Pozycjonowanie strony internetowej w Google to proces zmierzający do uzyskania wysokiej pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania na wybrane frazy (słowa kluczowe, ang. keywords). Im lepsza pozycja strony internetowej w wyszukiwarce, tym większa szansa na wzrost liczby odwiedzin i zwiększenie ruchu, a co za tym idzie zainteresowanie potencjalnych klientów oferowanymi produktami lub usługami. Skuteczne pozycjonowanie strony w Internecie pozwala realizować najważniejsze cele biznesowe, dlatego stanowi jeden z najistotniejszych elementów działań marketingu w sieci. Na czym polega pozycjonowanie strony w Google? Poznaj podstawy pozycjonowania stron i dowiedz się, dlaczego warto postawić na pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych.
Na wysoką pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania wpływ ma optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek (ang. SEO - Search Engine Optimization) oraz działania promocyjne polegające na dostosowaniu do wytycznych Google tych czynników, które wpływają na ranking pozycji w wynikach wyszukiwania (ang. SERP - Search Engine Result Page).
Pozycjonowanie strony internetowej oznacza zatem działania wykonywane on-site (bezpośrednio na stronie, celem optymalizacji witryny pod kątem użytkowników i robotów wyszukiwarek) oraz off-site, polegające zwłaszcza na pozyskiwaniu mocnych linków z zewnętrznych witryn. Pozycjonowanie stron www w Google jest procesem długofalowym, ale przynosi bardzo wymierne korzyści w postaci przede wszystkim wartościowego ruchu.
Aby móc w pełni zrozumieć proces związany z pozycjonowaniem strony internetowej, trzeba najpierw poznać zasadę działania wyszukiwarek i zmieniających się nieustannie algorytmów, w oparciu o które otrzymujemy wyniki adekwatne do zadawanych przez nas zapytań.
W wyszukiwarce Google pojawiają się 2 rodzaje wyników wyszukiwania:
organiczne - nazywane również wynikami naturalnymi, na które wpływ ma pozycjonowanie witryn internetowych. To najczęściej 10 stron (TOP 10) na pierwszej stronie wyników, które Google uznało za najbardziej trafne dla wpisanej w wyszukiwarkę frazy;
płatne - na które wpływ ma reklama Google Ads, czyli promocja strony w Google za pomocą kampanii płatnych linków sponsorowanych. Wyniki płatne pojawiają się nad naturalnymi (maksymalnie 4), a także poniżej nich (maksymalnie 3).
Kolejność, w jakiej wyświetlane są strony internetowe w wynikach wyszukiwania, nie jest oczywiście przypadkowa - najwyżej pojawiają się te, które algorytm Google uznał za najbardziej pasujące do wpisanego zapytania. W przypadku wyników organicznych na pierwszej stronie wyszukiwań pojawiają się strony internetowe, które wspomniany algorytm ocenił najwyżej na podstawie ponad 200 unikalnych czynników rankingowych (niektóre z nich opisujemy poniżej). Jeżeli chodzi natomiast o wyniki płatne, za wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania płaci się w systemie reklamowym Google Ads (dawniej Google AdWords).
Pozycjonowanie stron www polega więc na możliwie najlepszym dostosowaniu witryn do potrzeb algorytmu wyszukiwarki i sposobu analizy treści - tak aby Google uznało je za najbardziej wartościowe, a więc w pełni odpowiadające wpisywanym zapytaniom.
Algorytm ma za zadanie przedstawienie stron www na liście wyników wyszukiwania w takiej kolejności, która najlepiej odpowiada potrzebom użytkownika i pomaga mu zrealizować cel zależny od jego zapytania (np. zakup produktu w sklepie online czy poznanie opinii na jego temat).
Pod uwagę brane są również takie parametry jak popularność firmy, wiek, historia i autorytet domeny, jakość treści na stronie, jej użyteczność czy ilość prowadzących do niej wartościowych linków zewnętrznych. Dokładna zasada działania algorytmu nie jest znana. Oficjalnie publikowane są jedynie wskazówki dla webmasterów oraz informacje na temat tworzenia witryn zgodnych z zasadami Google – nie ma w nich jednak szczegółów, które dawałyby gwarancję osiągnięcia pierwszej pozycji w rankingu stron www.
