zamknij

Wiadomości

Przekonywali, że Rybnik to dobry adres

2010-03-17, Autor: Patrycja Wróblewska
Przed kilkoma dniami zakończono realizację projektu „Rybnik to dobry adres”. Celem szeroko zakrojonej kampanii była promocja oferty turystycznej Rybnika. Pomimo dużego zainteresowania beneficjentów, jeszcze za wcześnie na ocenę skuteczności przeprowadzonych działań.
Miasto Rybnik przez ponad rok realizowało projekt „Rybnik to dobry adres”, którego głównym celem było promowanie Rybnika, jako centrum turystyki sportowej i biznesowej. - Realizując projekt dążyliśmy do tego, aby Rybnik stał się rozpoznawalnym miejscem turystyki sportowej i biznesowej – tłumaczył Krzysztof Jaroch, Naczelnik Wydziały Promocji i Informacji Urzędu Miasta Rybnika. - Beneficjentami projektu było miasto Rybnik, przedsiębiorcy z branży hotelarskiej i sportowej, lokalne kluby i organizacje sportowe oraz turyści – mówił.Realizacja projektu polegała na przygotowaniu kilku przedsięwzięć. Jednym z nich było wydanie kolorowych folderów reklamowych, w których przedstawiono ofertę turystyczną Rybnika. W dwóch folderach „Biznes” i „Sport”, zawarto informacje teleadresowe o prawie wszystkich rybnickich obiektach sportowo - rekreacyjnych, gastronomicznych i hotelarskich. Miasto wydrukowało 9 tysięcy egzemplarzy katalogu „Biznes” i 8 tysięcy egzemplarzy katalogu „Sport”. Oprócz publikacji w języku polskim, pojawiła się też wersja angielska, niemiecka i rosyjska. W folderach zawarliśmy wszystkie te atrakcje turystyczne, które znamy lub których właściciele odpowiedzieli na naszą propozycję współpracy – wyjaśnia Krzysztof Jaroch.


Jednym z miejsc dystrybucji katalogów były krajowe i międzynarodowe targi, gdzie przedsiębiorcy i potencjalni inwestorzy mogli zapoznać się z rybnicką ofertą. - Pracownicy Wydziału Promocji i Informacji pojechali w ramach projektu na targi Tour Salon w Poznaniu, MTT Wrocław i MeetingsPoland.pl Expo w Warszawie. Dodatkowo nasze katalogi były dystrybuowane na stoisku Województwa Śląskiego na kilkunastu krajowych i zagranicznych targach turystycznych. Katalogi są również dostępne w miejscach odwiedzanych przez turystów oraz na oficjalnych spotkaniach w innych miastach.


Najbardziej widocznym elementem kampanii promocyjnej było 12 billboardów w Rybniku i okolicznych miastach. Ich treść zmieniała się co 2 miesiące. Na każdym z nich pojawił się element i hasło promujące inny rybnicki obiekt. Na przykład podczas Dni Rybnika hasło na billboardach brzmiało „Rybnik ma zawsze dobre dni”.

 

> Zobacz wszystkie billboardy

 

Na stronie internetowej projektu udało się również „Wirtualną wycieczkę”. - Wystarczy jedno kliknięcie myszką, by znaleźć się w najciekawszych obiektach Rybnika. Do większości z nich dodaliśmy charakterystyczne efekty dźwiękowe – powiedział Krzysztof Kłosek, koordynator projektu ds. realizacji programów szkoleniowych, Wydział Promocji i Informacji Urzędu Miasta Rybnika.


Czy szeroko zakrojona akcja promocyjna oferty turystycznej Rybnika przyniosła spodziewany rezultat? - Projekt dopiero się zakończył, a policzalne wskaźniki będą dostępne dopiero za kilka miesięcy, dlatego trudno już teraz oszacować efekty projektu – wyjaśnia naczelnik Jaroch. - Jednak biorąc pod uwagę pozytywny odzew, jaki wzbudziło stoisko Rybnika na targach oraz szeroką dyskusję przy okazji kampanii billboardowej można przyjąć, że osiągnęliśmy cel, czyli zwiększyła się rozpoznawalność Rybnika – dodał.


Projekt „Rybnik to dobry adres” został zrealizowany za 450 tysięcy złotych, z czego 85% sfinansowano z pieniędzy Unii Europejskiej.

