zamknij

Wiadomości

Są pieniądze na drogę, ale nie na wiadukt

2010-01-21, Autor: ww
Miasto pozyskało prawie 35 mln zł na przebudowę drogi krajowej nr 78. Za unijne pieniądze zmodernizowana zostanie ulica Kotucza i Wodzisławska. Zgodnie z zapowiedziami prezydenta, wiadukt na Wodzisławskiej nie będzie poszerzony.

Reklama

Jak informuje urząd miasta, przyznane Rybnikowi środki z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko stanowią 85% wartości całej inwestycji, szacowanej na nieco ponad 40 mln zł. W ramach zadania wykonana zostanie: przebudowa ul. Wodzisławskiej na odcinku od ronda Północnoirlandzkiego do granicy miasta z Radlinem, przebudowa ul. Kotucza i ul. Reymonta na odcinku od ronda Dorsten do ronda Wodzisławskiego oraz przebudowa wiaduktu nad koleją w ciągu ul. Gliwickiej (obok skrzyżowania ul. Gliwickiej z ul. Podmiejską).


Prace potrwają do 2012 roku.


Jak już wcześniej informowaliśmy, prezydent Rybnika Adam Fudali od początku nie był zainteresowany włączeniem do projektu poszerzenia wiaduktu na ulicy Wodzisławskiej. Urzędnicy zasłaniają się kłopotami, jakie niesie modernizacja wiaduktu w porozumieniu z PKP.


Przejazd pod wiaduktem na Wodzisławskiej jest „wąskim gardłem”, który paraliżuje ruch w tej części miasta. Jeżdżący tędy kierowcy wątpią czy modernizacja drogi przyniesie jakikolwiek efekt bez poszerzenia przelotu pod wiaduktem.


> Wodzisławska do remontu, wąskie gardło pozostanie

Wartościowy artykuł? Cieszymy się! Jesteśmy niezależnym medium, a nasi dziennikarze codziennie starają się przedstawiać Ci rzetelne informacje. Jeśli doceniasz naszą pracę, możesz nas wesprzeć. WSPIERAJ NAS! »

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (43):
  • ~Arteks 2010-01-21 00:20:48

    Panie Prezydencie, albo poszerzenie tego wiaduktu albo budowa zupełnie nowej drogi pod mostem Zamysłowskim. Innych możliwości nie ma. A sam się problem nie rozwiąże. Liczę, że podejmie pan odważną decyzję bo zasłanianie się trudnymi rozmowami z PKP jest niedorzeczne. PKP PLK też ma interes w tym aby współpracować z naszym miastem bo mają w planach wiele inwestycji na jego terenie w najbliższych latach i nie sądzę aby robili straszne kłopoty skoro sami będą również potrzebować miejskiej zgody na swoje przedsięwzięcia. Przebudowa tego wiaduktu nie musiałaby się wiązać z całkowitym wstrzymaniem ruchu pociągów. Dwa lata temu kolej przebudowywała wiadukt nad Zebrzydowicką i trwało to pół roku przy wstrzymaniu ruchu tylko na jednym torze i niestety wstrzymanym ruchu na drodze ale coś, za coś. Pół roku jakoś przeżyliśmy, a teraz kierowcy i piesi mają szeroki wiadukt, a kolej ma budowlę po której pociągi mogą jeździć 120 km/h. Przypomnę, że w czasie budowy Ronda Północnoirlandzkiego bodaj przez 5 tygodni był objazd ul. Pełczyńskiego i też jakoś to przeżyliśmy.

    0 0
  • ~elmo 2010-01-21 07:25:42

    Dodam do tego pogłębianie przejazdu na ulicy Mikołowskiej ok 8 lat temu (całkiowite zamknięcie) , gdy miasto tez nie dogadało się z PKP. Aż tu nagle ok 2 lata temu (powtórnie całkowite zamknięcie) PKP postanawia wymienić jeden z torów i zmodernizowac podpory. NIe możnabyło zrobić tego w tym samym czasie?

