zamknij

Wiadomości

Rowerowy Plan Rybnika strzałem w dziesiątkę! Rybniczanie mają mnóstwo pomysłów i uwag

2015-08-14, Autor:  bf
Nie tak dawno pisaliśmy o tym, jak Jan Fiałkowski stworzył platformę, dzięki której może porozumiewać się z rowerzystami z naszego regionu. Rowerowy Plan Rybnika spotkał się ze sporym zainteresowaniem wśród rybniczan, którzy zasypali oficera rowerowego dziesiątkami uwag i propozycji odnośnie infrastruktury przeznaczonej dla kierowców jednośladów.

Reklama

Przypomnijmy, Rowerowy Plan Rybnika to platforma wymiany informacji pomiędzy oficerem rowerowym – Janem Fiałkowskim, a mieszkańcami naszego miasta. Ma ona postać mapy Rybnika, na które zaznaczono m.in. istniejące trasy rowerowe oraz punkty z krótkim opisem. W ten sposób rybnicki magistrat konsultuje się z rowerzystami nt. obecnej infrastruktury i jak można ją w przyszłości zmienić. Więcej na ten temat pisaliśmy w artykule: >>Co chcesz poprawić w infrastrukturze rowerowej? Zaznacz na mapie!

Pomysł Jana Fiałkowskiego spotkał się z żywym zainteresowaniem mieszkańców naszego miasta, co szczególnie widać na mapie Rowerowego Planu Rybnika. Co ich zdaniem należy zmienić na istniejących już ścieżkach rowerowych? Skupmy się na trzech trasach – czarnej, żółtej nr 2 i niebieskiej „Pętli”.

Trasa czarna (40 kilometrów) – biegnie ona od dzielnicy Stodoły, przez Chwałęcice, dzielnicę Maroko-Nowiny, centrum Rybnika, Wielopole, Ochojec aż do Rud. Rowerzyści zgłaszają, że ścieżka w wielu miejscach jest piaszczysta, przez co nie nadaje się do użytkowania. W niektórych miejscach nawierzchnia jest nierówna (jak np. na ul. Kościuszki) albo zarośnięta. Przykładem niech będzie skrzyżowanie ulic Budowlanych – Góreckiego, gdzie brakuje przejazdu dla rowerów. Jeszcze indziej cykliści skarżą się na słabo widoczne lub zupełny brak oznaczeń kierunku ruchu.

Trasa żółta nr 2 (15,5 km) – ciągnie się od Jejkowic do Ośrodka „Kotwica” przez dzielnicę Kamień, do Leszczyn i Orzesza. Problemy zaczynają się już w Jejkowicach, gdzie nawierzchnia nadaje się bardziej na motocross, a nie dla rowerów. Tam nawierzchnia musi zostać wręcz odgruzowana. Standardowo brakuje przejazdów dla rowerów, a w pobliżu ul. Wielopolskiej znajduje się wiele powalonych drzew, które utrudniają jazdę. Poruszając się leśną ścieżką w kierunku Kamienia też nie będziemy zadowoleni. - Nawierzchnia to piasek, niemożliwa jazda na innym rowerze niż górski z szerokimi oponami – poinformował jeden z rowerzystów.

Trasa niebieska „Pętla” (36,4 km) - ciągnie się ona m.in. przez błonia na Paruszowcu, dzielnice Kamień, Ochojec i Stodoły. Ścieżka wiedzie również wzdłuż naszego zalewu, co czyni ją atrakcyjną dla wszystkich osób ceniących aktywny wypoczynek. Zamiast cieszyć się widokami na Rybnickie Morze, rowerzyści denerwują się na sypką nawierzchnię, która brudzi rowery i buty. Brakuje również wyraźnego oznakowania szlaku zwłaszcza w pobliżu Ośrodka Szkoleniowo-Wypoczynkowego Stodoły. Z kolei na ul. Mikołowskiej znajduje się niebezpieczny przejazd. Jadąc na północ nie widać samochodów zmierzających w kierunku Rybnika. Dodajmy, że obowiązuje tam prędkość 90 km/h. Widoczność rowerzystom zasłaniają drzewa.

Dodajmy, że na mapie pojawił się projekt nowej ścieżki rowerowej – ciągnęłaby się ona od Domu Kultury w Chwałowicach, przez ul. Pukowca i biegłaby wzdłuż torów kolejowych, ronda „Kamyczek” aż do dworca kolejowego na ul. Kościuszki i dalej – do zalewu.

