zamknij

Wiadomości

Rybnicki PiS: Adam Fudali nas zdradził

2014-12-12, Autor: 
Rybnickie Prawo i Sprawiedliwość nie może przeboleć koalicji BSR-PO, która zawiązała się na ostatniej sesji rady miasta. – Nic bardziej nie boli, niż zdrada starego przyjaciela – tak mówią o obecnym przewodniczącym Adamie Fudalim. Dostało się również Andrzejowi Wojaczkowi, który przeszedł do Bloku Samorządowego Rybnik.

Reklama

Przypomnijmy, w ubiegłą środę doszło istnego trzęsienia ziemi w rybnickim magistracie: zawiązała się koalicja pomiędzy Platformą Obywatelską a Blokiem Samorządowym Rybnik. Nowym przewodniczącym rady został Adam Fudali, tymczasem Prawo i Sprawiedliwość zostało z niczym – znaleźli się w nielicznej opozycji, z której odszedł Andrzej Wojaczek.

– Nie dam sobie swoją osobą poniewierać, uważam, że moje miejsce jest tam, gdzie wszystko się rozpoczęło. Chcę być samorządowcem, a nie politykiem, bo nie utożsamiam się z tymi politykami, których obserwował ostatnio cały Rybnik. Rezygnuję z PiS – oznajmił w ubiegłą środę Andrzej Wojaczek. Przypomnijmy, że radny z Chwałowic otrzymał od swoich kolegów i koleżanek z Prawa i Sprawiedliwości „czarną polewkę”, a mianowicie - pominęli przy wyborze przewodniczącego rady miasta, proponując w zamian kandydaturę Łukasza Dwornika.

Dlaczego BSR zdecydował się na koalicję z prezydentem Kuczerą i klubem radnych Platformy Obywatelskiej? Adam Fudali wytłumaczył nam, że ten ruch daje szansę na dalszy rozwój Rybnika. - Dla mnie najważniejsze jest miasto i to nie były czcze słowa. Trzeba też pamiętać, że jesteśmy najsilniejszym klubem i zdaję sobie sprawę, że bez większości trudno rządzi się miastem. Kierowany tymi pobudkami podjąłem taką, a nie inną decyzję. Przekonałem moich kolegów z klubu, aby obrać taki kierunek. Czas pokaże, czy mieliśmy rację – powiedział przewodniczący rady Adam Fudali.

Co na to Prawo i Sprawiedliwość? Łukasz Dwornik, pełnomocnik PiS w Rybniku przesłał dzisiaj do naszej redakcji oświadczenie, w którym pisze o zdradzie swojego starego koalicjanta i przyjaciela. Radnych PiS zabolała również postawa Andrzeja Wojaczka – ich zdaniem radny dał dowód tego, że troszczy się o siebie, a nie o miasto. – Teraz stał się pionkiem w grze, której reguły ustala Piotr Kuczera, prezydent Rybnika z Platformy Obywatelskiej – czytamy.

Poniżej pełna treść przesłanego do nas oświadczenia:

Nie grali o miasto, grali o tron

Nic bardziej nie boli, niż zdrada starego przyjaciela. Przez wiele lat Prawo i Sprawiedliwość razem z prezydentem Adamem Fudali tworzyło w rybnickim samorządzie koalicję, której zadaniem było, m.in. niedopuszczenie do władzy w naszym mieście Platformy Obywatelskiej. Uważaliśmy, że rządy PO nie są dobre dla Polski i nie będą służyć Rybnikowi. Nasza koalicja rządziła miastem skutecznie. Rybnik plasuje się w czołówce wszystkich ogólnopolskich rankingów oceniających jakość pracy samorządu. Utrzymania dotychczasowego kierunku i tempa rozwoju miasta chciało prawie 17 tys. rybniczan, którzy w drugiej turze wyborów oddali głos na Adama Fudalego. Mimo tak dużego poparcia, wygrał kandydat PO. Uszanowaliśmy decyzję wyborców i zgodnie z logiką demokracji, rozpoczęliśmy budowę konstruktywnej opozycji w Radzie Miasta. Niestety, z utratą władzy nie pogodził się Adam Fudali. Ku zaskoczeniu i rozczarowaniu wielu rybniczan, Blok Samorządowy Rybnik, którego liderem jest były prezydent, nawiązał współpracę z Platformą Obywatelską. Jedną z pierwszych decyzji nowej, większościowej koalicji było odwołanie z funkcji przewodniczącego Rady Miasta, Łukasza Dwornika z Prawa i Sprawiedliwości.