    0 0
  • ~keram 2010-01-21 07:32:07

    Bez poszerzenia wiaduktu (albo jeszcze lepiej nowej drogi) to będziemy mieć korki i utrudnienia w czasie prac, a rezultat będzie bardziej kosmetyką niż konkretną korzyścią dla ruchu w mieście. Nikt nie lubi korków i remontów, ale jeżeli w efekcie będzie znaczna poprawa ruchu to ludzie to docenią, dlatego decyzja powinna być odważna i im wcześniej się ją podejmie tym lepiej. Być może ktoś doradza, aby w roku wyborczym tego nie robić. Jeżeli taka byłaby motywacja to lepiej od razu odejść. Ale jeżeli prawdziwe jest hasło o koncentracji na problemach drogowych to właśnie likiwidacja tego wąskiego gardła powinna być jednym z priorytetów. A problemy z PKP powinny być traktowane jako wyzwanie, a nie wymówka. Co więcej jeżeli PKP robłaby problemy to zaangażować powinny się wszystkie stronnictwa polityczne wraz z posłami z naszego regionu, żeby ten problem rozwiązać - to byłby taki papierek lakmusowy do sprawdzenia zarówno szczerości intencji jak i umiejętności skutecznego rozwiązywania problemów. Dla mnie każdy, kto tego będzie unikał nie zasługuje na udział we władzy Rybnika.

    0 0
  • ~werkk 2010-01-21 07:56:28

    keram1977 podpisuję się pod tym co napisałeś. Ja jedna obawiam się że ten cały szum z poprawą ruchu samochodowego to kiełbasa wyborcza obym się mylił.

    0 0
  • ~mily pan 2010-01-21 08:09:59

    35 milonow zlotych dodatkowo unijnej kasy na drogi w Rybniku to bardzo duzo, Fudali robi cuda Tuskowe tylko ze realne bo to miasto dostaje duza kase z EU.A teraz pisze PRYSZCZE do was,wiadukt jest wlasnascia PKP I TO ONI ZROBIA Z NIM CO CHCA,przeciez prezydent nie pojdzie do nich na kolanach zeby go przebudowali to raz a dwa teraz powinieni sie wykazac poslowie aferzysci z PO i naciskac na PKP np. taki KRZAKALA nic nie zrobil dla Rybnika wiec do roboty panie posle.

    0 0
  • ~sfjenty 2010-01-21 08:31:35

    Poszerzenie dużo nie da. Tylko tym tirom będzie łatwiej przejechać bo teraz muszą czekać aż ktoś z naprzeciwka się zorientuje że muszą się "łamać" na dwóch pasach pod wiaduktem i się zatrzyma. Są chyba dwa wiadukty mało używane dalej w stronę Raciborza przy obwodnicy. Tam należałoby wybudować drogę alternatywną. Chyba już nawet był taki zamysł żeby puścić to Zamysłowem. Ja sam robie wieeeelkie koło jadąc Niedobczcami i później wjeżdżam Raciborską ale tam też już się robią korki. Najlepiej porobić lądowiska dla motolotni na każdym osiedlu. Dużo to nie kosztuje, tańsze od auta i wiele szybsze. Innej opcji raczej nie ma na poruszanie się po naszym mieście bo z takimi "ambitnymi" planami to średnia prędkość w Rybniku dorówna Londynowi o 8rano czyli jakieś 10km/h...

    0 0
  • ~Koniczynka 2010-01-21 09:37:33

    jak patrze sobie na Discovery to tam nie takie remonty dróg i kolei odchodziły przy minimalnych wręcz 0 szkodach dla ludzi no ale to wszystko nie u nas...
    jeśli tir i autobus czeka pod wiaduktem to osobowy samochód jadący za nim też czeka, wiec coś by dało te poszerzenie

    0 0
  • ~rybnickicaly 2010-01-21 09:43:10

    Prezydentowi brakuje ikry do rozmów z PKP. Na mikołowskiej się dało PKP zmusić do przebudowy, ale to nie Prezydenta zasługa -pewnie ja sobie i tak przypisze... Czekan nas od wiosny makabra na drogach ! Jak można tyle ksay zmarnować i nie poszerzać wiaduktów ! Po co nam taki bezjajeczny Prezydent !?!?

    0 0
  • ~tommi 2010-01-21 10:34:24

    cały czas mnie zastanawia, w czym te rozmowy z pkp są ciężkie? byc może w tym że pkp chcąc wyremontować wiadukt dostało klauzulę wybudowania drogi do ul Raciborskiej (takie wiadomości można było przeczytać) tymczasem teraz miasto chce remontować ulicę wodzisławską i chciało by mieć tez szerszy wiadukt, ale być może (tylko przypuszczenia) pkp nie jest juz tym zainteresowane?

