zamknij

Wiadomości

Znamy następcę śp. Wojciecha Studenta

2017-11-14, Autor: ww

Tomasz Cioch, dotychczasowy kierownik Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, został Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej. Zastąpi na tym na stanowisku zmarłego 28 października śp. Wojciecha Studenta. 

Tomasz Cioch jest mieszkańcem Jastrzębia-Zdroju. Ma 40 lat. Ukończył studia na kierunku budownictwo na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. Naukę kontynuował na Politechnice Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki w Krakowie oraz w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, gdzie odpowiednio ukończył studia podyplomowe w zakresie planowania krajobrazu i gospodarki przestrzennej oraz w zakresie systemów informacji geograficznej.

Reklama

Od początku swojej pracy zawodowej, poza budownictwem, związany jest z administracją. Kilkanaście lat pracował w Jastrzębiu-Zdroju. Najpierw w Urzędzie Miasta Jastrzębie-Zdrój, a następnie w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego dla miasta Jastrzębie-Zdrój, gdzie od kwietnia 2007 r. pełnił funkcję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla miasta Jastrzębie-Zdrój.

> Przymierzasz się do budowy domu? Szukaj biura projektowego w naszym Katalogu Firm!

Od dziewięciu lat związany jest z Urzędem Miasta Rybnika. Zajmowane dotychczas stanowisko Kierownika Miejskiej Pracowni Urbanistycznej objął w marcu 2015 r. Jest autorem kilkudziesięciu koncepcji i projektów, między innymi budynków mieszkalnych i usługowych oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. W wolnym czasie lubi podróżować, chodzić po górach i jeździć na rowerze.

> Rybnik pożegnał Wojciecha Studenta

Tomasz Cioch chciałby kontynuować dzieło rozpoczęte przez śp. Wojciecha Studenta. - Był on charyzmatycznym człowiekiem, emanującym pozytywną energią. Nie przyjmował do wiadomości, że jakiegoś problemu nie da się załatwić, nie było dla niego rzeczy niemożliwych. Będę się z moją załogą starał dokończyć to wszystko, co on zainicjował – mówi nowy pełnomocnik prezydenta.

Oceń publikację: + 1 + 32 - 1 - 12

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (25):
  • ~Lateks 2017-11-14 10:16:48

    Pytanie czy nowy pełnomocnik dojeżdża do pracy komunikacją miejską lub rowerem?

    86 19
  • ~zbyszekrybnik 2017-11-14 12:52:22

    Czy nie ma w Rybniku mieszkańca który mógłby objąć to stanowisko, znającego od dzieciństwa problemy Rybnika oraz z wrodzoną topografią jako mieszkaniec. Jak wygląda Rybnik po wprowadzeniu ścieżek rowerowych. Czy ubyło korków. Moim zdaniem jest coraz gorzej i dalsze pomysły Prezydenta po prostu zniechęcą mieszkańców i przyjezdnych do odwiedzania centrum miasta. W Żorach wszystkie parkingi za darmo, komunikacja za darmo, brak straży miejskiej. Czy mają gorsze drogi ?? Idziemy z cywilizacją, Rybnik na rowerze a Żory Darmowym Mercedesem !!! Życzę powodzenia !!!

  • ~mariusz64 2017-11-14 14:58:16

    Parcie ku rowerom zaćmiło wyobraźnię. Czy z okien urzędu nie widać co się teraz dzieje na odcinku drogi pomiędzy Fokusem, Hermesem, UM a skwerem? Zwężenie jezdni do jednego pasa spowodowało, że stoimy już od skrzyżowania, droga rowerowa zabrała pas ruchu, natomiast samochodów nie ubyło. Do tego w obecnej sytuacji parking przed delikatesach nie ma racji bytu. Kierowcy jadący w prawo do sądu jadą swoim pasem mijając "tyły" aut na parkingu skutecznie blokują jazdę na wprost. Paranoja.

