zamknij

Wiadomości

Rondo dopiero w budowie, ale już budzi kontrowersje

2011-08-02, Autor: 
Od kilku miesięcy drogowcy budują rondo na skrzyżowaniu ulicy Budowlanych z powstającą obwodnicą, w sąsiedztwie stacji paliw „Shell”. - To wysepka na wysepce, jak tędy będą jeździć tiry? – pytają przechodzący tędy mieszkańcy osiedla Nowiny.

Reklama

Uwagę przechodniów na budowanym rondzie budzą liczne wysepki, bardzo wąskie wjazdy na rondo i wysokie krawężniki. Choć inwestycja jeszcze nie jest skończona, mieszkańcy alarmują, że zwłaszcza zimą, rondo może być nieprzejezdne. - Wygląda na to, że nasi urzędnicy nie uczą się na błędach. Niedawno likwidowali wysokie krawężniki na Rondzie Europejskim, a tu znów robią to samo – powiedział nam pan Andrzej, mieszkaniec Nowin.

Urzędnicy rybnickiego magistratu uspokajają i proszą, aby „społeczni inspektorzy nadzoru” wstrzymali się z oceną funkcjonalności ronda do momentu zakończenia prac. - Uspokajam, że wyspa ronda będzie na normatywnej wysokości, podobnie jak rozwiązane jest to w przypadku innych rond. W tej chwili w omawianym miejscu położona jest dopiero podbudowa bitumiczna, która uzupełniona będzie 10-centymetrową warstwą asfaltu – odpowiada Lucyna Tyl – rzeczniczka prasowa magistratu.

Rybniczanie mają również pretensje o to, że projektant ronda nie wykorzystał dużej ilości miejsca i umieścił w projekcie budowlanym niezależnych prawoskrętów z każdej strony. Zamiast prawoskrętów jest pas zieleni i bardzo szeroki chodnik. Mało tego, nasi rozmówcy przekonują, że znalazłoby się miejsce na trasę rowerową. - Analizy natężenia ruchu, przeprowadzane przez projektanta na etapie opracowywania projektu, nie wykazały potrzeby wprowadzenia takiego rozwiązania – odpiera Lucyna Tyl.

Póki co, urzędnikom zależy na jak najszybszym otwarciu ronda oraz skrzyżowania Budowlanych z Orzepowicką. Jak już informowaliśmy, przez te remonty dróg, do części osiedla Nowiny można dojechać tylko wąską, drogą osiedlową.

> Kierowcy: tu nie da się jeździć!

Oceń publikację: + 1 + 4 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (56):
  • ~xxmodelxx 2011-08-02
    00:13:09

    0 0

    no co tu duzo komentowac... wkoncu SR jacy mieszkancy takie decyzje...bezmyslne projekty i zakorkowane miasto

  • ~c182 2011-08-02
    00:49:55

    0 0

    Jeżeli analizę ruchu przeprowadzali ci sami "fachowcy", którzy są odpowiedzialni za kompletne zakorkowanie miasta obecnie to myślę, że niewiele jest ona warta. Po jaką cholerę te pasy zieleni, jeżeli jest możliwość zrobienia prawoskrętu na rondzie to chyba lepiej go zrobić niż pas zieleni.

  • ~aztecs 2011-08-02
    01:10:25

    0 0

    A po co kolejne rondo w mieście, gdzie kierowcy nie mają pojęcia jak się na rondzie zachować. Co drugi dojeżdżając do ronda staje (nie ma obowiązku STOP) nawet jeśli jest wolne a potem rozgląda się w lewo i prawo (Jakby cokolwiek mogło nadjechać z prawej strony). Ronda są skuteczną bronią w odkorkowywaniu miast tylko wtedy, gdy kierowcy posiadają pewny poziom umiejętności.

  • ~Lateks 2011-08-02
    02:05:06

    0 0

    ~aztecs musisz jeszcze dodać że większość kierowców nie potrafi korzystać ze świateł, tak więc już wolę te rondo niż potem mam w nocy stać na czerwonym....