 

 

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (20):
  • ~woytas 2010-03-17 09:38:53

    Nie wiem, czy ta pustelnia jakim teraz jest plac Wolnosci jest dobrym przykladem do pokazywania komukolwiek. A jak widac na starej fotce bylo duzo zieleni - teraz mamy pusty betonowy plac obok betonowego monstrum...

    0 0
  • ~SunShine11 2010-03-17 09:42:42

    Rybnik "do" dobry adres" -czy ktoś sprawdza te artykuły zanim je dacie do publicznej wiadomości. To nie pierwszy.

    0 0
  • ~tommi 2010-03-17 09:47:33

    woytas, a co mamy lepszego do zaoferowania niż wizytę w centrach? aż dziw, że nikt nie reaguje, że naprzeciw własnie wjazdu do Focusa na ścianie widnieje jeszcze sierp i młot, jako malowidło poprzedniej epoki. wizualizacja na bardzo wysokim poziomie.
    troszke społeczeństwo poszło w odstawkę kosztem prowadzonych inwestycji, teraz wymysla się slogany, które starają się skłonić inwestorów, żeby w Rybniku powstalo cos przebojem

    0 0
  • ~werkk 2010-03-17 10:08:29

    Wszyscy Rybniczanie widzą jak jest w Rybniku kiedy prezydentem jest P. Fudali Ale to rok wyborczy więc będzie coraz więcej kiełbasy wyborczej mam nadzieje że Rybniczanie są ludźmi myślącymi i inteligentnymi. Pierwsza kampanie wyborcza była oparta na kanalizacji udało się ogłupić ludzi obietnicami. A jak to wygląda teraz ? nadal nie skończono prac. Ale jest nowa kampania i nowy pomysł jak ja wygrać "Solary" kolejna bzdeta efekt taki jak z kanalizacją. Ja zapytam wprost: Dla jakiej grupy społecznej Rybnik jest dobrym adresem? Czy dla tych co do pracy jadą do Gliwic, Katowic, a może dla tych co pracują w markierach? bo innych miejsc pracy w ciągu ostatnich 12 lat nie stworzono w Rybniku. Oczywiście że jest grupa osób która ma swoją działalność ale to oni sami stworzyli sobie miejsca pracy Rybnicki Urząd raczej im tego nie ułatwił. Mam nadzieję że wyborcy poważnie podejdą do wyborów i nie ulegną obiecanej kiełbasie bo jeśli tak to po wyborach czeka ich głód i jeszcze większe opłaty za wodę, i podatki, kiełbasę będą mogli pooglądać na wystawie.

    0 0
  • ~ 2010-03-17 11:36:08

    kryzys w calej Europie a UE dotuje takie "pierdolki" zamiast bezposrednioe brac sie za miejsca pracy itp dawaja kase na bilbordy, targi; ciekawe czy z tych potencjalnych inwestorow, ktory zobaczyli nasze katalogi powaznie zainwestuje w Rybniku...

    0 0
  • ~wawokanin 2010-03-17 12:44:47

    Rybnik to dobry adres.... jak chcesz płacić najwyższe rachunki za wodę, urwać zawieszenie na rybnickich dziurawych drogach, płacić wysokie podatki i mieć problem z znalezieniem dobrej pracy to zapraszamy do mieszkania w naszym pięknym mieście...

    0 0
  • ~ciekawy142 2010-03-17 13:52:03

    Rany, co tu są za bzdury napisane? Ktoś niech zweryfikuje tez głupoty. Ten gość nie ma pojęcia o czym mówi. Może czas poczytać
    o projekcie. Tak prawdę powiedziawszy, jak może mówić jak go nie było w tym czasie. Zielonego pojęcia nie ma gościu. I to ma być naczelnik wydziału.

    0 0
  • ~ciekawy142 2010-03-17 14:08:19

    Najbardziej widocznym elementem kampanii promocyjnej było 12 billboardów w Rybniku i okolicznych miastach. Ich treść zmieniała się co 2 miesiące. To jak to, projekt trwał 2 lata? Ludzie zabierzcie tego człowieka z urzędu. Na konferencji gada co innego, a tu co innego.

