zamknij

Wiadomości

Rozpoczął się protest włoski nauczycieli

2019-10-23, Autor: 

Związek Nauczycielstwa Polskiego podjął decyzję – dzisiaj (23 października) rozpoczął się bezterminowy protest włoski nauczycieli. Na czym on polega?

Reklama

Przypomnijmy, na początku października informowaliśmy Was o tym, że nauczyciele zamierzają wznowić protest. Ponad pedagogów opowiedziała się za protestem włoskim, czyli za niewykonywaniem pozastatutowych zadań w swojej szkole/przedszkolu/placówce >>Strajk włoski nauczycieli. W Rybniku wypowiedziało się ponad 1000 osób<<

Wznowienie bezterminowego protestu zaplanowano początkowo na 15 października. Został jednak przełożony na wtorek (22 października). Ostatecznie rozpoczął się dzisiaj.

– Zarząd Główny ZNP postanowił kontynuować Ogólnopolską Akcję Protestacyjną Pracowników Oświaty – poinformował prezes ZNP Sławomir Broniarz.

– W ankiecie, którą Związek przeprowadził we wrześniu, 55 proc. respondentów opowiedziało się „za niewykonywaniem pozastatutowych zadań w swojej szkole/przedszkolu/placówce”. Umownie nazwaliśmy tę formę akcji protestacyjnej protestem włoskim. Jest to protest w obronie godności i prestiżu zawodu nauczyciela. Protest w obronie podstawowych praw pracowniczych

- dodał.

Sławomir Broniarz podkreślił, że nauczycielskie wynagrodzenia są bardzo niskie, a w 2020 roku będą niższe od płacy minimalnej w sytuacji, kiedy nauczyciele wykonują bardzo dużo zadań za darmo, bo nie należą one do ich obowiązków.

– Chodzi nam o pokazanie, jak wiele rzeczy nauczyciele zwyczajowo wykonują, choć nie należą one do ich obowiązków. Chodzi o przestrzeganie przepisów dotyczących czasu pracy nauczycieli

– mówił szef ZNP.

– Dlatego tak ważne jest, by wiedzieć, które zadania zlecane przez dyrektora nie należą do naszych obowiązków (jak np. dokonywanie wewnętrznej ewaluacji szkoły, spisywanie wyposażenia sali lekcyjnej), albo za które możemy domagać się wynagrodzenia (np. za godziny nadliczbowe przepracowane w czasie kilkudniowej wycieczki szkolnej)

- dodał Sławomir Broniarz.

Nauczyciele nie są zobowiązani do:

- bezpłatnego prowadzenia kół zainteresowań
- organizowania
 festynów, zielonych szkół, wycieczek
- organizowania
 sobotnich wyjazdów na konkursy z uczniami
- sporządzania
 sprawozdań z pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej
- dokonywania
 wewnętrznej ewaluacji szkoły
- pisania
 i koordynowania „projektów unijnych”
- sporządzania inwentaryzacyjnego spisu z natury

Udział w tzw. proteście włoskim jest indywidualną decyzją nauczyciela/nauczycielki. Przystępowanie do niego będzie procesem rozłożonym w czasie.

– W ramach tego protestu chcemy walczyć o prestiż zawodu, bo nauczyciel ma być odpowiednio wynagradzany, w miejscu pracy powinien mieć zapewnione odpowiednie warunki, a nie tworzyć sobie to miejsce pracy, wykorzystując własny sprzęt i środki finansowe

- wyjaśnił prezes ZNP.

Związek Nauczycielstwa Polskiego oczekuje, że nauczyciele spotkają się z dyrektorami szkół, rodzicami i organami prowadzącymi, by wyjaśnić, na czym polega protest. Jest też otwarty na współpracę z organizacjami pozarządowymi.

- Chodzi o to, by uzmysłowić społeczeństwu wartość edukacji, a jednocześnie uczulić na to, jak wiele wymaga się od nauczyciela. Często niezgodnie z prawem

- dowiadujemy się.