Oficjalne wskazówki Google dla webmasterów znajdziesz pod adresem:
https://developers.google.com/search/docs/advanced/guidelines/webmaster-guidelines?hl=pl
Pozycjonowanie stron internetowych to złożony proces, który łączy obecnie działania SEO (on-site i off-site) z UX (ang. User Experience) - a wszystko po to, by zadowolić nie tylko algorytmy wyszukiwarek, ale także użytkowników witryn. SXO (ang. Search Experience Optimization) koncentruje się zatem zarówno na poprawie pozycji i zwiększeniu konwersji (pozycjonowanie www), jak i na dostosowaniu witryn do preferencji użytkowników.
Pozycjonowanie stron w Google to szereg działań podejmowanych na wielu płaszczyznach. W procesie tym niezwykle istotne jest indywidualne podejście, zarówno w trakcie wykonywanego audytu SEO i planowania działań, jak i dalszej realizacji.
Prace związane z pozycjonowaniem można podzielić na 3 grupy:
działania on-site (określane również jako on-page, a więc podejmowane w obrębie strony internetowej):
optymalizacja kodu strony
optymalizacja treści strony
działania off-site (określane również jako off-page, a więc realizowane poza witryną):
link building – zdobywanie wartościowych linków prowadzących do strony
content marketing – tworzenie i publikacja wartościowych tekstów
analityka internetowa – analiza danych o użytkownikach witryny i ich zachowaniach, dzięki której możliwe jest planowanie oraz wdrażanie dalszych prac optymalizacyjnych. W analityce internetowej szczególnie przydatne są narzędzia takie jak Google Analytics czy Google Search Console.
Istnieje ponad 200 czynników rankingowych, które mają wpływ na skuteczne pozycjonowanie stron – SEO, obejmujące działania on-site, ma doprowadzić do stworzenia lub zoptymalizowania witryny, która będzie odpowiadać wymaganiom narzucanym przez algorytmy, a działania prowadzone off-site mają wzmocnić i ustabilizować tę optymalizację. Mimo iż dokładny sposób działania algorytmów nie jest znany, da się wyodrębnić pewne elementy, które mają wpływ na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.
Audyt SEO i szczegółowa analiza techniczna pozwalają na dobór długofalowych działań optymalizacyjnych, które umożliwiają skuteczne pozycjonowanie strony firmy. Działania te dobierane są na podstawie najważniejszych czynników rankingowych w obrębie optymalizacji SEO. Są to m.in.:
optymalizacja title – tagów tytułowych
optymalizacja meta description – opisów stron
optymalizacja ilości, długości i jakości nagłówków H1-H6
konfiguracja przekierowań
zabezpieczenie strony przed duplikatami
ustawienie robots.txt
optymalizacja strony pod kątem dostępności dla robotów wyszukiwarek
wdrożenie danych strukturalnych
wdrożenie mapy strony XML i HTML
optymalizacja linkowania wewnętrznego
optymalizacja nawigacji zewnętrznej
optymalizacja adresów URL (przyjazne adresy)
naprawa błędów 404 i nieaktywnych linków
optymalizacja grafik – poprawa nazw plików i atrybutów ALT
analiza i optymalizacja prędkości strony
analiza responsywności serwisu (dostosowanie do urządzeń mobilnych)
Audyt SEO uwzględnia także analizę strony pod kątem stosowania technik niezgodnych z zasadami Google, do których zalicza się m.in.:
generowane automatycznie treści
stosowanie niejawnych przekierowania
stosowanie systemów wymiany linków
maskowanie
ukrywanie tekstu i linków
stosowanie stron przejściowych
kopiowanie treści (ang. duplicate content)
upychanie słów kluczowych (ang. keyword stuffing)
Optymalizacja treści stanowi jeden z najważniejszych kroków na drodze do uzyskania dobrej pozycji w rankingu Google. Dobre pozycjonowanie strony nie istnieje bez odpowiednio przygotowanego contentu. Niezwykle istotne jest nie tylko ustalenie najistotniejszych fraz, na które będą pozycjonowane strony internetowe, ale także wyodrębnienie dodatkowych słów kluczowych dla konkretnych podstron czy kategorii.
