zamknij

Wiadomości

Rybnik: mieszkańcy Śródmieścia buntują się przeciwko podwyżce cen za parkowanie

2017-03-02, Autor: 

10 dni temu władze Rybnika ogłosiły rewolucyjne zmiany w polityce transportowej i komunikacyjnej. Głos sprzeciwu podnoszą mieszkańcy ścisłego centrum miasta, których dotknęły podwyżki cen abonamentów parkingowych. Argumentują, że zachęty do korzystania z komunikacji publicznej nijak mają się do ich sytuacji – mieszkają w Śródmieściu i muszą parkować swoje samochody w centrum miasta.

Reklama

W lutym informowaliśmy Was o dużych zmianach w komunikacji miejskiej. Poprzez obniżenie cen za przejazdy autobusami i jednoczesną podwyżkę opłat za parkowanie, władze Rybnika chcą zachęcić mieszkańców i przyjezdnych do korzystania z komunikacji publicznej.

> Tańsze bilety, droższe parkingi. Rewolucyjne zmiany w komunikacji

W efekcie wprowadzonych zmian, cena abonamentów parkingowych wynosi dla wszystkich 70 złotych. Ulgowej taryfy (30 zł) zostali pozbawieni m.in. parkujący w centrum urzędnicy, ale i mieszkańcy ścisłego centrum miasta.

I to właśnie ci ostatni wskazują, że niesłusznie stali się „ofiarami” komunikacyjnej rewolucji.

- Rozumiemy intencje władz Rybnika. Ale wprowadzone zmiany nijak mają się do naszej sytuacji. Mieszkamy w ścisłym centrum miasta i musimy parkować nasze samochody na pobliskich parkingach. Żadna obniżka cen biletów nie spowoduje, że przesiądziemy się na autobus. Bo niby gdzie mielibyśmy nim dojeżdżać?  – pyta retorycznie jeden z mieszkańców ulicy Kościelnej.

Objęcie pełną odpłatnością za parkingi mieszkańców centrum miasta nie podoba się również radnemu i szefowi klubu radnych Platformy Obywatelskiej – Wojciechowi Kiljańczykowi.  Wystosował on do prezydenta – Piotra Kuczery interpelację, w której proponuje wprowadzenie 50-procentowej bonifikaty dla mieszkańców Śródmieścia.

Czy obywatele i radny Kiljańczyk mogą liczyć na zmianę decyzji prezydenta? Póki co, raczej nie. Agnieszka Skupień – rzecznik prasowa magistratu uważa, że potrzebny jest czas na obserwację, jakie skutki przyniosły wprowadzone w komunikacji zmiany.  - Rozważane są wszystkie argumenty „za” i „przeciw”, natomiast bez wątpienia konieczne jest zachowanie spokoju w prowadzonej polityce. Pozwólmy sobie na obserwację, jak nowa sytuacja przełoży się na obłożenie parkingów, na korzystanie z autobusów itp., a dopiero później wprowadzajmy zmiany. Nadmierna nerwowość jest złym doradcą, natomiast z uwagą wsłuchujemy się we wszystkie głosy mieszkańców całego miasta i tak też traktujemy złożoną interpelację – odpowiada Agnieszka Skupień.

A co Wy sądzicie o tej sprawie? Czy zgłaszane pretensje przez mieszkańców Śródmieścia są słuszne?

Tańsze bilety, droższe parkingi. Czy podoba Wam się rewolucja komunikacyjna wprowadzona przez miasto?




Oddanych głosów: 2140

Oceń publikację: + 1 + 27 - 1 - 55

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (46):
  • ~Ja_2 2017-03-02
    12:00:35

    72 52

    Dlaczego My mieszkańcy Śródmieścia mamy dopłacać do obniżki cen biletów autobusowych w mieście Panie Prezydencie, Abonament - 50 % ! Egon z Rybnika

  • ~Arteks 2017-03-02
    12:09:30

    Postulowałem w komentarzach władzom inne rozwiązanie. pozostawienie niskich opłat dla mieszkańców centrum i maksymalne ich zwiększenie dla dojeżdżających tu do pracy. Tak czy owak z jednego muszą sobie też mieszkańcy centrum zdać sprawę, wartość miejsc parkingowych będzie wzrastać bo aut jest co raz więcej, a chyba sami woleliby więcej miejsc rekreacji, zieleni niż parkingów. Nikt nikogo nie zmusza do posiadania auta i mądra polityka władz miasta powinna iść w takim kierunku, że na kierowcach aut powinno się zarabiać, a preferować pieszych, rowerzystów i tych którzy korzystają z transportu publicznego. W niemieckich czy skandynawskich miastach to się sprawdziło i ma to konkretne przełożenie na rozwój miast.

