zamknij

Wiadomości

Pracujesz do późna? Możesz mieć kłopoty z powrotem autobusem do domu

2014-07-03, Autor: 
- Rozumiem, że są wakacje, że autobusy oznaczone w rozkładzie literką „s” nie kursują, ale ZTZ poszło o krok dalej likwidując kolejne kursy oznaczone literką „e” w rozkładach – pisze internautka. O co chodzi? Osoby pracujące do późnych godzin popołudniowych lub nocnych mogą mieć problemy z powrotem autobusem do domu.

Reklama

Dla jednych wakacje oznaczają czas laby i długo oczekiwanego wypoczynku, dla drugich – szereg komplikacji związanych choćby z komunikacją miejską w Rybniku. - Rozumiem, że są wakacje, że autobusy oznaczone w rozkładzie literką „s” nie kursują, ale ZTZ poszło o krok dalej likwidując kolejne kursy oznaczone literką „e” w rozkładach. Pracując na popołudniową zmianę korzystałam z autobusu linii nr 1 z przedostatniego kursu i wczoraj mnie olśniło gdy ten autobus nie podjechał na przystanek. Tak więc ZTZ zafundowało mi 30 minut spacerku po ciężkiej pracy. Nie wiem jak mam połączyć kurs po godzinie 22 z okresem wakacji, bo raczej żadna szkoła czy uczelnia nie kończy zajęć o takiej godzinie by uczniowie wracali po 22 z Niewiadomia w stronę centrum. Z resztą jeżdżąc tym autobusem przed wakacjami to raczej podróżowali nim właśnie osoby wracające z pracy, a nie dzieciaki z plecakami. Czy jeszcze komuś ZTZ zrobiło tak wakacyjny prezent? – pisze na naszym forum rozżalona internautka lukrecja50.

Dlaczego Zarząd Transportu Zbiorowego wstrzymał kurs autobusów oznaczonych literą „e”? Stanisław Wengierski tłumaczy, że taka a nie inna decyzja podyktowana jest spadkiem frekwencji w okresie wakacyjnym, a co za tym idzie – niższą opłacalnością. – Co roku o tej porze ograniczamy liczbę kursów autobusów „e” ze względu na mniejsze zainteresowanie pasażerów. Podobnie czynimy w dni wolne od pracy i ferie zimowe – wyjaśnia nasz rozmówca.

ZTZ informuje ponadto, że od 1 lipca nastąpiły zmiany na liniach: 1, 4, 13, 23, 29, 30, 46, 52.

Linia 1 w dni robocze

Trasa kursów rozpoczynających się o godzinie 8:45 i 13:05 z przystanku Radlin Korfantego KWK Marcel zostanie poprowadzona od przystanku Rybnik Śródmieście Plac Wolności kolejno przez przystanki:
-Rybnik Północ Gliwicka Szpital
-Rybnik Północ Kąpielisko Ruda
-Rybnik Orzepowice Kuźnia
-Rybnik Orzepowice Szpital
-Rybnik Dworzec Autobusowy.

Kursy rozpoczynające się o godzinie 11:14 i 17:09 z przystanku Rybnik Dworzec Autobusowy zostaną przesunięte odpowiednio na godzinę 11:05 i 17:00 i ich trasa będzie przebiegała kolejno przez przystanki:
-Rybnik Maroko Nowiny Żołędziowa
-Rybnik Orzepowice Szpital
-Rybnik Orzepowice Kuźnia
-Rybnik Północ Kąpielisko Ruda
-Rybnik Północ Gliwicka Szpital
-Rybnik Śródmieście Plac Wolności
-dalej po trasie.

Wymienione kursy nie będą obsługiwały przystanku Rybnik Północ Rondo Gliwickie.

Linia 4 w dni robocze

Kurs rozpoczynający się o godzinie 14:29 z przystanku Rybnik Dworzec Autobusowy zostanie przesunięty na godzinę 14:34

Linia 13 w dni robocze kurs

Kurs rozpoczynający się o godzinie 22:14 z przystanku Rybnik Boguszowice Osiedle Pętla zostanie przesunięty na godzinę 22:09 i na wniosek gminy Świerklany od przystanku Rybnik Boguszowice Osiedle Jastrzębska zostanie skierowany do obsługi dodatkowych przystanków Świerklany Plebiscytowa, Świerklany Górne, Świerklany Piekarnia.