  • ~jackvwgolf2 2011-08-02
    05:56:19

    0 0

    ~xxmodelxx tyś je napewno SWD jak chcesz to moga ci napisać co to oznaczo

  • ~buchu 2011-08-02
    07:17:31

    0 0

    Co za projektant stwierdził, że nie trzeba prawoskrętów. Skąd ten projektant miał dane na temat ruchu kołowego jeżeli dopiero będzie to rondo połączone z obwodnica, która jest dopiero w trakcie budowy. To że natężenie ruchu było małe nie znaczy, że nie wzrośnie w przyszłości. Taki projektant czyli inż. powinien zrzec się tego tytułu bo na nie nie zasługuje. Trzeba przewidywać i robić na przyszłość a nie teraźniejszość.

  • ~SRrulez 2011-08-02
    07:55:36

    0 0

    Taka jest smutna i gorzka prawda dla Rybnika. Było głosować na BSR? Teraz można już tylko powiedzieć: macie czego chcieliście. Nic dodać nic ująć.

  • ~Katarzyna26 2011-08-02
    07:56:35

    0 0

    Jak zwykle krytyka, narzekanie!!! Fajnie że budują... i bardzo dobrze że są ronda... Rybnik ma ich tyle że to taki nasz RONDOLAND.

  • ~maikel 2011-08-02
    07:56:59

    0 0

    sami fachowcy

  • ~werkk 2011-08-02
    07:59:49

    0 0

    Wykonanie obliczeń symulacyjnych rozkładu ruchu oraz analiza natężenia ruchu dla obszaru Miasta Rybnika wykonała Katedra Budownictwa Drogowego Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy Do analiz ruchu ruchu przyjęto obliczeniowy rok 2012.

  • ~Tomek 2011-08-02
    08:12:30

    0 0

    W sumie mogli o drodze rowerowej pomyśleć. Tam są tereny zielone bardzo chętnie odwiedzane przez rowerzystów. Ale znając życie to nie było by jak tej drogi sensownie połączyć z czymkolwiek innym...

  • ~xenir 2011-08-02
    08:25:24

    0 0

    Faktycznie nikt nie pomyślał o pasie dla rowerów? Przecież tamtędy przebiega(-ł?) szlak rowerowy! Mnóstwo rowerzystów z Nowin jeździ tamtędy w kierunku Stodół czy Rud. Widać, że daleko nam jeszcze do nowoczesnego myślenia i projektowania na poziomie europejskim.

  • ~qwerty 2011-08-02
    08:51:29

    0 0

    W Rybniku PAn Wszechmogacy i Wszechwiedzacy Prezydent Adam Fudali znajacy sie najlepiej na drognej sprzedazy butow stwierdzil, ze prawoskretow nam nigdzie nie potrzeba. Zakute lby z otoczenia Fudalego nei potrafia albo tego rowniez zrozumiec, albo nie umieja przekonac jasnie oswieconego. I tak oto WSZYSTKIE PIENIADZE wydawane w naszym miescie na drogi sa po prostu marnowane, bo zarzadzaja nimi marninieudacznicy, kolesie i lizusy Pana Prezydenta. A to wszystko za nasze pieniadze. Miernota jak juz sie dorwie do zloba to sie od niego nie oderwie.

  • ~respect 2011-08-02
    09:08:04

    0 0

    ~qwerty - jak tam czasem czytam Twoje wypowiedzi to tylko nasuwa mi się jedno - ten chłopak ma jakiś problem, ze sobą niestety.

  • ~777lok777 2011-08-02
    09:15:15

    0 0

    ja też myślę, że rondo w tym miejscu jest dobrym pomysłem. akurat w Rybniku ronda się sprawdzają, mamy porównanie z Jastrzębiem gdzie co 200 m są światła i raczej za dobrym rozwiązaniem to nie jest. co do konstrukcji to ja fachowcem nie jestem, zgadzam się, że jak widzi się to teraz z boku to dość gęsto tam jest ale ja poczekam aż rondo będzie otwarte i sama sprawdzę jak funkcjonuje.

  • ~qwerty 2011-08-02
    10:10:47

    0 0

    respect: strasznie duzo w Twojej wypowiedzi konkretow dotyczacych tego akurat ronda. Masz w ogole prawo jazdy? Czy jestes dzieckiem neostrady?