  • ~Arteks 2017-03-02
    12:13:41

    65 57

    @JA_2 - w imię miejskiej solidarności. Tak samo jak mieszkańcy bloków dopłacają do wymiany kotłów mieszkańcom domków jednorodzinnych? Tak samo jak wszyscy składali się na budowę kanalizacji, tak samo jak wszyscy utrzymujemy biblioteki nawet jeśli wielu z nas z nich nie korzysta, tak samo jak nawet emerytka 80 letnia dopłaca do żużla w Rybniku, tak samo jak wszyscy składamy się na utrzymanie parkingów, komunikacji miejskiej czy straży miejskiej. A już zupełnie nie rozumiem twojej wypowiedzi w kontekście tego, że czym więcej ludzi przyjedzie do centrum tańszą komunikacją - tym lepiej dla niego! Bo będzie mniej zanieczyszczeń, hałasu i korków z aut. Nie rozumiesz tak łatwej zależności? Dziwne bo przeważnie wypowiadasz się bardzo rozsądnie.

  • ~dolb 2017-03-02
    12:15:27

    85 32

    Dlaczego mam płacić więcej za abonament parkingowy???Mieszkam w miejscowości odrazu obok Rybnika ( Przegędza) i może chętnie bym jeździł tańszym autobusem do pracy, ale niestety rybnicki autobus tu nie jeździ.

  • ~Ja_2 2017-03-02
    12:27:10

    62 16

    Arteks - jestem również przeciwko dopłatom miasta w takiej wysokości do klubów sportowych ! Klub powinien szukać sponsorów a nie żerować na 80 letnich babciach. Co do abonamentu dla mieszkańców - mieszkańcy gdzieś muszą parkować nawet jak pojadą autobusem do pracy !

    Pzdr Egon z Rybnika

  • ~Arteks 2017-03-02
    12:45:56

    47 99

    @dolb - z Przegędzy do Rybnika jeździ autobus 311, możesz też dojechać autem do Leszczyn i zostawić go przy dworcu, kontynuując jazdę pociągiem, możesz też zaparkować np. koło Rudy i dalej do swojego miejsca pracy iść pieszo. Wcale nie musisz płacić 70 zł za abonament parkując w centrum. Wszystko zależy od twojej wygody. Czym większa tym większe opłaty. Tak to działa na zachodzie Europy i się sprawdza i do tego powinni się też przyzwyczajać mieszkańcy naszego regionu. Jakoś nie słychać aby mieszkańcy Hamburga, Jeny czy Dorsten protestowali przeciwko takim rozwiązaniom. Dlaczego mieszkańcy Rybnika mają tolerować, że ktoś z Przegędzy ma prawo do zagracania nam centrum swoim autem, nic z tego nie mając?

  • ~panoczek 2017-03-02
    12:59:56

    92 68

    Ohoho cóż za oburzenie, skoro stać was na samochód to stać was na abonament za parking. Jak nie, to są autobusy. W końcu będą wolne miejsca w centrum :)

  • ~kierowca bombowca 2017-03-02
    13:08:36

    17 20

    @Ja2 Elo, ale to jak, płacisz za parkowanie pod swoim mieszkaniem?

  • ~zbrudzinski 2017-03-02
    13:39:31

    69 4

    Pytanie do rybnik.com.pl - czy urzędnicy również będą płacić 70pln miesięcznie (nawiązanie do http://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,klawe-zycie-urzednikow-w-rybniku-parkuja-w-sercu-miasta-za-symboliczna-kwote,wia5-3266-31838.html) - wszakże przykład powinien iść z góry i urzędnicy sami powinni promować komunikację miejską :)

  • ~bambinio 2017-03-02
    13:39:58

    59 18

    To moze mieszkańcy zaczną znowu parkować pod kamienicami wścisłym centrum, przeciez gdzies samochod stac musi, wpierw zabronino nam parkowac pod domem, pozniej nawet pod niego podjezdzac, w celu chocby dowiezienia czegokolwiek, teraz jeszcze mamy placic za to że MUSIMY parkowac na pobliskim parkingu( na ktorym jest wydzielona strefa dla abonamentowców!!! ) 70 zł, naprawde tak miasto ma zamiar dbać o mieszkańców centrum????????

