Już za dwa tygodnie zniknie jedyne bezpośrednie połączenie autobusowe pomiędzy Rybnikiem a Gliwicami. Pozostaną jedynie pociągi. Jak wskazuje radny Grzegorz Głupczyk, to rozwiązanie nie jest idealne. Proponuje prezydentowi, by wydłużyć autobusową linię 34 (obsługuje ją Komunikacja Miejska Rybnik) aż do Gliwic.
Przypomnijmy, tydzień temu poinformowaliśmy Was, że jedyny bus kursujący bezpośrednio z Rybnika do Gliwic kończy swoją przygodę na linii. Firma Sylmar przekazała w komunikacie, że transport będzie odbywał się jeszcze tylko do końca miesiąca »To koniec z autobusami z Rybnika do Gliwic. Przewoźnik zawiesza linię«
Przewoźnik wyjaśnił Rybnik.com.pl powody swojej decyzji – organizowanie transportu z naszego miasta do Gliwic stało się dla niego nieopłacalne. O ile jeszcze rano bus jeździł do tego miasta z pasażerami, o tyle w późniejszych godzinach wiózł głównie powietrze »Autobusów z Rybnika do Gliwic nie będzie, bo się nie opłaca. Rozmawialiśmy z przewoźnikiem«
Mimo to jest problem. Wskazuje na to w interpelacji radny Grzegorz Głupczyk. Jak zauważa na wstępie, konieczne jest wykonanie analizy, jak decyzja przewoźnika wpłynie na codzienne funkcjonowanie mieszkańców, którzy korzystali z tego połączenia.
Od pojawienia się tej informacji odbieram informacje i głosy zaniepokojonych mieszkańców, którzy wskazują że wstrzymanie tych połączeń znacząco utrudni im codzienne funkcjonowanie. Szczególnie, że inne alternatywy nie w pełni odpowiadają na potrzeby mieszkańców Rybnika – zaznacza.
Skierował do prezydenta 5 pytań:
1. Czy Miasto Rybnika – w związku z decyzją prywatnego przewoźnika – rozważa wprowadzenie alternatywnego połączenia realizowanego przez naszą spółkę Komunikacja Miejska?
2. Czy Miasto Rybnika analizowało zapotrzebowanie mieszkańców na połączenia autobusowe pomiędzy miastem Rybnik i miastem Gliwice?
3. Czy jest możliwość wydłużenia linii nr 34 obsługiwanej przez Komunikację Miejską do Gliwic?
4. Czy Miasto Rybnika rozważa – lub podjęło – w tym temacie rozmowy z Miastem Gliwice?
5. Czy Miasto Rybnika rozważa – lub podjęło – rozmowy z Kolejami Śląskimi w temacie zwiększenia liczby kursów kolejowych i lepszego ich dostosowania do potrzeb mieszkańców?
Głównym uzasadnieniem interpelacji jest troska o jakość codziennego funkcjonowania mieszkańców naszego miasta, którzy dojeżdżają do pracy czy szkoły, a którzy w związku z decyzjami prywatnego przewoźnika zostają pozostawieni w trudnej sytuacji – dodaje Grzegorz Głupczyk.
Wyjaśnia w interpelacji, że jest po rozmowie z mieszkańcami. Ci wskazali, że istniejące połączenie kolejowe nie jest idealne, ze względu na godziny dojazdy do Gliwic, a także synchronizację z rybnicką komunikacją miejską.
Część mieszkańców, zanim wsiądzie do pociągu, musi dojechać komunikacją miejską do centrum Rybnika, co nie zawsze jest możliwe. Poprawa synchronizacji lub uruchomienie dodatkowych połączeń może być rozwiązaniem, które warto przeanalizować. Podobnie ma się sytuacja z linią 34 obsługiwaną przez Komunikację Miejską – ta mogłaby stanowić pomoc dla mieszkańców, gdyby była wydłużona do Gliwic, lub gdyby liczba kursów została zwiększona – co umożliwiłoby przesiadanie się w Wilczej do innego środka transportu, pozwalającego dotrzeć do Gliwic – argumentuje radny.