  • ~gonzof 2017-11-14 15:05:08

    @Mariusz64, do niedawna tak samo jak Ty denerwowałem się stojąc w korku na Chrobrego. Ale zauważyłem ostatnio, że 3-go Maja stoi pusta a wszyscy cisną się na Chrobrego, mimo, że na 3-go Maja jest dziesięć razy szybciej. Jedziesz cały czas z pierwszeństwem. POzmieniali teraz na skrzyżowaniu z Pika i jest ok. Nie wiem dlaczego wszyscy lgną w ten mordor przy urzędzie. Przecież tam od lat się stoi, nie jedzie.

    20 40
  • ~mariusz64 2017-11-14 15:16:07

    gonzof, zacząłem jedzić opisaną trasą, bo wiecznie stałem, jak wielu, na wysokości przystanku obok urszulanek.

    30 6
  • ~Arteks 2017-11-14 17:04:54

    Życzę mu jak najlepiej chociaż ciężko będzie objąć tekę po tak niesamowitym gościu jakim był Student. Gdyby mieszkał w Rybniku lepiej mógłby oceniać pewne problemy np. nie tylko w godzinach swojej pracy ale także wieczorami, w weekendy itd. Wyprowadzając się z Jastrzębia niczego by nie stracił, a zyskał czas jaki marnuje na dojazd. Ale to oczywiście osobista sprawa. Może weźmie przykład z naczelnika Cebuli? ;) @zbyszekrybnik - aleś wyjechał... akurat w Żorach ludzi w komunikacji miejskiej ludzi małe, przestarzałe Kapeny (jeden z najbiedniejszych pojazdów stosowany w komunikacji miejskiej), a nie mercedesy. Mercedesy Citaro czy Conecto są w Rybniku. Brak straży miejskiej powoduje też brak porządku - nie ma nawet kto kontrolować czy ktoś pali śmieciami. Parkingi za darmo? Tylko na wsiach i małych miasteczkach. Tam gdzie jest popyt - parkowanie powinno kosztować. Kłania się nieznajomość prawa rynku i popytu. @marcin64 - tylko, że parcie ku rowerom niczego nie psuje, a parcie w kierunku moto-kultowi całkowicie zaćmiło obraz miasta, które jeszcze z 20-30 lat temu uchodziło za "miasto-ogród". A teraz mamy dwa ogromne składowiska aut w samym centrum miasta - tam gdzie powinna być przestrzeń na usługi, rozrywkę, mieszkania, pasaże czy zieleń. Bardzo dużo rzeczy zepsuto i cieszy to, że zaczęto patrzeć na miasto w inny, nowoczesny, europejski sposób. Z pewnością zawdzięczamy to Wojtkowi Studentowi i liczę na to, że jego następca pójdzie podobną drogą.

  • ~Arteks 2017-11-14 17:08:21

    @gonzof - w Rybniku sporo ulic jest zatłoczonych, ale są jeszcze takie które nie są odpowiednio wykorzystane. Przykładem jest np. zatłoczona Miejska i pusta Młyńska czy pusta Rzeczna. Zatłoczona jest Raciborska do Ronda Plaza, a pusty jest łącznik Raciborska-Dworek (za Plazą). I takich przykładów mógłbym mnożyć. Sprytny zmotoryzowany mieszkaniec miasta, może sobie poradzić z korkami w wielu miejscach.

  • ~bartezz 2017-11-14 22:33:09

    Arteks - jak zwykle bredzisz, bo ty myślisz, że każdy masz czas by kombinować nad przejazdem w centrum! ludzie jadący z pracy do domu chcą być jak najszybciej w domu a nie stać w korkach, które powstają przez remont Kotucza i przez zlikwidowanie lewego pasa ruchu pod Urzędem Miasta gdyż chcąc jechać obok Urzędu na wprost dalej ul. Miejską trzeba stać razem ze skręcającymi w Plac Kopernika - i tu korki tworzą się aż do ronda Gliwickiego. Przejazd od ronda Gliwicka - Kotucza do Focusa w szczycie trwa nieraz 25min.!!!
    zbyszekybnik, mariusz64 - macie 100% racji, ruch w centrum został kompletnie zdezorganizowany.
    Myślę, że te te ścieżki znikną lub zostaną przebudowane z czasem bo po prostu nie da się tego strawic jak one przebiegają, są ewidentnym zagrożeniem dla samych rowerzystów nie wspominając o kierowcach!!!