    0 0
  • ~aabb 2010-01-21 11:14:13

    Fudali ty leniu, chyć się roboty i wyremontuj ten most - inaczej Rybnik będzie tkwił w korkach !!!

    0 0
  • ~qwerty 2010-01-21 11:20:21

    sfjenty - poszerzenie duzo da. Bedzie mozna zrobic prawoskrety i pasy rozpedowe od obwodnicy na wodzislawska oraz od wodzislawskiej na obwodnice (ten drugi jest szczegolnie krytyczny). To dziala dobrze np. na rondzie obok b. Polmozbytu. Arteks - widze, ze jednak zauwazasz bezsense w dzialaniu prezydenta. Calym bezsensem okazuje sie ta jego obwodnica - waska, bez prawoskretow w newralgicznych punktach. Teraz sie zaparl, bo pewnie urazil go ktos ze strony PKP, wiec nie bedzie z nimi rozmawial. Zachowanie 16 - latki z liceum. A przez to my nadal bedziemy sali w korkach. Teraz Wodzislawska bedzie nieprzejezdna przez dlugi czas i zamiast w tym samym czasie robic most, to jak przyjdzie inna ekipa (nie obrazona na PKP), bedziemy musieli zamknac Wodzislawska kolejny raz. PRZEBUDOWA TEGO MOSTU TO KONIECZNOSC. Jesli ktos w UM nie rozumie, ze obwodnica calego miasta (moze za 10 lat sie jej doczekamy) nic nie da, bo wiekszosc ruchu od Wodzislawia jedzie wlasnie do centrum, to jest po prostu idiota.

    0 0
  • ~DarGrze 2010-01-21 11:34:11

    Panie Prezydencie, proszę powiedzieć, o co tak naprawdę chodzi z PKP? Czy przypadkiem nie chodzi o czyjeś urażone ambicje? Nie wierzę, że pomimo upływu tylu lat w tym temacie NIC nie da się zrobić. A może, zamiast nazywać swoją opozycję pseudo-fachowcami, przyznać się, że przynajmniej w temacie negocjacji, samemu się nim jest?

    0 0
  • ~Bialy Rekin_1 2010-01-21 13:17:16

    Prezydent chyba zrezygnował z poszerzenia wiaduktu i wybrał budowę drogi łączącej Wodzisławską z Obwiednią. W tegorocznym budżecie jast na to przeznaczone 500 tys. zł.
    http://www.rybnik.pl/__files/budzet2010.pdf (str 13)

    0 0
  • ~Adalbertus Reaktywacja 2010-01-21 14:51:14

    Czy Redakcja mogłaby się dowiedzieć w magistracje, dlaczego na stronie internetowej miasta podana jest szacunkowa wartość dokładnie tych powyższych remontów w wielkości 68,8 mln. zł., a teraz przy okazji otrzymanej dotracji podawana jest kwota ponad 40 mln. zł.? Różnica zbyt wielka, by to przemilczeć.
    Jedyny pomysł na tą różnicę jest taki, że oszacowanie na kwotę prawie 69 mln. zł. zostało wykonane przed kryzysem gospodarczym, a dużo mniejsza kwota, to już nowe zaktualizowane oszacowanie uwzględniajace wyrażny spadek cen ze strony oferentów budowlanych. Lecz wydaje mi się jednak, że ta różnica, nawet w sytuacji tych kryzysowaych spadków cen, i tak jest trochę za duża. No i dlaczego kwota 68,8 mln. zł. nadal widnieje na podstornie rybnik.pl, skoro najwidoczniej nowe, znacznie niższe oszacownie tej inwestycji, powinno mieć już z kilka miesięcy, z uwagi na charakter procedur przyznawania dofinansować z programów pomocowych UE.
    Proszę Redakcje o wyjaśnienie tego, bo - jak już napisałem - to nie może pozostać przemilczane.

    0 0
  • ~rodzyn 2010-01-21 15:02:48

    Właściwie dogadanie się z pkp odnośnie remontów wiaduktów to problem w każdym niemal mieście. Nie wiem czy droga łącząca obwodnicę z Wodzisławską coś pomoże, ale wydaje mi się, że rondo koło wiaduktu nie spełnia swojej roli.

