zamknij

Wiadomości

Potężne korki na Mikołowskiej. Co się stało?

2019-10-02, Autor: 

Czytelnicy informują nas o dużych korkach na Mikołowskiej w stronę Rybnika. Okazuje się, że pracownicy RSK wymieniają tam w trybie nagłym nawierzchnię. Dlaczego?

Reklama

Jak piszą internauci, korki ciągną się aż do Przegędzy. Trzeba stać na Mikołowskiej do 30-40 minut. Okazuje się, że na terenie Paruszowca Rybnickie Służby Komunalne wymieniają nawierzchnię.

- To sytuacja awaryjna, nieplanowana. Zrobiło się zapadlisko na całej szerokości drogi i RSK w trybie pilnym musi wymienić nawierzchnię – tłumaczy Lucyna Tyl z biura prasowego rybnickiego magistratu.

Utrudnienia potrwają do jutra włącznie. Jak słyszymy urzędzie miasta, prace nie mogą być wykonywane w nocy, ponieważ "nikt nie robi wtedy asfaltu, a w tym miejscu konieczna jest nowa nawierzchnia".

AKTUALIZACJA (godz. 11.00): Prace interwencyjne prowadzone przez Rybnickie Służby Komunalne potrwają prawdopodobnie do piątku, powodując utrudnienia w ruchu (okresowy ruch wahadłowy sterowany ręcznie).

- Naprawa nawierzchni, związana z położeniem nowego asfaltu, nie może być niestety przeprowadzona nocą - dodaje Lucyna Tyl.

Oceń publikację: + 1 + 33 - 1 - 72

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (29):
  • ~Arteks 2019-10-02
    09:39:58

    Nie rozumiem dlaczego kierowcy się skarżą w takich sytuacjach. Jeśli się wybiera jazdę autem to z wszystkimi konsekwencjami tego. Należy podziękować służbom drogowym, że remontują od razu nawierzchnię zamiast na dłuższy czas wprowadzić ruch po jednym pasie.

  • ~Jarek_LX 2019-10-02
    09:52:17

    151 6

    Jeżeli mają na myśli "zapadlisko na całej szerokości drogi" te przed wyjazdem z lasu przed Rybnikiem to ono jest już tam kilka lat.

  • ~porucznigd 2019-10-02
    10:16:02

    @Arteks. Faktycznie, autobusy nie stoją w korkach i docierają w każdy, nawet najdalszy obszar powiatu, zapewniając wygodną i szybką komunikację z Rybnikiem. Autentyczna alternatywa dla tych złych, ogromnych blachosmrodów zbierających naszą cenną lebensraum!

  • ~tesla 2019-10-02
    10:26:18

    Arteks Ty musisz być trollem. Po prostu musisz, bo nie wierzę, że ktoś, kto nim nie jest pisze takie bzdury. Ewentualnie pracujesz w wydziale dróg, który już dawno przestał korzystać z tego, co ma między uszami i tamtejsi pracownicy używają już głowy tylko do jedzenia. Jedna z kluczowych dróg wylotowych zablokowana w godzinach największego ruchu. To znów pokazuje, że p. prezydent nie ma kontroli nad tym, co się dzieje w komórkach UM. A jeśli to samowola wydziału lub samych drogowców, to już w ogóle nie mam pytań.

  • ~Arteks 2019-10-02
    10:36:50

    @tesla - oj tam oj tam... A przez kogo jest zablokowana ta droga? Przez dziki? Przez rowerzystów? Nie! Przez auta i kierowców i do nich miej pretensje. Ja też jestem kierowcą i kiedy stoję w korku nigdy nie mam do nikogo pretensji bo sam się do niego przyczyniam. A rybnickie służby doceniam bo dość sprawnie radzą sobie ze stanem dróg. Jeśli już mam pretensje to do tych którzy odpowiadają za inżynierię ruchu. @porucznikgd - autobus też stoi w korku ale mógłby zastąpić 50-100 aut. Czym mniej blachosmrodów w centrum dużych miast - tym lepiej. Miasta prędzej czy później będą z tą plagą walczyć. A przykładowo z takich Leszczyn czy Czerwionki można dojechać błyskawicznie pociągiem. Jeśli wielu dojeżdżających z Mikołowa czy Łazisk do Katowic potrafi przesiąść się na pociąg to czemu nie ci którzy dojeżdżają z Leszczyn/Czerwionki do Rybnika? Ilość pociągów taka sama. :)