W polityce, podobnie jak i w życiu, lojalność i umiejętność dotrzymywanie słowa są cechami, po których poznaje się wartość człowieka. My nie zawiedliśmy. Nie wystawiliśmy do wyborów swojego kandydata, ponieważ łączyło nas z Adamem Fudalim porozumienie dotyczące współpracy po wyborach samorządowych, bez względu na ich wynik. Trwaliśmy przy naszym przyjacielu i sojuszniku w trudnych chwilach, kiedy wykorzystano przeciwko niemu metody nieczystej kampanii wyborczej. Wierzyliśmy w siłę, charyzmę i polityczny potencjał Adama Fudali. Wierzyliśmy także w jego lojalność, prawość i honor. Szkoda, że wspaniała, 20-letnia kariera w samorządzie, zmierza do tak smutnego finału. Wyborcy nie zapomną Adamowi Fudali, że pod jego rządami Rybnik przeżywał lata chwały, rozkwitu i sukcesów. Zapamiętają także dzień, w którym dla zachowania namiastki władzy, były prezydent zdradził swoich przyjaciół, sojuszników i mieszkańców, dla których był wzorem. Miejmy nadzieję, że nowi polityczni mocodawcy Adama Fudalego docenią nie tylko jego umiejętność dostosowania się do politycznej sytuacji, ale wykorzystają także zdolności organizacyjne i wiedzę o mieście.

Zabolała nas także postawa Andrzeja Wojaczka, byłego radnego PiS. Przechodząc do Bloku Samorządowego Rybnik dał dowód politycznego koniunkturalizmu i troski o swoje, a nie miasta, interesy. W Prawie i Sprawiedliwości, Andrzej Wojaczek był ważną postacią. Teraz się stał pionkiem w grze, której reguły ustala Piotr Kuczera, prezydent Rybnika z Platformy Obywatelskiej.

Bez względu na sytuację, Prawo i Sprawiedliwość w Radzie Miasta będzie konstruktywną opozycją, będziemy obserwować, doradzać i podpowiadać prezydentowi pomysły, które pozwolą dalej rozwijać nasze miasto, umacniać jego pozycję w regionie oraz podnosić poziom życia mieszkańcom.

Łukasz Dwornik

Pełnomocnik i Radny
Prawa i Sprawiedliwości w Rybniku

Jakie jest Wasze zdanie w tym temacie? 

Oceń publikację: + 1 + 23 - 1 - 55

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (63):
  • ~ 2014-12-12
    12:21:00

    130 3

    Tak sobie to może interpretować PiS. A wy musicie wiedzieć, że ludzie się was strasznie boją bo jesteście nieprzewidywalni. Możliwe że Fudali przegrał w II turze właśnie przez to że ludzie obawiali się dominacji PiS w mieście.

  • ~czarny_julek 2014-12-12
    12:31:52

    84 2

    Stare zdjęcie - dziś już radny kościelny Szweda nie ma takiego usmiechniętego dziuba...

  • ~Adaminho 2014-12-12
    12:39:14

    16 3

    A co to za różnica PIS czy PO ? jedno koryto! byle utrzymać sie przy stołku nic innego sie nie liczy...

  • ~ 2014-12-12
    12:40:50

    113 3

    Panowie z PiS chcecie poczuć się lepiej? Mam propozycję: wejdźcie do rządzącej koalicji i zacznijcie wspólnie działać dla Rybnika i jego mieszkańców... może wtedy poczujecie się dowartościowani.

  • ~rzyt 2014-12-12
    12:50:13

    30 2

    Cóż tam musiało się zdarzyć, że po przegranej AF Wojaczek straszył Kuczerę większością i wszyscy komentujący byli "zażenowani" jego postawą. A teraz o tym wszyscy zapomnieli? Może teraz PIS powinien zaproponować projekt uchwały o rezygnacji wszystkich radnych z diet. Ciekawe jaka byłaby reakcja "wybrańców" ? Ale czy "dietetycy" są w stanie zdobyć się na taki gest?