    0 0
  • ~qwerty 2010-01-21 15:24:22

    droga od Wodzislawskiej nie pomoze bo:
    1. nie bedzie mozliwe zrobienie tam pasa rozpedowego (zaraz obok polaczenia planowanej drogi z obwodnica jest most, a mostu raczej nie poszerza). 2. Ze wzgledu na to, ze polaczenie z obwodnica jest daleko od ronda - w tamtym miejscu wszystkie auta jada juz z predkoscia 60 km/h, wiec wlaczenie sie w prawo w takim miejscu jest trudne. 3. Przewaga rozwiazania z prawoskretem jest taka, ze mieszanie sie ruchu w strumieniu wodzislawska-obwodnica (skret w prawo) bedzie duzo plynniejsze, jesli bedzie odbywac sie przy malych predkosciach (ludzie zjezdzajacy z ronda nie jada 60km/h). Tak wiec podsumowujac - zamiast wykorzystac sposobnosc do "lagodnego" mieszania ruchu zaraz za rondem podzielimy jeden korek na dwa mniejsze, a wlaczenie sie z projektowanej drogi na obwodnice w prawo bedize jeszcze trudniejsze niz skret dotychczasowy skret w prawo na rondzie. Wydamy kase na cos, co nie rozwiazuje problemu. To juz lepiej niech nic nie proponuja - przyjdzie nowa ekipa to rozwiaze problem.

    0 0
  • ~Wachu 2010-01-21 17:21:31

    35 baniek no to Funt-dali i firma od nieustającego remontu ulicy Energetyków już łapki zacierają

    0 0
  • ~mycha_1 2010-01-21 18:29:06

    Ciekawe z tym remontem ulicy Wodzisławskiej dziś prawie urwałem koło na dziurach przy rondzie !!! Ciągłe remonty i ciągłe dziury.

    0 0
  • ~Wojt21 2010-01-21 19:30:51

    Wcale nie trzeba przerabiać wiaduktu, wystarczy troche pomyśleć. Jest alternatywa. Droga w prawo przed mostem, jedziemy nią jakieś 300 metrów i mamy ładny wiadukt.... (Który jest praktycznie nie wykorzystywany) śmiało można tamtędy ruch puścić... oczywiście odpowiednio zabezpieczając domy po prawej stronie tej drogi!. Jak ? nasypaną skarpe na której sa tory odpowiednio zebrać( wkopac sie) ładnie ją zazbroić żeby się nie sypała, a domy odgrodzić ekranami, tak aby lokatorzy mieli spokojny wyjazdy ( czytaj odzielną, ale równoległą drogę) Koszt tego będzie parenaśie razy tanszy niz przebudowa wiaduktu? Nie wstrzymujemy ruchu pociągów, nie ma problemów. Droga z wodzisławia powinna się rozładować ;]

    0 0
  • ~august123 2010-01-21 19:49:44

    Panie fudali trzeba powiedzie że Pan dużo robi dla rybnika ale troszkę proszę pomyslec w 2010r zaplanował Pan remont widuktu na ul.Raciborkiej oraz remont kotucza, wodzisławskiej, żorskiej czy trochę nie za dużo jak na jeden rok chyba logiczne że jak całkowicie zamkniecie wiadukt na ul.raciborskiej i ruszy remot wodzisławskiej to można już sobie wyobrazic gdzie bedzie sie zaczynał korek od popielowa aż do Rybnika już nie wspomnę o kotucza i żorskiej troszkę pomysłu w tym co sie robi a nie pozamykac i remontowac wszystko na chura w jednym roku przecierz logiczne że cały Rybnik stanie w jednym wielkim korku ale co tam kampania wyborcza sie liczy

    0 0
  • ~imrahil 2010-01-21 20:03:26

    za brak tego poszerzenia jezdni pod wiaduktem nie zagłosuję na Pana Prezydenta. bez tego ten remont jest tylko kosmetyką, a dojazd do Rybnika z roku na rok będzie stawał się coraz trudniejszy. czy w tym kraju nikt nie potrafi niczegokolwiek przewidzieć?

