zamknij

Wiadomości

Reforma układu komunikacyjnego jeszcze poczeka. Dlaczego?

2019-04-24, Autor: bf

Wprowadzenie nowego rozkładu jazdy zostało przesunięte w czasie. Nie zacznie obowiązywać w Rybniku z początkiem maja, ale czerwca. Skąd te miesięczne opóźnienie?

Przypomnijmy, w lutym pisaliśmy o reformie układu komunikacyjnego w Rybniku. Jak zapowiedziało miasto, niektóre linie zmienią swoje trasy, inne zostaną połączone, część połączeń zostanie zlikwidowana. W zamian pojawią się też zupełnie nowe linie >>Zbliża się wielka reforma układu komunikacyjnego! Najpierw konsultacje<<

Reklama

Magistrat ogłosił, że nowy rozkład jazdy autobusów zostanie wprowadzony w maju. Ten fakt przypomniał nam dzisiaj jeden z Czytelników. - Czy Szanowna redakcja mogłaby się dowiedzieć, co z hucznie zapowiadanym nowym rozkładem jazdy ZTZ? Który, pierwotnie ma wejść od 1 maja. Ponieważ ani w urzędzie miasta, jak również w ZTZ nikt nie potrafi konkretnie określić czy od maja będzie nowy rozkład jazdy – pisze.

Jak informuje Agnieszka Skupień, rzecznik UM w Rybniku, nowy rozkład jazdy autobusów zacznie obowiązywać od czerwca. - Wciąż trwają prace związane z wdrażaniem uwag mieszkańców po zakończonych konsultacjach – tłumaczy.

Dr Bartosz Mazur mówi z kolei, że mieszkańcy miasta mieli podczas konsultacji bardzo dużo uwag. - To jest coś abstrakcyjnego dla pasażera, bo jeśli widzi jedną czy drugą kreskę na mapie, to nie wiadomo, czy dana linia będzie jeździć co godzinę, czy co dziesięć minut. Ba, widząc dwie linie nie wiemy, czy to, że będą jeździć co godzinę oznacza, że na wspólnym odcinku będzie połączenie co pół godziny czy pojadą stadem". Nie mówiąc już o takich detalach, jak to, o której konkretnie pojedzie autobus - czy nawet bardziej - o której dojedzie do celu. Zupełnie inaczej wygląda autobus co godzinę, który przyjeżdża „za dziesięć dzwonek” niż ten, który przyjeżdża „trzy po szkolnym dzwonku” – wyjaśnia.

Jak dodaje, mieszkańcy mieli też sporo pytań o likwidowane linie. - Ludzie są przyzwyczajeni do numerów i wiele osób wskazywało na braki typu „piętnastka” czy „31”. To była taka pierwsza fala, aktywna zaraz po wrzuceniu nowego rozkładu do Internetu. Dość szybko w przypadku niektórych relacji temat ucichł - ludzie sami zobaczyli, że to, że nie ma jakiejś linii wcale nie oznacza braku połączenia. Choćby z Chwałowic na Chabrową i do Szpitala, po trasie 31, są inne linie: zamiast 10 kursów jest ponad trzydzieści, ponadto autobusy jeżdżą przez cały dzień w soboty i niedziele, czego nie można powiedzieć o obecnej sytuacji. To było widać, jak ludzie sami sobie pokazują możliwości przejazdów w nowym układzie – mówi.

Oceń publikację: + 1 + 28 - 1 - 65

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (31):
  • ~AlexRk 2019-04-24 20:56:20

    ZTZ powinno zostać zniszczone, a w jego miejsce powołana nowa instytucja zarządzająca transportem zbiorowym w Rybniku. Dodanie kilku połączeń dużo nie zmieni. W Rybniku potrzebne jest gruntowne przebudowanie tego systemu, od ludzi nimi zarządzającego zaczynając.