W Rowerowym Planie Rybnika znajdziemy również pomysł utworzenia kontrapasu na ul. Miejskiej i Bolesława Chrobrego, a także propozycję utworzenia nowej trasy w centrum miasta, która ciągnęłaby się wzdłuż rzeki Nacyny.

Jakie jeszcze pomysły/uwagi zgłosili rowerzyści? Zajrzyjcie na stronę Rowerowego Planu Rybnika. Zachęcamy Was do przesyłania na nasz adres mailowy ([email protected]) zdjęć i relacji z przejazdu wybraną przez Was trasą.

 

>>Zobacz i edytuj w Rowerowym Planie Rybnika<<


Oceń publikację: + 1 + 11 - 1 - 8

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (30):
  • ~PaPuug 2015-08-14
    17:37:39

    2 0

    Jak dla mnie, posiadacza roweru CrossCountry to warunki akuratne :)

  • ~Arteks 2015-08-14
    17:49:30

    14 0

    Obecne ścieżki rowerowe są czasami bardzo malownicze ale bardzo zaniedbane, poprzerywane ulicami, niekonsekwentnie wytyczone itd. Służą w dużej mierze jeździe rekreacyjnej do Kamienia czy nad Jez. Rybnickie. Ale nie mają prawie żadnego znaczenia w dojazdach do pracy, znajomych itd. Wspaniale, że problem ma być rozwiązany kompleksowo i bardzo dobrze, że zajmuje się tym prawdziwy entuzjasta rowerów i urbanista, a także nowa "krew" w urzędzie. Jeśli urzędnicy uznali wreszcie, że trzeba zrobić porządek ze ścieżkami rowerowymi w obrębie całego miasta - należałoby tak samo zrobić z naszą komunikacją miejską bo nasz ZTZ nie zapewnia ludziom normalnych standardów w poruszaniu się po mieście. Tak samo jak obecnie źle poruszało się rowerami, tak samo fatalnie korzysta się z autobusów. Dojazd z Nowin na Paruszowiec, z Niedobczyc do Boguszowic czy z Chwałowic do Elektrowni jest albo niemożliwy albo dla nie szanujących czasu. W naszym mieście większość linii jeździ do Dworca KM - miejsca do którego prawie nikt nie chce jeździć! Ostatnio widziałem taką scenę ok. 9.00. Jechały trzy autobusy jeden za drugim przez Rondo Wileńskie (akurat stałem z rowerem), łącznie w tych autobusach było... 0 (!!!) osób, a w wyjeżdżających. W Rybniku należy: zmienić układ linii na taki który zapewni połączenia między dzielnicami płn-płd, wsch-zach., wprowadzić rozkłady cykliczne, uatrakcyjnić taryfy, przybliżyć komunikację miejską do rozbudujących się dzielnic, tworzyć nowe przystanki, popularyzować zbior-kom.

  • ~auralfloat 2015-08-14
    18:14:43

    10 1

    ~Arteks musisz rozróżnić drogi rowerowe od ścieżek - te pierwsze muszą stanowić logiczny system ułatwiający dojazdy do pracy, ścieżki - typowo rekreacyjne.

  • ~GieKSa2 2015-08-14
    18:28:16

    4 0

    wow jak można było poprawiać arteksa....przecież on się nigdy nie myli i wie wszystko najlepiej w okolicy o promieniu co najmniej 50 km

  • ~lordofthedrinks 2015-08-14
    18:41:18

    1 9

    Finał i tak będzie taki, że ile by nie zrobiono ścieżek i dróg to i tak połowa rowerzystów dalej będzie jeździć ulicami...

  • ~Arteks 2015-08-14
    18:45:53

    6 0

    @lordofthedrinks - można wprowadzić zakaz dla rowerzystów np. na Rudzkiej po wybudowaniu na całej długości asfaltowej drogi rowerowej. Zobaczymy jak już będzie gotowy ten projekt i czy UM nie uzna go za zbyt ambitny i za drogi.

  • ~lordofthedrinks 2015-08-14
    18:51:38

    2 0

    Arteks po co wprowadzać nowe zakazy. Rowerzysta ma obowiązek korzystać z takiej drogi jeśli istnieje obok. A jadąc wzdłuż tego odcinka za "Gzelem" spotyka się sporo rowerzystów którzy mimo asfaltowego odcinka drogi przeznaczonego dla nich i tak dalej jeżdżą ulicą. Wniosek : rowerzyści wcale nie odbiegają średnią chamstwa i prostactwa od innych grup kierowców czyli motocyklistów, kierowców ciężarówek, taksówek, osobówek i autobusów komunikacji miejskiej.