Linia 23 w dni robocze, soboty, i niedziele

Kurs rozpoczynający się o godzinie 22:31 z przystanku Rybnik Dworzec Autobusowy zostanie przesunięty na godzinę 22:34

Linia 29 w dni robocze wakacyjne

Na wniosek Gminy Gaszowice i Miasta Rydułtowy zostanie wprowadzony kurs o godzinie 21:05 rozpoczynający się z przystanku Rybnik Chwałowice Pętla i 22:05 rozpoczynający się z przystanku Rydułtowy Rynek.

Linia 30 w dni robocze

Na wniosek gminy Świerklany kurs rozpoczynający się o godzinie 10:00 z przystanku Rybnik Dworzec Autobusowy zostanie wydłużony do przystanku Jankowice G.S. Kurs powrotny będzie rozpoczynał się z tego przystanku o godzinie 10:45.

Linia 46 w dni robocze

Trasa kursu rozpoczynającego się o godzinie 7:55, 10:00, 12:50, 14:00, 17:25 z przystanku Rybnik Boguszowice Osiedle Pętla zostanie zmieniona i od przystanku Rybnik Orzepowice Szpital będzie przebiegać kolejno przez przystanki:
- Rybnik Orzepowice Kuźnia
- Rybnik Północ Janiego
- Rybnik Północ Kąpielisko Ruda.

Od przystanku Rybnik Północ Kąpielisko Ruda będą się rozpoczynać kursy linii 46 o godzinie 9:00, 11:00, 12:30, 15:20, 18:15 i będą obsługiwać przystanki:
-Rybnik Północ Janiego
-Rybnik Orzepowice Kuźnia
-Rybnik Orzepowice Szpital Wojewódzki
-dalej po trasie.

Wymienione kursy nie będą obsługiwać przystanku Rybnik Orzepowice Borki.

Od 30 czerwca 2014 r.:

- linia 52: ze względu na wydłużenie czasu przejazdu zmianie ulegną godziny obsługi poszczególnych przystanków- szczegóły na tabliczkach z rozkładem jazdy oraz w dziale rozkład jazdy.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 6

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (19):
  • ~ika-mind 2014-07-03
    07:45:22

    17 0

    faktycznie w ostatnim czasie ZTZ znacznie się poprawił pod względem punktualności autobusów, ale jeżeli chodzi o ilość kursów wieczornych i nocnych, to jak na takie duże miasto jak Rybnik sprawa wygląda kiepsko. Jak może nie być w tyg. chociaż jednego kursu nocnego? Rozumiem, że wieczorami jest mniej pasażerów, ale czy nie można puścić mniejszych autobusów ale z większą częstotliwością.
    A no i jak to się dzieje, że wcześnie rano i późno wieczorem jeżdżą przegubowe a w godzinach szczytu ciśniemy się w małych szczelnie zamkniętych puszkach?

  • ~frbro 2014-07-03
    08:43:11

    37 0

    Co to znaczy, że kurs jest nieopłacalny w wakacje? Od kiedy ztz istnieje po to, żeby zarabiać na mieszkańcach miasta? Ktoś tu chyba nie wie jaką funkcję ma spełniać komunikacja miejska. Ta instytucja w naszym mieście jest niewyobrażalnie żałosna i fatalnie zarządzana.

  • ~Maniak 2014-07-03
    08:50:24

    13 0

    Jest nizsza frekfencja czyli ci ktorzy pracuja i placa calosc za bilet nie moga korzystac z autobusow , co maja zrobic ci ludzie jezdzic na rowerze - po Rybniku to niemozliwe i nie kazdy moze sobie na to pozwolic ze wzgledu na prace jaka wykonuje. W Rybniku brakuje inteligentnych ludzi ktorzy potrafia zarzadzac i cos zorganizowac, nie wiem na jakiej zasadzie obsadza sie te wszystkie stolki. Jak juz ktos napisal dlaczego nie puszcza mniejszych autobusow, minibusow, glupie tlumaczenie ze sie nie oplaci, w Zorach sie oplaci nawet za darmo.