Oceń publikację: + 1 + 44 - 1 - 124

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (52):
  • ~Fischer 2019-10-23
    09:38:44

    Trzymam kciuki i życzę powodzenia!
    Jeżeli nie można wyjaśnić słowami trzeba pokazać doświadczalnie.
    Wytrwałości.
    Nie jestem nauczycielem.

  • ~minowa 2019-10-23
    10:04:12

    To nie jest żaden włoski protest. Byłby nim, gdy nauczyciel matematyki np. uczył tabliczki mnożenia tak długo, aż wszyscy umieliby bezbłędnie.
    Teraz to jest wykonywanie obowiązków ściśle wg przepisów.

  • ~ 2019-10-23
    10:05:41

    Jako mąż nauczycielki czekam na wysyp komentarzy bezmozgów, którzy twierdzą, że nauczyciel pracuje 4 godziny dziennie. Dawć śmiało ptasie różdżki.

  • ~ 2019-10-23
    10:08:16

    Jako mąż nauczycielki czekam na wysyp durnych komentarzy bezmozgów, którzy twierdzą, że nauczyciel pracuje 4 godziny dziennie. Dawć śmiało ptasie móżdżki.

  • ~Fischer 2019-10-23
    10:11:18

    #19# proszę o merytoryczne uwagi. Pewnie miałeś na myśli móżdżki a nie różdżki. Zgadzam się z nauczycielami ale nie zgadzam się na eskalację obelg i chamstwa. Celem jest poprawa szkolnictwa a nie okopywanie się na pozycjach i zamykanie drogi do rozpoczęcia dialogu.

  • ~arkussinus 2019-10-23
    11:13:28

    86 10

    grzebanie w systemie oświaty w Polsce trwa od...1773 roku i trwać niestety będzie do końca świata i jeden dzień dłużej, bo wielu podmiotom najzwyczajniej zależy na mieszaniu w oświacie(np. pokomunistyczne związki zawodowe typu ZNP)

  • ~bikerek 2019-10-23
    11:24:18

    To nie jest protest polityczny ;).
    Ja się pytam gdzie był Broniarz i ZNP jak wcześniej (przed 2015 rokiem) nauczyciele zarabiali kiepskie pieniądze - no gdzie?
    W ostatnich 4 latach nauczyciele odczuli podwyżki (wiem mam w rodzinie nauczycieli).
    Gdzie był ZNP jak na siłę wciskano sześciolatki do szkół, wielu nauczyciel wychowania przedszkolnego straciło pracę. Gdzie byli jak Hall, Kluzik-Rostkowska i Szumilas robiły bałagan w szkole, łącznie z głupawą biurokracją i pisaniem ewaluacji i programów naprawczych itp.
    Teraz może też nie jest cudownie, ale coś się ruszyło i zmierza w dobrym kierunku.
    Za PO/PSL były zwolnienia nauczycieli i gdzie był Broniarz i ZNP, teraz tylko GW, ZNP i TVN straszyły zwolnieniami a okazało się że jeszcze wiele wolnych etatów pozostało.
    Po pierwsze to trzeba uwolnić ZNP i szkołę od starych towarzyszy jak Broniarz i Piekarz itp. Od lat pobierają niezłą kaskę za to że są.

  • ~jacek_ligota 2019-10-23
    11:48:53

    46 66

    @bikerek: w porownaniu z czasami przed 2015 nauczyciele zarabiaja brutto o jakies 500-700 zl wiecej w zaleznosci od stopnia. Ale w tym czasie poza zawodem nauczyciela srednia placa wzrosla o 1300. Jest roznica? Czyli zarabiaja coraz gorzej w porownaniu z reszta spoleczenstwa.

  • ~Hajer Przodowy 2019-10-23
    12:14:14

    83 59

    Pozwalnialbym tych co strajkują a na ich miejsce zatrudniłbym nowych perspektywicznych nauczycieli i tyle .. reszta niech robi w supermarketach ! Myślą że są niezastąpieni !

  • ~ 2019-10-23
    12:30:29

    41 63

    Hajer przodowy to nauczaj swoje dzieci lub wnuki.Szkoła to nima gruba,żeby dodać gupoty

  • ~Hajer Przodowy 2019-10-23
    12:34:31

    69 35

    #19# od tego są nauczyciele ale jeśli chcą lebrować to niech się zwolnią i dają szansę młodszym ... Dziadom mówimy PaPa!