    33 9
  • ~MatiW 2017-11-14 22:41:01

    Co kogo interesuje gdzie ten pan mieszka? Jeśli od wielu lat jest pracownikiem urzędu, to przynajmniej prezydent szukał wśród pracowników a nie po znajomych. Czyli chyba dobrze, co nie? To, że się jest rybniczaninem nie oznacza, że trzeba pracować w Rybniku i odwrotnie.

    20 21
  • ~MatiW 2017-11-14 22:42:47

    Niedawno przez te dwa pasy pod urzędem jakąś babcię przejechało na pasach. Bo wszyscy tam pędzą. Przyjdzie wiosna, rowerzyści wyjadą na ulice to wtedy zobaczymy czy ścieżki są potrzebne.

    14 23
  • ~zbyszekrybnik 2017-11-14 22:46:30

    Kolego ~Arteks Czytaj ze zrozumieniem. Rybnik nie rusza się z korków a buduje się coraz więcej przeszkód np. pasy rowerowe, Parkingi w opłakanym stanie i to płatne - zgroza. Straż miejska nie poprawi kontroli czym się pali bo musi przyjść albo z policją albo z urzędnikiem, to po co straż miejska ??? Żory autobusy jakie mają takie mają ale u nas inwalida w korkach stoi i nie jeździ na rowerze bo nie może. Ale frajda jadąc rowerem jak mija Cię autobus a co za powietrze. Głupota pierwszej klasy zrobić ścieżkę rowerową tam gdzie największy korek i najwięcej smrodu. Teleexpress musi przyjechać i kilka ujęć zrobić to prezydent później Diagnozę zrobi !!

    36 10
  • ~Arteks 2017-11-15 00:18:02

    @bartezz - ale co tworzy korki? Piesi? Rowerzyści? Zgodzisz się z tym, że nie - korki tworzą auta. Więc trzeba podjąć jakieś działania zniechęcające do korzystania z nich - na korzyść innych, mniej problematycznych środków transportu, np. rowerów. Zgadzasz się z tym? Każdy mieszkaniec miasta wie, że zanim zaczęto budować drogi rowerowe - korki też były. Przykład totalnej hipokryzji z Miejskiej. Twierdzisz, że kontrapas przyczynił się do likwidacji krótkiego pasa skrętu - a nigdy nie pochyliłeś się nad problemem wystających aut z parkingu pod Koniaczkiem, które to faktycznie zabierały sporą część jezdni. Oczywiście, że możesz marzyć o tym, że drogi rowerowe znikną - ale możesz też się przyzwyczaić, że one są i będą. A rowerzystów w Rybniku musi być jednak całkiem dużo skoro licznik przy przepuście podawał pod koniec października ponad 10 tys. przejechań rowerem! To siła z którą liczą się obecne władze miasta i będą liczyć te w przyszłości. Pewne procesy są nieodwracalne. Motodyktat przyniósł do Rybnika same problemy w tym korki - o których 25 lat temu nikomu się tu nie śniły i były znane tylko z zachodnich filmów. @zbyszekrybnik - podajesz przykłady nad którymi się nie zastanawiasz. Najpierw brakuje ci bezpłatnych parkingów - co jest zupełnie bez sensu. Bo bezpłatne parkowanie powoduje mniejszą rotację aut - a w konsekwencji powoduje to jeszcze większy chaos. Pamiętasz lata bezpłatnych parkingów w Focusie i Plazie? Co z tego, że były bezpłatne skoro po 10.00 nie można tam było znaleźć miejsca parkingowego nawet dla motocykla... Teraz piszesz o kiepskiej jakości rybnickich parkingów. Jak to? Można w cywilizowanych warunkach zaparkować w Focusie, Plazie, koło ZUS, na Curie-Skłodowskiej, naprzeciw Technikum Górniczego, na Brudnioka? Ile jest miast na Śląsku które oferowałyby tyle cywilizowanych parkingów? Znasz jakieś? Bo ja nie. W Katowicach jak nie zaparkujesz w któreś z galerii lub to masz tylko ulicówki. W Gliwicach jeszcze gorzej, w zasadzie same ulicówki i parkingi należące do placówek handlowych. A przykład Żor jest nieadekwatny bo tam masz miniaturowe centrum otoczone blokami i Wiślanką. Tam nie ma czegoś takiego jak Śródmieście. Nie podoba ci się jakość naszych dwóch parkingów na Hallera i 3 Maja? Słusznie - tylko, że to są miejsca wyrwane z "miejskiej tkanki" i tymczasowo oddane kierowcom, a nie na stałe. Na kawałku jednego z nich ma powstać parking wielopoziomowy. Ale reszta ma być zagospodarowana na inne cele. A na koniec mam jedno konkretne pytanie do ciebie, bartezza, mariusza itd - jakie są wasze pomysły na odkorkowanie Rybnika? Bo na razie NIGDY nie podaliście żadnego, skupiając się jedynie na krytyce dróg rowerowych i osób które wam nie pasują. @bartezz szczególnie ty ciągle jęczysz i krytykujesz, a jakoś nigdy nie potrafisz merytorycznie napisać jakichś swoich propozycji. Ja opieram się na opisanych w pracach naukowych i sprawdzonych w zachodnich aglomeracjach i miastach (a także nawet pobliskich jak Tychy czy Ostrawa) zasadach zrównoważonego transportu. Znajdziesz o tym wiele informacji w necie. A na czym ty się opierasz? Czekam na coś poważniejszego bo to są poważne tematy. Jeśli chcecie podyskutować to dajcie jakieś przykłady na skuteczną walkę władz miejskich z korkami innymi metodami niż zrównoważony rozwój.