  • ~listopadł 2014-12-12
    13:03:15

    88 2

    Skoro zadaniem koalicji BSR-PiS było "niedopuszczenie do władzy w naszym mieście Platformy Obywatelskiej", to wraz ze zwycięstwem Kuczery straciła ona ważność, prawda? Oto pan Dwornik zdradza prawdziwe motywacje rybnickiego PiS i jednocześnie zarzuca panu Wojaczkowi, że ma inne, tłumacząc je prywatą i wytykając odwołanie... pana Dwornika z funkcji przewodniczącego! No i jak zwykle: PiS jest doskonały, ale wszyscy robią im na złość, niewdzięcznicy...

  • ~ 2014-12-12
    13:08:31

    47 2

    "Nie grali o miasto, grali o tron" - winter is coming ;D

  • ~siwy_rybnik 2014-12-12
    13:17:54

    77 2

    Matko Boska Częstochowska, czy PIS choć raz nauczy się przegrywać? Jak małe dzieci: "ałłł", "mamo", "tato", "oni są beee", "ja jestem cacy" itd. Przez takie zachowanie to PIS nigdy nie będzie już w Polsce rządził, gdyż nigdy nie będą mieć większości, nikt z nimi nie wejdzie w koalicję, choćby PIS wygrał wybory. Czy Wy w tym PIS-ie macie ludzi za idiotów? Czy Wy myślicie, że AF i jego spółka będą "psuć" Rybnik w imię Waszych chorych konfliktów z PO? Kolokwialnie mówiąc: "Rybnik - miasto nie dla idiotów". W polityce, biznesie, sporcie i wielu dziedzinach zawsze ktoś musi wygrać, a ktoś przegrać. A przegrywać trzeba umieć z honorem. Czy jeśli piłkarze przegrają mecz, to też od razu mają "płakać" przed mediami? Niektórzy z PIS-u to na prawdę malkontenci. Zresztą w PO malkontentów też nie brakuje, ale w PIS-ie tylko na tym próbują zbijać kapitał. Był "zamach smoleński" to teraz może "zamach rybnicki"? Pan Dwornik i jego spółka - prezentujecie poziom z przedszkola. Przesadzam: to w przedszkolu dzieci z honorem potrafią przegrywać w różnych zabawach, to Wy powinniście uczyć się od dzieci w przedszkolu, a nie przedszkolaki od Was.

  • ~rybnikus 2014-12-12
    13:22:37

    1 53

    I w ten sposób, Kuczera rozbijacz prawicy doprowadził do tego, że Fudali i BSR już nic nigdy nie wygrają.
    Pamiętamy!

  • ~antyfudali 2014-12-12
    13:22:56

    25 1

    "Wierzyliśmy w siłę, charyzmę i polityczny potencjał Adama Fudali. Wierzyliśmy także w jego lojalność, prawość i honor." - Biedactwa,jak można wierzyć w coś takiego? ;-) Mogli słuchać opinii ludzi

  • ~chris25 2014-12-12
    13:32:26

    1 5

    @siwy-Cos ci sie pomylilo,to PiS ma wiecej radnych od PO w Rybniku a na prezydenta nie wystawil swojego kandydata tylko poparl Fudalego i to byl blad.

  • ~auralfloat 2014-12-12
    13:38:50

    64 3

    Typowe dla socjalistów z PISu - przegrali to trzeba oczernić. Nie żebym był miłośnikiem Feudaliego, PO czy BSRu, ale taka jest prawda - pokazuje jacy ludzie są w PIS i widać to także na poziomie ogólnopolskiej polityki - Kaczyński, Hoffman, Błaszczak i reszta tej czeredy.

