zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

Przedszkolaki z Kłokocina programują roboty

2017-09-05, Autor: 

Zajmując pierwsze miejsce w międzynarodowym projekcie eTwinning, Przedszkole nr 21 w Rybniku wzbogaciło się o robot Ozobot. Dzięki urządzeniu dzieci w namacalny sposób przekonują się o tym, że programowanie jest niezwykle praktyczną dziedziną.

Reklama

Przypomnijmy, w ubiegłym roku szkolnym Przedszkole nr 21 w Rybniku zwyciężyło w konkursie „Nasz projekt eTwinning 2017”, o czym więcej pisaliśmy w artykule >> Międzynarodowy projekt Przedszkola nr 21 najlepszy w Polsce! <<

Po tym sukcesie placówka wzbogaciła się o robot Ozobot, dzięki któremu dzieci w namacalny sposób przekonują się o tym, że programowanie jest niezwykle praktyczną dziedziną, wykorzystywaną w każdym obszarze ludzkiego życia. Bowiem programując z wykorzystaniem Ozobota są w stanie od razu zaobserwować efekty swojej pracy, co stwarza im przyjazne warunki do przyswajania wiedzy na zajęciach. - Dzieci lubią robota, który reaguje na ich pisemne komendy, zmienia kolor, obraca się wokół własnej osi, wibruje, przyspiesza itp. - wylicza Hanna Jary z Przedszkola nr 21.

Kodowanie staje się ważnym trendem w edukacji, począwszy od nauczania dzieci przedszkolnych, aż do szkolnictwa dzieci starszych. Może być zintegrowane z różnymi dziedzinami wiedzy: plastyką, matematyką, fizyką itd. - We wczesnym etapie nauki kodowania rozwijamy krytyczne myślenie oraz zdrowe kombinowanie poprzez wiele rzeczy ogólnodostępnych w przedszkolu: układanki typu sudoku czy klocki. Dużo aktywności edukacyjnych w początkowej fazie udaje się realizować bez użycia komputera oraz robotów. Elementy kodowania oraz programowania możemy wplatać właściwie bardzo często podczas zajęć edukacyjnych. Wprowadzając elementarne podstawy kodowania rozwijamy liczne kompetencje u najmłodszych. Uczymy logicznego myślenia oraz umiejętności pracy w zespołach, grupach bądź indywidualnie. Oczywiście najlepsze efekty edukacji osiąga się wtedy, gdy tę naturalną skłonność dzieci do wchłaniania nowości wspiera się przygotowaniem odpowiednich scenariuszy zajęć, form pracy, metod nauczania - tłumaczy Jary.

p21_programowanie2

Co ważne, idea stojąca za robotem jest zgodna z ideą nowoczesnej edukacji STEM, czyli edukacji interdyscyplinarnej skupiającej się na tzw. naukach przyszłości: przyrodzie (Science), technologii (Technology), inżynierii (Engineering) oraz matematyce (Mathematics).

Oceń publikację: + 1 + 18 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5078