  • ~THE Bill 2014-07-03
    08:50:39

    2 0

    @ikamind Zarówno ZTZ jak i inni przewoźnicy mają okresloną ilość taboru. Na jednej lini o 7 może być potrzeba busika a o 12 przegubowca. Małe busy obsługują głównie linie podmiejskie, które ewidentnie sa mało frekwencyjne. Nie da się tak tego zrobić, żeby mieć 50 samochodów więcej, które stoja przez pół dnia. Musza na siebie zarabiać, a czasem albo pojedize zapełniony przegubowiec w 30% albo nie pojedzie nic bo nie ma taboru. A teraz porównajmy tą informacje z wczorajszą zachętą ZTZ do zamiany samochodu na busa, kupna biletu miesięcznego. Jak dla mnie oferta ZTZ nadal jest bardzo słaba. Szczególnie pod względem odległosci przystanków od siebie i od miejsc gdzie dojeżdżają ludzie (choćby TESCO w kierunku centrum).

  • ~LEMUR 2014-07-03
    09:22:37

    10 0

    To jak jest z tą opłacalnością? Z jednej strony likwiduje się kursy, z drugiej wprowadza przejazdy za 1zł

  • ~p1chrunch 2014-07-03
    09:52:36

    0 1

    Nie jest źle - kurs do Świerklan wydłużono, będzie też "kurs o godzinie 21:05 rozpoczynający się z przystanku Rybnik Chwałowice Pętla i 22:05 rozpoczynający się z przystanku Rydułtowy Rynek", a ostatni kurs linii nr 13 pojedzie po prostu z pięć minut wcześniej z Boguszowic Pętli.

  • ~p1chrunch 2014-07-03
    09:53:39

    8 0

    Może dobrym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie dodatkowych, mikrobusowych kursów nocnych.

  • ~Arteks 2014-07-03
    10:19:24

    16 0

    Mnie zastanawia porównywanie budżetów miast przeznaczanych na komunikację. W Tychach wydaje się na komunikację porównywane pieniądze co w Rybniku ok. 25,5 mln zł. Ale porównajcie sobie rozkłady w Rybniku i Tychach i odkryjecie niesamowite dysproporcje. W Rybniku nie ma ani jednej linii która kursowałaby co 10-15 minut, w Tychach linie trolejbusowe kursują średnio co 12 minut. W Rybniku pierwsze kursy wyjeżdżają po 4.00 i kończą zazwyczaj ok. 23.00, w Tychach ruch zaczyna się już ok. 3.30. W Rybniku w niedziele raczej nie da się korzystać z autobusów bo jeżdżą tak rzadko jak na wsi, a w Tychach komunikacja w niedzielę funkcjonuje rzadziej ale normalnie da się z niej korzystać. Tychy mają trochę mniejszą powierzchnię ale to o niczym nie świadczy bo w Rybniku sporą część powierzchni miasta zajmują lasy, zalew i tereny niezamieszkane np. zwałowiska. Liczba ludności w Tychach jest nawet mniejsza niż u nas. Albo mamy zły system w którym pieniądze są marnotrawione (np. na stada czyli autobusy jadące jeden po drugim różnych linii, albo mamy bardzo zły układ linii) albo... pieniądze są gdzieś zachachmęcane bo to jest niewiarygodne że w Tychach pojazdy mogą kursować tak często, a u nas nie?! Jak to jest możliwe że nie możemy w Rybniku mieć kilku linii kursujących regularnie co 20 minut? Nie można wszystkiego tłumaczyć niekompetencją naszego ZTZ. Transportowe firmy konsultingowe są w stanie opracować zupełnie nowy układ linii i sensowniejsze rozkłady.

  • ~Arteks 2014-07-03
    10:26:30

    6 0

    @Adolf - minibusy w komunikacji miejskiej to najgłupszy pomysł z możliwych... Nikt czegoś takiego w Polsce nie stosuje na szeroką skalę, a nawet w Żorach przejechali się na tym bo ludzie w tych minibusikach się nie mieszczą i... już podobno podstawiają większe pojazdy na niektórych liniach. A to są potoki pasażerskie minimalne w porównaniu do tych w Rybniku, tym bardziej gdybyśmy chcieli na tyle zrewolucjonizować komunikację miejską aby odgrywała w naszym mieście jeszcze większą rolę i zabrała część podróżnych z samochodów tak aby było ich mniej w centrum miasta. Poza tym to jest jakiś mit z tymi wielkimi oszczędnościami pomiędzy wielkością pojazdów. Dzisiaj nowe, duże autobusy mają tak oszczędne silniki, że koszt eksploatacji między autobusem a minibusem nie jest jakiś gigantyczny.

