zamknij

Wiadomości

Rybniczanie zadowoleni z życia, a do tego wykształceni

2011-07-17, Autor: 
Znamy wyniki Diagnozy Społecznej, badającej jakość życia Polaków. Wśród badanych znaleźli się również rybniczanie, którzy podobno są zadowoleni ze swojego życia, a do tego wykształceni.

Reklama

W Diagnozie Społecznej wzięły udział 32 duże miasta. W badaniach bardzo dobrze wypadł Rybnik. Mieszkańcy miasta zajęli 11. pozycję, jeśli chodzi o zadowolenie z miejsca zamieszkania. Pozytywną opinie wyraziło 14,58% ankietowanych.

Najbardziej zadowoleni są mieszkańcy Gdyni (41,23%). Natomiast w Warszawie mieszka tylko 15,58% zadowolonych mieszkańców, co daje stolicy 9. miejsce w Diagnozie. W rankingu Rybnik wyprzedził m.in. Białystok, Gliwice, Katowice, Bielsko-Białą, Częstochowę czy Łódź. Warto jednak dodać, że wynik, mimo że zadowalający, jest o ok. 2% niższy niż w Diagnozie z 2009 roku (16,67%).

 

W Diagnozie Społecznej sprawdzano również wykształcenie mieszkańców. Rybniczanie uplasowali się na 25. pozycji, co oznacza, że 27,29% rybniczan ma wyższe wykształcenie. Najwięcej osób z wyższym wykształceniem mieszka w Warszawie (53,49%), Toruniu (50,77%) i w Krakowie (45,16%).

 

Diagnozę Społeczną przeprowadził zespół badawczy ekspertów, pod przewodnictwem profesora Janusza Czapińskiego.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (32):
  • ~figop 2011-07-17
    10:20:19

    0 0

    ankieta przeprowadzona wśród, dyrektorów szpitali, lakarzy, dyrektorów baków, dużych firm, tak oni maja wypłaty powyżej 5tys zł na miesiac im się dobrze mieszka w rybniku, na placu audi Q7, na dachu prawdziwa dachówka, w domu służąca i ogrodnika, dzieci studnia zrobione za kase bo i tak są głupkami jak nie wiem co, w dodatku cpunami co tylko myślą gdzie sie dobrze zabawic co wyruchac, wypic, zaćpać. takim do dobrze.

  • ~mazi_rk 2011-07-17
    10:20:31

    0 0

    Co z tego że są wykształceni ludzie, jak pracy nie umieją znaleźć ??

  • ~mao 2011-07-17
    10:30:59

    0 0

    @figop: to zrób coś z tym... lepiej narzekać że się nie da, niż robić coś żeby mieć więcej! na szyi obroża, statystyczne życie, i klepanie minimum, a na to wszystko narzekanie, że się nie da, bo inny ma a ja nie! skoro tak mało od siebie wymagasz to tak mało potem masz...

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-17
    11:57:38

    0 0

    O Małgorzata Krzemińska na pierwszym planie, fajne zdjęcie.

  • ~predkront 2011-07-17
    12:02:53

    0 0

    Panie Dybala, taki z pana spolecznik z Boguszowic a jakos nie potrafi pan zmobilizowac swojego stowarzyszenia i ludzi z okolicy, zeby glosowali w konkursie Nivea, w ktorym mozna wygrac budowe placu zabaw w Boguszowicach. Woli pan sie zajmowac szukaniem hakow na innych i czatowac ze moze komus sie noga powinie?

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-17
    13:22:16

    0 0

    predkront - może Pan coś zrobi bo ja na razie mam nadmiar roboty. Ludzie się zgłaszają, że nie są zameldowani, że wypadają im okna, że potrzebują zamiany lokalu a ZGM chce od nich kaucji, że nie mają za co czynszu płacić, że czeka ich eksmisja itp. Ja tam nikomu nie bronie pracować na rzecz innej osoby i miejsca ustąpię w Stowarzyszeniu, dam Panu parę spraw, tylko musi się Pan liczyć z tym, że wyda Pan własne pieniądze. Jest Pan gotów na takie poświęcenie?

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-17
    13:25:21

    0 0

    Jeżeli tak to zapraszam, adres i numer łatwo na necie znaleźć. Zapraszam.