  • ~Ja_2 2017-03-02
    13:48:55

    43 19

    kierowca bombowca, ja akurat mam dwie nieruchomości w centrum i nie mam problemu z parkingiem ale solidaryzuję się z mieszkańcami centrum, gdyż jest to zwykłe naciągactwo. Kierowca pojedzie autobusem a gdzie zostawi samochód ?

    Egon z Rybnika

  • ~Ja_2 2017-03-02
    14:09:12

    21 16

    Zróbmy próbę. W jeden dzień mieszkańcy Śródmieścia pojadą wszyscy autobusem do pracy. Ciekawe, gdzie będą parkować osoby przyjezdne. Miejmy świadomość, że wieczorem wszystkie miejsca parkingowe w centrum są zajęte i rano może tak też pozostać ...

    Egon z Rybnika :) taki mały hapeening :)

  • ~dawid349 2017-03-02
    14:22:59

    36 44

    Stać na samochód stać tez na oplacenie parkingu.
    Opłaty parkingowe w śródmieściu miały być jeszcze większe. Żeby wykluczyć ruch samochodow w centrum rybnika.

  • ~Ja_2 2017-03-02
    14:29:27

    27 14

    dawid349 - opłaty jeszcze większe ? Może bez dyskryminacji proszę. Mam nadzieję, że wiesz że mówimy o abonamencie dla mieszkańców a nie o opłacie parkingowej jednorazowej ?

    Egon z Rybnika

  • ~ 2017-03-02
    14:54:35

    56 8

    W prowincjonalnych Gliwicach abonament dla mieszkańca za parkowanie w płatnej strefie to 120 zł za rok, w metropolii Rybnik mieszkańcy płacą 70 zł, ale za miesiąc, pod pretekstem zmian widać pazerność naszych władz.
    ~Arteks na Twoje pytanie z 2017-02-23 21:34:19, odpowiadam, że informacje o cenach płatnego parkowania mieszkańców w Gliwicach nie pochodzą z Pudelka jak sugerujesz, tylko z oficjalnej strony, niestety regulamin nie pozwana mi zamieścić linka

  • ~ 2017-03-02
    14:57:35

    19 6

    uprzedzając ewentualne komentarze, podobnie jak ~JA_2 posiadam posesję w centrum i problem płatnego parkowania mnie nie dotyczy, dlatego mogę bardziej obiektywnie i bez emocji spojrzeć na problem

  • ~bambinio 2017-03-02
    15:57:28

    29 9

    Tak w ramach ciekawości, jak poszukacie po regulaminach miast stawki które się powtarzaja za abonament to max 25 zł za miesiąc abonamentu dla MIESZKAŃCÓW , wybaczcie ale nie wybraliśmy sobie mieszkania w centrum ,

  • ~dawid349 2017-03-02
    16:02:53

    20 8

    Parkingi przyosiedlwe nie sa płatne a jak chce się samochód zostawić na parkingach miejskich całodobowo monitorowane to za to powinno się płacić. A jak mieszkańcy nie maja miejsca żeby parkować przy swoim bloku to rsm ma na to rozwiązanie czyli usunąć z miedzy blokow wszystkie zielence i tam zrobić parking osiedlowy. Tak jak to robią na dabrowki. Albo mieszkańcy niech pilnuja czy wszystkie samochodu na tych parkingach należą do mieszkańców danego osiedla. W niewiadomiu rsm wprowadziła karty parkingowe dla mieszkańców osiedla. Moze takie cos należy wprowadzić tez w centrum rybnika. W ten sposób będzie wiadomo ile miejsc jest potrzebnych na parking.

  • ~karanka111 2017-03-02
    16:25:30

    67 11

    Urzędnicy pracujący w budynku głównym UM i mieszkańcy śródmieścia zapłacą tyle samo jak inni korzystający z parkingów. A co z opłatami za parkowanie w centrum miasta pod urzędem miasta przez prezydenta Kuczerę, który wymyślił takie rozwiązanie? Co z opłatą za parkowanie w centrum miasta pod UM przez jego zastępców, pełnomocników i doradców wszelakich, sekretarza oraz naczelników wydziałów UM, których przecież stać na taki wydatek, bo zarabiają więcej niż szeregowi urzędnicy? Co z opłatami za parkowanie w centrum miasta pod UM przez radnych, którzy przecież mają pensje/emerytury, a przede wszystkim diety, z których powinni pokrywać wydatki związane z pełnieniem funkcji radnego. Wreszcie co z pracownikami innych instytucji w mieście, zlokalizowanymi w centrum, jak RCK, muzeum , biblioteka, RSK itp., którzy parkują za darmo pod swoim miejscem pracy? Co wreszcie z nauczycielami płaconymi z publicznych pieniędzy miasta, którzy parkują samochody za darmo pod szkołami? Panie prezydencie, trochę się tego jeszcze nazbierało, więc proszę sobie i im wszystkim też dowalić, żeby było sprawiedliwie ;)