Prezydent jeszcze nie odpowiedział radnemu w tej ważnej kwestii. Damy Wam znać, gdy już się ona pojawi. Co sądzicie o pomysłach Grzegorza Głupczyka?
Tagi: autobusy do Gliwic, Rybnik Gliwice, komunikacja miejska Rybnik, Grzegorz Głupczyk, połączenie do Gliwic, radny Rybnik
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Eko-Okna przerywają milczenie. Firma wydała oświadczenie
116487Niepełnosprawny syn w centrum rodzicielskiego konfliktu. "Stał się narzędziem do walki"
32420Prostytucja i pranie brudnych pieniędzy w Rybniku. Policja zamknęła agencję towarzyską (wideo)
28508[AKTUALIZACJA] Ewakuowano 250 osób. Sytuacja jest już opanowana
27969„Decyzje trudne, ale konieczne”. Eko-Okna odcinają się od zarzutów o masowych zwolnieniach
23217Wakacyjne pociągi z Rybnika nad Bałtyk, Adriatyk lub w góry. Zobaczcie, gdzie dojedziemy po korekcie rozkładu jazdy!
+162 / -6Pijany Ukrainiec deportowany z Polski. Jechał „pod prąd” w centrum Rybnika
+143 / -1Rybnik wydłuży linię 34 aż do Gliwic? Radny: połączenia kolejowe nie są idealne
+141 / -4Koniec z wymówkami po kolejnym incydencie. Na Rudzie będzie można kupić pieluchomajtki
+124 / -8Zamiast scrollować – myje szyby. 15-letni Dawid z Rybnika zbiera na skuter, pracując po szkole
+121 / -5Lokalni działacze PiS przeciwko nielegalnej migracji. "Nie dla paktu migracyjnego, tak dla bezpieczeństwa granic" (wideo)
31Wolność słowa pod lupą. Najjjka uniewinniona, ale apelacja w toku
21Eko-Okna przerywają milczenie. Firma wydała oświadczenie
16Pniowiec: chaos za 5 zł. Problemy piętrzą się już na starcie (zdjęcia)
16Miliony dofinansowania na Centrum Przesiadkowe. Inwestycja za ponad 100 mln zł zmieni centrum miasta
15Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~Arteks 2025-06-16
09:35:08
Mamy pociągi do Gliwic oraz linię 34 do Wilczy gdzie ci z północnych dzielnic mogą przesiąść się na autobus. Jeśli nawet dla kogoś jest ich za mało to można pisać wnioski do marszałka o uruchomienie kolejnych pociągów tak aby finalnie był przynajmniej 1 pociąg na godzinę. W naszym regionie są miasta które mają autobusy tylko do Rybnika, a ich radni nawet nie piskną aby uruchamiać z budżetu miejskiego autobusy w innych kierunkach.
Radnemu Głupczykowi sugeruję aby przyjrzał się ofercie autobusowej w obrębie Rybnika która w weekendy jest na bardzo niskim poziomie. Nawet linie 46 i 48 mają za mało kursów, a co dopiero np. 43 i wiele innych. Mieszkańcy niektórych dzielnic w niedzielę nie mają autobusu aby dojechać na dworzec PKP w celach turystycznych na ranne pociągi. Łatwiej dojechać w niedzielę do Katowic niż... nad zalew albo do Ignacego. TYM SIĘ ZAJMIJCIE drodzy radni, a nie rozgrzebywaniem tematu samolikwidacji przestarzałej minibusowej komunikacji z Rybnika do Gliwic z 5 kursami którą kursowały przeciętnie 2 osoby, rzadko więcej.
~JuicyJuice 2025-06-16
10:10:34
Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.
~dr_Moriarty 2025-06-16
13:56:14
@ Arteks.
