zamknij

Wiadomości

PWiK Rybnik wymienia umowy z 53 tys. klientów. Wymuszają to przepisy

2025-02-07, Autor:  lk

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Rybniku rozpoczęło proces podpisywania nowych umów z klientami. Jest to konieczne ze względu na zmiany w niektórych przepisach. Dotychczasowe umowy zostały sporządzone 13 lat temu.

Reklama

Krótko i z korzyścią dla klienta

Nowe umowy są krótsze i bardziej konkretne, zawierają jedynie podstawowe informacje o świadczonych usługach. PWiK wymieni umowy 53 tys. klientów, w tym również z podmiotami gospodarczymi i instytucjami.

- Obecnie to krótka, konkretna umowa zawierająca podstawowe informacje o świadczonych przez nas usługach, bo wszystkie informacje szczegółowe są zawarte w Ogólnych warunkach świadczenia usług – wyjaśnia Karolina Wacławiec, rzecznik prasowy PWiK Rybnik.

Jedną z kluczowych zmian wprowadzonych w 2023 roku jest nowelizacja ustawy o ochronie praw konsumentów, która skraca czas odpowiedzi na reklamację klienta z 30 do 14 dni.

- Obecnie, jeśli nie odpowiemy naszemu klientowi w tym dwutygodniowym terminie, reklamację uznaje się za zasadną – tłumaczy Wacławiec.

Wymiana wodomierzy połączona z wymianą umowy

Proces wymiany umów połączono z rozpoczętą w grudniu wymianą wodomierzy, którym kończy się legalizacja. Do końca marca br. PWiK dostarczy nowe umowy 5 tys. klientów, a pozostałym będą one przekazywane sukcesywnie przy kolejnych wymianach wodomierzy, pocztą lub przez uprawnione osoby. Umowy można również podpisać osobiście w siedzibie spółki, jednak nie jest to obligatoryjne.

- Umowę można podpisać na miejscu i od razu przekazać naszym pracownikom. Osoby, które chcą dokładnie przeanalizować jej treść, mogą ją zwrócić pocztą w kopercie zwrotnej lub dostarczyć osobiście do naszej siedziby przy ul. Pod Lasem w dzielnicy Zamysłów – informuje Karolina Wacławiec.

PWiK Rybnik planuje zakończenie procesu wymiany umów do końca 2026 roku. W przypadku braku zwrotu podpisanej umowy, spółka podejmie kontakt z klientem drogą pisemną lub telefoniczną.

- Jeśli jednak klient po otrzymaniu umowy opłaci pierwszą wystawioną przez nas fakturę, nowa umowa zacznie obowiązywać w tzw. sposób dorozumiany – podsumowuje rzecznik prasowy spółki.

Oceń publikację: + 1 + 22 - 1 - 15

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (4):
  • ~gen 2025-02-07
    12:02:21

    21 7

    A przy okazji podwyżki :(

  • ~ 2025-02-07
    18:15:35

    6 9

    Towarzyszu generale . NaPiSz jak tam przebiega lilipucz ?
    Od czasu wylądowania kosmitów w ,,wojnie światów " Wellsa nie było równie fascynującego medialnego wydarzenia

  • ~Czarnoksiężnik15 2025-02-07
    21:20:46

    7 1

    ale tam jest bajzel aż dwa lata czekali z umowami, a ceny wody wzrosną "w połowie 2025 roku zostanie przełamana bariera 8 złotych za metr sześcienny wody (dokładnie 8,10 zł brutto). Z kolei cena za odprowadzanie ścieków osiągnie 11,71 zł brutto. Jeszcze większe różnice widzimy w przypadku stawek opłat abonamentowych: "

  • ~Mael 2025-02-08
    11:21:26

    6 2

    Przy okazji POdwyżka.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jeździcie komunikacją miejską w Rybniku?








Oddanych głosów: 598