zamknij

Wiadomości

Rada miasta ustaliła wynagrodzenie prezydenta Rybnika. Ile zarabia Piotr Kuczera?

2014-12-17, Autor: 
Na początku grudnia rybniccy radni głosowali nad wynagrodzeniem prezydenta Piotra Kuczery. Nowy prezydent będzie zarabiał o 1660 zł mniej niż jego poprzednik.

Reklama

Rada Miasta Rybnika podjęła decyzję, że miesięczne wynagrodzenie prezydenta Piotra Kuczery, począwszy od dnia złożenia wobec Rady Miasta ślubowania, będzie naliczane w następujący sposób:
1) wynagrodzenie zasadnicze wg zaszeregowania w maksymalnej wysokości - 6.200,00 zł
2) dodatek funkcyjny - 2.100,00 zł
3) dodatek za wysługę lat ustalony według obowiązujących przepisów – 744,00 zł
4) dodatek specjalny w wysokości 20 % wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego - 1.660,00 zł.

Podsumowując, nowy prezydent Rybnika zarabia dokładnie 10 tys. 704 złote brutto (około 7,5 tys. „na rękę”) – to o 1661 złotych mniej od byłego włodarza naszego miasta Adama Fudalego, którego miesięczne wynagrodzenie wynosiło 12 tys. 365 złotych brutto.

Czy zarobki prezydenta Kuczery znajdują się na odpowiednim poziomie? A może powinny być one większe? Jak myślicie?
Oceń publikację: + 1 + 134 - 1 - 203

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (62):
  • ~anonymousyuser 2014-12-17
    14:40:50

    181 1

    Rozumiem, że Radni sobie też obniżyli wynagrodzenie?

  • ~Wisior 2014-12-17
    14:41:38

    16 36

    Dodatek za wysługę lat po przepracowaniu 2 tygodni :D

  • ~wulec 2014-12-17
    14:46:16

    155 3

    Nikt nikomu nie obniżył.Mniejsza kwota wynika z mniejszej wysługi lat. A radni mają od 12 lat tak samo,czyli mniej o inflację. Prawda trochę niepopularna ale prawda. Prezydent podstawową stawkę dostał maksymalną. Tytuł artykułu niestety wprowadza w błąd.

  • ~turistas 2014-12-17
    14:53:26

    100 3

    Złote myśli osoby, która haruje za najniższą krajową, ledwo wiąże koniec z końcem po przeczytaniu tego art. - bezcenne....

  • ~toomann 2014-12-17
    14:54:07

    55 0

    ~wulec: To właśnie nazywa się "markeringiem politycznym" przy udziale "obiektywnych mediów". ~wisior: wysługę lat liczy się z WSZYSTKICH okresów zatrudnienia, nie tylko "na stołku"

  • ~klapciat 2014-12-17
    15:00:21

    68 17

    Mało. Wręcz korupcjogennie. 7500 zl na rękę za zarządzanie 140 tys. Miastem to jest jakaś pomyłka.

  • ~admin 2014-12-17
    15:00:34

    14 5

    Przyznajemy, że poprzedni tytuł informacji mógł wprowadzać w błąd, dlatego dokonaliśmy jego korekty. Przepraszamy za zamieszanie.

  • ~Afordancja 2014-12-17
    15:13:13

    42 9

    Powiem tak, zaj...scie Malo jak na takie stanowisko i wielkość miasta. Nie wziął bym tej "roboty" rozumiem ze to misja i w ogóle, ale trzeba się cenić. No i jak ktos wspomniał korupcjogenne

  • ~rob78 2014-12-17
    15:26:14

    49 4

    Skoro ubiegał się o prezydenturę, to wiedział ile mniej więcej będzie zarabiał w przypadku wygranej. Widocznie taka kwota mu odpowiada. Ni to dużo, ni to mało. Powinien za tą kwotę przeżyć:)

  • ~Afordancja 2014-12-17
    15:34:23

    22 5

    @rob78 ba, pewnie, ze wiedział tu nie chodzi o Niego tylko o zasadę. Wiem,ze niektórzy chcieliby aby zarabial minimum albo tyle żeby przeżyć;) ale nie o to przecież chodzi. Jak dla mnie miastem powinni zararzadzac dobrzy menedżerowie a dobry by na taka wyplate nie spojrzał.

