zamknij

Wiadomości

Rozpoczął się remont ul. Hallera w Rybniku. Będą utrudnienia

2015-05-26, Autor: 
Jak informuje Urząd Miasta Rybnika, dziś rozpoczął się remont nawierzchni jezdni ulicy Hallera, na odcinku od ronda Hallera-Wodzisławska-Dworek-Raciborska do skrzyżowania z ulicą Wiejską. Kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami w ruchu.

Reklama

We wtorek, 26 maja, w godzinach popołudniowych rozpoczną się prace związane z frezowaniem nawierzchni jezdni – prace będą powodowały utrudnienia w ruchu.

W dniach 28, 29 maja oraz 1 czerwca br. prowadzone będą zaś prace związane z asfaltowaniem – roboty będą wykonywane przy zamknięciu drogi.

Na czas zamknięcia wprowadzony zostanie objazd trasą: rondo Hallera-Wodzisławska-Dworek-Raciborska, ul. Wodzisławska przez rondo Wodzisławskie, ul. Reymonta, ul. Młyńska, ul. Targowa,  ul. Rzeczna do ulicy Hallera.

W związku z remontem wystąpią również zmiany w komunikacji miejskiej.

Prace mogą zostać wydłużone w razie wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych.

Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (23):
  • ~Piachu74 2015-05-26
    14:58:50

    17 0

    Zapowiada się Armageddon przez parę dni- ww. remont i zamknięta droga w kierunku Rud...

  • ~lordofthedrinks 2015-05-26
    15:30:39

    26 0

    Ja rozumiem , że remonty są potrzebne i trzeba je przeprowadzać.....ale do jasnej ciasnej, może by jakiś geniusz logistyki w końcu pomyślał i zaplanował koordynację robót drogowych w mieście. Podpowiem, że teraz jest dobry czas na przeprowadzenie remontu nawierzchni ronda Kotucza/Budowlanych oraz przykładowo Wodzisławska/Reymonta. Nie lepiej od razu zakazać jazdy samochodem po Rybniku. Pomyślicie kiedyś o ludziach, żeby im się lepiej mieszkało? Czy tylko żeby wam się papiery z dofinansowaniem zgadzały? Ruszcie głową i skoordynujcie te prace.....

  • ~Wyborny 2015-05-26
    18:06:02

    8 0

    chyba mozna jakos logicznie i sensownie to zaplanowac... korki beda przeogromne...

  • ~piotrekdec 2015-05-26
    18:58:18

    23 0

    za komorowskiego korków nie było!

  • ~regan 2015-05-26
    20:50:11

    22 0

    rudzka, hallera, mikołowska. wielopolska od ronda do gliwickiej miasto stoi :)

  • ~ 2015-05-26
    21:07:51

    13 0

    Mam nadzieję, że dzisiaj razem mieszkańcami Rybnika stali też w korkach nasi urzędnicy razem z prezydentem na czele. Wspaniała kumulacja robót drogowych i prowadzonej wycinki drzew!!!!

  • ~Arteks 2015-05-26
    21:14:57

    0 10

    Miasto stoi tak czy owak - czy są remonty czy ich nie ma. Zbyt dużo aut, zbyt duży ruch, zero pomysłów na usprawnianie ruchu poza budową kolejnych rond i kolejnych dróg które po jakimś czasie też się korkują, co raz gorzej się wyjeżdża na drogi z pierwszeństwem, zacofana komunikacja miejska, brak jakichś wizjonerskich pomysłów władz miasta, brak sensownych ścieżek rowerowych, brak współpracy miasta z Kolejami Śląskimi. Rybnik jest chyba jedynym miastem w którym Urząd Miasta nie może dogadać się z koleją odnośnie poszerzenia wiaduktów - po naukę niech jadą np. do Sosnowca albo Tychów gdzie władze ciągle współpracują z koleją odnośnie różnych projektów i jakoś potrafią się dogadać, a w Sosnowcu poszerzono drogę pod wiaduktem z 2 do 4 pasów mimo że konstrukcyjnie był podobny do tego na Chwałowickiej. Kłania się też brak wprowadzania zasad zrównoważonego transportu i sprawniejszej komunikacji miejskiej - a to szkodzi tak naprawdę wszystkim, nawet tym którzy muszą korzystać z aut jak choćby ci którzy prowadzą biznesy czy usługi swoimi autami. Ciekawe co myśli Kuczera stojąc codziennie rano w korku na Wodzisławskiej kiedy jeździ do pracy - że tak ma być już na zawsze? Ponoć nie ma nierozwiązywalnych problemów. Swoją drogą kilka lat temu Politechnika Bydgoska przygotowała propozycję nowego układu ruchu w Śródmieściu Rybnika i zalecała likwidację niektórych rond. Ciekawe w której szufladzie wylądowało to opracowanie...