    0 0
  • ~ula 2010-01-21 20:26:40

    POkemony może coś zrobią z PKP. To monopolista i może w końcu większośc rządząca obiecująca cuda przynajmniej taki monopol rozwali . Ja już nie chcę cudów Tuska chcę aby PKP było reformowalne a nie państwo w państwie . Wejście w teren PKP to tak jak wejście do obcego państwa . Ciekawe czy wiecie ile taka przyjemność kosztuje ????
    Rozwalenie monopolu PKP to zadanie dla naszych w sejmie ... może coś nasi posłowie zrobią . Przynajmniej jeden most na Wodzisławskiej

    0 0
  • ~sfjenty 2010-01-21 21:13:02

    qwerty chciałbym też wiedzieć jak bardzo mieli by go poszerzyć. Jeżeli tak że zmieściłyby się pod nim prawoskręty czyli de facto cztery pasy to nieco by to upłynniło ruch. Problem w tym że trasa DK78 jest w tym momencie jedynym możliwym dojazdem do Rybnika oraz autostrady A4 na południe od tego wiaduktu. Mam nadzieję, że plan działania miasta jest następujący. Wyremontować DK78 za państwową kasę bo to w końcu Droga Krajowa, następnie dokończyć obwodnicę czli połączyć Budowlanych z Podmiejską, na końcu oddać obwodnicę państwu jako nowy odcinek DK78 a przejąć stary (już pożądnie wyremontowany) odcinek czyli kawałek od wiaduktu na północ (Reymonta, Kotucza i kawałek Gliwickiej). Później można będzie starać się o pieniądze na remont istniejących, nadających się już do generalnego remontu odcinków obwodnicy oraz na budowę nowej przeprawy przez tory na zachód od tego wiaduktu już jako część państwowej DK78 aby właśnie tamtędy puścić cały jej ruch. W takim wypadku obecny wiadukt mógłby sobie zostać bo obsługiwał by tylko ruch dojazdowy do centrum i na wschód Rybnika a miejska kasa oszczędziła by wieeele milionów złotych. Dla nas to wsio jedno z czyich pieniądzy to jest budowane bo w końcu wszystkie pieniądze i tak nasze są ale dla nich to kwestia zachowania fotela więc kombinują jak mogą. Byle się dobrze skończyło (i wmiarę szybko!).

    0 0
  • ~Fiodore 2010-01-21 21:30:46

    Alan jak rzadko tym razem sie z Tobą zgodze. Poszerzyć wiadukt i dodać osobne pasy dla prawoskrętów na i z Wodzisławskiej. Mało tego, można by poszerzyc samą Wodzisławską na odcinku od wiaduktu [łącznie z wiaduktem] do pierwszego skrzyżowania [z Plebiscytową]. Szkoda tylko, że samego obwodu ronda nie można powiększyć, bo to też by wiele dało.

    0 0
  • ~Fiodore 2010-01-21 21:32:24

    Btw ciekawe kiedy miasto postara się o dofinansowanie na remont całej ul Budowlanych.

    0 0
  • ~qwerty 2010-01-21 22:35:33

    sfjenty - polaczenie Budowlanych z Podmiejska nie zrobi zadnej roznicy dla waskiego gardla, ktorym jest rzeczony wiadukt. gdzies caly ten ruch musi przekroczyc linie kolejowa oplatajaca centrum i jest to wlasnie w tym miejscu. Podpisuje sie rowniez pod jednym z wczesniejszych komentarzy - Fudali remontuje w roku wyborczym wszystko na raz. Teraz w Rybniku bedzie po prostu tragedia.

    0 0
  • ~sfjenty 2010-01-21 22:55:08

    qwerty w skrócie mój ostatni post mówi o tym, że najważniejsze jest wybudować ten cholerny bybass na zachód od tego wiaduktu i puścić ruch tamtędy pod torami na obwodnicę a przed omawianym wiaduktem postawić zakaz wjazdu powyżej 3,5 tony co jest równoznaczne z przekierowaniem DK78 na obwodnicę. To stanie się na 100% tylko co nas czeka przed tym? Nie wiem.