  • ~Kurt_Wallander 2019-10-02
    10:43:18

    Pfhahahahaha, SYTUACJA AWARYJNA? Poważnie? To poprzeczne zapadlisko jest tam od dłuższego czasu. Bo tak wyglądają naprawy czy prace (bo coś tam kiedyś było robione) w pasie drogi. Coś wykopali, potem to zostało byle jak zrobione. Boże, gdzie ja się przeprowadziłem...

    Nikt nie miesza asfaltu w nocy? To wynajmijcie firmę, która to zrobi w nocy - szybko i profesjonalnie... a nie kuźwa przez cały dzień, pasek o szerokości dwóch metrów, gdzie jeden Ziutek kieruje ruchem.

    @ arteks: korek wziął się nie z powodu dużej ilości aut a dlatego, że ktoś zajął pas jezdni xD

  • ~kazo64 2019-10-02
    10:46:25

    90 19

    -" w nocy, nikt nie robi asfaltu".
    Kocham Pania Pani Tyl; w nocy sie spi:)))

  • ~Abisall 2019-10-02
    10:54:12

    22 39

    Za chwilę by był lament od "pamięciowców" jakby zawieszenia urywali w dziurze która się zrobiła. Dla narzekających na porę - macie fajny pomysł na biznes w takim razie - otwierajcie wytwórnię mas bitumicznych działającą całą dobę ew tylko w nocy i wyjdźcie z ofertą do samorządów. Kierowcy wam podziękują okoliczni mieszkańcy pewno nie

  • ~kazo64 2019-10-02
    11:07:50

    24 46

    abisal-Mase bitumiczna wytwarza(POdgrzewa) sie NA MIEJSCU robot drogowych a nie przywozi barkami!

  • ~ 2019-10-02
    11:16:40

    59 16

    ~tesla - Arteks nie pracuje w U.M. bo nie miałby tyle czasu dzień w dzień na wypisywanie tych dyrdymałów jednak urzędnicy są w pracy zajęci swoimi obowiązkami. W ogóle nie wiem czy ten człowiek gdziekolwiek pracuje bo jednak każdy człowiek ma codziennie swoje obowiązki i nikt z osób pracujących i prowadzących swoje prywatne życie nie miałby tyle czasu spędzać przed kompem???
    Arteks - skoro nasze służby drogowe działają tak sprawnie jak piszesz to dlaczego w samym śródmieściu nie panują nad stanem nawierzchni na co po niektórych ulicach?

  • ~arkussinus 2019-10-02
    11:17:15

    44 12

    a jeszcze nie zaczęli "fedrować"......

  • ~Abisall 2019-10-02
    11:23:07

    32 11

    "Mase bitumiczna wytwarza(POdgrzewa) sie NA MIEJSCU robot drogowych " - o czyli drogowcy od dziesiątków lat na całym świecie robią to źle i niepotrzebnie pilnują logistyki dowozu gorącej masy "asfaltowej" z wytwórni na miejsce robót.

  • ~Joanna Mel 2019-10-02
    11:50:02

    48 7

    Nie rozumiem dlaczego niektórzy komentujący czepiają się drogowców przecież wykonują tylko odgórne wymogi jak kazali to robia.

  • ~kazo64 2019-10-02
    12:00:38

    26 22

    abisalu-Czlowieku NIE mac ludziom w glowach ze ukladanie asfaltu to jakos bardzo skomplikowana robota!
    W Rybniku powinny byc i zapewne sa, maszyny do ukladania asfaltu i na zimno i na cieplo!
    Jesli wywrotka przywiezie goraca mase to po prostu krocej podgrzewa sie te mase,i bardziej gladka jest nawierzchnia,a jesli zaladujesz zimna to mozesz nawet NIE podgrzewac tej masy i zrobic z niej odp.asfalt!Jak nie mieli wywrotek to mozna nawet w workach przywiezc mase,ale w nocy to najsmaczniej sie spi.
    Byc moze obawiali sie czy beda dobrze widziec gdzie ukladaja ten asfalt,na drodze,czy w lesie?
    Pozdrawiam.