  • ~piotr_o5 2014-12-12
    13:40:35

    86 1

    Nareszcie z festynów w Chwałowicach znikną Kloce,Dudy itp.marionetki

  • ~siwy_rybnik 2014-12-12
    13:48:59

    27 2

    chris25 - nie liczy się kto ma więcej radnych, liczy się to, kto faktycznie rządzi. Rządzi koalicja, a nie pojedyncza partia (jeśli zwycięzca nie ma bezwzględnej większości, to nie liczy kto ma pojedynczo więcej "głosów", tylko liczy się większość koalicyjna) . W sejmikach wojewódzkich to PIS też wygrał w wielu województwach a rządzi tylko w jednym. Tak jest na całym świecie, wyborcy głosują, a politycy/samorządowcy muszą między sobą dogadywać się, kto rządzi (oczywiście jeśli zwycięzca nie ma bezwzględnej większości). W demokracji znaleźć można wiele ciekawych przykładów. Niedawno na Łotwie (członek UE) wybory wygrała partia prorosyjska, która zdobyła ponad 38% poparcia. Drugie miejsce zajęła partia z 20%. I partia prorosyjska nie rządzi Łotwą, pozostałe partie zawiązały koalicję i to one mają większość "głosów". Gdyby tak nie było, to dziś Łotwa już by nie była w UE, tylko przyłączyłaby się do Rosji. Zarówno w dużej oraz małej polityce sukces nie zawsze odnosi ten co dostał "najwięcej" czy "więcej" głosów. Wygrywają Ci co rządzą - taki jest sens wyborów, ludzie wybierają, wybrani decydują kto rządzi.

  • ~dakk 2014-12-12
    14:00:35

    49 2

    Tym oświadczeniem pan Dwornik pokazał, że PIS-owi zależy wyłącznie na władzy i krzesełkach. Poza tym jestem oburzona, że PiS próbuje wziąć na siebie dotychczasowe sukcesy miasta - popieram w 100% prezydenta Kuczerę i cieszę się, że BSR poszedł w tym kierunku. Miasto musi się rozwijać i potrzebuje do tego dialogu, konstruktywnej rady miasta, którą na pewno nie będzie PiS. Swoją drogą opozycyjni radni mieli ciekawe miny na ostatniej sesji :D

  • ~dadon 2014-12-12
    14:24:26

    60 2

    No i PiS znalazł się tam gdzie jego miejsce - w opozycji, a marsz po władzę który miał się w Rybniku rozpocząć mam nadzieję, że tu się też skończył :) , a jak się nie podoba to pakować zabawki i do warszawki prezesiowi w rękaw płakać

  • ~damian_m 2014-12-12
    14:24:27

    0 8

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~sianio 2014-12-12
    14:40:54

    6 2

    damian taka mała rada - nie zbliżaj się do ulicy Gliwickiej bo pewnie tam już na ciebie czekają.

  • ~werkk 2014-12-12
    14:51:03

    9 2

    A co na to Cebula przejdzie do BSR jak myślicie?

  • ~pawel89 2014-12-12
    14:51:41

    17 2

    każdy pcha się do koryta, normalna sprawa i nic nowego.

  • ~obserwathor 2014-12-12
    15:25:27

    40 2

    jak PIS chciał wszystkich poustawiać wg swojego widzimisię (mam na myśli cyrk przed pierwszą sesją nowej Rady Miasta), to wg nich było ok, było to po przyjacielsku, jak inni pokazali im, gdzie ich miejsce, to stali się najbardziej pokrzywdzeni

  • ~norton 2014-12-12
    15:40:47

    40 2

    .."W polityce, podobnie jak i w życiu.." - Idźcie do Warszawy jak chcecie politykę robić ! Zostawcie miasto dla obywateli i samorządowców. Mamy dosyć darmozjadów ze stolicy, którzy chcą u Nas burdel robić - sio !

  • ~rybnikus 2014-12-12
    16:02:33

    2 21

    Fudali zapisze się w pamięci jako Judasz!
    A szkoda!

  • ~wolf007 2014-12-12
    16:03:31

    36 2

    I znów PiS zdradzony o świcie ...

  • ~Gregorio 2014-12-12
    17:05:57

    29 3

    :-) :-) :-) - " inteligencja " pana Dwornika w pełnej krasie :-) :-) Wyszło teraz gdzie PiS ma miasto i jego mieszkańców. List typu - pełna kompromitacja. Zastanawiam się teraz po co komu , po co miastu tacy radni ( radni z PiS ), którzy będa funkcjonować teraz tylko po to i wyłacznie po to by mieszać, nie zgadzać się, tupać nózkami i wpijac kij w mrowisko. Ale niech trochę tego " folkloru " tam będzie. Grunt że jest większość ,której zależy na mieście i dzięki temu coś w tym mieście będzie się realizować dla jego rozwoju i dla dobra mieszkańców.