Podczas doboru fraz pod pozycjonowanie serwisu szczególną uwagę należy zwrócić m.in. na ich popularność (liczbę osób wpisujących słowa kluczowe w wyszukiwarkę, zwykle w ujęciu miesięcznym), konkurencyjność (zazwyczaj jest tak, że im bardziej popularne frazy, tym bardziej konkurencyjne), stopień szczegółowości (ważne są frazy long tail, czyli z tak zwanego długiego ogona - ogólne słowo kluczowe, np. srebrny naszyjnik, można zastąpić dłuższym i bardziej szczegółowym wyrażeniem - srebrny naszyjnik z cyrkoniami), a także ich niezależność i niepowtarzalność na poszczególnych podstronach (każda odrębna usługa lub produkt powinny mieć swoją stronę na witrynie i być pozycjonowane na niezależne frazy).
Strategia optymalizacyjna treści obejmuje m.in. następujące elementy pod kątem pozycjonowania:
dobór słów kluczowych
opracowanie tematów na strony ofertowe, blogowe
opracowanie unikalnej i wyczerpującej treści
właściwe nasycenie słów kluczowych
zastosowanie hierarchii nagłówków h1-h6
przejrzyste formatowanie
linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
stosowanie Call to Action (CTA)
Stosowanie tych wszystkich zasad pozwala na osiąganie oczekiwanych efektów i skuteczne pozycjonowanie stron www.
Kiedy witryna jest już zoptymalizowana, pora na kolejny krok - wzmocnienie procesu pozycjonowania strony. Na tym etapie podejmowane jest w głównej mierze pozyskiwanie linków zwrotnych (ang. link building), które ma również istotny wpływ na skuteczne pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Prace związane ze zdobywaniem wartościowych linków, prowadzących bezpośrednio do strony internetowej, powinna poprzedzać dokładna analiza aktualnego profilu linkowego, a także analiza profili linkowych konkurencji. Profil linkowy powinien być tworzony w sposób naturalny, a zatem warto uwzględnić w planie takie elementy jak:
obecna i oczekiwana liczba linków
jakość linków
rodzaje anchor textów
tematyczność linków
rodzaj linków (nofollow/dofollow, tekstowe/obrazkowe)
Linki można pozyskiwać z wielu różnych źródeł - mogą to być m.in. m wpisy gościnne, blogi, katalogi firm, wpisy sponsorowane, profile w social mediach czy fora internetowe. Każdy z typów linków ma swoje unikalne właściwości, a ich umiejętne wykorzystanie można przełożyć na skuteczność pozycjonowania strony.
Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach przynosi szereg korzyści. Do najważniejszych z nich zalicza się:
wzrost widoczności witryny w wyszukiwarce Google,
zwiększenie wartościowego ruchu na witrynie,
wzrost zainteresowania produktami i usługami,
większa ilość zapytań ze strony potencjalnych klientów,
wzrost sprzedaży,
większa rozpoznawalność,
budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku.
Na pozycjonowanie strony www w Google zdecydowałem się po otrzymaniu wstępnej analizy i rekomendacji działań, które miały skutkować uzyskaniem pozycji w TOP 10. Firma od pozycjonowania strony wykazała się dużym zaangażowaniem, również w kontekście zrozumienia specyfiki naszej branży. Pierwsze efekty były naprawdę szybkie - już po około 3 miesiącach można było zauważyć dynamiczny wzrost zasięgu i ruchu.
Pozycjonowanie strony na Google przyniosło nam satysfakcjonujące efekty w postaci kilkukrotnego wzrostu zapytań ofertowych oraz kilkunastokrotnej dynamiki wzrostu sprzedaży. Pozycjonowanie fraz pozwoliło nam znaleźć się w czołówce Google - nasza pozycja strony w wyszukiwarce na najważniejsze słowa kluczowe dość szybko znalazła się w TOP 10.
Gdyby nie pozycjonowanie organiczne stron, nie osiągnęlibyśmy tak zadowalających efektów w postaci znacznego wzrostu współczynnika konwersji. Już po kilku miesiącach współpracy, jaką nawiązała z nami firma od pozycjonowania strony, zaobserwowaliśmy aż 5-krotny wzrost odwiedzających i 3 razy więcej rezerwacji dokonywanych na naszej stronie.