  • ~GieKSa2 2015-05-26
    21:25:33

    13 0

    arteks ty faktycznie masz nieźle zjechane w swym ptasim móżdżku.......jeszcze 2 tygodnie temu w Rybniku wszystko grało wg ciebie jak w zegarku. Wszędzie było źle, albo jeszcze gorzej i naraz cud...arteks przejrzał na oczy!!! Wygrana p. Dudy jeszcze niejednemu poprawi wzrok

  • ~ 2015-05-26
    21:44:34

    0 2

    niech zrobią ulice wielopoziomowe tak jak parkingi i sprawa będzie załatwiona , nie będzie żadnych korków

  • ~Arteks 2015-05-26
    21:44:57

    0 7

    @GieKsa2 - widocznie nie potrafisz czytać ze zrozumieniem lub mnie z kimś pomyliłeś. Od lat uważam, że Rybnik prowadzi bardzo złą politykę komunikacyjną. Jakość dróg bardzo się poprawiła ale niestety władze nie mają pomysłu na uspokojenie ruchu i jego zmniejszenie. Kluczem do tego są zasady zrównoważonego transportu - wprowadzane w wielu miastach i kompletnie nieznane w Rybniku. Natomiast mimo takich mankamentów Rybnik i tak jest fajnym miastem. :)

  • ~mb3366 2015-05-27
    07:28:48

    21 0

    Żeby poprawić układ komunikacyjny w Rybniku nie trzeba aż tak wielkich inwestycji. Mam tylko wrażenie, że ignorancja urzędników nie zależy od tego kto jest prezydentem. W mieście brakuje prawo skrętów. Podam kilka przykładów, nie wszystkie bo tego jest mnóstwo.
    Ulica Mikołowska - kierunek do Rybnik - korek zawsze. Na skrzyżowaniu z Wielopolską jest pas do skrętu w Stawową... po co i tak nikt tam nie skręca, bo wszyscy skręcili koło Politańskiego. Mozna przemalować strzałki i na jednej zmianie świateł ucieknie 2 razy wiecej aut (zobaczcie jak duzo aut skreca w Wielopolską). 2 przykład. Mikołowska, światła z Przemysłową. Mamy lewoskręt do dworca Paruszowiec(po co tam skręcać), a nie ma prawoskretu w Przemysłową (choc jest zielona strzałka) Efekt ? stoi Mikołowska i Wyzwolenia. 3. Rondo kolo BP/Mc drive. Prawoskręt w Budowlanych. Po co nam rondo o pow hektara ? (ok było pierwsze w Rybniku, ale każde kolejne jest już mniejsze. Efekt zmniejszenia ronca i budowy prawoskrętu ? zobaczcie jak rozkłada się ruch i ile aut jedzie w stronę reala a ile w stronę nowin. Tu nie trzeba być ekspertem. 4. wiadukt kolejowy i rondo obok KBO. Nie ruszając wiaduktu, tam jest 50-6- m trawnika na ktorym powstaje piekny prawoskret w strone byłego PKS. 5. Wyremontowano wiadukt i zrobili prawoskret do Biedronki (gdzie nigdy nie byo korka) Ostatnio w piatek o 15.10 korek do ronda konczyl sie koło chlodni... wiec jest prawoskret ale nie tam gdzie trzeba. itd itp można by jeszcze przytaczać...