Kulaj dropsa z tą koleją. Jeździ z centrum miasta i w nieciekawych godzinach. Stare autobusy PKS na tej trasie zbierały pasażerów z kilku przystanków w centrum, Kotucza i na Nowinach - razem z obecną koleją byłyby świetnym uzupełnieniem oferty.
Ty naprawdę proponujesz mieszkańcom tego cudownego - w Twoim mniemaniu - miasta przesiadkę z czerwonego do czerwonego autobusu w drodze do Gliwic? Tak się jeździ z jakich podmiejskich wiosek do centrum, a nie z poważnego miasta do poważnego miasta.
To jest wstyd, żeby Rybnik nie miał regularnych i wygodnych połączeń z Gliwicami i Katowicami. Powinny istnieć, nawet gdyby miasto miało do nich dokładać, bo to jest absolutna komunikacyjna podstawa.
I to jest wstyd, że włodarze miasta umywają od tego ręce. Świadczy to po pierwsze o oderwaniu od rzeczywistości, po drugie - o zwykłej niekompetencji.
~Karolina# 2025-06-16
15:08:26
autobusy mogłyby być mniejszej wielkości, bo jeżdżą o niektórych porach prawie puste, natomiast powinny jeździć zdecydowanie częściej, co najmniej co 30 minut na każdej linii, co godzinę w nocy, wtedy miałoby to sens, a tak, to pozostaje tylko samochód
~Arteks 2025-06-16
17:09:29
@dr Moriarty - proponuję to mieszkańcom małych, peryferyjnych północnych dzielnic, a inni sami od siebie wybiorą kolej - bo nowocześniejsza, wygodniejsza, bezpieczniejsza i nie stoi w korkach tak jak autobus czy bus. Zwracam uwagę, że Rybnik jest tak ciekawie położony, że sporo dzielnic ma bezpośredni dostęp do kolei np. Niedobczyce, Niewiadom, Paruszowiec, Północ, Śródmieście. Dojazd z Nowin czy Boguszowic do dworca głównego to też no-problem.
A powiedz, co sądzisz o postępowaniu władz Żor i Jastrzębia - ośrodków "miejskich" od lat rządzonych przez PiS w których od lat kolei nie ma lub pełni marginalną funkcję. Dlaczego one nie uruchomią autobusów międzymiejskich ze swoich środków autobusów do innych miast poza Rybnikiem? Czy tylko z tego powodu, że dla nich najważniejszy jest dojazd do Rybnika? A może uważają właśnie Rybnik za ważny węzeł przesiadkowy z którego można dostać się koleją prawie wszędzie. :)
Nawet w bogatych krajach takich jak Austria czy Szwajcaria autobusy dowożą do stacji. Nigdy nie dublują linii kolejowych bo byłoby to marnotrawstwo środków publicznych.
~Arteks 2025-06-16
17:29:17
@dr_Moriarty - to wstyd, że w Polsce ok. 9 milionów mieszkańców nie ma ŻADNEGO transportu. PiS zamiast pozmieniać ustawy, reaktywować PKS to obiecał (i to tylko na wizualizacjach) CPK, wystaraszył ludzi z miejsc gdzie miał to budować, a w końcu zamiast CPK to wybudowano... kanał dla żaglówek koło Elbląga. W ciągu 8 lat PiS nie ogłoszono ani jednego przetargu na zakup taboru kolejowego - tak potrzebnego w zwiększaniu połączeń. Wszystko ruszyło dopiero od mniej więcej 1,5 roku. Jeśli więc komuś ma być wstyd za taki stan to tylko PiSowcom. Cieszmy się, że na Śląsku mamy gęstą sieć kolejową, a Rybnik jest dużym węzłem kolejowym z ponad 108 pociągami na dobę. Gminy wokół Rybnika powinny oddawać hołd naszemu miastu, że kupowany z pieniędzy podatników rybnickich nowoczesne wodorowe i elektryczne autobusy jeżdżą do Rydułtów, Leszczyn, Pszowa, Radlina czy Świerklan. Uważam, że powinne dopłacać do ich zakupu!