  • ~bikerek 2019-10-23
    12:38:41

    38 19

    ~jacek_ligota
    Płaca minimalna 2015- 1750 zł.
    Płaca minimalna 2019 - 2250 zł
    Gdzie tu widzisz wzrost o 1300 zł.
    W przyszłym roku płaca minimalna wzrośnie do 2600 zł. Ale nauczyciele otrzymają kolejne podwyżki w 2020 na poziomie 6 %.

  • ~Bugsterkova 2019-10-23
    12:40:38

    54 25

    Najbardziej te całe "protesty" uderzają w dzieci. Rozumiem ze każdy chciałby zarabiać więcej, co mają powiedzieć np. pracownicy ZUS? Nauczyciele, lekarze, pielęgniarki, policjanci, górnicy, rolnicy ?! Sorry taki mamy (państwo) klimat i nie da się tego zmienić od razu. Trzeba czasu na poprawę płac, jakości życia etc. A cały szum wokół nauczycieli i ich protestów ma charakter rażąco polityczny

  • ~Abisall 2019-10-23
    12:43:11

    39 33

    "a na ich miejsce zatrudniłbym nowych perspektywicznych nauczycieli "
    Ciekawe gdzie ich znajdziesz... Wszyscy dyrektorzy szkół boją się tego że odejdzie któryś nauczyciel przedmiotów ścisłych bo nie ma kim ich zastąpić.
    Kpicie że na kasę do marketu - bójcie się dnia kiedy faktycznie do tego dojdzie bo nauczyciele sobie tam poradzą
    Uczyć za to będą ludzie z łapanki, nauczyciele pościągani z emerytur itd w klasach po 40 uczniów - bo jak np. pielęgniarkę z Ukrainy znajdziesz tak nauczyciela nie...

  • ~jacek_ligota 2019-10-23
    13:07:07

    21 16

    @bikerek: Naucz sie prosze czytac ze zrozumieniem to co pisza inni i ty sam.
    Ja napisalem o sredniej placy, ty o minimalnej. Napisales najpierw "przed 2015" a podajesz dane z 2015.
    Tu masz informacje prawdziwe:
    srednia placa za wrzesien 2019: 5084,56
    za 2014 (czyli tuz przed 2015): 3783,46
    Roznica dokladnie 1301.1 zl

  • ~jacek_ligota 2019-10-23
    13:09:45

    23 18

    @bikerek: Jescze jedno. Jesli minimalna placa wzrosnie z 2250 na 2600 zl to wzrosnie o 15.5%. Jesli nauczyciele dostana podwyzke o 6 % to znowu dostana mniej o ponad polowe niz wzrost minimalnej placy.

  • ~kazo64 2019-10-23
    13:15:55

    76 51

    Nauczycielu czy to prawda ,że masz : Karte nauczyciela Dodatek wiejski Dodatek szkodliwy Przydział mieszkania sluzbowego Dodatek do mieszkania Dodatek motywacyjny Dodatek funkcyjny Wychowawstwo 13 pensja Urlopowe Bezprocentowe pożyczki gotówkowe Zapomogi Jubileusze Nagrody dyrektora Duże odprawy emerytalne - ( sześciokrotność pensji ?) Płatne zastępstwa Darmowe imprezy w lokalach - Dzień Edukacji, Wigilie?
    Masz możliwość dorobić korepetycjami Roczny zdrowotny urlop Ferie Wakacje Weekendy Swięta Darmowe wycieczki szkolne Bony na święta Prezenty Kwiatki a przechodząc na emeryturę NADAL macie WCZASY POD GRUSZĄ , KARPIOWE , ZAPOMOGI itp .
    A co z wywiadówkami i organizowaniem konkursów - czy to nie są Wasze płatne nadgodziny ? I NADAL MACIE MAŁO ?????????? JA NIE MAM TAKICH PRZYWILEJOW , A PRACUJE PO 8 GODZIN DZIENIIE a Wy wg .OECD niecale 4GODZINY!!! Wy i tak macie za dużo !
    DLACZEGO NIGDY nie pokazujecie PIT , to o czymś świadczy , i wy najlepiej o tym wiecie!