  • ~Arteks 2015-08-14
    19:01:03

    12 1

    @lordofthedrinks - jest pewna różnica... Jeśli rowerzyści będą mieli tak dobre drogi rowerowe jak asfaltowa wzdłuż Rudzkiej oddana do użytku w tym roku to faktycznie lepiej aby nie korzystali z drogi dla aut. Natomiast to nie chodzi o żadne prostactwo rowerzystów. Niektórzy jeżdżą na rowerach wyścigowych - dla nich jazda po szutrze jest uciążliwością i niszczeniem opon. Z tego powodu jeżdżą asfaltem i dlatego warto aby w naszym mieście powstało jak najwięcej dróg rowerowych asfaltowych albo wytyczonych bo jakichś bocznych drogach asfaltowych.

  • ~lordofthedrinks 2015-08-14
    19:04:43

    1 18

    Arteks dlatego pisałem o odcinku za gzelem w kierunku Chwałęcic bo tam jest odcinek tej drogi asfaltowy...... A mimo tego i tak sporo jeżdzi ulicą. No tak...zapomniałem że książętom na szosówkach tym razem przeszkadzają fałdy przy wjazdach na posesję...

  • ~thomas_k7 2015-08-14
    20:30:35

    5 0

    Arteks - masz całkowitą rację (komentarz z godziny 19:01).
    lordofthedrinks - Twój komentarz jest po prostu żałosny. Może inaczej - jeździsz na rowerze? Chyba nie. Nie wiesz co to rower szosowy? Zapraszam, pożyczę Ci mój i przejedziemy się na ulicę Rudzką. Pokonasz "fałdy" przy prędkości 40 km/h (o ile Twoje nogi są na tyle mocne, a zakładam, że jesteś internetowym i niedzielnym rowerzystą) i zdasz relację jak Ci się jechało.

    Poza tym polecam Ci lekturę PoRD po zmianach. Łatwiej, nie musisz szukać:
    Art. 33. Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.

    Teraz wskaż mi, w którym miejscu zaczyna się DDR i w którym miejscu mam obowiązek nią się poruszać.

  • ~GieKSa2 2015-08-14
    20:53:13

    0 14

    cwaniaku thomas_k7:"Na obowiązkowe wyposażenie roweru składają się zasadnicze elementy:
    co najmniej jeden skutecznie działający hamulec,
    dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku,
    oświetlenie.Obowiązkowe oświetlenie roweru i wózka rowerowego:
    Z przodu co najmniej jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej. Z tyłu co najmniej jedno światło pozycyjne barwy czerwonej oraz co najmniej jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt.".....masz to w swojej wypasionej bryce?

  • ~tomotg1981 2015-08-14
    21:02:46

    1 0

    Dla mnie idealnym rozwiązaniem scieżki,trasy rowerowej byłąby taka wzdłuż autostrady.

  • ~ 2015-08-14
    21:24:43

    5 0

    witam.moja opinia jest taka : jeżdżę na rowerze dziennie i trasy są różne jeśli chodzi o km.ale ścieżki rowerowe są bardzo źle oznaczone a do tego większość ścieżek jest zarośnięta krzakami , trawami gdzie nie idzie przejechać...a dodatkowo nie które ścieżki są zamalowane że nie wiadomo gdzie jedziesz i gdzie wyjedziesz...
    mimo iż ja osobiście wolę jeździć ścieżkami ale tak naprawdę się nie da nimi jeździć....
    czekam na odnowienie ścieżek :)

  • ~Lateks 2015-08-14
    21:36:59

    6 1

    ~lordofthedrinks no i co z tego że pojadę drogą? Państwo wybaczą razem z redakcją rybnik.com.pl ale to co się wyprawia w Rybniku to nie jest ułatwienie dla rowerzystów a dla samochodów. Dobry przykład to Mikołowska gdzie postawiono zakaz jazdy dla rowerów mimo że teoretycznie rowerzysta jest pełnoprawnym uczestnikiem ruchu to zamiast jazdy po prostej drodze nakazuje się jazdę po torze przeszkód.

  • ~Maalibu 2015-08-14
    23:44:45

    0 0

    "Rowerowy Plan Rybnika strzałem w dziesiątkę! Rybniczanie mają mnóstwo pomysłów i uwag" Typowy tytuł w naszym kraju... Fajnie że mamy pomysły. Co z realizacją?! Czyżby kolejne opium dla mas?