  • ~rzyt 2014-12-17
    15:42:29

    41 1

    Teraz czas na radnych, którzy mogliby zrezygnować z diet; przecież praca na rzecz miasta jest już niesamowitą nagrodą. Wątpię, by obecni radni kandydowali z myślą o dietach. Czekam na pierwsze deklaracje rezygnacji z diet.

  • ~Piachu74 2014-12-17
    15:52:24

    8 10

    Smutne... Człowiek musi całkowicie poprzestawiać swoje życie, nie wiadomo do czego będzie wracać za parę lat. Paradoksalnie jedynym pocieszeniem jest fakt, że Pan Kuczera był wcześniej nauczycielem i pewnie zarabiał jak reszta pedagogów- głodowe pieniądze, więc może go te 7,5 kpln satysfakcjonować...

  • ~rob78 2014-12-17
    16:01:37

    8 3

    ~Afordancja, Zgadzam się z Tobą. A teraz wyobraź sobie, że u góry w tytule czytasz "Nowy menadżer miasta Rybnik będzie zarabiał 30000 netto" Wiesz co by się tu działo ? :)

  • ~niuti 2014-12-17
    16:16:24

    3 3

    @Afordancja - myślę, że tak czy tak żaden z menadżerów jakoś by się garnął do rządzenia, czy to na dole czy na górze :). W róznych spółkach są różni menadżerowie i różnie zarabiają a efekty nie zawsze widać :). Więc to raczej nie wypłata świadczy o jakości menadżera. Wypłata prezydenta mała nie jest, mógł ją poznać od samego początku. Patrząc przez pryzmat społeczeństwa całkiem spora, idąc dalej wypłaty kadry zarządzającej i nie tylko zaczynają być oderwane od realiów społeczeństwa.
    Uważam, że wypłata ustalona na max. (wyn. zasadnicze) powinna być ustalona na min.Jak prezydent będzie "działał" to odpowiednio podnoszona.

  • ~czech 2014-12-17
    16:34:02

    4 25

    niech ma ,co wam wszystkim do tego

  • ~ 2014-12-17
    17:13:20

    10 2

    może ktoś rozwinąć co to dokladnie jest "dodatek specjalny"?

  • ~werkk 2014-12-17
    17:27:01

    31 0

    Czy sposób naliczania jest ten sam do zastępców? może się okazać że wice będzie zarabiał więcej niż prezydent. Nie wspomnę o prezesie PWiK ten to ma klawe życie.

  • ~tomaszwyka 2014-12-17
    18:15:21

    17 4

    PREZYDENT ZOR MA 16 TYSIECY A PRZECIEZ RYBNIK TO POTĘŻNE MIASTO W PORÓWNANIU Z ŻORAMI DZIWNE

  • ~inzynier 2014-12-17
    19:08:08

    8 2

    afrodancja rozumiem,że idą Święta ,ale nie liż ....to nie przyzwoite. Niczego wielkiego jeszcze nie dokonał.Zakładam,że zrobi coś konkretnego do końca miesiąca za te ponad 10 000 zł ( inaczej pomyślę ,że darmozjad).Za parę uśmiechów, kilka zdjęć z wolontariuszami szlachetnej paczki,żeby ocieplić wizerunek "sztywniaka".Może Ciebie i Tobie podobnym to wystarcza dla mnie to zdecydowanie za mało.Za miesiąc grudzień bezproduktywnej prezydentury zapłacą rybniccy podatnicy.

  • ~czogala 2014-12-17
    19:34:35

    9 4

    Powiem tak śmieszne pieniądze za zarządzanie takim miastem, byle by nie okazało sie że jaka płaca taka praca.
    I proszę nie wypisujcie tutaj że przez pryzmat najniższej krajowej to dużo, bo taki prezydent to wizytówka miasta i raczej nie powinien ubierać się w garnitury z targowiska o innych rzeczach nie wspoominając....