  • ~silberpunkt 2011-08-02
    10:16:56

    0 0

    Drogowcem nie jestem ale wystarczy porównać pierwsze zdjęcie (z prawoskrętem) z drugim, by zobaczyć, że tam nie ma miejsca na zrobienie prawoskrętu. Co do wysokości krawężników to już nie raz i nie dwa słyszałem "fachowców" krytykujących ich wysokość w wielu miejscach (np. w Przegędzy) i dopiero po zakończeniu prac tym "fachowcom" opadała szczęka bo "gigantyczne" krawężniki w cudowny sposób znikały...

    Acha... Qwerty na prezydenta! Zobaczymy co pokaże!

  • ~Jaro 2011-08-02
    10:41:54

    0 0

    Droga redakcjo, a może zajęlibyście się sprawą budzącą dużo większe kontrowersje, a mianowicie sprawą zakupu przez posła Krząkałę kart ICE - tym za czyje pieniądze zakupił te karty (50 000 sztuk) oraz czy ma powiązania z firmą, która je produkuje. Pisanie artykułu w stylu 'krawężniki są zbyt wysokie na rondzie' w odniesieniu do ronda, które jeszcze jest w budowie, jest śmieszne. Zajmijcie się jakimiś sprawami prawdziwie kontrowersyjnymi, a nie kultywujcie sezonu ogórkowego.

  • ~ 2011-08-02
    11:58:36

    0 0

    Czy jest miejsce czy też nie, nie widzę konieczności robienia prawoskrętów na rondzie, do którego wykorzystywane będą tylko 3 wjazdy (no chyba, że z Shella też zrobią wjazd ale wątpię, bo dotychczas był pas wyjazdowy i pewnie tak pozostanie). Ruch głównie będzie przebiegał wzdłuż trasy obwodnicy, bo tamtędy będzie kierowany ruch tranzytowy od strony Katowic (Mikołowska) i Gliwic (Gliwicka). Chodniki, które tam kładą są bardzo szerokie i układane z kostek w dwóch kolorach, także istniejąca dotychczas ścieżka rowerowa tam pozostanie, a przejścia dla pieszych mają obniżone krawężniki. Bardziej zastanawia mnie fakt, że nie ma krawężników w fragmencie drogi idącej przez las w głębi Orzepowic i obecnie położone warstwy bitumiczne się tam rozpękają. Może jeszcze je tam zrobią, ale póki co się nie zanosi.

  • ~Fiodore 2011-08-02
    12:28:28

    0 0

    qwerty - przyganial kociol garnkowi. W Twojej wypowiedzi tez nie bylo nic kontruktywnego, a nie przeszkodzilo Ci to w wytykaniu tego samego innemu userowi. Normalny TROLL z ciebie.

  • ~KeRim 2011-08-02
    12:30:55

    0 0

    Pan Andrzej z Nowin to pewnie typowy ryl starej daty.... Wysokie krawężniki jak jeszcze wierzchniej warstwy asfaltu nie ma... redakcja też przeinteligentna, że zrobiła z tego debilizmu aferę... Gratulacjie dla redakcji i pana Andrzeja z Nowin!!! Pewnie nie skończyliście tej samej podstawówki...

  • ~Fiodore 2011-08-02
    12:31:50

    0 0

    A wracajac do tematu: Wystarczylo wczesniej zapoznac sie z projektem drogi, a nie teraz plakac. Ah no i nie zapominajmy, zxe nawet gdyby rzadzil tu Krzakala, to i tak nic by nie zmienil, bo projekt byl juz gotowy przed wyborami, wiec i tak i tak musialby go realizowac.

  • ~ 2011-08-02
    12:38:29

    0 0

    mi się wydaje że na obwodnicy chodniki mają wydzielone pasy na ścieżkę rowerową. bardziej mnie przeraża na wszystkich przebudowanych drogach nadmierna ilość kostki. spójrzcie jak wygląda okolica ronda wodzisławskiego. dlaczego zamiast tej kostki nie zasieją trawy na pasach rozdzielających jezdnie - byłoby bardziej zielono i milej dla oka.

  • ~green electricity 2011-08-02
    14:45:36

    0 0

    Bardzo przytomny komentarz ~krzempusa, w tym kierunku gdzie nie ma prawoskrętu ruch będzie niewielki, a do Shella tylko zjazd. Co do trawników na pasach rozdzielających - nie robi się ich ostatnio ze względu na trudności z pielęgnacją takich skrawków zieleni. Zauważcie że znikły np. z ciągu ul. Zebrzydowickiej i Budowlanych.