  • ~thomas_k7 2015-08-15
    00:17:43

    0 0

    GieKSa2 - za cwaniaka się nie uważam, za to Tobie polecam wizytę u psychiatry ;)
    Odpowiadając - w swoim rowerze nie muszę mieć zamontowanych świateł. To raz. Dwa - posiadam kwadratowy odblask montowany pod siodło. Poszukaj w Internecie, wielu producentów po zmianie przepisów zaczęła montować pod siodła "fabrycznie". Po trzecie - mam dzwonek. Taki miniaturowy, pod samym mostkiem zapinany na opaskę :)

    Swoją drogą co ma wspólnego moje wyposażenie z poruszaniem się po jezdni? To ja narażam się na mandat karny w przypadku braku wyposażenia i nijak to ma się do poruszania się po jezdni podczas gdy mówimy o poruszaniu się po DDR. Poza tym, co lepsze - na DDR również obowiązują przepisy PoRD!

    Marny Twój komentarz. Za to moja bryka jest wypasiona. Z tym się zgadzam i popieram Twoją wypowiedź :)

  • ~lastwordsbd 2015-08-15
    01:48:35

    7 0

    W Rybniku potrzeba przede wszystkim spójnej sieci dróg dla rowerów (a nie ścieżek rowerowych, których jest bardzo dużo), którymi będzie można poruszać się sprawnie i bezpiecznie po całym mieście. Dodatkowo potrzeba edukacji rowerowej, aby rowerzyści wiedzieli, jak należy poruszać się rowerem (dotyczy to tak samo dzieci jak i osób starszych), aby nie jeździli bez oświetlenia w nocy, aby jechali prawą stroną drogi dla rowerów, aby sygnalizowali zamiary wykonania manewrów itd. Dodatkowo potrzeba edukować kierowców, aby wreszcie zaczęli zachowywać wymagany prawem minimalny odstęp 1 m przy wyprzedzaniu rowerzystów, aby nie wyprzedzali na przejściach dla pieszych, aby nie spychali rowerzystów z drogi, aby traktowali rowerzystów jak pełnoprawnych uczestników ruchu itd. Ogólnie trzeba edukować wszystkich, aby wzajemnie się szanowali i dbali o wspólne bezpieczeństwo. Wtedy wszystkim będzie się lepiej i łatwiej poruszać po drogach w mieście. Po zbudowaniu spójnej sieci dróg dla rowerów kierowcom również będzie łatwiej, dlatego nie rozumiem niektórych głosów krytyki w stosunku do planowanej budowy dróg dla rowerów. Jeśli zostanie zbudowany spójny szkielet sieci DDR na największych i najbardziej uczęszczanych drogach, to będzie już wielki sukces. Później będzie można rozwijać sieć DDR na mniejsze drogi i za kilka lat Rybnik będzie miastem przyjaznym rowerzystom. Pojawiające się stojaki na rowery również są dobrym zwiastunem nadchodzących zmian.

  • ~GieKSa2 2015-08-15
    06:39:49

    0 2

    thomas dawaj namiary skoro tobie być może pomógł. A oświetlenie jest obowiązkowe, no chyba, ze wracasz przed nocą..lub po wizycie u swojego psychiatry

  • ~thomas_k7 2015-08-15
    09:09:16

    1 0

    GieKSa2 - Znasz nowelizację rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia z dnia 31 grudnia 2002 r?
    Chyba nie znasz. Nie zabieraj więc głosu i nie kompromituj się bardziej swoimi idiotycznymi komentarzami. Dla jasności - rowerzysta nie ma obowiązku mieć zamontowanych świateł. Jedynie obowiązkowy jest odblask. Tyle.
    8 października 2012 - od tego dnia rowerzysta może mieć lampki zdemontowane podczas dnia. I oświetlenie w tym momencie nie jest obowiązkowe. Na prawdę masz problemy ze sobą czy jak? Czy "sportowy klub" z nicku tak Ci zawrócił w głowie? A może byłeś na jakiejś ustawce i straciłeś przez to pamięć? :) Nie mam ochoty na licytowanie się z kimś, kto nie zna prawa i nie ma pojęcia o poruszaniu się rowerem. Wracaj na boisko, tam z pewnością znajdziesz swoich rówieśników :)