  • ~tuptyś 2014-12-17
    19:59:00

    5 7

    zdecydowanie za mała kasa za taką odpowiedzialność, powinno być na równi z prezesem średniej wielkości spółki skarbu państwa,

  • ~sagittarius72 2014-12-17
    20:33:49

    4 6

    Niech ma i niech mu służy ;) a jak się będzie dobrze sprawował to niechaj mu dołożą a co w końcu to Pan Prezydent naszego miasta :)))

  • ~Jaro 2014-12-17
    21:02:14

    24 6

    Mam odmienne zdanie do większości komentujących. Biorąc pod uwagę fakt, że Pan Kuczera jest na stanowisku, do którego nie ma odpowiedniego wykształcenia, doświadczenia, znajomości branży, zarabia bardzo dużo, za dużo. Jak na nauczyciela historii, bez doświadczenia i odpowiedniego wykształcenia, przyjętego na stanowisko dyrektora zarządzającego sporą organizacją, jego wynagrodzenie jest co najmniej o 5000 zł brutto zbyt wysokie, pomijając już zupełnie, że w warunkach wolnorynkowych, w żadnej firmie nie zostałby wybrany na takie stanowisko z klucza merytorycznego (jedynie po znajomości). Podsumowując: boli mnie to, jak rozdysponowane są moje podatki. Taki niestety urok demokracji...

  • ~Jaro 2014-12-17
    21:09:27

    21 3

    I jeszcze jedna istotna sprawa. Jak w ogóle można porównywać obecnego prezydenta do menadżera? Menadżer to osoba o wyspecjalizowanym wykształceniu w danej branży, z bogatym doświadczeniem w danej dziedzinie. Tutaj mamy do czynienia z nauczycielem historii "włożonym", poprzez powszechne wybory, na stanowisko, które kompletnie kłóci się z jego wiedzą i doświadczeniem. Nie ma więc najmniejszego sensu porównywanie wynagrodzeń menadżera z obecnym prezydentem miasta. To tak jakby porównywać wynagrodzenie ochroniarza stojącego na bramce w klubie z wynagrodzeniem wysoko wyspecjalizowanego inżyniera aeronautyki. Gdzie tu logika?

  • ~Arteks 2014-12-17
    21:16:40

    3 10

    Zgadzam się z tymi którzy uważają, że to nie jest jakiś powalający zarobek jak na tak wysokie stanowisko. Natomiast ciekawi mnie jakie są zarobki zwykłych urzędników. Bo jakby na to nie patrzeć to za te pieniądze to Kuczera będzie żył na dobrym poziomie. A jak jego podwładni czy pracownicy miejskich instytucji? @tomaszwyka - bo w Żorach jest wszystko postawione na głowie. Miasto ma jedne z najmniejszych dochodów w Polsce a z drugiej strony najwyższe zadłużenie i jeden z najdroższych urzędów. Nasz sąsiad jest po prostu szalenie niegospodarny ale cóż - wolno mu. Ja cieszę się z tego, że zarówno poprzednik jak i obecny prezydent nie są pazerni na pieniądze.

  • ~xxxx 2014-12-17
    21:31:14

    0 1

    http://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,k-jaroch-wraca-na-stare-smieci,wia5-3266-9632.html

  • ~Afordancja 2014-12-17
    21:39:26

    1 3

    @~Inżynier, coś Ci się człowieku pomyliło i to znacznie(ach te zaślepienie polityczne), ja nie piszę w kontekście Kuczery czy mu się należy(jako jemu) czy nie, tylko piszę ogólnie o wynagrodzeniu prezydenta 150 tys. miasta i to raczej kontekście potencjalnych przyszłych chętnych do kandydowania.
    @Niuti, jak już pisałem, nie chodzi mi o niego, wiadomo, że wiedział itd. i oczywiście, że wyższe wynagrodzenie nie daje gwarancji lepszej pracy, jednak niższe wynagrodzenie na pewno zniechęca lepszych, bo się po prostu nie opłaca
    @~Rob78 hehe, no 30 Netto było by pewnie przegięciem w drugą stronę, aż takim wielkim miastem znów nie jesteśmy no i wiem jak by to niektórych "żarło" ;)

  • ~mewa74 2014-12-17
    21:46:00

    7 3

    Generalnie ludzie na takich stanowiskach powinni dostawać duże pieniądze. Zastanawia mnie tylko jedno... Zasadnicza stawka od razu w maksymalnej wysokości. Człowiek, który jest nowy na stanowisku, nie miał jeszcze okazji się wykazać, nie dlatego, że nie potrafi, ale po prostu nie było po temu okazji, powinien dostać stawkę może nie najniższą, ale też nie najwyższą od razu. Jak się okaże dobry w tym co robi to mu można podnieść zasadniczą.

