zamknij

Wiadomości

Rybniczanie szli w VI Marszu Autonomii

2012-07-17, Autor: 
W minioną sobotę przez Katowice przeszedł VI Marsz Autonomii. Wśród osób manifestujących przywiązanie do Śląska było wielu mieszkańców naszego regionu.

Reklama

- Szacujemy, że w marszu wzięło udział ok. 5 tysięcy osób. Zauważyłem, że ogólnopolskim mediom było to nie w smak i najchętniej ten fakt by przemilczały – uważa Paweł Polok, rybniczanin, członek Rady Naczelnej Ruchu Autonomii Śląska.

Sobotni marsz był bardzo barwny. Członkowie RAŚ nieśli stumetrową flagę Górnego Śląska. Przed uczestnikami jechał błękitny chrysler z napisem na tablicy rejestracyjnej „HANYSY”.

 

Marsz Autonomii próbowała zakłócić garstka narodowców okrzykami: "Szwaby" i "Hitlerjugend raus".

 

> Zobacz zdjęcia z VI Marszu Autonomii

Oceń publikację: + 1 + 7 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (24):
  • ~ 2012-07-17
    11:54:11

    0 0

    A polaczków odmienność boli.

  • ~p1chrunch 2012-07-17
    12:22:29

    0 0

    Nie. Narodowcom chodzi o fakt i tak już silnie zbiurokratyzowanych szczebli władzy, a także fakt wykorzystywania uzależnienia gospodarczego Polski od Niemiec i samorządów od unijnych funduszy. Całość konstrukcji myślowej RAŚ idzie w tym kierunku, wmawiając, że unitarna Polska nigdy nie będzie ekonomicznie silnym państwem. Dwie rzeczy: to od NAS zależy ekonomia regionu, nie ważne, jak zniekształcana przez kolejne dyrektywy ekorozwojowe UE. Pomyślcie sobie, na oko: ile demokracji (a może potrzeba naszemu krajowi, będącemu między Rosją i Niemcami, mającemu kiepską kulturę polityczną (potomkowie puławian z PZPR), który zbyt szybko otworzył rynek na produkty UE ('93) i obecnie woli uprawiać prostytucję polityczną wobec organizacji międzynarodowych? A jaką mamy gwarancję, że RAŚ i wojewódzkie szczeble partii głównych nurtów z Sejmu się nie zdezideologizują po otrzymaniu autonomii? Nie mamy. Przy blisko bilionie złotych długów, sprawnie działających samorządach, lecz upadającym ZUS wolałbym zainwestować pieniądze w coś innego niż powiększanie biurokracji na szczeblu wojewódzkim w celach autonomicznych.

  • ~waldus 2012-07-17
    12:31:25

    0 0

    autonomia tak ... polok nie. gdzie takiego wrzoda dali do autnomii ech ... szkoda gadac

  • ~wao 2012-07-17
    12:39:02

    0 0

    Jestem Polakiem. Antypolska demonstracja tolerowana przez Partię Obywatelską. Łamanie Kostytucji RP na naszych oczach i pod eskortą POlicji. Mam spać spokojnie?! Urodziłem się w Polsce, na Śląsku, w Rybniku. Mam dwoje małych dzieci. Kocham mój kraj. Nie toleruję separatyzmu. Pozdrawiam Polaków z całego Śląska. rybniczanin. PS Nie pozwólcie sobie wmówić, że nie jesteście Polakami. Tu jest Polska!

  • ~ 2012-07-17
    13:02:56

    0 0

    troche pechowe ma to nazwisko :) Polok, ale w sumie takie śląskie bardzo

  • ~target 2012-07-17
    13:38:22

    0 0

    Urodziłem się na Śląsku, pracuję na Śląsku i jestem z tym miejscem szczególnie związany - jak każdy ze swoim miejscem pracy, narodzin itd. Polok - bez ś.p. taty praktycznie by nie istniał. Dlatego też i w polityce mnie nie przekonuje. Samo RAŚ - to porażka, nie mówiąc o niedoszłym prezydencie Rybnicka z RAŚ. Twórzmy Polskę, twórzmy kraj ludzi, którzy nie skaczą sobie do gardeł, nie szukają zwady, ani nie kopią dołków pod sobą. Polok niech się zajmie uczciwą pracą, a RAŚ - rozpędzić w nieznane.

  • ~aa12345zz 2012-07-17
    14:39:09

    0 0

    byłem! bylo super!

  • ~ 2012-07-17
    14:49:45

    0 0

    Całym sercem byłbym za autonomią gdyby nie poziom naszych władz samorządowym, który niestety załamuje momentami....

  • ~pit75rk 2012-07-17
    15:27:57

    0 0

    ~walcyt jak skończysz gimnazjum to poczytaj sobie czym jest autonomia a czym separatyzm. Mylnie łączysz te dwa pojęcia. Kto powiedział że my Ślązacy to nie Polacy? Chyba jakiś idiota, który również nie ma pojęcia czym jest autonomia regionów. Powiedz Bawarczykowi lub komuś z innego landu że nie jest Niemcem a skończysz w sądzie. Tak samo jest w większości krajów na świecie, które są podzielone na stany, dystrykty, kantony i inne. Do lektur drodzy rodacy doszkolić się a potem możecie coś napisać sensownego Target w 100% się z tobą zgadzam. Jeśli chodzi o RAŚ to nie rozpędziłbym ich tylko powrócił do założycieli, którzy mieli więcej oleju w głowie niż Gorzelik itp.

  • ~auralfloat 2012-07-17
    15:54:40

    0 0

    Autonomii tak, ale nie RAŚowi i różowej śwince.