  • ~Arteks 2014-07-03
    12:15:38

    10 0

    Jeszcze jedna uwaga do komentarza Wengerskiego - komunikacja nie ma być "opłacalna". Opłacalne to może być prowadzenie jakiegoś biznesu ale nie komunikacji miejskiej. Komunikacja ma być służbą dla ludzi i to służbą wykonywaną tak aby człowiek obojętnie czy pracuje do 14.00, 15.00, 17.00 czy 22.00 mógł nią swobodnie wrócić do domu - przynajmniej na terenie swojego miasta na które idzie część jego podatków. To nie jest jakaś łaska ze strony ZTZ. Likwidowanie kursów w okolicy 22.00 jest o tyle bezsensowne, że są one wtedy bardzo rzadkie, a poza tym władzom miasta podobno zależało aby wieczorami śródmieście żyło. W przypadku Rybnika większość linii powinne mieć ostatnie kursy ok. 24.00 aby ludzie mogli swobodnie wrócić z różnych imprez, prywatek, pubów itd. Największym błędem naszego urzędu miasta w kontekście komunikacji miejskiej jest to, że uważa się że komunikacja powinna się jak najbardziej "zwracać" finansowo natomiast nie bierze się pod uwagę jej społecznego oddziaływania i wpływu na zmniejszenie korków i zmniejszenie ruchu pojazdów w naszym mieście!

  • ~lukrecja50 2014-07-03
    12:45:53

    4 0

    Najłatwiej powiedzieć że się nie opłaca. Co tam,że ludzie nie mają czym wrócić z pracy. ZTZ od dawna z normalnych dni roboczych robi sobie sobotnie rozkłady jazdy. Gdy jakieś święto przypada w czwartek to piątek zmienia się w sobotę, gdy święto jest we wtorek to w poniedziałek mamy według ZTZ-u sobotę. Nie każdy zakład robi sobie wolne w dni przed lub po świętach, ale przewoźnik patrzy czy jemu się to opłaca. Mnie szczerze to by się nie opłacało kasować biletu gdy np. autobus ma 10, 15 minut spóźnienia - bo chyba płaci się za przejazd ale też za punktualność ( po to mamy rozkłady jazdy). Ja akurat mieszkam na trasie linii nr 1. Połączenia w kierunku Niedobczyc dla osób chcących dojechać do prazy są mierne. Na 6 rano nie sposób dojechać punktualnie ,autobus w Niedobczycach jest o 5. 40 o ile jedzie punktualnie. Przy kościele skręca i trzeba dybać na piechotkę w kierunku kopalni by dotrzeć na czas, a to jakieś 15, 18 minut. mnie w pracy nie jest mile widziane przychodnie na styk czy spóźnianie się. Nikt m nie da gwarancji,że autobus będzie punktualny. Powrót 1 z pracy autobus odchodzi o 15.22 - to już wolę piechotką bo jestem wcześniej z pracy. Na popołudniową zmianę autobus w kierunku Niedobczyc jedzie o 12.40. Znowu za wcześnie - idę piechotką. Jedyny kurs jaki mi pasował to ten którym mogłam wrócić z popołudniowej zmiany.

  • ~Arteks 2014-07-03
    12:52:54

    5 0

    Jeszcze jedno - po tym jak funkcjonuje komunikacja można coś mówić o wygodzie i komforcie życia w danym mieście. W Gdyni czy w Krakowie spokojnie można wypić kilka piw i wrócić do domu komunikacją miejską nawet po 23.00. W Rybniku pozostaje taksówka, pójście piechotą lub... siedzenie w domu czy jazda po pijaku ryzykując że się nie wpadnie... A jeśli ktoś tak jak Lukrecja traci możliwość bezpiecznego powrotu do domu z drugiej zmiany to czy dla urzędników będzie bardziej "opłacalne" jeśli ktoś straci pracę i zmniejszą się wpływy do miasta z podatków czy może lepiej tak sterować rozkładami aby możliwy był bezpieczny powrót do domu także w godzinach wieczornych ;)

  • ~Szalony Wariat 2014-07-03
    14:25:58

    6 0

    Zróbmy wszystkie parkingi płatne, zamknijmy pół miasta na remontach które miały być już dawno zrobione i ładnie rozłożone w czasie, zmniejszmy liczbę kursów autobusów i krzyczmy, że to wszystko aby kierowcy przerzucili się na autobusy a nie autami miasto zasypywali.. brawa i powodzenia dla UM... już nie wiadomo czy się śmiać czy płakać