    92 14
  • ~palaczzasypowy 2019-04-24 21:17:17

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    13 4
  • ~palaczzasypowy 2019-04-24 22:03:03

    pseudo moderator z namaszczenia powców jak zwykle zna stanowisku jak za komuny,6 lat powcy utrzymuja na stanowisku jakiegoś wierszokletę który w d pie rady sobie nie umie dać,siedzi i myśli jak tu przebębnić jeszcze 4 lata

    51 23
  • ~Barra_cuda 2019-04-25 07:06:01

    Japońskie pociągi na trasie 500 km mają średnie opóźnienia rzędu 1 minuty. Rybnicki autobus w godzinach wczesnoporannych (bez korków) potrafi na 2 przystankach od DKM (trasa ok 1km) albo przyjechać 2 minuty za szybko i odjechać (!) albo spóźnić się 5 minut. To jest dramat jak bardzo kierowcy olewają rozkład jazdy. Zegarka uczą osługiwać już w przedszkolu.
    System informacji na przystankowych tablicach mam wrażenie że wyświetla jakieś przypadkowe informacje zamiast rzeczywisty obraz tego co i za ile pojedzie. O śledzeniu autobusu po gps w aplikacji to możemy pomarzyć zapewne na wiele lat skoro nawet tych tablic nie potraficie opanować. Lepiej już poprostu zacznijcie tam wyświetlać reklamy.
    System doladowywania kart na Placu Wolności to jest jakaś przechowalnia dla pracowników? Trzy kasjerki które nic nie robią. Jak już chcesz doładować kartę to tylko gotówka i tylko okrągłe kwoty. Średniowiecze.
    Wszystkie inne formy platności za bilet jednorazowy zapewne nadal nie sa objęte promocją bo nie da się tego jakoś przekonstruować? Płacąc za bilet jednorazowy komórką z dedykowana aplikacją - płaci się 2 razy więcej więc zmuszony jesteś nosić tą bezużyteczną rybnicką kartę wszędzie i zawsze albo dać się kroić.
    Takich zarzutów co do zacofania ZTZ pewnie można by zapewne mnożyć a wy tam w zarządzie się głowicie 3 miesiąc bo niektóre autobusy poprzesuwaliście o 4 minuty i czy to radykalnie zmieni chęć korzystania rybniczan z autobusów?

    85 10
  • ~exx 2019-04-25 07:32:16

    Barra_cuda dobrze prawisz. Do tego brak możliwości opłacenia karty przez internet. Generalnie cały ten system ZTZ to przypudrowany trup. Nie wiem za co zarząd bierze pieniądze.

    57 6
  • ~Arteks 2019-04-25 09:51:39

    @palaczzasypowy - ale jednak w czasach jak Mazura nie było nikt się nie odważył takiej reformy zrobić, a Berger uważał, że wszystko jest w porządku i nie przeszkadzały mu te pustowozy do DKM zamiast wykorzystania tych wozokm do lepszej obsługi innych obszarów miasta jak proponuje Mazur. No i co w Polsce rzadko się zdarza - w sprawach transportowych doradza transportowiec, a nie teolog czy filozof. Wczoraj metropolia pochwaliła się, że dołoży 1,2 mln do kursów Kolei Śląskich. Czyli Rybnik i Wodzisław wytyczyły standardy za którymi podążają teraz inni widząc przyszłość w bezkolizyjnym transporcie szynowym. :) @Barra-cuda - jak nie ma być opóźnień w godzinach szczytu skoro są korki na niektórych ulicach? Tak samo jak jedziesz gdzieś autem - też jak nie chcesz się spóźnić trzeba wyjechać wcześniej. To nadmiar aut jest powodem takiego zamieszania. Chcesz uniknąć spóźnień - korzystaj z roweru lub nóg. A co do innych problemów o jakich wspominasz to są one mało istotne dla pasażera. Bo jeśli nie ufasz tablicom elektronicznym, możesz korzystać z rozkładu w necie lub tablic przystankowych. Płatności? W wielu autobusach funkcjonuje bardzo nowoczesny system płacenia kartą płatniczną - tu Rybnik należy do elity. :) A zmiany w układzie linii są dość radykalne skoro z Radlina na Elektrownię i wszystkich przystanków po drodze ma się dojechać bezpośrednio i co 15 minut! To nie jest rewolucja skoro wreszcie będzie połączenie płd z płn miasta regularnie kursującą linią?