  • ~dr Becker 2012-07-17
    22:25:21

    0 0

    Póki co dla regionu i tak nie ma lepszej alternatywy niż RAŚ.
    Nieuki takie jak walcyt: kupcie sobie encyklopedię i słownik języka polskiego tłumoki!

  • ~ 2012-07-17
    22:48:26

    0 0

    Popieram autonomistów! Śląsk nie moży być dalej kolonią którą wykorzystuje reszta kraju.

  • ~ 2012-07-17
    23:02:33

    0 0

    Po współpracy samorządowców w GOPie świetnie widać, jak Śląsk by się pod ich skrzydłami rozwijał. Recpetą na problemy Śląska nie jest autonomia - w czasach silnej integracji, a porządki na politycznym podwórku w regionie.

  • ~ 2012-07-17
    23:03:58

    0 0

    Aha. No i porządki bynajmniej nie w stronę RAŚ, który chce po prostu utworzyć sobie na Śląsku własne koryto do wsadzenia świniowatego ryja. Facjata poloka świetnie tutaj pasuje.

  • ~wao 2012-07-18
    10:43:22

    0 0

    Dla niezorientowanych co tu się dzieje proponuję wpisać w googlach: raś+ SEPARATYŚCI. Do pit75.. i dr beck... do wspomnianych przez Was autonomii dodałbym jeszcze autonomię palestyńską - tak dla pełnego obrazu obecnej i przyszłej rzeczywistości. Jeśli chodzi o moje wykształcenie to na szczęcie gimnazjów na obecnym poziomie jeszcze nie było, bo nie było ich wcale, studia skończyłem z wynikem dobrym. A Wy tacy wykształceni, że na start mnie obrażacie? . I pytanie : czy choć jeden Bawarczyk w spisie powszechnym w Niemczech podał narodowść bawarską? a jakby podał to by skończył w sądzie?

  • ~Arteks 2012-07-18
    10:50:22

    0 0

    @walcyt - nie sądzę. Niemcy to teraz kraj kosmpolityczny i tolerancyjny. W przeciwieństwie do Polski mieszkają tam ludzie z całego świata, mnóstwo Turków i Afrykanerów. Tylko w zaściankowej Polsce przeszkadza komuś, że ktoś chce być Ślązakiem, a nie Polakiem. Ja nie widzę w tym nic złego. Śląsk historycznie nie miał zbyt wielkich związków z Polską. Teraz ma ale odrębność językową czy mentalną, a przede wszystkim finansową powinien zachować!

  • ~wao 2012-07-18
    11:20:27

    0 0

    Do @Arteks. W Niemczech nadal obowiązuje zarządzenie Hitlera o rozwiązaniu i zdelegalizowaniu Mniejszości Polskiej oraz odebraniu jej majątku! Odebrano nam majątek(np. kamienice, który do dziś nie umiemy odzyskać) a ponad 2 miliony mieszkających tam Polaków nie może wywalczyć powrotu statusu Mniejszości. Niemcy nie toleruję nas Polaków a my ich tolerujemy np. dopłacamy na naukę j. niemieckiego dla dzieci o korzeniach niemieckich. Niemcy nakazują nam Polakom mówić tylko po Niemiecku do swoich dzieci... takie są wyroki niemieckich sądów. Nie mów mi o ich toleracji, bo w kwestiach narodowych Niemcy nie są tolerancyjni ... ale to temat do innej dyskusji.

  • ~dr Becker 2012-07-18
    12:17:41

    0 0

    Czy Szkot w spisie powszechnym pisze o sobie Anglik?

  • ~taki jeden 2012-07-18
    12:58:42

    0 0

    ~walcyt jest jedna podstawowa różnica- Polacy do Niemiec przyjechali w ciągu ostatnich 30, 40 lat. Niemcy, którzy mieszkają w Polsce są w 90% również Ślązakami i są na swojej śląskiej ziemi, tak samo jak Ślązacy, którzy się uważają za Polaków i ci, którzy tylko za Ślązaków. My jesteśmy u siebie, na naszej od pokoleń ziemi i nikt nam nie będzie mówił kim mamy byc. Ja osobiście też nie jestem miłośnikiem tego co ostatnio wyprawia RAŚ, ale autonomie popieram w 100%, bo właśnie w czasach autonomii nasz region był druga w Europie potęgą(po Westfalii). My nikogo nie wyrzucamy( w przeciwieństwie do piszących 'hanysy won do Niemiec'), ale podstawowe zasady kultury nakazują, że jak się do kogoś przychodzi, to trzeba uszanowac zwyczaje tego kogoś. Tu jest Polska, ale przede wszystkim to tu jest Górny Śląsk.

  • ~aa12345zz 2012-07-18
    15:00:24

    0 0

    polactwo w nimcach nie bedzie nigdy mniejszoscia narodowa bo wyjechali tam za kasa a nie jak niemcy w polsce znalezli sie po zmianie (przesunieciu) granic

  • ~ 2012-07-18
    15:48:33

    0 0

    @dr Becker, a co kogo obchodzi Szkot? Albo masz argument albo milcz, a nie dawaj jakichś debilnych i nietrafionych porównań.

  • ~ 2012-07-18
    18:51:42

    0 0

    żadnej autonomii nie będzie , chanysy maja robić na goroli!

  • ~ 2012-07-18
    22:09:38

    0 0

    Taaa, bo reszta kraju się opier... albo siedzi na zasiłkach. Tylko hanysy harują. :sciana:

  • ~ 2012-07-18
    22:12:58

    0 0

    ~don omar-analfabeto,generalnie w tym temacie ausländerom wstep wzbroniony

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4896