zamknij

Wiadomości

Rowery miejskie wracają na ulice Rybnika

2020-05-06, Autor: bf

Na ulice Rybnika wracają rowery miejskie, z których ze względu na obowiązujące zasady bezpieczeństwa nie mogliśmy korzystać od początku kwietnia.

Reklama

Od środy, 6 maja wypożyczalnie miejskich jednośladów znowu działają. Na spragnionych rowerowych wojaży czeka 80 jednośladów, w 38 rozsianych po całym mieście punktach wypożyczeń.

Przypomnijmy, że rowery miejskie zostały wyłączone z ruchu po decyzji rządu w ostatnim dniu marca.

Powrót rowerów nie oznacza jednak, że możemy zapomnieć o konieczności zachowania podstawowych bezpieczeństwa, związanych z obowiązującym stanem epidemii.

Ze względów logistycznych, regularna dezynfekcja rowerów nie jest możliwa, dlatego zachęcamy użytkowników rowerów do samodzielnego i odpowiedzialnego zadbania o własne bezpieczeństwo:

- miej przy sobie płyn, żel lub chusteczki antybakteryjne i przed skorzystaniem z roweru zdezynfekuj nimi rączki kierownicy i siodełko,

- pamiętaj, by podczas korzystania z roweru miejskiego nosić rękawiczki i maseczkę.

Wartościowy artykuł? Cieszymy się! Jesteśmy niezależnym medium, a nasi dziennikarze codziennie starają się przedstawiać Ci rzetelne informacje. Jeśli doceniasz naszą pracę, możesz nas wesprzeć. WSPIERAJ NAS! »

Oceń publikację: + 1 + 11 - 1 - 33

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (23):
  • ~Przemek22 2020-05-06 10:37:11

    covid-19 .... LUBI TO :D

    40 10
  • ~goliat 2020-05-06 11:14:53

    Czy ma sens te rowery wystawiać, w tamtym sezonie, jak stały tak stały i leżały. Nigdzie nie mogę się doszukać statystyk za poprzedni sezon, czyżby było aż tak tragicznie , ze nie są publikowane?

    40 6
  • ~Arteks_pozdrawia_z_Autobu 2020-05-06 13:32:35

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    19 6
  • ~kukulka123 2020-05-06 17:19:21

    nie Arteks śmiga teraz do Warszawy bo pociąg powrócił

    14 3
  • ~Maksymilian Popeć 2020-05-06 17:28:27

    Intensywnie jeżdżę na rowerze od 2000r, czyli od czasu gdy po Rybniku jeździło dosłownie parę osób i stwierdzam że wówczas jeździło się po naszym mieście ZDECYDOWANIE przyjemniej, bezpieczniej i szybciej. Dziś, poza kawałkami Chrobrego i 3-go Maja oraz trasy wzdłuż Nacyny, jeździ się zdecydowanie gorzej! Wiele dróg, po przebudowie, stworzyło idealne warunki do przekraczania prędkości przez wszelkie auta - doskonałym przykładem jest choćby - Wielopolska, Zwycięstwa, Świerklańska, Graniczna, Krzywa i dziesiątki innych. Postawiono masę niepotrzebnych świateł spowalniających rower - Mikołowska, Byłych Więźniów, w Jankowicach i Świerklanach na Świerklańskiej itd., czy durne spowalniacze na pasach, gdy nikt nie idzie. Droga RP przy jednoczesnym braku rozbudowy sieci dróg rowerowych dokończyła niszczącego dzieła. Rowery miejskie to wyrzucane pieniądze w błoto i choć w dzisiejszych czasach, istotnie by się przydały przy pandemii, to zwyczajnie nie ma jak na nich jeździć.