    12 34
  • ~Abisall 2019-04-25 10:35:57

    " Płatności? W wielu autobusach funkcjonuje bardzo nowoczesny system płacenia kartą płatniczną - tu Rybnik należy do elity"
    I z racji tej "elitarności" ( ha ha ha) płacisz za bilet tak jabyś kupił go u kierowcy - czyli w dalszym ciagu mamy problem który poruszył Barra_cuda.
    System ekarty rybnickiej to kolejny "malowany sukces" bo od samego jej powstania obarczony tyloma wadami że w normalnie zarządzanym przedsiębiorstwie zostałby po max pół roku zmodyfikowany.
    Odbijanie karty przy wyjściu np. To oczywiście tłumaczone było tym że daje dane o przepływie pasażerów ale nikt nic z tym danym nigdy nie robił. A "nieodbite" przejazdy to de facto wyciąganie pieniędzy z kieszenie pasażerów.
    System doładowań - absurdalne terminale których muszą używać sprzedawcy doładowań i warunki na jakich się najem tych terminali odbywa sprawił że okresowo regularnie nie ma gdzie doładować ekarty - wyczerpanie się kwoty impulsów jakie na terminalu są zapisane i olewanie zgłoszeń przez ZTZ sprawia że doładowania stale praktycznie są dostępne tylko w 4 pktach.

    24 4
  • ~Arteks 2019-04-25 11:38:38

    @abisall - coś za coś ale nie mówcie, że trzeba koniecznie ładować e-kartę bo nie trzeba. Jest kilka możliwości opłacenia przejazdu. A żeby nie było - jestem zwolennikiem likwidacji e-karty. To był gadżet ciekawy kilkanaście lat temu. Teraz można system opłat zrobić za pomocą płatności kartami płatniczymi/kredytowymi włączając to nawet różnego rodzaju promocje. Trzeba tylko porzucić e-kartę.

    8 24
  • ~psyche09 2019-04-25 11:39:32

    A co z wyświetlaczem przy przystanku Chwałowice Osiedle w kierunku Centrum??
    Już nie wspomnę od kiedy go nie ma... Od jesieni 2018?

    Informacja pasażerska the best...

    10 0
  • ~psyche09 2019-04-25 11:45:17

    ZTZ szczyci się możliwością kupowania biletów poprzez aplikację zbiletem. Wszystko fajnie. Ale w busach linii 13/32 naklejki z kodem nie uświadczysz! W 33 i chwałowickim - żaden problem. Miałam kilka miesięcznych na telefonie, ale to szukanie nalepek, przeciskanie się ze środka, czy tyłu autobusu, bo tylko przy kierowcy była nalepka... Niedopatrzenie kolosalne.

    14 3
  • ~Abisall 2019-04-25 12:25:06

    "ale nie mówcie, że trzeba koniecznie ładować e-kartę bo nie trzeba."
    Oczywiście że nie trzeba ale wtedy płacisz zamiast 2zł - 4zł niezależnie od tego czy jedziesz 1 przystanek czy 5. I tym samym przejazd komunikacją miejską w Rybniku staje się jednym z najdroższych w Polsce.

    14 2
  • ~polk 2019-04-25 13:17:16

    Arteks Ty zaś swoje.
    Trzy osoby Ci tłumaczą o co chodzi ale nie chcesz, z jakiegoś dziwnego powodu, dostrzec problemu.
    Tylko na e-karcie możesz jechać dwa przystanki za 1zł lub za 10groszy pod warunkiem skorzystania z następnego autobusu w ciągu 20 minut.
    Skoro ztz wprowadził takie promocje to nie rozumiem jak można mówić, że nie trzeba używać e-karty?
    Przykład:
    Jadę z Meksyku na sąd, przesiadam się i jadę na Niedobczyce. Z e-kartą płacę 1.10 (dwa przystanki w strefie 0, jazda następnym busem w ciągu 20 minut)
    Gdybym nie chciał jechać z e-kartą płaciłbym 8 (osiem) złotych!!!
    Widzisz różnicę między 10 groszami lub złotówką a 4 złotymi???

    19 1
  • ~Abisall 2019-04-25 13:56:13

    @~polk
    I teraz jadąc sobie z Nowin do Centrum w 2 osoby kosztuje cię to więcej niż 3 godziny parkowania na miejskim parkingu...