  • ~ 2014-12-12
    17:16:18

    67 4

    Nie będę odpowiadał na zaczepki Łukaszowi Dwornikowi wobec mojej osoby , ale proszę Cię Łukaszu , abyś wylał swoje żale i pretensje na osoby , które zrobiły cyrk na Sesji Rady Miasta w dniu 1 grudnia o których już mi się wydaje wszystko powiedziałeś !

  • ~werkk 2014-12-12
    17:43:09

    15 2

    Ja proponuję aby wszyscy radni PiS przepisali się do PO wtedy wykolegujecie BSR I wtedy padłby blady strach na niektórych urzędników.

  • ~ 2014-12-12
    18:14:04

    26 3

    Panie Andrzeju bardzo dobrze pan zrobił występując z PISu bo wiem że panu ważniejszy jest Rybnik a nie jakieś walki o stołki, pan chce dbać o wizerunek Rybnika a nie o względy partyjne , udowodnił pan wszystkim że Rybnik ponad wszystko i tak trzymać

  • ~ 2014-12-12
    18:18:46

    1 15

    Nie tylko was, ale i mieszkańców miasta. Podejrzewam, że na kolejnym rondzie stanie "tęcza miłości".

  • ~hub381 2014-12-12
    18:27:03

    41 0

    "... przyjechała baba z Kobióra i za pozwoleniem"wielkiego wodza a małego ducha",zaćzęła kapować Rybniczan ..."
    A jala-dosyć mamy workowców ... Rybnik dla Rybniczan...

  • ~Piachu74 2014-12-12
    18:53:20

    49 0

    Jeżeli taka poseł Kloc z Kobióra potrafi wprowadzić do sejmiku z okręgu rybnickiego swoją sekretarkę/córkę Julię Kloc, to nie ma się co dziwić, że czują się mocni. A tu taki ZONK:)

  • ~inzynier 2014-12-12
    19:11:19

    11 2

    Piotrze_o5, idąc twoim tokiem myslenia....jedne marionetki znikną ...., a inne się pojawią na festynach idziesz o zakład.Niestety nadal lojalność jest towarem deficytowym.

  • ~cupino 2014-12-12
    19:27:57

    3 1

    Inaczej zatytułowałbym ten artykuł, na „WSZYSCY RADNI ZDRADZILI RYBNIK”. Jak wszyscy oni mówią o dobru Rybnika, to po co taka szopka. Widzę, że każdy z nich ma swoje własne cele i dążenia do wykolegowania wszystkich bez wyjątku. Ludzie dlatego nie chodzą już do głosowania, nie jestem pewny, ale frekwencja nie przekroczyła 35%. Bo kto teraz chodzi na wybory, żeby wypełnić swój obowiązek obywatelski, jak widzi co się dzieje po wyborach. Jakby frekwencja była powyżej 60% to wtedy mogliby mówić, że robią coś z wolą mieszkańców Rybnika. Co z tego, że wizualnie Rybnik jest coraz piękniejszy, ale zapomina się o najważniejszym o mieszkańcach, którzy są największym skarbem Rybnika. Co z tego, że powstało osiedle, na które stać nielicznych. Co z tego, że ludzie po wyższym wykształceniu mają pracę za najniższą krajową. Co z tego, że powstaje kolejny supermarket, a mali przedsiębiorcy bankrutują. Co z tego, że byłem na wyborach, jak tylko dbają o samych siebie i swoich koleżkach.