    0 0
  • ~ 2010-03-17 18:18:11

    rybnik pod obecnymi wladzami stal sie gownem posypanym brokatem

    0 0
  • ~Pradom 2010-03-17 18:49:20

    Miasto promuje się jako przyjaciel dla biznesu, a co z przyjaznym systemem podatkowych, co z bazą hotelową potrzebną do prowadzenia biznesu, co ze skomunikowaniem miasta z autostradą. Coś się dzieje w tym temacie, czego przykładem strefa przy elektrowni, plany budowy lotniska, czy odnowienie bazu hotelowej, ale to wciąż mało. Idąc dalej miasto chce stać się atrakcyjne turystycznie i tutaj porażka na całego. Ośrodek w Kamieniu nadal marnieje, zalew i jego okolice to składowisko śmieci i pustych butelek po wędkarzach, nowych ścieżek rowerowych brak, a stare zaniedbane juz zarosły chwastami, a droga w kierunku ośrodków Kotwica i Pod Żaglami odstrasza każdego. Sport wygląda dosyć dobrze pod względem infrastruktury i katastrofalnie pod względem niedoinwestowanych klubów, które wycierają dolne pozycje najniższych lig. Moim zdaniem miasto przyjazne wszystkim jest w efekcie nieprzyjazne nikomu. Polecam rozwadze.

    0 0
  • ~Nowelisa 2010-03-18 14:15:55

    I znów brak koni. Przecież w Rybniku mamy ośrodek ? To też forma rekreacji ?

    0 0
  • ~qwer106 2010-03-18 15:36:53

    ~Nowelisa, niech się te twoje konie same wpiszą do internetowego informatora www.dobryadres.rybnik.eu , bo tam ich jakoś nie widać. Pewnie zrobiłyby to chętnie, gdyby potrafiły skorzystać z internetu, bo póki co osoby zarządzające ośrodkiem nie były w stanie tego zrobić. Pisali, że tam można wpisać się za darmo.

    0 0
  • ~latajacyholender 2010-03-18 20:16:38

    Całe szczęście, że Rybnik to miasto ludzi mądrych ,umiejących wybrać to co dla nich atrakcyjne. Malkontentów tyle co na lekarstwo
    ( forum marnieje - zawsze obecne te same papugi)

    0 0
  • ~wojtek_jj8 2010-03-18 22:40:55

    ~latajacyholender: zgadzam się z tobą w 100%. Dla takich forumowiczów jak np. "stfu1" nie warto w ogóle zaglądać do tego forum. Mam prośbę do ww. pseudoforumowicza, żeby swoje mądrości prezentował w Belgii (jeśli zna język w stopniu pozwalającym cokolwiek przekazać). Pozdrawiam i mam na dzieję do niewidzenia (wypocin tut. prezentowanych).

    0 0
  • ~jolka43 2010-03-18 22:43:44

    Władze Rybnika znowu trwonią nasze pieniądze. Rybnik,to dobry adres dla kogo kierowców,taksówkarzy,młodych nauczycieli,lokatorów ,podatników,a może dla dinozaurów lub dla kajakarzy .Mogli by spłynąć z tą drogą wodą.Nic innego jak kampania P.Fudalego.Wielcy Rybnika toną w budyniu,z którego się nie wykaraskają.Przed wyborami próbować będą różnych sztuczek.Musieli by poszukać dobrego magika,żeby wyczarował coś niebanalnego a wyborczego.Rybniczanie są inteligentni nie dadzą się zwariować.

    0 0
  • ~in_persona 2010-03-19 12:30:12

    Jolka, Jolka, pamiętasz, jak w Rybniku w centrum miasta stał obskórny i śmierdzący browar, a u zbiegu ulic Raciborskiej i Dworek (zaraz obok pięknego rynku) był teren po bazie transportowej, gdzie wcześniej silniki rzęziły ostatkiem sił;)? A pamiętasz, jak przy ul Rudzkiej stał zapadający się szpital, gdzie izba przyjęć mieściła się w suterenie, a jedynym miejscem dla studentów była politechnika na Kościuszki? A pamiętasz, jak na większości terenów zielonych gówno płynęło przykopą, bo nikt nie słyszał jeszcze o kanalizacji? A może pamiętasz, jak jadąc w w stronę Gliwic DK78 tak w aucie trzepało, że plomby z zębów wypadały? A może pamiętasz jeszcze, jak w Rybniku nie można było zrobić normalnych zakupów i trzeba było po nie jeździć do aglomeracji katowickiej lub Bielska? Bo ja pamiętam - to było jeszcze kilka lat temu. I wcale mi do tego nie tęskno! I nie rób się proszę męczennicą, bo nikt ci nie uwierzy.