  • ~ciastko.z.kremem 2011-08-02
    15:20:06

    0 0

    Do użytkownika ~Katarzyna26
    czy tobie ktoś płaci za chwalenie wszystkich tych artykułów? Bo jakoś dziwnie podejrzanie wypowiadasz się po raz kolejny w sposób: "hip hip hura nie żyje nam prezes naszego klubu Urzędu Miasta."

  • ~darmowapizza 2011-08-02
    15:22:41

    0 0

    Brak ścieżki rowerowej poraża.

  • ~exitcosmo 2011-08-02
    16:00:48

    0 0

    Złej baletnicy buty za ciasne ...

  • ~eloo 2011-08-02
    16:24:07

    0 0

    SWD proste- Ślonsko Wytwórnia Debili

  • ~Eberhard Mock 2011-08-02
    17:39:47

    0 0

    Jak zwykle komentarze są znacznie lepsze od artykułu. Gratuluję internautom i proszę Redakcję o więcej tematów do dyskusji. Proponuję np. artykuł o niskiej sprzedaży lodowych rożków na miejskim basenie przy ul. Gliwickiej. Gawiedź napisze, że jesteście debilami, no bo przecież pogoda kiepska, to kto niby ma te lody kupować i znów będzie wesoło :)

  • ~Katarzyna26 2011-08-02
    17:57:00

    0 0

    hehe, no tak bo jak ktoś nie marudzi to ma płacone... czyli tutaj wolno tylko sie wypowiadać osobom co wszystko krytykuja... jestem Rybniczanką, byłam w wielu miastach, nasze jest naprawde świetne...

  • ~Katarzyna26 2011-08-02
    17:59:43

    0 0

    tak z innej strony jak możecie coś oceniać jak jest w trakcie budowy....

  • ~ 2011-08-02
    19:03:59

    0 0

    ~xxmodelxx po pierwsze jeśli jesteś faktycznie z Wodzia albo gdzieś obok to spójrz na wasze ronda "nerki" to jest dopiero porażka tyle miejsca i nic a tak w woli ścisłości SWD samochód wiezie debila lub jak to woli samochód wypełniony debilami i widać że do nich należysz

  • ~ 2011-08-02
    19:08:28

    0 0

    a i jeszcze jedno prawda to że za zbytnio nasi włodarze się nie popisali z logistyką ale jak już wiele ludzi powiedziało cieszmy się że to robią pomęczymy się ale damy rade i będzie pięknie tak jak to było z gliwicką i daliśmy rade to przecierpmy i to, prawda dla tych co mieszkają na nowinach to dla nich to porażka ja sam mam tam rodzinę jak mam tam jechać to się zastanawiam którędy ale da rady troszkę się postoi pomęczy i da rady. Pozdrawiam i Cierpliwości

  • ~ 2011-08-02
    19:22:58

    0 0

    nie remontują źle! remontują też źle...

  • ~sianio 2011-08-02
    20:19:33

    0 0

    Napiszę nie na temat ronda do jakiego odnosi się artykuł ale na temat prac-mocno powiedziane-na drodze przy lotnisku.Toż to woła o pomstę do nieba!!!!Ludzie czy taki odcinek drogi trzeba remontować pół roku.Przecież tam nikt nie pracuje.Co to za firma robi ten remont?gdzie jest inspekcja z Urzędu Miasta?.Ile razy tamtędy jadę to przy koparce stoi 6 robotników i chyba opowiadają sobie kawały bo bardzo im do śmiechu.Widać tak w naszym kraju buduje się drogi bo w dalszym ciągu ich nie ma.Albo biorę firmę która zrobi drogę szybko i tanio ,albo biorę co zrobi tanio i jeden odcinek będą robić przez rok.Nie wspomnę już o odcinku od skrzyżowania ulicy Sygnały w Gotartowicach a rondem na Raszowcu,tam to już nie widać nawet koparki.Władze miasta -proszę opamiętajcie się.Wiemy że wygraliście wybory i macie ludzi w d.... ale 4 latka szybko przelecą i co wtedy??????