  • ~tytus52 2014-12-12
    19:55:39

    9 2

    Mysle ze dobrze sie stalo , PIS to partia ktora chce za wszelka cene podzielic Narod , Przeciez widac w nich nienawisc zlo chec przejecia wladzy za wszelka cene . Dzieki Bogu ze nie maja oni juz wladzy w Rybniku . Moze to byc kazda inna partia ale byle nie PIS . Dobrze zrobil byly prezydent ze obral taka droge ,bo zrozumial ze wladza musi byc silna i to musi byc znaczna wiekszosc a szczegolnie podoba mi sie gest ze chce pomoc swojemu nastepcy , Bo liczy sie dobro miasta nas ludzi a ten krok to krok do silnej wladzy .Nie jestem politykiem ani nie naleze do zadnej parti ale powiem jedno w polityce wygrywa sie dobrem a nie zlem . Jak slysze do czego ma byc wykorzystana data 13 -tego grudnia ,Do czego Pis chce uzyc biskupow . czym ma byc marsz .Ludzie czy po to zomo palowalo mnie w Gliwicach przed kosciolem po mszy w rocznice ,zeby teraz gdy mamy uszanowac pamiec tych ktorzy Walczyli o wolnosc ktos fundowal nam jakis cyrk .A biskupi i ksieza zajmijcie sie gloszeniem ewangeli i czynieniem dobra a nie nienawisci ,bo ja tez jestem katolikiem i jestem tym oburzony .Dlatego popieram decyzje bylego prezydenta

  • ~rybnikus 2014-12-12
    20:02:48

    11 0

    ~hub381 i inne obłudne typy, wspomnijcie o swojej rybniczance Kluzik-Rostowskiej!

  • ~Maalibu 2014-12-12
    20:43:58

    20 2

    PiS tak blisko Boga... A tu "Jak Kuba Bogu" Tak Wojaczek PiSowi... Szanuje Pana Andrzeja za to co zrobił, jest Rybniczaninem a nie pieskiem PiSu. Gratauluje nowemu Prezydentowi, zyskał świetnego radnego w swojej koalicji.

  • ~bronekk 2014-12-12
    21:10:18

    2 8

    Tyle że nienawiść i dzielenie narodu to widać po stronie PO od 2005 roku a od 2010 to już na pewno. PO posiada prawie wszystkie media i wszystkie ważne stanowiska w Polsce więc gdyby chciało skończyć ze szczuciem na opozycję to dawno już by to zrobiło, ostatnio to nawet i Milerowi się obrywało. Tyle że Po jest to nie rękę, jątrzyć, szczuć, to po prostu ich żywioł. A wystąpienie pana Dwornika bardzo wyważone, zapowiedział że będą konstruktywną opozycją, a przecież PO zawsze chciało mieć konstruktywną opozycję, no bo chyba nie chcą być chyba partią totalitarną bez opozycji prawda?

  • ~ 2014-12-12
    21:13:42

    14 2

    Jakoś nikt nie zauważył tego, że GDYBY na pierwszej sesji RM wybrano Pana Wojaczka zamiast Pana Dwornika - to przewodniczącym by był wtedy Pan Wojaczek. A podczas tej drugiej sesji Rada by w sumie wybrała Pana Fudalego na przewodniczącego RM. Wtedy to Pan Wojaczek przestał by być przewodniczącym. I co wtedy? Czy Pan Wojaczek obraził by się na Pana Fudalego? Tak więc wybór Pana Dwornika i tak jak się okazało nie był pretekstem do pewnych zachowań, obrażania się czy wzajemnych animozji. Tu chodzi o coś innego. Tak jak to piszący w komentarzach przywołali - niech Szanowna Redakcja postara się o wywiad z byłym prezydentem Makoszem - co o tym sądzi.

  • ~norton 2014-12-12
    21:36:55

    2 12

    A kimże jest Makosz? Jakaś wyrocznia? Był prezydentem prawie 20 lat temu i jego miejsce jest już w historii Rybnika.

  • ~riko 2014-12-12
    23:58:45

    18 0

    Moze za wczesnie na to zapytanie - ALE ? -co dalej z zatrudnieniem najblizzszych zastepcow A.F - /LIZUSOW/- czy zlozyli juz wnioski do Urzedu Pracy czy otrzymaja jakies konkretne stanowiska w U.M.- nadal ???? - CIEKAWE ? !!!!!!!!!!!

  • ~chris25 2014-12-13
    00:24:51

    12 0

    @maalibu-Nie ma czego gratulowac,bo wszystko w Rybniku po staremu ,a mialo byc takie odswiezenie UM.Po tej koalicji z PO niczego dobrego nie spodziewam sie ,tylko klakierow przybylo.

  • ~chris25 2014-12-13
    01:22:08

    0 2

    Moze w tej kadencji doczekamy koalicji PO-PiS .I jakbyscie to komentowali ? Nastepny szok .