  • ~GieKSa2 2015-05-27
    09:02:38

    5 0

    arteks czyje to moga byc słowa? " - chcesz coś mówić o perspektywach komunikacyjnych to porównajmy - Rybnik zacznie w przyszłym roku budowę nowoczesnej drogi ekspresowej, południowej obwodnicy miasta, droga nie tylko odkorkuje miasto ale umożliwi świetny dojazd do wielu obecnie niedostępnych terenów inwestycyjnych, planowane są też remonty ostatnich wylotówek z Rybnika które jeszcze ich nie przeszły - Rudzkiej i Mikołowskiej, trwa remont linii kolejowej Rybnik-Chałupki - mają się pojawić pociągi w kierunku Czech, w latach 2016-17 planowana jest całkowita przebudowa stacji Rybnik, pojawią się wysokie, nowoczesne perony takie jak w Katowicach, windy dla niepełnosprawnych itd., znacząco poprawi się czas dojazdu do Rybnika z płd. części województwa i do Katowic, jest szansa aby również uruchomić pociągi z Rybnika do Gliwic po remoncie tej trasy który ma się rozpocząć jeszcze w tym roku, to będzie miało wpływ na jeszcze większą restytucję kolei w naszej mieście - i z pewnością wpłynie na przyzwyczajenia i zamianę w dojazdach auta na pociąg, w grudniu mają się pojawić w Rybniku pociągi EuroCity do Warszawy (to taka niespodzianka, media o tym jeszcze nie piszą ja już o tym wiem). Co do komunikacji miejskiej to możliwe że w pod koniec roku 100% z kilkudziesięciu rybnickich autobusów będzie niskopodłogowa z klimą itd, ..." prawie same achy i ochy o Rybniku....szukac dalej twoich wypowiedzi, fałszywych wypowiedzi....

  • ~Arteks 2015-05-27
    11:40:42

    0 6

    @GieKSa2 - nie irytuj się! Specjalnie dla ciebie wyjaśniam. Wszystko się zgadza i nie ma tutaj żadnego fałszu. To że Rybnik czekają ciekawe i duże inwestycje infrastrukturalne to pozytywne fakty, także to że przybywa autobusów niskopodłogowych i kolej przeżyje swój prawdziwy renesans. Ale to że miasto nie potrafi w skuteczny sposób wprowadzać zasad zrównoważonego transportu to też jest niestety fakt i to negatywny który wpływa na co raz gorszą płynność ruchu w mieście... W Tychach z jednej strony też remontuje się drogi i też buduje nowe ale przy tym inwestuje się np. w szybką kolej miejską i to naprawdę w przekonywujący sposób tworząc węzły przesiadkowe, podziemne parkingi przy przystankach kolejowych, łącząc taryfę kolejową z autobusami. U nas tego nie ma.
    Inwestycje w Rybniku będą duże ale problem czy miasto może z nich wycisnąć wszystko co się da? Na razie nie potrafią od lat dogadać się z PKP PLK odnośnie poszerzenia wiaduktów co jest - delikatnie mówiąc kompromitujące w sytuacji kiedy innym miastom się to udaje.

  • ~Arteks 2015-05-27
    11:49:19

    0 3

    @mb3366 - nie kwestionuję tego co piszesz bo być może w niektórych miejscach prawoskręty mogłyby być przydatne (zresztą i tak dobrze że się pojawiły w wielu miejscach) ale mi się wydaje że problemy Rybnika są daleko głębsze bo to co proponujesz to działania doraźne. Miasto nie prowadzi racjonalnej polityki związanej z ruchem pojazdów i zamiast uspokajać ruch - raczej działania idą w kierunku zachęcania do poruszania się autami... Co raz trudniej wbić się w główną ulicę, co raz trudniej przejść na drugą stronę ulicy, co raz głośniej, co raz trudniej o miejsce parkingowe... 10 lat temu mieliśmy problemy z poruszaniem się w kilku miejscach Rybnika. Teraz co raz trudniej aby wskazać ulice gdzie nie ma korków. Bez radykalnych działań będzie tylko gorzej. No ale ani poprzednia ekipa, ani ta nie ma pojęcia o zasadach zrównoważonego transportu i nie chce słuchać dobrych rad i nie wiąże słabej funkcjonalności rybnickiej komunikacji miejskiej z ilością pojazdów na naszych ulicach.

  • ~GieKSa2 2015-05-27
    12:39:23

    5 0

    areks ależ ja się wcale nie irytuję, ale staram się pokazać jaki jesteś fałszywy w swoich komentarzach, a jest ich dziesiątki...