  • ~rosthost1 2019-10-23
    13:16:38

    40 27

    ~#19#
    Nie ważne czy twoja żona uczy matematyki czy innego przedmiotu. Jeśli uczy 5 dni w tygodniu to nie 4 godziny dziennie ale 3 godziny i 36 minut pracuje.
    ~#19# dzisiaj pała. Żonie współczuję!

  • ~barebears 2019-10-23
    13:19:05

    29 12

    Tak to jest jak się wybiera cały czas tych samych komunistów do sejmu. Pora na prywatyzację szkół. Znam wielu nauczycieli prywatnych szkół językowych, muzycznych, korepetytorów, i różnego rodzaju innych nauczycieli i nikt nie narzeka. W wyborach wybieracie 4 i te same komunistyczne partie, a potem chcecie, żeby było jak w prywatnej firmie... Gdzie tu logika?

  • ~rosthost1 2019-10-23
    13:31:00

    37 9

    ~Fischer
    "Nie jestem nauczycielem."
    Ja też nie ale korzenie ZNP sięgaja Związku Polskiego Nauczycielstwa Szkół Powszechnych (ZPNSP) - który związany był z lewicą a bardziej komunistami. ZNP od 1984 jest członkiem OPZZ. Gdzie tu niezależność?
    a i „Karta praw i obowiązków nauczyciela" została uchwalona ustawą z roku 1972r. Są w niej zmiany ale ludzie szkolnictwo i świat od 1972r. się zmieniły!!! A karta jest wieczna, jak duch ideologii!

  • ~arkussinus 2019-10-23
    13:44:02

    17 13

    kazo i teraz z tego co wyrzygałeś wyciągnij część wspólną...sorry, ale musisz się douczyć co to jest część wspólna(iloczyn, czy przekrój)

  • ~rosthost1 2019-10-23
    13:55:03

    23 15

    ~jacek_ligota podwyżki od grudnia 2018 do września 2019 wyniosły 15%. Skoro piszesz o średnim wynagrodzeniu to wynosi ono dla:
    nauczyciela stażysty – 3 338 zł, nauczyciela kontraktowego – 3 705 zł,
    nauczyciela mianowanego – 4 806 zł, nauczyciela dyplomowanego – 6 141 zł. Średnie więc są i wyższe za 18 godzin pracy!!! Jak pracują więcej to wpisać to do karty nauczyciela z 1972roku. Są nauczyciele co mają 1,5 etatu a słyszałem o 2 etatach więc ich pensja wynosi powyżej 9000 złotych a nawet 11 000!!!!

  • ~ 2019-10-23
    13:59:51

    20 39

    rosthost1 wiem ile żona pracuje godzin w domu więc nie pier....mi tu o 3 godz.Wspolczuje Ci braku wiedzy.

    kazo64 piszesz kłamstwa

  • ~rosthost1 2019-10-23
    14:00:57

    7 11

    Wysokość średniej urlopowej nie zależy od faktycznie wykonanych pracy w miesiącu korzystania z urlopu, w związku z tym należy wypłacić ją już na początku miesiąca, w którym nauczyciel korzysta z urlopu (art. 39 ust. 3 i ust. 4 Karty Nauczyciela). SUPER - to powinno być wszędzie W KAŻDEJ FIRMIE - kasa przed urlopem.

  • ~pprywatne 2019-10-23
    14:02:09

    27 19

    Przecież właśnie o to chodzi, aby zredukować liczbę nauczycieli i jeszcze zaniżyć poziom nauczania. Półgłówkami łatwiej manipulować.

  • ~Fischer 2019-10-23
    14:03:12

    11 2

    rosthost1 czy ja Cię prosiłem o ten wykład? Proszę wskaż dokładnie, do której części wypowiedzi się odniosłeś.