    0 0
  • ~hub381 2010-03-19 19:37:18

    Jak tak czytam wypowiedzi tych niezadowolonych(malkontentów)typu:woytasów,jolek i innych"gadów społecznych",to mnie aż"możyska"przechodzą.Pytam:to z czego człowieku jesteś zadowolony?Zwolennikiem obecnego prezydenta nie jestem,lecz trzeba
    przyznać,że coś zdziałał dla miasta.Proponuję tym niezadowolonym,aby się przenieśli np.do Żor,Jastrzębia!
    A pro-pos tych podwyżek wody i ścieków,to pewna przesada-najdroższe media w woj.Sląskim.Ale jak dobrze" poinformowani"donoszą:trzeba wyrównać zadłużenia zaciągnięte przez Dyrekcję wodociągów za budynek dyrekcji???

    0 0
  • ~Korba 2010-03-19 19:51:20

    hmm solary ... fajnie, za to za śmieci w lesie( nie swoje) mamy dopłacić 5-7 zł nie licząc ile płacimy za wywóz śmieci :P Pan Fudali jak już coś wymyśli ... za te parę złotych chce kupić śmieci z lasu - super !!! ciekawe ile razy były by wywiezione :] . a po za tym solary to nie jedyny pomysł na siebie i wybory Pana prezydenta. Czytam sobie komentarze i również mam nadzieję ze w Rybniku mieszkają sami inteligentni i nie dają się zwieść nowymi propozycjami, bo może kanalizacja jest, ale jak zrobiona gdzie zbiorniki retencyjne no moja sąsiadka to z trzy razy miała zawartość przepompowni na swoim podwórku i kanale w garażu i płacimy a to przepływa przez czyjś prywatny teren a później do rzeczki i Rudy... brawo środowisko, ekologia i gówna z przepompowni w rzekach a my płacimy za każdy kubik !!! Więc nie mówcie ze kanalizacje mamy dzięki Panu Prezydentowi, bo powinien zapaść się pod ziemię za tą fuszerkę . Parodia dokładny cyrk

    0 0
  • ~danianowa 2010-03-19 21:06:28

    Jak Rybnik chce się promować to najpierw niech zadba o piękne widokówki! Nic ciekawego nie można kupić! Na pocztach są widokówki wieloobrazkowe, które wychodzą z mody! Chciałam kupić widokówkę z bazyliką, lecz niestety w całym Rybniku nie było!!!!! Ludzie mnie proszą o widokówki z mapką Śląska, z mapką Rybnika, z kościołami, zamkami .pałacami, strojami ludowymi -skąd mam to brać? Nie ma widokówek retro (stary Rybnik) nie ma nowych: sąd, kościoły, teatr, mapy, elektrownia, starostwo nocą (pięknie wygląda!) Rybnik z lotu ptaka. Za komuny był większy wybór! Teraz na głównej poczcie jest 5 widokówek (multi) W kioskach można spotkać ratusz i rynek... a gdzie reszta! Chciałam synowi , który mieszka w USA przesłać widokówki jak Rybnik się zmienił, ale: ani Plazy, ani Focusa na widokówkach nie ma! Mam nadzieję, że ktoś czyta te komentarze z osób odpowiedzialnych za promocję.
    Działam na www.postcrossing.com i ludzie chcą poznać Rybnik, a ja nie mam im co posłać! Niech ktoś się tym zajmie!

    0 0
  • ~jolka43 2010-03-19 23:28:52

    TAK,TAK Jolka,to pamięta,że tą piosenkę śpiewał F.Andrzejczak.Jolka nie wraca do przeszłości tylko patrzy w przód ,że miasto ma długi i Jolki latorośle będąje spłacać ,może nawet następne latorośle.No nie jest,to ciekawa wizja.Jolka też pamięta, że można było czym oddychać,teraz można zaciągnąć się betonem.W obecnych czasach Jolkę ,Jolkę zaśpiewać każdy może.

    0 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy w Rybniku powinien obowiązywać zakaz spalania węgla?




Oddanych głosów: 3417