    0 0
  • ~sfjenty 2010-01-21 23:07:39

    Jako ciekawostkę dodam, że ojciec kupił atlas Polski w Biedronce gdzieś na Mazurach a tam wśród kilku mapek najbardziej zakorkowanych ulic w całej Polsce, co? Omawiany odcinek Wodzisławskiej :D Fudali musi być z tego bardzo dumny. Nie ważne wszak jak piszą ważne aby pisali;) Inną ciekawostką jest fakt, że jest to najdłuższy prosty odcinek drogi w Polsce (Rybnik-Wodzisław), ale to pewnie wiecie. A tak zupełnie na marginesie mam bardzo dziwne skojarzenie z nazwą "wąskie gardło". Jest taki słynny film z 1972 "Deep throat"... Oskara nie dostał ale do historii przeszedł ;)

    0 0
  • ~rybnickicaly 2010-01-22 09:26:02

    Fudali nieudacznik wymyślił sobie że przed wybarami powiesi swoje plakaty wszędzie, a Ci co będą w korkach stali spokojnie sobie o jego "mądrości" poczytają. I proszę Was, wpisujących komentarze nie krytykujcie Prezydenta, jemu trzeba współczuć i leczyć go !

    0 0
  • ~qwerty 2010-01-22 10:00:22

    sfjenty - jaki bybass?

    0 0
  • ~hiso 2010-01-22 13:45:59

    Dajcie już spokój że to wszystko z powodu wyborów. A remont gliwickiej też był w roku wyborów? a budowa fragmentów "obwodnicy" też? a budowa centrów handlowych które ubóstwiacie i do których jeździcie w niedzielę też? a budowa drogi Racibórz Przyczyna też? Sorry k...a ale kiedy coś budować w tym kraju. Tak to jest w demokracji, że jednego roku wybieramy parlament, innego samorządowców a jeszcze innego miss polonia do pioruna. Sami spróbujcie coś zbudować zamiast pyszczyć na forum, może wtedy coś zrozumiecie z tego co się w mieście dzieje. Korki były są i będą bo żeście nazwozili złomu z Niemiec, poza tym każde większe miasto na świecie na nie cierpi.

    0 0
  • ~sfjenty 2010-01-22 13:57:49

    qwerty odpowiedziałem Ci "rysunkowo" na forum w dziale Rybnik... Wiem, że był plan budowy takiego bypassa na prawo od Wodzisławskiej o czym jest ten artykuł: http://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,korek-na-wodzislawskiej-and-8211;-jest-nowe-rozwiazanie,wia5-3266-9721.html ale ja uważam, że pilniejsze jest budowa czegoś takiego na lewo co wiąże się z budową nowego wiaduktu. To tyle z mojej strony.

    0 0
  • ~qwer106 2010-01-22 16:37:27

    A taki artykuł w tej sprawie znalazłem na stronie miasta: http://rybnik.eu/index.php?id=223&p=news,11,show,5131

    0 0
  • ~ula 2010-01-22 17:24:48

    ciekawe kto z was wie , że projekt dotyczył finanasowania drogi .... DROGI a nie wiaduktu bo to nie ten projekt . To nad Wodzisławską to WIADUKT i to jeszcze PKP ... i tylko Ci co ogłaszają projekty mogą zmienić zasady konkursu ... Tyle dyskusji o niczym to jest tak jakby pozwolono mam z funduszy unijnych finansować imprezy rozrywkowe na rynku a my wściekamy się że przy okazji nie wymalowano elewacji na rynku . NIE WYMALOWANO BO NIE MOŻNA BYŁO . tak jak i ty .... szkoda że rybnik .com.pl o tym nie wie . ( a zawsze był solidnym portalem)

    0 0
  • ~Tomson 2010-01-22 21:10:27

    Bez poszerzenia wiaduktu na ul. Wodzislawskiej modernizacja samej drogi nie przyniesie zadnego efektu jesli chodzi o tzw "korki".

    0 0
  • ~ula 2010-01-23 07:24:04

    ale jakość drogi się poprawi . i dobze ,że będzie mniej dziur i będę jeżdzić jak po Gliwickiej - Myślę że rozwiązanie na obejście mostu jeżeli PKP nie powiększy tunelu musi się znaleść . Ale to inna bajka. Lepiej wróbel w garści niż ... marudzić i nic nie robić , Dziś droga a poten most ...gdy remontujesz w domu też nie robisz równocześnie wszystkiego naraz dobrze , że coś będzie zrobione

    0 0
  • ~werkk 2010-01-23 07:59:31

    Jak wiadukt nie będzie poszerzony to tak jak by te pieniądze wyrzucić w błoto. Czy była robiona analiza ruchu z nieposzerzonym wiaduktem od tego należało by zacząć. Czy to już kampania wyborcza p. Fudalego byle coś robić aby mnie widziano?