  • ~tuptyś 2014-12-17
    21:55:45

    0 4

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~abcd 2014-12-17
    22:00:11

    13 1

    Do większości komentujących. Jaja sobie robicie? Wiecie ile się zarabia w Rybniku? Pensja prezydenta jest jaka jest i żaden z nas nie ma na to wpływu.Dla tych co nie znają danych, przypominam: średnia krajowa ok. 4000 złoty brutto (ok.2700 na rękę), średnia w Rybniku niższa od średniej w kraju. Daj Bóg każdemu takie wynagrodzenie jak ma obecny prezydent Rybnika. Na pewno nie jest małe.

  • ~Arteks 2014-12-17
    22:07:31

    1 1

    @tuptyś - nigdy nie byłem na niczyim garnuszku. :)

  • ~ 2014-12-17
    22:18:23

    3 3

    7,5 tys. na rękę za taką odpowiedzialność i w zasadzie pełną dyspozycyjność, to żadne kokosy. Moim zdaniem gra nie jest warta świeczki. Poza samą świadomością sprawowania władzy oczywiście ;)

  • ~ 2014-12-17
    22:22:09

    8 1

    " Nowy prezydent będzie zarabiał o 1660 zł mniej niż jego poprzednik." proponuje tą kwotę przeznaczyć dla tych najbiedniejszych bezdomnych w przytułkach w Rybniku !!! na skromny posiłek dla każdego chyba starczy !!!
    tyle w temacie !!!

  • ~grass 2014-12-17
    22:25:13

    7 3

    do ~jarorybnik666 : Prezydent to funkcja a nie zawód, stąd wykształcenie, doświadczenie zawodowe etc. nie maj,a znaczenia. Przypomnij sobie, elektryka prezydenta, czy historyka premiera czy też innych... Tu się płaci za odpowiedzialność i decyzyjność i w przypadku prezydenta 140 tys. miasta to nie jest wygórowane wynagrodzenie.

  • ~visa 2014-12-17
    22:35:28

    12 2

    no jaką to ma prezydent odpowiedzialność ?

  • ~Lilith 2014-12-17
    22:39:54

    2 5

    Tyle zarabia przedstawiciel handlowy. MAłO.

  • ~Arteks 2014-12-17
    22:41:02

    26 2

    @Dj Flash - ludzie w przytułkach czy więzieniach jeśli są zdrowi - powinni pracować na swoje utrzymanie. Jeśli już chciałbyś coś mądrzejszego napisać to lepiej pamiętać o obłożnie chorych, niepełnosprawnych czy małych dzieciach a nie o nierobach.

  • ~eloo 2014-12-17
    23:00:56

    2 6

    7500zl to sa grosze za takie stanowisko, 24h/7dni na obrotach haha.Kierownik, menager lub obrotny przedstawiciel handlowy tyle wyciaga.Prezydent moze zarabiac 7500 ale ojro a nie peeleny

  • ~grass 2014-12-17
    23:34:22

    2 6

    do ~visa : odpowiedzialność za podejmowane decyzje. Proste...