    13 36
  • ~bartezz 2017-11-15 02:15:24

    Arteks - dlaczego nigdy nie masz za sobą większości popierających twoich wpisów na tym portalu tylko zazwyczaj a prawie zawsze jesteś krytykowany przez większość tu czytających i komentujących...???
    Muszę się powtórzyć, jeżeli pałasz tak dużą miłością do rowerów i widzisz je jako jedyny środek transportu w mieście to jezdzij sobie na tym rowerze i śniegu po kolana i w mrozie -30 stopni jak dasz radę, ale zostaw w spokoju innych i uszanuj ich zdanie!!! logika podpowiada, że te ścieżki mogły być inaczej poprowadzone, np. zamiast pod Urzędem Miasta i pod Hermesem spokojnie mogły biegnąć za Hermesem jest wystarczająco dużo miejsca. Na 3- go Maja jadąc w kier. Piłsudskiego są dwa chodniki w tym po prawej bardzo szeroki chodnik. Mógł być podzielony na dwie części 1/2 dla rowerów i 1/2 dla pieszych wówczas rowerzyści czuli by się bezpiecznie bo nie byliby w bezpośrednim sąsiedztwie z samochodami. Tego typu rozwiązania widziałem niedawno w Niemczech. Wystarczyło tylko trochę pomyśleć i przeanalizować wszystko a nie pochopnie robić na drodze dwie ścieżki w kolorze nijakim - bo widoczny ten asfalt nie jest nawet w ciągu dnia.
    Na twoim miejscu nie byłbym taki pewien co do zmian w mieście z tymi ścieżkami oraz z wieloma innymi czynnikami gdyż znowu muszę ci przypomnieć, że za rok są wybory i wszystko może ulec zmianom.

    31 7
  • ~sceptyk3 2017-11-15 06:29:11

    przemądrzały arteksie:"Śródmieście (Centrum) (nazywane także Starym Miastem) – Główna dzielnica Żor mieszcząca się niemalże w samym środku miasta. W czasach przedwojennych Śródmieście stanowiło centralną dzielnicę, w której zamieszkiwała połowa ówczesnych mieszkańców Żor. Jedne z najważniejszych miejsc w Śródmieściu (także w Żorach) to m.in. Żorski Rynek, Miejski Ratusz z Urzędem Miejskim (w połowie) i Parafia Świętych Apostołów Filipa i Jakuba"....nie wiem chłopie co ci ktoś kiedyś zrobił, że aż tak nienawidzisz Żor? Zapytam wprost:ale czemu ty chcesz, żeby Żor nie było???