  • ~entropia 2019-10-02
    12:00:41

    32 6

    a może Bapro już cichaczem fedruje ;)

  • ~Kurt_Wallander 2019-10-02
    12:11:52

    35 8

    @ Joanna Mel: to nie służby drogowe a RSK - czyli ludzie od wszystkiego... załatają dziurę i będzie jak u mnie w okolicy: po tygodniu to samo miejsce znów opada

    @
    ~Abisall: proszę Cię, po artykule można wnieść, że "mulda" się zrobiła nagle większa, głebsza. Nic bardziej mylnego, przejeżdżałem tamtędy w momencie, jak RSK cieło asfalt na pasie w stronę miasta, mulda jaka była przez ostatnie dwa lata, taka była xD

    @ Lucyna Tyl: jak RSK nie pracuje w nocy, to zapłaćcie komuś, kto to zrobi. Tyle czasu to wgłębienie czekało, to poczekałoby ciut więcej. No chyba, że to kolejna prowizorka do czasu, aż się ktoś za Mikołowską weźmie...

  • ~rodzyn 2019-10-02
    13:06:42

    24 1

    Mam nadzieję, że drogowcy ruszą później na Lipową. Wycięli kawałki asfaltu i zasypali tłuczniem. Jedziesz slalomem, albo masz offroad.

  • ~seseba85 2019-10-02
    13:39:52

    28 12

    Stan dróg w Rybniku jest jednym z gorszych, jak nie najgorszym ze wszystkich miast w promieniu 30 km. Nawet w takim Wodzisławiu, gdzie już psy d...mi nie szczekają, bo nawet łańcuchy po psach poznikały jest dużo lepsza nawierzchnia.

  • ~Bartek Malina 2019-10-02
    14:02:47

    2 13

    z auto-transu z kokocina pewnie to będą robić jak zostaną zarezerwowane pieniądze i wygrany przetarg na remont tylko kazio musi dać trochę kuczerze kazio jak czytałem te komentarze no masz rację w nocy ludzie śpią a w dzień od 6.00 przez ok.12h robota trwa jeśli chodzi o drogowców ja uważam że mikołowska jest do zamknięcia i do gruntownego remontu tak jak główna ulica koło kościoła w książenicach od ronda w kamieniu w kierunku knurowa

  • ~Bartek Malina 2019-10-02
    14:04:36

    6 14

    arteks no masz rację ale nawet jakby nie byłoby remontów to ostatnio 16 września przed 17.00 to też były na mikołowskiej korki do skrzyżowania z torami kolejowymi

  • ~Bartek Malina 2019-10-02
    14:05:15

    13 12

    no pociągiem jeździć byście mogli arteks zachęca

  • ~porucznigd 2019-10-02
    16:29:05

    14 2

    @Arteks. Jeżeli dla ciebie powiat na wschodzie kończy się na Czerwionce, to już nie dziwią mnie twoje teorie z...