  • ~StosJoannyd\'Arc 2014-07-03
    15:52:41

    0 2

    Rybnik a Tychy porównanie jak ...powierzchnia nawet taka sama ;). Ja też jestem oburzony barkiem połączeń- szczególnie pomiędzy Plaza a Focus. Trzeba się ruszyć taki kawał...Jestem ciekawy ile wytrzymałaby ekipa rządząca miastem- bez znaczenia z jakiej opcji by się wywodziła- gdyby na masową skalę zaczęła utrudniać, życie kierowców osobówek choćby tylko w Śródmieściu. Wystarczy poczytać jaki jest lament przy remoncie najmniejszego kawała drogi. W Polsce jest dużo "późniejsza" mentalność.
    Jakie to duże autobusy napędzane tylko silnikami diesla spalają podobnie jak "minibusy"?
    Patologicznym nazwałbym lobbowanie "transportowej firmy konsultingowej" do opracowania rozkładu jazdy- Arteks masz tam znajomości, już coś komuś obiecałeś? Koszt pełnego, sensownego badania to kwota nawet kilku milionów złotych !!! Same opracowanie rozkładu może być totalna fikcją, tak jak miało to miejsce w Wodzisławiu. Miasto zapłaciło kilkadziesiąt tysięcy za wypuszczenie kilku gimnazjalistów na miasto a właściwie za kawiarniane stoliki lub kryjących sie po klatkach schodowych, którzy w ankietach pisali to co im się podoba. Wyszły bzdury do których dostosowano idealny rozkład. Wystarczy spojrzeć ile razy od genialnego opracowania następowały zmiany. Jak wygląda tam kursowanie co 15 minut? Jakoś nie spotkałem tam nikogo całującego władze za wynajęcie "transportowej firmy konsultingowej". Wodzisław powinien nawet złożyć "reklamacje" a nawet żądać odszkodowania.

  • ~Arteks 2014-07-03
    21:08:17

    5 0

    @stosJoannydArc - jeśli sprowokowałem kogoś z ZTZ to bardzo dobrze że czytacie krytykę pod swoim adresem (może coś do was wreszcie dotrze). W Żorach czy Wodzisławiu daje się na komunikację zaledwie ok. 3 mln i dzięki temu mieszkańcy nie muszą jakoś mocno narzekać bo trudno wymagać cudów za takie pieniądze. Ale my w Rybniku wydajemy na komunikację niezłe pieniędze ok. 25 milionów czyli tyle co Tychy w których wiele linii kursuje co 12-15 minut, a także w nocy i o świcie, a u nas nie ma ani jednej takiej linii... Już nie mówiąc o niedzieli. Wspomniałem o firmie konsultingowej aby wam pomóc bo - ZTZ nie jest w stanie zrobić reformy systemu bo nie ma w swoich szeregach żadnych fachowców. Mimo że tak bardzo cenię Fudalego to ubolewam, że przez tyle lat nie zrobił z wami porządku. A wy tak jak zabawa w kotka i myszkę, tu dodacie jakś kurs, tu zabierzecie, a nie przyjdzie wam do głowy żeby zrobić nowy układ linii jadących z płn na płd i wsch na zach czy pomyśleć nad czymś takim jak synchronizacja: http://infobus.pl/text.php?from=search&id=47608 Pani Kryszczyszyn osobiście popierała rozkład cykliczny na kolei gdzie trudniej o konstrukcję takiego, a sama nie potrafi wydać dyspozycji zrobienia rozkładów cyklicznych w ZTZ. Z Wodzisławia nie ma co pod tym względem szydzić bo władze tego miasta miały odwagę stworzyć coś prawie od zera - a w SR władze wydają bez zastanowienia się 25 mln zł co roku na komunikację i nikt się nie zapyta czy nie można przebudować rozkładu i linii.