    19 6
  • ~buchu 2017-11-15 08:24:52

    ~Arteks nie można mieć wszystkiego. Rybnik choćby nie wiem co robił i tak będzie zakorkowany bo duża część ruchu generowana jest przez centra handlowe i sklepy wielkopowierzchniowe. Chyba, że postawią rogatki na wjazdach. Żory w ścisłym centrum - małym bo mały ale jest- nigdy nie są mocno zakorkowane, bo na szczęście nie było miejsca gdzie wybudować dużych galerii czy też sklepów. Fakt faktem, że na rynku w Żorach nie ma takiego ruchliwego życia jak w Rybniku ale to wynika z braku dwóch centr handlowych. Chociaż mogli ale oby się tak nie stało w okolicach Parku Cegielnia. Co do jakości autobusów to tak trochę na wyrost bo myślę, że rybniczanie znieśli by stare Kapeny w zamian za darmową jazdę.

    16 3
  • ~Arteks 2017-11-15 10:01:57

    @sceptyk3 - czemu ty tak bardzo nienawidzisz tych z którymi się nie zgadzasz? Czemu jako ktoś spoza Rybnika ciągle trolujesz i hejtujesz na rybnickim portalu? Żory nie mają prawdziwego Śródmieścia, składają się ze starówki (praktycznie zbudowanej od nowa po wojnie), bloków i dzielnic jednorodzinnych. Brak tam Śródmieścia z kamienicami i miejską przestrzenią. Wcale mnie nie dziwi twoja niewiedza za to @bartezz też nie zabłysnął i jak zwykle nie zaproponował żadnego innego remedium na korki rybnickie poza: krytyką Arteksa, krytyką rowerów i przypomnieniem przyszłorocznych wyborów czyli tak jak katarynka - zawsze to samo. Wspomina coś o jakimś niemieckim mieście i chodnikach z rowerami. Ale przecież u nas też to zastosowano np. na Kościuszki. Ale dlaczego ciągle zabierać coś pieszym jak można samochodom? Czy na Chrobrego kontrapas spowodował mniej miejsca dla aut? Nawet parking się jeszcze zmieścił. To samo na 3 Maja - jest teraz mniej miejsc dla aut czy tak samo? Można? Nie tylko można ale trzeba. @buchu - Żory nie mają korków bo nikt tam po nic nie jeździ. To miasto nie jest nawet siedzibą powiatu, nie ma żadnych instytucji, nie ma rozrywki, największym zakładem pracy jest... Urząd Miasta. W godzinach 5.00-17.00 większość ludzi z Żor wyjeżdża do pracy w innych miastach tak jak w każdym mieście-sypialni. Dlatego też nie ma żadnego sensu porównań związanych z parkingami czy komunikacją tych dwóch zupełnie różnych organizmów. Nie zgodzę się z tobą w sprawie Kapen - wręcz przeciwnie, jeśli chcesz ludzi przyciągnąć do komunikacji miejskiej to trzeba to zrobić jakością, a nie darmochą. Darmocha w Polsce kojarzy się z... darmową zupą dla najuboższych. Wszystko co ma jakąś wartość, musi kosztować.

    3 14
  • ~ambi 2017-11-15 10:15:22

    Powodem tych kłopotów drogowych jest - może to, że większość prac, wydz. dróg jest spoza Rybnika- szczególnie z Wodzisławia. Widać to wyraźnie na parkingu przy targowisku w czwartek po południu, same rejestracje SWD