  • ~Jaro 2014-12-18
    06:44:38

    6 7

    -grass: odpowiedzialność? Jaka odpowiedzialność? Nie znam żadnego przypadku, żeby urzędnik poniósł jakąkolwiek odpowiedzialność za popełniane błędy. Mówienie o odpowiedzialności urzędnika/prezydenta to spore nadużycie. Prawda jest taka - ciepła posadka, na której nie trzeba się wykazać NICZYM (ani doświadczeniem, ani wykształceniem, ani wynikami), spokój na 4 lata. W warunkach wolnorynkowych Pan Kuczera, ze swoim wykształceniem oraz doświadczeniem mógłby pretendować do stanowisk za maksymalnie 5000 zł brutto. W budżetówce dostanie 2x więcej - niestety dlatego właśnie w polityce mamy tyle niekompetentnych osób. Co do samej odpowiedzialności - o ile prezydent nie zrobi większego przekrętu, może spać spokojnie, nawet jakby Rybnik zadłużył tak, że przyszłe 2 pokolenia nie dadzą rady tego wyprostować, prezydent nadal nie ponosi ŻADNEJ odpowiedzialności - ewentualnie nie zostanie wybrany na kolejną kadencję, nic więcej. Podsumowując: prezydent nie ma ŻADNEJ odpowiedzialności za popełnianie błędy, stąd też teza, że w obecnej sytuacji zarobki Pana Kuczery są nieadekwatne do tego co oferuje swoją osobą - powinny być co najmniej o 50% niższe - biorąc pod uwagę rynkowe realia. Ludzie zacznijcie w końcu myśleć, to nie boli.

  • ~Afordancja 2014-12-18
    09:00:42

    6 3

    @~jarorybnik666 Ty też jesteś z tych "sprytnych" którzy interpretują świat na swój sposób? ;) Z tego co wyczytałem "wszyscy" piszą o stanowisku, że za takie STANOWISKO jest za dużo/ za mało a nie i to nie ma nic wspólnego co reprezentuje czy też co już zrobił Pan Kuczera. Tu chodzi o to ile na takim STANOWISKU powinno się zarabiać, czy to naprawdę takie trudne?

  • ~elizabeth 2014-12-18
    09:06:01

    6 11

    My szaraczki musimy orać za 1680 zł brutto, na tych pasibrzuchów. Ja rozumiem, żeby zarabiał średnią krajową + wysługa lat, ale te zarobki są oderwane od rzeczywistości. A radni nie powinni mieć żadnych diet, w końcu zasiadają w Radzie Miasta, a nie są zatrudnieni. Tak było 20 lat temu, ale demokracja pokazała jak można się łatwo bogacić kosztem innych...

  • ~Afordancja 2014-12-18
    09:12:01

    3 2

    @elisabeth jak by prezydent zarabiał średnią to jedynymi chętnymi na prezydenta miasta byli by bezrobotni i zarabiający minimalną, a chyba nie o to chodzi..i mediana zarobków jest "trochę" wyższa, niż 1680, tak więc tylko część szaraczków zarabia 1680. Czemu nie kandydowałaś? Miała byś szanse zarabiać 11 tys. (tylko z perspektywy 1680, 11 tys. to jest dużo, gdy tyle się zarabia to nie jest mało, ale do dużo jeszcze troszkę brakuje)

  • ~elizabeth 2014-12-18
    09:42:06

    2 6

    Afrodancja wymyśl sama coś mądrego, tak jak napisał jarorybnik666, to nie boli. Ty potrafisz tyko oceniać, to co napiszą inni. Krytykować innych to każdy prostak potrafi, ale wyciągnąć wnioski i polemizować konstruktywnie, to jak widać nie jest łatwe...

  • ~Afordancja 2014-12-18
    09:52:52

    3 1

    @~elisabeth skup się, (przecież to nie boli ;) ) i przeczytaj jeszcze raz moje pierwsze zdanie poprzedniej wypowiedzi (albo inne wypowiedzi) jasno napisałem o co mi chodzi, nie próbujesz z tym polemizować tylko krytykujesz? hm...