  • ~xXdawidXx 2011-07-17
    17:08:12

    0 0

    No tak w moim przypadku jestem niesamowicie zadowolony, poprostu musialbym cały Rząd po rękach calowac, to nic ze w Rybniku wszyscy pracodawcy płaca najnizsza srednia krajowa (oprocz gornikow oczywiscie bo tylko oni zarabiaja na nasza gospodarke) i musze jezdzic codziennie 60 km zeby moc pracowac za normalne pieniadze i utrzymac rodzine, jestem niesamowicie szczesliwy ze nie moge znazlezc mieszkania dla mnie i mojej rodziny bo ZGM woli je wynajc swojej rodzinie albo miejskim pijakom, a poza tym za duzo zarabiam zeby skladac wniosek o mieszkanie komunalne a nam za te pieniadze trudno wiazac koniec z koncem i dlatego mieszkamy z tesciami w malym domu w ktorym mieszka juz 7 osob. Poprostu jestem niesamowicie szczesliwy ze moge mieszkac w rybniku i dziekuje za to :\

  • ~ 2011-07-17
    19:55:09

    0 0

    do: mazi rk: Co masz na myśli lokując tu takowy komentarz? Czy wg Ciebie posiadanie pracy (jakiej pracy?!) jest jakimś racjonalnym wymiernikiem "czegokolwiek w tym zakresie" ?
    Poniekąd masz rację, albowiem w naszym fantastycznym kraju nadal dość często osoba miernie wykształcona (bądź bez wykształcenia) i miernie skonstruowana - ma większe szanse na tzw. dobrą pracę niż wiąż trywializowany i materializowany intelektualista. Ale to (jeszcze tymczasowa!) przywara nowocześniejącej Polszy...
    Po wtóre: o jaką tzw.pracę, czy też - jak tu mówią - "robotę" Ci chodzi? Do tzw. przeciętnej pracy wystarczą po prostu dwie zdrowe ręce.
    Wyjątkowa praca wymaga -jak zwykle - wyjazdu z miejscowości tej "wielkości"...
    A dlaczego jednocześnie upraszczasz i pauperyzujesz model człowieka wykształconego? Znam wielu Rybniczan (i nie tylko) dysponujacych
    tzw. "dyplomem", co nie oznacza, iż są to ludzie wykształceni...
    Posiadanie dyplomu to niekoniecznie "bycie wykształconym".
    I to jest problem prowincji...Niezależnie od poziomu popularnego ostatnio - napinania się;-)

  • ~qwerty 2011-07-17
    22:20:05

    0 0

    nic jak tylko glosowac na Pana Prezydenta Adama Fudalego, chodzic do pracy do biedronki, a w weekend jezdzic ogladac plastikowe dinozaury ;)

  • ~ 2011-07-17
    22:56:27

    0 0

    Minusy Rybnika:
    - stale rosnący czynsz - nikt nie wie za co
    - najdroższa woda/kanalizacja w regionie
    - dziurawe parkingi, szczególnej pochwały wymaga parking przy UM, wjazd od ul. 3 Maja.
    - brak kąpielisk - Kąpielisko w Kamieniu - zapuszczone, jeszcze parę lat tętniło życiem, może plastikowe dinozaury je wyremontują?
    - Kąpielisko Ruda - wymaga remontu dna
    - Kąpielisko Stodoły - nie czynne, biegają konie
    - korki

    Osoby wchodzące w samodzielne życie: tutaj zaczynają się problemy z wynajęciem lokum, opłaceniem go, oczywiście praca w Rybniku jest, tylko proszę mi napisać jak utrzymać się przy rosnącym czynszu, dojazdach zarabiając ok 6,5zl/godzinę, tak, większość młodych ludzi właśnie za taką stawkę pracuje - nie ma wyboru, magistrowie teraz się biją o łopaty albo o stanowisko na maszynie w firmie produkcyjnej.

    Zastanawiam się nad plusami tego miasta. Jedyna grupa zadowolona z Rybnika to chyba młodzież szkolna: ma swobodny dostęp do edukacji, możliwość studiowania, kilkadziesiąt pubów, ogródków, dwa centra handlowe, kina.







  • ~jolka43 2011-07-17
    23:17:13

    0 0

    Grupa zadowolonych Rybniczan, to" elity rybnickie" zgadzam się z tobą ryhor.Jestem bardzo ciekawa jak przeprowadzano ten sondaż.Przecież ilu młodych wykształconych ludzi wyjechało za granicę do pracy z mojej rodziny wyjechały cztery osoby.Zadowoleni... z najdroższej wody ,z wysokich czynszów , z nioskich zarobków w marketach, z zaniedbanych bloków ZGM-u.Rybniczanie wybrali Fudalego, to niech teraz się cieszą z" plastikowych dinusiów"...