    7 0
  • ~buchu 2017-11-15 10:26:19

    ~Arteks a skąd ty wiesz, że do Żor się nie jeździ na zakupy? To że ty nie jeździsz nie znaczy, że inni tam nie jadą bo Ty to nie wszyscy. Ja jako mieszkaniec Rybnika wolę jechać na zakupy do Żor bo mniejsze korki a te same sklepy poza galeriami ale z tego co słyszałem to w Żorach też ma powstać na wylocie do Katowic.W Żorach jest Park Cegielnia, jest Aquarion, są markety, jest Twinpigs. Myślisz, że z Rybnika ludzie pracują tylko w Rybniku i nie jeżdżą do innych miast. Sporo mijam rejestracji SR, SRB, SWD na wiślance, jeszcze więcej mijałem na A1 i A4. Żory mają strefy ekonomiczne - może praca na taśmie ale jest. Przecież nie każdy może być wspaniały jak Ty. Nie zrozum mnie źle bo nie gloryfikuję Żor ale Żory to nie taki zaścianek jak piszesz i część obiektów z Żor chciałbym widzieć w Rybniku a ich nie ma ale za to są korki, które skutecznie mnie zniechęcają do odwiedzania Rybnika. Dlatego w Rybniku bywam jak muszę a nie wtedy kiedy chcę.

    14 1
  • ~buchu 2017-11-15 10:37:51

    ~Atres może mała ankieta odnośnie darmowej komunikacji? Pytanie do pasażerów. Czym wolisz jechać: autobusem marki Kapena za darmo / autobusem marki Mercedes za 2/4 zł. Co do powiatu to Żory są miastem na prawach powiatu a co to znaczy to sobie doczytaj.

    18 0
  • ~Arteks 2017-11-15 11:28:13

    @buchu - sorki ale to co podajesz to przykłady miejsc - odwiedzin incydentalnych. Do Twinpings jedzie się raz w życiu, a jeśli ktoś prowadzi restaurację w Żorach to taki ZUS czy Sanepid odwiedza co kilka tygodni... I tak samo z miejscami pracy. W Rybniku jest wszystkiego więcej i na wyższym poziomie. A to przekłada się też na
    większy ruch na drogach - z którym z kolei można próbować walczyć na różne sposoby - w tym w ramach tzw. zrównoważonego rozwoju. Zresztą Rybnik i Wodzisław (gdzie reszta?!) to jedyne miasta z naszego subregionu które skutecznie lobbują w sprawie poprawy połączeń i inwestycji kolejowych. W przyszłym roku ruszy kolej aglo Wodzisław-Rybnik. A to kolejny sposób na zmniejszenie korków na Wodzisławskiej. Wspomniałeś o zakupach, że można je robić w Żorach, a potem sam piszesz, że dopiero mają budować jakieś centrum handlowe... A u nas w Rybniku nawet zanim wybudowano Plazę czy Focus - oferta sklepów była bardzo duża. I nadal jest. Ciągle się w naszym Śródmieściu coś dzieje. W takich Żorach wręcz przeciwnie - centrum zamiera. Zerknij na to zdjęcie: https://www.tuzory.pl/wiadomosci,na-zorskim-rynku-stoi-choinka-komu-sie-spieszy-do-bozego-narodzenia,wia5-3266-15512.html
    Przecież u nas nawet wieczorami jest więcej ludzi na Rynku...
    A wstąpienie po musztardę czy banany to po drodze z wyjazdu w góry to nie są zakupy. Takie prawdziwe zakupy są celem samym w sobie jak się chodzi po galeriach, po pasażach, przy okazji wchodzi się do restauracji, ogląda wystawy sklepowe, siada na ławce na Rynku... Takie zakupy to część życia miasta i u nas to całkiem dobrze funkcjonuje. A odwiedziny w Biedronce czy Kauflandzie to coś innego. Chyba się ze mną zgodzisz. A kończąc już te tematy nie związane z meritum wracam do tematu głównego. Bohater artykułu jest również przykładem na to, że jak się chce ambitnie realizować to trzeba szukać pracy w miastach w których się coś dzieje. Zresztą Koper, Mazur, Świerkosz, Paradowska i wielu innych osób robiących coś niebanalnego też dojeżdża do Rybnika. Oczywiście u nas też są miejsca pracy na taśmie ale... u nas one nie dominują tak jak w Żorach. Jeśli chodzi o twoją ankietę to... wierz mi, żorskie kapeny to najlepsza antyreklama darmowej komunikacji. Wolę politykę Kuczery który obniżył w tym roku ceny biletów komunikacji miejskiej, nie obniżając jakości podróży. :) Wolę płatną komunikację ale z elastycznymi zmianami, nowymi przystankami itd. Ostatnią nowością była linia cmentarna z której skorzystało multum ludzi. W Żorach nikt na to nie wpadł bo po co się starać skoro komunikacja przynosi tylko straty?