  • ~Beata_91 2017-03-02
    17:47:10

    18 22

    Parkowanie pod blokiem to kwestia zezwolenia z RSM. Znam przypadki osób, które pracują w ścisłym centrum i też wykupują miejsca, bo pod pracą nie mogą parkować. Samochodów przybywa, czasami na jedno mieszkanie przypadają dwa, trzy auta, więc miejsca też się kończą.
    Mieszkańcy domów prywatnych również płacą za zakup garażu blaszanego, a jeśli mają garaż wolnostojący murowany, to płacą podatek. Do kogo o to mają mieć pretensje?

    Argument o braku autobusu z Przegędzy do Rybnika to chyba żart - są przecież przesiadki. Sama parę lat temu dojeżdżałam do pracy poza Rybnik dwoma autobusami, bo koniec końców i ta metoda wychodziła taniej niż codzienny dojazd samochodem.
    A teraz, jeśli mam płacić za parking w centrum, paliwo + obawiać się, czy ktoś nie zarysuje mi samochodu/latem nie zrąbie go grad, wybieram opcję biletu zrównoważonego i za przejazd płacę grosze, mając spokojne sumienie i pełniejszą kieszeń.

  • ~ 2017-03-02
    18:40:23

    17 15

    Może by zakazać w ogóle poruszania się po mieście pojazdami...? Co na to urząd? Najpierw niech usprawnią komunikację, chętnie bym jeździł autobusami ale jak jedzie co godz. albo i półtorej to ciężko się dopasować a co z ludźmi co dowożą i po pracy odbierają dzieci z przedszkoli czy szkół itp. itd. No ale jak to w życiu ktoś zawsze musi być poszkodowany... WIĘC PROPONUJĘ CAŁKOWITY ZAKAZ PORUSZANIA SIĘ PO MIEŚCIE

  • ~ 2017-03-02
    18:41:08

    18 13

    Radny Kiljańczyk zdziwiony? Przecież to na pewno pojawiało się na komisjach od dawna. Czyżby PO sobie sama chciała strzelić w kolano działając przeciwko sobie? A moje zdanie jest takie - gdybym mieszkał w centrum to dałbym nawet 100 zł za to, że zawsze mam gdzie parkować, na wygodnym odśnieżonym, oświetlonym parkingu. W dodatku pewnie monitorowanym. Dziwię się, że ludzie są niezadowoleni z takiego przywileju. @[email protected] tak właśnie robią władze RSM. Jak brakuje miejsca dla aut to likwidują boisko, trawniki czy drzewa. A po jakimś czasie znowu bo aut przybywa. Zupełnie bez sensu w kontekście walki o lepsze powietrze i lepszą przestrzeń do życia.

  • ~ 2017-03-02
    18:41:35

    3 3

    POJAZDAMI OCZYWIŚCIE

  • ~Beata_91 2017-03-02
    18:41:46

    19 7

    Poza tym, jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził :) Mieszkańcy powiatu czy dzielnic Rybnika narzekają, że muszą dojeżdżać do centrum, a to wiąże się z kosztami autobusu/parkingu, mieszkańcy centrum się burzą, bo trzeba płacić za miejsce parkingowe. Niech każdy spojrzy na sytuację drugiego czy trzeciego i nauczy doceniać to, co ma, bo każdy za coś musi płacić...

  • ~Wiedzma_1 2017-03-02
    18:56:27

    34 15

    orient-bzdury piszesz!!! jako mieszkanka centrum nie mam gdzie postawić samochodu bo mieszkam w jednym z czterech wieżowców przy których jest 10 miejsc parkingowych ze spółdzielni, reszta to wykupione tereny i droga miejska przekształcona na p/pożarową na której parkowanie grodzi mandatem. Reasumując na tylu mieszkańców po za tymi 10 miejscami, ciągłymi walkami ze strażą, z tym że ludzie się wzajemnie blokują bo wracają w nocy np z pracy i zostają na środku drogi, brak jest realnych rozwiązań. Ktoś spoza może przesiąść się na komunikacje miejską zostawiając auto pod domem. Ja nawet to czyniąc realnie muszę gdzieś zostawiać samochód. Nie piszcie dyrdymałów, że jak mnie stać na auto to i na parking....Płaciłam 30 zł, za możliwość (podkreślam możliwość) zostawiania auta na parkingu rsk, który nie jest jak pisze orient monitorowany, odśnieżany (sporadycznie ), nie mam tam miejsca wyznaczonego, często jest zastawiony przez swd robiące zakupy w focusie....i za ta możliwość mam teraz zapłacić 70 zł,,,bo innej możliwości nie mam...ktoś jest chory na głowę...