  • ~ 2014-12-13
    01:45:55

    6 2

    Dlaczego padło takie stwierdzenie, że "Uważaliśmy, że rządy PO nie są dobre dla Polski i nie będą służyć Rybnikowi." - a może odwrotnie ma się kolej rzeczy, rządy PIS-u nie byłyby korzystne dla Rybnika i dlatego ponieśliście klęskę...? a Pan Fudali wg. mnie zrobił dobrze, bo wybrał to co podpowiada logika.

  • ~myshorek1 2014-12-13
    08:20:23

    6 0

    Ojojoj PiS nie umie przegrywać. Ale PO albo BSR umie? Pan Kuczera ma na sumieniu osławione facebookowe Rybnickie Ploteczki, bo jak wygrywać to po trupach, pan Fudali wylewa żale na czarny PR i na złych ludzi, co to do głosowania nie poszli. Dwa tygodnie temu byli w stanie sobie największe świństwo zrobić, obecnie dla wspólnych stołków, zrobili dokładnie to samo, co PiS na poprzedniej Radzie. Ktoś ma jeszcze jakieś złudzenia, że to naprawdę o dobro Rybnika chodzi? Hahahahaha :-D. Dobre. Po tej "wielkiej zmianie" zmienił się tylko prezydent kukiełka i na siłę wciśnięty Masłowski. Aleeeee mi zmiany wielkie ohoho....

  • ~Maalibu 2014-12-13
    09:55:35

    8 2

    Ludzie zrozumcie, Miastu jest potrzebna ewolucja a nie rewolucja. Nie glosowałem na p.Kuczerę. Ale teraz wierzę z całego serca że młodość + doświadczenie okażą się idealnym połączeniem! Trzeba wspierać władzę!

  • ~rzyt 2014-12-13
    12:47:31

    15 1

    piotr_o5; A po co w ogóle są robione te festyny? Co one dają oprócz "prezentowania" się ludzi, którzy chcą nam robić dobrze. Tak ogłupiających imprez jak festyny w dzielnicach w Rybniku nie spotkałem nigdzie na świecie.

  • ~myshorek1 2014-12-13
    12:49:38

    12 0

    Ewolucja nie polega na podtrzymywaniu tych samych ludzi na tych samych stanowiskach. Albo na sąsiednich stołkach. Oni już nic innowacyjnego nie wymyślą a władza długo sprawowana deprawuje. Ewolucja to jest proces wielozmianowy, tu liczyliśmy raczej na Nowe pomysły, Nowe spojrzenie, Nowych ludzi, czyż nie?

  • ~rys51 2014-12-13
    12:53:13

    8 2

    PiS płacze bo w tej sytuacji nici z fuchy dla byłego Prezesa RSM. O to chodzi !!!

  • ~joawol 2014-12-13
    12:54:08

    3 1

    popłacz się Emo a potem poczytaj sobie trochę książek np. podręcznik do historii z gimnazjum

  • ~zorza54 2014-12-13
    19:15:00

    5 0

    Kiedy ja przeczytam, że oni coś pożytecznego zrobili dla dobra ogółu bo narazie to walka buldogów pod dywanem i ciągle jakieś gierki i zabawy.....

  • ~bikerek 2014-12-13
    21:44:07

    6 1

    A gdzie się stracił tamat ; http://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,dzis-w-warszawie-marsz-w-obronie-demokracji-i-wolnosci-mediow-rybniccy-dzialacze-pis-u-tez-jada,wia5-3266-25864.html . Cenzura na rybnik.com.pl , platformerski organ informacyjny niezadowolony z pokojowego charakteru marszu.

  • ~ujek 2014-12-13
    22:29:20

    11 0

    KABOCIORZE i tela !!!

  • ~Adaśko 2014-12-14
    00:43:56

    12 0

    Nic nowego,że p.Fudali robi co chce.To walka o stołek,a nie o miasto Rybnik.Pytanie?Dlaczego p.Fudali został przewodniczącym?Czyżby PO było takie samo?Pieniądz rządzi w Rybniku?Nic dobrego dla tego miasta nie wróże.To moje zdanie i mam nadzieje,że się mylę.Nasze miasto kolejnych bzdurnych decyzji nie wstrzyma.To miasto w dalszym ciągu tonie.Niech nowa władza pokaże na co ją stac,a nie liczy tylko swoje pieniążki za swój stołek.Mieszkańcy już robią co mogą,ciekawe czy wreście UM zacznie słuchac nas mieszkańców co mamy do powiedzenia.