    0 16
  • ~bartezz 2017-11-15 11:35:52

    Arteks - tak zgadza się i za każdym razem będę przypominał o wyborach, które są już za niecały rok bo takich utrudnień ruchu w mieście przez te ścieżki rowerowe dotąd nie było!!!
    To jeżeli na Kościuszki jest chodnik połączony ze ścieżką rowerową - jak to piszesz, to dlaczego nie zrobiono tego na 3-go Maja ??? pożyjemy, zobaczymy ile będzie wypadków z rowerzystami szczególnie na skrzyżowaniu obok Focusa, gdzie ścieżka przecina w poprzek całe skrzyżowanie, naraz tuż za skrzyżowaniem nie ma po niej śladu tylko na drodze jest namalowany rower. Zobaczymy ile będzie zdarzeń pod Hermesem gdy kierowcy będą wyjeżdżać tyłem z parkingu nie mając widoczności czy ktoś poruszą się tą ścieżką.
    Arteks - ja sam jestem rowerzystą i od wiosny do jesieni robię ok. 3 - 4 tyś km na rowerze ale bojąc się o własne życie i zdrowie nie będę korzystał z tych ścieżek w śródmieściu i nie jest to tylko moje zdanie lecz większości przewidujących rowerzystów, z którymi również jeżdżę w grupach. Na forum również padały wcześniej komentarze aktywnych rowerzystów, że po prostu boją się korzystać z tych dróg rowerowych. Czemu piszesz takie brednie, że do Żor nikt po nic nie jezdzi....? Dobrze ci napisał @buchu - ty to nie wszyscy! ja jeżdżę często, gęsto do Żor chociażby na basen bo jest o wiele ciekawszą propozycją niż nasze baseny w Rybniku. Żory mogą pochwalic się dużym ładnym rynkiem a przede wszystkim obwodnicą miasta, która istnieje już lata lata długie.

    16 0
  • ~buchu 2017-11-15 13:26:12

    ~Arteks tak jak napisałem Ty to nie wszyscy. Może nie masz dzieci i w Twinpigs byłeś raz. Kapeny są antyreklamą komunikacji? To dlaczego są zawsze w nich pasażerowie? Od kiedy Polacy wolą płacić a nie chcą za darmo? Kurs na cmentarz za darmo w Rybniku od święta. W Żorach na cmentarz można za darmo jechać codziennie.
    Gdzie napisałem, że robię zakupy w galeriach. Ubrania sprzedają nie tylko siecówki z galerii. Uważasz, że zakupu w markecie to nie zakupy, a chodzenie i oglądanie wystaw w galerii tak. Dziwne bo dla mnie zakupy jak sama nazwa wskazuje to nabywanie czegoś a nie oglądanie. Chodzenie po galerii handlowej dla samego zwiedzania to raczej zachowanie małomieszczańskie.
    Wklejasz mi link do zdjęcia i piszesz, że na rynku w Żorach nic się nie dzieje chociaż sam to stwierdziłem podając przyczynę "na rynku w Żorach nie ma takiego ruchliwego życia jak w Rybniku ale to wynika z braku dwóch centr handlowych". ~ Arteks czasami piszesz mądre rzeczy ale upieranie się, że Rybnik jest NAJ a reszta miast dookoła jest BE jest bezsensu.

    12 0
  • ~ka22 2017-11-15 18:19:16

    @ Arteks - najwiekszym złem są dwa centra handlowe praktycznie na rynku. I ścieżki rowerowe tego nie zmienią, bo nie wyobrażam sobie, że jadę z rodziną na zakupy na rowerach, no litości. Albo że odbieram dzieci z przedszkola i pakuje je na rower, albo że w 30 stopniowym upale jadę do roboty i siadam taka zgrzana za biurkiem, albo w 10 stopniowym mrozie i mokrych butach. Weź sobie wyobraź np. lekarkę w przychodni z wypiekami na twarzy i w przepoconej bluzce, bo właśnie zsiadła z roweru. To nie piękny Sandomierz i nie ksiądz Mateusz popylajacy przez pustą starówkę. I nie Kraków czy Gdańsk.