  • ~mb3366 2015-05-27
    13:19:41

    6 0

    Arteks, Nie twierdzę problem można w 100 % rozwiazać prawoskrętami. Chodzi o to, że to są inwestycje niskonakładowe, możliwe do przeprowadzenia szybko i bez wydawania milionów, a ułatwiły by wiele. Nie widze natomiast niczego w działaniu władz co miałoby usprawnić istniejącą sytuacje. Kiedys się zastanawiałem dla czego miasto do komunikacji nie chce właczyć szynobusów. np linia Paruszowiec - Wodzisław. Przecież po to powstał dworzec na Paruszowcu, dla huty Silesia. Jesli w tym momencie na terenie Siesii pracuje kilka tysięcy osób, a wielu z nich z Wodzisławia / Radlina. Na nic nam komunikacja miejska oparta na autobusach stojących w korkach...

  • ~lordofthedrinks 2015-05-27
    15:08:34

    5 0

    mb3366 zgadzam się z Tobą całkowicie. Tu w wielu przypadkach można znacząco usprawnić ruch nie wydając potężnych pieniędzy. Nie zrobimy tym rewolucji, ale będzie widoczna poprawa. Ja bym dodał tu jeszcze kilka pomysłów. Jadać w stronę Rybnika wystarczy jeden samochód skręcający w ulicę Sosnową, a tam tych aut w godzinach szczytu skręca sporo, a momentalnie tworzy się kilkudziesięcio a nawet kilkusetmetrowy korek samochodów jadących od strony Bełku (mówimy o godzinach popołudniowych w dni robocze)> wystarczyłoby wyciąć trochę krzaków zrobić kilkanaście, kilkadziesiąt metrów dodatkowego pasa, problem rozwiązany . Ale to musi iść w parze ze zmianą organizacjo na następnym omówionym już skrzyżowaniu. Głównym problemem Rybnika jest zakorkowanie ulic Wyzwolenia i Mikołowskiej, i tak jak powiedziałeś winne temu jest tragiczne rozwiązanie na skrzyżowaniach z Przemysłową i Stawową. Te światła powodują zapychanie się rond aż do Kotucza/Budowlanych w godzinach szczytu. I nie wiem czy tylko mnie irytuje ustawianie drogowskazów z nazwami miejscowości przy rondach w taki sposób iż właściwie zasłaniają one widoczność...

  • ~Arteks 2015-05-27
    18:37:58

    0 5

    @GieKsa2 - ty nie rozumiesz słowa fałszywość, a co dopiero jakichś problemów komunikacyjnych... Zajmij się lepiej piłką - przy niej można się ekscytować ale nie trzeba specjalnie myśleć. Ps. Też lubię piłkę. :) @mb3366 - fajnie że zauważasz te problemy - władze miasta ich nie widzą... W grudniu będzie wyremontowana linia kolejowa z Chałupek do Rybnika - poza stacją w Rybniku, wszędzie nowe perony, nowe torowisko, wyższa prędkość. Niestety w przeciwieństwie do niektórych samorządów nie zauważyłem u nas zainteresowania większego wykorzystania kolei w transporcie osób. @lordofthedrinks - na Mikołowskiej korek długości kilometra zdarza się już nawet poza godzinami szczytu... Ostatnio przejeżdżałem ok. 9.00 i też był w stronę Rybnika. Nie wiem czy zgodzicie się ze mną ale zauważcie że w naszym mieście działa idealnie zasada, że czym więcej buduje się nowych dróg - tym więcej mamy aut. Dlatego oczywiście popieram wasze inicjatywy ale... bez kompleksowego podejścia do problemu - nie rozwiążemy go. Tu jest potrzebna całkowita zmiana polityki transportowej miasta i rozpoczęcie korzystania z dobrodziejstw i dobrych przykładów tych którzy wdrożyli zasady zrównoważonego transportu. To nas uratuje przed paraliżem komunikacyjnym który się zbliża do Rybnika.