  • ~tommi 2017-03-02
    19:06:26

    23 4

    miasto szuka zarobku i rozwiązania problemu tymczasem kierowcy poszukają innych rozwiązań, bada parkować gdzie tylko popadnie. podobnie jak to wygląda przed komenda Policji w Rybniku i US na placu Armii Krajowej.

  • ~thores 2017-03-02
    19:49:44

    29 8

    Uważam, że mieszkańcy centrum powinni płacić niższy abonament, ponieważ nie mają alternatywy w postaci przesiadki do komunikacji miejskiej. Jeżeli celem zmian ma być ograniczenie natężenia ruchu w centrum, to w przypadku mieszkańców nie spowoduje to żadnego korzystnego efektu, wyłącznie drenowanie kieszeni mieszkańców (no chyba, że o to chodziło pomysłodawcom ).

  • ~AdamGrzelka! 2017-03-02
    20:01:11

    43 4

    Sytuacja mieszkańców jest trochę abstrakcyjna, gdyż zostali podpięci pod ustawę o transporcie. Zrobiono alternatywę dla osób dojeżdżających do centrum i parkującym tu w postaci podniesienia abonamentu z 50 na 70 zł, jednocześnie obniżając bilet miesięczny do 70 zł. Mieszkańcom nie pozostawiono wyboru, dźwigając abonament z 30 do 70 zł (tu widać pierwszą dysproporcję), czyli na rok 840 zł !!!! Sprawdziłem jak to wygląda w innych miastach: Wodzisław 20 zł na miesiąc, czyli 240 na rok; Gliwice ktoś napisał 120 zł na rok; Katowice 20 zł na miesiąc lub 50 zł na kwartał, czyli w pierwszej opcji 240 zł na rok; Kraków 10 zł na miesiąc (2,50 dla osób niepełnosprawnych) czyli 120 zł na rok; Warszawa ..... 30 zł na rok !!!!! Przypomnę, Rybnik 840 zł na rok !!!!

  • ~agatamiliard12 2017-03-02
    21:52:23

    19 6

    Drodzy mieszkancy jestem mieszkańcem okolic Rybnika ale w rybniku jestem 2 razy w roku jak już trzeba cos w urzedzie załatwic.Staram sie jeżdzic do żor i jastrzebia tam galerie targowiska i wiele innych sklepów tych samych co w rybniku mają parkingi bezpłatne a np. w jastrzebiu o godz 15tej jeżdzi sie bez korków co jest wielkim plusem.

  • ~ 2017-03-02
    22:08:58

    13 13

    Jest samochód = są koszty, taki lajf

  • ~Arteks 2017-03-02
    22:41:04

    14 25

    A powiedzcie jakie macie inne alternatywy na likwidację przepełnienia miasta jeśli chodzi o auta? Chętnie posłucham, władze miasta pewnie też. Zwracam uwagę na jedną ważną rzecz - im więcej parkingów - tym więcej aut w mieście. Im więcej aut, tym więcej spalin i hałasu. Im więcej parkingów tym mniej miejsca na drzewa, place zabaw, ładne budynki, ogródki, ławki i pieszych itd. Pamiętajcie o tym! @agatamiliard - dodałaś wesołości tej dyskusji... Bo w Żorach czy Jastrzębiu oferta handlowa należy do najsłabszych na Śląsku i ogólnie to są ośrodki całkowicie pozbawione śródmieść i nie mają ani porządnych sklepów ani instytucji. Do czego można tam jechać? Do Lidla? ;) @tommi - może szuka zarobku. Po części słusznie bo miasto w ciągu ostatnich kilkunastu lat wyłożyło bardzo dużo pieniędzy zarówno na drogi, ronda, skrzyżowania, barierki czy parkingi. Dlaczego więc kierowcy nie mają w jakiś sposób się do tego dokładać? Osobiście wolałbym aby bardziej obciążać kierowców spoza Rybnika niż mieszkańców centrum ale władze miasta widocznie mają inne argumenty. A byle jakie parkowanie w okolicy komendy świadczy fatalnie o naszym komendancie miejskim i naszej policji. Ja bym się na ich miejscu wstydził za te parkujące na chodnikach auta. :/ @thores - a jednak jest jeden powód. Jeśli ktoś się wahał czy kupić auto lub czy go sprzedać. To taki abonament może go zmotywować do jakieś decyzji. Nie tak dawno czytałem, że w bogatych Niemczech czy Szwajcarii, sporo mieszkańców miast rezygnuje całkowicie z aut. Wszędzie dojdą na nogach lub dojadą komunikacją publiczną.