  • ~rosthost1 2019-10-23
    14:04:14

    23 15

    "~#19#
    rosthost1 wiem ile żona pracuje godzin w domu więc nie pier....mi tu o 3 godz."
    Niech to wpiszą do karty nauczyciela - ja tez wiem że nauczyciel pracuje w domu.
    "więc nie pier....mi tu" - to obrazuje poziom rodzin oświatowych. Dziękuję.

  • ~minowa 2019-10-23
    14:04:50

    29 32

    Kazo64 - po prosty BREDZISZ I ZAWIŚĆ CIĘ ZŻERA ! A zazdrościć nie ma czego ! W mieście dodatek wiejski ? Za co szkodliwe ? Za uczenie tabliczki mnożenia ? Odprawa emerytalna jest trzykrotna, JAK WSZĘDZIE, GDZIE SĄ ODPRAWY ! Dodatek funkcyjny tylko dla dyrekcji !!! Pozyczki bezprocentowe ? Tak, z ZFSŚ, gdzie pieniądze wpłaca się i leżą tam BEZ OPROCENTOWANIA !!! Bony na święta ? Od kogo ? Wycieczki szkolne TO NIE URLOP tylko praca !!!! Mam dalej wymieniać ? I przestań wreszcie szczuć na nauczycieli ! Skrzywdzili cię kiedyś, czy co ?

  • ~kazo64 2019-10-23
    14:08:00

    6 7

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~adaminho89 2019-10-23
    14:08:48

    30 21

    Protest włoski ? co oni mogą robić wolno?Spozni się na lekcje? Każdy z nas był uczniem i dobrze wie jak to wielce nauczyciele ciężko pracują... W szczególności w lecie jak mają 2, 5 miesiące wolnego.. ZADEN etat tylko stawka godzinowa! Przepracowal 8h w szkole ma zapłacone za 8h! Przepracowal 4h płacone za 4 i nie ma zmiłuj się niech się wypowiedzią nauczylielki w szkole prywatnej czy mają tak kolorowa jak oni. Czasy komuny już 20 lat za nami ludzie żyjemy w innym systemie.... Prywaciarza nikt nie pyta ile ma pracy, a ile podatków płaci na tych nauczycieli i czarna, biała mafie.. Za mało zarabia nauczyciel to idź do prywatnej szkoły na dodatkowe zajęcia. Obecnie ok. 80% kobiet ma wyższe wykształcenie może po kursie pedagogicznym praktycznie być nauczycielem wasze prestiżowy zawód już dawno się skończył...

  • ~rosthost1 2019-10-23
    14:09:46

    17 11

    minowa - "Dodatek funkcyjny tylko dla dyrekcji !" - a za bycie wychowawcą?

  • ~Franek7 2019-10-23
    14:09:52

    18 15

    Bardzo proszę szanownych nauczycieli aby nie rozśmieszali ludzi. Takiego protestu to PiS nawet nie zauważy a jak zauważy to co najwyżej obśmieje. Jedyną szansą na spełnienie żądań był strajk okupacyjny na dwa miesiące przed wyborami z zamknięciem szkół i odwołanie zajęć. Ludwik Dorn pokazał kiedyś dokąd musi sięgać woda prezesowi Kaczyńskiemu żeby on się cofnął i uległ. Narazie ten woda tego protestu sięga co najwyżej kostek prezesa więc nawet go nie zauważy.

  • ~kazo64 2019-10-23
    14:14:59

    29 7

    W Szwecji czas pracy w SZKOLE to oczywiscie 8-16.

  • ~minowa 2019-10-23
    14:18:10

    16 7

    rosthost1 - to jest dodatek za wychowawstwo a nie funkcyjny. Wychowawstwo to nie jest funkcja.

  • ~rzyt 2019-10-23
    14:19:50

    37 17

    Nie zabieram głosu w tej sprawie ale jak któremuś nauczycielowi praca w szkole obrzydła to mam pracę u nas w firmie na różnych stanowiskach w wymiarze 8 godzin w młodym i doświadczonym zespole ludzi. Zapewniamy satysfakcję z pracy; niestety nie ma u nas Karty Nauczyciela ale jest akord, więc zarobki są adekwatne do wykonanej pracy.
    Pozdrawiam

  • ~minowa 2019-10-23
    14:22:08

    14 5

    Adminho89 - niech przychodzą. Na początek 2450zł BRUTTO, zakaz wychowawstwa, zakaz nadgodzin i przez 4 lata ZERO stażowego. Od drugiego roku pracy o 80zł brutto więcej.