  • ~oli80 2014-07-03
    22:36:03

    2 0

    ja tez wracam o poznej porze z kolezanka na niewiadom linia 4 juz nie jezdzi, co najbardziej mnie rozbawilo rekonpensuja tym ze zrobia bilet rodzinny za zlotowke takie cuda tylko w Rybniku ,nie dosc ze bilet 3,80 to jeszcze takie wraki na droge puszczac ?? Jabym kogos z góry postawila na przystanek w sobote o godz 20 i czekaj na autobus do domu ciekawe co by stwierdzil

  • ~ 2014-07-03
    22:36:41

    0 0

    Obawiam się że sumy podane przez ~stosJoannydArc są wzięte z kosmosu, bo badanie frekwencji można zrobić za kilkanaście do kilkudziesięciu tysięcy. Akurat myślę że lepiej brać inne firmy niż ta Wrocławia, ale czasem jest potrzebne świeże spojrzenie kogoś z zewnątrz. To że w Wodzisławiu potem nastąpiło wiele zmian, oznacza że jak w większości samorządów występuje tam zjawisko uginania pod naciskami małych grup obywateli. Oczywiście ZTZ ma dobre narzędzie to spławiania takowych, a jest nim Pan filozof Wengerski, który oprócz tego także uwielbia dyskredytować osoby wskazujące że jakiś element rozkładu jazdy został zrobiony niezgodnie ze sztuką. Ograniczenie terminu do wakacji dla kursu odwożącego pracowników po 22 jest takim błędem i oznacza że zmiany nie są właściwie przemyślane. Oczywiście o ile wierzyć osobie wypowiadającej się w artykule, przyczyni się to do spadku liczby pasażerów na pozostałych kursach, których liczbę dotąd Rybnik potrafił utrzymywać.

  • ~KSnake 2014-07-03
    23:32:03

    5 0

    Jeżeli chodzi o komunikację miejską w Rybniku w ogóle, to trzeba by zacząć w końcu coś robić, bo krzyczenie w internecie nie wystarczy. ZTZ to twór skostniały, źle zarządzany, i w ogóle chyba do końca nie wiedzą w nim do czego zostali powołani. Autobusy w Rybniku wcale nie są punktualniejsze niż jeszcze kilka lat temu. Kursy nie są optymalnie ułożone. Przykładem niech będzie dojazd z jednego końca na drugi koniec powiatu: KWK Jankowice (Boguszowice Kopalnia) -> Leszczyny/Książenice. Nie da się po drugiej zmianie dojechać do domu z pracy, bo ostatnia 18-tka wyjeżdża z Rybnika o 22:28, a z kopalni ludzie wychodzą o 22:15. Bez szans na dojazd - każdy więc, samemu, po jednej osobie w samochodzie wraca. Gdzie ekologia? Po co komunikacja miejska? Przerwy w niedzielnych rozkładach jazdy? Czemu one służą w godzinach, w których ludzie pracujący w handlu akurat jadą do pracy (większość sklepów otwiera się w niedziele o 9-10 rano, więc siłą rzeczy potrzebne są kursy, które dowiozą ludzi na 8:30-9:30 do miasta)? Dlaczego dwu, dwu i półgodzinne przerwy w kursowaniu nie są np. w porze obiadowej (11-14) tylko około 8-mej rano!? I tak dalej można wymieniać.

  • ~lukrecja50 2014-07-04
    09:35:13

    4 0

    Ja dołożę jeszcze sprawę możliwości doładowania e-karty. W centrum nie ma problemu, ale jak jest w poszczególnych dzielnicach? W moim przypadku muszę przejechać 3 przystanki w kierunku centrum żeby doładować kartę w najbliższym "kiosku ruchu". W Niedobczycach gdzie pracuję nie ma takiej możliwości bo żaden sklep na trasie mojego dojścia do pracy nie ma odpowiedniego terminalu. Pytałam kiedyś dlaczego nie mają tego urządzonka i dowiedziałam się że właściciel sklepu musi za to coś płacić, a im się to nie opłaca. Moim zdaniem w interesie ZTZ- jest zaopatrzenie w taki terminal sklepów które są w pobliżu przystanków autobusowych. Oczywiście bardziej się opłaca by pasażer kupił droższy bilet u kierowcy, albo jechał na gapę i zapłacił mandat. Nie oczekuję by te terminale do doładowania kart były w pobliżu każdego przystanku bo wiadomo że się nie da ,ale powinny być jakieś w danej dzielnicy gdzie przystanek obsługuje więcej linii. W zasadzie autobus służy do tego by dotrzeć w dane miejsce szybciej i wygodniej, ale jeśli chcę doładować kartę ( bo nie zrobił mi tego nikt z rodziny w centrum) to muszę 20 minut iść na piechotę do najbliższego punktu doładowań, w przeciwnym kierunku niż mój cel - miejsce pracy. Super!

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5058