    0 0
  • ~qwer106 2010-01-23 08:24:50

    Werkk, przecież wiadukt to zupełnie inna bajka, jak napisali na stronie miasta rybnik.eu. Dobrze pisze Deszcz333, że wiadukt kolejowy nie jest drogą, a dofinansowanie mogła dostać tylko droga. Zresztą to wyjaśniono dość dokładnie na stronie miasta, a czego nie zrobił Rybnik.com.pl. I tyle! Taka jest prosta filozofia unijna. O co więc kruszyć kopie - w obecnych warunkach po prostu nie da się. A swoją drogą, to może kolej zaczęłaby w końcu poważniej uczestniczyć w otaczającej ją rzeczywistości. Póki co wychodzi jej marnie.

    0 0
  • ~jamaju 2010-01-23 08:35:29

    Wyeliminowanie wąskiego gardła na Wodzisławskiej to konieczność, ale ulica wymaga remontu bez względu na to czy wiadukt zostanie poszerzony czy nie. Pisanie, że to pieniądze wyrzucone w błoto to jakaś głupota. Idąc tym idiotycznym tokiem rozumowania powinno się zaniechać jakichkolwiek remontów ulic bo korki w mieście i tak nie znikną...

    0 0
  • ~werkk 2010-01-23 17:36:13

    W artykule piszą wyraźnie przebudowa a to nie to samo co remont logiczne że remont nawierzchni jest konieczny ale to nie przebudowa. Remont poprawi komfort jazdy ale korki nadal będą.

    0 0
  • ~kedlaw 2010-01-23 17:46:19

    Nie rozumiem po co ludzie tracą czas na studia .Nowy Pełnomocnik Prezydenta z doktoratem, z takim doświadczeniem zawodowym
    zatrudniony przez " cudowny Rząd PO"jako szef Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i nie korzysta z tak "wzniosłych " rozwiązań urbanitycznych przewijających się na forum rybnik.com.pl proponowanych przez takie "autorytety" jak
    aaab, rybnickicały, dargrze, qwerty, werkk, august 123, Wojt 21, imrahil i im podobni .Swoimi wystąpieniami na forum obrażacie
    Polską Naukę. Kosmos indolencji.

    0 0
  • ~qwer106 2010-01-24 08:26:05

    Nie kumasz bazy, Werkk. Przeczytaj na rybnik.eu, to będziesz wiedział o co chodzi. Specjalnie dla ciebie jeszcze raz link: http://rybnik.eu/index.php?id=223&p=news,11,show,5131

    0 0
  • ~ECh 2010-01-25 08:26:49

    Niestety z przykrością muszę to napisać, ale portal rybnik.com.pl dryfuje w stronę jakiegoś taniego tabloidu. Proszę zauważyć, że albo nie chcecie, albo nie potraficie znaleźć ciekawego tematu. W efekcie na stronie przez kilka dni wiszą te same wiadomości, albo pojawiają się informacje nie dotyczące Rybnika lub mające charakter okołoreklamowy. I wreszcie pojawił się ciekawy temat - dotyczący przebudowy drogi krajowej. I co z nim zrobiliście - potraktowaliście go po łebkach. Co Was blokowało, aby przedstawić argumenty magistratu, co Was blokowało aby skonfronować je z fachowcami z Politechniki Śląskiej, przedstawicielami PKP oraz osobami odpowiedzialnymi za projekt z ramienia ministerstwa. Przecież to w najgorszym razie kilka telefonów.Wśród Waszych czytelników, proszę mi wierzyć są osoby, które nie męczą się, gdy muszą przeczytać dłuższy tekst. W efekcie powstał artykuł, z którego nic nie wiadomo, a jedynie pełne pole do popisu mają sfrustrowani znawcy tematów z tego forum, którzy po prostu na wszystkim się znają, nic im się nie podoba i we wszystkim wietrzą podstęp. A ja mam odwagę powiedzieć - nie znam się na drogach, ale jako kierowca jestem zainteresowany, żeby przybywało nowych, a już istniejące były w dobrym stanie. Nie wiem czy urzędnicy pozyskując środki unijne na tak projektowane rozwiązanie zrobili dobrze czy źle, czy PKP było zainteresowane partycypowaniem w inwestycji. Niestety Wasz artykuł nie posuwa mnie ani o milimetr do przodu, abym mógł wyrobić sobie ocenę.

    0 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy rząd powinien zamykać kopalnie?




Oddanych głosów: 2098