Przykładowe opinie o firmie SEMPIRE:
https://www.sempire.pl/referencje.html
Pozycjonowanie stron www w Google należy powierzyć sprawdzonej i zaufanej firmie, dysponującej wiedzą oraz wieloletnim doświadczeniem, mogącej pochwalić się sukcesami i referencjami klientów. Aby skutecznie wypozycjonować witrynę, pozyskiwać klientów, potrzeba profesjonalnych technik, narzędzi i metod.
Bardzo często na końcowy sukces składa się wielotorowa promocja strony z wykorzystaniem uzupełniających się form reklamy w Internecie. W cały proces angażowane są całe zespoły składające się ze specjalistów z różnych dziedzin – SEM, SEO, Google Ads, Copywriting, Social Media. Takie wykorzystanie wielu kanałów to niemalże gwarancja na skuteczność kampanii reklamowych.
SEMPIRE to agencja SEO SEM oferująca pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach i inne działania wspierające pozyskiwanie klientów z Internetu - kampanie Google Ads, Content Marketing czy Social Media Marketing.
Usługa pozycjonowania strony obejmuje kompleksowy audyt SEO, stałą optymalizację witryny dostosowywaną do aktualnych wymagań użytkowników i robotów Google oraz popartą dokładną analizą konkurencji, fachowe doradztwo najlepszych specjalistów ds. SEO oraz skuteczne pozycjonowanie w Google na dziesiątki, a nawet setki słów kluczowych.
Indywidualne podejście firmy SEMPIRE do każdego realizowanego projektu sprawia, że pierwsze rezultaty prac często pojawiają się już po kilku tygodniach od rozpoczęcia współpracy i są kontynuowane wraz z rozwojem strony internetowej.
Powierzając obsługę SEO firmie pozycjonerskiej SEMPIRE, możesz liczyć na rzetelne doradztwo doświadczonych specjalistów ds. SEO i SEM oraz całkowicie bezpłatne przygotowanie analizy i strategii dla Twojej witryny – strony firmowej lub strony sklepu internetowego.
Koniecznie sprawdź szczegóły pod adresem:
https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron.html
-------------------------------------------
Agencja SEM / SEO SEMPIRE
E-mail: [email protected]
Telefon: 61 333 22 11
www.sempire.pl
Tagi: Pozycjonowanie stron, seo
Kolejowy hit. Z Rybnika dojedziemy pociągiem do Monachium, a KŚ wracają do Bohumina. Są pewne "ale". Znamy nowy rozkład jazdy PKP
29570W Boguszowicach lądował śmigłowiec LPR. Mężczyzna zasłabł w łazience
21891Czytelnik: co się stało w piątek wieczorem na ul. Jośki?
18404Jarmark bożonarodzeniowy w Rybniku: wiemy, jakie są ceny produktów i usług
17273W sobotę rusza jarmark bożonarodzeniowy. Będzie diabelski młyn. Znamy cały program
15505„Dla mnie to po prostu żenua, Solorz”. Bardziej niż PiS-owi oberwało się cenzurze kabaretów
+300 / -44„Polsatowi już dziękujemy”. Kabaret Młodych Panów pożegnał się z widzami (oświadczenie)
+209 / -33Miasto zabiera głos po artykule o najmie stoisk pod jarmark. Przedsiębiorcy ripostują
+167 / -37Gdyby nie jej uczciwość, rybniczanin mógłby stracić pieniądze
+126 / -4Piotr Tokarz, dyrektor ZST w Rybniku laureatem prestiżowej nagrody "Super Dyrektor 2023"
+124 / -29Rybniczanie pytają: gdzie ten „luft”? Mamy smog w Rybniku, mapa świeci na fioletowo!
19In vitro będzie refundowane z budżetu państwa. Który z naszych parlamentarzystów był „za”, a który „przeciw”?
19Niebieskie „koperty” do 30 min. „To karanie niepełnosprawnych". Rybnik.com.pl zareagował, UM odpowiada
15Wojciech Piecha kandydatem PiS na prezydenta Rybnika? Pytamy byłego senatora
14Bili i poniżali kobiety. Śląscy patostreamerzy w rękach policji. Jeden z nich pochodzi z Żor (wideo)
13Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alertCzy będziesz głosował/głosowała na Piotra Kuczerę jako Prezydenta Miasta Rybnika?
Oddanych głosów: 1530