  • ~Arteks 2019-10-02
    16:54:31

    2 37

    @seseba85 - prowokacja czy zamroczenie? Stawiam na to pierwsze. Stan dróg w Rybniku, Żorach i Katowicach to wzór dla pozostałych miast województwa. A jeśli chodzi o naszą okolicę to powiat raciborski, pszczyński i wodzisławski mają większość dróg na poziomie Rybnika sprzed 20 lat. Z kolei Jastrzębie-Wodzisław to podobna jedna z najgorszych dróg w Polsce (wreszcie zaczęli ją remontować). Jastrzębie nie potrafi zadbać nawet o reprezentacyjną aleję koło urzędu - dziura na dziurze. I to nie są jakieś moje spostrzeżenia. Można sobie to porównać z mapką stanu dróg w Polsce. http://ssc.siskom.waw.pl/mapa-nawierzchni/mapa-nawierzchnia.png lub co jest jeszcze lepsze - poznać stan dróg na własnych "kołach". @bartezz - bo nie liczy się to ile kto pracuje ale jakie ma ze swojej pracy korzyści finansowe. :D Ty musisz harować w nocy podczas gdy inni wtedy śpią lub balują. Poza tym czy nie ty się przyznałeś kiedyś do tego, że piszesz w pracy w nocy komentarze?
    To ty możesz, a inni nie mogą? Moralność Kalego... Odnośnie stanu dróg i naszych służb jestem z nich bardzo zadowolony i oni ciągle coś robią. Dzisiaj np. widziałem ekipy RSK jak usuwały gałęzi na 3 Maja i łatały dziurę na św. Józefa. Ciągle muszą poprawiać oznakowanie poziomie, wymieniają znaki drogowe, sprzątają po kolizjach, dbają o parkingi. To duży ruch uliczny powoduje potrzebę ciągłych inwestycji w drogi. Drogi to studnia bez dna i dlatego polecam władzom naszego miasta przyjrzenie się deptakom i chodnikom. Piesi podobnie jak rowerzyści bardziej docenią stan swoich obiektów i nie zniszczą ich tak szybko jak auta swoje nawierzchnie.

  • ~Arteks 2019-10-02
    16:57:41

    3 34

    @porucznikgd - powiat na zachodzie też ma pociągi (Sumina, Łuków). Zawsze można podjechać autem do najbliższego dworca. A jeśli komuś pasuje tracenie czasu na dojazdy i stanie w korkach - jego wybór. Jeśli twoja wieś ma tylko ofertę autobusową i jest ich za mało - piszcie do swoich wójtów aby zadbali o lepszy dojazd do miasta. To wasz problem, a nie władz Rybnika.

  • ~porucznigd 2019-10-02
    17:31:26

    24 1

    @Arteks. Żaden problem, od tego jest samochód, by nim jeździć i z którym ty i cała reszta aktywistycznego tałatajstwa ma problem.

  • ~ 2019-10-02
    18:13:23

    18 3

    Arteks - znowu próbujesz dorobic swoje urojenia do tego co kiedyś powiedziałem! A powiedziałem, że w nocy czasami muszę być na nogach gdy inni śpią bo prowadząc biznes a to znaczy być w pracy mam pełną swobodę by napisać jakiś komentarz. Skąd ty wiesz, że ja haruję??? skąd wiesz jaki biznes prowadzę i czy moja praca nie przynosi jedynie czystej przyjemności??? skąd wiesz czy ja np.nie jestem już na młodej emeryturze np.mundurowej lub górniczej??? Widzisz kolejny raz złapałem cię, że próbujesz mi wmówic to co sobie poprostu wymyśliłeś...

  • ~Arteks 2019-10-02
    18:42:14

    2 28

    @porucznikgd - no właśnie "jeździć". Ale jak się stoi to się od razu narzeka, dzwoni do mediów i klnie... To w końcu jazda autem cieszy czy wkurza? Warto się nad tym zastanowić, a możliwości alternatywnego dojazdu do Rybnika są z wielu kierunków na całkiem przyzwoitym poziomie. @bartezz - po twoich znakach interpunkcyjnych widać jak buzują w tobie złe emocje. Po co więc zaczepiasz? Czy czas jest dla ciebie cenny? Jeśli nie - ok. A jeśli tak to po co atakujesz, kłócisz się i piszesz pierdoły nie na temat?

  • ~Lateks 2019-10-03
    08:05:32

    10 0

    W tym miejscu problemy się rozpoczęły od czasu przecisku kanalizacji telekomunikacyjnej. Nie wiem kto to robił i kto właścicielem kabla, ale robota spartolona na maksa... żeby tyle jezdni się zapadało to po prostu fuszerka...

  • ~rosthost1 2019-10-03
    13:37:54

    7 1

    2 miejsce miasta w zrównoważonym rozwoju.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 4986