~quartz111 2025-06-16
17:46:03
Pan Radny Głupczyk zauważył ma całkowitą rację, że to jest niewiarygodne w XXI wieku że Rybnik nie ma żadnego połączenia autobusowego z Gliwicami, władze miasta od 12 lat nic nie robią w tym kierunku - kiedyś to było dobrze, bo co pół godziny latały autobusy do i z Gliwic i nie było z tym absolutnie żadnego problemu, tylko teraz za chorych nieudolnych rządów "liberałów" zrobił się z tym wielki problem, który przez 50 poprzednich lat był całkowicie rozwiązany. Wystarczyłoby puścić kilka średnich autobusów rano kiedy ludzie najwięcej jadą do szkoły lub do pracy a z powrotem popołudniu kiedy wracają, nie wiem czemu jest z tym ciągle za "rzondów" PO taki straszny problem - bo nie wiem po jakiego grzyba miałbym w niedzielę jechać na Ignacego, w ogóle tego nie potrzebuję jeszcze do tego w niedzielę; ważny jest jak ludzie wyżej piszą dojazd w dni powszednie do Gliwic do szkoły czy do pracy, nie rozumiem po kiego czorta mi w niedzielę Ignacy, gdzie prawie nic nic ma ciekawego? w niedzielę i w święta mogłoby nie być tych autokarów do Gliwic żeby obniżyć koszty, taki autobus to już by było coś a nie to co teraz za tych nieudolnych "rzondów". Tak samo po co mi pociąg do Rijeki w Chorwacji, skoro do Gliwic się na codzień nie można dostać, to są czyste absurdy przecież - to gdzie zarobić na tą Chorwację skoro w Rybniku nic sensownego od 12 lat nie ma? Niby liberałowie się reklamowali że mieli rozwiązywać problemy zwykłych ludzi, a okazuje się że ich nie rozwiązują, tylko je mnożą. Za panów Prezydentów Makosza i Fudalego było o wiele lepiej miasto się rozwijało, a teraz Rybnik po prostu upada, brak wizji i żadnego sensownego planu, komunikacyjnie również
~dr_Moriarty 2025-06-16
18:36:28
@Arteks
"PiS to PiS tamto" to już dość zgrana płyta. Śmiałeś się pewnie, kiedy druga strona mówiła "wina tuska", teraz gracie tą samą kartą.
Mnie nie interesują inne miasta, tylko Rybnik. Bo jest stolicą regionu subzachodniego i największym ośrodkiem miejskim tutaj. Żory czy Wodzisław to w ogóle nie jest porównanie. Poza tym o ile wiem, z Jastrzębia czy Żor do Katowic jeździ Drabas. Skoro sąsiednie gminy się podpinają pod komunikację rybnicką, tym bardziej dla dobra wszystkich powinno się w nią zainwestować. Kwestia podzielenia kosztów jest do ustalenia. Tylko trzeba z taką inicjatywą wyjść.
Mam w nosie PiS bo to jest trzecia kadencja chłopa z PO jako prezydenta, mającego za sobą radę miejską. Są jak d...pa od wiadomo czego, żeby zapewnić dobrą komunikację z Rybnika do Gliwic i Katowic. Skoro tego nie robią, to nie mają pojęcia o potrzebach mieszkańców, ani wizji miasta. Dziwnym trafem wszędzie tam, gdzie rządzi PO, na nic nie ma kasy i wszystko się zwija. Od lat połączenie autobusowe z Gliwicami było coraz gorsze. Zostawiono je prywatnej firmie z przestarzałymi busami, więc można się było domyślić jak to się skończy. Dobre połączenie musi się wbić w świadomość mieszkańców i czasem trzeba do niego dołożyć. Tylko mając dobrą alternatywę, ludzie przesiądą się z samochodów. Pjoter i spółka finansują milionami wiele niedochodowych instytucji kulturalnych, które na moje oko służą właściwie garstce osób w nich pracujących - chociażby dudukatorium czy galeria. Wygodne i nowoczesne autobusy do Gliwic, nawet gdyby w południe woziły powietrze, po prostu powinny być pewniakiem.