    8 2
  • ~Arteks 2019-04-25 20:46:43

    @polk - ale w tym przypadku to stwarzacie jakieś zupełne sztuczne problemy. Bo jeśli ktoś chce jechać tanio ma możliwość jechać na e-kartę. Więc w czym widzisz problem? Można ją doładować/kupić w 6 punktach miejskich i wielu komercyjnych. Dla porównania przed e-kartą bilet miesięczny można było kupić tylko w 1 punkcie w centrum miasta czynnym do 16.00... Zresztą to bardzo ostro przed laty krytykowałem. Natomiast jeśli ktoś nie chce się martwić o e-karty i o doładowania - kupuje bilet u kierowcy, przez telefon komórkowy lub kartę płatniczą. Płaci więcej - ale nie musi używać e-karty. Dla osób spoza Rybnika czy tych którzy jeżdżą mało to świetna opcja. @abisall - trochę przesadziłeś z tym najdroższym biletem bo 4 zł za bilet w autobusie to raczej standard. Za to po obniżkach jakie wprowadzono w czasach Kuczery i Mazura - mamy jedne z najtańszych biletów miesięcznych i dobowych w Polsce. Brakuje mi biletów rodzinnych/grupowych tak aby opłacało się jechać w kilka osób autobusem zamiast autem.

    2 16
  • ~Abisall 2019-04-25 21:13:24

    Odniosę sie tylko do cen biletów bo o elastyczności i możliwości doładowań e karty pisałem już wcześniej tak pod tym jaki pod innymi postami
    Wrocław - cena biletu normalnego 3,40 ( dostępny cały pakiet biletów czasowych)
    Kraków - 3,80 ( dostępny cały pakiet biletów czasowych)
    Warszawa
    - bilet 20 minutowy dowolna ilość przesiadek 3,40zł
    Gdańsk bilet normalny jednorazowy 3,20zł
    GOP bilet w obrębie 1 miasta 3,20zł
    Łodź - bilet 20 minutowy 2,80zł 40 min 3,60zł
    Toruń - 2,80zł
    Bielsko Biała - 3 zł

    10 1
  • ~artefaks 2019-04-25 21:29:55

    ,,Za to po obniżkach jakie wprowadzono w czasach Kuczery i Mazura - mamy jedne z najtańszych biletów miesięcznych i dobowych w Polsce."
    @Arteks. W ulubionych przez ciebie Żorach miesięczne i dobowe chyba są tańsze ?

    8 2
  • ~Arteks 2019-04-25 21:37:35

    @abisall - podajesz ceny biletów u kierowców czy promocyjnych? Jeśli u kierowców to w GOP taki bilet kosztuje 4,80 zł (ma ten plus, że jest ważny 90 minut i uprawnia do przesiadki). Ale jednak jest droższy niż u nas. Jak ktoś chce się dużo przemieszczać to u nas może kupić 24h za 8 zł, w GOP za 14 zł. Natomiast porównaj sobie to z cenami z ekarty bo większość korzysta jednak z tego. 2 zł za przejazd czy 1,00 za przejazd na 2 przystanki to tania oferta. 4 zł płacą tylko ci którzy nie używają e-karty - być może z tego powodu, że jeżdżą bardzo rzadko. Na koniec zapytam - póki istnieje u nas ta nieszczęsna e-karta jakbyś usprawnił jej ładowanie? Obecnie można to zrobić w 6 MPS, sieci Ruch i Kolporter, a także u paru ajentów.

    1 15
  • ~Arteks 2019-04-25 21:47:00

    @artefaks - w Żorach jest za darmo ale ludzi wozi się jak paczki zbyt małymi Kapenami, liniami o bardzo niskich częstotliwościach. A jak ktoś się upomniał o połączenia z dworcem kolejowym to prezydent odpowiedzialny za komunikację na FB szydził sobie z tego i ogłaszał konkurs na rozkład - zamiast zastanowić się jak rozwiązać problem zgłaszany przez mieszkańców. U nas z Boguszowic do centrum masz wygodny autobus - często przegubowy co 10 minut. Na porównywalnej linii z Roju do centrum Żor masz co 30-60 minut kilkunastoosobową marszrutkę. Czy ktoś chciałby mieć taki poziom komunikacji jak w Żorach? Nikt... bo to raczej alibi-komunikacja, a nie coś poważnego. Jestem przekonany, że już każdy wolałby zapłacić te 2, 4 zł czy 70 zł za miesięczny niż mieć komunikację bezpłatną i na takim poziomie jak BKM. Kiedyś Gazeta Wyborcza zajęła się komunikacją w Żorach. Powstał ciekawy artykuł na temat pod znamiennym tytułem: "Darmowa komunikacja publiczna w praktyce: przepełnione autobusy i odwołane setki kursów". Polecam lekturkę. Na szczęście żadne śląskie miasto nie idzie tym bardzo złym żorskim przykładem.

