zamknij

Wiadomości

Rybnik: policja i prawnicy pomogą seniorom

2021-03-03, Autor: bf

Od września 2020 roku działa Rybnicki Telefon Seniora. Od marca telefoniczne dyżury pełnić będą również policjanci i prawnicy, którzy w wyznaczonych godzinach posłużą seniorom radą i pomocą.

Reklama

Jak informuje rybnicki magistrat, podstawowymi celem uruchomienia policyjnych dyżurów jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa seniorów. Seniorzy będą mogli zasięgnąć informacji m.in. o tym, jak się zachować w sytuacji zagrożenia oraz poznać szerokie spectrum oszustw dotykających właśnie seniorów. Podczas rozmów z seniorami, funkcjonariusze będą również promowali założenia kampanii „Nie reagujesz – akceptujesz”, poprzez zwiększenie świadomości i reakcji seniorów na przypadki naruszenia prawa, promowanie dbałości o wspólne bezpieczeństwo, w szczególności w miejscu zamieszkania.

Dla kogo?

Telefon Seniora w Rybniku ma służyć wszystkim seniorom, którzy potrzebują porozmawiać, podzielić się swoimi troskami, „wygadać” drugiej osobie. Dzwoniący mogą liczyć na wysłuchanie, zrozumienie, rozmowę w przyjaznej i bezpiecznej atmosferze. W ten sposób Telefon ma przeciwdziałać osamotnieniu, ułatwiać osobom starszym udział w życiu społecznym, realizowanie aktywności rekreacyjnych bądź kulturalnych.

Rybnicki Telefon powstał zwłaszcza z myślą o seniorach, którzy:

- czują się samotnie i chcą po prostu porozmawiać,

- chcą się czegoś dowiedzieć – np. uzyskać informacje o tym jak załatwić jakąś sprawę, poznać ofertę bezpłatnych zajęć, wydarzeń kulturalnych,

- chcą coś zrobić wspólnie z innymi, ale nie wiedzą, jak się do tego zabrać, np. założyć osiedlową grupę nordic walking albo dołączyć do takiej grupy.

Terminy dyżurów, pod numerem telefonu 327 847 874:

Policjant - w każdy pierwszy czwartek miesiąca, godz. 10.00 - 14.00.

Prawnik - w każdy czwarty czwartek miesiąca, od godz. 12.00 - 14.00."

Kto odbiera telefony?

Rybnicki Telefon Seniora jest obsługiwany przez ok. 30 seniorów-wolontariuszy, którzy dyżurują od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00-14.00.

- W tym czasie odbierają telefony, wyszukują informacji, a także oddzwaniają do osób, które próbowały się połączyć poza godzinami dyżurów – mówi Agnieszka Skupień, rzecznik magistratu w Rybniku.

Wolontariusze to mieszkańcy Rybnika – znają zatem lokalne uwarunkowania i specyfikę miasta. To osoby otwarte, lubiące słuchać, rozmawiać i pomagać innym, a co równie ważne – odpowiednio do tego przygotowane poprzez szkolenia i warsztaty. Sami często zmagają się z podobnymi trudnościami, nieraz mają zbliżone doświadczenia życiowe, a co za tym idzie cechuje ich większe zrozumienie dla potrzeb i problemów dzwoniących seniorów. Dla wolontariuszy prowadzenie Telefonu to możliwość pomagania swoim rówieśnikom, ale też dodatkowa forma własnej aktywności i sposób na wartościowe spędzanie czasu.

Zespół wolontariuszy dyżuruje pod numerem telefonu: 327 847 874, od poniedziałku do piątku, w godzinach 10.00-14.00.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~Longina b 2021-03-03 10:13:16

    Seniorzy mają problemy od poniedziałku do piątku w godzinacy od 10.00 do 14.00.W innych dniach tygodnia i innych godzinach są szczęśliwi.Super akcja?!

    6 7

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Kto w głównej mierze ponosi odpowiedzialność za złą sytuację rybnickiego szpitala?






Oddanych głosów: 410