I nie psiocz na busy, bo po likwidacji tych do Katowic był wielki szum. Sam ich nie popieram, ale lepszy rydz niż nic.
Linia autobusowa do Gliwic miała to do siebie, że zatrzymywała się w obu miastach w kilku miejscach. Gliwice są większe od Rybnika, więc połączenie z Trynkiem, Nowym Światem, Politechniką i samym centrum jest więcej warte niż pociąg, który zatrzymuje się na dworcu, który z punktu widzenia centrum Gliwic jest na zadupiu. Dotarcie do samej politechniki zajmuje kilkanaście, jak nie więcej minut. Wiem, bo sam dojeżdżałem do Gliwic do pracy w centrum autobusem. Dobrze, że połączenie kolejowe jest, ale powinny istnieć oba. Było tak za komuny i nawet w dziadowskich latach 90 do jakiegoś czasu. Silna Polska w silnej UE jakoś sobie nie radzi z wykluczeniem komunikacyjnym. I to wcale nie małych miast.
I nie chwal tak KŚ, bo tam cały czas są protesty szeregowych pracowników ze względu na warunki pracy. Poza tym te wygodne połączenia do Katowic to są po prostu puszki z sardynkami. Jeśli pociąg jedzie z Raciborza lub Wodzisławia, jak zazwyczaj, to możesz w Rybniku pomarzyć o miejscu siedzącym.
Powiem jeszcze raz: dobra komunikacja z Gliwicami i Katowicami to jest jak najbardziej robota dla włodarzy miasta Rybnik. Do roboty.
~Arteks 2025-06-16
18:38:53
@quartz111 - w XXI wieku nie ma też połączenia autobusowego z Katowic do Bielska-Białej, z Gliwic do Opola czy z Tarnowa do Krakowa bo po co?! W XXI wieku podróżuje się na takie odległości albo autem albo pociągiem. Pociąg jest nowocześniejszy, bezpieczniejszy, wygodniejszy. Pociąg wśród młodych stał się trendy bo można doładować smartfona, przespać się bez gwałtownych hamowań i trzęsawki drogowej. :D
Ciekawostka o której napisały Koleje Śląskie. Najbardziej zapełnione pociągi z uruchomionych na trasie Rybnik-Gliwice to:
Rybnik – Gliwice (15:48-16:38) – blisko 8,3 tys. pasażerów
Gliwice – Rybnik (14:27-15:16) – ponad 6 tys. pasażerów.
Czyli mogłoby z tego wynikać, że po południu z pracy/uczelni/szkół wraca więcej pasażerów z Gliwic do Rybnika niż odwrotnie!!! :DDD
Jeśli już mieszasz do tego politykę to podkreślam, że to nie PiS zlikwidowała jakikolwiek problem komunikacyjny regionu tylko PO. PiSowcy tylko mówili i obiecywali. W czasach PO udało się przywrócić pociągi z Rybnika do Gliwic, z Częstochowy do Chorzewa czy z Jaśkowic do Tychów. Są w realizacji kolejne pomysły. To za PO wprowadzono do kursowania przez całe wakacje codziennie pociąg z Rybnika do Wisły!
Co do zarobków to rybniczanie nie muszą na nie narzekać. Według medianów rybniczanie są w czołówce zarobków województwa i możemy być z tego dumni! :D Piszesz, że za Makosza i Fudalego miasto się rozwijało - i cały czas się rozwija. Ciągle mamy jakieś inwestycje. Przy czym to Kuczerze przypadł zaszczyt postawienia wybitnego i chwalonego obiektu na Hallera który dostaje różnego rodzaju wyróżnienia i nagrody. To za Kuczery wybudowano 14 km dwujezdniowej obwodnicy - jedynej takiej w naszym subregionie, i to za Kuczert powstają sale sportowe przy najlepszych liceach w regionie. Poprzednikom się to nie udało, a dla Kuczery BRAWA!