    11 0
  • ~Arteks 2017-11-15 19:07:26

    @ka22 - no właśnie, ciekawie to zabrzmiało z tym Gdańskiem bo tam już jest 26 km kontrapasów. Słyszeliście jakieś katastroficzne wieści o ginących na każdym kroku rowerzystach? Ja nie, a wy? Przepocona lekarka raczej nie jeździ rowerem tak w Gdańsku jak i Rybniku (chociaż dr Wolski z Diagnozy czasami jedzie na rowerze! ;))
    ale jaki problem jechać na zakupy na rowerze - choćby do nielubianych przez ciebie galerii? Po co jechać tam autem jeśli mieszka się kilka km od centrum? Spotkanie ze znajomymi - po co jechać autem, można rowerem. Jest bardzo zimno? Od czego jest autobus czy pociąg? @buchu @bartezz w znaczący sposób odchodzicie od tematu - a dotyczył on zmian urbanistycznych i personalnych w naszym UM. O rowerach pogadamy przy innej okazji ale daliście mi kolejne argumenty w dyskusji bo jeśli ktoś jeździ do Aquarionu raz na tydzień po pracy czy raz na 10 lat do Twinpigs - to jest to dosłownym potwierdzeniem tego co napisałem na początku. Do Żor jeździ się incydentalnie. Do Rybniku ludzie jeżdżą w co najmniej kilkunastu powodach i niestety w większości przypadków w godzinach szczytu. I choćby dlatego warto podjąć każde działanie które wspiera walkę z korkami. Na razie mimo próśb nie usłyszałem alternatywy ze strony bartezza do zasad zrównoważonego transportu. A jeszcze z 2 lata temu wcale nie byłem fanem Kuczery - teraz zaczyna mi ta ekipa imponować bo widzę logikę działań na wielu frontach. To są działania które sprawdziły się na zachodzie i są uniwersalne. Wystarczy otworzyć sobie chociażby Miasto w ruchu albo kupić jakąś literaturę. Wszystkie miasta które inwestują w rowery, pieszych, transport zbiorowy - zaczynają przeżywać bardzo pozytywne przemiany. @buchu - widzę, że totalnie nie ogarniasz tematów komunikacyjnych i łapiesz się na tani populizm w postaci BKM. Napisałeś, że w Żorach na cmentarz można dojechać za darmo codziennie. Ale co to jest za oferta skoro największy cmentarz przy Rybnickiej obsługuje tylko jedna linia która kursuje średnio co 2 godziny, a 1 XI planowo wykonała tylko 4(!!!) kursy... W Rybniku linia cmentarna "C" 1 listopada też była bezpłatna tylko że kursowała co 20(!!!) minut czyli 4 kursy wykonała w ciągu 1,5 godz. Pojmujesz, że BKM to tylko propagandowa ściema, a nie skuteczna komunikacja po mieście? My naprawdę czegoś takiego nie chcemy w Rybniku. A jeśli ty uważasz, że BKM jest fajna to znaczy, że mało gdzie byłeś. Kapeny to tabor który używany jest bardzo rzadko i tylko na liniach peryferyjnych.

    1 17
  • ~bartezz 2017-11-16 10:41:10

    Arteks - w wróżkę się już bawisz? a skąd ty wiesz, że ja jeżdżę raz w tygodniu i to akurat po pracy na basen do Żor hehehe ;-))) ? zaczynam obawiać się o twój stan umysłu, gdyż takie zakładanie z góry swoich hipotez, nie znając de facto prawdy nie wróży dobrze... to cię zmartwię - bo jeżdżę tam częściej niż raz w tygodniu i nie po pracy ;-))) trzymaj się ciepło bo zimno na dworze ;-)))

    5 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy to dobrze, że PGE wykupiło Elektrownię Rybnik od koncernu EDF?




Oddanych głosów: 1790