    10 6
  • ~kukulka123 2020-05-06 17:36:36

    popeć po co ci rowery miejskie przy pandemii?Masz siedzieć w chałupie albo jeździć autem żeby zarazków nie roznosić,śmiesznie wyglądają cykliści z przyłbicami na łbach i w damskich getrach

    11 5
  • ~Maksymilian Popeć 2020-05-06 17:44:01

    @kukulka123 - zarażasz się w komunikacji publicznej, na grubie i w sklepie. Zarażenie się na rowerze jest praktycznie niemożliwe i wszystkie cywilizowane miasta stawiają w tych czasach na zwiększenie ilości osób poruszających się rowerem po mieście, głównie poprzez odebranie dużych części pasów ruchu samochodom i wyznaczenie je dla rowerów. "Przyłbice na łbach i damskie getry"? Idź palić jakieś czarownice na stosie - bo to twój średniowieczny żywioł.

    7 11
  • ~obserwathor 2020-05-06 17:46:48

    "zarażasz się w komunikacji publicznej, na grubie i w sklepie"
    to po co tyle zakazów i obostrzeń także poza nimi ? wydanych zarówno przez władze centralne, jak i nasze lokalne

    4 1
  • ~Maksymilian Popeć 2020-05-06 17:58:46

    Jeśli rządzą nami osoby o bardzo małym rozumku, to co się dziwisz? Jeden wielki chaos.

    6 9
  • ~artefaks 2020-05-06 18:46:28

    Można by się przejechać.Ale smród z rur spalinowych autobusów może co nieco zniechęcać. Parafrazując naszego klasyka. Można powiedzieć : ,,wszędzie widzę rury spalinowe z autobusów "

    Oj teraz będzie akcja. Będzie się działo :)

    7 4
  • ~Arteks_pozdrawia_z_Autobu 2020-05-06 19:11:52

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    5 1
  • ~Arteks 2020-05-06 21:39:01

    Widzę, że znowu jakiś psycho-fan się pojawił, tym razem jednak boi się ukraść mój avatar - i słusznie bo tym razem wystąpiłbym na drogę prawną. @kukulka123 - a czemu nie? Ja lubię miasta. :) @Maksymilian - z tą komunikacją miejską to chyba jakoś słabo się rozwija tam ten wirus. W Warszawie zatłoczone metro, SKM, tramwaje, pełno autobusów - a dzisiaj przykładowo w całym tamtejszym województwie ani 1 nowego przypadku... Co do jakości poruszania się po mieście to w ciągu ostatnich 20 lat Rybnik przerobiono z miasta-ogrodu na moto-miasto. Trudno więc aby oczekiwać, że w sytuacji kiedy większość inwestycji dotyczy aut - miasto będzie lepiej funkcjonowało. Ale trzeba przyznać, że zrobiono dużo dla rowerzystów w ostatnich kilku latach. I trzeba to docenić. W zasadzie w latach 2015-19 zrobiono więcej niż wcześniej przez 20 lat.

    5 17
  • ~Maksymilian Popeć 2020-05-06 22:05:55

    @artefaks -20lat temu faktycznie jazda za autobusem nie należała do przyjemnych. Dziś jazda za nimi jest 1000x bardziej przyjemna niż za cała masą smrodzących diesli. Ta cała masa morderców z wyciętym DPFem lub lejącymi wtryskami + fatalnej jakości węgiel w kopciuchach powoduje, że jazda na rowerze jest w tej chwili u nas niezdrowa i nieprzyjemna.

    3 8
  • ~Maksymilian Popeć 2020-05-06 22:18:15

    @Arteks - przyznaję się do jakiegoś uogólnienia i uproszczenia jeśli chodzi o zarażanie w komunikacji publicznej. Wycofuję się z tego, aczkolwiek nie mamy chyba wiarygodnych danych na ten temat w tej chwili.
    Tak wydano dużo pieniędzy "na rowerzystów" ale zrobiono to głównie pod potrzeby kierowców - ażeby pozbyć się nas (kłopotu) z jezdni i wrzuca na niewygodne (rollercoaster) drogi rowerowe tworzone tylko po jednej stronie jezdni, przy konieczności częstego przekraczania tejże. Jest niebezpiecznie, niepraktycznie i niewygodnie. I zrobiono to również po to, że jest to obecnie w modzie. I jak kiedyś tworzono śmieszki rowerowe i chwalono się jaką to Rybik ma rozbudowaną sieć rowerową, tak teraz tworzy się drogi ażeby być niby takim nowoczesnym miastem a nie patrzy się na faktyczne potrzeby rowerzystów. I nie robi się tego z głową oraz zgodnie ze Standardami. Co z tego że zrobiono dużo więcej niż kiedyś (BTW kiedyś nic się nie robiło) jak jeździ się gorzej. Powiem więcej, niektóre te "inwestycje" bolą mnie bardziej niż cała destrukcja państwa pod rządami Pis, bo to dotyka mnie bezpośrednio.