  • ~lewy_gwint 2015-08-15
    09:34:36

    4 0

    Ja jestem za konfiskatą roweru za jeżdżenie bez kompletnego oświetlenia w nocy, a za jeżdżenie po chodnikach dodatkowo kopa w eupę

  • ~thomas_k7 2015-08-15
    10:29:26

    4 0

    lewy_gwint - niestety jest to problem. Ludzie nie mają kompletnie wyobraźni jadąc w nocy bez oświetlenia. O chodniku nie wspominam, bo postawy niektórych są tak roszczeniowe, że szkoda gadać. Nasze społeczeństwo musi dorosnąć do tego, żeby szanować się wzajemnie. Prosty przykład użytkownika lordofthedrinks. Typowy kierowca blachosmrodu, który nie toleruje rowerzystów. Zastanów się lordofthedrinks - jadę w mieście, ograniczenie 40 km/h. Jadę 40, a ktoś za mną trąbi. Gdzie tu logika? Tak samo na drodze - trąbią i trąbią. A jak pojedzie traktor, albo zaprzęg konny lub cokolwiek innego wolniejszego, dlaczego nikt nie trąbi? Bo pojazd większy? Bo to nie rower? Też tamuje ruch i nikt do kierowcy nie ma pretensji. Do rowerzysty zawsze.

  • ~Przemek22 2015-08-15
    11:29:50

    1 0

    Dajcie mi farbę to i mapę z naniesionym metrażowo oznakowaniem a domaluje w weekendy brakujące znaki ;-) szablony oznakowania jeszcze gdzieś mam ;-) Lepiej coś zrobić niż tylko marudzic ;-)

  • ~GieKSa2 2015-08-15
    15:08:18

    0 0

    thomas:"Rozporządzenie Ministra Transportu z 6.06.2013 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia, Dz. Ustaw 2013 poz. 951

    Art. 53, ust. 1. Rower oraz wózek rowerowy powinny być wyposażone:

    1. z przodu – co najmniej w jedno światło barwy białej lub żółtej selektywnej;
    2. z tyłu – co najmniej w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy czerwonej.

    Oba światła mogą być migające:

    Art. 56, ust. 1, punkt 1. W przypadku roweru i wózka rowerowego dopuszcza się migające światła pozycyjne.

    Dodatkowo, przepisy regulują kwestię zamocowania oświetlenia. Nie musi być ono założone do roweru, jeśli jest jasno. Wiem, że są osoby, które np. skaczą na rowerach i zamontowane oświetlenie bardzo szybko by się urwało. Ale nawet w takich przypadkach zalecam wożenie lampek w plecaku, ponieważ nigdy nie wiadomo jak potoczy się dzień i może nas zaskoczyć noc." Zatem przemądrzały cwaniaku(klonie arteksa) postraszysz mnie teraz banem, usunięciem komentarza, dziadkiem z (..), czy jakimś rozporządzeniem sprzed twojego narodzenia, no może ciut młodszym- sprzed wizyty u ulubionego przez ciebie lekarza?

  • ~thomas_k7 2015-08-15
    19:27:49

    3 0

    O proszę... Boiskowy komentator postów potrafi korzystać z Google :) Super. Teraz już wiesz, że moja bryka, zwana dalej rowerem szosowym nie potrzebuje mieć świateł :) Jeżdżę głównie w dzień, a jak spotkasz mnie w nocy, tylna lampka z pewnością Cię oślepi do tego stopnia, że miniesz mnie z odstępem co najmniej dwumetrowym :)

    Jak mnie bawią tacy ludzie jak Ty... Serio nie masz innych zajęć? Ja wróciłem z roweru właśnie :) Powtórzę drugi raz - nie jestem cwaniakiem :)
    Pozdrawiam :)

  • ~GieKSa2 2015-08-15
    20:39:57

    0 1

    thomas jednak cwaniakujesz, bo: Rower oraz wózek rowerowy powinny być wyposażone: 1. z przodu – co najmniej w jedno światło barwy białej lub żółtej selektywnej; 2. z tyłu – co najmniej w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy czerwonej....no i jako podręcznikowy przykład przemądrzalca, który gardzi kibicami(tylko dlatego, że są kibicami)...naucz się w końcu czytać ze zrozumieniem. Mimo prób obrażania mnie...życzę ci abyś zawsze cało przyjeżdżał z wycieczek rowerowych.....aha ja zsiadam z roweru, a ty...wracasz