  • ~michael81 2011-08-02
    22:11:02

    0 0

    JA SIE WAM CO NIEKTORYM NIE PODOBA TO WYPAD NA ROWER....

  • ~michael81 2011-08-02
    22:12:04

    0 0

    NIE NIE....SWD TO INACZEJ....SAMOCHOD WIEZIE DEBILA:)))))

  • ~Goa78 2011-08-02
    22:27:54

    0 0

    A ja powiem tylko tyle.Na każdym rondzie widać porozjeżdzane krawężniki.Samochód osobowy tego nie zrobił,dostawczak mało prawdopodobne,ale wszyscy wiedzą że ciężarówki jeżdzą jak chcą,bo kto wielkiemu zabroni.Zamontować kamęrkę i ściągać za naprawę i po 10 000 klocków kary.Zobaczycie że wszystkie krawężniki doczekają się starości nie naruszone

  • ~xxmodelxx 2011-08-02
    22:47:36

    0 0

    wlasciwie to napewno niejestem SWD a skad to malo wazne najezdzacie na mnie za komentarz a sami krytykujecie swoje wladze za takie durne decyzje zakorkowane miasto...jakos inne miasta potrafia poradzic sobie z tym problemem a w rybniku jadac swiezo wyremontowana droga a na niej dziury przy studzienkach kanalizacyjnych itp....ktos kto odbiera i podpisuje sie pod tym normalny niejest...a pozniej co chwile remonty drog .. pozatym niewiem jaka roznica pomiedzy ludzmi ktorzy jezdza na SR,SRB,SWD,SZO,czy SJZ, tak samo rybniczanin jedzie do wodzislawia jak i do zor i na odwrot a tylko na tej stronie SR obrazaja innych ze to czy tamto...a sami niech popatrza sie na siebie bo niewiem jakie to ma znaczenie...

  • ~ 2011-08-02
    22:49:31

    0 0

    odezwał sie inteligentny "SWD xxmodelxx" a co u was za ronda są cwaniaku

  • ~ 2011-08-02
    22:51:39

    0 0

    odezwał sie inteligentny "SWD xxmodelxx" a co u was za ronda są cwaniaku

  • ~xxmodelxx 2011-08-02
    22:55:46

    0 0

    za to ty inteligentny jestes skoro napisalem wyzej ze niejestem z wodzislawia ale widocznie ciezko ci to zrozumiec:)

  • ~ 2011-08-02
    23:27:22

    0 0

    Pani Lucyno, kiedy będziecie poprawiać rondo obok Plazy, bo już lekko jest rozjeżdżone przez Tiry ;)

  • ~black_angel 2011-08-03
    11:05:40

    0 0

    Ja też chciałabym wiedzieć jaka jest różnica między SR, SRB, SWD czy innymi tabliczkami? Bo człowiek człowiekowi nie równy. W każdym mieście są "mistrzowie kierownicy". I mam porównanie bo między tymi miastami się poruszam!! A jak widzę takiego geniusza co zjeżdża z Focusa 3km/h to też mnie krew zalewa i zauważyłam, że bez różnicy jaka tabliczka rejestracyjna! A co do ronda, już niech jest jakie jest byle by go OTWORZYLI. Bo człowiek z siebie wychodzi jak widzi te korki!! Pozdrawiam

  • ~ 2011-08-03
    11:14:16

    0 0

    Zastanawiam się dlaczego wszystkie nowe drogi w tym mieście są takie wąskie? Przecież widać wyraźnie na zdjęciu, że ta droga przez Orzepowice (jakby nie było obwodnica i w przyszłości trasa tranzytowa na południe) jest wąska jak najwyraźniej horyzonty myślowe pana prezydenta. Tak ciężko ją poszerzyć? Przecież tam się będą mijać ciężkie samochody z przyczepami. Po co takie szerokie chodniki? Taki tam będzie wielki ruch pieszych? Do lasu i z powrotem? Dokładnie taka sytuacja miała miejsce przed laty na Kościuszki. Chodnik szeroki na ileś tam metrów, a arteria w środku miasta wąziutka jak wizja pana af na rozwój miasta.