  • ~werkk 2011-07-18
    06:38:36

    0 0

    Właśnie po to robi się korowody aby potem poszło w świat jak to Rybniczanie są zadowoleni z rządów naszego Prezydenta aby to zadowolenie pokazać wykorzystano zdjęcie z Korowodu Dzielnic najbardziej to zadowolenie przedstawiają maski użyte zapewne do pokazanie tego zadowolenia.

  • ~jolka43 2011-07-18
    07:17:43

    0 0

    Tylko silni psychicznie mogą przetrwać na rybnickim rynku i "wazeliniarze Fudalego".Niech dziennikarz z com.pl z Fudalim zrobią wycieczkę po rybnickich osiedlach,to zobaczą ile procent Rybniczan jest zadowolonych z życia.

  • ~ddd 2011-07-18
    09:16:06

    0 0

    ja tam statystykom nie ufam ;p

  • ~STEFAN SIARZEWSKI 2011-07-18
    09:54:55

    0 0

    A jaj jestem zadowolony i nie narzekam!!! Nie wyciągam ręki do Państwa choć lekko nie mam! Jest jedna zasada , trzeba zapierda... za darmo nie ma nic. A Ci co narzekają to nieroby z wyboru lub w najlepszym wypadku nieudacznicy zyciowi ,którzy nie potrafią odnalezc się po upadku komuny. Owszem są ludzie którym naprawde się nie udało mimo ich silnej woli i pracowistosci.Jesli chodzi się o pracę to.. ona jest tylko trzeba chcieć. Ale łatwiej brać zapomogi niż robić... i potem narzekać!

  • ~Arteks 2011-07-18
    10:16:05

    0 0

    @werkk - no oczywiście najwięksi teoretycy PO niezadowoleni z tego, że Rybnik wypada dobrze na tle innych miast. Tak byście chcieli, żeby było źle, a niestety jest dobrze :P

  • ~werkk 2011-07-18
    12:18:53

    0 0

    Tak jest dobrze jak sondaż robiono w UM. wśród naczelników. Z sondażami tak już to jest wyjdzie tak jak chce zamawiający. Ciekawe jak by wyszło w Boguszowicach, Niedobczycach Tam to dopiero są zadowoleni.

  • ~grzesnick 2011-07-18
    13:19:53

    0 0

    a kuku. Wykształcenie - 25 miejsce na 32 przebadane miasta. To jest sukces! 14 % zadowolonych .. bliżej nam do ostatniego Radomia, niż do 1 Gdyni. To jest sukces, to jak wygląda porażka? A tak po prawdzie - w zadowoleniu prowadzimy w naszym województwie. Święta prawd a- Rybnik błyszczy na tle Bytomia czy Sosnowca, ale jeszcze nie dobił się do I ligi Trzeba dalej pracować i starać się

  • ~charlie 2011-07-18
    13:31:59

    0 0

    Wykształcone to takie wszystko a głupie... Zapamiętajcie sobie tłuki z miernym polskim wyższym wykształceniem. Prosta zasada wolnego rynku. Im więcej potencjalnych pracowników tym niższe zarobki. Jeżeli pracodawca ma do wyboru 50 osób po socjologii, czyli nic ciekawego, to zaproponuje najniższą krajową, bo nie zgodzi się jeden, to zgodzą się inni. Jeżeli pracodawca ma do wyboru 2, 3 potencjalnych pracowników po ZSZ np. lakierników samochodowych to musi im zaproponować 3, 4 czasami i więcej tysięcy. Rynek nie jest w stanie przyjąć takiej ilości ludzi z wyższym wykształceniem, już pomijam fakt, że lepiej wykształcony w Polsce jest ten lakiernik niż osoba po socjologii, politologii, czy zarządzaniu. Wylewać żale gdzie indziej i pretensje tylko do siebie.

  • ~zboguszowic 2011-07-18
    13:51:02

    0 0

    A skąd taki pomysł, że polskie wyższe wykształcenie miałoby być słabe?

  • ~grzesnick 2011-07-18
    14:02:48

    0 0

    charlie - nie pamiętam kiedy ostatnio się to wydarzyło, ale zgadzam się z tobą w 99% nie mam pewności jak to jest z tymi lakiernikami (tzn ilu z nich odbylo wartościowe praktyki) , ale jak kwestia podaży-popytu tak jakości kształcenia skutkuja tak, a nie inaczej

  • ~werkk 2011-07-18
    14:54:11

    0 0

    To przypomnijcie mi za jakiego prezydenta zlikwidowano w Rybniku Technika ? a ich miejsce zastąpiły licea zawodowe które nikogo nic nie nauczyły bo to ani fachowiec ani uczony po takim czymś przy takiej rewolucji padły wszystkie zawodówki, teraz jak obudzili się z ręka w nocniku wracają do tego co było takich to mamy mądrali w naszym mieście. Dobrego fachowca rzemieślnika musi uczyć dobry rzemieślnik a Tych w Rybniku brak starzy na emeryturze lub umarli. Przykład jak ktoś chce uczyć się w Rybniku za szewca kto go ma tego nauczyć?

