zamknij

Wiadomości

Silne mrozy: bezdomni szczególnie zagrożeni

2010-01-26, Autor: 
Utrzymujące się od kilku dni siarczyste mrozy mogą stać się przyczyną zamarznięcia. Grupą szczególnie narażoną na wyziębienie organizmu są bezdomni oraz osoby znajdujące się pod wpływem alkoholu.

Reklama

W okresie tęgich mrozów policjanci, strażnicy miejscy, a także pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej w Rybniku, regularnie kontrolują miejsca szczególnie uczęszczane przez bezdomnych, czyli rejon dworca PKP i ogródków działkowych.

Rozmawiając z osobą bezdomną, funkcjonariusze pytają przede wszystkim o stan zdrowia i oferują pomoc lekarską lub przewiezienie do placówki Św. Alberta w Przegędzy. – Bezdomni z reguły należą do osób dumnych i samodzielnych, stąd rzadko deklarują konieczność udzielenia sobie pomocy – mówi Dawid Błatoń, rzecznik rybnickiej straży miejskiej. - Choć w miniony, bardzo mroźny weekend nie odnotowaliśmy ani jednego przypadku zamarznięcia człowieka, to i tak nic nie zwalnia mieszkańców z udzielenia pomocy potrzebującym – dodaje.

Gdy tylko zauważymy osobę bezdomną lub znajdującą się pod wpływem sporej ilości alkoholu, należy powiadomić Straż Miejską w Rybniku, dzwoniąc pod numer 986 lub 112 – powiadamiając służby ratownicze. Można też zadzwonić na policję, pod numer 997, albo do Ośrodka Pomocy Społecznej w Rybniku 0 800 100 022. Osoby bezdomne otrzymają wówczas nocleg oraz wyżywienie. Zaś znajdujący się pod wpływem alkoholu, zostaną przewiezieni do izby wytrzeźwień.

 

> Sprawdź prognozę pogody na najbliższe dni

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (16):
  • ~1andy76 2010-01-26
    08:10:48

    0 0

    No tak.. a może jeszcze weekend spa, darmowy bilet na autobus i pociąg, komplet ciuszków, masażyk.....?
    A gdzie Ci obecnie bezdomni i pijani ludzie w przedziale wieku 45-65 lat robili w czasach, kiedy wielką sztuką było nie pracować i zapewniać sobie jako taki chociaż minimalny start w przyszłość?
    A my pracujmy za 5 i płaćmy 1000 rodzajów podatków

  • ~tommi 2010-01-26
    08:25:33

    0 0

    często ci ludzie pracowali jak każdy, i wypracowali sobie prawo do emerytury lub renty, niemniej jednak nie chcą kożystać z tych świadczeń i to świadomie, niekórzy z nich maj a nawet zapenwionypobyt w róznych placówkach ale wola jednak spędzac inaczej zycie, choć w obecnej sytuacji sami sobie moga nieporadzić z tej przyczyny ta pomoc. jak dla mnie zrozumiała.

  • ~janusz13 2010-01-26
    08:46:19

    0 0

    ~1andy76 : nie badz taki do przodu!! Sam nie wiesz co Ci przyszlosc przyniesie! Zycze Ci powodzenia w zyciu i zebys takiej pomocy nie potrzebowal.

  • ~werkk 2010-01-26
    08:57:52

    0 0

    Iandy76 masz rację że osoby mające dziś 65 lat skutecznie unikały pracy za komuny wyłapywali z barów nie roboli i szukali im pracy wiadomo że to nie miało sensu.Ale problem jest a dopiero będzie z ludźmi obecnie młodymi są zatrudniani na czarno nie mają szans na emeryturę a człowiek szybko się starzeje. Dlatego tak ważne jest wypracowanie bardzo skutecznego sposobu na pozbycie się tego problemu. Jak tego nie doprowadzimy do porządku to nie na 5 ale na 10 będzie musiał pracować jeden zatrudniony. Największy problem jest z bezdomnymi alkoholikami ich nikt nie chce alkoholizm to choroba więc należy ja leczyć nawet pod przymusem, wywiezienie takiego człowieka (prawdopodobnie do Tychów) to nie rozwiązanie problemu lecz podrzucanie kukułczego jaja komuś innemu wyśpi się i za 12 godzin znów idzie na ulicę żebrać żeby mieć na jabola. Nie wiem dlaczego w Rybniku zlikwidowano izbę wytrzeźwień było by bliżej i taniej i kilka osób miało by pracę. Rybnik i tak musi płacić duże pieniądze bo nikt za darmo przywiezionych nie przenocuje. Dużo z nich trafia do szpitala bo to najprostsze pozbycie się problemu. Może by należało pomyśleć o izbie wytrzeźwień w Rybniku bo problem jest i będzie. No i trzeba pamiętać że to nadal ludzie z swymi problemami pozostawieni sami. Ta pomoc jest niezbędna ważne aby pomagać a nie udawać że nie ma problemu. Rybniccy Radni, Prezydent nie są tym problemem zainteresowani. Pomóc czy patrzeć jak umierają na ławkach?.Ponoć jesteśmy przeciw eutanazji.