  • ~ 2014-12-14
    09:23:24

    0 2

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~wera 2014-12-14
    10:31:42

    14 0

    Od dawna było wiadomo, że AF nie jest osobą trwałą w swoich przekonaniach a jedyny cel przyświecający magistratowi to utrzymanie koryta, z tego co widać na razie nowy prezydent nie przeprowadza rewolucji na stołkach w ośrodkach wczasowych typu RSK czy MOSiR gdzie od 16lat zasiadają święte krowy adama,miejmy nadzieję że się to zmieni

  • ~bikerek 2014-12-14
    13:40:57

    8 1

    Zadam pytanie - właściwie co zawdzięczamy ludziom PO i PSL czy SLD? Nic ! Tylko afery i podział narodu. Euro - afery. Drogi - afery. Stadiony - afery. Kolej - afery. Lotniska - afery. Morze i rzeki - afery. Stocznie - afery. Koleje górskie - afery .Parki narodowe - afery. Grunty orne - afery. Dopłaty do rolnictwa - afery. Łupki - afery. Gaz ziemny – afery. Zakłady azotowe - afery. Energetyka -afery. Komputeryzacja i cyfryzacja - afery. Rządowe premie - afery. Smoleńsk – afery. Szkolnictwo - afery. Zdrowie - afery. Dyplomacja - afery. Koncerty - afery. Wdrażanie dyrektyw - afery. Sądy i prokuratura – afery. Wojsko i policja – afery. Cyfryzacja bezdomnych - afery. In vitro - co jeszcze nie? Będzie na pewno! Pytam tak po prostu - czy jest jakaś dziedzina życia w której mafia Tuska nie narobiłaby afer? A teraz szczur ucieka z tonącej balii i zostawia zdemolowane państwo z rozłożoną służbą zdrowia, szczątkową armią, z olbrzymi długami które będziemy spłacać przez pokolenia.

  • ~highflyer2 2014-12-14
    19:09:12

    4 2

    pytanie - czy ktoś wie co się dzieje z panią Ewą Ryszka i czy przypadkiem nie zostanie kolejnym vice prezydentem ?

  • ~1floyd 2014-12-14
    19:53:37

    7 1

    Historia kołem się toczy. Kiedyś radni odwrócili się po przegranych wyborach prezydenta i przeszli do BSR. Obecnie coś podobnego. Podejrzewam gdyby A.F. próbował dalej trzymać z PISem to po kilku miesiącach szeregi BSR i tak by stopniały. A tak były prezydent upiekł dwie pieczenie na jednym ogniu. Jedną to to że dalej jest u władzy, co w przypadku trzymania z PIS nie było takie pewne. Drugą zapewnił bezpieczeństwo swoim protegowanym, bo tej sytuacji dużego wietrzenia w UM czy innych spółkach raczej nie będzie. Stąd też chyba posada v-ce dla Kopera. A poza tym dieta przewodniczącego rady jest wyższa niż zwykłego radnego. Plusem całej sytuacji była mina posła PISu podczas transmisji obrad. No stołki przygotowane dla ludzi PISu są jakby mniejsze.

  • ~Lukasz_Cofalik 2014-12-15
    07:26:52

    0 4

    @bikerek to nie mafia Tuska a tacy zakompleksieni polacy jak Ty.

  • ~rzyt 2014-12-15
    10:29:02

    8 0

    Ciekawe ile będzie kosztowała stanowisk ta koalicja prezydenta Kuczerę?

  • ~andy99 2014-12-26
    22:22:33

    3 0

    Jakieś Kloce,czy inne Sobierajskie nie będą pouczać samorządowców w mieście Rybniku co dla miasta jest dobre.

  • ~Juls Cziwello 2016-09-30
    10:26:09

    1 2

    Panie Wojaczek wielki szacunek. Niech Pan zostaie przy byciu samorządowcem i omija szerokim łukiem brudne partie.

  • ~Juls Cziwello 2016-09-30
    10:33:13

    2 0

    To teraz Janik na dywanik do prezesa ;) życzę miłego weekendu ;)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5043