    0 11
  • ~artefaks 2019-04-25 21:56:51

    ~Arteks 2019-04-25 21:47:00

    ,, w Żorach jest za darmo ale ludzi wozi się jak paczki zbyt małymi Kapenami, liniami o bardzo niskich częstotliwościach"
    Jesteś tego pewien? Jechałem tam ostatnio z Okrężnej jedynką ok. 13;30. Na rozkładzie kursy co 15-20 minut. W autobusie luz i wygoda jechało co najwyżej z 10 osób

    8 2
  • ~artefaks 2019-04-25 22:03:07

    ,,Na szczęście żadne śląskie miasto nie idzie tym bardzo złym żorskim przykładem"
    @Artex.
    Fakty mówią co innego.W prestiżowym rankingu fDi's Polish Cities of the Future 2019/20 z kwietnia. Było sklasyfikowanych tylko 9 miast ze śląska. Żory są tu sklasyfikowane najwyżej. Chcesz się kopać z faktami ?

    7 3
  • ~Abisall 2019-04-25 22:08:33

    " póki istnieje u nas ta nieszczęsna e-karta jakbyś usprawnił jej ładowanie? Obecnie można to zrobić w 6 MPS, sieci Ruch i Kolporter, a także u paru ajentów."
    Spróbuj doładować ekartę w niedzielę o 9:00 w czasie notorycznych braków impulsów w terminalach u redystrybutorów.
    Usprawnieni? Bardzo proste - wzorowana na rozwiązaniu poznańskim gdzie niestety mają również kartę impulsową. Tam jakoś dało radę wprowadzić doładowanie karty przez internet - po zakupie przy pierwszym "odbijaniu" karty impulsowej wybiera się w kasowniku opcję doładowania impulsów.
    Do tego banał który powinien być od pierwszego dnia dostępny - sprawdzanie online stanu konta na ekarcie - jakoś można było od reki wprowadzić sprawdzanie po nr seryjnym ekarty ostatnich przejazdów a le stan trzeba sprawdzać w kasownikach lub w pkt sprzedaży.
    " Jeśli u kierowców to w GOP taki bilet kosztuje 4,80 zł "
    Albo prymitywna manipulacja faktami albo nigdy nie jeździłeś tymi autobusami - to co podajesz to zakup biletu na 3 miasta lub 90 min podróż - podstawowy bilet nie istotne czy kupiony u kierowcy czy w automacie kosztuje 3,20zł. I taki rozpatruj bo u nas nie ma innych tras jak w obrębie 1 miasta.
    ( żródło https://www.kzkgop.com.pl/strony/p-1-cennik-od-1012018-r.html )
    Ceny biletów które podaję to normalny zakup biletu który każdy podróżny jest w stanie kupić od ręki w praktycznie dowolnym momencie w najbliższym pkt sprzedaży - nie istotne czy to automat biletowy czy dorabiający sobie dziadek sprzedający bilety "z ręki"
    W BB bilet kupiony poprzez aplikację mobilną kosztuje tyle samo co ten kupiony w automacie - tam tylko z tej opcji skorzystałem.
    Wiec tak sa tylko 2 miasta które znam gdzie bilet jednorazowy kupiony w kiosku, automacie jest porównywalny cenowo do opcji rybnickiej bez ekarty - Lublin ( 4 zł ) i Poznań 4,20zł