  • ~tommi 2010-01-26
    09:10:51

    0 0

    chciałbym dodac że pobyt w izbie z Tychach czy w wiezieniu w Rybniku tez nie jest bezpłatny, z tego co słyszałem koszt okolo 150 zł, więc i tak to trafia w podatnika, można by powiedzieć że "to wolny kraj, chce to pije" ale w tym przypadku sprawa dotyczy tez postronnego płatnika podatków.

  • ~werkk 2010-01-26
    09:34:20

    0 0

    tommi te koszty są większe jak coś nabroi trzeba go tam zawieść to tez kosztuje no i zajmuje trochę czasu wieź ich więcej też problem należało by ich gdzieś trzymać. Więc wymyślono że najlepiej ich dać Rybnickiej Służbie Zdrowia to najmniej kosztuje ale co maja powiedzieć pielęgniarki i lekarze jak taki delikwent pod wpływam dopingu ryczy gryzie kopie używa wulgarnych słów śmierdzi bo nie mył się pół roku. Dlatego izba wytrzeźwień w prawie 150 000 mieście jest niezbędna. była zlikwidowano ją sprzedano prywatnej osobie.A koszty tego ponoszą wszyscy Rybniczanie dlatego taka izba jest niezbędna. Będzie taniej i bezpieczniej. Ale kto to ma o tym zadecydować.

  • ~Tadeusz Dybala 2010-01-26
    11:16:02

    0 0

    Chciałem napisać jakiś komentarz do tego artykułu, ale werkk napisał wszystko, dodałbym jednak czy na stać aby tym problemem się nie zająć, co radni robią, i dlaczego człowiek gdy mu mózg nie działa czy to z powodu alkoholu, czy choroby psychicznej musi się zgodzić na leczenie.

  • ~werkk 2010-01-26
    13:18:49

    0 0

    Do p. Tadeusza z ta zgodą na leczenie to jest tak alkoholik nigdy nie przyzna się że nim jest. Np. osoba z chora na schizofrenię sama raczej też nie podejmie leczenia. ale uważam że rodzina mogła by mieć coś do powiedzenia w tych sprawach. Trudno ją znaleźć u bezdomnego ale zapewne jak by poszukać też można by częściowo ten problem rozwiązać. Mam jednak poważne wątpliwości co do leczenia bez zgody przymusowego, To już było. Obawiam się że w naszej rzeczywistości można by "leczyć" przymusowo nie wygodnych zdrowych nie zgadzających się z zdaniem władzy. A po takim leczeniu mógł by być problem z kontaktem z tą osobą. Dlatego w izbach wytrzeźwień powinien być zatrudniony pycholog aby jak delikwent wytrzeźwieje miał możliwość być przekonany że należy się poddać odwykowi.

  • ~ 2010-01-26
    15:03:32

    0 0

    Policja, Straż Miejska, pracownicy opieki niech idą obojętnie o której godzinie na dworzec PKP - tam siedzą tacy panowie, którzy w życiu nie pójdą do schroniska... dzień w dzień pijani i jeszcze palą bezczelnie papierosy w przejściu!! Ono doskonale wiedzą, gdzie są schroniska, jadłodajnie i korzystają z tego jak się da... wyuczone bezrobocie + choroba alkoholowa = bezdomność

  • ~tommi 2010-01-27
    06:51:57

    0 0

    wojtek ma racje ale ta "bezdomnośc" to jest ich wybór, zastanawiam się czy powinniśmy ją uszanować czy mamy powody by w nią ingerować. znałem osobiście człowieka, który został bezdobnym bliżej niż normalnie, pracowity za dwóch, miejsce stałe w Przegędzy miał zapewnione, gdy był trzeźwy był łagodny jak baranej, jednak po alkoholu wyraźnie agresyny gdy alkoholu brakowało. cyklicznie wracał do "albertów" by odżyć (umyć się, ogolić, zregenerować) niemniej jednak zawsze wracał na giganta na miasto. niestety zmarł zupełnie niedaleko swojego rodzinnego domu, z powodu wycieńczenia organizmu alkoholizmem. w tym przypadku nie dało się nic zrobic choć wielu chciało. to taka historyjka tyle że prawdziwa i jak się okazuje całkiem mozliwa. wcale nie musi to być jakiś obcy z PKP. ale to jego wybór. (choc na ogół zdaję sobie z mojej nietolerancyjności to w tym przypadku jest zupełnie inaczej)