~Arteks 2025-06-16
18:47:51
@dr_Moriarty - Drabas??? Przecież to poziom rodem z Mołdawii albo Ukrainy... To trochę tak jakbyś porównał komfort życia z piecem węglowym do życia z piecem gazowym. Jeśli już wspominasz coś o puszkach to nie ma lepszego określenia na busiki. Miejsce stojące w pociągu typu Impuls/Elf/Flirt jest o niebo wygodniejsze niż... siedzące dla np. wysokiej osoby w busiku. Poziom oddechowy w busikach przypomina warunki surwiwalu. Pomijam gwałtowne hamowania, braki w amortyzacji busików itd.
Szkoda, że nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Skoro domagasz się aby znowu Rybnik był tym tym pierwszym rozrzutnikiem i finansował to czego nie musi bo ma świetną kolej międzymiejską. Czemu nie zrobią tego ośrodki rządzone przez PiS które kolei nie mają?!
Rybnik niech w pierwszej kolejności poprawia i finansuje komunikację w obrębie miasta i bardzo mi się podoba, że linia weekendowa nad zalew będzie w tym roku latem kursowała co godzinę! Pojawią się też nocne linie. To jest dobry kierunek, a nie tam jakieś bezsensy. 1 kurs do Gliwic to ok. 2 godzin pracy kierowcy! Ile można w zamian za to zrobić dobrego dla podróżujących po naszym mieście których zwyczajnie jest o niebo więcej!
~Arteks 2025-06-16
19:02:54
Trochę źle to ująłem. Poprawiam się:
Ciekawostka o której napisały Koleje Śląskie. Najbardziej zapełnione pociągi z uruchomionych na trasie Rybnik-Gliwice to:
Rybnik – Gliwice (15:48-16:38) – blisko 8,3 tys. pasażerów
Gliwice – Rybnik (14:27-15:16) – ponad 6 tys. pasażerów.
Czyli mogłoby z tego wynikać, że po południu z pracy/uczelni/szkół wraca więcej pasażerów z Rybnika do Gliwic niż odwrotnie!!! :DDD
Zdziwieni? Bo ja nie aż tak bardzo. Gliwiczanie też korzystają z różnych rybnickich placówek i też z satysfakcją przyjęli powrót pociągów.
@dr_Moriarty - ale by się uśmiali z twojego wpisu np. mieszkańcy Katowic czy Opola którzy na politechnikę dojeżdżają pociągiem. To z dworca jakieś 10 minut... Napisać, że dworzec w Gliwicach jest na zadupiu to już trzeba naprawdę mieć odwagę. ;P Dla mnie dworzec na zadupiu to np. Nałęczów albo Augustów. Wychodzisz z dworca, a tam plac i... las dookoła. Miasteczka ileś kilometrów od sztucznie nazwanych od nich stacji.