  • ~thomas_k7 2015-08-15
    23:03:08

    1 0

    Chyba jednak Ty musisz nauczyć się czytać ze zrozumieniem. Po nowelizacji PoRD rowerzysta NIE MUSI posiadać zamontowanego oświetlenia w ciągu dnia. Co do wózka rowerowego - spójrz do nowelizacji. Jest tam określona jeszcze długość wózka. Od długości wózka zależy jakie oświetlenie mieć powinien. Sorry, odpadasz. Kolejny raz pokazujesz, że nie masz zielonego pojęcia o PoRD i nowelizacji. Mówisz o obrażaniu - więc wytłumaczę Ci jeszcze raz - cwaniaków poszukaj sobie w rodzinie, przemądrzalców również. W Internecie proszę zwracać się do mnie po nicku. Ty zacząłeś pierwszy nazywać mnie cwaniakiem, ja tylko odbiłem piłeczkę. Nie toleruję hejterów, którzy nalatują na rowerzystów, a nie mają zielonego pojęcia o prawie. Usiądź raz jeszcze na spokojnie i poczytaj rozporządzenie i nowelizację. Jeżeli masz ochotę na dalszą konwersację, bez cwaniaków proszę.
    Pozdrawiam.

  • ~GieKSa2 2015-08-16
    07:08:54

    0 0

    thomas Ja nie jestem wrogiem rowerzystów (co mi wmawiasz!!), a takich przemądrzałych cwaniaków jak ty!!! Pamiętaj, że jeżeli wypadkowi ulegnie jakiś całkiem przypadkowy rowerzysta(a nie będzie miał wymaganego wyposażenia), to powinieneś się czuć współwinnym tego przypadku, a ja będę się śmiał z tego nawet jak mi dacie setki "minusów" z usunięciem komentarza włącznie!!!!! Moja Starka(Babcia) jeszcze jak żyła, to zawsze mi mówiła; "synek jako mądrzejszy musisz ustąpić"...dlatego,to mój ostatni komentarz w tej sprawie

  • ~Gryjta 2015-08-16
    12:15:04

    2 0

    Będę neutralna w waszych sporach, ale tak ku przestrodze tych co to zawsze mają rację:"Ciężarówka próbuje wyminąć dwóch rowerzystów, którzy jadą poboczem. Kierowca nie chce zwalniać ani czekać. Gwałtownie zjeżdża na przeciwległy pas i zderza się z nadjeżdżającym z naprzeciwka tirem. Naczepa ciężarówki roztrzaskuje się w drobny mak. Metalowe części spadają na rowerzystów. Ci jednak otrzepują się i jadą dalej. Kierowca ciężarówki nawet się nie zatrzymał.

    Ciężarówka zderzyła się z tirem. Rowerzyści na poboczu. Cudem przetrwali"....to było w Rosji, ale u nas też się to może zdarzyć....oby nigdy

  • ~Mael 2015-08-16
    15:36:16

    6 0

    Na Rudzkiej to nie droga dla rowerów, co wjazd do posesji to zapadlisko, zupełny brak ciągłości niwelety. Lepiej nic nie robić. Zdecydowanie wolę bitumiczne pobocze.

  • ~thomas_k7 2015-08-17
    13:29:23

    3 0

    Kolejny już raz - nie jestem cwaniakiem :) Nadal nie rozumiem do czego dążysz. Odnośnie moich postów - wskaż mi w którym miejscu napisałem, że nie mam obowiązkowego wyposażenia. Swoją drogą jeżeli "przypadkowy rowerzysta" ulegnie wypadkowi, dlaczego ja mam się czuć współwinny? Naucz się pisać normalnie, a czytać ze zrozumieniem. I dobrze zrobisz nie komentując wątku, pora wracać na boisko.
    Mael - dokładnie. To samo jest na ulicy Mikołowskiej. Komfort jazdy jest tragiczny. Zjazd, podjazd. Zjazd, podjazd. I tak w kółko. Poza tym samochody wyjeżdżające ze swoich posesji są zostawiane na DDR (na przejeździe), podczas gdy kierowca idzie zamknąć bramę. Ja wtedy ma poruszać się rowerzysta? Zacząć latać? Drogi dla rowerów powinny być wyznaczane na jezdni! W wielu miastach Polski są i jest to lepsze rozwiązanie. W PL niestety społeczeństwo jest ślepe i ludzie mimo, że mają chodnik z boku i tak pójdą drogą tylko dla rowerów.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy Miasto Rybnik powinno przejąć Fundację Elektrowni Rybnik?




Oddanych głosów: 722