  • ~rosthost1 2019-10-23
    14:27:47

    12 5

    minowa - jeśli tak to przepraszam. Nauczyciel, już uczy w szkole prywatnej, mówił mi ze poza powierzeniem nauczycielowi stanowiska dyrektora lub wicedyrektora szkoły dodatek przysługuje również za sprawowanie funkcji:
    1. wychowawcy klasy,
    2. doradcy metodycznego lub nauczyciela-konsultanta,
    3. opiekuna stażu.

  • ~kazo64 2019-10-23
    14:36:51

    4 5

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~minowa 2019-10-23
    16:27:13

    17 4

    rosthost - te twoje (i rządowe) średnie) to nie są wynagrodzenia nauczycieli, tylko KOSZTY PŁACOWE w danym roku, czyli ilość wszystkich wydatków na wynagrodzenia podzielone przez ilosc nauczycieli. W tym worku są wynagrodzenia. nadgodziny, doraźne zastępstwa, 13-tki. odprawy emerytalne, dodatki stażowe, nagrody jubileuszowe, funkcyjne, nagrody. dodatki za wychowawstwo, itp. Zdajesz sobie chyba sprawę, że nikt nie ma wszystkiego co miesiąc.
    Dodaj sobie płacę twojego szefa i twoją - będziesz miał wysoką średnią.

  • ~ 2019-10-23
    16:51:10

    19 8

    Ile jeszcze rząd musi dostać sygnałów żeby zreformować coś co nie działa?
    Samorządy nie panują nad oświatą, dowodem są właśnie te wygłupy i strajki.

  • ~Mael 2019-10-23
    19:14:38

    23 9

    Zwolnić protestujących i zrobić nabór chętnych do pracy ale w godzinach od 8.00 do 16.00.

  • ~bikerek 2019-10-23
    19:28:07

    12 4

    ~jacek_ligota No bardzo ciekawe kto, o te 1300 zł więcej zarabia?

  • ~bikerek 2019-10-23
    20:33:37

    15 9

    Z niektórych wpisów można wywnioskować że nauczyciele przymierają głodem i jak idą przez rybnicki rynek to ich gołębie dokarmiają.

    I nie chwalą się w mediach społecznościowych w jakich to zakątkach świata byli na urlopie, w jakich to domach mieszkają i jakimi samochodami dojeżdżają nawet kilkaset metrów do szkoły.

  • ~Franek7 2019-10-23
    21:33:13

    9 10

    Ksiądz Krzysztof--40 letni, średnio wykształcony. Czas pracy jako kapelan szpitalny: około 15 godzin tygodniowo. Pobory: od 4 do 6 tysięcy na rękę.

    Pani Maria- 52 letnia nauczycielka Biologii w liceum. Bardzo dobrze wykształcona. Czas pracy - 40 godzin tygodniowo. Wynagrodzenie: 2790 zł...

    Jakieś pytania?

  • ~Jacek Kamiński 2019-10-23
    21:58:01

    6 13

    Do bikerek;
    Zapytujesz gdzie był ZNP w 2015. Czyli pytasz o poprzedni rząd. Otóż podniósł on płace nauczycieli o 44%, a inflacji jeszcze nie było . A następcy o kilkanaście przy okazji bezczelnie kłamiąc iż wcześniej podwyżek nie było. I niektórzy w ten fałsz uwierzyli. Wśród nich Ty. Sprawdź i nie powtarzaj pisiej propagandy.