  • ~Marek.Piegus 2017-03-02
    22:51:58

    14 16

    Napiszę tak - mieszkając kilka lat w centrum zrezygnowałem z samochodu - między innymi z powodów problemów z parkowaniem czy korków. W centrum przystanki są niemal pod nosem więc dojazd z przesiadką to nic strasznego. Swego czasu dojeżdżałem też do Katowic. Nie mogłem sobie wyobrazić tego inaczej niż samochodem. Jak się zmienił tabor i dworzec w Katowicach oraz wyremontowano linię do Rybnika to spróbowałem pociągiem. Jest dłużej niż autem, ale uważam to za jedną z lepszych moich decyzji - jest wygodniej, prześpię się, poczytam, nie stresuję się jazdą. Pewnie nie jest to rozwiązanie dla każdego, ale samochód można zostawić w komisie. Przy okazji pieniądze zostają w kieszeni.

  • ~Marek.Piegus 2017-03-02
    23:10:43

    7 12

    Moim zdaniem nie chodzi w tej zmianie o zarobienie na kierowcach czy odbicie sobie zniżki na biletach. Trzeba by sprawdzić ile na tej podwyżce miasto zyska żeby móc tak to oceniać. Pewnie dla miasta to nie są aż tak istotne pieniądze. Ale żeby ta zmiana miała sens to trzeba pójść odważnie za ciosem - tak żeby to komunikacja miejska była naturalnym wyborem. I nie chodzi tylko o cenę parkowania - ta musiałaby być naprawdę znacznie wyższa żeby to ludzi przekonało. Ale jak się okaże że autobusem będzie szybciej i wygodniej to ludzie zaczną zmieniać zdanie. Gdyby na przykład ograniczyć liczbę miejsc parkingowych (parki zamiast parkingów choć w to trudno uwierzyć) i wprowadzić w centrum pasy dla autobusów to nawet przy darmowych parkingach może być korzystniej zrezygnować z samochodu. Parkingi mogą też wymuszać rotację - np. maksymalny postój 1 godzina, a potem trzeba przestawiać itp. Oczywiście z drugiej strony cały czas trzeba ulepszać komunikację miejską żeby w centrum moża się było szybko przemieszczać. Trudne do wprowadzenia bo indywidualnie prawie każdy kierowca odbiera to dla siebie jako pogorszenie, ale jako całość to ma szansę działać choć wymaga też naszego przyzwyczajenia.

  • ~Marek.Piegus 2017-03-02
    23:24:06

    10 8

    I jak przy każdej takiej dyskusji trzeba postawić pytanie co dla nas (miasta i mieszkańców jest najważniejsze) - wszystko po trochu to się nie da. Przykładowo w sporcie miasto zdecydowało, że stawiamy zdecydowanie na zawodowy żużel, a nie na przykład na szkolenie młodzieży w innych dyscyplinach. Coś za coś. Jak budujemy drogę to wycinamy drzewa. Wszystkiego mieć nie można, a przynajmniej nie od razu. Ze smogiem to niby priorytet, ale na razie nic nowego się nie wydarzyło (dopłaty były wcześniej, zakazy/nakazy administracyjne to tylko pośrednio z działań miasta wynikają i wysiłku też nie wymagały). Z samochodami w centrum jest tak samo - albo je chcemy mocno ograniczyć, albo nie (złośliwie to można powiedzieć, że rynek to się marnuje - byłby z niego niezły parking w samym centrum -ale czy tego właśnie chcemy?)