~quartz111 2025-06-16
22:11:23
to jest paranoja - liberałowie z PO i z waszej "ukochanej" UE zabraniają nam jeździć prywatnymi samochodami, bo rzekomo kopcą i szkodzą środowisku i każą nam obowiązkowo jeździć zbiorkomem - a jednocześnie kasują do zera linie komunikacji zbiorowej, więc jak ludzie mają dojeżdżać do pracy, skoro w Rybniku od lat jest praca tylko dla kolegów pana Prezydenta z PO i okolicy, a reszta co? Kolejne zakłady padają, a tego nic nie interesuje, tylko Ignacy, galerie rzeżby i rowery, ale roweru albo rzeżby albo Ignacego się do garnka nie włoży. Nie każdy zarabia po 20 tysi jak ci z PO. Oczywiście że przydałby się mały autobus do Gliwic rano a po południu z powrotem, choćby miało nim jeździć ośmiu rybniczan to już warto żeby mieli pracę, zatrudnia ludzi z Gliwic, Katowic, Jastrzębia albo Sośnicowic a rybniczanie gdzie mają pracować? a na meetingi beznadziejnego nadętego Trzaskowskiego to zawsze się znajdują czas i pieniądze, a jak rybniczanie potrzebują dojechać do pracy albo do szkoły to nigdy nic nie ma - do bani z takim prezydętem
~basta 2025-06-16
22:27:34
~quartz111 ktoś ci tłumaczy a ty dalej jak pokręcony PiSior. Jakie zakłady padają? Kto zabrania jeździć autami? Jak to nie ma komunikacji skoro co roku rozkłady są co raz lepsze i co raz więcej jeździ pociągów i autobusów? Jesteście ogłupiani i dlatego piszecie takie głupstwa, a Rybnik to świetnie zorganizowane miasto do którego ciągną ludzie szczególnie z tak biednych regionów jak lubelskie w którym praca to call-center, kolej dociera tylko do Lublina, a jedyny wielki zakład w całym województwie to kopalnia Bogdanka. Wcale mnie nie dziwi że Sączek za pracą przyjechał do Rybnika i wielu innych. Bo tu się żyje, a w wielu regionach Polski wschodniej tylko wegetuje. Kłamiesz jak wszystkie PiSiory.
~quartz111 2025-06-16
22:42:26
tak? to o której rano jutro odjeżdża autobus linii 34 do Politechniki do Gliwic, bo chciałbym skorzystać ze zbiorkomu i tam pojechać? rządzicie już tym miastem 12 lat i bierzecie krociowe pensje, więc chyba już zdążyliście to załatwić? skoro zabraniacie razem z waszą ukochaną Von der Leyen jeździć samochodami, to załatwcie chociaż porządną komunikację zbiorową - chyba że nawet tego nie potraficie. Mieliście na to 12 lat i co zrobiliście? w kółko tylko meetingi na Rynku z Trzaskowskim w roli głównej, na to zawsze macie czas i na obrażanie inaczej myślących też macie zawsze czas - ale nie na sprawy naszego miasta, na to nigdy nie macie czasu. Jak ludzie mają jeździć według was liberałowie do Gliwic? Furmankami?
~basta 2025-06-16
22:55:52
~quartz111 a specjalnie udowodnie kłamcy PiSiorowatemu. Wyjeżdżasz z Rybnika o 6.39 pociągiem, w Gliwicach jesteś o 7.29, potem 10 minut spacerkiem do politechniki. Czyli platformersy rybnickie załatwiły - tak czy nie? A czemu PiSiory z Żor i PiSiory z Jastrzębia które rządzą tam od lat nie zapewniają dojazdu do Gliwic skoro to według ciebie takie ważne? Powiedz co ma zrobić student z Żor albo z Jastrzębia aby dojechać na politechnike w Gliwicach? Wziąć furmankę albo taxi? No powiedz PiSiorze bo jak widać wyraźnie władze Rybnika dużo lepsze. Gdyby PiSiory rządziły Rybnikiem doprowadziłyby go na takie samo komunikacyjne i finansowe dno jak Żory czy Jastrzębie. Powiedz kłamco które zakłady upadły i kto zabranił i kiedy jeździć ludziom autami?
~LOT NAD KACZYM GNIAZDEM 2025-06-17
09:06:59
Autobus na Gliwice dla sekty PiC jest konieczny gdyż zatrzymuje się na przystanku Rybnik Północ , Gliwicka Szpital
Arteks co to za astronomiczne obłożenie pociągów w tysiącach ?
- ile pasażerów mieści się do przeciętnego składu? .
Bo AI podaje 250-360 osób