  • ~Jaro 2014-12-18
    11:52:17

    5 2

    @Afrodancja - wytłumacz mi (LOGICZNIE) jaki sens ma opiniowanie wysokości wynagrodzenia na podstawie nazwy tego stanowiska. Stanowisko prezydenta może piastować zarówno sprzątaczka, nauczyciel historii, ochroniarz, inżynier aeronautyki, doktor prawa, profesor ekonomii. Według mnie wysoce niesprawiedliwe jest traktowanie wszystkich na równi. Każdy ma inne doświadczenie, wykształcenie, wiedzę i umiejętności. Po to właśnie wymyślono zapewne system dodatków do wynagrodzenia zasadniczego. Niestety żyjemy w kraju, w którym większość ludzi nie jest w stanie zrozumieć nawet tak prostego systemu, co widać na przykładzie wynagrodzenia Pana Kuczery. Jako nowicjusz powinien dostać na początek minimalną stawkę wynagrodzenia zasadniczego + dodatek funkcyjny + dodatek za wysługę lat, bez dodatku specjalnego w pierwszym roku. Dopiero w kolejnych latach Rada Miasta powinna przyznawać podwyżki, jeżeli prezydent się sprawdza na swoim stanowisku. Takie działanie przyniosłoby wymierne korzyści, zarówno dla miasta, jak i dla nas - podatników, osoby które składają się na wynagrodzenie prezydenta. Sam prezydent miałby motywację do tego, żeby działać jak na menedżera przystało = dobrze zarządzać. W obecnej sytuacji Pan Kuczera przez 4 lata może przychodzić do swojego biura i cały dzień grać w pasjansa - wypłatę dostał maksymalną jaką mógł, więc po co miałby nadstawiać karku i robić coś więcej? Jest to niestety absurdalna i demoralizująca sytuacja, która mnie, jako dużego podatnika, wielce irytuje.

  • ~Jaro 2014-12-18
    12:12:09

    3 2

    @ Afrodancja - piszesz jeszcze: " jak by prezydent zarabiał średnią to jedynymi chętnymi na prezydenta miasta byli by bezrobotni i zarabiający minimalną, a chyba nie o to chodzi". Pomimo tego, że aktualnie wynagrodzenie prezydenta dalekie jest od średniej krajowej, zobacz kto kandyduje na to stanowisko - dla mnie są to osoby nieporadne życiowo, które niczego nie dokonały, nie mają specjalistycznego wykształcenia w żądnej cenionej dziedzinie. Kandydatami na prezydenta oprócz byłego prezydenta byli: 1) politolog 2) wf-ista 3) nauczyciel historii 4) dwóch ludzi znikąd. Nie wiem jak bardzo nieracjonalnym trzeba być, ażeby premiować nieudolność tych ludzi najwyższym możliwym wynagrodzeniem w momencie, gdy niczego jeszcze nie dokonali. To jest bardzo niebezpieczne zjawisko, które silnie demoralizuje - pokazuje młodym, że mogą być beznadziejni, nieudolni, nieumiejętni. Jak tylko dostaną się do koryta, będą zarabiać przynajmniej 2x więcej niż pozwalają im na to ich własne kompetencje. Gdzie tu sprawiedliwość i racjonalne gospodarowanie finansami publicznymi, gdzie tu logika ?

  • ~MQ 2014-12-18
    13:56:24

    1 1

    Nie wiem skąd wzięła ci się taka kwota. Prezydent Socha ma niezmienne od kilku lat wynagrodzenie w kwocie 12 160 zł (wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 6 tysięcy złotych, dodatek funkcyjny w wysokości 2 tys. zł, dodatek za wieloletnią pracę w wysokości 16% wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatek specjalny w kwocie odpowiadającej 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego).
    ~wulec stażowe liczy się od wynagrodzenia zasadniczego 6200 x 12% - 744z ł. Prezydent Fudali miał stażowego licząc analogicznie 1240 zł (max. 20 %). Różnica w stażowym 496 zł, różnica z brutta z dodatkami 1661 zł. Reasumując jednak mniej od poprzednika.
    Niemniej jednak jest to stosunkowo niewielkie wynagrodzenie patrząc na funkcję oraz porównując wynagrodzenia np. dyrektorów jednostek podległych prezydentowi. Zgodnie z oświadczeniem majątkowym publikowanym w BIP, prezes PWiK 273 418 brutto (ponad 22 tys. Miesięcznie), dyrektor DDz 114 340 brutto (ponad 9,5 tys. Miesięcznie)

  • ~MQ 2014-12-18
    14:04:36

    1 1

    12 160 to oczywiście obecne wynagrodzenie przy 16% dodatku stażowym.