  • ~oko 2017-03-03
    08:08:33

    35 3

    Kiedyś myślałem, ze takie pomysły może mieć tylko Kubuś Puchatek, bo przecież to postać o bardzo małym rozumku, ale nie ...jednak nie tylko on mógł wpaść na pomysł, że podniesienie cen za parkowanie będzie pomocne w walce ze "smokiem". Zatem..panie Kubuś Puchatku, pomysłodawco...proponuje przejechać się do Boguszowic, Chwałowic, Paruszowca..wszędzie tam gdzie są bloki, familoki czyli budynki zbiorowego zamieszkania, a w każdym z tych mieszkań jest piec!!! Jeden Familok, niewiele większy od domu jednorodzinnego a o ile więcej punktów spalania wszystkiego co można spalić...niestety. Z tym miasto nic nie robi. Smog to nie wymysł tej zimy a obecny prezydent miasta nie został wybrany poprzedniej jesieni. Nic nie robicie i teraz walicie ściemę że jesteście wspaniałymi Rycerzami walczącymi ze Smokiem. Tylko że do walki zamiast miecza zabraliście nóż do smarowania masłem. Druga sprawa...w Centrum miasta jest wiele firm, zakładów pracy, urzędów...Rybnik to nie Warszawa czy też Kraków. Tam na przystanku nie trzeba czekać na autobus bo tam przyjeżdżają one co kilka minut...Tu albo trzeba walić na przystanek z jęzorem na brodzie, dzięki czemu trochę wolnego czasu można mieć przed pracą i po pracy na obowiązki domowe, lub olać obowiązki domowe na maksa i po prostu spędzić "miło" czas na przystanku. Panie Kubusiu ... nie zawsze zaczynanie od tyłu sprawia przyjemność.
    PS. czekam na informację kiedy "limuzyna" pana prezydenta zostanie sprzedana, w końcu wszyscy musimy walczyć ze smogiem, a Rybnicki ZTZ jest tak rozbudowany, że na każde spotkanie może śmiało dojechać autobusem..

  • ~ 2017-03-03
    10:27:21

    7 3

    Heh, a taki Wsiodzisław Sł. ma zryczałtowane abonamenty dla mieszkańców śródmieścia... Generalnie, wzorem wielu europejskich miast, centra miast powinny być biurowo usługowe a nie mieszkalne... a nie, czekaj - będą przecież po godzinach pracy wymarłe...

  • ~Robin Tell 2017-03-03
    14:12:15

    2 2

    Ciekawe ile właściciele Tenneco i innych firm biorą od swoich pracowników za parkowanie?

  • ~Robin Tell 2017-03-03
    14:19:48

    11 2

    Arteks miasto nie jest jeszcze przepełnione autami lecz posiada zbyt wiele wąskich gardeł, m. in. brak prawoskrętów i lewoskrętów i innych drobnych rozwiązań ułatwiających ruch. Nad detalami nie będę się rozwodził.

  • ~mirek76 2017-03-03
    17:29:28

    11 3

    jestem mieszkańcem śródmieścia od kilkunastu lat, parkuję samochód na parkingu przy ul. Hallera. Trzy razy miałem uszkodzony samochód przez imprezowiczów z klubu Imperium którym dobra zabawa kojarzy się z demolką mimo to płacę abonament bo nie mam wyboru. nie do tego jednak zmierzam bo czytając komentarze na tym portalu zawsze można trafić na komentarz k . Arteksa w tym miejscu zapytuje co pana upoważnia żeby się wypowiadać na każdy temat panie ekspercie- proponuję żeby się pan zajął polityką, chyba że już pan próbował ale za bardzo pan przemądrzały (najlepiej się krytykuje ale jakbyś miał sam coś zrobić tobyś narobił pod siebie)

  • ~Arteks 2017-03-03
    20:29:01

    3 8

    @mirek76 - sam się upoważniam. ;) A ty zamiast się żalić, że ci ktoś uszkodził auto na parkingu, wykup sobie AC lub stawiaj sobie auto na strzeżonych parkingach. ;) @Robert Tell - nie wymyślaj jakichś dziwnych teorii odnośnie prawoskrętów. Na Jankowickiej jest prawoskręt i lewoskręt, a ulica prawie zawsze stoi. Nie ma co też marzyć, że nowe drogi rozwiążą problem. Polecam wszystkim do zapoznania się z: Prawo Lewisa-Mogridge’a, Paradoks Braess'a, Miasto w ruchu i wiele innych materiałów na temat zrównoważonego transportu. Mamy za dużo aut, za dużo parkingów, za dużo pieniędzy idzie w drogi. Poza tym to nie chodzi tylko o korki. Nawet w Żorach, Radlinie czy Jastrzębiu, tak samo jak w Rybniku czy Gliwicach - co raz większym problemem są miejsca na parkowanie pod blokami, a raczej ich brak. Co mi z tego, że mogę gdzieś jechać autostradą, jak nie mam gdzie postawić auta po 17.00? Czy walczyć z tym poprzez wycinanie kolejnych drzew, likwidację placów zabaw, trawników i boisk czy może przez promocję innych rodzajów transportu i rezygnacji aut lub ich ograniczania (obecnie zdarza się, że niektóre rodziny mają 2 lub nawet 3 auta). @pääkäyttäjä - akurat dzisiaj przeczytałem, że Helsinki rozważają całkowity zakaz używania w ruchu miejskim aut... Wiesz coś o tym? To moim zdaniem skrajność, a ja nie lubię skrajności. Lepszy model to wypośrodkowanie i równowaga.