    6 2
  • ~artefaks 2020-05-06 22:22:34

    @
    ~Maksymilian Popeć. A jak mówił klasyk, Gdy zakażą sprzedaż mułów i koncentratów flotacyjnych to będzie tak dobrze.Zakazali i co? dalej jest spalany odpad w 80 letnich Borsigach (miał). A zgodnie z normami w węglu gatunkowym może być do 20% podziarna (czytaj odpadów). Ale te 20% odpadu jest sprzedawane w cenie węgla asortymentowego. Bo jakoś nie widać by rosły zwały z odpadami w przeciwieństwie do zwałów z węglem. A ustawy o jakości węgla jak nie było , tak dalej nie ma....
    Panie @A. Wyraźnie wypowiadane słowa nie trafiają jak jak perły przed wieprze. Dorobił się Pan fanklubu. Popularność ,, opiniotwórcza" tutaj oczywiście cytuję. Ma dobre , ale też i te gorsze strony.A już myślałem że dojrzał społecznie . Bo było parę dobrych komentarzy społeczno-politycznych. J nawet dawałem plusiki. A tu in minus powrót do starego stylu ?

    8 1
  • ~obserwathor 2020-05-06 22:40:06

    Maksymilian Popeć
    co to za opinia ?, przecież cała koncepcja, założenia i pomysł na infrastrukturę rowerowa to zasługa "wybitnego fachowca" w tej dziedzinie, a te rozwiazania były chwalone przez równie "wybitnego fachowca" na szczeblu wojewódzkim, a użytkownicy ? to ze mają odmienne zdanie, się nie liczy, zawsze można to wytłumaczyć, że są zacofani i nie dorośli do "nowoczesnych i światowych" rozwiązań
    aby uciąć spekulacje, i głupie komentarze, jestem zwolennikiem zmian prorowerowych, ale robionych z głową a nie "na sztukę" tylko po to by pochwalić się statystyką, a nie by odpowiadały rzeczywistym potrzebom ich użytkowników

    7 2
  • ~Arteks 2020-05-06 22:58:00

    @artefaks - kurcze, tęsknisz za tym mułem, jak żul za denaturatem... Lubisz się czymś babrać to się babraj węglem i popiołami ale po co ci to czarne g. które kopalnie traktowały przez lata jak odpad dla patologii? @Maksymilian @obserwathor - tu zdania są podzielone bo ja jestem bardzo zadowolony jako rowerzysta z wdrożonych rozwiązań. Owszem wkurzają mnie korzenie na leśnych duktach, nie podoba mi się to, że nadal nie ma jakichś fajnych korytarzy łączących różne części Nowin z centrum - a tu byłoby najwięcej rowerzystów, nie ma jakiegoś lepszego oznakowania dróg rowerowych w mieście, nie podoba mi się to, że na Rudzkiej czy Mikołowskiej potraktowano priorytetowo wjazdy do posesji przez co się co chwilę najeżdża i zjeżdża ale tak naprawdę to są niuanse w porównaniu do niesamowitych rzeczy jakie zrobiono. Dzięki nim nie musieliśmy w Rybniku organizować się w jakąś masę krytyczną i dzięki nim mamy naprawdę dużą liczbę rowerzystów w mieście. :D

    2 10
  • ~obserwathor 2020-05-06 23:19:20

    a ja nie jestem zadowolony
    jeżeli powielanie błędów, które w innych miastach robiono 15 lat temu (wyjazdy), przez "wybitnego fachowca" to niuanse, a przebieg dróg nie odpowiada potrzebom mieszkańców (sam piszesz o "korytarzach" na Nowinach), to "niesamowite rzeczy", ciężko będzie znaleźć wspólny język
    korzenie na leśnych duktach, nie bądź śmieszny, to trasy rekreacyjne, może jeszcze należy wylać tam asfalt ?
    a liczba rowerzystów i tak by się zwiększyła, bo taka jest obecnie moda (podobnie jak na początku lat 90 na "górale") co ciekawsze są to głównie "niedzielni" jeżdżący rekreacyjnie w kilku kierunkach