  • ~Afordancja 2014-12-18
    14:42:42

    0 2

    ~jarorybnik666 już tłumaczę. Poruszasz tu m.in. dwa tematy, pierwszy to czy na początku powinien dostawać mniej a z czasem można by mu to zwiększać, a drugim tematem jest ile właściwie powinien dostawać nazwijmy to startowo. Co do zwiększania z czasem, nie wypowiadałem się, ciężko mi to ocenić czy RM była by dobrym oceniającym bo ona albo jeżeli jest w "koalicji"(z prezydentem) to współrządzi czyli de facto ocenia również siebie, a jeżeli jest w "opozycji" to jest stronnicza, dlatego mówię po prostu "nie wiem", ale koncepcja może nie jest zła. Co do drugiego tematu, to od ilu miałby zaczynać? Od 6500 brutto? Tym bardziej uważam, że jest to b. niska stawka jak na takie stanowisko. Co do opiniowania wysokości wynagrodzenia na podstawie nazwy stanowiska..tak to po prostu wygląda... przykładowo, jeżeli masz stanowisko sprzątaczki to uważasz, że nie powinno podawać się wstępnego wynagrodzenia, bo to zależy czy przyjdzie ktoś po studiach czy po średniej? Nie są z góry ustalone wynagrodzenia, albo w innych stanowiskach, wynagrodzenie jest wynikiem negocjacji. Tak więc, tutaj też wynagrodzenie (przynajmniej w jakiś granicach) musi być znane, a nie..ok, wygrałeś ale, że jesteś z zawodu sprzedawcą butów (przypadkowa zbieżność) to dostajesz mniej, albo dostaniesz mniej bo Cię nie lubię bo nazywasz się Kuczera i na Ciebie nie głosowałem ;)

  • ~Afordancja 2014-12-18
    14:48:55

    2 1

    ~jarorybnik666 co do "Pomimo tego, że aktualne wynagrodzenie..." hm..nie wymieniłeś chyba 6 kandydata ;) (albo przegapłem). Potwierdzasz po prostu moją tezę, to wynagrodzenie jest po prostu za niskie, mi by się zwyczajnie nie opłacało już pominę to, że by mnie różne "jara" i "inżyniery" próbowały deprecjonować i znieważać ;) nie warte to tego. I jak już wpomniałem, nie chodzi mi aby od razu zarabiali 30 netto, ale poniżej 10 netto to zwyczajnie za mało aby większą liczbę sensownych ludzi przyciągnać (bo oczywiście są sensowni też którzy zarabiają mniej, chodzi o zwykłą statystykę). Co do Kuczery, to patrzysz jednak zbyt subietkywnie, bo jak by nie patrzeć ma doświadczenie w RM

  • ~Jaro 2014-12-18
    17:13:17

    1 2

    @Afrodancja - tutaj nie chodzi o sympatie, czy antypatie do danych kandydatów. Chodzi o podejście zdroworozsądkowe, którego tak bardzo brakuje w naszym kraju. Jestem za tym, żeby prezydent miasta zarabiał 30 000 zł netto, jak najbardziej, ale niech wtedy nie jest wybierany w wyborach powszechnych, tylko tak jak ma to miejsce w większych firmach - wybór kandydata pod kątem merytorycznym. Wtedy wybieramy prawdziwego menedżera i odpowiednie wynagrodzenie jest jak najbardziej wskazane. Musielibyśmy jednak zmienić ustrój z demokracji na merytokrację. Ja podpisuję się pod taką opcją obiema rękami ! Co innego jednak moje marzenia, a rzeczywistość. Żyjemy niestety w kraju, w którym prezydent wybierany jest w demokratycznych wyborach. Musimy więc brać pod uwagę to, że na to stanowisko zostanie wybrana całkowicie niekompetentna osoba, bo np. spodobała się wyborcom z wyglądu, albo rozdawała smaczne pączki na rynku. Nie ma tutaj żadnego aspektu merytorycznego przy wyborze takiego kandydata. W związku z tym powinniśmy, w trosce o nasze pieniądze, zadbać o to, ażeby taka niekompetentna osoba nie była przepłacana, gdyż to demoralizowałoby społeczeństwo. Niestety aktualnie taka sytuacja ma miejsce. Nowicjusz bez jakiegokolwiek wykształcenia oraz doświadczenia zarządczego został wybrany na stanowisko prezydenta za przysłowiowe "ładne oczy". Zero doświadczenia, zero dokonań, zero wiedzy. W nagrodę za zera otrzymał maksymalny wymiar płacy. Jak mają to interpretować młodzi ludzie ? Zastanów się