  • ~madziai20 2017-03-03
    20:59:02

    4 2

    szczerze urzędników mi nie jest szkoda są takimi samymi pracownikami jak pani w sklepie mięsnym czy drogerii nie mają biletów ulgowych, a mieszkańcow szkoda gdyż nie mają wyboru ze względu na miejsce zamieszkania tu warto popracować nad zmianą .

  • ~ 2017-03-03
    21:59:11

    4 1

    Arteks - na chwilę obecną tylko Turku ma ograniczenie co do ruchu w mieście. Dotyczy to kilku ulic na starym mieście. W Helsinkach tylko wyspa z fortecą Suomenlinna jest wolna od aut (za wyjątkiem dostawców i technicznych). Jakiś czas temu czytałem wywiad, gdzie Reetta Putkonen, dyrektor ds. planowania transportu w Urzędzie Miasta Helsinki mówiła, że "“We are not making a car-free Helsinki – that is not possible."

    Z kolei Rikhard Manninen, człowiek odpowiedzialny za urbanistykę i planowanie w mieście mówił, że "key arteries into the city will be replaced by boulevards; more and more space will be given over to cycle lanes in 2025." - bo, jak mówi, sporo Finów mieszkajacych w Helsinkach nie posiada samochodu albo go ma ale nie jest dla nich tak ważny. Helsinki to miasto, gdzie mieszka 1/5 Finlandii... Także widzisz, nie całe miasto a wybrane miejsca w mieście. Poza tym, Finlandia jest jednym z pionierów w Europie w dziedzinie zintegrowanego transportu, dostępnego dla wszystkich...

    Spoko -Rybnik zaczął coś w tej kwestii robić ale nie można wszystkich traktować tak samo. Ci, którzy zdecydowali mieszkać się w ścisłym centrum nie mogą być za to karani.

  • ~oko 2017-03-04
    08:26:57

    6 2

    znajmomy, który jest mieszkańcem Rybnika, rejon centrum stwierdził tylko, ze skoro miasto tak, to on rozliczy się z urzędem skarbowym z miasta w którym jest zameldowany na stałe...

  • ~bronekk 2017-03-04
    11:07:34

    10 4

    ja bym się chciał jeszcze dowiedzieć, czym przemieszczają się prezydent miasta, wiceprezydenci i przewodniczący rady miejskiej? i czy już sprzedano te bardzo drogie nowe auta służbowe Urzędu Miasta? (zdaje się m.in. Volkswagen Passat Limousine 2.0 TSI BMT 162kW w wersji Highline nowego prezydenta p. Kuczery który zastąpił starą Skodę poprzedniego prezydenta p. Fudalego)

  • ~ 2017-03-05
    10:42:08

    6 4

    bronekk - a niby dlaczego by mieli sprzedać tego Paska? przecież on nawet roku nie ma, nówka sztuka jest ?? widać ludzka zazdrość strasznie jednych boli...

  • ~bronekk 2017-03-06
    22:05:38

    2 3

    to bardzo proste, otóż dlategóż by go mieli sprzedać, gdyż: jak sami twierdzą można wszędzie łatwo i zdrowo dojechać rowerem, pieszo albo komunikacją zbiorową - zatem logicznie rzecz biorąc w świetle ich enuncjacji nie ma sensu abyśmy wszyscy mieszkańcy Rybnika (podatnicy) utrzymywali tą drogą i (jak jasno wynika z ich twierdzeń) całkowicie jak się okazuje niepotrzebną zabaweczkę - to chyba jest logiczne i poza tym bardzo spójne z aktualną strategią Władz Miejskich zachęcania obywateli do rezygnacji ze smrodzących samochodów na rzecz ekologicznych rowerów, chodzenia pieszo lub też również ekologicznej komunikacji miejskiej, to przecież logiczne. Skoro więc zwyczajni szaracy- obywatele mają się ograniczać, to dlaczegóżby Władze Miasta nie chciały dać dobrego przykładu; mogą nawet pojazd sprzedać na jakiejś aukcji charytatywnej na rzecz jakiejś rybnickiej organizacji dobroczynnej a nam podatnikom kłopot w ten sposób z głowy

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4965