  • ~werkk 2011-07-18
    15:00:38

    0 0

    Arteks wypadli super 11 miejsce zobacz ile miast w tym ratingu oceniano jesteśmy na końcu tabeli Zadowolonych 14,58% to wielki sukces ja to widzę że 85, 42% jest nie zadowolonych chyba nie ma się czym chwalić raczej należało by płakać.

  • ~Katarzyna26 2011-07-18
    16:16:09

    0 0

    No tak, wszyscy mają się super...

  • ~Arteks 2011-07-18
    16:19:07

    0 0

    @werkk grzesnick - kiedy niedawno góra PO zdecydowała o starcie z Rybnika Kluzik-Rostowskiej to sługusy Krząkały szalały na forach odwołując się między innymi do patriotyzmu lokalnego oraz do argumentu, że powinno się popierać ludzi z Rybnika. Teraz kiedy mamy temat z którego naprawde możemy się cieszyć jako rybniczanie - zupełnie olewając różnice poglądów - grupa krząkalistów w tym ty robi wszystko aby szkodzić Rybnikowi. O co wam tak naprawdę chodzi bo czytając wasze komentarze można widzieć w nich wiele sarkazmów, złośliwości, ignorowania tych badań naukowych i zaniżania ich wartości ale na pewno nie widać w nich jakiegoś szacunku do swojego miasta. Czy naprawdę wy jesteście już w tej rybnickiej PO tak wyalienowani, że cieszyłyby was porażki Rybnika?

  • ~werkk 2011-07-18
    17:06:16

    0 0

    Arteks mi chodzi o to aby się nie podniecać 11 miejscem i 14,58% bo tu nie ma co kombinować to są liczby nie da się nic zmienić więc czym się chwalić.

  • ~Tadeusz Dybala 2011-07-18
    17:28:39

    0 0

    Wyróżnienie również UM otrzymało za program przejrzysta Polska w 2006r. nie wiem za co. Przecież myśmy musieli na urzędzie wymusić protokoły z sesji, który radny jak głosuje, myśmy musieli wymusić na prezydencie opublikowanie w BIP UM zarządzenia, to za co to wyróżnienie? Powinni dostać medal za walkę z Stowarzyszenie w sprawach z góry przegranych i za trwonienie publicznych pieniędzy, przecież każdej instytucji siedzą jacyś urzędnicy, którzy w tym czasie mogli wykonać inne prace. W związku z powyższym, ja do tego typu diagnoz społecznych czy sondaży podchodzę jako do dziwnych praktyk kierowania społeczeństwem. Podałbym badającym kilka nazwisk osób "bardzo zadowolonych" z życia w Rybniku. W pierwszej kolejności osoby sprzedane wraz z budynkami, na których złamano prawo.

  • ~grzesnick 2011-07-18
    18:15:14

    0 0

    Arteks, arteks - obudź się :-) po pierwsze jesteś chyba jedynym, który cieszy się ze spadochroniarza w Rybniku. Po drugie- z tego co wiem to Krząkała jakoś specjalnie nie protestował chociaż postawiono go w niewygodnej sytuacji. I wreszcie - jaki sukces:-) ?? Ja się z sukcesów niezmiernie cieszę - propaganda działa na mnie średnio. Wiesz dlaczego kłamczuszku ?

  • ~jolka43 2011-07-19
    07:31:18

    0 0

    jesteśmy super zadowoleni z podwyżek czynszów!,zarządzeniem... znów Fudali zafundowałnam nam podwyżkę prawie 1 zł na m2.Ogrzewanie na własny koszt, bez ciepłej wody,bez remontów już czynszem przewyższamy Spółdzielnie Mieszkaniową.Zadlużenie z tytułu najmu lokali rośnie,to trzeba tym ,którzy płacą podnieś czynsz i tak zamyka się błędne koło...

  • ~figop 2011-07-19
    19:10:13

    0 0

    Panie Tadeuszu D. proszę podać kontakt do swojej osoby. najlepiej adres email.

  • ~cige 2011-07-20
    23:06:28

    0 0

    TeDe co tam masz PJN?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5076