  • ~zorby 2014-12-18
    18:49:25

    1 2

    za mało dużo za mało

  • ~Teddy 2014-12-18
    19:51:24

    4 2

    Nie jest to dużo w stosunku do apanaży dyrektorów niektórych instytucji państwowych i samorządowych, którzy nie ponoszą takich odpowiedzialności jak Prezydent Miasta - mam na myśli ZUS, Skarbówka itd. Porównywać z wynagrodzeniami szefów prywatnych przedsiębiorstw nie ma nawet co, ale ja bym się za te pieniądze podjął takiej misji. Tym bardziej, ze część obowiązków dzieli się na zastępców. Wolałbym taka harówę, niż jednostkową odpowiedzialność za swoją nudną do porzygania robotę za 2 tys.

  • ~Afordancja 2014-12-18
    20:52:35

    0 1

    @~jarorybnik666 to, że masz wyborców za idiotów, ok, Twoja sprawa..ale oni wybierają tych których mają do wyboru(widocznie uznali, że Twój faworyt był gorszy, musisz się pogodzić z tym ;) )... daj prezydentowi średnie wynagrodzenie, albo minimalne tak w pierwszym roku jak się wykaże to dostanie średnie (celowe przejaskrawienie), to na pewno będziesz miał samych profesjonalnych szewców, panie sprzątaczki itp. jako kandydatów (nie mówię, że mogą być źli) będzie lepiej? ;) . No trzymajmy się rzeczywistości, mamy demokrację więc w tym "kręgu" się trzymamy.

  • ~xxxx 2014-12-18
    21:30:40

    3 1

    wychodzi na to ze Krzysiu jest na wylocie,dlatego wylewa swój jad

  • ~obserwathor 2014-12-18
    22:49:20

    4 0

    Warszawka czeka, a jak się znowu nie uda,to wróci jak pies z podkulonym ogonem do Rybnika

  • ~Max 2014-12-18
    23:49:11

    2 1

    Nic jeszzce prezydent nie zrobił a już mu kasę dzielą???za co???

  • ~myshorek1 2014-12-19
    00:22:28

    4 2

    "Zero doświadczenia, zero dokonań, zero wiedzy. W nagrodę za zera otrzymał maksymalny wymiar płacy." Wszystko się zgadza. W 1998 r ówczesne zero (przedsiębiorca przypominam) również otrzymał prawie max wynagrodzenia ZA NIC. Marud narzekających na to, że JUŻ TERAZ ustalono wynagrodzenie pytam: Kiedy uzgadniacie z pracodawcą wysokość wynagrodzenia; przed rozpoczęciem czy PO miesiącu pracy? Bez obaw, można nie myśleć i nie odpisywać, to było pytanie retoryczne.

  • ~ 2014-12-19
    00:24:56

    5 1

    Dodatek specjalny do dodatku funkcyjnego? To chyba tylko w Polsce możliwe.

  • ~ 2014-12-26
    10:58:36

    2 3

    Jak długo będziecie atakować obecnego prezydenta Rybnika , zadbajcie o siebie będziecie zdrowsi i bardziej przyjaźni, rozumiem że prawicowe środowisko ma manię prześladowczą , podejmijcie zatem leczenie samych siebie i pozwólcie innym żyć i pracować, pozdrawiam . Obecnemu Panu Prezydentowi Rybnika życzę sukcesów i udanych realizacji zadań dla rozwoju miasta Rybnika i jego mieszkańców

  • ~Robin Tell 2020-09-24
    19:49:41

    0 2

    O braci górniczej nawet nie wspomnę.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5068