  • ~Fiodore 2011-08-03
    14:24:58

    0 0

    Jaki lolek. A co ma Kosciuszki do Fudalego? oO Przecież to ulica starsza od niego samego. Aha, a ta obwiednia centrum ma zapas na dodatkowy pas [tak jak autostrada A1 kolo Wodzislawia].

  • ~roger 2011-08-03
    19:27:37

    0 0

    Ja napiszę tylko tyle: te miasto idzie w samozagładę jeśli chodzi o remonty i budowy dróg. A ludzi z UM do pełnej odpowiedzialności oddać. Jak zaczną finansowo odpowiadać to zaczną też mysleć nad podpisami, które składają na pismach i dokumentach przetargowych. SKANDAL!!!!

  • ~jackvwgolf2 2011-08-03
    19:54:27

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczenia opinii.

  • ~inzynier 2011-08-04
    07:23:40

    0 0

    qwerty, Ty się i tak na niczym nie znasz i też żyjesz ,a my wszyscy musimy się z tym pogodzić ,że tacy malkontenci jak Ty też są.
    Rondo na budowlanych będzie OK, no może rzeczywiście jakieś rozwiązanie dla ścieżki rowerowej powinno być ujęte

  • ~ 2011-08-04
    11:39:44

    0 0

    Ludzie, nie narzekajcie tak! Przynajmniej w Rybniku coś się dzieje..przyjedźcie do Częstochowy, to zobaczycie najbardziej dziurawe drogi i najbardziej zakorkowane miasto:)

  • ~ 2011-08-04
    12:09:55

    0 0

    Iza Michalska, czy są dwa miasta o nazwie Częstochowa ? Ja wczoraj jechałem z Krzepic przez Częstochowę i przejechałem bez problemów. Żadnych korków. Może Tobie chodzi o inną Częstochowę ?

  • ~777lok777 2011-08-04
    16:27:32

    0 0

    ja tez narzekałam na korki w zeszły poniedziałek bo w ten dzień to sytuacja wołała o pomstę do nieba ale teraz to po prostu trzeba wcześniej wyjeżdżać i dokładnie logistycznie zaplanować trasę. wiem, wiem to miasto powinno planować a nie mieszkańcy ale jak już miasto zawaliło sprawę to teraz trzeba tu jakoś się poruszać :) a co do ronda to może jednak byśmy zaczekali aż je odtworzą...

  • ~777lok777 2011-08-04
    16:29:29

    0 0

    otworzą-udostępnią miało być :):);)

  • ~jackvwgolf2 2011-08-05
    19:19:32

    0 0

    czemu mój wpis został usunięty na ~xxmodelxx że mu prawde napisałem i zacytowałem jego zdania co napisał o rybniku i ludziach z rybnika ??????

  • ~jackvwgolf2 2011-08-05
    19:26:47

    0 0

    nie wiem co to ma znaczyć ,Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczenia opinii , prawde napisałem na temat użytkownika ~xxmodelxx jak obraża rybnik i ludzi nie wiem czy redakcja tego nie widzi

  • ~ 2011-08-11
    20:06:35

    0 0

    Oj - "burza mózgów" ;-) Zgadzam się z wieloma Waszymi opiniami...Niemniej: tradycyjne już polemiki pomiędzy potężnym miastem i okolicami sygnowanymi znakiem rozpoznawczym SWD, a jeszcze potężniejszym miastem spod znaku SR. Po się się napinać i spierać? O co? Przecież jedno i drugie (oraz wszelkie okoliczne) to mówiąc delikatnie, tzw. małe miasta...A propos: jeżdżąc (sporo!) po tzw. drogach i rondach wszechokolicy obserwuję zbliżoną, podobną ilość tzw. braku wyobraźni kierujących pojazdem, czystej postaci małomiasteczkowości, wiejskiego - czyli taniego cwaniactwa - chorobliwa potrzeba wyprzedzania (całkowicie niezależnie od warunków), itd., itd.
    Jeśli chodzi o rozwiązania drogowe to większość obytych w świecie kierowców wie , że światła są domeną wielkich miast i standard ten jak dotąd najlepiej się sprawdza...Rację ma "aztecs" mówiąc o światłach, ale "poziom" jazdy przez ronda i nie tylko (oczywiście co drugi samochód bez sygnalizowania swoich zamiarów!) również pozostawia wiele do życzenia...

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5267