce na pokład. Myśle, że to nic nie da i przegra bo jest zwykłym popychadłem Kaczyńskiego a nie żadnym prezydentem. Na prezydenta RP nadaje się jak Pigmej na rozgrywającego w koszykówkę.

  • ~ 2020-06-24
    23:22:13

    10 84

    @Franek 7 - ciekawe jakimi porównaniami jeszcze będziesz próbował pomniejszyć wielkość PAD. Wyobrażasz sobie Trzaskowskiego rozmawiającego jak równy z równym z Trumpem ? przecież Trump by go zjadl ...na surowo:) A porównywanie Trzaskowskiego i PAD to jak porównywanie ścieku do Wisły :)

  • ~mieszkanka R 2020-06-25
    08:40:59

    5 4

    robena5 idąc tym torem myślenia to ci biorą 500 plus nie mogą wywieźć banerów bo kasa od państwa, emery i nie wolno bo 13 i 14 emeryturą, młodzi do 25 lat nie wolno bo dostali możliwość niepłacenia podatku.

  • ~ 2020-06-25
    09:20:39

    50 7

    Mogą, mogą, bo sami płacą za te przywileje socjalne ze swojej kieszeni w formie podatków bez ulg które mają organizacje wyznaniowe, nie mówiąc o fakcie, że o przyznaniu organizacjom kościelnym gruntów ornych decydowała jakaś tajemna Komisja Majątkowa dla Kościoła katolickiego, która przed nikim nie raportowała i przez nikogo nie była audytowana. Strasznie to śmierdzi korupcją. Jak zakonnice chcą manifestować poglądy niech biorą plakaty i noszą ze sobą, tatuaże na czole mogą sobie zrobić, ale nie na gruncie kupionym (jak nie podarowanym) za bezcen i z którego dostają niebotyczne ulgi od aktualnie rządzącej partii. Nie wciskaj mi więc do ust słów którym nie powiedziałem, nie igraj z logiką jeśli cię przerasta.

  • ~krycha12 2020-06-25
    10:14:11

    13 6

    A mnie denerwuje ,że pełno tych Trzaskowskich się wysypało jak zatrutych grzybów !

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5263