  • ~1floyd 2019-10-23
    21:58:06

    11 3

    W każdej pracy, winno się godnie zarabiać. Czy to przysłowiowy śmieciarz, czy lekarz, czy nauczyciel. Byłem kiedyś w Neapolu, gdy strajkowały służby oczyszczania miasta.Chyba od 3 miesięcy. Góry śmieci, walały się po całym mieście. Szczury wielkości jamnika biegały po mieście. Nie chcę by coś podobnego nas spotkało. Wyobraźcie sobie chodzenie po kolana w ściekach we własnym domu. W wielu głowach, jedna, czy druga grupa zawodowa, to ludzie drugiej kategorii. Jak się nie podoba niech zmienią pracę. A jak taka decyzję podejmą wszyscy? To sam dotyczy nauczycieli. Mają ukończone studia, i to po kilka kierunków. Czy mgr informatyki, budownictwa, by pracować w zawodzie też tyle się dokształca? A ich płace są sporo wyższe od nauczycieli. Kiedyś w Kanadzie wprowadzono pilotażowy program. Dla chętnych rodziców, wprowadzono możliwość uczestniczenia w zajęciach szkolnych swoich dzieci. Tyle że obserwowali zajęcia w szkole z ukrytych, kamer. Na przerwach dźwięk z korytarzy był przesyłany w skali 1: 1. 80% rodziców uczestniczących w programie stwierdziło, że w życiu nie zostali by nauczycielami.

  • ~Jacek Kamiński 2019-10-23
    22:00:39

    11 8

    do rosthost 1:
    Tak, nauczyciel pracuje 3 godziny, 36 minut, a skoczkowie narciarscy poniżej minuty i to tylko w czasie zawodów.

  • ~Jacek Kamiński 2019-10-23
    22:04:11

    14 9

    do kazo 64:
    Nasi nauczyciele z chęcią pracowaliby jak w Szwecji 8-16. Tylko kto sfinansuje gabinety, komputery itp? U nas na własnych przygotowują i na drukarkach domowych, bo w szkole brak.

  • ~minowa 2019-10-23
    22:15:12

    8 5

    Jacek Kamiński - inflacja w Polsce: 2008 - 4,2%, 2009 - 3,5%, 2010 - 2,6%, 2011 - 4,3%, 2012 - 3.7%. Tak było za twojego ukochanego PO/PSL

  • ~Jacek Kamiński 2019-10-24
    08:22:56

    1 5

    Do minowa;
    Czemu kończysz wyliczankę w momencie gdy dla Ciebie wygodna? Dodaj kolejne lata 2013-15 gdy była w wysokości 0,9 , 0,0 i uwaga: minus 0,9. to co zrobiłaś (eś) to typowa manipulacja. Kłamstwo inaczej.

  • ~rosthost1 2019-10-24
    09:36:03

    4 1

    ~Jacek Kamiński 2019-10-23 21:58:01
    Do bikerek;
    Zapytujesz gdzie był ZNP w 2015. Czyli pytasz o poprzedni rząd. Otóż podniósł on płace nauczycieli o 44%, a inflacji jeszcze nie było .
    a inflacja w tamtych latach.....
    inflacja w Polsce: 2008 - 4,2%, 2009 - 3,5%, 2010 - 2,6%, 2011 - 4,3%, 2012 - 3.7%.
    Czyli nauczyciele w 2015 dostali dużo wiecej niż inne grupy społeczne?
    W tym roku nauczyciele dostali 15% podwyżki, ludzie pracujący w zakładach komunalnych podlegających miastu Rybnik 200zł.
    DO pensji wakacyjnych maja wliczane nadgodziny i dodatki, inni ludzie aby coś zrobic w domu musza brać urlopy a nauczyciel na lipiec i sierpień itd. A to wszystko za 18 godzin pracy! Wpiszcie te wasze inne godziny do karty nauczyciela, bo teraz macie roszczenia lepsze niż górnicy!

  • ~Observator_ 2021-03-18
    00:34:16

    1 0

    Nauczyciele już od roku WALĄ W PRĘTA udając zdalne nauczanie, a tak naprawdę przerzucają cała naukę na rodziców, więc teraz można już spokojnie zwolnić wszystkich nauczycieli bo są darmozjadami, a odzyskane pieniądze z wypłat po 5 - 7,5 tys (bo tyle mają po wszystkich dodatkach i wychowawstwach) przeznaczyć na podwyższenie 500+ za to, że rodzice sami kształcą swoje dzieci!!!

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4948