    4 1
  • ~Arteks 2019-04-25 22:23:35

    @artefaks - ale dodaj, że była to kategoria "efektowność kosztowa". W Żorach mało przeznacza się na komunikację, mało na sport, mało na inwestycje no i jest "efektywnie" chociaż marnie. BKM to najgorsza komunikacja miejska w Polsce. Gdyby przynajmniej Żory miały jeszcze jakieś połączenia kolejowe ale ze swoimi 6 parami pociągów to na Śląsku wyprzedzają z śląskich miast tylko Knurów który ma 1 parę pociągów. ;) I tam się nic nie zmienia. Jak było dziadostwo 5-6 lat temu tak jest teraz. U nas jednak cały czas się coś zmienia ale... rybniczanie są bardziej wymagający od żorzan toteż nie dziwią mnie duże oczekiwania odnośnie wspomnianej w artykule reformy. Żorzanom pozostaje bierna akceptacja komunikacyjnego dziadostwa. @abisall - a spróbuj kupić świeże mięso w niedzielę o 9.00... Tak samo jak świeże mięso, tak i dopełnienie kary można robić wtedy kiedy są czynne dane punkty. A jeśli ktoś tego nie zrobi to wtedy płaci więcej - ale nie zostanie na przystanku bo przecież jechać może. W GOP nie wymyślono jeszcze tego, że ktoś kto kupuje u kierowcy może chcieć jechać tylko 2 przystanki. Musi kupić najdroższy bilet za 4,80 zł bo innych kierowcy nie mają. No i nie wiem jak teraz ale kiedyś 24h można było kupić w GOP tylko w punktach sprzedaży. U nas kupisz go u każdego kierowcy co jest świetnym ukłonem wobec np. turystów.

    0 10
  • ~Abisall 2019-04-25 22:33:44

    ~Arteks
    I już pewien jestem że twoja wiedza w tym temacie jest tylko teoretyczna.
    6:00 w niedzielę czy to Wrocław, BB, Katowice, Gdańsk - bez najmniejszych problemów kupię bilet normalny jednorazowy w kwotach jakie podałem - czy fizyczny w automacie czy też za pośrednictwem aplikacji.
    W Rybniku MUSZĘ kupić u kierowcy za 4 zł - o ile będzie miał wydać. Albo w aplikacji. Również za 4 zł.
    A i jeszcze jeden smaczek rybnicki - miesięczny dla korzystających z karty Dużej Rodziny - wiesz jak i gdzie można kupić? Bo ja wiem. I ie jest to szczyt nowoczesności niestety

    5 1
  • ~Arteks 2019-04-25 22:44:14

    @artefaks - w ukraińskich miastach tak jak w Żorach funkcjonują marszrutki - ale kursują zazwyczaj co 2-3 minuty. I jakoś to funkcjonuje bo jest tłoczno ale często. Ale Ukraińcy tym się nie chwalą. Podziwiają europejskie, a nawet polskie miasta i postęp jakiego dokonały. W Żorach zaprzeczenie tego trendu... 15 lat po wejściu do UE - w komunikacji używane białoruskie Mazy i... śmieszne Kapenki do których wchodzi kilkanaście osób i telepie jak w dawnej doczepie "ogórka". Tylko żorski urzędnik może chwalić się z "efektowności kosztowej" i BKM. Zwykły mieszkaniec Żor by tego nie robił bo zdawałby sobie sprawę z obciachu.

    2 7
  • ~Arteks 2019-04-25 22:46:20

    @abisall - więc mam do ciebie propozycję. Jeśli to jest dla ciebie takie istotne, zgłoś do ZTZ oraz radnych i Urzędu Miasta potrzebę zakupu biletów w cenie e-karty przez aplikacje lub karty płatnicze. Problem przepłacania zostanie rozwiązany.

    1 6
  • ~artefaks 2019-04-25 22:53:26

    Nie wiem czy zauważyłeś. Ale coraz więcej mieszkańców Rybnika dojeżdża do pracy do Żor