    5 2
  • ~Arteks 2020-05-06 23:50:32

    @obserwathor - biadolisz i celowo mącisz z nutą podobną do słynnego "obrońcy smrodu", a przecież wyjazdy były zaprojektowane w czasie zanim pojawił się oficer rowerowy. Mimo tego paradoksalnie na drodze z tymi wyjazdami - Rudzkiej jest najwięcej rowerzystów w mieście! A więc nie stanowi przeszkody dla nich coś - co dla ciebie urosło do rangi mega-problemu. Tak, słusznie zauważam, że jak na tak duże osiedle to są miejsca jak np. Chabrowa czy Dąbrówki słabo połączone z centrum. Ale rozumiem też, że budowa całej sieci dróg rowerowych wymaga czasu. A niestety w budżecie miasta który ustalany jest przez prezydenta i radnych - priorytet ciągle mają drogi dla aut i to w dość miażdżącej proporcji.

    2 9
  • ~obserwathor 2020-05-07 00:33:04

    Arteks
    biadolisz i celowo mącisz z nutą rasowego oderwanego od realiów obrońcy bylejakości !
    skoro wg Ciebie na etapie wykonawczym nie dało się poprawić ewidentnych bubli, to cieszmy się z bylejakości !
    nie uprawiaj manipulacji, bo w kierunku do Rud od lat jest najwięcej rowerzystów, a remont drogi wiele nie wniósł, bo wszyscy jeździli wtedy ścieżką wzdłuż Zalewu
    a co do roweru miejskiego, jako miłośnik komunikacji zbiorowej doskonale wiesz, jakim problemem i jaką komplikacją jest mnogość niehonorowanych wzajemnie biletów różnych przewoźników, z miejskim rowerem u nas jest podobnie, kiedy cała aglomeracja śląska wprowadza jesen wspólny rower, nasi "fachowcy" oczywiście muszą zrobić cos odwrotnego i wprowadzaja zupełnie inny, niekompatybilny z reszta syste, w ten oto sposób straciliśmy zachętę do odwiedzenia naszych rejonów przez użytkowników aglomeracji śląskiej i sami też odcieliśmy się od tamtego rejonu, bo nikomu kto raz w roku pojawi się u nas, nie będzie chcialo się przedzierać przez regulamin instalować aplikacji, zasilać konta itp tylko po to, by raz przejechać się rowerem w Rybniku
    ale cieszmy się, bo mamy SWÓJ miejski rower w Rybniku !

    7 2
  • ~obserwathor 2020-05-07 00:36:59

    a jeżeli budowa pozostałych dróg rowerowych ma wyglądać tak jak dotychczas w centrum, cieszmy się, że proporcje wydatków wyglądają jak obecnie to to środki wywalone w błoto

    7 3
  • ~Maksymilian Popeć 2020-05-07 08:24:52

    Standardy Rowerowe miasto uchwaliło już jakiś czas temu a rowerówka na Żorskiej to wybitny przykład jak uprzykrzyć życie rowerzystom i ułatwić samochodom. Hopy na Rudzkiej wyprowadzone w pole to przejaw kompletnej ignorancji i braku rozsądku. Zdecydowanie lepiej zrobiliby, gdyby wyasfaltowali szutrówkę wzdłuż głównego Zalewu, która po zarośnięciu chaszczami i zacienieniu nie zachęca do jazdy, a nie niszczyli obrzeża Pniowca.

    7 3
  • ~Arteks 2020-05-07 18:28:53

    @obserwathor - cieszmy się? Czy ty się w ogóle jeszcze z czegoś w życiu cieszysz? ;)

    0 5

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy będziesz głosował 10 maja w wyborach prezydenckich?




Oddanych głosów: 12302