  • ~GieKSa2 2015-05-27
    19:41:35

    1 0

    arteks ty jesteś fałszywy w swoich komentarzach, bo na żorskim portalu hołubisz władze Rybnika, a na rybnickim nadajesz na te same władze....fajnie było jak nic nie robili, ale jak zaczęli remontować, to ci nie pasuje......może w twojej tępej łepetynie zrodzi się jakiś super pomysł?...podpowiadam: tramwaj, tramwaj w Rybniku....hahaha

  • ~Arteks 2015-05-27
    20:58:22

    0 0

    @GieKsA2 - nikogo nie hołubię i nikogo nie potępiam. To co lubię to dyskusje na argumenty, a nie wycieczki osobiste. ;) Jeśli nie rozumiesz jakiegoś zdania - to przeczytaj je 2, 3 albo 4 razy. To, że Rybnik dba o jakość dróg i ich remonty to się ceni, to że chce budować nowoczesną arterię na południu miasta, która przysłuży się wielu różnym funkcjom to również chwalebne... Ale to że nie potrafi dogadać się z PKP w sprawie poszerzenia wiaduktów albo że nie dopasowuje komunikacji miejskiej do współczesnych potrzeb mieszkańców - to też niestety konkretne fakty które nie napawają optymizmem. Co do tramwajów - nie śmiej się, wiele miast francuskich czy hiszpańskich wybudowało linie tramwajowe od nowa. W USA Portland zaczął rewitalizację miasta od... budowy linii tramwajowej. Dzisiaj jest to miasto do którego ściąga masę ludzi z całych Stanów (a przecież w USA jest wiele miast które traci mieszkańców). W Polsce miastem które właśnie buduje tramwaje jest Olsztyn - władze tego miasta twierdzą wręcz, że tramwaje pozwolą rozwinąć miasto.

  • ~ 2015-05-27
    22:36:41

    4 0

    i w ten oto sposób powrót z pracy trwa nie 15 a 45 min...

  • ~GieKSa2 2015-05-28
    18:49:39

    0 0

    arteks czyżby? oto twoje słowa:"@gestskoczka - wiesz, wybacz ale o Jastrzębiu czy Żorach mówi się, że tam się życie toczy wokół osiedlowych budek z piwem... W dodatku Żory są jeszcze o tyle zapyziałe, że nie mają żadnych poważniejszych zakładów pracy, nie pełnią żadnych funkcji wobec sąsiadów, nie ma u was urzędów, instytucji, nie ma porządnych zakładów pracy, komunikacja publiczna prawie umarła, kultura nie istnieje, nawet rozrywki dla młodych za bardzo nie ma, oświata taka sobie. Istne prowincjonalne, zapyziałe miasteczko którego sens egzystencjonalny tkwił zawsze tylko w sąsiadach. Pan prezydent Socha powinien jakoś docenić to i co roku jakiś prezent dla władz Jastrzębia i Rybnika fundować za to, że żorzanie mają u nas dobre miejsca pracy i dzięki czemu wpływy do budżetu miasta są takie jakie są :)".... i ty nikogo nie potępiasz??? fałszywa tubo...ty już wiesz czyja i część z nas także to wie

  • ~Arteks 2015-05-28
    19:49:51

    0 0

    @GieKsA2 - dalej uważam, że masz problemy z czytaniem lub zrozumieniem. To nie jest potępienie lecz subiektywna ocena faktyczna - myliłem się w czymś? Słuchałeś w ogóle gromy jakie leciały w czasie kampanii wyborczej z jednej i drugiej strony barykady? Niektóre zjadliwe, niektóre złośliwe - ale nikt nie uważa aby to było jakieś potępianie kogokolwiek. Przecież to że to są dziury w dużej mierze uważają sami mieszkańcy tych miast. A już w latach 80. Nowiny pisały czasami w kontekście Żor czy Jastrzębia że to są betonowe pustynie - mimo cenzury i mimo tego, że były to "dzieci PRL" budowane na wzór radzieckich miast-blokowisk... A co do dróg to dzisiaj słyszałem w Faktach TVN, że Łódź, Katowice, Poznań i Gdańsk wprowadziły na niektórych ulicach lub w całych strefach ograniczenie dla samochodów 30 km/h. Prezydent Katowic wypowiedział się, że mimo protestów niektórych mieszkańców - trzeba tworzyć przyjazne miasto także dla pieszych. Ktoś z gdańskiego UM powiedział, że docelowo 70% gdańskiego Śródmieścia będzie objęta takim ograniczeniem. Wiadomo, że nie wszyscy go będą przestrzegać ale z pewnością to jeden z pomysłów na poprawę bezpieczeństwa pieszych i... zniechęcanie ludzi do poruszania się autami po różnych wąskich i zapchanych uliczkach śródmieścia. Pewnie nie wszystkich mieszkańców to uszczęśliwia ale... z pewnością jest to jakiś klocek do tworzenia przyjaznych miast.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5074