    4 2
  • ~Arteks 2019-04-25 23:25:27

    @artefaks - nie zauważyłem. Bo i nie ma czego. Chyba, że masz na myśli Ukraińców którzy wolą mieszkać w mieście i dojeżdżają do pracy przy produkcji wycieraczek... A powiedz co to ma wspólnego z tematem? Za to ja do niego wracam. Mieszkańcy Rybnika i Żor skarżyli się w sprawie poprawy dojazdu komunikacją miejską do zakładów pracy na Paruszowcu i na Wygodzie. W Rybniku spotkało się to z zainteresowaniem władz miasta. W Żorach z szyderstwami. U nas poprawiono dojazdy na wszystkie 3 zmiany, od czerwca ma być jeszcze lepiej i jeszcze więcej kursów. U was niczego nie poprawiono. U nas transportem zajmuje się transportowiec, u was za transport odpowiada chemik. U nas pracownicy dojeżdżają do pracy wygodnymi, dużymi autobusami czy pociągami - u was... muszą walczyć o stojące miejsce w Kapenie. O ile przyjedzie bo były okresy, że wypadało nawet 30% kursów Beznadziejnej Komunikacji Miejskiej jak w światku transportowców mówi się o żorskim BKM.

    2 12
  • ~artefaks 2019-04-25 23:37:18

    Arteks. Zamiast samemu się przechwalać i krytykować sąsiadów. Lepiej jest posłuchać co o nas mówią inni i nie obrażać się na to...

    6 3
  • ~Arteks 2019-04-26 09:08:27

    @artefaks - odnoszę wrażenie, że jako żorzanin chciałbyś się chwalić czymś zupełnie powszednim lub o zgrozo źle działającym. Strefowymi miejscami pracy nie zaimponujecie żadnemu miastu na Śląsku. A komunikację publiczną macie najgorszą w Polsce. U nas ZTZ też ma mankamenty ale nie można powiedzieć, że działa źle. Nawet muszę pochwalić ZTZ za elastyczność w dogadaniu się z Kolejami Śląskimi przed ZTM (d. KZK GOP). U was macie standardy ukraińskie - mało pociągów, marszrutki w komunikacji miejskiej. U nas mamy standardy unijne. Co najwyżej można coś zoptymalizować i to nas czeka (od czerwca). U was BKM nadaje się do zorganizowania zupełnie od nowa lub rezygnacji z tego nieudanego eksperymentu. Ale nikt się tym kompletnie w Żorach nie przejmuje. To ty się nie obrażaj na to, że macie u siebie najgorszy transport publiczny w Polsce, niekompetentne i nieporadne władze.

    2 9
  • ~ursus 2019-04-26 09:41:30

    "u nas mamy unijne standardy" autobusy w szczycie co godzinę do połowy dzielnic, busy sprintery, czy pseudoautobusy Autosana na podwoziu ciężarówki i takim też komforcie jazdy, czy system biletowy skutecznie odstraszający ewentualnych "okazjonalnych" pasażerów, unijne standardy pełną gębą

    3 1
  • ~Arteks 2019-04-26 10:32:03

    @ursus - jesteś tendencyjny i podoba ci się pisanie dla przekory. Ja podałem przykład dzielnicy Rój składającej się głównie z bloków - porównywalnej z Chwałowicami czy Boguszowicami. Tam autobus co 30-60 minut, u nas co 10-15. Nie wiem skąd ty wziąłeś te połowę dzielnic bo u nas nawet Chwałęcice mają więcej kursów niż żorski Rój - a tam to jedna z większych dzielnic, u nas jedna z mniejszych - stąd obiektywnie wziąłem ją do porównania. Tam mała Kapena lub białoruski(!) Mazik. U nas nowe: przegubowy SOR lub Mercedes Citaro... A na 7 i 30 - liniach podmiejskich o niewielkich przewozach nowiutkie trzysiowe Mercedesy? Da się? Oczywiście tylko trzeba chcieć. U nas Mazur mówi w wywiadzie o optymalizacji naszej komunikacji "ale umówmy się - urzędnik jest dla obywatela, a nie dla siebie". A w Żorach Pruchnicki szydzi z ludzi, że mają sami opracować rozkłady jak im nie pasuje i przynieść gotowe do niego... Więc chyba jednak więcej szczęścia mają rybniczanie bo u nas ciągle zmienia się coś na plus. A zapowiadane zmiany czerwcowe to z pewnością nie ostatnie jakie dotyczą stałego usprawniania komunikacji. Taryfy odstraszające pasażerów? Podobna frekwencja w autobusach rybnickich rośnie. :)

    0 9

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś za budową w Rybniku nowej kopalni "Paruszowiec"?




Oddanych głosów: 1180