  • ~werkk 2010-01-27
    08:06:48

    0 0

    Właśnie o bezdomnych alkoholikach cały czas piszemy nikt ich nie chce nawet schroniska ale problem jest. więc skoro uważamy się za ludzi należy tym ludziom z marginesu przynajmniej w zimie zapewnić nocleg w ogrzanym pomieszczeniu. Do tego jest niezbędna izba wytrzeźwień której w Rybniku brak. Tam by go wieczorem zawieźli czy by mu się podobało czy nie a rano umyty i w miarę trzeźwy poszedł by na dworzec i wieczorem powtórka to jedyne rozwiązanie. Teraz ich wożą na pogotowie pozbyli się problemu ale co mają zrobić pracownicy służby zdrowia? trzeba napisać prawdę taki człowiek strasznie śmierdzi w izbie by miał regularne kąpiele byłby odwszony wyprany to pierwszy krok do przywrócenia go do normalnego życia. Tak jak już pisałem rano jak byłby w miarę trzeźwy rozmowa z psychologiem. Ale nikt się za to nie weźmie bo to kosztuje taki człowiek nie ma kasy więc mogło by być tak jak za komuny łapali takich po drinku ale z kasą a bezdomnych omijali. Tak juz to jest w tym naszym kraju.

  • ~tommi 2010-01-27
    08:59:09

    0 0

    werkk prezydent zdecydował że taka izba nie jest w Rybniku potrzebna jak wiadomo, tymczasem ci ludzie o których piszesz za pobyt w tej izbie też by nie płacili, więc generowali by tylko koszty a tych miasto musi unikać, zgodze się jednak że nie jest to rozwiązanie problemu, prawde powiedziawszy niewiem jak powinno sie postapić w tym przypadku.

  • ~Sprinter88 2010-01-27
    15:09:46

    0 0

    do ~werkk i ~tommi
    W Polsce już tak jest, że obcina się wydatki a ludzie z górnej półki czyli sejm, urząd garną sobie te oszczędności! Wiem co jest w mojej gminie! Wjazd z barierkami ma tylko pani co pracuje w gminie. Wójt i rodzina ma remontowane drogi, chodnik a reszta miejscowości nie ma! Mówicie wszyscy, że młodzi ludzie mają pracować a jak już pracują to pracują na czarno. Też mam takie zdanie ale mamy chory kraj, w którym na umowe o prace zatrudnia się emerytów z kopalni! Znam takich, którzy maja po 3 tysiące przeszło emerytury i pracują za Struża bo im brakuje jak młodzi nie mają pracy bo wiadomo, że składek nie płacą itd. Jak system w naszym kraju się nie zmieni to nikt nie będzie miał emerytury! Wspomnicie moje słowa! Żeby mieć emeryturę to młodzi maja pracować a emeryci siedzieć w domu! Jak koniecznie się chce emeryta pracować to zabrać im emeryturę i niech pracodawcy normalnie składki im odprowadzają! Żałuję, że Śląsk nie należy do Niemiec, ale może kiedyś tak się stanie!!!

  • ~werkk 2010-01-27
    16:00:25

    0 0

    Zgadzam się albo emerytura albo wynagrodzenie za pracę ale tego prezydent miasta Rybnika nie zmieni. A co do Polskiego Prawa masz rację można go dopasować do każdej sytuacji tak jak jest wygodnie.

  • ~~BG 2010-01-27
    16:13:19

    0 0

    prawda jest taka ze pracujacy emeryci pracuja dlatego ze ich dzieci nie maja pracy i musza im pomagac dlatego 3000 im nie wystarcza

  • ~Sprinter88 2010-01-27
    16:51:47

    0 0

    Tu się mylisz, że pracują by pomagać dzieciom. Może są to skrajne przypadki, ale to młodzi powinni robić. Słyszałem nie raz, że pracują z nudów. Kasy mają jak lodu a dalej pracują. Jak słyszę nie raz gadanie kurde, ale mi się nudzi w domu. To mówił taki były policjant to myślałem, że mnie krew zaleje. Jedyne co wyniknie to fakt, że nie będzie emerytur i rozbiór Polski za ileś tam lat. Z tego co wiadomo to już dużo jest sprzedane.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4899